reklama

adhd a problémy v škole

mario 98 , 12. 03. 2012 - 13:54

reklama

Dobrý deň som veľmi rada že sa o tejto problematike rozprava mam 14 ročného syna s ADHD a poruchou pozornosti.Vychovať tieto deti nieje naozaj jednoduché, je to každodenný boj. Najhoršie je to v škole kde ste vlastne bez svojich detí a nemôžete na ne dohliadať. Každý rodič vie čo na jeho dieťa platí. Učitelia to však nevedia a komunikovať s nimi je jedna veľká katastrofa. A stačí len tak malo komunikovať. Komunikovať s rodičmi a aj s deťmi a nie sa len vyhovárať na to že to sa nedá. Keď sa chce tak ide všetko. Tieto deti trpia tak prečo sa im nesnažíme pomáhať. Nikto od učiteľov nechce aby pri nich stály a venovali sa len im, stačí ich len povzbudiť a ukázať im že sú výnimočné a že stojíte pri nich. Tieto deti a vlastne všetky deti potrebujú pravidla a chcú vedieť čo sa bude diať na hodine. Podla môjho názoru keby každý učiteľ vedel učiť hyperaktívne deti tak s týmto prístupom naučí aj zdravé deti. Prečo jeden učiteľ naučí a druhý má s týmito deťmi taký veľký problém. Keby si každý učiteľ vstúpil do seba a spomenul si na svoje detstvo tak každý z nich zistí že aj on bol raz dieťaťom a mal aj zlé dni. Naše deti to nemajú ľahké musia sa vyrovnávať sami zo sebou a s okolím ktoré ich nechápe a oni nevedia prečo.Pani učitelia vy ste už dospelý a viete čo zo stresom ale deti nie. A milé mamičky mi mame deti ľúbiť a viesť ich životom.


reklama


reklama

lydusha (bez overenia), Po, 12. 03. 2012 - 15:32

Ja si myslim, ze vsetky deti bez vynimky su vynimocne a ked vidim ADHD alebo pocujem kazdu druhu matku hovorit, ze jej dieta je hyperaktivne, tak sa mi nozik vo vrecku otvara, lebo mi to uz pripada, ze dobra vyhovorka nie je zla, hlavne ze pozname pricinu- preco je nase dieta nezvladnutelne a vieme ju pomenovat a pricapit na dieta nalepku. Vstupit do svedomia by si mali mnohi rodicia a nie apelovat na ucitelov. A druha moznost je- iniciative sa medze nekladu- nech s paci vystudovat pedagogiku a ukazat to vsetkym zlym ucitelom, ako sa to robi.B-]

Inca, Po, 12. 03. 2012 - 16:34

Lydush mas hyperaktivne dieta?Poznam par uciteliek a dari sa im zvladat a zaujat aj taketo deti.A pocula som aj taku hlasku ze studovala pedagogiku aby mala nejaku VS.

lulu29, Št, 03. 05. 2012 - 23:20

mas dieta s ADHD?Stretla si sa s tym niekedy vobec???:-O :-O :-O Moj syn ma ADHD-nema to len ako "nalepku" od neschopnych rodicov:-( :-| Ano,aj v mojom okoli takmer kazdy rodic si povie-moje dieta je hyperaktivne..no pokial sa s tym osobne nestretnes-neprejdes si celym tym "procesom" zistovanim co vlastne je tvojmu dietatu...nepochopis:-(

lydusha (bez overenia), Pi, 04. 05. 2012 - 09:33

A ty co si hore zadkom vstavala? Ja mam na toto svoj nazor, ty svoju skusenost, podtrzeno, secteno, uzavrete. Mas s tym problem? Tak si ho ries. Ale sama so sebou a nie s ludmi, ktori adhd zacali vnimat az ked sa o tom pise ako o zazraku bozom v kazdom druhom blogu na nete.B-]

lulu29, Ne, 06. 05. 2012 - 14:05

Len nechapem,preco na nieco take reagujes-vobec nemas ani sajnu co to je-co vsetko to obnasa...a ides to riesit tu-:-O Bud rada,ze si sa s tym nestretla!No svet je maly-mozno,ked sa s tym stretnes-nenazves to ako "dar bozi a s tolkym vysmechom"Vela zdravia ti prajem....

lydusha (bez overenia), Ne, 06. 05. 2012 - 14:58

Ty vies o mne rovnako figu borovu ako ja o tebe a ten vysmech mas vo svojej hlave, u mna je take cosi nepripustne, tak si daj pohov, vonku je krasne, treba sa ist prejst.

mirka11, Po, 12. 03. 2012 - 16:55

Lydush,
Ano všetky deti sú výnimočné.
A deti s ADHD či Aspergerov syndrom tu naozaj sú, žijú medzi nami a majú svojrázne videnie sveta a svojský prejav.
Nepoznám rodiča takéhoto dieťaťa čo by si cez diagnózu uľahčoval výchovu.
Naopak treba sa im odborne venovať aby nekončili ako nešťastné kôpky, ktoré sú všetkými odsudzované.
Problémy týchto detí sa najvýraznejšie prejavia v škole.
Školský systém je taký aký je a pre tieto deti je nepochopiteľný hoc majú intelekt OK. Skôr by im možno vyhovoval Waldorfský typ pedagogiky.
Spolupráca pedagóga a rodiča je dôležitá .
Predíde sa veľa nedorozumeniam a včas sa podchytí vznikajúci problém.
Cez písmenká pôsobíš aj ty veľmi zaujimavo na veľa vecí poukážeš z iného uhľa.
Aj tieto deti majú tento dar.Len majú smolu že ešte nie sú dospelé.
Pekný deň

Vea, Po, 12. 03. 2012 - 17:29

Ja napíšem pohľad z tej druhej strany. Súčasný trend je - ako keby sa to stalo moderné - ADHD, DIS..., DIS..., porucha pozornosti a podobne. Avšak, aj môj názor je - a žiaľ bola som svedkom "prideľovania" diagnózy - že psychológovia tieto diagnózy naozaj niekedy len prideľujú, lebo .... (či už je to ich pohodlnosť, či už je to tým, že sa s daným rodičom poznajú, ...). V žiadnom prípade však tým nezľahčujem prípady, ktorým to pomôže, ktorí to vážne potrebujú.
Ale - podobne ako Lydush - si myslím, že je to v prvom rade vec rodiča, nie pedagóga. Pedagóg dostane papiere od psychológa/špeciálneho psychológa - vypracuje sa individuálny výchovno - vzdelávací plán a podľa neho sa postupuje. Ani jeden pedagóg si nemôže dovoliť tieto veci podceniť, aj keď jeho názor môže byť iný.
2.príklady:
Prvý:
- chlapec na hranici slabého intelektu, s diagnózami na 2xA4, ADHD, porucha pozornosti, dis....., LMD a podobne - ale učiteľ si na hodine vlastne ani neuvedomí, že by mal mať daný žiak úľavy, lebo chlapec spolupracuje, pracuje, snaží sa nevyužívať a a hlavne nezneužívať úľavy na ktoré má nárok, právo. Klobúk dole, jeho prospech je stále do priemeru 2,0- teda PVD, slušný, úctivý, pozná čarovné slovíčka "prosím, ďakujem", úlohy spravené, ak chýba, po návrate z PN učivo dopísané, učivo prebraté. Rodičia sú milo prekvapení, že im vlastne stačí prísť len na ZRP, nepotrebujú špeciálne konzultácie s vyučujúcimi. Pri rozhovore s rodičmi (ktorí sú paradoxne rozvedení, ale správajú sa tak, že chlapec to vlastne ani nepocítil, že by niekoho z nich stratil) je zrejmé, že tá elementárna slušnosť je základom v ich rodine a myslím si, že problém začleniť sa do spoločnosti, napriek všetkým hendikepom nebude mať žiadny.
Druhý:
- chlapec s diagnózou ADHD, porucha pozornosti, dis.... s dosť dobrým intelektom, ALE ... je drzý, doslova a dopísmena AROGANTNÝ, VULGÁRNY .... ale čo je najdôležitejšie ... NIKDY SA NEZABUDNE OHÁŇAŤ PAPIEROM, ŽE MÁ NA TO PRÁVO! Na čo má právo? Na individuálny plán vzdelávania, alebo na aroganciu, ponižovanie učiteľov a podobne? Pritom snaha o komunikáciu s rodičmi je, dokonca sa rodičia veľakrát ani nedostavili na pozvanie školy a keď už prišli, podobne ako ich syn - len sa oháňali papierom, že na ČO VŠETKO MAJÚ PRÁVO!!!

Učitelia to však nevedia a komunikovať s nimi je jedna veľká katastrofa. A stačí len tak malo komunikovať. Komunikovať s rodičmi a aj s deťmi a nie sa len vyhovárať na to že to sa nedá. Keď sa chce tak ide všetko. Tieto deti trpia tak prečo sa im nesnažíme pomáhať.

Prepáč, ale tieto slová adresuj priamo danému učiteľovi / učiteľke, nakoľko ja sama som už nejaký ten piatok stredoškolskou učiteľkou a napíšem priamo, tieto slová ma URAZILI. V živote by som si nedovolila upierať žiakovi to, na čo má právo, ale .... ohánaš sa tu komunikáciu a pritom ani z tvojich slov necítiť tú základnú slušnosť, len nakydať na učiteľov. Možno je problém v tom, že tvoj 14 ročný syn pozná tvoj postoj a preberá práve tvoje názory. A s takým názorom netreba veľa a konflikt je na svete.

georgina, Po, 12. 03. 2012 - 18:01

(y) (y) (y) (y) (y)

lydusha (bez overenia), Po, 12. 03. 2012 - 18:33

(y) (y) (y) (y) (y) (y)

Vea, Po, 12. 03. 2012 - 19:22

Pridám ešte príklad číslo 3:
- chlapec s tažkým ADHD, výbušný, ale žiaľ nevedel to koordinovať, po porade s matkou sme sa dohodli, že lieky zatiaľ netreba, že to zvládame (nikoho z nás neurážal, komunikoval " v pohode", akuraát dostával záchvaty zúrivosti). V pohode sme to zvládali, ak je spolupráca na oboch stranách, všetko sa dá. Ale jeho matka bola doslova posadnutá tým, že jej synovi u nás chce niekto ublížiť, že my mu nerozumieme (každý deň jej musel od slova doslova zreferovať, čo sa stalo v škole, ktorý učiteľ mu čo povedal a podobne a ona ako správna matka - tigrica nabehla "urobiť do školy poriadok"). Pýtali sme sa chlapca, či chce odísť na inú školu, či to nebude pre neho ľahšie - ANI POČUŤ!
Teraz v 3.ročníku, keď dosiahol 18 rokov a jeho matka prišla do školy niečo riešiť, v prítomnosti učiteľov vybuchol, že nech ho konečne nechá dýchať, že on vie, aký je, vie, čo môže a nemôže, vie čo VIE a vie čo NEVIE a ani nikdy vedieť nebude.
Matku sme odvtedy nevideli ani raz - paradoxne ani na ZRP - chlapcovi sa priemer zlepšil pomaly o 1 stupeň. Všetky jeho "ADHD problémy" trvajú aj naďalej, aj všetky jeho úľavy, aj všetky jeho záchvaty a výbuchy, ale je to o tom, že on si to plne uvedomuje a vie čo s tým.A my tiež. A verte, či nie ... neraz si príde len tak poplakať k NÁM - UČITEĽOM do kabinetu, aby si ako on vraví "UVOĽNIL V SEBE TEN TLAK". Doma neplače, príde si poplakať k nám (heart)

gueva, Po, 12. 03. 2012 - 19:42

Vea, ty si učiteľka, máš svoje skúsenosti s deťmi, ktoré ti prešli cez ruky, ona je matka a tiež má asi svoje skúsenosti. Z jej slov skôr cítim zúfalstvo a trpkú skúsenosť ako kydanie na učiteľov. Vea ruku na srdce, tak ako sa nie všetci rodičia zaujímajú o potreby svojich detí, nie všetci učitelia rešpektujú ŠVVP dieťaťa. Keby všetci pedagógovia rešpektovali ŠVVP detí, IVP a podklady zo ŠPP neboli by rodičia nútení x krát prekladať svoje dieťa zo školy na školu, nebol by takémuto dieťaťu daný 2 x odklad školskej dochádzky pretože ho žiadna škola nechce prijať, riešili by šikanu týchto detí atď. To, že ty postupuješ tak ako je v prípade takýchto detí nutné a žiaduce slúži ku tvojej cti.

Vea, Po, 12. 03. 2012 - 20:56

Vea, ty si učiteľka, máš svoje skúsenosti s deťmi, ktoré ti prešli cez ruky, ona je matka a tiež má asi svoje skúsenosti.

Áno, ja som učiteľka a mám svoje skúsenosti, ale som žiaľ / chvalabohu aj matka syna s ADHD a aj s tým mam svoje skúsenosti. Ja to naozaj môžem posúdiť z oboch strán, zažila som vyšetrenie syna u psychologičky, ktorá ani netušila, že som pedagóg. Hneď ako sa to dozvedela, zmenila o 180° rétoriku. Mám syna školáka.
Viem o čom píšem.

Z jej slov skôr cítim zúfalstvo a trpkú skúsenosť ako kydanie na učiteľov.

Ja nie. Ale môžem sa mýliť, keďže tón hlasu mi známy nie je. Ale čítam to znova a znova a stále je tam ten hnev. A presne tento hnev preberá jej okolie.

gueva, Po, 12. 03. 2012 - 21:18

nič nie je čiernobiele a ja stále tvrdím, všetko je o ľuďoch a o chcení. Či je to prístup učiteľa, či je to prístup rodiča. Veci sa môžu lámať cez koleno, alebo sa dajú riešiť hľadaním cestičiek ako sa to dá.
Ty máš jednu výhodu oproti mnohým rodičom, že si nielen matkou, ale aj pedagógom a máš možnosť túto problematiku vnímať z oboch strán.
To, že vieš takýmto deťom vyjsť v ústrety je možno do istej miery spôsobené aj tvojou osobnou skúsenosťou matky.
Ne/odborníkov nájdeme všade. Či v radoch učiteľov, psychológov, lekárov, smetiarov...
Ani 20 rokov praxe neznamená, že človek vie všetko. Ani keď mi prejde profesionálne 100 detí cez ruky, neznamená to, že to 100prvé nebude iné a nebude potrebovať iný prístup.
A na záver sa pýtam. Prečo sa ťa jej príspevok tak dotkol? Sama predsa napísala, že nie všetci učitelia sú rovnakí.

lulu29, Št, 03. 05. 2012 - 23:38

musim reagovat..mam syna s ADHD-vsetko riesim s ucitelkami...dokonca aj telefonicky-nie je problem co sa tyka komunikacie-no...
Napisem to v skratke-moj syn si väcsinou vsetko "odskace"co sa stane v skole.Spadne kvetinac?Moj syn je vinny,aj ked to tak nie je..Vela deti,ci uz ich rodicia mi potvrdili,ze len ON nevystraja,ze len ON nebeha-no krik a poznamky dostava len moj syn..
No ked pridem do skoly sa porozpravat s ucitelkou-vtedy je vsetko ok-syn je vraj slusny,pocuva...
Aj teraz som bola na rodicovskom zdruzeni a vysledok?Sama ucitelka mi priznala,ze je mu ublizovane!
Deti sa mu smeju,kedze je aj dyslektik..je integrovany a ma individualna ucebny plan-vraj je postihnuty,hlupak,idiot..atd.On to doma prenasa na mladsieho syna:-( Ani si neuvedomuje co to presne znamena...:-(
Je velmi citlivy,nenadava,pomaha nam doma takmer vo vsetkom.Nie je zly chlapec.No v dnesnej dobe to maju tie deti velmi tazke-a niekedy mam pocit,ze tazsie to mame prave my rodicia...;-(
Vy,co nemate doma takyto "problem" nesudte,vy vobec neviete co sa za tym vsetkym skryva a kolko smutku maju v sebe rodicia...;-( ;-( ;-( ;-( ;-( ;-( ;-( ;-(

gueva, Po, 12. 03. 2012 - 19:18

georgina, lydusha, koľko detí so zdravotným znevýhodnením a špeciálnymi VVP máte doma? Alebo spýtam sa aj z druhej strany, aby som bola objektívna. Učili ste niekedy takéto dieťa? B-]

georgina, Po, 12. 03. 2012 - 19:22

Gueva, mám dve deti so špeciálnymi potrebami, učila som takých detí X (nepočítala som, ale dosť ich bolo).

lydusha (bez overenia), Po, 12. 03. 2012 - 19:28

Zartujes ze? Jasne ze na toto ti neodpoviem ani pri najlepsej voli.

mirka11, Po, 12. 03. 2012 - 20:44

Z príspevkov som pochopila že každý prípad je individuálny.Skúsenosti sú z každého trošku.
Ja sama som natrafila na úžasných učiteľov no bohužiaľ našla sa aj horšia skúsenosť.
Ono naozaj nestačí určiť diagnózu(to je len prvá úľava prečo je taký-taká) treba hlavne ďalší život upraviť tak, aby sa našiel kompromis prijateľný pre všetkých.
Moja súkromná teóría je že sa nám prekódovala DNA po Černobyle.:-)
Preto je zrazu tak veľa ADHD,Autistov,LMD rôzne dys.
Všetkým prajem veľa nadhľadu a radosti zo života(flower)

georgina, Po, 12. 03. 2012 - 20:52

Alebo to môže byť tým bordelom v strave, vzduchu, vode, "vylepšenými" očkovacími látkami, alebo z XY iných príčin.

gueva, Po, 12. 03. 2012 - 20:55

"Všetkým prajem veľa nadhľadu a radosti zo života"
(clap) (y)

Ariesa, Po, 12. 03. 2012 - 21:18

diik za diskusiu.

ved to, najst tu hranicu: vysvetlit si preco je taky ako je a naopak, neospravedlnovat ci nenasivat naschval diagnozu kvoli zdanlivym vyhodam. nejdem sa z tohto "vysomarit". a ked sa to este meni vekom? v tomto mi lekar velmi nepomaha. momentalne stojime skor v opozicii.

a keby len ja, ale niekedy staci rodine jasne vysvetlit priciny a dosledky, a ked si niekto neda povedat, naladuje ako spravny rozmaznavaci stary rodic, v pribehu 15 minut, do dietata sladke vody a pudingy, s kopou ecok a umelych sladidiel, a potom sa dieta nevie vpratat do koze, nielen prijatou energiou, ale najma, co ma irituje, akousi "rusivou" energiou, hned je z neho "jasny jedinacik, ktoremu by sa zislo nalozit" ... tak to uz ja sama dostavam impulzy a dusevne poruchy ;)

mario 98, St, 14. 03. 2012 - 16:25

Ďakujem za Vaše názory. Hlavne sa chcem ospravedlniť tým učiteľom s veľkým U poznám aj učiteľov ktorý sa snažia týmto deťom pomáhať a tým sa aj chcem ospravedlniť ak som Vás urazila.
Milá Lidusha a Vea aj Vaše názory si cením, no rada by som sa vyjadrila ako mama zase k Vašim názorom. Máte pocit že sa táto diagnóza rozmohla ako huby po daždi. To nieje pravda to sa len začalo o tejto problematike u nás viacej rozprávať o ADHD písal Britský lekár Frederic Still v roku 1902. Títo ľudia sú tu odjakživa a sú tu aj teraz. Peter Jenson z Národného inštitútu pre duševné zdravie v Rockvill v USA napísal že "deti s ADHD sú reakcie schopný jedinci". S evolučného hľadiska by takýto reaktívne schopný jedinec v džungli, zmrznutých stepoch... by bol vo výhode. Naproti tomu ľudia s menej viditeľnými pozostatkami tejto prirodzenej vlastnosti, tí, ktorí príliš dumajú by boli ovládaný prostredím. V spoločnosti lovcov a zberačov by reakcie schopný ľudia by boli úspešný vojaci zatiaľ čo zberači by využili schopnosť dlhodobého plánovania, novátorských riešeniam ako ovládnuť prírodu. Jenson predkladá názor že dôsledkom toho, že sa spoločnosť stala priemyselná a organizovanejšia dostatočne zaistená potravinami, sú títo ľudia skôr chápaný ako nevýhoda.Keď sa pozrieme na celu situáciu z evolučného hľadiska, naše súčasné školské prostredie je pre reaktívne schopných ľudí veľmi ťažká. Takže tieto deti tu boli len nemali nálepku.
Potom tu píšete aspoň ak som správne pochopila že sa rodičia alebo psychológovia vyhovárajú na diagnózu. ADHD je porucha v mozgu (pravé nucleus caudatum je väčšie ako ľavé a menšie ako u ľudí bez ADHD) , patrí medzi spektrálne poruchy rôzni sa v závažnosti, nieje jednoduché rozlíšiť mierne a ťažké ADHD. Mozog ľudí s ADHD funguje charakteristickým spôsobom a oni potom jednajú a žijú inak ako ľudia bez ADHD. ADHD má rovnaké zložky: impulzivita, nepozornosť a hyperaktivita. U každého dieťaťa sa ale v rôznych situáciách môže prejavovať inak. To znamená že učitelia tiež nemôžu ísť podla ŠPPC tabuliek.
U nás to také jednoduché nebolo behali sme po vyšetreniach niekoľko mesiacov vlastne rokov kým mu pridelili diagnózu. Deň čo deň celých 6 rokov som pri synovi sedela pri učení, doma vedel všetko a v škole nenapísal ani čiarku alebo to celé pomotal. Pri knihách sme presedeli 5 hodín denne čo mu trvala jedna domáca úloha zhruba 1hodinu aby ju napísal. Od učiteľov som len počula aký je neschopný a nie len ja ale hlavne syn to počúval každý deň v triede pred spolužiakmi?Stále sa nás snažili presviedčať že by mu prospelo keby išiel do pomocnej školy ... a to rozprávala učiteľka pred ním. Ako sa mohol cítiť syn keď to počul? Psychológovia sa obracali na kartičkový spôsob, mala som ich doma asi milión nič iné som po nociach nerobila len kartičky. A teraz keď máme určenú diagnózu ADHD, porucha pozornosti, dyslexia, dysortografia a dyskalkulia nič sa nezmenilo učíme sa ďalej syn pomaly prepadáva. Keď prídem za učiteľkou ako môžem pomôcť tak mi povie že mi napíše aké cvičenie mám zo synom prebrať a tým to hasne. Keď sa jej spýtam prečo mi nič nenapísala tak mi odpovie že sa syn nesnaží a ona sa nebude sním zdržiavať. Prosím poradili by ste mi ako donútiť dieťa aby v škole pracovalo? Už som ho prosila už má aj trest, nemôže ísť von pokiaľ sa nezačne v škole viac snažiť a už to trvá pol roka. Slovenčinárka sním žiaden problém nemá ale ostatne učiteľky mi stále vypisujú poznámky že nepracuje, nesnaží sa, nedáva pozor že je mysľou inde. Keď chodí do školy je to nešťastné dieťa ktoré trpí depresiami a seba poškodzovaním, ako náhle sú prázdniny je kľud všetko ako keby zmizlo. Prečo jedna učiteľka ho dokáže naučiť a druhá nie? Ja už naozaj ničomu nechápem majú papier ako s ním pracovať ale aj tak veľa vecí nedodržiavajú. Ďalší problém je keď mu dajú písomku on nedokáže pochopiť prečítaní text lebo keď sa ho opýtam na to isté doma ale inak sformulujem otázku tak mi odpovie.Keď to poviem učiteľke tak mi povie že ho bude skúšať ústne ale stále píše písomky a odpoveď učiteľky že nemá čas. Snáď mi budete vedieť poradiť a vysvetliť prečo je to tak keď ste matky a aj učiteľky.
A ešte pani Lidusha mohla by ste my vysvetliť tú poslednú vetu ako ste to myslela.

A druha moznost je- iniciative sa medze nekladu- nech s paci vystudovat pedagogiku a ukazat to vsetkym zlym ucitelom, ako sa to robi.Pohoda

Ďakujem

lulu29, Št, 03. 05. 2012 - 23:42

(y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (sun)

akalenkak67, Št, 15. 03. 2012 - 00:49

Je pravda že deti z ADHD tu boli aj v minulosti.A končili v špecialnych školách vtedy pod názvom osobitá škola.Dieťa nebolo nepozorné ani dislektické.Jednoducho bolo hlúpe a ocitlo sa v osobitej škole.
Aj moji dvaja spolužiaci tam skončili.V dospelosti si zrobili školy a teraz sú dokonca vysokoškolsky vzdelaní.A ludí ,deti s postihom takmer nebolo vidno.Až sme sa po nežnej čudovali,kde sa zrazu vzalo tolko vozíčkarov.
Ja mám hyperaktívneho syna.Lenže aj vyučujúcich,ktorí ho vedia zvládnuť.Otázky mu formulujú tak,že ich pochopí.Nedali sme ho integrovať,nakolko to zatial zvláda.Je štvrták.Uvidíme, čo prinesú vyššie ročníky.Akurát ked bol chorý tak synova triedna hovorila,že to ticho aké bolo na chodbe bez nášho syna bolo až také čudné.(giggle) Už si zvykli že je všade s tým svojim uvrieskaným hláskom.
Prečo jedna učitelka dokáže pracovať s takýmito deťmi a iná nie?Aj to je o ludoch.Ja sa sklánam pred našimi učitelkami.Mna doma vytočí jedno dieťa a učitelky ich zvládajú denne v triede aj štyroch.Okrem toho plnú triedu dalších detí,ktoré tiež vedia vyprovokovať aj ked nemajú žiadnu diagnózu.(flower) (flower) (flower)

mirka11, Pi, 16. 03. 2012 - 15:15

Mario 98,
Chápem o čom píšeš a viem čo je to za bezmocnosť .
Teraz keď je syn/AS-syndrom/ v šiestej triede
dosť nám pomáha takzvaný kontaktný zošit.
Na začiatku hodiny dá syn na katedru zošit kde vyučujúci po hodine
napíše z čoho je domáca úloha, pracoval, nepracoval, alebo čo sa má doučiť.
Po vyučovaní dá syn kontaktný zošit do tašky ja ho doma skontrolujem a podpíšem.
Má len informačný charakter, aby som vedela čo práve preberajú a čo si máme doma pozrieť.
Čo sa týka učiva skús zistiť aká forma preskúšania by bola pre neho vhodná.
U syna mám dohodnuté, ak napíše otáznik tak neporozumel otázke, tak ako je sformulovaná a vyučujúci ho preskúša ináč.
Naozaj to je o ľuďoch, a aj ja som menila školu až som natrafila na ústretovosť veci riešiť a nielen pomenovať.Čo ja som sa napočúvala aký je onaký čo robí a nerobí, bola aj šikana, veľa bolesti.
A pritom doma šikovný chlapec s úžasným pohĺadom na svet s vedomosťami o tom v čom je dobrý. Sám sa naučil anglicky, denne komunikuje v angličtine cez internet s ľuďmi rovnakých záujmov.
Toho roku má syn šťastie na úžasnú triednu ktorej na ďeťoch záleží.

Je veľmi dôležité aby bol chlapec v niečom úspešný.Skús ho dať na skauting ?
Po prípade cirkevné školy ?
Prajem všetko dobré pri hľadaní ako fungovať podľa noriem nášho sveta.(sun)

mario 98, So, 17. 03. 2012 - 09:28

milá mirka11
ďakujem ti že si mi napísala, ten kontaktný zošit založím a snáď sa aj učitelia zapoja. Je to skvelý nápad(clap) . V integračnom pláne má napísané že má byť viac skúšaný ústne a ak písomne, majú si overiť či otázke porozumel a nemajú sa uspokojiť odpoveďou áno, nie. Aj osobne som ich prosila aby ho skúšali ústne už viac krát ale vždy príde len s písomkou. Školu nemôžem zmeniť inak by som to urobila už dávno. V našej dedine je len 1 škola a do mesta sa ho bojím poslať. Raz vyliezol na korbu auta a keď sa vodič rozbehol tak syn skočil z idúceho auta a strávil týždeň s otrasom mozgu v nemocnici. Potom som s ním bola na prechádzke a skeibort mu vyletel na cestu a on bezhlavo za ním, našťastie v tom aute čo išlo sedel ducha plný vodič a stihol zabrzdiť. Ja už nemám odvahu ho poslať do mesta. Aj keď je vonku tak mám strach. Aj syn je doma šikovný pomáha s domácimi prácami, vždy keď ho o niečo poprosím tak to spraví bez slova, dá sa sním porozprávať ako s dospelým, je prosto úžasní.Aj ten skauting vyskúšame bývame pri lese a on je v lese ako doma pozná tam každý kút.
Ešte raz ti pekne ďakujem. (sun)

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama