reklama

Zaujímavé príbehy i spoznávanie rôznych kultúr

Pridal/a Lucia Rosiarova dňa 05. 02. 2016 - 13:51

reklama

Keď sme sa presťahovali do nového mesta, byt sme si kúpili v krásnej mestskej časti pri kalvárii, asi 100 metrov od kostola. Vtedy sa nám do života postupne začali vmiešavať biblické motívy.

Pri prechádzkach kalváriou som musela našim dvom synom dookola vysvetľovať, aké sú tam sochy, kto je Ježiš, prečo ho jeho ocko nezachránil, prečo mu ostatní ubližujú.... Dalo mi to riadne zabrať. Zvedavosť a pekná malá susedka ich pritiahli aj do kostola. Otázky staršieho syna, ktoré sa v skvelej akustike kostola niesli ďaleko, ma občas riadne potrápili: „Mami, kto sú tí chlapci pri farárovi? To sú jeho detičky?“

Rozprávky pred spaním sú u nás veľmi žiadané každý večer. A vymyslené sú vraj vždy lepšie ako tie z knižky. Najprv sme im s manželom porozprávali všetky rozprávky, ktoré sme kedy počuli, videli či čítali. Neskôr sme začali vymýšľať naše vlastné. Pokračovali sme rôznymi príbehmi zo života. Až raz večer, keď mi došli už aj všetky inšpirácie z vlastných zážitkov, spomenula som si na príbeh o kráľovi Šalamúnovi, ktorý navrhol rozseknúť bábätko na polovicu. A obaja synovia zostali v nemom v úžase. Keď som im rozprávala o Danielovi, ktorého neroztrhali levy alebo o Jonášovi vo veľrybe, chceli to počúvať stále a stále dookola.

Uvedomila som si, že som vlastne zabudla, aké zaujímavé sú biblické príbehy. A či už chcem, aby boli moje deti vychované vo viere alebo nie, bola by som rada, aby tieto príbehy poznali, či už kvôli všeobecnému prehľadu, znalostiam kresťanskej histórie či spoznaniu rôznych myšlienok a kultúr.

A  keďže ma pracovné vyhorenie predčasom priviedlo k tvorbe spoločenských hier, vymyslela som hru, pri hraní ktorej môžete spoznať základné biblické príbehy bez príklonu ku ktorémukoľvek vierovyznaniu. Len príbehy z jednej z najpredávanejších kníh s trochou zábavných úloh.

Hry o tehotenstve a pôrode majú teda nového súrodenca. Moja najnovšia kompenzácia nekonečného množstva excelovských tabuliek.


reklama

reklama

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama