reklama

Odklad školskej dochádzky

mnnaaauuu , 09. 01. 2014 - 09:50

reklama

Ahojte maminy, idem k vám po názor :) poradiť

Mám augustového chlapca, ktorý bude mať tento rok 6 rokov, čiže ide do školy.. Ide.. mal by ísť... nejako som nerátala s tým, že by nemal, neviem, nepremýšlala som.. no boli sme pri lekárke a tá vravela, že neváhať, dať odklad... že ona všetkým augustovým chalanom odporúča odklad.. máme ísť ešte k psychologičke (on je aj predčasniatko) na vyšetrienie - ako prebieha, čo bude robiť? a uvidíme, čo povie..
Maminy, dávali ste odklad?
ĽUtujete?
Či nedávali a ľutujete? :D


reklama


reklama

Katka0202, Št, 09. 01. 2014 - 09:58

boli sme s dcerou na zapise, je narodena tiez v auguste, bola hrava, odklad odporucila i skolska psychologicka (skolka patri ku skole) a tak sme na zapis sme so ziadostou adresovanou riaditelovi skoly, v ktorej sme ziadali o odklad skolskej dochadzky na 1 rok. odovzdali sme to na zapise a domov sme dostali potvrdenie o odklade schvalene riaditelom skoly. slecna v skolke potom navstevovala skolsku psychologicku a absolvovala u nej nejaky program na zvysenie pozornosti. vidim, ze ten rocik jej velmi prospel

novanka, Št, 09. 01. 2014 - 10:43

Moja prostredná je tiež augustová, na zápise v pohode, šikovná bola, nie nesústredená, len mne prišla akoby lietala niekde na obláčiku v tom svojom detskom svete, dali sme odklad a ten rok nám veľmi prospel.

Kamila, Št, 09. 01. 2014 - 11:27

Osobne nemam, lebo mam vacsinou zimne deti a jedno jarne, ale moja sestra ma julovu devu a doteraz lutuje, ze jej nedala odklad. Moj nazor dieta sa moze zbytocne trapit s tym, co by o rok zvladlo lavou zadnou a bude sa s to s nim tahat dlhsie ako len prvy rocnik. Nie je sa kam ponahlat a spominala si, ze mas predcasne narodene dieta, to duplom.

hanele, Št, 09. 01. 2014 - 11:39

moj najstarsi je tiez augustovy, ked sme boli na zapise ucitelka sa ma pytala ci nechceme dat odklad, lebo vacsina tak dava, ale mne ucitelka v skolke povedala, ze dalsi rok v skolke by sa len nudil, bol sikovny, aj sustredeny, psychologicka tiez ok, v skole je sice najmladsi, viac ako polovica triedy bola s odkladom, ale patri k najsikovnejsim v ramci prospechu, prvy polrok bol tazsi, ale ani nie ze by sa nesustredil, ale on je taky saso triedy, bavi vsetkych naokolo, takze klasicke vyrusovanie-gulal ocami, opicky robil, ale to mu zostalo, uz je tretiak a furt je bavic, aj moj brat je presne taky a to uz ma skoro 45rokov (giggle)

skus sa porozpravat s ucitelkou v skolke a urcite s psychologickou a myslim ze aj vlastna intuicia ti napovie
(sun)

kuriatko, Št, 09. 01. 2014 - 12:33

Nema co stratit,ak pojde do skoly o rok neskor.Tak by bol od svojich rovesnikov mladsi skoro o rok a to je dost velky rozdiel.

val, Št, 09. 01. 2014 - 13:26

Moja Emmka je 23 august, tiez sme davali odklad. Monhi sa cudovali lebo je ozaj sikovna. Nam sa dokonca potvrdilo, co nam poradila psychologicka v skole Pockajte rok a budete z nej mat hviezdu (giggle) (giggle). Boli sme aj v poradni, pri vysetreni sme neboli psycholgicka s nou stravila taku hodinkua aj tam nam odporucili odklad. Dali sme si poradit a urcite to nelutujeme (sun)

Martina79, Št, 09. 01. 2014 - 13:41

Ja mám doma syna (už školáka) narodeného 5.9. Od malinka bol veľmi šikovný, v škôlke sa nudil. :-) Kreslil, maľoval- to som riešila už v škôlke - chodil do umeleckej školy - prípravky (pani učiteľka si po nich chodila do škôlky). Aj som chvíľu uvažovala, že ho dám o rok skôr, ale... Všetky deti v škôlke, v jeho triede boli o hlavu vyššie a on tam bol zrazu stratený. Tam som zbadala, že šikovný je, ale je tichý a nepriebojný. Tak som to nechala tak. Ja som vlastne nežiadala o odklad. On išiel normálne so svojim ročníkom. V triede je skoro najstarší, ale medzi velikánov nepatrí. Šikovnosť mu ostala. A ten rok mu prospel.

Iwa, Št, 09. 01. 2014 - 14:12

Nechaj si poradiť od psychologičky, ale aj tak, Ty poznáš syna najlepšie. Náš mladší je augustový. Testy školskej zrelosti - katastrofa, lebo si z toho robil srandu - teta sa na jeho opičkách nesmiala, tak sa sfučal a robil naschvál zle :-P Išli sme k psychologičke na IQ aj PDW testy - úplne v pohode, super výsledky, ale teta doktorka "mala oči len pre neho" (giggle) tak by snáď aj z okna skočil. tie testy trvajú cez hodinu, mňa poslala psychologička preč. Malý bol v pohode, nebál sa, ani nebol po testoch nejako unavený.
Stále som váhala, lebo bol veľmi hravý... Ku koncu prázdnin sa sám od seba chcel učiť písmenká, počítal do 20, tešil sa, tak sme ho dali. A v škole je to tak striedavo. Má obdobie, keď je niečo nové a zaujme ho to, potom maká na plné obrátky. Po čase, keď je to len o opakovaní, upevňovaní učiva, tak štrajkuje. Či ľutujem? Má fantastickú učiteľku, o rok neskôr by takú nemal a škôlka, kde chodil, deti nejako netlačila ani do predškolskej prípravy, takže tam by vôbec nenapredoval. Ako nerád píše, tak rád číta - sám si vytiahne nejakú encyklopédiu a hľadá si zvieratká, číta si o nich, kreslí obrázky... Aj keď išiel do školy na hranici medzi zrelosťou a nezrelosťou, stále je medzi tými lepšími. Nie je "hviezda", ale sebavedomie mu nechýba, vie, že je dobrý v iných veciach, má tanečnú a karate... Však nechaj to zatiaľ tak, pre odklad sa môžeš rozhodnúť aj tesne pred začiatkom školského roka, to nemusíš teraz pri zápise nahlásiť.

sylvia30, Št, 09. 01. 2014 - 14:16

riaď sa tým ako to cítiš ty....syn je na konci augusta, ešte aj o mesiac skôr narodený, odklad nemal, školu zvláda bez problémov už 7 rokov, dcéra je júlová, narodená na termín, na odporúčanie učiteliek v škôlke a psychologičky išla do školy riadne...prvý rok bol hrozný, v novembri som normálne zvažovala vrátiť ju do škôlky (aj keď poznám všetky proti, ale bolo to strašne vyčerpávajúce aj pre ňu aj pre nás), teraz je druháčka, už sa to utriaslo, ale podľa mňa jej ten rok v škôlke strašne chýba... preto Ti hovorím, urob podľa seba: ako dlho sa dokáže sústrediť, má záujem o učenie, nové poznatky, úroveň jemnej motoriky, sociálne vzťahy a nadväzovanie kontaktov....

crystall, Št, 09. 01. 2014 - 14:29

Môj najstarší je júlový. Vtedy to bol nejaký divný ročník, že už nechceli púšťať júlových chlapcov, nieto ešte augustových. Tak som tak nejak od januára po vlastnej osi riešila psychologičku, konkrétne prešiel 3 mesačným kurzom v Centre porúch reči a učenia.

Ako nemal žiadnu závadu, len v priestoroch amb. našej pediatričky to práve otvárali, tak som ho dala otestovať, prešli so mnou výsledky a odporučili, ak chcem ďalší postup. Prakticky sa tam učil, cez nejake psychologicke metódy, to, čo by malo deco plynulo zvládať v škole: rešpektovať, neskákať do reči, vydržať - prihlásiť sa, vedieť sa vyjadrovať...to len tak z hlavy píšem. Podľa nejakého ruského psychológa mali vypracované zošity a pomocou nich s ním pracovali, takže sa učil, rozdeliť si úlohu na troje, vedieť si to dokončiť, skontrolovať. Tiež píšem z hlavy, lebo rodičia nemohli byť prítomní, tak len, čo som sa vedela vysomáriť z toho zošita a potom zo záverečného hodnotenia. Asi pomohlo, lebo pokračoval v ročníku. Ale, keď tak rozmýšľam, práve ich ročník v škole, sa mi zdá, že z dvoch tried je tam iba jeden augustový chlapec.

Dcéra je septembrová, teraz opakujeme predškolskú. Čo ja viem... Pri synovi som rozmýšľala, či ho dám júlového, dcéru by som s kľudným svedomím pustila minulý rok.

Ale tak, keď to uzavriem, si myslím, že dieťa tým rokom o nič nepríde, naopak získa.

lua, Št, 09. 01. 2014 - 14:43

riaď sa podľa toho, čo cítiš ty, určite nie tým, že augustovým chlapcom sa to odporúča,
jedna kamarátka nechala augustovému synovi odklad, neľutuje, rok mu pomohol, dospel, v starších ročníkoch má problém sem-tam s učením, ak by išiel skôr, zvládal by to asi horšie
ďalšia dala augustového syna normálne do školy, bol jednotkár, aj keď s vydretými známkami, jemu sa do učenia veľmi nechce ale keď zaberie tak je šikovný, to skôr závisí od povahy. Je presvedčená, že ak by mal odklad, tiež by bol dvojkár ale len z toho dôvodu, že jemu sa nechce a nie preto, že by nebol ,,dozrel,, na školu.
Ja mám júnovú dcéru - tiež sa ma pýtali známi, či nechcem odklad, ale škôlka by ju nikam neposunula. -Tam sa už nemala čo viac naučiť. Učí sa dobre - zatiaľ jednotkárka (aj na druhom stupni). Ke´d si predstavím, že by mala odklad, možno niektoré veci by jej išli ľahšie, ale vzhľadom k tomu, že nie je až taký ,,študijný,, typ, tak by to zvládala asi rovnako.
Takže záleží od konkrétneho dieťaťa ako na tom je

aramana, Št, 09. 01. 2014 - 18:40

Môj je májový...keby bol vtedy dostupný internet a dali sa by sa získať informácie, isto by som dala odklad...žiaľ, v pedagodickopsychologickej poradni mi povedali - vy ste matka, napíšeme vám výsledok aký chcete - ak chcete odklad, budete ho mať, ak nechcete, dáme mu odporučenie do školy...
Som rada že už aj v tej poradni sa trochu posunuli myslením...
Nemal odklad.Keby som bola človek, čo niečo vo svojom živote ľutuje, tak to ľutujem :-) nie som ten človek.Nemal odklad aj keď veľmi by mu pomohol.

akalenkak67, Št, 09. 01. 2014 - 22:04

Ja som nedala odklad najstaršej dcére.Ostatným už s radosťou.Dieťa je neskôr menej hravé.Ak máš možnosť daj odklad.Vyhnete sa možno obojstrannému trápeniu

gabka2, Pi, 10. 01. 2014 - 10:29

No, dievčence, trošku pôjdem proti prúdu:) Naša dcérka je narodená 1.októbra, rok sme s manželom rozmýšľali či ju dať skôr alebo počkať. Boli sme aj za psychologičkou, aj na testoch bola, nakoniec sme sa rozhodli, že pôjde skôr, teda jej do 6tich rokov ešte mesiac chýbal, keď nastupovala do prvej triedy a absolútne neľutujeme. Ani my, ani dcérka, ktorá je teraz už štvrtáčka. Nikdy sme necítili, že by trpela skorším nástupom, vždy sme sa jej snažili vytvoriť dostatok priestoru aj na hru, zábavu, vypnutie od učenia. Hravá je doteraz:)
Mladší syn je tiež októbrový, ale tam sme už skorší nástup neriešili, je iný typ ako dcérka, takže pôjde normálne ako má.
Absolútne súhlasím s vami, čo píšete, že rodič pozná najlepšie svoje dieťa, i keď nám pomohol aj nestranný názor odborníka.
Nepáčia sa mi však odklady, ktoré sa dnes vybavujú ako na bežiacom páse a v mnohých prípadoch (ktoré poznám osobne z okolia), išlo najmä o pohodlnosť rodičov, ktorí si chceli ušetriť ešte rok trápenia sa so školákom/školáčkou...
Každej z vás, ktoré prechádzate týmto rozhodovaním sa, zo srdca prajem správnu mieru citlivosti aj odvahy (sun)

ja_hodka, Pi, 10. 01. 2014 - 11:58

keď som bola jediný raz za život u numerologičky (baby, ktoré ste boli v Sliači u takej milej tety, tak asi viete), tak tá povedala, že život ide v takých semročných etapách...takže každých 7 rokov sa udeje nejaká pomerne viditeľná zmena. Ježiško mi pod stromom nechal úžasnú knihu od Emila Páleša Angelológia dejín a on tam tiež píše o 7 ročných periódach (neobjavil ich, ale naštudoval z rôznych, aj veľmi starých zdrojov, ktoré o nich po celom svete v minulosti paralelne písali). Podľa týchto rôznych učení, až 7 ročné dieťa začína fázu, v ktorej je pripravené absorbovať vedomosti školského typu. Veľa 6 ročných detí podľa mňa na školu pripravených nie je (nie to ešte čerstvo 6 ročných), rovnako ako veľa trojročných na škôlku. Určite je dosť aj takých, ktoré sú.
Ja by som sa asi rozhodla pre odklad (nie z lenivosti ;-) doma si tak či tak píšeme, kreslíme, tvoríme). Mladšia babula je októbrová, má 3 roky, ale zbehne to a budeme sa zrejme tiež rozhodovať. No ale Ty si dieťa poznáš asi najlepšie :-)

Polárka, Pi, 10. 01. 2014 - 12:58

úplne odbočím, a vyjadrujem svoju závisť nad tvojím darčekom :-D

lia6, Pi, 10. 01. 2014 - 22:42

Ty si matka, a Ty najlepšie vieš, či mu pomôže, posunie ho dopredu nástup do prvého ročníka, alebo odklad :-) Pri Tominovi(je júlový)sme odklad absolútne neriešili-boli sme dokonca v 4,5 roku u psychologičky, a tam mu vyšlo, že je nadpriemerne inteligentný...doma sa nudil a riešili sme už v tej dobe zošity pre predškolákov-keby som ho nechala doma, tak by "zvlčil" a nudil sa ešte viac...a školu zvláda ľavou zadnou. Pri mladšom zatiaľ neriešim, má len tri roky. Ale "obávam" sa, že ani pri ňom odklad riešiť nebudeme(už mi dr vravela, že by som ho mala dať do školy skôr, je októbrový)-zaujíma sa o vačšinu vecí sám od seba...v dva a pol roku sa sám naučil čísla(od pozeranie kena, lota a podobne)a farby si "vydrel", aby ho naučil starší...už teraz "vymýšĺa" s písmenkami-takže, ak by som ho nechala doma o rok dlhšie, tak neviem, neviem. Samozrejme, záleží aj od začlenenia sa do kolektívu, a s tým ani jeden problém nemá. Naopak, poznám dievčatko, ktoré malo veľký problém sa začleniť a nezaujímali ju "žiadne" iné veci, len tie, čo "dostala" doma. Psychologička odporučila odklad-keď som ju stretla o rok neskôr, keď išla po roku odkladu do školy, tak som skoro spadla z nôh!...dieťa komunikovalo, vedelo sa samo od seba pozdraviť, zaujímala sa-atd, atd. Je to individuálne :-) Želám Ti ten "správny" výber, aby bol malý šťastný :-)

mnnaaauuu, St, 15. 01. 2014 - 21:14

Maminy, dakujem za vaše rady a skúsenosti...
Včera sme boli u psychologičky a nie sme o nič múdrejší.. V niektorých veciach vyniká, boola prekvapená, koľko má vedomostí a akú má slovnú zásobu, bodaj by nie, ked sa stále pýta a pýta a ja stále odpovedám a odpovedám, no vraj jemná motorika je bieda, zle držal ceruzku, píše kostrbato, kresliť nevie... to zrejme súvisí aj s tým, že je predčasniatko.... Akotak sme doma premýšlali, zhodli sme sa, že ten odklad bude lepší, no keď to počul Adam, spustil plač, vraj on neostane v škôlke s Lilou a Tomášom, že on chce ísť do školy, že on u tety doktorky, dobre odpovedal... presviedčame ho, že pôjde s kamošmi zo strednej triedy do školy, že mu bude super, že sa pohrá, kým ostatní budú písať úlohy... Zatiaľ nechce o tom ani počuť, berie to ako neúspech.. tak ako mu vysvetliť, že to pre neho bude lepšie??

Iwa, Št, 16. 01. 2014 - 10:25

Jéééj, akoby som počula nášho Domča, že v škôlke neostane (giggle) Jemnú motoriku môžete do septembra v pohode dobehnúť. Chce to len kresliť, písať, trénovať... Možno ak by niekde v blízkosti otvárali nultý ročník, tak by to bolo pre malého najlepšie reišenie. Opýtaj sa na zápise, či o niečom nevedia.
Ja som sa tiež kvôli jemnej motorike bála dať mladšieho do školy. Ale keď som videla na otvorenej hodine, čo všetko ostatné deti nevedia, tak naše nemehlo je oproti nim hviezda. A nie sú to nejaké rómčatá alebo zanedbávané deti. Ja som riešila pri prvom náznaku dyslexiu a dysgrafiu, názor niektorých rodičov: "Veď je tam učiteľka, nech decko naučí čítať a písať, to nie je môj problém, že to mu to nejde." Niekedy tým učiteľkám veru nezávidím...
Mnnaaauuu, neber to tak, že Ťa presviedčam, aby si malého nasilu dala do školy. Tiež som si tým všekým prešla a koľkokrát som si aj vyčítala, že som nášho dala, keĎ plakal nad úlohami, ja som zúrila alebo bola nešťastná, lebo som mu to nemohla nijako uľahčiť. Ale potom som zase rozmýšľala, či by som si nevyčítala, že ostal v škôlke a je tam nešťastný, lebo ho pokladáme za blbečka, ktorý by nezvládol školu ako jeho kamaráti. Dúfam, že sa vám drobca podarí presvedčiť alebo ak pôjde do školy, že nebude mať problémy.

lia6, Št, 16. 01. 2014 - 13:13

Jémine, keby si videla, akú mal(a ešte má) motoriku Tomino :-O kresliť nevedel!(úžasne sa zlepšil-to ešte môžte do septembra dohnať aj vy)...o písaní, ani nehovoriac!...des a hrúza-a doteraz píše, ako nie kocúr, ale, ani sa to nedá k ničomu prirovnať ;-) ...ale neriešim-stačí, že sa to dá prečítať, ako tak, a hlavne-majú úžasnú učiteľku, ktorá vie, čo a ako-stačí, že má v hlave! :-) Poviem pravdu, že už je druhák a občas sa stane, že J napíše naopak a S si zamení za Z-respektíve to napíše naopak. Poruchu písania nemá, no má skríženú lateralitu, a tak mu to ešte občas robí problém-ale učiteľka je úžasná a Tomino necíti, žeby bol v motorike "iný". Ak je chlapček rozumný, má hodne vedomosti a hlavne má dobrú slovnú zásobu, tak si myslím, že do školy by mal ísť. A ak aj sám chce, tak nie je o čom. Aj pri zápise sú skúsené učiteľky, ktoré odhalia, či potrebuje odklad, alebo nie. Chlapci vačšinou(samozrejme, nie je to pravidlo)v motorike zaostávajú za dievčatami. Tiež Ťa nechcem nahovárať, ale, keď píšeš, že je rozumný, tak, aby sa v škôlke nenudil-potom to pre neho nebude najlepšie rozhodnutie. Samozrejme, je to na vás-želám správne rozhodnutie.

Kamila, Št, 16. 01. 2014 - 15:31

Dievcata, ja si len neviem predstavit ,ake dieta okrem nadpriemerne nadaneho a este mozno slabsej skolky, by sa malo v skolke nudit. Mozno sa myslim. Moja bude mat teraz v januari 8 rokov a ta by sa hrala stale. Jasne su deti a deti, to len ja mam akosi pocit, ze sedenie v lavici x hodin denne bez moznosti volneho pohybu, rozpravania je pre dieta menej prirozdene v tomto veku ako relativna volnost v skolke. Cely zivot uz bude len o povinnostiach, jedna skola, druha skola, rodina, praca kam sa treba salit....

lia6, Pi, 17. 01. 2014 - 11:30

Kami, nudiť sa, čo sa týka hrania a nudiť sa "rozumovo"(neviem to inak vysvetliť (blush) )sú dve rozdielne veci. Náš Tomi(a vera, myslím, že sú to nie len deti, ale aj dospelí)by sa vera vyhral celý deň...a nie len vyhral-je to taký kaskadér/horolezec, že cudzí ľudia(a občas aj ja)nechápu, kde sa to v ňom berie a tiež som si nevedela predstaviť, ako vydrží sedieť na hodinách v škole. Ale zvláda v pohode-dohrá sa potom pekne v družine, a na krúžkoch-vytancuje a vyšantí na hip hope. Vieš, môj názor je taký(a pri ňom sa mi to potvrdilo), že tým, že bol taký zhovorčivý, nemal problém so začlenením v spoločnosti, mal milión otázok, na ktoré mu bolo treba odpovedať, a keď mu v škôlke nedokázali adekvátne zaplniť čas, respektíve "vytiahnúť" z neho to, v čom bol dobrý, to, čo ho zaujímalo a vedomostne sa rozvíjať ďalej(ide o to, že v škôlke sa aj hrajú, to je jasné, ale aj učia a v podstate šesť ročný sa učí znova to isté, čo sa učil, ako paťročný), tak sa nudil a robil blbosti-pardón za výraz, ale inak to neviem (blush) Na základe toho sme vlastne absolvovali aj sedenie u psychologičky...ja som to tak cítila, a aj doktorka si to všimla a odporučila mi toto sedenie. Evka mi vybavila super psychologičku a som jej za to vďačná-posunulo nás to dopredu. Tomi sa rozvíja ďalej-netvrdím, že by som sa mu už ďalej nevenovala, ale na všetko som mu už nevedela adekvátne odpovedať, vysvetliť mu to, a vzhľadom k tomu, že má ešte mladšieho súrodenca, a o oboch v podstate sa starám sama-keďže MM chodí na desaťdňovky a potom príde len na víkend, tak sa nudil a robil zle. Či už súrodencovi, alebo u doktorky na vyšetrení a podobne. Áno, potom to už len bude o povinnostiach, to je pravda, ale vyblázní sa ešte dosť-chodí na krúžky a cez leto ho beriem domov z družiny skôr, aby sa vyšantil vonku. Cez víkendy, keď príde Tom domov chodíme na výlety a podobne. V dnešnej dobe si deti až moc "peľháme"-netvrdím, že ich treba biť, netvrdím, že im treba dať "zabrať" fyzicky...ale myslím si, že nejaké povinnosti nezaškodia, aspoň budú vedieť o čom to je a keď si zoberiem, akú generáciu si dnes vlastne vychovávame-je sloboda slova, sloboda prejavu, len zvýšime na dieťa hlas a už, aby sa človek bál, že príde sociálka. Potom sa nečudujme, že deti napádajú rodičov, celé dni sedia doma pri počítači, odvrávajú učiteľom a podobne. Tiež im dovolím dosť, nebijem ich...jedine ten môj zvýšený hlas dáva zabrať aj mne, aj im (blush) ...ale povinnosti nejaké by podľa mňa mali mať. A keď už ich nie je mnoho, tak im aspoň dovoľme rozvíjať tie ich hlavičky, ktoré v dnešnej dobe deti majú-sú veľmi inteligentné a to, čo vedia už v tak malom veku-klobúk dole! Detičky to cítia inak-ak už vie toho veľa, tak chce vedieť viac a viac-prečo by sa mal už šesť ročný učiť v škôlke to, čo sa učia menšie deti, keď ich rovesníci už sedia v škole...toto sa ma spýtal Tomi, ešte, keď chodil do škôlky! Samozrejme, nie všetky deti to tak cítia-ak je dieťa nesmelé, moc ho nezaujíma, len by sa hral o včlenení sa v spoločnosti ani nehovorím, tak áno, samozrejme, tam je odklad na mieste. Ale, ako som postrehla vyššie, tak Radka píše, že malý je hodne inteligentný, má len "problém" s motorikou...a to nie je taký problém v škole. Ale samozrejme, je to len môj názor-každý nech sa zariadi po svojom. (sun)

Kamila, Pi, 17. 01. 2014 - 15:38

Ono su jasne deti a deti, kazde je ine, viem, ze ten tvoj je viac ako sikovny. Ono je to vsetko velmi relativne, zavisi to aj od skolky. V nasej skolke bola anglictina,tanecny,vytvarna ... na druhej strane su zakladne skoly take ake su ... Mne sa paci waldorfske vzdelavanie, je to len moj pocit ze sedenie v lavici 4*45 minut bez moznosti pohybu, rozpravania nie je pre 6 rocne deti az take prirodzene.

lia6, Pi, 17. 01. 2014 - 17:22

Jasné, ani mne to nie je "košér" sedieť takým malým deťom na zadku tak dlho...ale napríklad, kde chodí Tomino, tak učiteľka, keď videla v prvom ročníku, že detičky už neobsedia, tak si ich zobrala dozadu za lavice na koberček, a učili sa formou hier...samozrejme, závisí to od učiteľov, školy...S tou škôlkou-jasné, každá škôlka je iná...tiež to závisí od učiteľov, finančných možností a podobne. Preto sme sa aj sťahovali, lebo tam, kde sme kedysi bývali, to bolo des a hrúza...tu, v ZA sme natrafili na super škôlku-tiež mali anglinu, výtvarku, kreatívne kurzy, stále chodili na výstavy, predstavenia, mali interaktívne tabule, kde sa realizovali nie len učitelia, ale aj deti (y) ...napriek tomu, sa ten náš herodes nudil a musela som ho dať na krúžok. Ale jasné, každé dieťa je iné, preto som písala, že každý rodič si to musí zvážiť sám...len podľa toho, čo bolo vyššie napísané som dala odpoveď(ja dám napríklad v takýchto veciach aj na dieťa-samozrejme, aké je šikovné, ale aj to, čo samo chce, keď mi to povie)...už ako sa kto rozhodne, je na ňom (sun)

Ariesa, Št, 16. 01. 2014 - 17:37

ak vynika vo vedomostiach, ale motorika je napriklad slabsia, zapis ho na nejaky kruzok. ja som s kruzkami "MUSELA" zacat, ked mal drobec 4 roky. zo skolky chodil posledny a bolo mu to malo. nedostal dost zabrat. a to som predtym odsudzovala vsetky akcne matky co riesia cudzie jazyky a karieru dietata od skolky (blush) ;-) (giggle)

1 kruzok co ho bavi, vynika,
2. co treba zlepsit.

siel na anglictinu, nech trochu vytrapi hlavu, a musim povedat, ze mi doma odlahlo (y) . obcas bolo podvecer i ticho, ziadne otazky, presne to sme potrebovali obaja :-D . a zacal chodit i na tanecnu, pretoze sa mi zdalo, ze nie je ohybny, ked vidim tie deti, ake su stuhnute :-O ... tak ho teda odmala rozcvicuju ucitelky na tanecnej.

risko siel do skoly v siestich, pravdupovediac, dufala som, ze ho na zapise vezmu na 1x a som rada, ze to vyslo. ja som to tak citila.

Ja-tereza, Pi, 17. 01. 2014 - 21:38

Moja dcéra bola narodená 8.9. V štyroch rokoch sa pri staršej sestre naučila čítať, tak keď bol zápis, silno sme uvažovali nad zápisom. Išli do školy všetky jej kamarátky, chcela ísť s nimi, škôlku nemala rada - ráno niekedy plakávala, keď počula, že je tam jedna učiteľka - pravdupovediac, aj ja už som čakala, kedy pôjde do školy. Zapísali sme ju s tým, že ako septembrová musí absolvovať psychologické vyšetrenie. Boli sme tam asi v máji alebo júni./ u dieťaťa je aj pár mesiacov rozhodujúcich/. Ja som bola prítomná na testoch. Výsledok bol, že má nadpriemernú slovnú zásobu, inteligenciu, pôjde jej čítanie aj počítanie, v jemnej motorike bude priemerná. Vyslovene nám odporučila dať ju do školy, lebo údajne potreboval nové podnety. Tak sme ju dali a bolo to presne tak, ako povedala. Školu milovala, darilo sa jej a ak mala s niečim viac práce, tak to bolo písanie. Bola v triede najšikovnejšia alebo medzi najšikovnejšími, takže my sme to neoľutovali. Teraz je šiestačka, v škole sa jej darí. Na druhej strane sestra má dvoch chlapcov letných, s obomi boli na testoch, jedného odporučili do školy, druhého nie a určite mu to len prospelo. Ja robím v škole, moja kolegyňa hovorievala, že ona by letné detí nedávala do školy - ja si myslím, že vždy záleží od konkrétneho dieťaťa, či ano alebo nie.
My máme v robote nultý ročník - chodia tam deti zo sociálne znevýhodneného prostredia - odporučí ich tam psychologička - to je zas o niečom inom ako sa tu bavíme.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama