reklama

Idealizácia

georgina , 29. 12. 2009 - 12:24

reklama

Často si chodím čítať na Mračnú horu. Vždy tam nájdem niečo zaujímavé, a/alebo niečo na zamyslenie, a/alebo niečo (pre mňa) nové.

Článok Získaná karma a idealizácia je nielen veľmi zaujímavý, ale aj krásne a podrobne vysvetľuje, prečo nie je dobré pokladať svoj pohľad na svet za univerzálne platný a jediný správny.

Z článku vyberám:
Stav, keď v našej mysli existuje veľmi vyhradená predstava o tom, ako má svet vyzerať, nazývame idealizácia.
Keď človek premýšľa o tom aký má svet byť, to ešte nie je idealizácia. Až keď na podklade svojich úvah začnete byť podráždení, alebo cítite akékoľvek negatívne emócie. Idealizovať znamená pripisovať nadmernú dôležitosť nejakému modelu usporiadaniu okolia, tj. prežívať negatívne emócie v situácii, keď sa reálny svet nezhoduje s našimi ideálmi.
Napr.: Máme stanovené ideály na to, ako by mal náš partner vyzerať, ako by sa mal správať a ako by mal konať v určitých situáciach. Neskôr však zistíme, že náš partner nie je podľa našich ideálov, čiže koná inak, ako by sme chceli, má odlišné názory, ktoré nie sú v súlade s našou idealizáciou. A tak začneme byť nešťastní a sklamaní z toho, že partner nezodpovedá našim ideálom a snažíme sa ho usmerňovať, aby sa priblížil našim predstavám.

Na tento článok priamo nadväzuje ďalší - Modelové karmické vzťahy. V ňom je zase vysvetlené, ako nás Univerzum (Boh, anjeli, univerzálne zákony, Vyššie sily - vyberte si názov, aký uznáte za vhodné, či správne) "dokopáva" k tomu, aby sme sa svojich idealizácií zbavili.

Viete, že vo väčšine rodín si manželia moc nerozumejú a to vedie k urážkam, hádkam, škandálom a rozvodom. Polovica manželstiev sa takto rozpadá. Prečo?

Odpoveď je prostá. Pretože vyššie sily spájajú dvojice tak, aby každý z manželov rozbíjal tie hodnoty, ktorým ten druhý prikladá príliš veľký význam (idealizuje). Rozklad pozemských hodnôt jedného z manželov prebieha odmietaním jeho ideálov zo strany partnera. A v tom spočíva príčina väčšiny konfliktov.
Samozrejme, nie každý človek sa dopúšťa takejto idealizácie, ktorú je možno zničiť v rámci rodinného života. Preto niektoré rodiny žijú celkom dobre, bez mimoriadnych konfliktov a nespokojnosti jedného s druhým. Podľa pozorovaní je však takýchto rodín málo.
Tá druhá časť ľudí idealizuje rodinné hodnoty. Manželská vernosť, starostlivosť, poriadok, čistota, dobrá životná úroveň atď. Hlavne ženy tieto hodnoty idealizujú a tak manželom neostáva nič iné, len tieto ich idealizácie ničiť. Muži sú jednoducho nútení viac piť, chodiť na ryby, utrácať peniaze, naväzovať mimomanželské vzťahy, tráviť veľa času v práci… To znamená, že pri plnení svojej karmickej úlohy - rozbíjania manželkinho hodnotového systému - jednajú v rozpore s morálkou a ich činy sú pokladané za negatívne. Morálka a karmické úlohy nebývajú totožné.
Rodinné hodnoty neidealizujú len ženy. I niektorí muži im pripisujú príliš veľký význam. Prejavuje sa to ako žiarlivosť, snaha kontrolovať chovanie manželky a detí, viesť rozpočet a plánovať materiálne zaistenie rodiny. Sami chápete, že tieto hodnoty podliehajú deštrukcii, na ktorej sa podľa svojich možností podieľajú ženy. Hľadajú mimomanželské vzťahy, rozhadzujú peniaze, zanedbávajú domácnosť, atď. Teda manželia sa navzájom v plnom rozsahu vychovávajú. A pretože to nechápu, urážajú sa a často krát i rozvádzajú.

Ako sa však Vyšším silám vôbec podarí spojiť ľudí, ktorí sa neskôr budú vzájomne vychovávať? Ľudia sú predsa ako tak rozumné bytosti a zdalo by sa, že si ešte pred manželstvom uvedomia, že budúci partner má úplne iné názory na život a do manželstva nevstúpia. Tak tomu ale nie je.

K utvoreniu rodiny z dvojice s protichodnou hodnotovou orientáciou používajú Vyššie sily metódu, ktorá zbaví ľudí rozumu. Takouto metódou je láska. Lásku môžeme pokladať za spôsob oblbovania človeka na obdobie, kedy musí uzavrieť manželstvo so svojim karmickým protikladom (nech zamilovaní odpustia!). Aby to človeku nebolo ľúto, urobili Vyššie sily z lásky nesmierne príjemný pocit, ktorému sa ľudia oddávajú s veľkým potešením a to nielen raz. Preto bývajú manželstvá z lásky väčšinou manželstvá protikladných ľudí. Teda takých, ktorí idealizujú protikladné hodnoty.
Láska trvá pol roka, rok, dva, a potom si človek začne na svojom partnerovi všímať, že sa chová úplne inak, než by si prial. Vzniká nespokojnosť, krivda, agresivita, hádky. Spustil sa mechanizmus karmickej výchovy. Žena si neuvedomí, že manžel je pre ňu “karmická pilulka”, ktorá lieči príslušnú idealizáciu pozemských hodnôt. A naopak.
Aby takéto liečenie moc rýchlo neskončilo, narodí sa dieťa. Dieťa je väčšinou spojovací článok, ktorý dvojici bráni, aby sa rýchlo rozišli. Do karmickej výchovy je zapojené i dieťa, aby ničilo hodnoty jedného, niekedy oboch rodičov.

Keď pozorujem svet okolo seba, medziľudské vzťahy, emócie, ktoré (mnohými) ľuďmi lomcujú - zas a znova sa presviedčam o tom, že život je vo svojej podstate vlastne veľmi jednoduchý.
A že si ho často komplikujeme len a len my sami :-) ;-).


reklama


reklama

Zuzana1978, Ut, 29. 12. 2009 - 13:09

Draha Geo,
bravurne ako vzdy (len by mohlo byt aj castejsie!please)(y)
Prave mam rozcitanu knihu od Paollo Coelho:Alchimista, kde autor rozvija pribeh zalozeny na rovnakej teze: ze clovek v hociktorom obdobi svojho zivota moze dosiahnut to, o com sniva. Musi vsak pocuvat svoje srdce (vnutorny hlas ) a nasledovat svoje sny.
"we all need to be aware of our personal calling. What is a personal calling? It is God’s blessing, it is the path that God chose for you here on Earth. Whenever we do something that fills us with enthusiasm, we are following our legend. However, we don’t all have the courage to confront our own dream."
http://paulocoelhoblog.com/2009/06/22/workshop-the-alchemist/

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 13:46

Zuzka, na Mračnej hore je plno bravúrnych článkov - naozaj vrelo odporúčam :-) ;-).

A častejšie? V poslednej dobe som mala dosť inej práce a na NM som si viac-menej len čítala. No a navyše ma niekoľko dní neposlúchal PC.
No, ale iná práca je dokončená, PC mi dnes syn dal do poriadku a tak tu môžem zase vypisovať (giggle) ;-).

Alchimistu som si požičala a prečítala pred pár rokmi. Ďakujem za link - ale s angličtinou sa veľmi nekamarátim (blush).
Mám však v pláne si tú knihu znova zohnať v slovenskom alebo v českom preklade a prečítať si ju ešte raz :-) (sun)

adus, Ut, 29. 12. 2009 - 13:10

Che - to o tom karmickom výbere asi na mňa platí - nooooo, skoro na 100 % - až na to, že ja som si to doteraz sama pre seba pomenovala takým krásnym archaickým slovkom "mezaliancia" - čo v minulosti znamenalo síce skôr manželstvo dvoch (spoločensky, triedne, kastovne) nerovných ľudí, ale v podstate perfektne vystihuje to, čo hore opisuješ.
Zaujímavé na tom je však skôr to, že som si (až doteraz) myslela, že som k tomu môjmu výberu pristupovala maximálne racionálne a robila som ho s plným vedomím, do čoho idem - tak teraz neviem?
Teda - aby to neznelo tak blbo, že som toho svojho nemilovala alebo nemilujem - bola tam aj láska, samozrejme, ako inak - ale láske som už predtým zopárkrát dokázala odolať ;-)

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 13:56

Mezaliancia? To je krásne, Adus. Tiež mám slabosť na archaické výrazy :-) ;-).

Ty si tu viac krát napísala svoje heslo: "Čo mi je súdené, tomu sa nebránim."
Myslím si, že ak človek vie rozlíšiť, čo mu je súdené (a nebráni sa tomu) a s čím sa dá niečo robiť (a aj niečo s tým naozaj robí) - tak je to najlepší spôsob žitia :-) (sun) (sun) (sun)

Kamila, Ut, 29. 12. 2009 - 14:23

U nas velmi napodobne s tym triezvym vyberom, uzasneho protipolu. A v podstate prve styri roky nasho vztahu, este nie manzelstva, boli jednoznacne rozbijanim mojich idealizacii ... a ked uz boli dostatocne rozbite, dosli deti v hojnom mnozstve ... a ja mam pocit, ze sa nas vztah, alebo skor moje prezivanie vztahu ovela zlepsilo, drahy je permanentny pesimista. (rofl) Takze pre mna obsah clanku krvopotne overeny v praxi.

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 14:43

:-) ;-)

karol, Ut, 29. 12. 2009 - 19:19

;-) B-] mezalianciaB-] ;-) adus,preco si to nevytiahla skor na svetlo bozie,mohol som sa jasne zorientovat(clap) dievcata ,velmi dobry clanok a tiez prispevky(clap) bravo!!!(beer)

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 19:44

:-) (sun) (sun) (sun)

adus, Ut, 29. 12. 2009 - 19:48

Neviem, Karol, asi nebol ten správny čas - a teraz to nejak sadlo

karol, Ut, 29. 12. 2009 - 20:05

;-) sadlo sa usaaadza hlavne na bokoch a na bruch,aspon u mna,ale minuly pondelok sam zacal trapit svoje telo v fitku a nevies si predstavit ,ako "sadlo" place,a dufam ze roztopim aj sadlo v mozku! Inac to sadlo!!!;-) B-]

adus, Ut, 29. 12. 2009 - 20:16

Aaaale veru viem, ja to svoje trápim síce nie vo fitku, ale na plavárni - tam nie je vidieť, ako sa potím ;-) (giggle)

karol, Ut, 29. 12. 2009 - 20:23

;-) ale sme sa trosku odklonovali od teeemy! ta orig tema dobre zapadla do toho chaosu u niektorych nanmamiekB-]

Zuzana1978, Ut, 29. 12. 2009 - 13:58

"we all need to be aware of our personal calling. What is a personal calling? It is God’s blessing, it is the path that God chose for you here on Earth. Whenever we do something that fills us with enthusiasm, we are following our legend. However, we don’t all have the courage to confront our own dream."

Vsetci by sme si mali byt vedomi naseho osobneho poslania. A co je osobne poslanie?
Je to Bozie pozehnanie, je to cesta, ktoru Boh vybral jednotlivcovi na jeho zivotnu put. Kedykolvek, ked robime nieco, co nas naplna enthuziasmom, nasledujeme nas osud.
No nie kazdy clovek ma odvahu konfrontovat svoj zivotny sen"

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 14:00

(y) (clap) (y) (clap) (y)

lydusha (bez overenia), Ut, 29. 12. 2009 - 15:34

Toto ma vazne logiku :-) Ked to clovek dostane takto naservirovane a porovna to s praxou, hmmmmm. Plati to u mna a vidim to aj na okoli...nejake tie "vzorce", ktore presne "zapadaju" ...
Mracnu horu mam rada, clovek tam najde vela odpovedi.

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 16:19

Hej, Lyduška - "vzorce" presne zapadajú :-). Mnoho ľudí však u druhých tie "vzorce" vidí - ale u seba veru nie :-) ;-).

Myslím si, že je to kvôli emóciam. Už som tu raz dávala jeden link s veeeľmi dlhým, ale aj veľmi zaujímavým pojednaním o tom, ako naše emócie ovplyvňujú naše reakcie. Takže prikladám link pre tých, ktorým sa chce študovať:
http://www.radsvetla.inky.sk/novic/resources/anatomieemocnehoprestreleni...

Pre tých ostatných vyberám:
V našom mozgu jestvujú dva výkonné okruhy. Prvý pre okamihy pokoja a pohody, kedy si spokojne robíme svoje, nič strašné nám nehrozí a môžeme si veci pokojne rozmyslieť a uvážiť. Vtedy sa riadime rozumom. Druhý slúži na okamihy nebezpečenstva, kedy musíme konať inštinktívne (pretože na uvažovanie nie je čas) a nasadiť do svojej záchrany a prežitia všetku svoju energiu a schopnosti. Vtedy sa riadime citmi (teda aj strachom a hnevom).

V okamihu, keď sa cítime ohrození, preberá výkonný okruh CITY kontrolu nad organizmom a našim konaním a odstavuje okruh ROZUMU na vedľajšiu koľaj do úlohy štatistu. Ohrození sa cítime napr. aj vtedy, keď niekto znevažuje naše postavenie, dôstojnosť, pocit hodnoty. Pocit ohrozenia vytvára aj stres. Ten, aj keď je v malých množstvách, sa spočítava. Malé ústrky, malé poníženia, irónia okolia, podrazy, neúspechy, tlak... - to všetko tečie po kvapkách do pomyselnej nádoby kdesi v našom vnútri. A keď potom príde relatívne nevinný človiečik a urobí niečo samo osebe nevinné, tak táto "posledná kvapka" spôsobí, že zrazu vybuchneme s ohromujúcou silou, nakričíme, vynadáme... K ohromnému údivu jeho a (po desiatich minútach, keď hnev opadne) aj nášho.

Takže: keď nás niekto nahnevá, urazí, keď sa niečoho/niekoho zľakneme, povedzme si: "STOP! Nádych - výdych, počkať aspoň desať sekúnd! Nebudem jednať pod vplyvom emócií, premyslím si veci rozumom. Koho je to problém? Koho očakávanie - iným slovom idealizácia?"
:-) ;-)

fidorka, Ut, 29. 12. 2009 - 16:22

a pomaličky sa dostávam k tajomstvu tvojej kľudnej a vyrovnanej povahy...:-) :-*

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 16:23

:-) ;-) (sun) (sun) (sun)

fidorka, Ut, 29. 12. 2009 - 15:56

Anka,kde ty na to chodíš?Ja tiež občas zablúdim na "mračnú horu",ale ešte ju nemám celú takto preštudovanú,nestíham a veru mám čo dobiehať.
Taký kúsok,pár písmenok a toľko pravdy v nich.Určite sa tam nájde každá z nás.:-) (clap)

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 16:22

Nooo, na Mračnú horu na to chodím... A okrem toho ešte do mojich obľúbených knižiek na to chodím.... A ešte pozorujem ľudí... A ešte si to sama v hlave poukladám...
A tak :-) ;-).

fidorka, Ut, 29. 12. 2009 - 16:23

a dobre to vieš poskladať,pasuje ti to ako lego (clap) (hug) (sun)

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 16:28

(giggle) ;-)

ja_hodka (bez overenia), Ut, 29. 12. 2009 - 16:38

Zaujimave...:-) Hej, napadlo ma, ze nejaky hlbsi zmysel by to vsetko mohlo mat:-)

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 17:30

:-) (sun) (sun) (sun)

(A idem ti konečne napísať mail, na ktorý sa chystám... už ani neviem koľko dní :-) ;-))

novacka, Ut, 29. 12. 2009 - 16:51

Ahoj Georgina, kukla som na tu spominanu stranku a pripada mi scestna. Vyrazy ako "bosoracky kalendar" , "kuzla" v dnesnej dobe a "ziskana karma" mi dali obraz o tom ake to ma niekto popletene v hlave aby dokazal stvorit takuto stranku. O karmickych zakonoch som citala, verim ze existuju ALE - len do tej miery ako to sami dovolime. Cokolvek si sami nahovorime, to sa aj stane. To je sila podvedomia. A to o idealizacii a rozbijani hodnot vo vztahu mi pride ako "vysvetlenie" pre tych ktorym vztah nevysiel a dobre sa tym da ospravdelnit dovod preco. Ja len tolko, davajte si zeny pozor comu verite, co citate, niekedy novy smer moze znamenat niekolko percent pravdy ale unikne vam pravy dovod preco vas niekto do takehoto bludneho kruhu zaviedol. A vy mozete skoncit na psychiatrii.

fidorka, Ut, 29. 12. 2009 - 16:58

stačí,keď si z toho čo vidíš,čítaš a zažiješ,vyberieš len to čo potrebuješ a zvyšok si už "doskladáš" sama,nemusíš sa riadiť ani veriť všetkému čo je na tej stránke napísané.Ale niektoré veci stoja za zamyslenie,vo viacerých článkoch je veľký kus pravdy.(sun)

novacka, Ut, 29. 12. 2009 - 17:04

Fidorka, prave tych niekolko percent pravdy dokaze presvedcit ludi aby potom verili aj tym bludom, ktore su medzi tym "poskladane". Uplne nesuhlasim s takouto strankou a verim ze mnoho doslova slabych ludi privedie na scestne myslienky. Sorry, ale pre mna je nemyslitelne sa zaoberat do hlbky niecim, z coho si mas len vyberat.

lydusha (bez overenia), Ut, 29. 12. 2009 - 17:11

Novacka, dokazes si predstavit, ze taki ludia, co sa venuju magii a skutocne ju ovladaju, aj naozaj existuju? Lenze tvoj svet je presne taky aky chces aby bol. Cize ak v nom miesto nemaju, je to v pohode :-) Preco by ale bola ta stranka scestna? A ze s nou nesuhlasis...ok. Tak tam nechod, necitaj a nerozculuj sa:-D to je cela veda.

fidorka, Ut, 29. 12. 2009 - 17:12

tak tú stránku ignoruj,koľko ľudí toľko chutí,hádam neočakávaš,že pretože ty nesúhlasíš s tým čo sa tam píše,tak to niekto celé zruší?:-O
Keď sa ti nechce niečim do hĺbky zaoberať a vyberať čo je pre teba dôležité jednoduchá rada- nečítaj to,rob to čo ťa baví.A že má niekto moc ovplyvňovať názory iných?Takých tu už bolo a ešte moznejších ako je ten,kto píše na Mračnej hore...;-)

lydusha (bez overenia), Ut, 29. 12. 2009 - 17:01

Jezismarja novacka, selektujem predsaaaaa. Aj na NM je taka neuveritelna znoska pravd a polopravd a nebudem verit vsetkemu lebo je to nanicmama. Tak aj na mracnej hore, najdem si co mi vyhovuje, neznamena to, ze doma varim lektvare a posielam bububu do sveta. Sila podvedomia je pre teba v pohode a idealizacia uz nie? Preco? Ved logiku ma jedno aj druhe. Aha a poslem ti este nieco. Je to tiez z mracnej hory:-) Na tom trcim treti den. Prvy som citala, druhy sa snazila pochopit a aj pochopila a dnes si uz len uzivam slobodu :-)
http://helar.wordpress.com/2009/12/25/tri-zakladne-energie-a-vyhnanie-z…
Nemyslim si, ze by sa stalo cokolvek, co ja sama nechcem. Cize o zavadzani do nejakeho bludneho kruhu....ako by to niekto mohol dokazat?
Okrem toho, ked to niekoho bavi, bude si tam citat a ked nie, otvori a zavrie...tak ako XY mojich znamych nenaslo caro NM... dokonca si klopu po cele, co tu vidim...a to je pritom iba "neskodna" babska stranka, relax.
Hovori sa, ze kto chce pochopit- pochopi a kto nie, toho mozes aj za rukav dotiahnut a ee.
Alebo ako mi raz Polarka napisala:
Mozes doviest kona k rieke, napit sa ho vsak nedonutis.

novacka, Ut, 29. 12. 2009 - 17:13

Ahoj Lydusha, mozno na tebe to skodu nenarobi, ale verim ze davat link na vyssie uvedenu stranku je propagacia bludnych myslienok a niektori slabomyselnejsi sa mozu nechat uniest nespravnym smerom a mozno prave to vyberanie len toho pravdiveho pre nich nebude celkom lahke.
Ten link co si ty dala do prispevku len som nan kukla a prepac ale presla ma chut sa touto strankou vobec zaoberat, je mi absolutne proti srsti. Moja mama citala podobne veci a doteraz jej z toho hrabe, ked na mna ide s tymi jej " od Adama" preco su veci ako su , je mi zle. A sama zije fakt mimo nechape zakladne veci co sa tyka vztahov a normalneho slusneho spravania.Takze idem si najst debatu na inu temu.

lydusha (bez overenia), Ut, 29. 12. 2009 - 17:16

No vidis, to bude asi tym, ze ja neviem aky ludia su slabomyslenejsi, pre mna su si vsetci rovni. Nikto nie je rovnejsi. Kazdy ma rovnake prava. jednou vetou zabijas druhu a tak ti prajem: MKD.

fidorka, Ut, 29. 12. 2009 - 17:16

ty považuješ niekoho na NM za slabomyseľného?:-O :-O :-O

novacka, Ut, 29. 12. 2009 - 17:20

Myslim si ze su ludia ktori su velmi lahko ovplyvnitelni aj nespravym smerom a tych sa to tyka.

fidorka, Ut, 29. 12. 2009 - 17:23

veď to to,ICH SA TO TÝKA!A nikoho iného,len a len ich ;-)

Daniela., Ut, 29. 12. 2009 - 17:25

Suhlasim s tebou Novacka. V skratke povedane, su to hluposti. Kazdy ma vsak pravo volby a to teda neberiem nikomu. Aj konzumny styl zivota je hlupost a niekto tak zije. Aj vojny su hluposti a niekto ich vedie. Mas vsak moju podporu, bosoractva a ezoteriky a mysticizmy a vestenia su uplne somariny. Zivot je o niecom uplne inom. Kto chce vediet, o com nech si spomenie trebarsna matky Terezy. V jej praci a posolstve ,v praci v tomto duchu spociva zmysel zivota. Ostantne su placacky o nicom. Netreba nadobudnut dojem, ze touto pseudofilozofiou, trebars takou, aku vsugeruvava Mracna hora sa aj nieco riesi. Sorry, tak to vnimam ja. :-)

novacka, Ut, 29. 12. 2009 - 17:32

Dakujem Daniela.(y)

Kamila, Ut, 29. 12. 2009 - 17:58

Daniela, prepokladam ze zakladnou myslienkou prace , pososltva ... matky Terzy bola laska k detom, trpiacim ... a z mojich nakuknuti k " ezoterike" a to uplne z rozdielnych moznych variant dominuje poznanie, ze laska je to najdolezitejsie. Nie laska zamienajuca sa za prve zamilovanie, ale laska k sebe samemu, k detom, manzelovi, priatelom k svojmu okoliu ...

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 18:02

(clap) (clap) (clap) (clap) (clap)

lydusha (bez overenia), Ut, 29. 12. 2009 - 18:10

:-o Kamila, bravo!!!!!!!(clap) (clap) (clap)

karol, Ut, 29. 12. 2009 - 19:46

"konzumny styl zivota je hlupost" a "matka Tereza-v jej praci a posolstve ...spociva zmysel zivota"
Zaujimave,v ktorom kamennom klastore to byvas?Rad by som sa tam pozrel aj s delegaciou konzumentov.
Sorry,tak to vnimam zasa ja.B-]

keka1, So, 02. 01. 2010 - 09:20

(y) novacka máš pravdu aj ja to tak vidím (y) (y)
škoda len že oni si myslia aké sú úžasné, vieš čo nechaj ich v tom (y)
Možno trávia veľa času rozoberaním a na život im už neostáva čas.Sú ako jehovistky dokola ,dokola to isté !!!!!!

Polárka (bez overenia), So, 02. 01. 2010 - 12:56

Nam minule zaklopali na dvere Jehovisti. Mali sme doma este nepopratane, inak by som ich aj do obyvky zavolala a caj im spravila. Ale pre istotu som sa spytala ci nechcu dalej. Odmietli, ale normalne som sa s nimi porozpravala. Debata to bola zaujimava a mila. Nie su pre mna niecim inym, alebo horsim len preto, ze chcu sirit svoju pravdu. Vsetko bolo OK nenasilne ;-) ...

Asi je to o nas ludoch, a nasich srdciach /niektore sa zatvaraju, niektore otvaraju/ (hug)

lydusha (bez overenia), So, 02. 01. 2010 - 13:11

Ani nevies, kolko sympatickych bab na NM su jehovisti...a nazorovo mozu byt blizke aj tym, ktore tu nimi "opovrhuju" a povazuju jehovistov za nieco menej.
Ale tym, ze to o nich nevedia, su na webe kamosky...:-)
A toto je to...niekedy naozaj nevieme kto na druhej strane sedi....ci je ta baba zdrava, ci chora, ci cierna, ci cervena, ci krestanka, ci moslimka, ci na vozicku alebo sportovec, s detmi, bez deti, chudobna, ci bohata, stara, ci mlada:-)
V istej chvili sme si vsetky rovne a ja to takto beriem...beriem nazory od Misel rovnako vazne ako od babky betky...
Pokial vsak niekto skatulkuje ludi, ma to v zivote tazke.
.....je lahke hodit niekoho do krabice: bosorka. :-)
A je velmi lahke dostat sa aj v realnom svete do tejto skupiny:-D
Preto by som opatrnejsie volila slovicka na adresu jehovistov, lebo keka nevie, ktora super nanicmamina v jej ociach, jej netova kamoska- je prave svedok jehovov:-)

keka1, So, 02. 01. 2010 - 14:30

lydusha
po prvé- určite viem že k nim patriť nikdy nebudem a to nehovorím často že nikdy ale v tomto prípade som si istá.
po druhé- slovíčka by som nevolila patrnejšie lebo lebo na nete určite nemám kamošku čo by bola svedok jehovov.Lebo nemám na nete žiadne kamošky,kamošky mám len a len reálne lebo žijem v rálnom svete.
a potretie- nepovažujem jehovistov za menéj to si napísala ty ja ich považujem za ľudí s ktorými JA nebudem nikdy súhlasiť.
:-* a preto majte si svoje názory ja vám ich neberiem toto je môj:-*
ahladaj daléj zblúdilé ovečky vždy sa niekto nájde kto ti sadne na lep.

lydusha (bez overenia), So, 02. 01. 2010 - 14:31

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Polárka (bez overenia), So, 02. 01. 2010 - 14:43

To, ze ma niekto iny nazor, neznamena /nutne/, ze musite byt nepriatelia. Mam kamaratov, ktori maju na rozne veci ine nazory, ale preto ich hned nezaradim do skatulky "nechcem mat s vami nic spolocne". Ale to som ja...

lydusha (bez overenia), So, 02. 01. 2010 - 14:49

"a potretie- nepovažujem jehovistov za menéj to si napísala ty ja ich považujem za ľudí s ktorými JA nebudem nikdy súhlasiť."

Stavim sa s tebou o co chces, ze minimalne s jednou suhlasis skoro vzdy, drukujes jej o dusu strapatu ale asi ti nepovedala ze je jehovistka a vidim aj to, ze ani nepovie, ked si toto precita :-D Ale aspon jej to pomoze urobit si o tebe obraz.(y)
A tomuto zas ja vravim NIKDY nehovor NIKDY :-D

keka1, So, 02. 01. 2010 - 14:18

Polárka presne si to vystihla " len chcú šíriť svoju pravdu" iba len trochu dotieravým spôsobom .
A tiež hladajú psychycky labilnejších ľudí aby im niekto sadol na lep.
Som rada že si mala snimi debatu zaujímavú.
Asi si tiež pre nich dobrý kandydát.;-)

Polárka (bez overenia), So, 02. 01. 2010 - 14:40

Keka,
asi je to o pohlade na vec. Mna svojou pritomnostou neotravovali. Naopak, bola som vdacna za to, ze niekomu cudziemu stojim za to, aby mi zazvonil na dvere a porozpraval sa so mnou. A nie preto, lebo by mi chcel zle, ale preto, lebo /podla neho/ by ma chcel zachranit.

Ci som dobry adept stat sa svedkynou Jehovovou ? Skor nie, ako ano. Mnohe veci mi tam nesedia, ale je mi prosti srsti Keka OPOVRHOVAT nimi, lebo maju INY nazor na svet. Myslim si, ze je to o POKORE, a o AKCEPTACII inakosti toho druheho. Niekto sa to uci, niekto to uz vie, a niekto je hrdy na to, ze niekoho povazuje za menejcenneho :-|

lydusha (bez overenia), So, 02. 01. 2010 - 14:46

(y) (y) (y)

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 17:21

Novacka, na Mračnú horu chodí veeeeľa, veeeeľa ľudí. Je to veľmi rozsiahly webportál a ty si si pozrela úvodnú stranu - a už vieš presne, o čom to je?
Hm... To budeš asi tiež bosorka :-) ;-).

novacka, Ut, 29. 12. 2009 - 17:27

Uvodna strana je asi dost dolezita, nie? A ja to tym ludom neberiem, kazdy nech sa zaujima o co chce, ale zacala sa tu debata na tuto temu a mam svoj nazor. Takze ked si nieco myslim o takejto stranke, tak varujem ludi aby si dali pozor. Ked je na uvodnej stranke nieco co ide proti zdravemu rozumu, preco by som ju mala odporucat dalej?

lydusha (bez overenia), Ut, 29. 12. 2009 - 17:28

Proti KOHO zdarveho rozumu??

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 17:32

(y)

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 17:36

Novacka, nik ti tvoj názor neberie :-).
Ty máš svoj, ja svoj, Lyduška svoj, Fidorka svoj... atď. Je na tom niečo v neporiadku?

A nik po tebe nechce, aby si Mračnú horu odporúčala ďalej. Je tu na ňu link - kto chce, pozrie si; kto nechce - nepozrie.
A komu sa zapáči - ten si tam bude čítať. A komu sa nezapáči - tak bude nadávať, a/alebo pred ňou varovať druhých, alebo si pomyslí svoje a nechá to tak...

Všetky tieto reakcie sú úplne OK.

(sun) (sun) (sun) (sun) (sun)

lydusha (bez overenia), Ut, 29. 12. 2009 - 17:27

Presne, to su ako tie moje zname, co uz podla nazvu nanicmama vedia, ze na NM chodia same zakomplexovane, zamindrakovane slepice.

fidorka, Ut, 29. 12. 2009 - 17:29

:-D :-D :-D (rofl) (rofl) (rofl)
kot-kot-kot-kot-kodáák ;-) :-P

petusa, Ut, 29. 12. 2009 - 17:31

(giggle) (giggle) (giggle)

Katka0202, Ut, 29. 12. 2009 - 19:29

(y)

betana, Ut, 29. 12. 2009 - 18:39

no pekne som sa pobavila na vsetkych komentaroch a nasla som v nich aj kus pravdy.ta stranka moze byt zaujimava, ja si ju tiez pozriem.

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 19:46

:-) (sun) (sun) (sun)

Katka0202, Ut, 29. 12. 2009 - 19:29

Geo, krasny clanok, uzasna stranka (clap)

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 19:46

:-) (sun) (sun) (sun)

mrm, Ut, 29. 12. 2009 - 21:53

Georgína, už chápem, prečo nemáš rada Pratchetta. On si totiž z podobných pseudofilozofických, alebo pseudoteologických teórií dokáže robiť parádne srandu.
Mne sa jeho pohľad na svet nesmierne páči. Aspoň sa nasmejem. Aj teraz sa dobre bavím.
A čo tak zvážiť to, že vlastne náš výber partnera súvisí prevažne s našimi žľazami, teda hlavne s hormónmi a sprostredkovane s čuchom, chuťou, hmatom a zrakom.

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 22:03

Už po XY-krát - Pratchett nie je moja šálka kávy. Nemám nič proti srande, len mám rada iný druh srandy - to je celé.

A podľa čoho si vyberáme partnera...
Nuž, každý si o tom myslí aj tak svoje - či nie? :-) ;-)

ivet36, Ut, 29. 12. 2009 - 23:03

Tieto teorie su sice krasna vec, ale realita je niekde inde....preco stale vsugerovavat cloveku, ktory ma problem, ze zodpovednost a vina je proste len v nom a na nom.....ivet;-)

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 23:08

A kde je podľa teba realita, Ivet?
A koho je "vina" a zodpovednosť za problémy ľudí?
A ako tu niekto niečo vsugerováva?

datelinka, Ut, 29. 12. 2009 - 23:07

podla coho si vyberame partnera ??myslim si ze podla svojich uz davno vysnivanych dievcenskych predstav,pretoze to mame zakodovane v nasom podvedomi a to co tam clovek ma, sa mu zvycajne aj splni,aspon u mna to doteraz tak fungovalo.To co si clovek premieta ,alebo o com sniva sa uklada do nasho podvedomia a kde to velmi chce ,splni sa ,verte mi.Precitala som niekolko knih a pribehov a stretla som zaujimavych ludi a je to tak.Samozrejme ked si vysnivame princa na bielom koni (sun) ono sa sice splni ak si to tak velmi prajeme ,ale o 20 alebo 30 rokov princom nebude,ak tam nebude laska a vzajomne porozumenie a hlavne tolerancia.

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 23:27

No, v mnohých prípadoch na "premenu" "princa" na "žabiaka" netreba čakať ani rok :-) ;-)

Daniela., Ut, 29. 12. 2009 - 23:38

Jasne, rovno zabiak. :-D

datelinka, Ut, 29. 12. 2009 - 23:45

hm to mate az take hrozne skusenosti????:-) :-) skuste ho pobozkat a mozno sa premeni na princa(sun) (sun) ja som vacna optimistka

georgina, Ut, 29. 12. 2009 - 23:49

Ale veď aj ja som večná optimistka :-).
A nepísala som o mojom manželovi ako o žabiakovi - ale o tom, čo vidím až príliš často okolo seba ;-).

Daniela., Ut, 29. 12. 2009 - 23:53

Ale ja som to asi pochopila inac, to obratene poradie v tvojom prispevku... :-) Mozno je to uz pokrocilou nocnou hodinkou..

Daniela., Ut, 29. 12. 2009 - 23:55

Ale nie, dobre som to pochopila, chcela si tym povedat, ako skoro sa vztahy pokazia, ze? A ja som len tolko, ze castokrat su pokazene uz v uvode. (sun)

georgina, St, 30. 12. 2009 - 00:04

Hej, presne to som chcela povedať - že vzťahy sa často pokazia veľmi skoro. A naozaj sú niektoré pokazené rovno od začiatku.

Daniela., Ut, 29. 12. 2009 - 23:52

Nie, cosi. Ja si uz z nicoho tazku hlavu nerobim. Teda, co sa muzov tyka. Su to vsetko zabi princovia (rofl) (rofl) (rofl) . Ale pobozkam ho. Nech vie, ze ho lubim. (blush) A nech vie, ze som. (giggle)

datelinka, Ut, 29. 12. 2009 - 23:55

aha,tak to s tebou suhlasim,tak mi sme asi potom tie stastnejsie co maju tych princov a vies preco???lebo sme optimistky;-) ;-) a ten nas vecny optimizmus nedovoli aby sa nam premenili na zabiakov(sun) (sun) myslim si ze to robi nielen ta nasa pusinka,ale laska v srdci(heart) :-*

georgina, St, 30. 12. 2009 - 00:06

Aj to je možné :-) ;-)

datelinka, Ut, 29. 12. 2009 - 23:57

inac dik za typ,prave som na tej hore a neviem dokedy budem teraz hore(rofl) (rofl) moj uz zaspal a mna to tak zaujalo ze studujem (rofl)

georgina, St, 30. 12. 2009 - 00:07

:-) ;-) (sun) (sun) (sun)

motylik, Pi, 01. 01. 2010 - 20:45

Prelúskala som sa až na koniec tohto blogu, uff (giggle)
Idealizáciu rozbúravajú najviac naše polovičky; v druhom rade naše deťuchy - toto sa mi overilo v priebehu xx rokov, počas ktorých sa zaoberám numerologickými rozbormi osobnosti. Vidno pekne na rozboroch detí a rodičov, ako je to s idealizáciami v rodine ;-)
Idealizáciu rozbúravajú aj všetci ľudia, s ktorými pravidelne prichádzame do kontaktu. Vedela by som veeeľmi dlho rozprávať story našej dlhoročnej vojny medzi mnou a mojou svokrou, týkajúcej sa výchovy detí, vedenia domácnosti, varenia ne/zdravej stravy atd. atd. ale načo, určite nie som jediná s takýmito skúsenosťami (giggle) Jednoducho, chcela som, aby sa správala podľa mojich merítok a najlepšie už dnes! :-) Nakoniec náš boj našiel svojho víťaza. Vyriešila som to tak, že som s ňou prestala bojovať a začala som jej posielať svetlo - lásku. Moja svokra za krátky čas začala sama používať celozrnnú múku, mojim deťuchom dáva sladkosti len v symbolickom počte a nie tak často a ústupky začala sama od seba robiť aj v iných oblastiach. Napriek tomu, že viem, aká obrovská sila je energia lásky, často ma jej viditeľné pokroky veľmi milo prekvapia. Viťazky sme obe (sun)
Veľa by asi každý mohol rozprávať o vzťahoch v práci - veď tam trávime času viac ako pomaly doma medzi svojimi. Kolegiálne vzťahy ma tiež mnohému naučili a vďaka nim som veľakrát "uvidela" a "pochopila"; veľmi som na nich vyrástla. V práci medzi toľkými ľuďmi vie naša idealizácia dostať pekne na frak (clap)

georgina, Pi, 01. 01. 2010 - 22:06

Motýlik (clap) (y) (clap) (y) (clap) (y) (clap)

Polárka (bez overenia), Pi, 01. 01. 2010 - 21:12

(clap) (clap) (clap)
Anka dakujem !

georgina, Pi, 01. 01. 2010 - 22:07

:-) (sun) (sun) (sun)

keka1, So, 02. 01. 2010 - 15:12

PA PA

georgina, So, 02. 01. 2010 - 18:28

Keka, aj keď si sa už v tomto blogu rozlúčila - môžeš mi, prosím, vysvetliť, prečo si myslíš, že sa tu niekto snaží dakoho nachytať na lep?

keka1, So, 02. 01. 2010 - 21:37

georgina - myslím že si dostatočne inteligentná a netreba ti to vysvetľovať.Myslím že nech by som napísala čokoľvek vysvetlíte si to posvojom a otočíte to tak ako sa vám ( myslím tím teba lyduschu a podobné ) to posvojom. Tak prečo vás v tom nenechať!
;-) no ateraz už musím ísť po svojom ,vieš také bežné pozemské povinnosti.
PA PA

georgina, So, 02. 01. 2010 - 21:43

OK B-]

KIMKA, So, 02. 01. 2010 - 19:27

Niektorí ľudia ešte stále rozmýšľajú s predsukami. (heart)
Ak je niekto iný výzorom, zmýšľaním, nejakým spôsobom vytŕča z radu - to predsa neznamená, že je zlý alebo robí niečo zle, je len iný! (heart)
Boh nám dal možnosť voľby - tak si každý môže vybrať, čo mu vyhovuje. (heart) Ak nám niečo nevyhovuje alebo nepáči, tiež to neznamená, že je to zlé (heart)
Naše ego je našim najväčším nepriateľom. (heart)

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama