reklama

Uplne bez plienky - kedy?

mnnaaauuu , 08. 06. 2011 - 14:00

reklama

ahojte. Môj skoro trojročný syn už nšťastie cez den chodí bez plienok - hurá, síce sa to naučil len pred pol rokom (sám od seba, ked sme skúšali skôr, nemalo to žiaden úspech). Na obedný spánok mu dávam plienku, no pociká sa, len ked spí dlhšie ako dve hodiny, ináč ostane suchý.. Skôr mám ťažkú hlavu z nočného spánku: niekedy aj dve hodiny pred spaním nepije nič, a aj tak sa zobudí až ráno mokrý až po kolená - a to má najvačšiu plienku. Známa svojho rovnako starého syna v noci budí každé dve hodiny, aby sa vycikal. No môj spí tak tvrdo, že ho nezobudí v noci vôbec nič... a zdá sa mi to kruté, budiť ho kvôli tomu: A tak sa vás pýtam,mamičky, je to naozaj také nevyhnutné, budiť v noci, alebo to chce "iba" čas. Dokedy sa "musí" dieťatko naučiť ostať v noci suché bez toho, aby nás lekárka zase posielala po vyšetreniach? :D


reklama


reklama

annie, St, 08. 06. 2011 - 14:17

môj syn má 4 roky a na noc nosí plienku....niekedy sa pociká, niekedy nie je to tak 50/50...budenie neprichádzalo do úvahy, lebo bol z toho nervózny, vrešťal a vždy mi zobudil bábätko (spíme všetci v jednej izbe), doktorka povedala že do 5 rokov to nemám riešiť, ja si myslím že to chce ešte čas....
btw kamoška má dvojičky 3,5 ročných chlapcov a ešte ani raz v noci nevstali suchí, chodila po lekároch, deti sú OK, vraj ešte nie sú psychicky dosť vyzrelí aby v noci vydržali....
názory lekárov sú rôzne, takže naozaj je ťažké radiť, píšem ti len preto, aby si vedela, že nie si zďaleka jediná ktorá rieši tento problém...

lukrecia 1, St, 08. 06. 2011 - 15:20

veru na to presny vzorec asi neexistuje....

katarína, St, 08. 06. 2011 - 14:45

vydržať...kým pôjde do školy tak sa už nebude :-P
neterka ešte na 4 roky mala v noci plienku a povedala že "ja sa kvôli tomu nezobudím" a môj syn už na dva roky nemal ani v noci plienku z ničoho nič... takže každé dieťa dozrieva ináč ja som raz čítala že nočné pomočovanie je normálne do 5tich rokov ..ak sa ti ale niečo nezdá opýtaj sa obvodnej lekárky..pre istotu! Držím palce aby to prišlo čo najskôr. (sun)
Katus;-)

lukrecia 1, St, 08. 06. 2011 - 15:22

s trpezlivostou sa to určire čoskoro podarí(sun)

NIA123, St, 08. 06. 2011 - 14:53

radka mozes byt rada... my mame tri roky v auguste a stale sa trapime s oducanim cez den...maly je tvrdohlavy... dookola vysvetlujeme to iste...ale zatial bez uspechu...skusali sme ho nechat od pasa dole vyzleceneho,skusali sme slipky.. stale sa pytam,ci mu netreba cikat..odpoved stale ta ista..Nie.. preventivne ho dam sadnut na nocnik..ale za posledne dva dni..12 slipkov ocikanych..na dlazke dve mlacky.. a do nocnika sa vycikal dva krat... na zachod na tu malu dosku nechce sadnut,lebo vraj spadne do džurky.. (preklad- do dierky) a ked sa uz pocika do slipov tak az potom uteka k nocniku s placom.. no co uz.. vyzera to tak,ze pri najlepsom jednemu plienky prestaneme kupovat a dalsiemu zacneme

mnnaaauuu, St, 08. 06. 2011 - 21:50

NIA, skús mu dať trocha pauzu, možno mu tým, že sa ho stále pýtaš, "lezieš na nervy" a on to ignoruje... náš mal 26 mesiacov, ked som to prvýkrát vzdala.. Ocikané som mala všetko, bol schopný vstať z nočníka a pocikať sa... alebo po odbovedi "nechcem cikať" sa pocikal... Tak som mu dala plienku naspäť... O necelé dva mesiace sa začal pýtať sám, z ničho nič... Potom som dávala plienku na vonku (bola zima, kombinéza sa ťažko vyzlieka) a teraz nikdy... Lebo ked ma plienku, vie, že môže cikať, tak sa pocikal, ked nemá, nepociká sa...Len v noci je schopný nacikať plnú plienku :D

ivet36, St, 08. 06. 2011 - 15:26

Cim vacsi tlak- tym vacsi odpor.....
Ked dieta sto razy do dna pocuje: "...a netreba Ti cikat?".....co mozeme cakat nakoniec?! Aj dospeleho by z toho trafilo.....
Vsetko chce svoj cas- v prvom rade dieta same musi pochopit, ze ide o jeho komfort, hygienu, pohodlie.....a cikanie je "jeho" prirodzeny ritual a nie potreba napominania dospeleho....
Mam dva a tristvrte-roka staru dcerku, necikame do plienok uz od dva a pol roka- ani v noci- a odnaucila sa to tak, ze ona sama chcela..... v tom je cely kumst. Ked som isla na WC-ja, isla zakazdym so mnou, sadla si na svoj "tronik" a ked to slo, bolo, ked nie, islo sa dalej programom......Pripadne nehody som nijako nekomentovala......ani ked sa pocikala, ani ked sa vycikala- nechvalila som ju prehnane a donekonecna......
Takze hlavne trpezlivost.:-)
ivet;-)

fidorka, St, 08. 06. 2011 - 16:03

trošku odbočím od témy....maličkú pozdravujem a ďakujem za jej "dopisy",to ona mi občas píše,pravda?Na FB som myslela (giggle) :-D

fidorka, St, 08. 06. 2011 - 16:03

trošku odbočím od témy....maličkú pozdravujem a ďakujem za jej "dopisy",to ona mi občas píše,pravda?Na FB som myslela (giggle) :-D

ivet36, St, 08. 06. 2011 - 18:08

....no jasne! Len odbehnem a uz sa nasackuje na moje miesto a pise....:-D
Zvycajne, ked sa vratim, konto odhlasim a uz nestiham riesit, komu co popisala.....(giggle)
Je taka zrucna, ze jej nerobi problem bez asistencie zavesit svoje komenty......:-) ivet;-)

fidorka, St, 08. 06. 2011 - 18:12

šikulka zlatá,a ešte aj peknáááá,postískaj ju za mňa,môže mi aj častejšie písať,ja sa vždy poteším :-* (sun)

carly, St, 08. 06. 2011 - 19:56

...i ja som sa veľmi divila, že aké zašifrované posolstvo si nám to chcela zanechať (rofl)

ivet36, St, 08. 06. 2011 - 20:02

....(rofl) (rofl) (rofl) (rofl) ... to je len medzi nami!!!(rofl) (rofl) (rofl) ivet;-)

NIA123, St, 08. 06. 2011 - 15:32

ma dva a tristvrte a dva a pol roka uz nema plienku ani v noci ? B-]
ale tak tie dva razy sa mi podarilo vystihnut tieto dva dni ze ked som sa ho opytala ,tak si sadol a vycikal sa..myslim ze inak by to mal nahaku..on je pohodlny..ale na wc chodi so mnou bezne...donedavna si ani na nocnik nechcel sadnut,az teraz zacal..ved ja ho nemienim stresovat.. nekricim ani nic,len vysvetlujem.. ale ja som to len tak..radu chcela mnnaaauuu.. ;-)

ivet36, St, 08. 06. 2011 - 15:34

...napisala som "OD" dva a pol roka necika do plienok....B-]
ivet;-)

NIA123, St, 08. 06. 2011 - 15:33

ooj..ano ano..uz som si to precitala poriadne..pardon... dnes mi zas ide..

Edusho, Št, 09. 06. 2011 - 09:17

nič si z toho nerob, ja som to 1. krát tiež tak prečítala. Aj mne bolo divné, že má také zázračné dieťa. (giggle) (giggle) Čo od 3 mesiacov nepotrebuje plienku ani na noc.

akira13, St, 08. 06. 2011 - 17:51

Nicol nemala ani 2,5 roka keď sme plienky zrušili úplne a celkom- na deň aj na noc. Ale pritom nočná plienka suchá nebývala, proste bola plienka, mohlo sa cikať. Plienky sme vymenili s Ježiškom za darček a tak som už odvtedy plienku proste vôbec nedala- to boli Vianoce a hneď 25 sme išli do BA že pozrieme obchody... a bez plienky... dovtedy na nočníku mohla sedieť aj dve hodiny, vždy vedela že potom príde plienka a tak držalaaaaaaa. V noci som ju asi iba prvé dve noci bola posadiť na nočník- nijaké budenie, som ju zobrala na ruky, posadila, ona sa automaticky vycikala a spiacu som ju vrátila nazad.
Po pár "vycikaniach" zistila, že tak to je dobré a bolo. Za CELÚ dobu odvtedy sa pocikala 3 krát- cez deň- vo februári (mojou chybou:-| ), potom niekoľko mesiacov na to v noci a raz v škôlke- išla na WC a pri ceste sa začala hrať s deťmi... A to podotýkam- v noci má stále k dispozícii vodičku. Neverím, že 4 ročné dieťa má mať v noci plienku:-O . Veď s mojou čerstvo 4 ročnou slečnou sa dá rozprávať pomaly o všetkom(giggle), skôr by bábätko sama prebalila akoby si dala dať plienku. Podľa mňa je to o pohodlnosti a o zvyku. A myslím, že veľmi dôležité je dieťa nemýliť- raz plienku má, potom nemá,...
Radka, Adamko je šikovný krásny chlap, len skúšaj- možno ho bude treba dať v priebehu noci sadnúť na nočník zo začiatku:-) , ale to určite zvládne:-)
Skúsenosť z okolia- malá chodila krásne na WC, na noc, na výlety, dlhšie cesty, do obchodu,.... mala plienku. Ale jednoznačne z pohodlnosti rodičov. Keď mala 3,5 už sa im to zdalo moc, začali odúčať... a veľmi zle a ťažko. Či prešvihli obdobie keby sa má dieťatko za plienku už hanbiť alebo čo, neviem.

annie, St, 08. 06. 2011 - 18:26

"Neverím, že 4 ročné dieťa má mať v noci plienku"
....nehovor kým si nezažila....

lia6, St, 08. 06. 2011 - 18:29

Annie úplne s Tebou súhlasím(y) (y) (y) buď rada, že ste nemali nočné záchvaty, a keď som malého dávala cikať, tak doslovne V SPÁNKU(ráno si nepamatal) vrieskal a kopal...bohužiaľ s týmto sa zatiaľ nedá nič robiť-musí to prejsť samé(sun)

fidorka, St, 08. 06. 2011 - 18:39

(y) (y) (y)
keď sa vám aj podarí dieťa v noci zobudiť,aby sa vycikalo,to ešte neznamená,že si to pamätá,jeho hlavička si vôbec nemusí uvedomovať,že sa to deje.Treba aby mu mozog dozrel,aby dostal signál a dieťa sa vedelo samé zobudiť na to,že mu treba cikať,alebo aby to vedelo vydržať do rána.Na toto neexistujú žiadne príručky,ani nalinkované pravidlá,každý to zvláda v inom veku.Ja mám oveľa staršieho syna a stane sa mu ešte občas,že sa zobudí v noci mokrý,alebo až ráno to zistíme,ale to je iná story.Nikdy sme ho nehrešili,ani o tom nerozprávame,že ZASE sa mu TO stalo,jednoducho sa prezlečie,keď sa zobudí,ja posteľ operiem a koniec.jedného dňa sa všetci naučíme,že plienka nie je záchod a kde chodí každý,keď to potrebuje.3-4-ročný capart v plienke nie je až taká tragédia.

Tangy, St, 08. 06. 2011 - 18:01

Nas maly je cez den bez plienky presne od 2 rokov a na noc nema plienku od 28 mesiacov. On sam ju nechcel, tak sme to riskli a nepocikal sa (videla som, ze cez den vydrzi spinkat bez nej a rano ma plienku tiez suchu). Odvtedy sa v noci pocikal len raz. Takze je to individualne, netreba nutit. Pride to same. Ja som si povedala, ze do troch rokov neriesim. My mame ale problem s kakanim. Miesto na nocnicek si na kakanie pyta plienku. Skratka mu to nejde posediacky, len postojacky. Ked sme na nocniku alebo na wc, snazim sa ho inspirovat, aby zatlacil, no nejde to.

mnnaaauuu, Št, 09. 06. 2011 - 14:08

aj náš dlho kakal do plienky, donedávna, on mal zápchu a bál sa kakať ináč...chválili sme ho, presviedčali a akosi sa to naučil

petusa, St, 08. 06. 2011 - 18:09

chce to "IBA ČAS"!!!!! si myslim ja.;-) Moja Emmka mala teraz v maji 3 roky, plienku cez den nemame už 3/4 roka, ani cez den na spanie, ale v noci ju mat musi. Nikdy som ju vnoci nebudila a ani to robiť nebudem. Ja sa tiež potrebuejm vyspať a nerozumiem k čomu je dobre davať dieta cikať v noci ked o tom ani nevie. To dokedy by som ju tam akože davala.
Tiež sa občas stane že ju ma v noci plnu a inokedy skoro nič.
takže klid a nohy v teple:-D ....nauči sa B-]

lia6, St, 08. 06. 2011 - 18:32

Radka, naozaj to chce len čas...neboj, malý to zvládne-netlač na neho a gor teraz, keď má mladšieho súrodenca, cítil by sa dosť zle(sun)

Katka0202, St, 08. 06. 2011 - 18:36

nasa dcera - ta sa dobrovolne vzdala plienok: cez den ako 2-rocna a na noc sme prestali plienkovat asi mesiac po druhych narodeninach.

nas syn ide mat o 2 tyzdne rok, cez den, ked sme doma - tak je bez plienky - pyta sa na nocnik cikat i kakat - niekedy sa nehoda pritrafi. spanok - ci denny, ci nocny zatial neriesime - plienkujeme - denny spanok je uz vacsinou so suchou plienkou a spolu s usmevom po prebudeni sa hned pyta, niekedy ma plienku plnu... akurat sa plienke brani, nechce ju mat, vzdy dava najavo, ze plienku teda nie, tak beha bez a naucil sa pytat...
kamoskina dcera veru do piatich rockov plienkovala v noci. pred siestymi narodeninami sama prestala... a pohoda :-)

hugina, St, 08. 06. 2011 - 18:47

Ja mam 5 rocnu dcerku, ktora bola cez den bez plienok od 2 rokov a v noci ju mala do 4 ! Skusali sme davat menej pit pred spanim (zas ked sa chcela napit, tak sme jej dali, ale snazili sme sa, aby pila viac cez den a podvecer uz menej), skusali sme ju davat piskat cca 2 hod po tom, co zaspala... to fungovalo, potom vacsinou uz vydrzala sucha do rana, ale ked sme ju nedali, tak sa zasa pocikala a kedze ani po par tyzdnoch nenastalo zlepsenie,tak som v tom nevidela zmysel, niektori odbornici tvrdia, ze to tiez nie je dobre, lebo dieta sa nauci, ze ho niekto da cikat a nemusi sa budit same... tak sme to nechali tak a v cca 4 rokoch to zrazu prislo a je to v poriadku. Ale samozrejme, ze tiez ma to trapilo...

Okrem toho mam 2 a pol rocneho synceka, ktory sa od plienok cez den odnaucil az teraz pred mesiacom a zaroven s tym zacal mat suchu plienku aj pocas denneho spanku a dokonca aj pocas nocneho. A to jeho v piti neobmedzujem vobec a casto este vecer v posteli pije vodu...

Takze potvrdzujem, ze je to velmi individualne, a dieta na to podla mna musi dozriet. A nemyslim, ze to, ze dcerka mala plienku do 4 rokov bolo mojou pohodlnostou, alebo lenivostou ;-) Cize odporucam vydrzat a nestresovat ani seba, ani dieta...

abigail, St, 08. 06. 2011 - 19:09

Vobec sa nestresuj ani maleho,kamoska ma syna co nosil take tie velke gatkovske plienky do 6 rokov(na noc).Dnes ma chlapec 16 a frajerku.Netrapte sa jeho cas pride.B-]

Polárka (bez overenia), St, 08. 06. 2011 - 19:30

Neviem, je to zvláštne. Poznám deti odchované na látkovkách a BKM (myslím súčastne)a ani jedno z nich nepotrebovalo plienku do 4 rokov. Keď si človek začne zisťovať viac informácií (ktoré dali do súvislosti antropológovia, vedci a lekári z celého sveta) tak dieťa sa v moderných plienkach v podstate naučí inkontinecii a potom sa ho snažíme naučiť používať mechúr, a zvierač. Nie som vedec. Netuším, ako to je. Ale BKM som skúšala a fungovala. Keby som nepoľavila a nebola "lenivá"...
Na druhej strane mám známu a tí naozaj nosili plienky do 4 rokov, ale tam už zasahoval nefrológ. Mali naozaj problémy s obličkami.

lia6, St, 08. 06. 2011 - 19:42

Malý bol dva mesiace v noci bez plienky...každú, každučkú noc bol doscaný!...v noci som ho tri, aj štyri krát prezliekala!...zúril, vrieskal, kopal-ráno o ničom nevedel-plakal a prosil ma o odpustenie...pil naposledy o 17-tej a spávať išiel o 20-tej, a aj tak sa mu to stalo!...docielila som akurát to, že sme boli nervózny obaja a malý bol dva mesiace v kuse chorý...tak na čo je to dobré!(sun)

Polárka (bez overenia), Št, 09. 06. 2011 - 09:18

Lia6
BKM sa s dieťatkom robí od narodenia, alebo krátko po narodení. A z počúvania mamičiek som naozaj ešte nepočula v neskoršom veku podobný scenár.
Osemmesačné mrňa dalo jasne najavo, že sa niečo chystá. Mamina pohotovo zareagovala a pristavila nočníček a bolo dobre...
Aj drobec keď mal 3 mesiace vedel dať najavo, že ide cikať (keď spal, tak nie). Radšej cikal mimo plienku, ako do plienky (keď sme boli na látkovkách, v jednorázových mu to bolo jedno).

Tiež nemám BKM dieťa (prestali sme, keď som odišla od našich)). A odúčanie od plienok stálo kopec trpezlivosti (najmä Havrana). Ale podarilo sa. No každé dieťa je iné. Takže univerzálny návod, ako na to v neskoršom veku, asi nie je. Treba len skúšať.(flower)

lukrecia 1, Št, 09. 06. 2011 - 11:26

čo je to prosim BKM?

lukrecia 1, Št, 09. 06. 2011 - 13:17

ahaaa,diky....

eniXelka, Št, 09. 06. 2011 - 13:15

Suhlasim Polarka. My pouzivame latkove, nedam na ne dopustit.

desina40, St, 08. 06. 2011 - 19:34

Náš malý mal vo februári tri roky a prestal sa v noci pocikávať toť, asi pred 2 týždnami. Manžel mu chcel zrušit plienku v noci už skor, ale ja som vyhlásila, že ked sa pociká, bude sa k nemu budiť v noci on aj ho prezliekať, tak od toho upustil. Vieš, mnaaauuuu, je to moje tretie dieťa a viem, že každé je iné. Neboj, všrtko má svoj čas. Mne osobne doktorka vravela pri prvej dcere, aby som ju v noci na cikanie nebudila, ved je to neprijemne aj dospelemu, ked ho niekdo znenazdajky zobudi.(hug)

eniXelka, St, 08. 06. 2011 - 19:54

POdla mna je to o treningu dietata na nocnik, my sme nenasilne zacinali od 9 mesiaca s dcerou, od 8 mesiaca so synom a pekne postupne sa naucili nejak si to kontrolovat. Dcera mala 16 mesiacov, ked prestala nosit plienku cez den, 19 mesiacov prestala aj na noc. SYn ma este len 11 mesiacov, tak uvidime, ale predpokladam nejaky podobny scenar +/- nejaky mesiac.
Moj nazor je taky, ze cim neskor sa babo nauci bez plienky cez den, tym dlhsie to bude trvat cez noc, pretoze si uz uvedomuje konfort plienky, ze sa nemusi sustredit na pytanie sa na nocnik, na ontrolovanie seba sameho.
Drzim palce, len treba pokojne, trpezlivo a nauci sa.

fidorka, St, 08. 06. 2011 - 20:00

Moj nazor je taky, ze cim neskor sa babo nauci bez plienky cez den, tym dlhsie to bude trvat cez noc....

s tým nesúhlasím,nie je to vždy pravda,pretože naši traja chalani nemali v noci plienky od 10-11 mesiacov a cez deň nosili oveľa dlhšie.Ja som ich nikdy nenútila na nočník,ani zvlášť som na tom nebazírovala,že už je čas a to bude hanba a pod.začali sami.

eniXelka, Št, 09. 06. 2011 - 09:47

Prave preto som ta pouzila spojenie "moj nazor". Je to zalozenen na mojich skusenostiach. Ale kazdy sme iny.

Buba (bez overenia), St, 08. 06. 2011 - 21:12

Zijem v Kanade a tu je potty training hotova veda. Teda teoreticky. Je na to tona kniziek pre mamicky a tona obrazkovych motivacnych pre deti, specialne pre chlapcov a specialne pre dievcatka. Plienok je dvadsat druhov a velkosti az po skolsky vek, nocniky ci serbliky a nadstavce na WC misu su farebne, spievajuce a neviem ake. Pristupuje sa tu k oducaniu od plienok ako ku vychove celkovo, nech si dieta robi, co chce, samo sa musi rozhodnut. Mam tu skolku a skusenost s mojimi troma vlastnymi detmi a asi 50 dalsimi, ktore presli cez moje ruky, ze dieta okolo roka a pol a niekedy aj skor sa zacne zaujimat, ked sa to podchyti, vacsinou sa to okolo druheho roka zvladne cez den. Noc zavisi od hlbky spanku, mnozstva tekutiny a pri dnesnych jednorazovych plienkach to myslim nie je taka strasne vec, ked aj stvorocny ma obcas nehodu. Ked sa presvihne vhodny vek a prvy zaujem, od plienok sa odvyka tazsie, lebo v kvalitnych jednorazovych je dieta v pohode aj pocikane dokonca aj pokakane. Ak to rodicovi neprekaza, kazde zdrave dieta to raz zvladne. Ja som mala chlapceka v predskolskej triede, ktory kakal len do plienky. Nuz proti gustu ziadny disputat, ale prebalovat ho, to by ste mi nezavideli. Je fakt, ze moje vlastne dve starsie deti mali bavlnene plienky a oducali sme sa rychlejsie, po druhom roku sme boli bez plienok. Osobne nesuhlasim s tvrdenim, ze to ma cas, dieta do tretieho roka by malo byt cez den v pohode v spodnom pradle. Nehody sa stanu aj skolakom a obcas aj nam dospelym, to je normalne, ale bezne by to malo fungovat. Strasne ma tesi, ked tu citam, ze slovenske mamy maju dvojrocnych spuntov bez plienok, tu je to naozaj rarita. V kazdom pripade to zavisi od pristupu matky a ostatnych, co sa o dietatko pravidelne staraju, nielen od dietata.

Tangy, Št, 09. 06. 2011 - 10:29

Buba a nemas nejaky trik ako naucit dieta kakat do zachodika alebo nocnika, ked s tym mas skusenosti? Maly bude mat sice len 2 a pol roka, no s tymto mame este problem. Plienku nema cez den od dvoch rokov a pred 2 mesiacami sme zrusili aj nocnu, len to kakanie do plienky sa nevieme oducit. Dakujem.

Iwa, Št, 09. 06. 2011 - 11:15

Nechaj synátora napapkať sa poriadne čerešničiek a keď to na neho príde, nebude čas vyjednávať, či dáš plienku na kakanie alebo nie (giggle) Trochu drastické, ale nám hnačka v tomto pomohla pri mladšom. Tiež to bol expert na kakanie do plienky a neskôr do gatí... :-P

Iwa, St, 08. 06. 2011 - 22:21

Nasi chlapci boli podobne sko Tvoj syn :-* Od 2,5 roka boli cez deň bez plienky. Neskôr asi okolo 3 rokov som zrušila najprv plienku cez poobedňajší spánok. Starší bez problémov, s mladším sme sa potrápili dlhšie. Nočnú plienku si starší zrušil sám, jedného večera, pár dní pred 3. narodkami sám povedal, že plienku nechce a bez problémov spal bez plienky. S mladším boli problémy, jednak nechcel plienku dať a aj sa pocikával, naposledy pred Vianocami (to mal 4 roky a 4 mesiace). Ale cez noc som ho nikdy nebudila. Večer pred spaním sa chodí vycikať a to je všetko. Ani pitie mu neobmedzujem, lebo to by v noci strašil, že je smädný. Chce to čas, každé dieťa je iné a chlapci sú trochu pribrzdenejší (giggle) (giggle) (giggle) Skús nejaký "obchod" ;-) keď sa nepociká, dostane napr. nálepku alebo niečo iné, čo ho baví.

lydusha (bez overenia), St, 08. 06. 2011 - 22:43

Mne sa tiez zda, ze za cias Luciinho raneho mlaadiiii a latkovych plienok nebolo tolko deti vo veku tri styri roky s plienkami...
V dnesnej dobe "mokra a predsa sucha" s balzamom a neviem cim - no na co by sa oducali, nic im nechyba,ritusa v suchu, este aj osetrena...

Polárka (bez overenia), Št, 09. 06. 2011 - 09:20

(y) (y) (y)

ivet36, Št, 09. 06. 2011 - 13:00

Toto tvrdia aj pediatri a preto su tieto problemy s odnaucanim od plienok.
ivet;-)

mnnaaauuu, Št, 09. 06. 2011 - 13:10

Trúfnem si aj tak troch anesúhlasiť, ked bol drobec starší a pocikal sa, nechala som ho v pocikaných nohaviciach (takú polhodinku) a on to úplne ignoroval.. Dala som mu na výber, bud sa prezlečie alebo bude chodiť taký, bez problémov sa hral a chodil takto :-)

dulka, Št, 09. 06. 2011 - 13:40

mnau, moc by som neporovnávala, keď drobec 1/2 hod. v pocikaných gatiach a keď zakaždým keď sa pociká je v mokrom. To je podľa mňa rozdiel. No schválne sa skús opýtať svojich rodičov, v koľkých rokoch si prestala mať plienku. Ja si mayslím, že naozaj dnes deti nosia plienky dlhšie. A jednou z príčim je podľa mňa práve použévanie plienok, kde dieťa ani necíti, že je mokré.

mnnaaauuu, Št, 09. 06. 2011 - 13:59

S tým, že dnes deti nosia plienky dlhšie, súhlasím :D :D ja som mala asi roka pol a bola som úplne bez... Pužívanie moderných plienok je jedna z príčin, ale nie jediná :D Napr. my používame plienky jednorázové, prvé pocikanie tam necítiť, ale potom už je naozaj mokrá aj zvnútra:) kdežto prvýrok sme používali Pampers, a tá plienka naozaj mohla byť suchá aj tých 12 hodín, iba ťažká :D

DOdnes spomínam, ako som malé bábo nechala strážiť mame, potrebovala som odísť na pol dna, nachystala mliečko, plienky. Prídem po siedmych hodinách domov, mama zúfalá - on sa ani raz za celý ten čas nepocikal, chyť, stále suchý :(

ja som zo smiechom vytiahla spod bábatká plienku, ťažkú, kvalitne využitú (giggle) (giggle)

dulka, Št, 09. 06. 2011 - 14:15

No, čo narobíš, my staré školy sme to nie podľa váhy, ale iných indícií poznali (giggle) (giggle)

mnnaaauuu, Št, 09. 06. 2011 - 22:03

(giggle) (giggle) (giggle)

dulka, Št, 09. 06. 2011 - 10:02

Áno, tiež si myslím, že deti ktoré používajú látkové plienky si skôr od nich odvyknú.Predsa len, je to nepohodlné byť v mokrom. Ale keď sú mokré a predsa suché, čo ich má motivovať? Moja dcéra nemala plienky cez deň od cca 18 mesiacov a v dvoch rokoch už ani na noc. Večer som ju dala spať a potom ešte po nejakých 2 hodinách som ju posadila na nočník - spiacu, pekne sa vycikala, uložila som ju a spala ďalej. Občas sa síce nejaká nehoda stala, ale veľmi výnimočne. V štyroch rokoch bol už úplne prirodzené bez plienky a bez nehody.

lydusha (bez overenia), Št, 09. 06. 2011 - 14:14

Lucia podobne, v marci mala rok a na jesen uz nemala vobec plienky. Neter tiez tak podobne. Inak ako niektora spomenula, podmienka prijatia do skolky bola- ze nesmie mat plienku. A do skolky slo trojrocne dieta, cize si neviem predstavit stvrrocneho caparta ako ide do skolky s plienkou.

lukrecia 1, Št, 09. 06. 2011 - 11:22

mne sa to tiež nezda,že do piatich rokov neriešit,ked si vie vypytat jesť,vie si zapnut tv atd.musi sa vediet aj pytat cikat.v našej školke pri nastupe bola podmienka žiadna plienka,ani do najmladšej triedy.na nočnik som ju začala davat hned,ako vedela samostatne sediet,vždy som ju pochvalila.v noci sa začala pred tym mrvit,tak som ju tam posadila,bola v polobdelom stave a tak chodi aj do teraz,hoci ma už 10,skratka ide cikat,ale nieje oslovitelna.na radu kamaradky som prestala použivat kvalitne pampers,ktore mali 2kg obsahu,ale na povrchu su suche,vtedy jednota vyrabala take menej kvalitne,do ktorej sa raz ciklo,ale už mala pocit mokra,a samej to začalo vadit v tom chodit,tak sa začala pytat na nočnik.išlo to postupne,najskor doma bez plienky,potom už aj von,potom noc.uvidime ,ako sa nam zadarí s terajšim drobcom, buduci mesiac začiname trenovat....

dulka, Št, 09. 06. 2011 - 11:27

áno, presne o tom to je. Keď je hladné, pýta jesť, keď je smädné pýta jesť, keď je suché - akú má potrebu byť bez plienky?

lukrecia 1, Št, 09. 06. 2011 - 11:39

A to nehovoriac o technickej vyspelosti dnešnych detí,švagrinin syn ako štvoročny vedel napalit dvd,použival mobil,ale popri tom pil z flaše s cumlom a veselo pri tom čural pod seba,jej sa to zdalo vtipne,ona je špeci pripad,nie vždy,ale občas je to trochu aj o rodičoch....

dulka, Št, 09. 06. 2011 - 12:04

deti vedia to, čo ich naučíme ;-) , takže určite je to aj o rodičoch (samozrejme nehovorím o rôznych špecifických prípadoch)

eniXelka, Št, 09. 06. 2011 - 13:24

Presne tak, je to hlavne o rodicoch. Svagrina ma o 3 mesiace mladsiu dceru, nez je nasa. Na nocnik ju zacali postupne ucit , ked mala rok a pol. A my s manzelom sme len pocuvali ake je to tazke, ze ich mala nechce sediet na nocniku, a co ma ona sediet s nou , ci co.....a vrti sa a nechce na nocniku citat knihy a pod. Proste veda a problem ako svet. Tak jej kupili knizku, kupili sebe knizku, miesto toho, aby s nou na tom nocniku sedeli a hrali sa.

dulka, Št, 09. 06. 2011 - 13:47

Inak, ja som zas kedysi čítala, keď som sa o túto problematiku zaujímala (v minulom storočí) (giggle), že dieťa by sme nemali nechať na nočníku len tak vysedávať, lebo nepochopí na čo tam vlastne je. Na nočník by sa malo dieťa posadiť, chvíľku počkať a keď nič, tak ho dať z nočníka preč. Nie ho tam nechávať aj 1/2 hod. Keď sa podarí, pochváliť.

mnnaaauuu, Št, 09. 06. 2011 - 13:33

Áno, je to AJ o rodičoch. Je rozdiel, že si rodič uvedomuje, že jeho dieťa robí "niečo zlé" alebo už to dávno malo vedieť, chce ho to naučiť - alebo sa z nevedomosti dieťaťa rodič smeje....
Ja len k tomu pitiu z fľaše - aj náš pije z fľaše, priznávam, skroo trojročný.ˇano, vie sa síce napiť z pohára, ale enchce.. nefungujú ani žiadne iné poháriky, zo všetkého vypije glg, nepomáha hra, nepomáha presviedčanie, nepomáha ignorácia... Párkrát bol v štádiu, že cikal dvakrát za den... Ked mu dám fľašu, vypije ju celú.. aj každú hodinu....
Treba niekedy zvážiť aj riziká..

dulka, Št, 09. 06. 2011 - 13:41

"Treba niekedy zvážiť aj riziká.."
určite áno.

lia6, Št, 09. 06. 2011 - 16:39

Náš malý cikával, a samozrejme sa aj pýtal na nočník(potom za krátko na záchod)od 18-tich mesiacov, pil z pohára tiež okolo roka a pol...cumel som mu zobrala tiež tak nejak...žiadny problém nebol-dokonca aj kakať chodil sám...vlastne on sa ani nepýtal, ale rovno sa išiel posadiť...no s nočným cikaním problémy boli a sú-proste jeho spánok je na tom tak, že ho nezobudíte ani delom!!!je to potvrdené a nič s tým nenarobím!...nie všetky mamičky sú lenivé a majú zlý vplyv na svoje deti!...budte radi, že takýto problém nemáte-veľmi vám to prajem, ale neobviňujte a nehádžte všetkych do jedného vreca!...skúste dať deťom piť naposledy o 17-tej, spať pôjdu o 20-tej a do rána(samozrejme do tej 20_tej ide ešte pár krát na záchod)vám vydržia...bohužiaľ môj nie a ani sa nezobudí!(sun)

annie, Št, 09. 06. 2011 - 17:32

zo všetkým súhlasím, priebeh u nás - detto (y)

ramzesa, Št, 09. 06. 2011 - 19:21

No, ja som to pri oboch riešila, keď syn mal dva roky a dcérka ani toľko... nekúpila som plienky :-P... myslím, že dva roky sú až až :-P... na noc som dávala podložky, príp. som vzala na nočník... naučili sa, nemali na výber... vedeli, že plienky už nie sú a ani nebudú... myslím si, že väčšina detí je naučená na pohodlie a aj ich mamičky, je to môj názor... určite je jednoduchšie vymeniť plienku, ako dieťatko sledovať celý deň... pri dcérke hneď v prvý deň bez plienky boli tiež mláčky, ale plienka sa už nedala... na ďalší deň sedela na nočníčku každých 5 minút aj keď nebolo treba, do týždňa sme nepotrebovali plienku ani na noc :-P... Synčekovi to na noc trvalo trošku dlhšie, ale bola to moja chyba, občas som ustúpila a dala plienku, až kým som si sama sebe nepovedala, že nedám a bola som rozhodnutá na 100%... už sa plienky jednoducho nekúpili... veď sám mi povedal, keď som sa ho pýtala, či treba pišať: "Mám plienku." a spokojne sa hral ďalej. Ja by som už jednoducho neustúpila...

Buba (bez overenia), Št, 09. 06. 2011 - 22:22

PRE TANGY:
Uz Ti odpovedalo kopec mamiciek a urcite si v tejto diskusii nasla kopec dobrych rad. Rozhodne treba, aby maleho stolica nebola super tvrda a nebolelo ho "kakanie" a aby si aspon priblizne vedela, kedy toto dielo ocakavat. Neviem, ci si s nim doma,alebo je v skolke, samozrejme doma s maminou je to jednoduchsie. Skus roapravky typu ako hovienko cluplo do zachoda a potom plavalo, co ja viem kam. Alebo ine, fantazii sa medze nekladu. Alebo zloz specialnu kakaciu pesnicku. Alebo skus pozitivnu motivaciu, nejaku samolepku, male auticko, cukrik... Alebo negativnu, jednu po zadku pri pokakani. Samozrejme podla odbornikov prisne zakazana metoda, neviem, ci aj na Slovensku, tu dokonca trestna, ale niekedy ucinna. Ty vies, co na Tvojho drobca plati. Vela najma chlapcov ma zabrany sa vykakat, verim, ze ked sa to prvy raz podari a patricne to pochvalite, uz to pojde.

Inac baby, tieto diskusie o plienkach, vareni, uceni deti rozpravat a vobec starostlivosti su balzam na moju dusu. Rodina v kanadskej spolocnosti ma celkom iny vyznam a moje ocakavania su stale nizsie a nizsie a sama uz niekedy neviem, co je spravne a co nie. Ked si potom precitam vase prispevky, opat som spokojna, ze svet este stale slape spravnym smerom, aspon niekde.

mnnaaauuu, Št, 09. 06. 2011 - 22:27

(y) (y) nepôjde to hned ľahko, aj nám to "chvíľku " trvalo, kakali sme na nalepenú nálapku v nočníku, do vodičky ( v nočníku) a podobne :)

lukrecia 1, Pi, 10. 06. 2011 - 10:02

tak rozmyšlam,koho nalepku by som tam asi tak nalepila(giggle) (giggle) (giggle) ...mám pár tipov po včerajšich tv spravachB-]

mnnaaauuu, Pi, 10. 06. 2011 - 20:49

(giggle) (giggle) (giggle) (rofl) (rofl)

Tangy, Pi, 10. 06. 2011 - 14:10

Dakujem. Mam tam este dve plienky pre maleho a asi mu poviem, ze uz plienky nemame, len male pre Julinku a tie mu nebudu dobre. On je velmi rozumny, niekedy az moc, oklamat sa neda, tak ked objavi este jeden balik v jeho velkosti, co mam schovany, mam po chlebe. Ked je na nocnicku, tak skusame aj tlacit. Ked chce kakat, vypyta plienku. Jemu sa skratka lepsie kaka po stojacky. Budeme postupne skusat, bez natlaku. Negativnou ani pozitivnou motivaciou u neho nic nedosiahnem. Musi chciet sam. To je ale jeho povahou. Na neho len logicke argumenty (giggle) . A ked jemu je lepsie kakat po stojacky, ani nimi akosi nic nedosiahnem.

lukrecia 1, Pi, 10. 06. 2011 - 14:22

Tangy ,to po stojačky má svoju logiku,využiva princip gravitacie.aj porody si po stojačky pochvaluju,že je to prirodzenejšie.už mat len miesto klasik wc šlapatka,ako sme zažili na dovolenkach napr.v Bulharsku:-)

mnnaaauuu, Pi, 10. 06. 2011 - 20:45

Neviem,či je to dobrý nápad, u nás to neplatilo a ked som mu párkrát za sebou nedala plienku, nevykakal sa aj 5 dnjí, bruško bolelo.. a tpom sa toho bál ešte viac.. asi musí chcieť sám.. alebo dať nejakú super motiváciu :)

Tangy, So, 11. 06. 2011 - 11:15

No aj toho sa trosku obavam.
Pred chvilkou sa vypytal kakat. Hovorim mu, milacik skusime kakat na zachodik? "Plienku chcem." Aj si ju nasiel a doniesol, vyzliekol sa, len mi ju podal, aby som mu ju zapla. Vravim mu, ale to uz je predposledna, este jedna a uz nemame. On: "Julinka ma, ocinko kupi potom novu." :-D

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama