prváci píšu diktáty? :-O :-O :-O :-O :-O ja si nespomínam na žiadne známky v prvom ročníku, včeličky a podobné pečiatky sme dostávali ale keďže deti mám ešte malé, netuším ako to chodí v škole teraz, takže si určite prečítam reakcie na túto tému
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Ahojte:-)
Slečna dnes zaľahla s horúčkami a kašľom, tak "mám" čas sa vás na niečo opýtať..
Kamarát má syna- prváčika. Zlaté, tiché a milé dieťa.
A tu nastáva problém- známkovanie. Dnes skončil prvý polrok a nielenže už deti píšu "ako veľký"- píšu aj diktáty- ktoré sa im známkujú a každá chýbajúca čiarka, bodka, zle napísané I a Y, dokonca aj zlý sklon písma alebo keď písmenko ide kúštik pod riadkom sú považované za chybu.
Chlapček nedostal NIKDY jedinú jednotku, dvojky má možno dve, trojok na rozdávanie a dokonca aj DVE ŠTVORKY.
A tu prichádza moja otázka- dobre, musia známkovať, ALE! Kde je nejaká motivácia? A čo prihliadnuť na to, že za pol roka tie detičky vymenili celodenné hranie za tiché sedenie v lavici? A čo jednoduché- "podporme prirodzenú túžbu po dobrých známkach a úspechoch, nesprotivme im školu hneď na začiatku"?
Okrem toho, že sa mi zdá nenormálne prísne známkovanie danej pani učiteľky, pretože za dve chyby v diktáte (chýbajúci dĺžeň a bodka na konci vety) bola 4. Samozrejme vyčiarkané boli aj ďalšie chyby- ako napr. zlý sklon písma, prvé písmenko pod linajkou alebo krivá línia. Ale ja keď si tak spomeniem na svoj prvý ročník- a pamätám si ho celkom dobre- prvého pol roka sme tuším písali iba rôzne čiary a tvary. Dostávali sme to do rúk. A dostávali sme samé včeličky, slniečka, najhoršie zamračené.
Popravde ja som bola zhrozená. Nechcem si predstaviť, aký dopad môže mať takéto prísne známkovanie na 6 ročné dieťa. Ak by sa jednalo o moju dcéru, asi by som to riešila- minimálne by som išla za inou učiteľkou prvákov so zošitom a pýtala sa, či je taká známka za taký "výkon" primeraná. A vôbec- či 4 (a dokonca aj 5!!!, ktorú dostal spolužiak) patria do žiackych knižiek prváčikov (podotýkam,že chlapec diktát napísal, čiže nebola to "známka" za nejaký truc alebo dačo také). A predpokladám, že ak by aj bola odpoveď akákoľvek, pristúpila by som k radikálnejšiemu rozhovoru, možno aj k zmene triedy /školy.
Detská dušička je mi prednejšia, totižto.
Baby, vyjadrite sa, prosím. Riešiť to? Ako? Ako pristupovať po takejto známke k dieťaťu? Napomínať, trestať, prehliadnuť, písať do zblbnutia, či? Aj vy, NM pani učiteľky rozdávate také známky? Ako to podľa vás vplýva na deti? Každý názor ma zaujíma, už niekoľko nocí kvôli tomu nespím a rodičom toho drobca som odporučila, aby to určite riešili, pretože odhadnúť aký vplyv to môže mať na vyvíjajúcu sa detskú dušičku sa dá len veľmi ťažko. Myslím, že učiteľka má budovať, nie búrať... ale uznávam, že možno príliš dramatizujem a štvorka ešte nikoho nezabila. Ale určite to nie je najvhodnejší spôsob motivovať maličkých prváčikov...
A ešte- ďakujem za všetky učiteľky,ktoré stavajú na takýchto základoch. Broni, Sadlonka, moja budúca snáď švagrinka Ivka, Evka a aj vy ostatné(heart)