reklama

Známkovanie

akira13 , 28. 01. 2011 - 11:41

reklama

Ahojte:-)
Slečna dnes zaľahla s horúčkami a kašľom, tak "mám" čas sa vás na niečo opýtať..

Kamarát má syna- prváčika. Zlaté, tiché a milé dieťa.
A tu nastáva problém- známkovanie. Dnes skončil prvý polrok a nielenže už deti píšu "ako veľký"- píšu aj diktáty- ktoré sa im známkujú a každá chýbajúca čiarka, bodka, zle napísané I a Y, dokonca aj zlý sklon písma alebo keď písmenko ide kúštik pod riadkom sú považované za chybu.
Chlapček nedostal NIKDY jedinú jednotku, dvojky má možno dve, trojok na rozdávanie a dokonca aj DVE ŠTVORKY.
A tu prichádza moja otázka- dobre, musia známkovať, ALE! Kde je nejaká motivácia? A čo prihliadnuť na to, že za pol roka tie detičky vymenili celodenné hranie za tiché sedenie v lavici? A čo jednoduché- "podporme prirodzenú túžbu po dobrých známkach a úspechoch, nesprotivme im školu hneď na začiatku"?
Okrem toho, že sa mi zdá nenormálne prísne známkovanie danej pani učiteľky, pretože za dve chyby v diktáte (chýbajúci dĺžeň a bodka na konci vety) bola 4. Samozrejme vyčiarkané boli aj ďalšie chyby- ako napr. zlý sklon písma, prvé písmenko pod linajkou alebo krivá línia. Ale ja keď si tak spomeniem na svoj prvý ročník- a pamätám si ho celkom dobre- prvého pol roka sme tuším písali iba rôzne čiary a tvary. Dostávali sme to do rúk. A dostávali sme samé včeličky, slniečka, najhoršie zamračené.

Popravde ja som bola zhrozená. Nechcem si predstaviť, aký dopad môže mať takéto prísne známkovanie na 6 ročné dieťa. Ak by sa jednalo o moju dcéru, asi by som to riešila- minimálne by som išla za inou učiteľkou prvákov so zošitom a pýtala sa, či je taká známka za taký "výkon" primeraná. A vôbec- či 4 (a dokonca aj 5!!!, ktorú dostal spolužiak) patria do žiackych knižiek prváčikov (podotýkam,že chlapec diktát napísal, čiže nebola to "známka" za nejaký truc alebo dačo také). A predpokladám, že ak by aj bola odpoveď akákoľvek, pristúpila by som k radikálnejšiemu rozhovoru, možno aj k zmene triedy /školy.
Detská dušička je mi prednejšia, totižto.
Baby, vyjadrite sa, prosím. Riešiť to? Ako? Ako pristupovať po takejto známke k dieťaťu? Napomínať, trestať, prehliadnuť, písať do zblbnutia, či? Aj vy, NM pani učiteľky rozdávate také známky? Ako to podľa vás vplýva na deti? Každý názor ma zaujíma, už niekoľko nocí kvôli tomu nespím a rodičom toho drobca som odporučila, aby to určite riešili, pretože odhadnúť aký vplyv to môže mať na vyvíjajúcu sa detskú dušičku sa dá len veľmi ťažko. Myslím, že učiteľka má budovať, nie búrať... ale uznávam, že možno príliš dramatizujem a štvorka ešte nikoho nezabila. Ale určite to nie je najvhodnejší spôsob motivovať maličkých prváčikov...
A ešte- ďakujem za všetky učiteľky,ktoré stavajú na takýchto základoch. Broni, Sadlonka, moja budúca snáď švagrinka Ivka, Evka a aj vy ostatné(heart)


reklama


reklama

annie, Pi, 28. 01. 2011 - 11:48

prváci píšu diktáty? :-O :-O :-O :-O :-O ja si nespomínam na žiadne známky v prvom ročníku, včeličky a podobné pečiatky sme dostávali ale keďže deti mám ešte malé, netuším ako to chodí v škole teraz, takže si určite prečítam reakcie na túto tému

akira13, Pi, 28. 01. 2011 - 11:56

bola som v rovnakom šoku. Najmä preto, že ešte nebol ani polrok. Teda dávam na pravú mieru- že ide o opis- zo šlabikára alebo z tabule ...ale aj tak.
Môj muž keď si to pozrel, vyvalil oči, že veď on nepíše krajšie(giggle)

n.e.l.i.n.k.a, Pi, 28. 01. 2011 - 12:15

Opisy by sa nemqali znamkovat, v prvom rocniku mozu mat deti problem s ocami, so zamenou pismen a pod. Do prveho polr. by sa malo zistit , ci ziak nepotrebuje okuliare, alebo vysetrenie u psychologa a pod. Vsetko zalezi fakt od ucitela, od jeho vsimavosti, empatie, ludskosti, profesionality a pod

n.e.l.i.n.k.a, Pi, 28. 01. 2011 - 11:56

Ucim, ale som proti znamkovaniu prvakov! Je to somarina a este aj znamky z telesnej, vytvarnej, nabozenstva.....Nie vzdy je znamkovanie objektivne. Syn je prvak, aj v jeho triede maju deti z diktatov 4,5....som zvedava , ake znamky im ucitelka da dnes...
Takto dieta dostane len negativny postoj k uceniu, diktatom a pod... Netreba napominat, ja vzdy radim: vela, vela citat, aj tym sa dieta nauci pisat diktaty! Citat knihy, nemyslim jednu stranu v Slabikari stale dookola :-P
Inak ja ucim len romske deti a davam podla mna dobre znamky, je pravda, ze keby boli na ZS v meste, tak maju ine....Zalezi od nazorov a postoja ucitela.

lydusha (bez overenia), Pi, 28. 01. 2011 - 11:54

Tiez som prekvapena, diktaty v prvej triede?

n.e.l.i.n.k.a, Pi, 28. 01. 2011 - 11:58

Ano, diktaty sa pisu, hned ako sa ucia prve pismena. Najprv su diktatom samotne pismena, neskor slova a potom vety. Syn uz pisu vety.

fantika, Pi, 28. 01. 2011 - 12:04

padla mi saanka..:-O :-( podla mna je to zbytocne priisne branee..vobec sa necudujem akira ze kvoli tomu nespis..zda sa mi to nedobree, na hlavu postavenee..prvacika treba motivovat a nie deptat...

lydusha (bez overenia), Pi, 28. 01. 2011 - 12:04

Tak Misel, zelam pevne nervy. Bud natrafite na ucitela, ktory bude ludsky alebo date malu do nejakej skoly s volnejsim rezimom....Ja som neriesila Luciine skarede pisanie a to teda pise ako kocur a od piatej triedy pise tlacenym, ma sklon dolava.... za skarede pisanie "hubovu" nedostavala....ona mala skor na tanieri to, ze sa uci pre seba, nie pre mna ani pre ucitela...viem, ze mala aj na lepsie znamky ako dva, tri,jedna, tri, tri, styri, tri, jedna :-) (to bol taky oblubeny rebricek v ziackej :-D)No nastastie si vybrala skolu aku si vybrala a uz jej chyba len zaver, aby mohla vyplavat za svojim greckym snom...

kuriatko, Pi, 28. 01. 2011 - 12:08

Aj moja píše diktáty v škole. A vždy v stredu uč. zozbiera domáce zošity, v ktorých musia mať napísané aspoň 3 diktáty. Tak píšeme cez víkend. V škole známky nedostávajú, iba usmievavé a neusmievavé slniečka.Zo začiatku sa jej písať nechcelo, ale teraz sa už dokonca teší. A samozrejme veľa číta.

fidorka, Pi, 28. 01. 2011 - 12:25

Mám syna prváka,je v alternatívnej triede a diktáty píšu tiež,učiteľka im diktuje napr.Malé e,veľké M....alebo celú vetu a opakuje dovtedy,kým nevidí,že už všetci napísali,povie im kde sa píše mäkké i,kde je ypsilon,veď vybrané slová nepoznajú.K známkovaniu sa ale vyjadriť neviem,naši majú úplne iný systém učenia a hodnotenia,klasické známkovanie a klasické domáce úlohy tiež nepoznajú.
Môžem si len domýšľať...tie diktáty,iste je to demotivujúce,takéto prísne známkovanie.Ale možno je to pre učiteľku,len také určité merítko,podľa ktorého ona sleduje len to,ako ktorý žiak počúva,čo ona diktuje,ako sa dokáže sústrediť a sledovať čo sa na hodine deje.Možno tie známky ani neberie tak do celkového hodnotenia,ako prístup dieťaťa k svojej práci.Kto vie?

akira13, Pi, 28. 01. 2011 - 12:37

Myslím, že to bude tak- že ich používa ako svoje merítko (predpokladám, že 3 na vysvečení dnes nemal, ale zistím:-) ), ale nezapisuje si tie známky do svojho zošítka, píše ich deťom priamo do zošitov, čo sa mi zdá absolútne kontraproduktívne.
Mne nejde o známky ako také- ale o vplyv známky na dieťa, ktoré sa ešte len zoznamuje so školou, učebným procesom, učiteľkou atď....

fidorka, Pi, 28. 01. 2011 - 13:17

to je ťažká a dlhá téma,ako vplýva známkovanie na deti.Niektoré deti zostanú zaskočené,rozplačú sa,nemajú chuť sa učiť nič nové,iné deti to práve viac poháňa dopredu,aby boli lepší a dokázali ešte viac,čo v konečnom dôsledku u mňa sú dva extrémy a ani jeden sa mi nepáči.A keď sa to mne ako rodičovi nepáči,mám možnosť vybrať svojmu dieťaťu inú školu,ktorá bude vyhovovať aj mne a hlavne jemu.Pokiaľ taká možnosť nepripadá do úvahy,ešte stále je tu možnosť zistiť si medzi rodičmi,či to vyhovuje,alebo nie aj v iných rodinách,dohodnúť sa a porozprávať sa s učiteľkou,prípadne s vedením školy.Ale samozrejme riešiť to od začiatku školského roka,nečakať na prvé vysvedčenie (sun)

KIMKA, Pi, 28. 01. 2011 - 12:29

Rozhodne riešiť, pani učiteľka si mýli prváka na základnej škole s prvákom na strednej škole. Je to veľmi, veľmi demotivujúce a určite pre deti z toho nekuká láska po vedomostiach.

adus, Pi, 28. 01. 2011 - 12:47

A to už neplatí, že v prvej triede sa neznámkuje? Že je len slovné hodnotenie? Moja kolegyňa má prváčika, akurát predvčerom som s ním hovorila, pýtam sa, či už dostávajú známky, vraj nie, len slniečka (alebo niečo podobné). Pri mojich troch to bolo pri každom iné - najstaršia prvý polrok nedostávala žiadne známky a vlastne sa vtedy ani prvákom oficiálne nedávali vysvedčenia, ale aby im nebolo ľúto (hlavne tým, čo mali starších súrodencov), tak učiteľky doma vyrábali "akože" vysvedčenia, ale bolo na nich iba slovné hodnotenie.
Prostredná - v prvom ročníku (celom) mali iba slovné hodnotenie, aj koncoročné vysvedčenie bolo vlastne akási slohová práca o tom, čo dieťa zvládlo a naučilo sa v tom roku.
U juniora to bolo tak, že rodičia na rodičku museli odhlasovať, či chcú známky alebo slovné (a táto možnosť tu bola pre všetky ročníky 1. stupňa, ale muselo sa to zakaždým hlasovať nanovo) - v prváku mali slovné, ale potom sa sami rodičia sťažovali, že vlastne nevedia, či je to ich dieťa na 1, 2 alebo 5 a tak od druhej mali klasické známkovanie.
Pokiaľ ide o hodnotenie písma, tak to je podľa mňa o "úchylke" tej ktorej učiteľky, preskákala som si práve so synom, v druhej triede dostali učiteľku, ktorá robila kvôli písaniu taký cirkus, že v konečnom dôsledku si všetci písmo pohoršili a keďže som vedela, že v 3 ju už určite nebude mať, tak som celý čas len hovorila (sebe aj jemu) - vydržať!!!! - a inak som to neriešila. Akurát - to pohoršené písmo mu už zostalo - aj naša Lara by vedela lešpie čmárať tými svojimi pazúrikmi...

akira13, Pi, 28. 01. 2011 - 12:56

1.) aj my máme Laruuuu:-)
2.) myslíš, že to mohlo mať u syna negatívny vplyv na schopnosť a snahu učiť sa /dosahovať stále lepšie výsledky a zdokonaľovať sa?

adus, Pi, 28. 01. 2011 - 13:22

2) - vieš, asi nie je na to jednoznačná odpoveď. Odhliadnuc od toho, že je to z môjho pohľadu dosť brutálne (ani neviem, či som o niečom takomto v súvislosti s prvákmi počula). Vieš, aj tí moji traja sú každý iný - čo jedného môže ubiť k smrti a totálne v ňom zahubiť akékoľvek sebavedomie, akúkoľvek iniciatívu - to isté druhého môže naštartovať v štýle "však počkaj, ja ti dokážem!" - a toto by sa ešte dalo rozčleniť na dve podskupiny - Ja ti dokážem + (t.j. bude dosahovať lepšie a lepšie výsledky) alebo ja ti dokážem - (bude to dokazovať zlým správaním a iný i "výstrelkami")
Určite by som ten tebou spomínaný prípad nejak riešila -zrejme najskôr rozhovorom s učiteľkou, kde by som sa snažila informovať čo a ako - možno bude vedieť podať nejaké rozumné vysvetlenie, čo tým sleduje (hoci teda dosť pochybujem), ak to neprinesie želaný výsledok tak potom ďalej a ďalej, ale jemne, citlivo, zdvorilo a pri všetkej slušnosti.

cucoriedka2, Pi, 28. 01. 2011 - 12:59

Mne osobne sa to v poriadku nezdá. Asi by som to riešila. Syn je druhák a p. učiteľka im y,i diktuje vzhľadom na to, že až teraz sa učia spoluhlásky a až teraz budú chápať kde majú aké y,i písať. To čo píšeš sa mi zdá veľmi prísne a asi to deti dosť znechutí (nepochybne aj rodičov). To čo píšeš akira sa mi zdá dosť sila len krútim hlavou...kto vie prečo to p. učiteľka robí...

n.e.l.i.n.k.a, Pi, 28. 01. 2011 - 13:11

i,y sa spravne ma diktovat takto : y sa hovori,ked sa pise, inak sa nehovori nic. Cize dieta ma stale pisat i a ked p.ucitelka povie y, tak napisu y (ak dava pozor :-) )

martaK, Pi, 28. 01. 2011 - 13:26

Moj syn je druhák a tiež niekedy len krútim hlavou. Už majú v druhom ročníku aj anglický jazyk. Známky už majú od 1. ročníka aj na vysvedčení. A učia sa také zložité veci - pero, ceruzka, teta, sesternica, ujo, dobré ráno, spievať ... a mohla by som menovať dalej. Podotýkam, že majú jednu hodinu na týžden. Ciže na hodine toho moc nespravia, len básničky si povedia a doma sa rodič uč. A to sa nemôže učiť len den predtým, je to každodenné učenie.
A už píšu aj písomky, doplnujú tajničky. Neviem či je to vhodné pre druhákov. Ved ešte nevedia riadne po slovensky.

adus, Pi, 28. 01. 2011 - 13:43

Na cudzie jazyky nie je nikdy priskoro, moji mali už v škôlke. Ak ti príde učiť sa veci ako pero, teta ujo a pod. zložité, tak čo je podľa teba jednoduché? ;-) Veď sú to tie najbežnejšie veci, čo také dieťa pozná a vidí okolo seba ....
A čo deti, ktoré vyrastajú dvojjazyčne - tie sa učia "cudzí" jazyk vlastne od narodenia a nijak im to neubližuje - viem to z vlastnej skúsenosti. Naopak - čím skôr s niečím takým začneš, tým je to ľahšie a hlavne "prirodzenejšie"

martaK, Pi, 28. 01. 2011 - 19:22

Ved ja som nenapísala, že učenie angličtiny je zlé. Uplne to schvaľujem. Ale zdá sa mi veľmi málo 1 hodina týždenne. A toľko slovíčok. Vymenovala som ich len pár. A to nehovorím, že musia vedieť len povedať, musia to vedieť napísať aj prečítať. Zdá sa mi to priveľa. Chce to veľa času sa malému venovať. Ja sa mu venujem rada, aj čosi z angličtiny viem, ale čo rodičia ktorí angličtinu vôbec neovládajú? Toť môj názor :-)

lydusha (bez overenia), Pi, 28. 01. 2011 - 13:49

Jazyky nie su na skodu. Lucia ma anglictinu od prveho rocnika na ZS a veruze to nebolo na skodu. Keby mala iba jednu hodinu tyzdenne asi by som to riesila nejakym kurzom...jedna hodina je zalostne malo.... velmi pomahaju pri uceni anglicke pesnicky, ci nejaky film, detske knihy v cudzom jazyku....

loulou, Pi, 28. 01. 2011 - 23:23

martaK a co podla Teba potom nie je zlozite? Ja som sa tiez anglictinu ucila od druhej triedy na zakladnej a bolo to to najlepsie, co ma mohlo stretnut, dalo mi to uzasny zaklad a tiez sme sa ucili hravou formou - doplnovanie tajniciek, pesnicky atd. A samozrejme "pisomky". Bolo to viac ako vhodne. Moji rodicia nevedeli po anglicky ani makke f, ale podporovali ma v tom a ucili ma tak, ze ma pocuvali.
Lenze ked budes svojmu dietatu vtlkat, ze to nie je vhodne a je to pren prilis tazke, osvoji si to.

dulka, Pi, 28. 01. 2011 - 13:51

Akira, moja dcéra keď začal chodiť do školy, tak až do 4. triedy mali slovné hodnotenie. Cez rok dostávali včeličky a slniečka a tak. Som rada, že nedostávali známky, naozaj to u prváčikov môže vyvolať až nechuť ku škole a hlavne pri takýchto skúsenostiach ako opisuješ.

helus72, Pi, 28. 01. 2011 - 14:04

Vôbec nesúhlasím s takýmto hodnotením "prváčencov", je mi to proti srsti a rovnaký prípad máme aj v mojom najbližšom okolí:-| , pokladám to za značne demotivujúce, odhliadnuc od toho, že maličký prváčik, kdesi na začiatku šk. roka, si ani neuvedomuje význam známky 4, alebo 5 ... ale keby videl také prasiatko v zošite, myslím, že by rýchlejšie pochopil;-) každý učiteľ by mal byť predovšetkým Človekom, ale učitelia prváčikov, dvojnásobne, pretože formujú postoj dieťaťa k škole na dlhý čas

lydusha (bez overenia), Pi, 28. 01. 2011 - 14:13

(clap) (clap) (clap)

akira13, Pi, 28. 01. 2011 - 15:13

Veď práve, drobec si to ani neuvedomuje. Vlastne príde zo školy s úsmevom, že "dostal som štvorku". A jeho ocino rieši dilemu--- hrešiť, riešiť, nechať tak? Riešiť to vraj nemajú viac ako- píšu doma denne, ale zase iba s ohľadom na to, aby to zase neprepískli a drobcovi v konečnom dôsledku neznechutili školu oni... Ale zas nechať tak- zase má obavy, aby si z toho neodniesol malý ponaučenie, že aj štvorka je "dostačujúca" do budúcna.

adus, Pi, 28. 01. 2011 - 16:15

Aki - takéto riešenie zrovna nemusí byť to pravé orechové, lebo ak oni doma pridávajú (aj keď opatrne a nie do zblbnutia), trénujú, skrátka a dobre riešia dieťa a jeho tzv. nedostatočný výkon, tak riešia toho nepravého.
Ak by písmo naozaj nebolo vyhovujúce, tak b som to ešte chápala, ale aj je "v norme" (tým chcem povedať - nie síce dokonalé, ale akceptovateľné) tak by som to zbytočným pridávaním ďalších riadkov určite neriešila.

akira13, Pi, 28. 01. 2011 - 15:24

Ostatné "podotázky" a podtexty tejto diskusie::-)
Chlapček chodí tiež na angličtinu, okrem toho do družiny, čiže domov chodí až po 15 hodine. Doma naskakujú na kolotoč učenia sa, pohodového režimu a aj hry.
V jazykoch nevidím zlobu, ale je pravdou, že je rozdiel medzi "učením" a učením. Nedá sa porovnávať život v dvojjazyčnej rodine, učenie určitým spôsobom (ako u nás v škôlke- anglickými pesničkami, omaľovánkami, zaujímavosťami- Hello Kitty znamená "ahoj cica":-D a učením štýlu "ticho seď, počúvaj, píš a doma si nájdi každý deň zase hodinu na to, aby si robil to isté". Vtedy plne rozumiem, ak maminy hovoria o preťažovaní.
Vôbec- je oooooobrovský rozdiel medzi učením a učením. Jedno sa dá účelne aj úsmevne (dieťa si doma pospevuje anglickú pesničku a nadšene mamine prekladá, že pen znamená pero), druhé môže byť presne naopak- postrach dňa- kedy dieťa sadne za stôl, okolo seba má rozhádzané všetky perá, kníše nohami, obzerá sa kade tade a mysľou blúdi za očami a ani za svet si nevie spomenúť, čo to ničnehovoriace "pen" znamená).

eniXelka, Pi, 28. 01. 2011 - 16:03

Ja si diktaty v prvom rocniku nepamatam a pamatam si vcelicky a prasiatka. A viem pisat, aj citat, skoly som sa nebala (rada som do nej nechodila, ale nebala som sa tam chodit kvoli uceniu/znamkovaniu). Myslim, ze prvy rocnik by mal byt taky, vcelickovy.......
Ja som sa na druhy rocnik tesila, lebo som si pripaddala, ze budem velka, ked uz budem dostavat znamky. Ale keby som pisala diktaty a bola hodnotena ako bolo tu spominane, tak by som sa asi netesila. Podla mna to nie je spravne, takto hodnotit prvacikov. A zly sklon pisma a pismenka pod ciarou??? A maju tam aj trstenicu? Lebo tak mi to pripada. Ved prvacka ruka nie je vypisana. Este si len na pero zvyka, tak hodnotit esteticke chyby pisma? Skor mi z toho vychadza snaha ucitelky nieco si na zikoch dokazat (pokial tak nehodnotia v celej skole).

eva m, Pi, 28. 01. 2011 - 17:50

mame prvacika, takze riesime prvacke zalezitosti:-) .
Pani ucitelka nam vysvetlila, co su diktaty - diktuje im pismenka, slabiky, kratke slova. Pisu aj opisy, nevidim v tom problem. Pani ucitelka znamkuje velmi citlivo. Za dve chyby je este jednotka. Parkrat sa Samkovi "nezadarilo", pani ucitelka mu dala namiesto trojky smutnu tvaricku. A na druhy den mal v zosite povzbudivu pochvalu.
Pani ucitelka im pise komentare do zosita - aby vedeli, kde sa stala chyba, co trenovat, ale aj pochvali, ked treba. Sama nam povedala, ze ich chce motivovat hlavne pozitivne a aj vysvedcenia im da pekne, aby mali zo skoly radost.
Ak sa uz ma v prvej triede hodnotit, som za to, aby to hodnotenie bolo mierne. Aby deti vedeli, co je jednotka, aby poznali pocit uspechu.
NAsho Samka ta smutna tvaricka v ziackej mrzela, lebo jej rozumel. Neviem, ci by rozumel trojke.
Ak by sa mi nepozdavalo hodnotenie pani ucitelky, ROZHODNE by som za nou zasla a porozpravala sa s nou. Ak by trvala na svojom, porozpravala by som sa s riaditelom.
Sama mam na prvu triedu velmi smutne spomienky, viem, ako dokaze boliet, ked je dieta ponizovane a ubijane. Moja mama to vtedy tiez riesila a doslo k ako - takej naprave. Bolavu dusu mi vsak zahojila az v druhej triede ina Pani ucitelka.
Eva (sun)

carly, Pi, 28. 01. 2011 - 18:18

Evi (y)
Musím sa ku tebe pridať s tými smutnými spomienkami na pani učiteľku z 1. triedy, len ja musím pridať ešte aj pani učiteľku aj 2.-3. triedy, ktorá ma vyslovene neznášala, ani sa to nepokúšala skryť, dokonca ma neváhala za hocičo zosmiešňovať pred celou triedou. Na PANI učiteľku som mala šťastie až na druhom stupni - bola to moja triedna.

Moja Karolínka mala šťastie na svoju 1. pani učiteľku, chvalabohu. Dokonca jej vôbec nevadilo, ak jej deti na začiatku tykali, niektoré tak boli zvyknuté v škôlke.:-)

fidorka, Pi, 28. 01. 2011 - 19:30

Tie tváričky má aj náš prváčik.Len im ich nedáva do zošita pani učiteľka,ale keď napíšu v škole nové písmenko,alebo nejaký text,tak si deti dávajú do zošita výtlačky samé-usmiate,či smutné tváričky,podľa toho ako sú sami spokojní so svojou prácou.Učiteľka im do zošita nepíše žiadne hodnotenie,nepodčiarkuje nepodarené písmenká,neškrtá chybný text.Píše len do žiackej knižky slovné hodnotenie približne raz,alebo dva krát za týždeň,ako uzná za vhodné.Buď sú tam pochvaly,že dieťa je snaživé,šikovné a v prípade,ak treba,napíše rodičom v čom sa treba zlepšiť,docvičiť písmo,alebo čítanie.Domáce úlohy nemávajú,naozaj len veľmi výnimočne,aj to len deti,ktoré potrebujú venovať učeniu viac času.A zabudla som,na zimné prázdniny dostali "veľkú domácu úlohu",ktorej sa všetci veľmi tešili a náš prvák sa všade s tým vychvaľoval:Vybehať sa do sýtosti vonku,sánkovať a korčuľovať sa (sun)
Ja na túto ženu nedám dopustiť....

lýdia k (bez overenia), Pi, 28. 01. 2011 - 18:12

Keď chodili moje deti do 1 triedy tak sa neznámkovalo,poznali sme len pečiatky slniečko,srnka,líška a najhoršia pečiatka bol had.
Veľmi zlú skúsenosť sme mali ku koncu školského roka ked p.učiteľka zaviedla čítanie na čas.Dala deťom čítať článok,vzala stopky a stopovala a počítala kolko slov prečítali.
Na nástenku urobila ooooooooobrovský plagát,kde zapisovala poradie a "málo čítacie" deti písala červenou fixou.Podľa toho viem pochopiť detskú dušičku,kolko trpí a kolko sa spolužiaci vysmievajú.Môj syn tým ,že zle rozprával písmená R s,z ,š,ž tak automaticky aj zle a pomaly čítal.Pani učiteľke doslova robilo radosť ho ponižovať pred deťmi.Ja som si pozisťovala na iných školách a na školskom úrade či má právo takto vyučovať/na školskom úrade mi povedali ,že nie/ a na najbližšom rodičovskom som jej to vytkla,že len ona používa takéto metody,podporili ma aj ostatní rodičia a pán riaditeľ a na další deň bol "plagát hanby"pánom riaditeľom zložený z nástenky.V druhej triede mal syn už inú p.učiteľku a všetko bolo v pohode.

brona, Pi, 28. 01. 2011 - 18:22

Nedočítala som diskusiu, mám len okamih. Odpoveď:
Deti v škole nemusia byť známkované vôbec. Existuje aj tzv.autentické, či slovné hodnotenie. Sú školy, kde sa naznámkuje celých 9 rokov. Deti sú HONOTEnÉ
napr. http://waldorfskaskola.sk/
http://szsndca.edupage.org/about/?
a mnohé iné aj štátne. O spôsobe hodnotenai by rodičia mali byť informovaní, majú právo aj žiadať o niektorý typ. Rozhoduje o tom riaditeĽ šKOLY.

n.e.l.i.n.k.a, Pi, 28. 01. 2011 - 18:29

Mali by byt informovani.....dobry dotaz...,mali. Hodnotenie schvaluje skolska rada (nie kazdy rok, raz a potom, ak by boli pripomienky na porade zastupcov tried, tak sa moze prejednavat)

Fany1000, Pi, 28. 01. 2011 - 19:03

Môj postreh je taký. Zrejme ide o pani učiteľku, ktorá povýšila svoje povolanie nad ľudskosť. (Teraz píšem o tých prváčikoch, druháčikoch, ktorí si na školské povinnosti len zvykajú.)Tak veľmi sa snaží, aby deti ovládali predpísané učivo, že zabúda na detskú dušu, ktorá rada sníva, nechá sa všetkým upútať a veľa ešte nechápe. Je možné, že už zabudla, ako chutí detstvo, alebo má ešte málo skúseností, aby vedela selektovať, čo je dôležité viac a čo menej. Píšem to preto, že keď moja dcéra chodila do 1. triedy, mali sa učiť ako prvé písať tlačené písmená. No, napísať malé tlačené "a" majú niektorí aj dospelí problém. Na rodičovskom nám pani učiteľka povedala, že ona to nebude predsa známkovať. Len to už boli tie skúsenosti.
Inak, my sme mali na výške super prednášku!!! Ráno sme sadli do učebne a prednášajúca nám povedala:"Teraz vám zadám 5 úloh. NIč si nepíšte a povedala nám, čo máme v priebehu prednášky urobiť. POtom sme mali čas na tú prácu a na konci sme to mali odprezentovať. A ak sme na niečo zabudli, tak nám povedala, že si máme uvedomiť, ako sa cítia tí prváci, ktorí na každej hodine dostanú úlohu, zapísať si ju nevedia, majú si zapamätať. A nie dve tri hodiny, ale celý deň, kým neprídu domov. Vždy si na to spomeniem. To bolo zážitkové učenie, ktoré mi dalo do života viac ako celá pedagogická knižnica. (y)

n.e.l.i.n.k.a, Pi, 28. 01. 2011 - 19:21

Fany (y) (y) (y)
Zial, mnoho povolani je povysenych nad ludskost.....

Fany1000, Pi, 28. 01. 2011 - 19:38

Myslím si, že je to len o ľuďoch a v ľuďoch.
A o uhle pohľadu. (Myslím si, že moja podriadená ma ako ľudskú určite nevidí, keď jej vyčítam neplnenie povinností)

n.e.l.i.n.k.a, Pi, 28. 01. 2011 - 19:56

ANo, je to o ludoch, aj o tom pohlade, tak ako vsetko! Ale aj to co castokrat nevyzera ludske, vo svojej podstate moze byt.......
Uz koncim :-D

pripletka, Pi, 28. 01. 2011 - 20:10

ja mam doma prvacku. chodi do standardnej skoly, no s takymto niecim som sa nestretla. Dostava znamky za ulohy, za pisanie aj malicke diktaty. No v triede nebolo ani jedno dieta, ktore by na polrocnom vysvedceni malo inu znamku ako jednotku. A dieta sa do skoly tesi :-)

Adinka, Pi, 28. 01. 2011 - 21:04

U nás prvákov neznámkujú. Iba druhákov - a to písanie, nno Kubko má dvojku, tak je nie velmi spokojný. Ale natrénujeme :D

ramzesa, Pi, 28. 01. 2011 - 21:13

U nášho prváčika sa tiež známkuje. Bola som prekvapená, lebo kamarátka má syna v inej škole a tam neznámkujú, ani susedovie chlapca neznámkujú. Že sa ešte len učia učiť. Syn mal samé jednotky na vysvedčení a to čo sa týka písma nie je pani učiteľka tak prísna. Také, že písmenko kostrbaté, pod čiarou a pod. nemáme ako chybu, skôr dĺžne, čiarky, bodky, veľké resp. malé písmenká... ale všimla som si, že ak je viac chýb, tak to len podpíše. Ale podľa toho, čo mi syn vraví, tak nemajú rovnaký počet známok, z toho mi vychádza, že p. učiteľka dáva asi len tie lepšie známky a ak sa diktát alebo opisovanie nepodarí, tak nedá nič, ale ktovie. Lebo vraj nejaký jeho spolužiaci majú aj 2 aj 3 (ale neviem s istotou povedať). Čo som bola v šoku, pretože dieťa potrebuje byť motivované a nie takto. Ako sa musí cítiť také dieťatko, keď naokolo majú detičky 1 a ono má 2 príp. 3, alebo ako píšeš Ty 4 alebo 5? :-O :-O :-O Veď potom sa to s ním bude ťahať do konca ZŠ :-(. Aspoň ja si pamätám ako to bolo... jednotkári, štvorkári :-(... a už sa to ťahalo do deviatky...:-O Inak neznámkovalo sa hneď, asi až po dvoch mesiacoch od zač. šk. roka...

ramzesa, Pi, 28. 01. 2011 - 21:22

Tak som sa opýtala drobca a na vysvedčení mali všetci samé 1 (sun) , aj keď v ŽK mali aj 2 a 3. Tak sa teším (flower) (sun) (flower) .

martina-erika, Pi, 28. 01. 2011 - 21:46

U nás v triede na nástenke visí:O,1,2 chyby-jednotka,2,3-dvojka,4,5,6-trojka,7,8,9-štvorka a 10 a viac 5.Posledným si nie som istá:-) Toto platí pre diktát.kontrolné práce sú hodnotené inak-napr.každý príklad bod a body sa prepočítavajú na percentá a určí sa známka.Prváci píšu diktáty-veľké m,malé á,slová a aj vety.Prepisujú text-tlačený píšu písaným písmom alebo odpisujú-písané písmo píšu písaným.Chyby sú chyby a určite nie písmeno pod linajkou,machuľa.Prvý polrok je veeeľmi dôležitý,deti sa majú adaptovať a nie stresovať sa.Môj syn je druhák a neviem si predstaviť,ako by reagoval na takýto prístup učiteľky.Ak by sa jednalo o moje dieťa,riešila by som to rodičovské združenie je pre rodičov;-)

NIA123, Pi, 28. 01. 2011 - 21:51

bola som dnes v skole..farbit a strihat pani ucitelku... v riaditelni (giggle) .. bavili sme sa o tomto,lebo kym som odisla precitala som si tuto diskusiu..taak..povedala,ze prvaci sa znamkuju,ale nieje to vraj povinne.. teda zalezi na skole,ako sa rozhodnu...tu na skole znamkuju prvacikov tiez a pisu aj diktaty..najprv len pismenka,potom slova,lahke vety.....no a opytala som sa jej ,co si o tom mysli..ci to neznechuti dietatu skolu,ak mu nieco hned nejde a dostava za to zle znamky..tak ona mi za seba povedala,ze sa ich snazi takto motivovat a ked niektoremu z nich nieco nejde,ze si s nim jednoducho sadne a snazi sa ho to naucit lepsie,ked vidi,ze sa dieta zlepsilo a snazi sa da mu lepsiu znamku a takto su vraj motivovane.. takze asi tak..no ja osobne si myslim,ze aspon prvy polrok by sa mali len ucit a ak znamkovanie ,tak v druhom polroku.. moj starsi syn je tretiak a do prvej triedy do tejto skoly este nechodil..tam kde chodil dostavali v prvom rocniku slniecka a ine obrazky ci znacky..

sadlonka, So, 29. 01. 2011 - 20:39

Spôsob hodnotenia si vyberá Pedagogická rada školy, oboznámi s ním Radu školy i rodičov, musí to byť zahrnuté pre každý predmet v Školskom vzdelávacom programe(y) . Na štátnych školách si môžme vybrať medzi klasifikáciou /známkami/ a slovným hodnotením, prípadne ich kombináciu;-) ;-) .
Ja som včera rozdávala vysvedčenia mojim prváčikom, všetci mali hodnotené slovne tri hlavné predmety, výchovy nehodnotíme, na vysvedčení píšeme absolvoval a v žiackej majú pochvaly, pečiatky. Pri slovnom hodnotení sú len 4 stupne, moji žiaci všetci dosiahli veľmi dobré výsledky / potom sú dobré, uspokojivé, neuspokojivé/.
Písanie-tvar, úpravu nehodnotím vôbec -samozrejme že poukážem na výraznejšie odchýlky v tvare,dávam slniečka - usmiate, menší úsmev/
Diktáty sa píšu aj u prvákov, najskôr písmenká, slabiky, slová, teraz aj jednoduché vety z prebraných písmen;-) . Hodnotia sa aj prepisy a odpisy viet, práca v PZ -skladanie slov zo slabík, doplnenie slova a pod. Ja deťom vždy zapíšem počet chýb, rodičom doplním skratku prislúchajúceho hodnotenia - VD -veľmi dobre..., Čítanie hodnotím slniečkami a pečiatkou pre rodiča - Veľmi dobre číta, Dobre číta, Čítaj viac, Pozor na chyby a pod.
Na stupnici hodnotenia diktátov sme sa dohodli na Metodickom združení viacerých škôl z okresu, pre prvý stupeň väčšinou platí : 1-2 chyby jednotka, 3-4 dvojka, 5-7 trojka, 8-10 štvorka, nad 10 päťka. Počet slov v kontrolných diktátoch a ich zameranie vo vyšších ročníkoch je tiež odsúhlasené. Prvákom by mal stačiť diktát z 15 slov.
V matematike rátam úspešnosť na percentá - získané body vydelím plným počtom, k známkam je daná percentuálna stupnica - 100-90 jednotka, 89-75 dvojka ...../
Sama som zaskočená, ako niektoré učiteľky preťažujú deti nadmerným počtom domácich úloh, moja neterka ako prváčka mala napísať cez prázdniny 30 riadkov diktátov, 4 A4 príkladov, 3 strany v písaní a pod. Ja dávam úlohy na doma pomenej, v stredu vôbec.
Včera si deti(sun) okrem úradného vysvedčenia robili aj svoje vlastné(y) , kde si dopísali svoje meno, jednu vetičku _ Moje písmenká sú pekné, vyrátali tri príklady a nakreslili obrázok zo života v škole. Každý dostal naň aj slniečko a nálepku, boli maximálne spokojné. Potom sme mali oslavu, doniesli z domu drobné maškrty, tancovali, pozreli sme si krátke rozprávočky na interaktívnej tabuli, mali také malé kino(giggle) .
Ak je rodič nespokojný a má akékoľvek pochybnosti, treba sa pýtať, aj učitelia nemôžu klasifikovať a hodnotiť ako sa im zachce, sú na to pravidlá!(sun)

helus72, So, 29. 01. 2011 - 21:54

Ách, Sadlonka(clap) (clap) (clap) (hug)

adus, So, 29. 01. 2011 - 21:41

Jaj, na toto som čakala - ako informáciu z prvej ruky od tej najpovolanejšej, fakt som bola zvedavá, ako je to dnes, lebo veď tieto veci sa relatívne často menia, ako som sa v minulosti na svojich deťúchoch presvedčila

georgina, So, 29. 01. 2011 - 21:44

Sadlonka (clap) (y) (clap) (y) (clap) (y) (clap)

eva m, Ne, 30. 01. 2011 - 09:30

Sadlonka, klobuk dolu!!!
(clap) (clap) (clap) (clap) (clap) (clap) (clap) (clap) (clap) (clap) (clap)
Eva (sun)

Polárka (bez overenia), Po, 31. 01. 2011 - 07:20

Krásny príklad toho, že aj v rámci systému sa to dá robiť aj "inak" :-) (hug) (clap)

lua, Ne, 30. 01. 2011 - 14:13

aj moja dcérka dostávala v prvom ročníku za diktáty známky, ale ak niekto napísal zle tak učitelka nezapísala, písmo a sklon neznámkovala iba napísala že píš menšie, väčšie alebo píš krajšie, deti mali väčšinou 1-2, horšie nezapisovala, iba do zošita a aj to iba občas

sadlonka, Ne, 30. 01. 2011 - 21:30

Ďakujem za pozitívne ohlasy ;-) , ešte som zabudla, že deti ma oslovujú pani učiteľka Ty, ak cítia potrebu, objímu ma, chytia cestou do jedálne za ruku a pod.Pre naše deti je nástup do školy jednoduchší v tom, že sme so školkou v jednej budove , deti nás poznajú,stretávame sa na chodbe, v jedálni, akcie mimo školu máme skoro vždy spoločné. Povolanie je to síce náročné,ale sú okamihy , ktoré to všetko vynahradia(y) . Jediný chlapec medzi mojimi prváčikmi je veľmi empatický a senzitívny, v piatok mi prišiel povedať: Pani učiteľka, dnes je najkrajší a najlepší deň v škole. Inak ešte chcem dodať, že podľa novej reformy škola má pre každý ročník okrem povinnej časovej dotácie jednotlivých hodín 5 vyučovacích hodín, s ktorými sama "manipuluje;-) ". Zvyknú ich dopĺňať k slovenčine, matematike, my sme si zvolili trochu netradične vlastné predmety - Podpora zdravia /pracujeme podľa vypracovaného celosl. projektu Adamko-hravo, zdravo, deti sprevádza hodinou mimická bábka Adamko, ktorá ich učí spoznávať jeho 12 zásad zdravia Hygiena, Pohyb a šport, Denný režim, Krásy prírody, Voľný čas a pod./, máme Regionálnu výchovu a Dramatickú výchovu. Dávame tak viac priestoru zážitkovému učeniu. (sun)

Polárka (bez overenia), Po, 31. 01. 2011 - 07:22

"Dávame tak viac priestoru zážitkovému učeniu." krása (y) (clap)

viera666 (bez overenia), Po, 31. 01. 2011 - 07:57

na jednej strane krasa, na druhej strane na zaplakanie. To myslim tak, ze moj syn ma podobne "hodiny" v 5. rocniku!!! na ukor napriklad Dejepisu (kde im znizili uvazok z 2 hodin tyzdenne na 1 hodinu). A samozrejme vsetky tieto "predmety" su klasifikovane. Ze vypovedna hodnota dramatickej vychovy = 0 a osnovy dejepisu sa nestihaju naplnit nikoho netrapi.
Na prvom stupni fajn, na druhom stupni to podla mna nema co robit a ak tak formou kruzkov. Sme planovali normalne absolvovat ZS, ale veru ideme radsej na gympel. A potom nech sa stazuju, ze im vsetci dobri ziaci odchadzaju ;-( .
O anglictine radsej ani nehovorit. Sa niekto stazuje na anglictinu od druheho rocnika? Moj ma anglictinu od skolky. A teraz je v 5ke a stale mam pocit, ze beru to iste uz 5 rokov. A odpoved triednej ucitelky? "Ano, je to tak, ale co chcete, ked vsetci dobri lektori su prec a na sukromnych skolach a gymploch a anglictinarka sa stala anglictinarkou len na zaklade toho, ze ma z ANJ maturitu?" No tak to dakujem, to ju mozem ist aj ja ucit.

Polárka (bez overenia), Po, 31. 01. 2011 - 08:12

To treba riešiť v danej škole :-)

sadlonka, Po, 31. 01. 2011 - 09:44

Viera, povinnú časovú dotáciu nám znížilo ministerstvo, škola si ju znížiť nesmie. Aj na prvom stupni ma prekvapuje, že napr. v 4 ročníku by mohli stačiť 3 hodiny matematiky, 1 prírodoveda a pod:-O .
Angličtina je kapitola sama o sebe:-( . Od tohto školského roka je povinná výuka cudzích jazykov od 3.ročníka ZŠ, s minimálnou časovou dotáciou 3 hodiny. Samozrejme, že mnohé školy,najma v mestách mali rozšírenú výuku už aj v nižších ročníkoch, prípadne v školke, ale mnohé ju nemali, nebola povinná. Zrazu musí byť a na dostatok kvalifikovaných učiteľov sa nikto nepýtal, častokrát ani na druhom stupni ich nemali dosť:-| .Poukazovali na to, že mimo školstva si "jazykár" zarobí viac. Keby si to povedali všetci učitelia, neviem, kto by dnes učil, naše platy sú na zaplakanie. Tento rok sme sa ale dočkali "ocenenia", učitelia budú poctení tým, že to, čo nám roky sľubujú pridať, nahradili tým, že nám tento rok nič nevezmú, nebudeme mať krátené platy:-D .
Učitelia prvého stupňa sa mnohí prihlásili na vzdelávanie , aby si doplnili kvalifikáciu o Aj na prvý stupeň, po prvom chaotickom a náročnom roku je pozastavené:-O .Nehovorím už radšej, z akého množstva ponúk na jazykové učebnice a PZ si má učiteľ vyberať bez akýchkoľvek skúseností. Ja som napr. účastníčka projektu Modernizácia vzdel. procesu, má 3 moduly, jeden som absolvovala jednodňovým školením v novembri 2009, urobila domáce "úlohy" a odvtedy čakám, kedy budeme pokračovať, aby sme možno v roku 2O13 absolvovali záverečnú prácu a získali 3O úžasných kreditov, za ktoré mi o 6% zdvihnú základný plat na obdobie 7 rokov. Je to Kocúrkovo, v školstve ma držia jedine deti, inak človek so "zdravým rozumom" už musí uvažovať o odchode.
Celkovo si to najviac odniesli prvostupniari, napriek tomu, že sú absolventmi riadnej Vysokej školy si musia neustále niečo dopĺňať štúdiom. Už majú dokončenú Etickú výchovu,základy počítačov, teraz by zo všetkých chceli mať angličtinárov. Na druhom stupni si napr. taký zemepisár vystačí kľudne s dvomi predmetmi, napr. má k svojej aprobácii telocvik a je spokojný , tabuĺkový plat máme rovnaký:-( .
Ten názor, že "to by som aj mohla učiť" počujeme často, neviem koľkí by to tvrdili po týždni v škole, odučiť často nie je problém, ale zvládnuť deti po výchovnej stránke dá u starších detí riadne zabrať;-) .
Ospravedlňujem sa za dlhšie komentáre, len som chcela, aby ste boli trochu v obraze;-)

Polárka (bez overenia), Po, 31. 01. 2011 - 10:21

Sadlonka

veľmi do tejto problematiky nevidím to sa priznám hneď na úvod. Viem, že platy v školstve sú ozaj na zaplakanie (otec tiež robil v školstve). Napadá ma však taká vec v súvislosti s Georginim blogom o školstve. Ak ho nájdem doplním link. Kde uvádzala, že školstvo sa dá viesť niekoľkými spôsobmi :
lacno a dobre
lacno a zle
draho a dobre
draho a zle

Dokonca uviedla príklad, kde sa to robí lacno a dobre. Niekedy sa však zmeny nedejú z vedenia (ministerstiev) smerom k praxi. Občas to asi ide opačne (vidím to napr. pri pôrodoch - kde tá zmena musí ísť a ide od samotných žien). Myslíš, že cesta ohľadom toho celého by mohla vyjsť od vás učiteľov ? Kde by padli konkrétne návrhy, ako to robiť, aby vlk bol sýty a aj ovca celá (platy na aspoň nejakej úrovni, a zlepšenie systému)...
Fakt netuším či by to šlo, a bolo to reálne. Iba tak uvažujem...

Polárka (bez overenia), Po, 31. 01. 2011 - 11:10

Ďakujem :-) (hug)

linda999, Po, 31. 01. 2011 - 10:04

sadlonka, dakujem za informacie z druhej strany.
Ja si velmi vazim pracu ozajstnych ucitelov,ktorych je skutocne malo, lebo tych druhych som si uzila neurekom.
Zaujimalo by ma, co su to tie "platy na zaplakanie".

linda999, Po, 31. 01. 2011 - 10:32

dakujem, Evka.
Nuz,ja len tolko k tomu - vsetko je relativne.

Polárka (bez overenia), Po, 31. 01. 2011 - 10:36

No jo, napr. v našom regióne je tých 500€ čistého veľmi slušný zárobok.

eva m, Po, 31. 01. 2011 - 10:47

moze byt, verim. Zalezi aky mas zivotny standard, co chces - nechces.
Eva (sun)

Polárka (bez overenia), Po, 31. 01. 2011 - 11:09

Určite áno, no napriek tomu si myslím, že tie platy učiteľov by mohli byť podstatne lepšie. Veď vychovávajú budúcu generáciu (sun)

eva m, Po, 31. 01. 2011 - 11:18

aj ja si to myslim. Lebo mnoho ludi zo skolstva naozaj odide prave pre ten plat.
Eva (sun)

Polárka (bez overenia), Po, 31. 01. 2011 - 11:46

Bije sa mi tu kopec vecí. A síce:
- učiteľstvo by sa malo robiť zo srdca a nie pre peniaze
- na druhej strane, keď je učiteľstvo tak hlboko podhodnotené (môj názor)- ukazuje to akurát postoj štátu k budúcim generáciám
- a za ďalšie sa mi zdá smiešne, ak niekto/ktokoľvek očakáva, že takéto poslania budú vykonávané absolútne zadarmo, alebo za almužnu

Tak a teraz, ako z toho von ? Dá sa s tým niečo robiť ?
Sem tam ma Havran oboznámi s novinkami zo sveta (keďže som mimo akýchkoľvek správ, novín atď). V Čechách lekári vyhlásili stávku a vyjednávajú (či už s vyjednávaním prestali, a či dosiahli svoje netuším, ako som písala vyššie nesledujem správy).

georgina, Po, 31. 01. 2011 - 11:58

...učiteľstvo by sa malo robiť zo srdca a nie pre peniaze...

Hej, to je síce pravda, ale pravda je aj to, že aj učiteľom chodia šeky za nájom, plyn, vodu... atď., potrebujú jesť a obliecť sa, zväčša majú aj deti a tie, ako vieme, sú dosť "drahá záležitosť" - a tak ďalej a tak podobne.
Takže skutočne učiteľská rodina z dvoch učiteľských platov vyžije len veľmi ťažko.

Polárka (bez overenia), Po, 31. 01. 2011 - 12:24

Geo ono to pokračuje a nekončí touto vetou. ;-)
pokračuje to aj takto :
- a za ďalšie sa mi zdá smiešne, ak niekto/ktokoľvek očakáva, že takéto poslania budú vykonávané absolútne zadarmo, alebo za almužnu

:-)

georgina, Po, 31. 01. 2011 - 12:40

Jarka, ja ti ani neoponujem, ani ťa neopravujem, ani nič podobné. Tvoj bod (zvýraznený citáciou) som len rozpísala podrobnejšie, pretože veľa ľudí vníma len to A (ktoré si napísala ty), bez toho B (ktoré som doplnila ja a Evka nižšie).

Polárka (bez overenia), Po, 31. 01. 2011 - 12:47

OK :-) nepochopila som

eva m, Po, 31. 01. 2011 - 12:06

ano, ucitelstvo sa ma robit v PRVOM RADE zo srdca. Ale tym svoje deti doma nenakrmis.
Cize podla mna je idealne, ak su tieto dve veci - vztah a financne ohodnotenie ako - tak vyvazene.
Ucitelia su vysokoskolsky vzdelani ludia, da sa predpokladat, ze nejaku osobnostnu uroven maju a aj ju dalej odovzdavaju. A kludne som za to, aby mali riaditelia skol pravomoc upravovat platy - pri zachovani nejakeho zakladu - podla kvality vyucby konkretneho ucitela.
Eva (sun)

Polárka (bez overenia), Po, 31. 01. 2011 - 12:22

Evka
opakujem sa, nekončí to tou vetou - poznámkou. Príspevok ďalej pokračuje. Neviem prečo ste sa s Geo chytili LEN jednej vety ??
Beriem to tak, že v prvom rade by učiteľský chlebík mal byť poslanie a nie len veľmi dobre platený job. Zároveň sa mi zdá smiešne chcieť, aby ľudia učiaci ďalšie generácie pracovali za almužnu (som si myslela, že zo zbytku príspevku to bude jasné). Takže - ako nájsť ten správny stred ?

georgina, Po, 31. 01. 2011 - 12:43

Jarka, nikto sa ničoho nechytal - prosím ťa, nehľadaj niečo, čo tam nie je. Tiež som si (zrejme naivne) myslela, že to bude jasné aj bez podrobného vysvetlenia.

Polárka (bez overenia), Po, 31. 01. 2011 - 12:48

Občas to podrobnejšie vysvetlenie nie je na škodu :-)

eva m, Po, 31. 01. 2011 - 10:46

ano, je to relativne.
Ja ako zena s tym nejaky problem nemam - zivotny standard rodine zabezpecuje moj manzel. Ak by pracoval tiez v skolstve, nehrozili by nam dovolenky, lyzovacky, kvalitne oblecenie, v buducnosti vzdelavanie deti v zahranici atd.
Obaja sme vysokoskolsky vzdelani, s roznymi dalsimi skoleniami, vycvikmi atd. a nase platy su neporovnatelne.
Eva (sun)

sadlonka, Po, 31. 01. 2011 - 13:16

Evka, máš pravdu, ale učitelia majú spomedzi vysokoškolsky vzdelanej skupiny obyvateľstva najnižšie príjmy:-| , napriek tomu je toto povolanie spolu s lekármi a pod. zaradené do skupiny vysokokvalifikovaný odborník(y) . Niekoľko rokov pracujem len za základný plat, o osobnom ohodnotení a odmenách len snívame. Obciam sa krátia peniaze z podielových daní, na chod školy /energie/ mnohé doplácajú/, zo strany riaditeľa nie je z čoho oceniť kvalitnú prácu pedagóga.
A k tej relativite, v miestnej súkromnej firmičke, ktorá vyrába nejaké pružinové výrobky majú ženy v čistom viac ako ja, nehovoriac o vianočnom, dovolenkovom príplatku;-) .

eva m, Po, 31. 01. 2011 - 13:20

sadlonka,
mam ten isty nazor ako ty.
Eva (sun)

linda999, Po, 31. 01. 2011 - 13:48

sadlonka,
ved take pripady som tou relativitou aj myslela...a este mnohe ine(sun)

lejka, Po, 31. 01. 2011 - 10:58

Sadlonka,chcela by som sa opytat ci by dieta,ktore je evidovane ako integrovane malo mat na vysvedceni dopisany nejaky dodatok o tom.Alebo ak mate niekto tiez taketo dieta tak vas poprosim o odpoved.

sadlonka, Po, 31. 01. 2011 - 13:18

áno, do dodatku sa píše, že žiak bol hodnotený podľa Metodických pokynov na hodnotenie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami;-)

magic, Po, 31. 01. 2011 - 13:10

kto sa stretol uz so slovnym hodnotenim ziaka: ako take hodnotenie vyzera?
premyslala som nad tym, a v podstate ci uz obrazok, znamka alebo slova, stale je to o subjektivnom dojme ucitela a jeho stanovenych kriteriach na vedomosti vs. vek dietata, nie?

co sa tyka narokov ucitelov na deti - urcite zavisi od citliveho pristupu, ale podla mna je aj tak nutne bazirovat na malickostiach a deti cepovat za kazdu blbost na zaciatku a az vo vyssich rocnikoch z toho uberat. ked sa zaklad odflakne, niet na com neskor budovat. v prvom rocniku ide mozno o taku banalitu, ako je pismenko nad riadkom, pod riadkom, ale v podstate casto ide o to, aby sa clovek na malickostiach naucil preciznosti a dokladnosti. tak nevedomky. neskor totiz casto rozum aj chape, ze toto a toto by mal robit, ze to vyzaduje trpezlivost a sustredenu pracu, ale navyse musi clovek sam zvadzat boj so svojou volou, ktorej bola ponechavana kedysi neriadena volnost. jasne, ze aj to ma svoju cenu, ked sa nieco nauci v sebe ovladat sam od seba. a urcite velku. na druhej strane by si usporil kopec casu na ine dolezite veci, keby uz od detstva mal vstepene tieto schopnosti.
pretoze ked to vezmeme kol a kolem, tak vsetko so vsetkym suvisi. a aj ta v prvom rocniku naucena trpezlivost v preciznom pisani pismeniek presne na ciaru moze neskor viest ku schopnosti len tak nehodit za hlavu manzelstvo pre jednu na prvy pohlad neriesitelnu krizu.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama