Hry pre deti predškolského veku.

Mám na vás prosbu mamičky... máte typy na dobré knihy či linky, kde sa dá stiahnuť niečo pre šikovné dieťa predškolského veku? Môj drobec bude mať síce iba päť, pred rokom tostal magnetickú aj normálnu tabuľu a baví ho hra s písmenkami a číslami. Od leta sa sám na svoje výtvory v škôlke podpisuje svojim priezviskom, od Vianoc aj plným menom, čísla do desať pozná tiež, ako aj geometrické tvary. Najnovšie opakuje a imituje doslova všetko čo počuje, nielen mne tým píly uši, ale keď som ho počula opakovať počas nemeckých či anglických rozprávok, nerada by som schopnosť zapamätávania sa brzdiť večným napomínaním. Zišlo by sa niečo pre rozvoj jemnej motoriky a opakovacie cvičenia. Niečo som už objednala cez Martinus, ale väčšiu časť ponuky majú po Vianociach vypredanú. ĎakujemSrdce

Komentáre

Wow, MM, ste šikulky!Ja som

Wow, MM, ste šikulky!Ja som taktiež príklad takejto situácie- písala, čítala, ... dlho dlho pred školou, avšak v škole to akosi "nepochopili" a tak som skončila nepochopená a "nezozvíjaná". Podporuj ho v tom a veľmi ho pochváľ- je skutočná šikulka!
Manželov malý brat /bude mať 5 začiatkom júna/ teraz nastúpil do škôlky. Netreba hovoriť o tom, že nevie napísať ani písmenko- eštelen teraz sa učí držať ceruzku, tiež dostal mag. tabuľu- boli k nej vytláčatká- ani nemal snahu niečo nakresliť sám- iba vytláčal srdiečka, hviezdičky a krúžky, teraz o ňu už ani nezakopne, počítať tiež nevie, geometrické tvary sa teraz učí v škôlke, atď atď. Bol naozaj neskutočné dieťa- teraz sa už nevie ani sústrediť, a je to dosť smutné. Vek, ktorý by mal znamenať samé "čo je to, prečo, načo" u neho znamená ničPlačem . Takže-Áno ste šikulky!!!Áno Áno Áno

Akira ďakujem, chválu som

Akira ďakujem, chválu som nečakala, ale poteší... je veľmi prostoreký a všetečný, tak mi to pripadá samozrejmé, nakoľko sa mu nepretržite venujú traja dospelý plus učiteľky v škôlke... sama nemám toľko času ani šancu rozvíjať ho, preto od vás prosím dobré typy ako posiluKvietok

MM, na tom martinuse naozaj

MM, na tom martinuse naozaj najdes kooooopu pracovnych zositov (vypredane ?), skoro ku kazdej teme - k pocitaniu, pootm take, co "nacvicuju" pisanie (rozne obluciky a pod.), detske enyklopedie.

Inak sa mi velmi paci motanica (tak to nazvali v cechach), v Ch to kupis v kazdom Coope/Migre. na kazdej stranke su ulohy, vzdy dva rady symbolov, ku kazdemu z vrchneho radu treba vybrat vhodny symbol z dolneho podla zadanej otazky. Potom tie dva symboli spojis snurkou, pokracujes tak spojito od prveho obrazca po posledny. Nakoniec otocis karticku a na zadnej strane si dieta moze smao skontrolovat riesenie.

Inak v CH sa ucia deti v skolke podpisat sa tlacenym pismom a to je podla mna super, lebo casto sa stava, ze ked len dieta pozoruje ako sa podpisuju kamarati, tak si po tych 2r vie zmysel tych pismeniek domysliet. Len neviem, co mi urobime s pisanym pismom - tu sa myslim takymi vecami prve 2 roky skoly ani nezaoberaju, neviem rpesne ... a chceme aby robila skolu paralalne aj an Sk, ak sa bude dat.

Tiez sa ucia pocitat, len neviem ako intenzivne, lebo nasa dcera tvrdi ze sa to neucia a ked sa hraju an schovavacku, tak napocita do dvadsat. tak ja fakt neviem Úsmev Ja som ju to neucila - na sa nic take ucit doma nechce, skor ked bola mensia a nechodila este do skolky (tu od 4r), tak mala rada tie prac. zosity.

Vďaka, Svetlanka za info...

Vďaka, Svetlanka za info... Martinus si klikni, sama uvidíš, že vypredano a najbližčie ništ na tlačenie(?!)... som prekvapená a dosť potešená, že sa prvé dva roky na základke píše tlačeným písmom... o tej motanici som čítala, len mi to také , no čudné pripadá... ja ho tiež do ničoho nenútim, sám si pýta: aké je to číselko ako snehuliak, aké je to písmenko ako hombálka... uvidím, čo s ním tie pracovné zošity urobia, našťastie ide od utorka opäť po týždňoch čakania na zákrok, do školičky...

mne sa zda motanica uplne

mne sa zda motanica uplne skvela, existuje na najroznejsie temy, pre najroznejsie vekove kategorie - teda neviem, ake su tie ceske, poznam len nemecku verziu.

a tu su prac. zosiny a vela ineho na martinuse. Sa mi fakt nechce hladat, co je vypredane,na prvych 3 stranach nic, no jasne, ze nie vsetko je urcene detom predskolskeho veku. ale je tam aj tak toho veeela.

tlacenym sa pise v CH mozno aj dlhsie, aj sa vobec neikedy oficialne uci pisat pisanym ... fakt neviem, ale spytatm sa. len cop viem od susied, tak pisu tlacenym. aj tak uz takmer vsetci pisu klavesnicou Veľký úsmev

My máme knižku : "365 hier

My máme knižku : "365 hier pre najmenších" od Beaty Dawczakovej a Izabely Spychatovej. Je síce písané, že je vhodná pre deti okolo 3-4 rokov, ale podľa mňa je to individuálne a je tam veľa zaujímavých hier aj pre staršie deti. Je od vydavateľstva Belimex. Obsah hier je spojený s najbližším prostredím dieťaťa a nadväzuje aj na program výučby a hier v materskej škole. Obsah knihy je rozdelený na 365 dní v roku a na 4 ročné obdobia. Úlohy sú rozne: obrázky, pri ktorých je možné klásť dieťaťu veľa otázok, obrázky, na ktoré treba ukazovať prstom a obkresľovať ich, hry, kde treba vymenovať a zapamätať si farbu jednotlivých predmetov, rôzne vymaľovávačky, veršovačky, aj šablóny kresieb. Sú tu aj predlohy na vystrihovanie a úlohy s tým spojené. Niektoré úlohy si ešte vyžadujú spoluprácu rodičov a ich pomoc. Mne sa tá knižka páči a určite stojí za povšimnutie. Áno

Ď

Bozkávam ĎÁno Kvietok

Je dosť ťažké zohnať

Je dosť ťažké zohnať niečo pre deti v predškolskom veku a keď niečo zoženiete, tak sa to zväčša dá hrať v kolektíve. Možno by som vám mohla niečo pslať. Ozvite sa na: Mangalores@azet.sk

Ahoj,my máme veľkú knihu

Ahoj,my máme veľkú knihu pre malé deti,to je celkom fajn,je to taká rôznorodá kniha,tam nájdeš aj básne,aj piesne,aj na logiku,aj rozprávky,aj vymaľovávanky. Dosť často skladáme puzlle,to ho aj baví,s mužom čítava encyklopédie o rybách,dinosauroch,vlastne všetkých zvieratách.

aj my sme natrafili na super

aj my sme natrafili na super knihu je to vlastne taký pracovný zošit do ktorého sa všetko doplnuje.su tam dokonca jednoduché matematické úlohy,a vela zaujímavých cvičení.ta kniha sa volá Velká kniha-škola hrou.od vydavatelstva Svojtka&Co,s.r.o.

ja pridávam pár hier Hry

ja pridávam pár hier Úsmev

Hry na rozvoj jemnej motoriky
Vek 2-3 roky
Dieťa:
- drží v ruke asi 40 cm dlhý kúsok vlnenej priadze a krúži pažou – postupne ľavou i pravou, v oboch smeroch (vrtuľa)
- vyznačuje vo vzduch kruhy zápästím a rukou, v ruke môže držať loptičku (mlyn, mlynček)
- skúša driblovať s loptou oboma i jednou rukou
- hádže loptou čo najďalej, čo najsilnejšie, o stenu, čo najvyššie
- snaží sa loptou trafiť napr. vežu postavenú z roliek z toaletného papiera, či z kelimkov od jogurtu
- stavia vežu z kociek, vedľa nej symetricky druhú vežu (dvojčatá)
- šróbuje maticu na šróbku
- obracia ponožky na rub a naopak
- navlieka gombičky na nitku (náramok, náhrdelník)
- pripravte si modelovaciu hmotu: zmiešajte 750 ml múky, 250 ml vody (môže byť zmiešaná s trochou potravinárskej farby) a 15 ml oleja - túto hmotu môžete uchovávať v chladničke. Dieťa môže vyvaľkať hmotu s pomocou valčeka na cesto, zhotoviť plochý tanierik vykrojením pohárom, vyrobiť guľôčky rôznej veľkosti šúľaním na podložke alebo v rukách (korálky), urobiť sušienky tým, že hmotu uhladí, postaviť snehuliaka z guľôčok, vykrajovať formičkami rôzne tvary atď.
- osieva múku, nesmie ju vysypať (osievame múčku)
- prelieva vodu z jedného hrnčeka do druhého, nesmie vyliať (podobne môže presýpať ryžu, piesok)
- dieťa pripína štipce na prádlo napr. po obvode škatule
- skladá obrúsok alebo utierku najskôr na polovice a potom na štvrtinu, snaží sa dať rohy na seba
- rozbaľuje guľôčky zabalené v papieri
- opatrne obracia stránky v rozprávkových knižkách
- pripravte si farbu na maľovanie prstami: zmiešajte 250 ml škrobu, 250 ml vody, 750 ml mydlového prášku a potravinárske farbivo. Týmto prípravkom môže dieťa maľovať prstami na biely papier (najlepší je čo najväčší).

Vek 3-4 roky
Dieťa:
- dribluje s loptou s priemerom asi 40 cm len jednou rukou, skúša striedať pravú a ľavú ruku
- sa posadí a pomocou oboch rúk kotúľa loptu okolo seba
- sa palcom dotýka končekov ostatných prstov na ruke (tá istá ruka)- môžete mu na končeky prstov nakresliť oči a ústa a prstíky sa budú s palcom bozkávať
- roztáča na stole mincu, snaží sa ju držať medzi palcom a ukazovákom
- skladá na seba drobné mince – čo najvyššie
- vloží mince do nádoby s vodou vyberá ich palcom a ukazovákom
- si obtáča priadzu okolo 1 prsta, 2 prstov, 3 prstov a potom okolo celej ruky
- nalámané makaróny alebo špáratká, či zrnká ryže vložené do hrnček vyberá najskôr s pomocou palca a ukazováka, potom palca a prostredníka a pokračuje s ďalšími prstami – obidvoma rukami.
- jednou rukou tvaruje guľu z kúska papieru veľkosti asi 10 cm2 , postupne z čoraz menšieho papiera malé guľky, potom zoradí guľôčky podľa veľkosti zľava doprava, začne najmenšou (snehové gule)
- odráža guľôčky čo najďalej „pinknutím“ prsta
- rozšnuruje topánku a navlieka šnúrky späť do topánky
- viaže uzly na povrázku
- si zapína a rozopína sveter, zapína patentky
- strúha ceruzky
- robí diery do papiera
- vyrába rôzne predmety z modelovacej hmoty (had, jabĺčko, mištička, košík,...)
- robí priamky podľa pravítka
- štetcom, voskovkou alebo iným materiálom obkresľuje obrysy, ktoré ste mu predtým nakreslili na papier (kopírka)
- kreslí veľké štvorce a kruhy okolo vašich kresieb (ohrádky)
- vystrihuje obrázky podľa kontúr a naliepa ich (vlastná kniha).

Vek 4-5 rokov
Dieťa:
- dribluje s loptou s priemerom asi 40 cm striedavo obidvoma rukami, postupne aj počas chôdze a behu (basketbal)
- leží na bruchu a posiela vám loptu, ktorá musí prejsť popod stoličku
- vystreľuje guľôčky „frčkou“ – oprie prostredník o palec
- vyťahuje zips na bunde
- spletá 3 kúsky vlnenej priadze (vrkoč)
- vyrába náhrdelník z cestovín alebo z gombičiek, či sponiek na papier
- navlieka priadzu do veľkej tupej ihly a obšíva po obvode obrazec nakreslený na tenkom papieri (alebo na kartóne, ak ste mu predtým urobili dierky)
- nevarenú ryžu prenáša z hrnca do misky pinzetou (popoluška)
- skúša šiť ihlou na textil
- rozstrihá obrázok z časopisu na 3, 4, 5 a viac kúskov a potom sa ich snaží poskladať (puzzle)
- vystrihuje z časopisov pekné obrázky a naliepa ich na papier zľava doprava alebo do zošita (nechávajte dieťa pravidelne vystrihovať)
- kreslí jednoduché geometrické tvary (kruh, štvorec, trojuholník) a potom ich vystrihuje
- nechajte dieťa pravidelne pracovať s nožnicami, vodovými farbami a pastelkami, jeho výtvory si dávajte na výstavku (nástenka, chladnička, stena, polička).

Hry na rozvoj celkovej

Hry na rozvoj celkovej pohyblivosti dieťaťa
Vek 2-3 roky
Dieťa:
- sa má premiestniť z jednej miestnosti do druhej lezením po štyroch ako pes, ťažko ako slon, tichučko ako myška, nemotorne ako kačka, s hlavou čo najviac zdvihnutou ako žirafa, pružne ako mačka (pláva loď, ktorá vezie vybrané zviera)
- ide vo vzpriamenej polohe po predmet položený v určitej vzdialenosti
- skáče ako žaba a napodobňuje jej kvákanie
- podlieza stôl tam a späť, najprv sa plazí na bruchu, naspäť na chrbte
- sa kotúľa po podlahe od jednej stene k druhej (váľanie sudov)
- lezie po kolenách so vzpriameným trupom, s pažami pozdĺž tela
- robí kotrmelce
- sa stočí do klbka pod prikrývkou a na znamenie z úkrytu čo najrýchlejšie vylezie (na tlesknutie, písknutie a pod.)
- stojí čo najdlhšie na jednej nohe (asi 2 sekundy)
- napodobňuje veterný mlyn: s roznoženými nohami, ktoré zostávajú pevne stáť na mieste naťahuje paže do strán
- kráča vzpriamene s knižkou na hlave
- lezie po štyroch a na chrbte nesie časopis (slimák s domčekom)
- lezie rýchlo po štyroch tak, aby sa nedotýkalo kolenami zeme - dopredu i dozadu (pavúk)
- skáče ako gašparko
- skáče a tlieska pritom rukami
- obchádza po špičkách stôl, opačným smerom po pätách (aby niekoho nezobudilo alebo potichu ako myška)
- vystupuje a zostupuje po schodisku a pridŕža sa zábradlia
- vykopáva nohu do vzduchu, strieda pravú a ľavú
- musí čo najrýchlejšie zobrať predmet lyžicou na podlahe
- chytá loptu, ktorú mu hádžeme
- chytá loptu v podrepe a hádžeme akoby stálo, meňte polohy
- vyznačte na podlahe stopy, dieťa najskôr našľapuje normálne, potom na špičky,...
- obieha okolo vankúšov rozložených na podlahe tak, aby sa ich nedotklo

Vek 3-4 roky
Dieťa:
- pri chôdzi kĺže nohami po podlahe, keď tleskneme, dvíha kolená do výšky
- sa plazí ako húsenica (bez pomoci rúk a nôh)
- si ľahne na chrbát a nohami pohybuje ako pri jazde na bicykli
- skáče na jednej nohe, drží sa pritom jednou rukou
- chodí po rukách a pritom mu držíme nohy (fúrik)
- sa pohybuje po troch, v jednej ruke drží lyžicu
- si položí kelimok naplnený ryžou na vrchnú časť chodidla a snaží sa ho zdvihnúť
- kráča s vystretou pažou a na chrbte ruky nesie lyžicu, potom paže vystrieda
- pomocou novinového papiera vyznačte na podlahe cestičku asi 3 m dlhú a 5 cm širokú, dieťa kráča po tejto ceste a nesmie položiť nohu vedľa nej. Vracia sa cúvaním. (mostík cez rieku, nesmie do nej padnúť)
- povrázkom vyznačte na podlahe kruh s obvodom asi 2 a pol metra, dieťa skáče von a dnu (napr. žabka skáče von z jazierka)
- behá a nesmie sa dotknúť prekážok, ktoré ste rozostavili v miestnosti alebo von (stoličky, rôzne predmety,...)

Vek 4-5 rokov
Dieťa:
- vylezie na stoličku a zoskočí do kruhu vyznačenom na podlahe (zo skaly do mora)
- zasiahne v behu loptu postavenú na zemi (bejzbal)
- hádže loptu na zem jednou rukou a chytá ju
- skáče na vzdialenosť 15 krokov na jednej nohe. Pravú ruku má položenú na pravom stehne a ľavú ruku na ľavom stehne.
- skáče na jednej nohe a posúva hokejový puk
- vydrží v drepe s upaženými rukami, aj so zavretými očami
- skáče v podrepe (výborné je to podľa rytmu hudby - cipovička)
- skáče cez natiahnutý povraz (bezpečnejšie cez klasickú prádlovú gumu) v rôznej výške
- prejde cez prekážkovú dráhu, ktorá je zostavená tak, aby muselo bežať, liezť po lavici, podliezť stoličku a pod. Dráhu by malo prekonať čoraz rýchlejšie.
- pripravte rôzne preteky (štafetový beh, rôzne spôsoby skákania,...)
- vyskakuje po schodoch na jednej nohe, so spojenými nohami a pod.(zajac, bocian)
Každé dieťa je iné, preto je dôležité zohľadniť jeho individuálny stupeň rozvoja. Niektoré 2-ročné dieťa zvládne hry určené pre staršie deti a môže to byť aj naopak. Je potrebné postupovať od jednoduchých úloh k zložitejším, aby dieťa mohlo zažiť pocit úspechu a s radosťou napredovať.

(bez predmetu)

Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam

dakujem

Áno dakujem

dobrý je časopis Macko

dobrý je časopis Macko Pusik ,dobré veci sú aj mama a ja alebo mamina

Odporúčame

Sezónne recepty