reklama

Kolko bude trvat kym mi urobia potrat?

LUCINKA9011 , 19. 11. 2009 - 18:17

reklama

Prosiim poradte mi. Zajtra idem zistit ci som naozaj tehotna ku gynekologovi. Ked chcem ist na potrat musim absolvovat nejake vysetrenia? A kolko dni bude trvat kym mi ho konecne spravia? Alebo ma hned zoberu a nebudu natahovat a urobia mi interrupciu?


reklama


reklama

ryka, Št, 19. 11. 2009 - 18:25

dievča zlaté...najprv sa uisti že si tehotná a tak dávaj takéto ...... otázky

LUCINKA9011, Št, 19. 11. 2009 - 20:07

SOM SI ROBILA TEST TA MI VYSIEL POZITIVNý

Betula, Po, 23. 11. 2009 - 11:55

Lucinka,
normalne mam dojem, ze si tu robis prdel a nikto nemoze byt tak ujete ako ty.......sorry, ale to co pises a akym sposobom, hovori o tom ze si naoaj tupucka.......chce sa mi povedat nieco strasne sproste, ale nestojis ani zato.......

-, Po, 23. 11. 2009 - 16:07

hmmm, zaujímavé:-( :-( :-( Čo iné k tomu má však povedať? Myslíš, že to je ľahké rozhodnutie? Všetky, čo ste ju tu rozniesli v zuboch podobným, nediplomatickým spôsobom- chápete, že za tými pár slovami MôŽE naozaj byť zmätené dievča? Celkom normálne, ktoré má STRACH? Ak by napísala dojemný príbeh, ako im praskol kondóm a teraz musia riešiť čosi, na čo sa necítia, BOLO BY NA TOM NIEČO INÉ?:-( Potopiť a zničiť je to najľahšie, ale POCHOPIŤ je to najdôležitejšie. Tak ktorou cestou sa bude NM uberať???

ribišška, Pi, 15. 01. 2010 - 08:09

ja už viem že ked je žena po interupcii, jedno dieťa jej zomrelo. velmi ťažke jej bude sa s tym vyrovnať, ked to bolo prve dieťa. čo je prvé, to nám mení život. aj prvá láska, prvé milovanie, prvá pusa... proste to už po tom bude iné ako to bolo predtým. potom už vlastne vieme "o čo ide"
ked sa žene narodí prvé dieťa, potom s druhým ide na upt a narodí sa jej tretie dieťa, tak táto žena je matkou troch detí. v živote jej prvé dieťa je číslo 1, druhé-upt je číslo 2 a tretie živé je číslo 3. ale to tretie dieťa nevie že je číslo 3... vo fyzickom svete, ono si myslí že je číslo 2... a tam už vzniká pre neho problém, pretože ono cíti že tam je " zomrelý " surodenec, len na hmotnej báze ho nevidí a potom je také akoby vykolajené. nevie čomu má veriť, sebe a svojmu cíteniu? alebo tomu čo vidí a to je to že je druhý... ale cíti že je tretí...
a to vykolajenie je potom prejavované trebars zasnenosťou, nesustredenosťou, prejedaním sa, hyperaktivitou, alebo naopak nema energiu.
navyše je tam ešte dalšia podstatná vec a to je to, že matka sa s tým že jej umrelo dieťa nevie vysporiadať a proste je hlavou na nevedomej urovni so svojim umrelým dieťaťom a jej živé deti ju necítia. ona im dá jesť, piť, phhladí ich, alebo im vynadá za pestvá, ale vo vnutri je niekde mimo. ta velka bolesť a výčitky v sebe samej jej brania byť naplno so živými. takže asi len toto v utržkoch pre vysvetlenie.

datelinka, Pi, 15. 01. 2010 - 08:40

suhlasim s tebou ribisska,rozpravala som sa s viacerimi zenami co obsolvovali potrat a presne tieto pocity maju a nie su uz stastne,hladaju nieco ani sami nevedia co!!

alexa35, Po, 18. 01. 2010 - 11:12

Chcem sa opýtať, ribišška, či sa to vyrieši tým, že sa to deťom povie - či je to riešenie - či to nie je zaťažovanie detí a ešte väčšie zamotanie. Proste či nemajú potom zas oni z toho veľkú hlavu, čo to tá mama urobila-nemyslím si, že by dieťa bolo schopné pochopiť tak zložitú vec, ako je, že mama sa rozhodla kvázi pre lividáciu ich súrodenca, či to nie je také hodenie problému matky na deti - čo oni s tým majú robiť? Len prijať to ako fakt? Nemajú v hlave guláš? Je potrebné všetkých o všetkom informovať?

ribišška, Po, 18. 01. 2010 - 13:21

deti to vedia na duchovnej, alebo na duševnej urovni. oni to cítia. ty im len vo fyzickom svete ozrejmíš to čo cítia a nevidia. do vtedy majú guláš. po info im guláš odchádza z hlavy. proste vedia fakt. (flower)

lia6, Št, 19. 11. 2009 - 18:41

Lucinka...vyšetrenia každopádne treba...hneď Ťa nezoberú, treba dojednať termín..., treba absolvovať vyšetrenie u anesteziológa...ten Tvoj potrat nie je len tak hocičo!...a ešte to nebude zadarmo... neviem koľko máš rokov(vyzerá, že moc nie), ale ak si neni plnoletá, tak mám pocit, že bude treba aj súhlas Tvojho zákonného zástupcu...ale v prvom rade choď na gynekologické vyšetrenie(sun)

blancagon, Št, 19. 11. 2009 - 19:59

Lucinka nepanikárči,najprv chod ku gynekologovi,on ti zodpovie všetky otázky,mala si tam ist už davno,existuje niečo také,ako antikoncepcia!!!Daj vediet ako si dopadla,dufam,že to je planý poplach(heart)

aretta, Št, 19. 11. 2009 - 20:12

Lucinka nepanikár. Uvidíš čo zajtra. No a mysli na budúcnosť. Dnes som mala ťažké stretko s kamarátkou, ktorá má interupciu za sebou ;-(. Teraz sa už dlhšie pokúšajú o bábo a nič. Len bolesti, sklamanie a plač mesiac čo mesiac. Peniaze a lekárov ani nespomínam. Lucinka, asi mať radšej bábo skôr (aj sama bez biootca) ako celý život ľutovať (hug) (hug) (hug)

Polárka (bez overenia), Št, 19. 11. 2009 - 20:13

Najprv ti spravi lekar v ordinacii tehotensky test /moze-nemusi/. Potom ta vypise na ultrazvuk, kde sa bud potvrdi, alebo vyvrati tehotenstvo. Nasledne sa ta tvoj osetrujuci gynekolog spyta /pokial si tehotna/ ci ma vypisat tehotensku knizku. Ak nie, a povies, ze by si sla na interupciu, vypise ta na predoperacne vysetrenia, ktore budes musiet absolvovat.

Neviem kolko moze trvat samotny zakrok. Ale je dobre sa spytat ci budes v celkovej anesteze, alebo iba v ciastocnej. To je velmi dolezite. ci chces vnimat co ti robia, alebo nie. V zasade podla operacneho "programu" ta objednaju na ten termin, ktory maju volny. Podla mna to "natahovat" nebudu, pretoze je pre zenu lepsie, ked sa zakrok spravi cim skor.
Ak nie si plnoleta budes potrebovat suhlas zakonneho zastupcu (flower)

LUCINKA9011, Št, 19. 11. 2009 - 21:11

AHOJ DAKUJEM ZA ODPOVED JA SOM UZ PLNOLETA NOO DIETA JE PRE MAT SKORO A NEWIES CI PRITICH OSETRENIACH BUDEM PLATIT PENIAZE NEJAKE?

Polárka (bez overenia), Št, 19. 11. 2009 - 21:25

Vraj za EKG, ale neviem, kedze ide o predoperacne vysetrenie, teda jeho sucat...
Ale ked som bola tehu, tiez som za EKG platila, tusim to bolo 50Sk (sun)

LUCINKA9011, Pi, 20. 11. 2009 - 13:17

A CO JE EKG?TO JE NEJAKE VYSETRENIE CO SUVISIS SO SRDCOM?(hug)

Dreya, Pi, 20. 11. 2009 - 13:29

Ano lucinka, EKG je vyšetrenie, ktoré súvisí so srdcom :-)
A vypni si CAPSLOCK.

Anickakz, Pi, 20. 11. 2009 - 11:55

Mila Lucinka, je mi smutno z toho, co pises, nechcem aby to z mojej strany znelo ako moralizovanie, ale udivuje ma, ako sa v civilizovanej Europe ako sa casto chvalime, vytratil zmysel pre prave a trvale hodnoty zivota, precitala som si vsetky prispevky od zien, ktore ti radili a z mnohymi z nich suhlasim, este na vysokej skole, hned v prvom rocniku, som mala spoluziacku, ktora hned v prvom semestri otehotnela, velmi som ju vtedy prosila aby nesla na potrat, moja spoluziacka ma neposluchla tvrdila, ze nicomu nerozumiem a ona chce dokoncit skolu, napriek tomu, ze bola velmi nadana skolu nedokoncila, absolvovala potrat este raz, a ked som sa s nou stretla po troch rokoch v poslednom rocniku vysokej skoly( uz nebola studentkou nasej univerzity) bola z nej uplna troska, ziaden zaujem o zivot a nebola schopna napriek tomu,ze velmi chcela, zit tak, ako predtym.Vies, casto velmi zjemnujeme slova, ak chceme urobit nieco zle a nespravne, vrazdu nazveme umelym prerusenim tehotenstva, ale to nie je prerusenie, co prerusis napr. studium ,mozes v tom po nejakom case opat pokracovat,tu vsak nijake pokracovanie neexistuje a ma to dopad a velmi na zdravie zeny a aj na jej psychicke zdravie. Je tolko ludi ktori nemozu mat dieta a velmi po tom tuzia.Viem, ze si povies nechapu ma, no ver vzdy je sposob, ako pomoct cloveku, je tolko domov pre dievcata v ktorych mozu donosit dietatko a rozhodnut sa tam potom co dalej bez toho, ze by niekto vedel, ze sa im narodilo babo. Popremyslaj a nerob unahlene rozhodnutie, ktoreho dosledok budes v sebe neustale niest.Zeny zvladnu viac ako si myslia,neodsudzujem Ta, iba sa o Teba bojim, vnimam, ze si sama zo svojim problemom, skoda, ze sa nemozes zdoverit svojim najblizsim. Budem na teba mysliet a vyprosovat Ti pomoc u Toho, ktoremu velmi na nas zalezi +!

nezlomna, Št, 19. 11. 2009 - 21:17

ahoj lucka.
interupcia ťa vyjde približne na takých 7 000 Sk, prepočítaj na eurá. pred zákrokom ti vyšetria krv a s podkladmi od gynekológa pojdeš do nemocnice. pred zákrokom ti pichnú náladovku a potom ti dajú na sále anestézu a pár hodín po zákroku ťa pustia domov.

veľa šťastia u toho lekára a dúfam e to nakoniec bude len planý poplach a celé to nebudeš musieť absolvovať(hug)

LUCINKA9011, Pi, 20. 11. 2009 - 12:44

DAKUJEM ZA ODPOVED A NEWIES DO AKEHO TYZDNA SA INTERRUPCIA ROBI?

Dreya, Pi, 20. 11. 2009 - 12:57

do 12teho týždňa sa robí interrupcia.
A vypni si ten CAPSLOCK!

Amalka, Pi, 20. 11. 2009 - 05:30

Lucia, prosim ta, aspon sa zamysli ci to bude spravna volba ;-( ;-( ;-(
http://www.youtube.com/watch?v=kJJiUlskOIw&feature=PlayList&p=B1C8B3F3D…
http://www.youtube.com/watch?v=Nuknaknidi8&NR=1
Povinnostou ludi je zivot chranit a nie ho nicit. (heart)
Co sa musi, to sa zvladne. Kazda jedna mama ti potvrdi, ze vychovavat dieta nie je jednoduche, ale je to urcite obohacujuce. A ak uz nic ine, aspon to daj vediet svojej mame a mozno nastavajucemu otcovi. Drzte sa!

som (flower) v papradí

moitka, Pi, 20. 11. 2009 - 07:42

nadviažem na teba
nejdem ťa súdiť lebo neviem aké máš problémy ale zváž si to ešte
keby sa tvoja mama rozhodla že ťa nechce tak by si tu nebola
keď sa niekde po smrti stretneš s tým malým nenarodeným ako mu to vysvetlíš?
niekedy v budúcnosti by si mohla ľutovať že si sa rozhodla pre potrat (viem čo hovorím)
predsa existujú rôzne možnosti kde by si ho mohla dať myslím na adopciu (koľko žien nemôže mať deti a by ich chceli)
sorry že som to napísala tak ako som to napísala ale musela som ti to povedať aby si neurobila takú chybu ktorú by si mohla neskôr ľutovať viem o čom hovoríš prežila som to tiež ale nakoniec som sa rozhodla, že si ho nechám a za tých 9 mesiacov zistím kde ho dám (keď som bola v 6mesiaci som mala 18 takže som bola dosť mladá) a teraz som šťastná že som si ho nechala

Amalka, Pi, 20. 11. 2009 - 07:44

(y) (heart) (heart) (heart) (hug)

som (flower) v papradí

janka2510, So, 21. 11. 2009 - 08:52

pozrela som si tie stranky ktore si tu dala no musim povedat ze ked som pozerala tu druhu tak som mala po celom tele zimomriavky bola to krasna pesnicka normalne som rada ze som sa nikdy nemusela postavit pred taketo rozhodnutie a ze mam doma 2 krasne a zdrave deti.(heart) :-* :-) (y) (sun) (flower)

monika_dankova, Pi, 20. 11. 2009 - 07:59

Mať dieťa to je tá najnádhernejšia vec,ktorá môže ženu obohatiť.Níč iné to nenahradí.Vždy sa nájde niečo alebo niekto,kto pomôže v ťažkej chvíli,len nech to nie je smrť dieťatka,ktoré za nič nemôže

mira124, Po, 23. 11. 2009 - 09:39

tak ja mam dve krasne dcerky.Ja si myslim ak si clovek nie je isti ze dokaze sa odieta postarat preco by so ho mal nechat ja sombola pred mesiacom na interupcii pretoze by som dalsie dieta nezvladla a je na zene ako sa rozhodne

sonia, Po, 23. 11. 2009 - 15:46

A o antikoncepcii si ešte nepočula :-O ...

renata32, Po, 23. 11. 2009 - 17:37

Sonia uplne s Tebou suhlasim(y) (y) (y) (clap) (clap)

Vitazoslava X, Pi, 20. 11. 2009 - 08:12

...stat sa matkou je ten najkrajsi dar aky zena moze dostat...mala som 18r.ked som mala prvu dcerku...bolo to velmi skoro ale nebanujem...nikdy som neobanovala hoci to nebolo lahke...dnes ma 15rokov a je to moj najvacsi poklad na svete,je to moj zivot,je pre mna vsetkym/aj moje dve deti,to je samo/...ale o potrate som nikdy,nikdy neuvazovala,ani vtedy...;-( porozmyslaj ci to naozaj chces,si pevne rozhodnuta,myslis ze to je spravne rozhodnutie?!A co sa tyka potratu,ak je na ziadost pacientky kedysi sa platilo za zakrok 5000sk,teraz neviem.Drzim palce....pri rozhodovani,aby bolo to spravne...paaaa(sun)

renata32, Pi, 20. 11. 2009 - 08:14

Monika (clap) (y) (y) (y)

vanelova, Pi, 20. 11. 2009 - 08:40

aj ja by som ti poradila aby si si to poriadne zvážila, dať život dieťaťu je to najkrajšie, čo žena môže urobiť, ale zmárniť dieťa ktoré za nič nemôže...neurob nič, čo by si potom mohla ľutovať, možno tie prvé chvíle sú také zmätené, aj keď to dieťa momentálne nechceš, možno po pár mesiacoch sa budeš naňho veľmi veľmi tešiť, ak máš rodinu, hádam ti pomôže. Mala som kamarátku, čo zažívala to isté, najprv ju mama skoro zabila, teraz je to vnúčatko v kuse nosené na rukách práve tou babkou, až sa báli či sa naučí chodiť, keďže bolo stále na rukách...

adus, Pi, 20. 11. 2009 - 09:02

Lucinka,

nedá mi, aby som trocha nezdvihla aj prst a nevyčistila ti žalúdok. Chápem, že toto je pre teba maximálne stresujúca situácia - ale ten štýl, akým si písala oba príspevky ;-( ;-( ;-( - ozaj si neuvedomuješ, že to o čom sa tu bavíme je ľudský život?

To nie je ako nechať si spraviť gélové nechty - šup-šup - nech už je to hotové a nemusím viac na to myslieť....

Tu sa treba práve veľmi dobre a veľmi hlboko zamyslieť

miciatko, Pi, 20. 11. 2009 - 09:38

ja sa nebudem vyjadrovať, lebo my tužime po miminku, ale sa nam nedarí:-(, alebo predsa sa vyjadrím, Lucka mne sa narodil prvý syn v 17 a môžem povedať že od prvej chvíle by som dala zaňho život, tým ako mi rástlo bruško som sa viac s ním zbližovala a keď sa narodil nedala bych ho za nič, teraz ma 14 a je to jeden užasný chlapec

Katuska, Pi, 20. 11. 2009 - 09:43

Ahoj Lucinka. Ozaj si to najprv rozmyslí. To tvoje rozhodnutie bude na celý život, nie len taká chvíľková záležitosť. Dieťatko je veľký dar. Ja s manželom sa o dieťatko snažíme už tri roky. Prežila som už aj jeden spontánny potrat a ani si nevieš predstaviť, čo som prežívala a stále prežívam...;-( ;-( ;-(
Neviem v akej situácií sa nachádzaš, ale ozaj to zváž, aby si netrpela celý život. Držím palce(clap) (clap) (clap)

Lara X, Pi, 20. 11. 2009 - 09:52

prosim ta,lucinka,naozaj si to cele dobre premysli aj ked sa mi zda,ze ty uz mas v tom jasno.ale zivot dietatka za zvazenie stoji.musim sa priznat,ze ma zaskocil tvoj pristup,ze ta nezaujima ci je to zdrave,ci to bude chlapcek,alebo dievcatko,len ako dlho bude trvat kym sa toho zbavys.vies tazko sa mi to cita,ked mi sa snazime o babatko a nedari sa nam.tak ti hlavne drzim palce ,aby si sa spravne rozhodla a ak sa rozhodnes pre interupciu,aby si sa psychicky dokazala s tym prazdnom v dusi vyrovnat:-(

sonia, Pi, 20. 11. 2009 - 10:06

Lucka,aj ja tu napíšem príbeh zo života.Moja teta sa dostala do takej istej situácie ako ty,bola mladá,neskúsená,nerozvážna a zostala tehotná v 18 rokoch...Vtedy sa rozhodla tak ako sa rozhodla,išla na potrat.Samozrejme že s tým priatelom s ktorým čakala bábätko sa rozišla a o niekolko rokov stretla svojho teraz už manžela,a čo sa stalo - zrazu zistila že s tým s ktorým plánuje dieťatko,ktorého miluje,už nedokáže urobiť otcom...Niečo "jej tam poškodili" pri zákroku a ona už nikdy nemohla mať deti :-( ,rozhodli sa teda po rokoch neuspešného /samozrejme stále dúfali a verili že sa stane zázrak,ktorý sa nakoniec nekonal/ snaženia o adopciu.A tak sa aj stalo adoptovali si dievčatko,ktoré im možno nahradilo tú bolesť a smútok mať vlastné,ale ako hovorí vždy si to tak trochu vyčítala a banovala čo urobila vo svojej mladosti-nerozvážnosti.Samozrejme že ťa nejdem na nič nahovárať,je to len a len tvoja vec.Akurát viem pochopiť ak sa rozhodneš aj pre druhú variantu,ak vieš že dieťatko by spolu s tebou malo existenčné problémy,ak to tak necítiš /nevieme za akým podmienok bolo splodené/a nemá ťa kto podržať a podporiť ...tak....vieš,ale aj tak človek by mal dopredu rozmýšlať a konať rozumnejšie a zodpovednejšie,nie potom "hasiť" problémy z toho vyplývajúce..Držím ti velmi palce nech sa rozhodneš akokolvek...a ešte ma tak napadla ako posledná možnosť - Hniezdo záchrany /ak si už o tom počula/,dieťatko po pôrode vložíš do "hniezda" ktoré sú v niektorých nemocniciach a do nejakej doby sa pren môžeš vrátiť...(sun) (flower) (sun)

LUCINKA9011, Pi, 20. 11. 2009 - 13:38

ahoj dakujem za odpoved moja mama ma uz 40 rokov a nechcela maat tiez uz dieta no nakoniec si ho nechala a vychovala mna sama no a ja ju uz nechcem zatazovat este aj svojimi problemami ..by som nechcela zeby dietatku nieco chybalo a som este mlada a mam este aj skolu takze by som nechcela zeby niekto vedel a k tomu este zijem na dedine tak urcite nechcem zeby ma ludia ohovarali keby som ho dala do deckeho domova(hug)

moitka, Pi, 20. 11. 2009 - 14:15

dosť zlá situácia ja som tiež z dediny a viem ako sa roznášajú klebety ... u nás bol prípad že jedna 17roč. bola na chate a tam otehotnela s rozvedeným a 7roč. dievčatkom , ale bábo si nechala , ľudia ju samozrejme ohovárali, ale na tých 9mesiacov sa presťahovala do BA a prišla už ako 18roč. s "hotovým" bábom.. a teraz je šťastná, že ho má, prvé mesiace si iste hovorila že si dobabrala život, ale ako má už skoro 2roč. chlapčeka stala sa z nej skvelá mama, nemala dokončenú ani strednú ale dokončila si ju chodila na pol a konci roka na preskúšanie a teraz je na vysokej, býva u rodičoch a jej mama chodí do práce a otec je "stroskotanec" ktorému sú prednejšie iné veci ako rodina ..... viem ako to na dedinách chodí..... chvíľu sa hovorí ale prestane sa... radšej si premysli čo urobíš... predstav si kde to malé skončí v akom koši....
decák ma len tak napadol, malé miminká chce veľa rodičov a ako každá mamina chce len pre svoje dieťa len to najlepšie tak určite by ti tá tvoja pomohla..

lilinka152, Pi, 20. 11. 2009 - 14:31

skus sa porozpravat s mamou, určite ťa nezabije. spolu to vyriešite lepšie. a na ohováračky v dedine sa vykašli.

moitka, Pi, 20. 11. 2009 - 17:14

(clap) (y) (hug)

apple, Pi, 20. 11. 2009 - 10:07

...fúúúúúha, chúďa, ja by som dobrovoľne nešla na potrat...v máji som mala spontánny a ešte som sa z toho nespamätala;-( ...ja vychovávala syna "sama", ale nedala by som ho za nič na svete(heart) (a dokončila som si popri ňom aj školu, aj som si našla priateľa,ktorý nás oboch ľúbi) ...fakt si to PORIADNE ROZMYSLI :-*

lua, Pi, 20. 11. 2009 - 10:19

nejchcem ťa ani ja súdiť, určite máš na to svoje dôvody, ale ak by si bola moja dcéra asi by som ťa od toho odhovárala, aj keby mala iba 18, ak si na bábo primladá, môžeš ho dať na adopciu, sú hniezda záchrany, ak už niekto spomínal, myslím že skoro každá žena ktorá rozmýšlala o adopcii a nakoniec si to dieťa nechala neľutuje , urob ako chceš, ale potom sa to už vrátiť naspäť nedá, ak by ti to dieťa prirástlo k srdcu, vždy si ho môžeš zobrať k sebe ale ak sa rozhodneš pre potrat tam už potom iná možno nebude a myslím že takéto rozhodnutie zanechá na každej žene nejaké následy, nemusí zdravotné ale psychické, všetko sa dá zvládnuť, život beží príliš rýchlo a možno o takých 15-20 rokov budeš na toto spomínať a bude to veľmi vzdialené obdobie a snád sa budeš tešiť zo svojho dieťaťa a rozprávať ženám v podobnej situácii ako si ty teraz že si sa rozhodla správne a nič neľutuješ, pretože čo sa týka vlatného dieťaťa, tam nie je čo ľutovať,

lua, Pi, 20. 11. 2009 - 10:20

samozrejme za predpokladu že si ho žena nechá a vychováva ho, príp. ho dá na adopciu a tým mu zabezpečí podmienky na jeho výchovu

lua, Pi, 20. 11. 2009 - 10:28

Možno to teraz vyznie kruto ale ak si normálna baba ktorá túži mať raz vlastné deti určite sa nevyhneš obdobiu že si budeš predstavovať a ,,spomínať,, či by to bolo dievčatko, chlapček, ako by vyzerali, čo by robili, rátať, koľko by už mali rokov, nebudeš počuj ich prvé mama, vidieť ich prvé kroky, nebudete chodiť spolu na nákupy hračiek, neskôr šiat, a nebudeš vidieť tie rozžiarené očká pod stromčekom ked dostane svoj vytúžený darček, spolu sa smiať, vyvádzať, čítam si rozprávky a o toto chceš prísť? niekedy je možno samotné rozhodnutie ťažšie ako výchova, aj ked ani tá nie je jednoduchá ale určite to stojí za to a porozprávaj sa aj s otcom dieťaťa a rodičmi,neviem aké máte vzťahy ale možno ťa prekvapia a pomôžu ti tak daj šancu tvojmu dieťaťu už ked raz tú šancu dostalo

datelinka, Št, 14. 01. 2010 - 14:52

(clap) (clap) (clap) (y) (heart) (heart)

Monina, Pi, 20. 11. 2009 - 14:01

suhlasim s ostatnymi mamami.mam 4 mesacnu dceru a umrela by som pre nu keby bolo treba,milujem ju a som najstastnejsia (uz mamicka) na svete.samozrejme,ze vychovavat dieta nie je lahke.ale ver mi,ze ti tvoju lasku bude oplacat kazdym dnom (usmev,prve dzavotanie,smianie sa,grimasky,...je nadherne pozorovat ake pokroky robi vo vyvoji).
neodcudzujem zeny,ktore potrat podstupili.urcite mali na to dovod.ale treba sa naozaj dobre zamysliet nad tym ci ten dovod je az taky vazny.vzdy sa najde niekto kto pomoze.myslim,ze ked sa obratis sem na mamicky tak ti urcite pomozu.ci uz radami,alebo sa mozno aj s tebou stretnu.
kiretaz=vyskrab oni to nenarodene dieta doslova vyskrabu a keby si videla video,tak si to urcite rozmyslis.existuje vela moznosti co s dietatom po porode.no ked uvidis ten nadherny batostek,tak si uvedomis,ze pre toho anjelika spravis vsetko.

Monika Faktor, Pi, 20. 11. 2009 - 14:06

ahoj Lucinka
podla toho ako sa pytas by som si nemyslela ze si plnoleta... Ja ked som mala prve dieta mala som 21 rokov. Bolo to skoro, ale chcem ti povedat ze aj popri dietatku sa da vselico dosiahnut, len treba chciet. Interupcia je velmi velky zasah nielen zo zdravotneho hladiska ale aj do psychiky zeny... Ale prepac podla tvojich otazok usudzujem ze asi nevies o com hovorim.... Ak ti mozem poradit skus sa o tejto veci porozpravat s niekym kto ta pozna. Mozno prave ta osobka ta presvedci o tom aby si neurobila chybu, ktoru mozes neskor velmi lutovat... A nebude to o tyzden, dva ani o rok, ale moze to byt napr. po piatich rokoch ked budes raz chciet mat dieta a nebude to mozne.
ospravedlnujem sa, ale musela som na to reagovat!

matafix75, Pi, 20. 11. 2009 - 14:49

Skus sa porozprávat s maminou,myslím že nebude nadšená,ale z tvojho rozhodnutia bude asi ešte menej.Ona ti dala kedysi šancu tak teraz ju jej daj aj ty.Možno budeš prekvapená aká vie byt silná.Ked si sa už rozhodla na100%,čo takto dat šancu iným./napr.Hniezdo Záchrany,alebo anonymný porod/(heart)

lydusha (bez overenia), Pi, 20. 11. 2009 - 15:23

Lucia a si si 100% ista ze si tehotna? Skor ako mutit vodu na akomkolvek verejnom fore by bolo lepsie zajst ku gynekologovi, ktory ti potvrdi ci si ci nie si tehotna a preberie s tebou zodpovedne vsetky eventuality a vsetko co ta caka nech sa rozhodnes akokolvek. Skratka a dobre, toto, co sa ti stalo, je varovny prst. Nech to uz poriesis akokolvek, budes mat do zivota poucenie ake rozdava naozaj len zivot sam...
Pred nejakym casom by som ta asi uskrtila dvoma prstami , pretoze viem ake je chciet dieta a nemoct ho mat a potom si pride nejaka trubka co napise toto co ty...
Teraz vsak viem ake vazne rozhodnutie ta caka a ze jedine ty si vo svojej hlave upraces nasledky aj doledky...a tak ti drzim palce aby to vsetko okolo malo co najhladsi priebeh.

LUCINKA9011, Pi, 20. 11. 2009 - 16:02

DNES SOM BOLA U GYNEKOLOGA A MI POVEDAL ZE MUSIME ESTE TROCHU POCKAT 2 TYZDNE LEBO NA SONE UKAZALO ZE JE VELMI MALICKE TAKZE S PRESNOSTOU MI NEMOHOL POVEDAT CI JE TO DIETATKO ALE PRIPRAVUJEM SANA NAJHORSIE:-| :-| :-|

slovenka, Pi, 20. 11. 2009 - 15:44

Lucka tu ti radia čo by robili ale všetko je na Tebe ak sa necítiš byť ešte mama a chceš si užívať tak choď na interupciu lebo aj babo vie že je nechcené nech Ti priateľ dá polovicu.A po druhé ak si to necháš mosíš znášať aj následky myslím klebety poraď sa z priateľom a mamou Všetko je na tvojom rozhodnutí držím palce.(y) (sun)

mira124, Po, 23. 11. 2009 - 09:42

Presne tak ako vravis je to len a len na nej.Ja sama som bola pred mesiacom na potrate pretoze mam uz dve deti a tretie by som nezvladla

slovenka, Pi, 20. 11. 2009 - 15:44

Lucka tu ti radia čo by robili ale všetko je na Tebe ak sa necítiš byť ešte mama a chceš si užívať tak choď na interupciu lebo aj babo vie že je nechcené nech Ti priateľ dá polovicu.A po druhé ak si to necháš mosíš znášať aj následky myslím klebety poraď sa z priateľom a mamou Všetko je na tvojom rozhodnutí držím palce.(y) (sun)

slovenka, Pi, 20. 11. 2009 - 15:44

Lucka tu ti radia čo by robili ale všetko je na Tebe ak sa necítiš byť ešte mama a chceš si užívať tak choď na interupciu lebo aj babo vie že je nechcené nech Ti priateľ dá polovicu.A po druhé ak si to necháš mosíš znášať aj následky myslím klebety poraď sa z priateľom a mamou Všetko je na tvojom rozhodnutí držím palce.(y) (sun)

LUCINKA9011, Pi, 20. 11. 2009 - 16:04

AWOOJ DAKUJEM ZA ODPOVED MOJ PRIATEL RESPEKTUJE KAZDE MOJE ROZHODNUTIE MA PODRZI CI SA ROZHODNEM PRE POTRAT ALEBO SI HO NECHAM NO CITIM SA MLADA MAM LEN 18 ROKOV A CHODIIM ESTE DO SKOLY

mnnaaauuu, So, 21. 11. 2009 - 18:52

poznám aj mladšie maminy... a ked priatel rešpektuje každé rozhodnutie, znamená to, že by ste sa o dieťatko postarali. fakt si to nerozmyslíš?nechcem sa do nikoho starať, nečítala som predchádzajúce články,ale myslím, že potrat je najlepšie si poooooriadne premyslieť... ja ked som bola tehotná, npelánovane, niečo také mi ani nenapadlo""" dnes nelutujem, vôbec, že som tehotná bola, moje 15mesačné slniečko mi robí radosť každý den...

ale lucinka, to je iná radosť, ako z nového svetra, či nohavíc... či z jednotky v škole... je to niečo neopíííííííííííííísatešľnééé, mať dieťa je uuužasne kraaaaaaasne

mira124, Po, 23. 11. 2009 - 09:44

Tak to je dobre ze ta podrzi ako kolvek sa rozhodnes.Ja mam 27 a mam dve dcerky 23.oktobra som podstupila potrat je mi to luto ale nedikazala by som sa postarat o tri deti.

VieraB, Št, 26. 11. 2009 - 16:58

nuž Mira, ale ty už máš dve deti....

datelinka, Št, 14. 01. 2010 - 14:55

takze 2 mali sancu a 3 malo smolu ze bolo 3????

slovenka, Pi, 20. 11. 2009 - 15:44

Prepáč dako som pridlho držala prst.

Natinka, Pi, 20. 11. 2009 - 15:52

sory baby ale nikde som od Lucie necitala ze che pocut vas nazor na to, ci si ma dieta zobrat. Pytala sa na ine udaje. Neostava vam nic ine len tolerovat rozhodnutie kazdej zeny, na ktore na slobodne pravo. Len ona sama vie presne posudit, ci si ma dieta nechat, ci ma na to podmienky a hlavne silu. Nemozte posudzovat cloveka podla toho, co si myslite vy a co by ste spravili vy a uz vobec ju nezaujimalo, ze niektora z vas mala problemy s pocatim alebo podobne.. chcela od vas inu radu..

LUCINKA9011, Pi, 20. 11. 2009 - 16:06

AHOJ dakujem za podporu(blush)

mikve, Pi, 20. 11. 2009 - 16:15

Nati (hug) (hug) (hug) (sun)

lydusha (bez overenia), Pi, 20. 11. 2009 - 16:38

(y) (y) (y)

Daniela., Pi, 20. 11. 2009 - 17:17

Nie som si celkom ista, ci je spravne tvrdenie, ze ist na interupciu je zenina slobodne pravo. Tie z vas, ktore si to myslia, by nemali slavit napr. Vianoce. Nemozte si uzivat krestanske sviatky, ked nerespektujete "Nezabijes". Inymi slovami, si tehotna? A napr. ani nechcela, len si taka koza, ze si si nedala pozor? Tak prived dieta na svet, je to dar Bozi. Vloz ho do naruce inej zene, ktora tento dar nedostala. (napriklad, aj to je riesenie)
Neda mi nepodakovat mojej mamke, ze ma tak velmi chcela, pocala spolu s ockom, priviedla na svet a vychovali ma. Patri ti(im) moje velke DAKUJEM.(heart) (heart) (heart) (heart) (heart)

Natinka, Pi, 20. 11. 2009 - 18:02

je mi luto Danielka, ale nie vsetci nakladaju z darmi ako s darmi bozimi, duplom ak nie su veriaci. Za dalsie kazdy jeden sa spravame tak, ze si niektore veci nezasluzime. Nikdy v zivote si nevyhodila jedlo? Ak ano preco? je to dar bozi a v afrike predsa hladuju....
skoda polemizovat, je nehovorim, ze s nou suhlasim, ale ani nehovorim co by som spravila ja a nespravila..nikto nechodime v topankach druhych..nevies preco to robi...a veriaci by sudit nemali, myslim si...aj ked druhi hresia podla nich...

helus72, Pi, 20. 11. 2009 - 19:50

To s tými Vianocami nemyslíš vážne?! Čo ak ich niekto oslavuje ako starodávny deň zimného slnovratu?? To predsa nie sú len kresťanské sviatky...

Natinka, Pi, 20. 11. 2009 - 20:14

to su sviatky obzerstva :-D :-D :-D

helus72, So, 21. 11. 2009 - 08:12

:-D :-D :-D (y)

aretta, Pi, 20. 11. 2009 - 20:34

(y) (y) (y)

Polárka (bez overenia), Pi, 20. 11. 2009 - 20:42

Daniela

tvoj komentar mi pride, ako hra na city... resp.citove vydieranie... (flower)

Polárka (bez overenia), Pi, 20. 11. 2009 - 18:14

100 bodov (y) (y) (y)

keka1, Št, 14. 01. 2010 - 20:13

natinka- úplne s tebou súhlasím.Je len a len na néj ako sa rozhodne, má nato právo sa rozhodnúť a zvážiť ryziká,
Je strašné ked sa niekomu dedarý otehotnieť ale ved ona zato nemôže,a nechať si dieťa a nevedieť sa o neho postarať to tiež nieje najšťastnejšie riešenie.
A PRETO JE NA Lucii aby sa rozhodla, a nato aby sa rozhodla potrebuje informácie a o možných ryzikách.

Niekto tu písal že by mala dieťa donosiť a dať na adopciu.Lebo sú ludia ktorý nemôžu mať svoje deti a radi sa postarajú aj o to cudzie.
Ja osobne by som nemohla donosiť dieťa s vedomím ,že po pôrode ho dám preč.Keby sa mi to stalo a nenašla by som niaký spôsob ako by som mohla sa o dieťa postarať tak by som volila interupciu.;-(

kavalentinka, Pi, 20. 11. 2009 - 16:35

neurob to.aj ked si mlada,vsetko sa da,len treba chciet a ci sa ti to paci a ci nie je to kus teba a zive babo...dokazes ho zabit??!!

apple, Pi, 20. 11. 2009 - 16:35

...je to v rubrike"JA MAMA"-takto sa mama nechová!!!teda našťastie naše mami sa tak nezachovali!!!...jasne rozhodnutie je na nej ale čím viac informácii a podnetov tým lepšie(o tehotenstve,potrate,materstve,atď) ...lepšie si vypočuť "trápne rady a kázne, než neskôr ľutovať!!!"...NIE?!?:-P

Daniela., Pi, 20. 11. 2009 - 17:08

Viete co zienky? Ta Lucinka je strasne simplexne stvorenie, ked ako sama uvadza, ze ma 18 rokov, tak sa podla mna chova ako taka dvanastka, ktora si prave dala dolu gatky a nasla cerveny fliacik na nohavickach. A teraz co mamkaaaa?! Sorry, ale vo veku 18 rokov by uz mala byt moralne vyzretejsia a mat vo veciach jasno. Ved v tomto veku sa maturuje. A mimochodom, uz 3-4 dieta rozlisuje medzi dobrom a zlom, jezibaby a draci su ti zli, no a princ s princeznou a malymi detickami su ti dobri, ktori ziju, pokial nepomreju, v laske a svornosti.
Tato Lucinka ma vytaca, pretoze namiesto inych aktualnych otazok k jej stavu, ju zaujima, ako dlho potrva interupcia. Nuz moja mila Lucinka, ak smiem aj ja, tak o mnoho kratsie potrva, kym ta vyskriabu ako staru rakovinu, nez bude trvat, kym ty prides k rozumu. :-| :-| :-|

LUCINKA9011, Pi, 20. 11. 2009 - 17:12

hm daniela kadý nie je pripraveny stat sa matkou a na moje spravanie som sa ta nepytala ja deti nechcem teraz a svoje komentare si nechaj pre seba nechcem si zbabrat zivot

Daniela., Pi, 20. 11. 2009 - 17:27

Nie, nenecham si svoje komentare pre seba. Nesexuj naostro, ked sa nechces strapnovat na strankach venovanych zenam s detmi. Prispej svojou hlupou otazkou na nejaky chlapsky portal, tam ti velmi rychlo a velmi radi vysvetlia, co, ako a kam presne vlozit, aby si pripadne neotehotnela.

ryka, Pi, 20. 11. 2009 - 17:43

Daniela (y) (y) (y)

Polárka (bez overenia), Pi, 20. 11. 2009 - 20:01

Daniela

ty si veriaca vsak ? Nehovori ti nic "miluj svojho blizneho, ako seba sameho" ??? Kto si, ked takto tvrdo utocis na niekoho, koho zivot vobec nepoznas ???
Tolko JEDU a NENAVISTI ide z tvojich slov.
Nikto nemusi splnat tvoje zivotne priority. Mozno novinka pre niektorych, ale je to tak. Kazdy zije najlepsie, ako vie (heart) .

Lucinka nie je hlupa, a moze si v zivote robit co chce. Spravila chybu. No a ? kto z nas ziadnu nespravil ? :-(

Daniela., So, 21. 11. 2009 - 00:13

Nuz a kolko toho jedu a nenavisti presne ide z mojich slov? Sa zacnem bat sama seba a este nakoniec uverim tebe a tvojej velkej sefke spod Zoboru, ze som dokonaly thriller. Mozem ta thrillerovat kolko chcem, dievca moje. Normalne mi v usiach znie Michael Jackson. Len o jedno ta prosim. Raz, ked sa uz konecne rozhodnes mat aj svoj vlastny nazor, zamysli sa nad tymto svojim vyrokom, poslednymi styrmi vetami svojho mravoucneho a vysoko demokratickeho kazania.

fidorka, So, 21. 11. 2009 - 00:20

Daniela,s tou šéfkou spod Zoboru si to prehnala už,nezdá sa ti?kroť trošku emócie a bez urážok,dobre?

Daniela., So, 21. 11. 2009 - 00:29

Co teba na tom mohlo urazit? Ved teba sa to vobec netyka. A vies ty vobec, o koho sa jedna?

fidorka, So, 21. 11. 2009 - 00:32

ja to viem veľmi dobre,len či ty máš v tom jasno....o koho ide???

Daniela., So, 21. 11. 2009 - 00:51

Dobru noc. Idem spat.

fidorka, So, 21. 11. 2009 - 00:51

daniela,spamätaj sa prosím ťa!
Celý večer sa tu navážaš a urážaš a možno úplne zbytočne,ešte vôbec nie je jasné ani s určitosťou potvrdené,že Lucinka je tehotná.Chápem ťa,rozumiem tomu čo tu píšeš,len som ťa upozornila,že si máš dobre premyslieť,čo povieš a napíšeš.Ani jedna z nás,nepresvedčí to dievča,aby spravila čo nechce.
A ja ti mám niečo vyjasňovať?:-O :-O :-O
ani nápad!

Daniela., So, 21. 11. 2009 - 01:18

Prebehni si to tak trochu, kto tu koho uraza a ked ty mna nie, tak naco sa do toho miesas? Chcela som, aby si mi nieco vyjasnila, ale potom som si to rozmyslela. A vidis, dospeli sme k vzacnej zhode, ze o tuto konverzaciu ohladne vyjasnovania nestojime. Ja nieco napisem slecne Lucii a hned vzapati sa dozviem, ze som nenavistna, mam si davat pozor na reci, ved to vidis aj sama. Tieto komentare na moju adresu su ale plody davnejsich sporov a vobec nesuvisia s dnesnou temou. V sulade s pravami,ake maju pisatelky tychto vyrokov, mam aj ja pravo povedat svoj nazor. Ten sa da napisat aj takto. Ak teda suhlasis :-). "Zavedme medzi mladymi ludmi sexualnu vychovu a vychovu k planovanemu rodicovstvu v takom chapani, aby sme co najviac minimalizovali pripadne krvave obete na ludskych zivotoch, trebars aj pocas zimnych sviatkov, ktore vseobecne symbolizuju navrat zivota, ak chces z krestanskeho pohladu je to pritomnost Bozieho kralovstva ,ktore je tu medzi nami, alebo v inom chapani navrat slnka, zivotodarnej energie. Je to nasa povinnost voci mladsim generaciam, a slusnost voci nam vsetkym. Pretoze nikto nema pravo marit dar z vole Bozej (analogicky, aby aj Helus prisla na svoje -zatemnit slnko.)

fidorka, So, 21. 11. 2009 - 01:23

Daniela,tento blog,ale nie je o tom ako budeme zachraňovať nenarodené deti.
Tento blog založilo mladé dievča,vystrašené,nevie čo má robiť.Vie len jedno,že si na to dieťa netrúfa,necíti sa na to a my tu nie sme od toho,aby sme ju teraz nútili "zožrať plody vlastnej blbosti",ona sa pýtala ako prebieha a ko sa vybavuje interupcia,nič iné nechcela počuť.Na výchovu má doma svoju mamu.
Uznávam,že máš právo na názor,mne sa len nepáči tvoj štýl akým ho prezentuješ.Ja som to veľmi pozorne čítala,nemusím ísť odznova,kto tu spomína starú rakovinu?Alebo si vymýšľam?A je toho viac.
Je pravda aj to,že čím viac názorov si Lucinka prečíta,bude sa nad tým možno viac zamýšľať,ale aj tak spraví to čo ona bude chcieť.Nesmieš ju odsudzovať zato,keď spraví,to čo sa tebe nepáči,aj ona má právo na svoj názor ako ty...
Aj ty si robíš to čo tebe vyhovuje a neposlúchneš nikoho,kto ti radí proti tvojmu presvedčeniu...

Daniela., So, 21. 11. 2009 - 01:33

To s tou rakovinou nie je ale vobec od veci. Nerada to hovorim, ale po skole som zacinala na ARE. Ja viem velmi dobre, ako take interupcie vyzeraju, aj ako sa na celu vec divaju zeny pred, po, a potom este zeny, ktore deti mat nemozu. Kyret je kyret, nech je to pre rozne priciny. Chce dievca fakty? Ma ich. Nikdy som kyretaze nerobila, ani len anestezu pri nich nepodala. Modlila som sa, tisko pre seba. Je to priserny zazitok.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama