reklama

Kyberutok

Pridal/a Ariesa dňa 31. 03. 2016 - 10:42

reklama

Nanicmamy vedia, ze nemam problem s pristupom deti k technike.

Dieta dostane par pravidiel, moze pouzivat spolocne zariadenia, alebo si ich pozicat od clena rodiny. Pocitac, tv, tablet, mobil. Neskor dostane vlastne zariadenie, samozrejme dostava vzdy nejake casove obmedzenie. Nauci sa pracovat s heslami a kontami a najma s volnym miestom na diskuChichocem sa. Musi sa naucit zvladnut svoju frustraciu v hre. Nemam problem ani s agresivnejsimi hrami - strielackami. Ked sa syn hra, casto sedim vedla na druhom pocitaci a bud pracujem, alebo sa hram s nim Veľký úsmev. Viem co sa hrava a ako to zvlada. To ako to zvlada, je pre mna omnoho dolezitejsie.

Tento rok v skole na informatike riesili e-mail. Tu som trochu spatkovala. Drobec ma e-mailove konto na gmail, ma k nemu pristup na pocitaci i mobile. Pristupy mam vsak i ja. A hesla mam LEN ja. Gmail je totizto mozne mat od 14tich rokov. Nase deti maju 10. Ale suhlasila som, narychlo som prerabala heslo pocas vyucovania a posielala ho krpcovi, nech nema dalsie zbytocne konto.

Pomalicky sa dostavame k dovodu, preco pisem ...

IT zdatny ocino nam spravil Minecraft server. V Minecrafte na narodite do divociny, vyrabate si nastroje, ukryt aby ste prezili par prvych noci - aby vas nezjedli pavuky, neskor stavate velke domy, obchodujete s dedincanmi, chovate zver ... hra je narocna na cas, no velmi vdacna a logicky stavana. Po hodinke denne, ci kazdy druhy den, si drobec vybudoval zazemie a vsetko, co k tomu patri. Na server sme zacali pozyvat jeho spoluziakov. Dostali pravidla ako sa spravat a casove obmedzenie.

Zrazu sa i v malej skupinke, 3-4 kamaratov stava, ze niekto nezvlada sam seba. Znici niekolkomesacnu pracu. Rozdava adresu servera dalsim ludom. Ok, zvladame, blokujeme, dohovarame. Syn je v soku. Ja ako dospela a operator som napadana 10rocnymi detmi. Mne je to skor smiesne, kebyze ide o anonymnych hracov. Lenze toto su spoluziaci. A toto nie su prvoaprilove zarty. To uz je ina uroven. Nepoznam rodiel, medzi roztrhanim vetrovky, ukradnutim topanok - a medzi znicenim niekolkomesacnej prace. 

Decka boli po upozorneni vyhodene a ignorovane.  Po polroku pritvrdili. Vyskusali vsetky mozne sposoby ako sa dostat dnu (je fakt, ze sme to nezabezpecovali ako narodnu banku, ved je to hra pre deti, hadam maju v sebe kus sudnosti - omyl). Na serveri pribudli, pocas Velkej noci, kedy sme sa vobec nehravali, vulgarne napisy mega rozmerov (ze si s tym dali tolko prace) a urazky mojho dietata.

Zniceny svet obnovime bez skody, mame zalohy. S dietatom som sa porozpravala, zatial to nastastie vyzera tak, ze ich prejav berie ako ich vizitku a nepripusta si vulgarizmy a nadavky. Sklamany je. Prisiel o par kamaratov a nechape, ze v skole sa normalne rozpravaju, no ked si sadnu doma za pocitac, nastava totalne zlyhanie osobnosti. Toto este spolu riesime. Mozno virtualna, ale predsa len realita.

Blog je dlhy, mozno aj dost nepochopitelny. Utriasam si to. Caka ma rozhovor s triednou ucitelkou a neskor diskusia na rodicku. Pripravila som si par screenshotov ako sa prejavuju deti. A najma ten rozpor, medzi kamaratstvom v skole a vo virtualnom svete, ktory dokonca v tomto pripade nie je anonymny.


reklama

reklama

Kamila, Št, 31. 03. 2016 - 11:08

No trafila si sa mi do temy. Verim, ze toto je pre teba aj pre syna velmi neprijemna skusenost. drzim palce pri utriasani.

U nas sa pocas sviatkov udialo podobne, len v bledoruzovom, islo totiz o desatrocne dievcata, byvale spoluziacky mladsej dcery.  Mladsia deva ma na mobile nainstalovany program "wiber" neviem ako sa to spravne pise. Chvilu debatovala s dievcatami, pisu si, posielaju zvukove spravy. Pokial viem, moja az tak aktivna v debatach nie je, bola chvilu na zaciatku, ale tym, ze menila skolu, asi to straca na zaujimavosti. Ale zachytila som ze devy debatuju do neskorej noci, mobil vecne vibroval, raz som nahlaidla debatu bola ok, Cez sviatky sme boli u otca a starsia dcera, zareagovala na vibrovanie a nakukla na debatu, volakedy to bol jej mobil, ta asi automaticky po nom sahla. To co mi prisla ukazat, bolo neskutocne. Dve devy sa medzi sebou tak hadali, ani neviem na taku temu, ze od jednej z nich v doch vetach boli styri totla vulgarne slova. Ako mozu mat desatrocne dievcata, takyto slovnik a kde ho asi vzali. Pokial viem moja ani nema predstavu co znamenaju, a mozno ani tie devy co ho pouzivaju. hodila som kratku debatu s dcerou, ze toto asi nie je najlepsia partia, trochu sa mracila, ze jej narusame sukromie. Zatial co sledujem, tak mobil doma ani nevytahuje, len tu ma wifi, takze verim, ze tato partia dievcat pojde do statena .... Je az zarazajuce, ako tak mlade dievcata, mozu stratit vsetky zabrany a siahat po vyrazoch, ktorym ani neviem ci rozumeju, ale pustaju ich s takou silou. Tiez len vo virtualnom svete?

Ale v podstate tiez riesim jej volny cas, u nas to bude asi chvilu aj Sims4.

 

balalajka, Št, 31. 03. 2016 - 11:43

No áno - aj môj tretiak pozná celú anatomickú stavbu človeka vo vulgarizmoch Pohoda.

Nemám nejak valnú predstavu o slovách, ktoré používajú moje deti medzi rovesníkmi. My tak s manželom doma nehovoríme a upozornila som ich, že si NEŽELÁM, aby sa tak vyjadrovali pred nami, či inými dospelými.

Ale aj hlas dvíham, keď začujem nejaké zvieratko z detskej izby zaznieť.

Menný anatomický slovník sme si vyložili, takže prv ako povie, vie o čom hovorí. A že to skutočne nie je pekné, si tak medzi sebou rozprávať.  Lenže tak ako niektoré slovíčka patria do slovníka dorastu a vyjadrujú tak svoju príslušnosť do určitej vekovej skupiny, nechávam tomu voľné odznenie.

Kamila, Pi, 01. 04. 2016 - 11:58

Jasne, tomu sa nevyhnes, ak sa s takym medzi chalanmi stretavaju. Inak vysvetlovanie anatomickeho vulgarneho slovicka to je ozaj výzva. Úsmev

ja som debatu tych slecien ozaj len prebehla, ale ked desatrocna deva, tej druhej okrem ineho nadava do stetiek ..., som si myslela, ze takyto slovnik snad este  nemusim dcere prekladat,   Pohoda Ale hlavne, kde sa v nich berie tolko zloby a ci tie devy vobec vedia, ake vyrazy pouzivaju. Odkila to maju?

balalajka, Pi, 01. 04. 2016 - 13:27

No odkiaľ? Veľký úsmev Od okolia. Teraz nemyslím, že napr. v rodine vulgárne hovoríte.

Pamätám si ako v škôlke jedna mamina - cicuša bežne používala pojem "sexi". V podstate bol akýmsi ekvivalentom k vyzerať dobre, chic ... ale jej malý synátor ho používal a nejak sa nalepil ten výraz na moje dieťa a musím povedať, že keď sme sa niekam chystali a ja som sa točila zprava zľava pred zrkadlom či som krásna, tak mi tak divne v ušiach zarezonovalo, že "mami, si sexi" od 4ročného zlatíčka.

Potom  - starší súrodenci  - stačí jeden pubertálny súrodenec v triede 2háka a už máš o zábavu postarané Veľký úsmev ... hneď je to samý pohlavný orgán ( jaké cool je hovoriť ako starší, bárs tomu nerozumiem Váľam sa od smiechu po podlahe). Nuž a stačí sa previesť MHD ako písali dievčatá. Tie decká tak fakt aj v škole rozprávajú.

Preto si myslím, že treba vysvetľovať O ČOM vlastne tie deti hovoria.

Vysvetľovať vulgárne slovíčka nie je vôbec ťažké. Netreba to rozmazávať. Toto je toto a toto zas toto. Mne zas prišlo za ťažšie vysvetľovať dieťaťu 3tiacku biológiu - človek vzniká spojením spermie a vajíčka. Tak sme si to pomenovali pohlavné bunky. A prišla písomka a otázka ako som prišiel na svet. Možnosti:

a/ priniesol ma bocian

b/ vyvinul som sa z opice

c/ vznikol som z lásky maminy a ocina

Skús uhádnuť, ako vzniklo moje dieťa Veľký úsmev .... chudák, došiel domov s plačom, že žiadne pohlavné bunky, pôrod ani sex tam neboli spomínané Hambím sa.

Kamila, Pi, 01. 04. 2016 - 13:38

No zbohom. Hambím saVsak sme sa aj vyvinuli z opice. Pohoda

balalajka, Pi, 01. 04. 2016 - 14:26

Bingooooooo .... moje dieťa sa vyvinulo tiež Veľký úsmev

Ariesa, Pi, 01. 04. 2016 - 14:55

sranda, tretiaci? nasi to preberali tohto roku, teda stvrtaci. Napriek tomu, ze ucitelka povedala, ze to skusat nebude, sme to doma preskusali cvicne, ze ako sa vieme rozpravat o takychto "trapnych" veciach Veľký úsmev

balalajka, Po, 04. 04. 2016 - 07:06

A tak - spermia, vajíčko, maternica. Normálne pojmy.

Akt vzniku zatiaľ  zahalený tajomstvom Úsmev....

Kamila, Po, 04. 04. 2016 - 08:25

U nas nejak podobne, ale parenie zvierat, macky sme kukali na zahrade, ine zvery v dokumentoch, v Simsovi, zase spartakiada pod perinou, tak uz asi nie dlho. Zacali sme riesit oplodnovanie kvetov, priznam sa tu mam rezervy. Veľký úsmev

balalajka, Po, 04. 04. 2016 - 08:46

Kvetinky sa oplodňujú v šiestom ročníku u nás Veľký úsmev... aj to už mám za sebou.

To sme cez veľkonočné sviatky vyrábali nezmara zeleného Váľam sa od smiechu po podlahe... bože, ja som sa vyblbla na ňom. Konečne som došla na to, ako robiť 3D projekty a začínam si to užívať.

Ak niekto hovorí, že je úžasné vrátiť sa do školy po rokoch, tak áno. Hlavne, ak máte deti a "vraciate" sa do tej školy skrz ne.

 

Ariesa, Št, 31. 03. 2016 - 11:44

viber je fajn vec. Drobcovi setri kredit. U nas telefon je len na dohovaranie si spolocneho hrania na pocitaci a chodenia von s kamaratmi. Keby som videla, ze do toho vytukava priebezne pocas dna, vecer mu to odratam od kvoty Vyplazený jazyk. Neobmedzujem len ked si vola alebo vypisuje s otcom.

Sukromie. To je rozporuplna tema. Jasne, ze nechodim za drobcom ako stihacka, ked sa dohodne ze ide niekam mimo nasho bloku. Mame dohodnuty len cas, kedy sa ma vratit. Ale komunikacia cez telefon, mail ... to mam zatial pod dohladom. Ked hra online, hravaju aj cudzi dospeli. Boli snahy o nejaky rozhovor, dohadovanie taktiky ... Tak vysvetlujeme. A zrusili sme s otcom jednu zaujimavu konverzaciu Veľký úsmev. Riso bol s otcom "na pive". V partii bola dospela dievcina, ktora ma mladsieho brata, asi v Risovom veku a dost mozne, ze chcela zaposobit na ocinka Pohoda, tak sa s Risom skamaratila. A mala snahu sa kamaratit dalej. Pozriet si niektory vikend maraton Marveloviek a tak. Najprv som sa porozpravala s byvalym, ze ci teda nema novu znamost, ked sa slecna kamarati s nasim synom. A kedze to nebola nova znamost, tak sme ich zrusili. Tiez sa to synovi nepacilo Chichocem sa.

Argumentov na sukromie je kopec. Dovera musi byt, ale zaroven vedomie toho, ze dieta este nie je trestnopravne zodpovedne, sme to my. Ma vlastne zariadenie, ale este stale si nan sam nezarobil, tak nejake obmedzenia su v mojej kompetencii.

Zaroven vsak dufam, ze vidi, ze si v rodine doverujeme. Nevytelefonovavam ocinovi, ze co robia, nekontrolujem starku, ked su spolu na dovolenke. Mame na seba krizom splnomocnenia a hesla ked treba.

Nejak uz bude. V niecom som prisnejsia ako ini rodicia, nieco ine mam zas na haku Mrkám. Ale vzdy si mozem vybrat s kym sa stretavam ja a moje dieta.

Kamila, Pi, 01. 04. 2016 - 11:53

Vsak toto, v tomto veku asi este plati doveruj, ale preveruj. Úsmev

balalajka, Št, 31. 03. 2016 - 11:34

Konečne som pochopila čo moji chlapi "kraftia" furt. My sme aj knihy nakúpili, takže keď zavelím vypnúť elektroniku, začnú šuchotať stránkami kníh Chichocem sa.

Ďakujem za osvietenie.

Moji veľa nehrajú, ale skôr pozerajú na YouTube. V pohode.

V sobotu som sedela - hrali nejakú inú hru - pri nich a len sledujem ... šťuk na chat. A už tam valia angličtinu jedna radosť. Mne sa docela páči, že skáču do reality ( pýtajú sa odkiaľ sú spoluhráči). A zväčša si pochvália hru akurát ( som sa naučila čo je GG Veľký úsmev).

Máš čo riešiť teda - našťastie totok nejak som nepostrehla.

Iwa, Št, 31. 03. 2016 - 11:40

Ako tak čítam, som celkom rada, že sme takéto spoločné virtuálne "hračičky" zarazili alebo zatiaľ nezaviedli. Jedine šach na tablete hrávajú s kamarátmi. Obaja chalani majú mobily, hranie na pc je za odmenu (keď niečo vyvedú alebo donesú zlé známky, nehrajú sa aj niekoľko dní), projekty a úlohy z informatiky si samozrejme robia aj na pc. Na mobile sme museli brzdiť len mladšieho, za jeden mesiac pretelefonoval vyše 20 eur iba on sám, normálne máme účty tak do 10 eur za tri mobily Vyplazený jazyka tiež som mu vysvetľovala, že volať spolužiačke o 21:00 sa nehodí. Vulgárne slová som zatiaľ nezaregistrovala. Bolo ešte dávno, prišli a len tak z frajeriny použili, tak sme sa porozprávali o tom, že tak sa nerozpráva a ani my nepoužívame (ja vôbec, muž doma tiež nie a v robote neviem), u nás najhoršia nadávka je zadná časť tela na R Chichocem sa Ale keď tak idem popri škole alebo ihrisku, tak mi až uši krúti. A čo je najhoršie, vulgárnejšie sú dievčatá Smútok Neviem, či je to len tým, že viac rozprávajú ako chlapci alebo prečo. Mám pocit, e tie deti, ktoré sa väčšinu času len hrajú s technikou, ani nie sú nejako viac technicky zdatné, skôr sú divné ak majú normálne komunikovať - nevedia ako sa kedy správať, nemajú takú sociálnu intuíciu alebo ako to nazvať, nevedia sa rozprávať o ničom len o hrách a technike. Čo si bude syn skôr pamätať? že ma porazil v dáme alebo že hodinu ťukal do klávesnice a vyhral nejaký bonus? Ale možno som staromódna...

Ariesa, Št, 31. 03. 2016 - 12:07

nie je to o staromodnosti. Tiez trvam na tom, ze ked chce byt na pocitaci, musi byt aj von. Ked prsi, tak to upravujeme, pretoze viem, ze ked bude pekne, tak 3 dni o pocitac ani nezakopne. Zatial stiha aj von chodit, aj kruzok, aj ulohy pisat aj na pocitaci hrat a estre vecer ma pol az tristvrtehodinu na knihu.

Iwa, Št, 31. 03. 2016 - 12:40

Náš starší von chodiť nechce Smútok Keby to bolo na ňom, tak sedí pri technike od rána do večera. My ho musíme nútiť/vyhrážať sa/podplácať, aby išiel von, na bicykel, dostal kolieskové korčule, ešte ich nemal na nohách...

andrea77, Št, 31. 03. 2016 - 12:40

Ahoj Iwa, úplne s Tebou vo všetkom súhlasmí, dnešné deti nevedia komunikovať...Mám 14r. syna, chodí do športovej triedy plus tréningy, zápasy, sústredenia, škola, on absolútne nevie pochopiť ako sme mohli niekedy fungovať bez netu, mobilov, telky. Je vyťažený dosť, ale dosť často sa stáva, že chce ísť von a nemá s kým..PrekvapenieA to bývame na veľkom sídlisku, kde je kopec deti, na fb má vyše 600 priateľovChichocem sa a on sedí doma. Na otázku prečo nejde pre toho a toho kamaráta, spolužiaka vždy jedna odpoveď...im sa nechce! A čo robia? Hrajú hry....SmútokJe toto normálne? Mňa mama ráno vypustila von a večer pustila domov aj to som s plačom išla..hrali sme skrývačky, volejbal, na zmrzku išli, skákali gumu, škôlku...A dnes? Je to des...nikto nechce ísť von...(( po 20h už má syn zákazaný mobil aj pc..jednoducho aj hlava a oči potrebujú spánok, mám kolegyňu, ktorá jeden čas chodila s káblami od mobilu, od pc..do roboty.Veľký úsmevmá dvoch synov a keď robila víkend, nič iné nerobili len sedeli za pc a chudák pes nevyvenčený...Váľam sa od smiechu po podlahe

Iwa, Št, 31. 03. 2016 - 12:46

Andrea, starší von chodiť nechce a mladší by tam aj nocoval. Staršieho kamoši bývajú ďalej a samého ho nepustím, lebo by musel prejsť cez štvorprúdovku a s doprovodom nechce ísť (ma 11 rokov). Tu sú len mladšie deti a tak o 2 roky starší. Ísť za staršími nemá odvahu. S mladšími by sa ešte zabavil, ale nemôže sa "zhadzovať" pred staršími Chichocem sa Musím si dohodnúť s mamou jeho kamaráta nejakú taktiku... fb som ešte nepovolila, aj keď spolužiaci už majú od 2. ročníka ZŠ.

adris, Št, 07. 04. 2016 - 10:31

Môj mladší syn tiež nechce chodiť von a mal na to aj veľmi pádny argument (okrem toho, že všetci kamaráti tiež sedia pri hrách). Tí, čo boli vonku, chodili do baru, pohostinstva alebo na "tajnáša" v chotári popíjali. A to podotýkam od 6. triedy ZŠ. V spomínaných "podnikoch" im síce nenalievali alkohol, ale fajčilo sa tam, hrali sa automaty a o vulgarizmoch ani nehovorím. Raz bol na oslave narodenín spolužiaka a prišiel domov cca po 30 minútach, vraj spolužiak nalieval a sám už bol pripitý. Mamu mal doma, ale ako takéto čosi mohla dopustiť??? Iba som ďakovala bohu, že môj bol taký uvedomelý a s takýmito "priateľmi" sa nestretáva.

Ariesa, Št, 31. 03. 2016 - 12:15

zahrame sa aj damu, dixit ... ale vieme spolu vymlatit aj zombikov po sieti Mrkám, v minecrafte su napr. su rozne zariadenia, ktore pripominaju elektricke obvody a to stava a potom nam predvadza.

Zatial ratam s tym, ze to bude rodicmi brate na lahku vahu. Ved je to len hra. Ak by mu poskodili vetrovku, nahrada skody by sa im zdala normalna.

Pravdupovediac nie som z tych, ktori by ziadali preplatit hoc tu vetrovku. Ale snazim sa to riesit s drobcom. Ludia sa nezivia len rukami, zivia sa i dusevnou pracou. Zlomenu lopatu nahradia, poskodene sklo na aute sa riesi. Co vsak stratene data? Ukradnute data? Preto to nechcem nechat tak. Plagiatorstvo nezlikvidujeme tym, ze budeme benevolentni. Kludne zacnem u 10rocnych Vyplazený jazyk

Technika a moznosti si ok, ide o to, ako sa vyuzivaju. S byvalym sme sa spoznali cez internet Úsmev. Internet sluzil na to, aby sme sa vedeli s kamaratmi dohodnut na stretnuti, na chatu, na vylet. A funguje to tak stale. A toto sa snazim drzat u drobca. Telefonom sa dohovara na stretnuti von. Neuteka z vonku dnu, aby sa zahrali po sieti Mrkám.

adus, Št, 31. 03. 2016 - 12:28

No, ja ta teda plne chapem, ale v čase, ked moji boli na ZŠ som tiez riesila kopu veci, ktorym ostatni rodicia ako keby nerozumeli .... 

Naststie, v tom case este technika nebola na takej urovni, takze nejake chatovanie a podobne veci sme nemuseli riesit.

Ale tiez som veru strazila co a kedy robia na pocitaci a hlavne som trvala na tom, aby sa ucili aj pouzivat klasicke MS produkty - Word, Excell ... boli mi potom neskor vdacni, ze som ich to naucila a tak trochu ich do toho aj tlacila.

Aj ked - tym, ze to bola trochu ina doba, my sme paradoxne museli riesit take veci, ze ked si spravili nejaky projekt na pocitaci (co sa dnes castokrat vyslovene vyzaduje), tak ucitel/ka im to neakceptovala - mozno aj preto, lebo si myslela, ze sme im to robili my rodicia, darmo som vysvetlovala, ze moje deti TOTO vedia urobit same .... a museli potom prerabat ôrucne" ... no co uz, casy sa menia.

Ariesa, Pi, 01. 04. 2016 - 14:49

Úsmev, to pamatam, este spoluziaci museli ziadat povolenie rysovat stavebne vykresy na pocitaci. Co rok, to iny profesor, raz rysovali rucne, inokedy mohli v pocitaci.

púpavienka, Št, 31. 03. 2016 - 15:48

No ja som si už raz pýtala radu na tému vulgarizmov, aj ked to bolo na Fb. Moji vnuci išli na Fb ako žiaci, viem nemalo by sa ale nepovažovala som to za niečo veľmi zlé. Boli to u nás začiatky tohto média a tak všetci spolužiaci Kristiánka chceli byť aj mojimi priateľmi a vtedy som videla niečo hrozné. Prečo rodičia občas neskontrolujú svoje deti čo píšu alebo robia, myslím že spôsob sa vždy nejaký nájde na kontrolu. Ja som v tom čase písala každému dietku že ak ešte raz zaznie vulgarizmus tak ho ruším, apelovala som na nich že toto všetko nie je iba teraz ale na dlho. Je pravda že niektorí sa umudrili a iní - 10 ročný chlapec hned ráno v jedinej vete nieto normálneho výrazu, ešte že sú spojky. Snažila som sa to vysvetliť aj teraz mladším a tiež im povedať že je to ich vizitka a môže raz zabolieť. Dokonca som vtedy písala aj jednému rodičovi aby sa porozpraval so svojim chlapcom lebo sa mu vysmievajú.

Verím že som niektorým vstúpila do duše a pochopili že nebudú veľkí frajeri iba kvôli vulgarizmom, niektorí ma nemusia no svet občas zariadi veci tak ako nečakame. Tento malý chlapec vyrastol na vyše stokilového chlapca, nakoľko som mala zopár krát česť sedieť pred ním v autobuse tak som pochopila že jeho slovník sa nezmenil práve naopak. Pred voľbami som sa išla pozrieť na stránku jednej obce a tam sa prezentoval rovnakými slovami jeho otec, zarazilo ma to a pochopila som aj takéto veci. Aj dieťa si môže prečítať čo napíše otec a ísť príkladom je to najlepšie učenie, len škoda že aj v zlom.

dan-cula, Št, 31. 03. 2016 - 15:57

troška odbočím-stačí sa občas zviesť "školáckym spojom"-tak to by ste vyvaľovali oči aké reči sa tam vedú a hlavné slovo majú dievčence tak 10-13 ročné!cestujem,počúvám a veru neraz by som vedela dať jednu riadnu po papuli-naozaj.Ved tak sa nevyjadrovali chlapi ani pre 30 rokmi čo som s nimi brigádovala na stavbe!

a ked chlapci zahlásia vraj aká "šťavnatá trinastka" tak mám dosť..

no a potom tiež nakuknúť to tych časopisov urcených pre -násťročných.

verím tomu,že mnohé decká sú doma úplne iné,že v kolektíve tymi rečami možno bojujú o prvenstvo ale..ked sú pokope je to len o vulgarizmoch a pod.

 

Ariesa, Pi, 01. 04. 2016 - 14:46

dakujem za prispevky.

Dnes som vyhladala riaditelku skoly. Pripravila som si obrazky pred-po, nieco na sposob ako to mam v clanku. Aj par fotiek vulgarizmov a nadavok. Kolko stoji prevadzka servera, hladala som hodinove cenniky prace IT technika, architekta (ved tam stavame viacposchodove funkcne domy a rozne farmy, elektro-zariadeniaMrkám). Spomenula som cosi o kradezi dat, virusoch. A najma, aby prebrali domnelu anonymitu "hackerov". 

Ked bude rodicko, este sa chystam vysvetlit to aj rodicom.

Hadam to nieco do buducna pomoze.

Ked sme sli teraz s Risom zo skoly, tak mi hovoril, ako sa spoluziacu navzajom bonzovali, ked sa s nimi chcel porozpravat o tom, co sa stalo Chichocem sa

 

adris, Št, 07. 04. 2016 - 10:38

Súhlasím, že je potrebné sa ozvať a situáciu riešiť. Pevne verím, že to pomôže do budúcna. Ak aj nie "hackerom", tak minimálne tvojmu dieťaťu to dá pozitívny príklad ako sa vysporiadať so situáciou.

andrea77, Št, 07. 04. 2016 - 11:10

Ahoj Ariesa ako sa to vyriešilo? Ja mám dvoch synov 14rokov a 4 mesiace tak ich záujmy sú úplne rozdielneChichocem saTen starší hrá väčšinou futbal na pc alebo pracuje na farme, minule utekal domov zo školy nakŕmiť sliepky...) prax má u starých rodičov..)) Koľko je zlosti, nenávisti, zloby v dnešných deťoch až to je desivé...Mlčím

Ariesa, Št, 07. 04. 2016 - 16:54

ahoj.

Triedna ucitelka ani necakala na hodinu informatiky a zaciatkom tyzdna si spravili triednicku hodinu, precitala clanok a deti si robili poznamky o autorskych pravach, zasahu do diela, tresty a tak. Celu hodinu tomu venovali. Ako na potvoru, chalan, ktory bol za tym, nebol v skole cely tyzden Chichocem sa

Ked bude rodicko, este sa porozpravam s rodicmi.

Krpec to berie v pohode. Tym ze hrava pocitacove hry, je zvyknuty na to, ze v okamihu moze prist o body, o postavu ... staci aby zamrzol pocitac Chichocem sa, ci ho niekto v hre porazi. Len som mu vysvetlila, ze je rozdiel v hre, ked hraju strielacky ci strategie - a v hre kde sa nieco tvori, buduje nejake zariadenie a zo srandy a nevybitej energie mu to spoluziaci zrovnaju so zemou. (To by ani tak nebol problem, neskutocne ma vytocili osobne utoky a vulgarizmy. A to vedia, ze sa tam hravame aj dospeli. Ako si mohli mysliet, ze im toto prejde? Mlčím) A paradne sa na tom uci spolu s otcom zabezpecit server do buducna Mrkám.

eva m, Št, 07. 04. 2016 - 21:04

hm... podobne sme nedavno riesili aj my. Na rodicku som sa ohradila a pozadovala riesenie, lebo môjmu synovi, ked nebol v skole, niekto pocas informatiky vytvoril ucet na wikipedii s jeho menom. Na druhy den mu to ako ohromnu srandu hovorili. Kedze prejavov sikanovania voci Samkovi bolo aj predtým viac, nechcela som to nechat tak. Tak som sa na rodicovskom od jednej mamicky dozvedela, ze som vztahovacna na svojho syna a jej by take nieco nevadilo. Tak dakujem. Ozvala sa vsak ina mamicka, ktora oznamila, ze na fb vytvorilo par spoluziakov (nas Samuel nastastie nie) skupinu pod nazvom Ako upalit Kristinu a vypisuju tam na tu spoluziacku hrozne veci. Tak to uz bol iny level...

Bavime sa tu o agresivite, vulgarnosti deti na nete. Pozrime si vsak hocijake diskusie, komentáre pod clankami v Case ci v Smecku, ci na fb. Plne vulgarnosti, hnusnych urazok, nadávok, obscennosti..., pod ruskom anonymity dokazu lidia napisat hrozne veci... A deti to vnimaju, prijimaju ako normu...

Kamila, Št, 07. 04. 2016 - 21:08

To je hroza, kde zijeme v stredoveku? PrekvapenieJe to velmi smutne a desive zaroven, ako deti dokazu ublizovat.

eva m, Št, 07. 04. 2016 - 21:13

deti si ublizovali vzdy, v kazdej dobe, zial, je to tak. Len teraz na to pouzivaju moderne sposoby a prekracuju hranice (niekedy aj podporovane rodicmi)

balalajka, Pi, 08. 04. 2016 - 09:12

Máš pravdu, že si ľudia (nielen deti) ubližovali medzi sebou vždy. Myslím, že je to určité súperenie o postavenie a ukazovanie dominancie. Človek v reálnom svete slabší, môže byť virtuálne  silnejším a to mu imponovať a gradovať jeho chuť zvyšovať agresivitu.

Podľa mňa decká, ktoré majú dostatok pohybu, kde si môžu cielene vybiť silu, hnev, frustráciu, energiu menej útočia vo virtuálnom svete.

No nemali by sa podobné agresie tolerovať bez povšimnutia ani vo virtualite. Nie je to o nič menšia šikana ako v realite.

Ariesa, Pi, 08. 04. 2016 - 10:10

zial, s tym musim len suhlasit, ze ludia boli k sebe zli vzdy. V tomto veku, je priestor na chyby. Aj ja som so synom riesila ked mu trcali certovske rozky z hlavy. Je normalne, ze sa nad sebou zamysli, alebo ked uz robi zle, tak sofistikovanejsie, aby to mama nezistila Vyplazený jazyk.

Chlapci vsak zareagovali uplne opacne. Vystupnovalo sa ich spravanie(aj voci mne), kym som ich prvykrat pred polrokom nezablokovala. A teraz este toto.

A teraz uplne ina vec:

Neuvedomuju si, ze sa bavia s realnou osobou. U Risa som si to nevsimla, je velmi komunikativny. Ked sa s niekym pozna na webe, uplne normalne sa s nim bavi ked sa stretnu von. Mnohi chlapci maju problem, ze "co sa stane vo Vegas, ostava vo Vegas". Na webe si vypisujeme, radime si navzajom. Ked idem po Risa do skoly a prihovorim sa im, vyplestia oci a pracu sa mi z cesty. Nejdu zo seba dostat vetu bez koktania (a to su niektori riadne triedne cisla). Proste im buram ich pocit anonymity a nedotknutelnosti a nevedia to spracovat. To je ta mylna predstava, ze si na webe mozu dovolit cokolvek. Ako Evkou spominane diskusie. 

Ariesa, Št, 14. 04. 2016 - 22:08

Dnes sme mali rodicko.

Tak nejak som mala pocit, ze niektori maju vacsi problem ako zakernosti v hre. Niektore decka maju FB, posielaju si retazove listy s vyhrazkami. Telefon ci tablet so sebou izbe aj v noci, takze o 11 vecer ich takato sprava vie pekne vydesit. Ked sa nieco take v skole dostane na pretras, tak niektori siria paniku, lebo sa im hned premietnu rozne scenare v hlave - ano, pozeravaju aj horory. Ine deti rodicia nevedia skontrolovat, lebo pocitacu nerozumeju a priznali to pred nami(aspon to, ucitelky vedia, ze sa teme musia venovat viackrat na informe). A polovicu rodicov nepoznam, lebo neboli na ziadnom rodicku od prveho rocnika.

Nuz, neviem ci som sa prave toto chcela dozvediet, ked som to zacala riesit ...

balalajka, Pi, 15. 04. 2016 - 08:16

No vieš, ale aspoň vieš, prečo sa deje to, čo sa deje.

Keby každý komunikoval s dieťaťom ako ty, tak by sa dalo mnohým veciam vyhnúť.

A prečo si neni nadšená z toho, čo si zistila. Ja viem, naivita bokom, ale keď poznáš anamnézu, treba hľadať riešenie liečby Mrkám.

Ariesa, Pi, 15. 04. 2016 - 16:02

ano. Aj ked sa mi nepaci predstava, ze dieta, ktoremu nie je venovana pozornost, este bude sfuknute, ze co to vyvadzalo. Ja viem, koledovanie si o pozornost. Nie je na mne aby som si nad tym lamala hlavu.

Dalsie, co sme preberali, ze do skoly v prirode sa ucitelia dohodli, ze mobili si deti nebudu brat. Oki, ziadny problem. Az kym ma nezaskocilo, ze to nie je preto, aby sa deti vecer po telefonate s rodicom zbytocne nerozlutostili ... ale preto, aby sa nevhodne nefotili na facebook a aby sa neprihlasovali na kamaratovom mobile a neboli pod jeho menom ... 

Ja som asi z inej planety Mlčím. Uz sa nedivim, ze krpec trval na tom, ze mobil bude mat zabezpeceny vzorom na 7 dotykov, kym ja po mojom len prstom potiahnem Chichocem saa je odblokovany ...

balalajka, So, 16. 04. 2016 - 17:48
Sme z inej planéty dve.
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama