reklama

Strabizmus - operácia

Pridal/a Tandem dňa 14. 11. 2008 - 16:16

reklama

Ahojte,maminy, prosim vas, kto ma skusenosti s liecbou strabizmu - skulenia v nemocnici na Kramaroch? Viete, ja tam idem s mojim 15 mes. synom na operaciu ociek / 3.12.2008 / Vobec neviem, ako to bude prebiehat, ani nie operacia, ale kolko dni bude mat obvazy na ockach, kolko infuzky, aky je tam rezim, ako je to so stravou matky, ktora lezi s dietatom a tak. Bola by som vdacna kazdej mamine, ktora taketo nieco zazila a podeli sa so mnou o skusenosti. Kludne privitam aj odpovede na mailik. Viete, som z Dolneho Kubina, Blava je daleko, chcem vediet, do coho idem, na co sa mam pripravit, co si so sebou zobrat a hlavne, ako to ine maminy zvladli.Vopred dakujem za vase odpovede. (heart)


reklama

reklama

sára, Pi, 14. 11. 2008 - 16:52

Ja som bola so svojou dcerou pred tromi rokmi v KE na takuto operaciu ,ak chceš ozvem sa mailom

Tandem, Pi, 14. 11. 2008 - 23:36

poslala som mailik, dufam, ze pride,lebo dakedy mi to blbne.

Tandem, Ne, 16. 11. 2008 - 15:40

na moj mail mi prisla hlaska, ze Ti to asi nepreslo. tak Ti to kopirujem tu : Ahoj, Zani, ja som Tana. Ty,Zani, ako dlho vracala? To jej davali infuzie, vsak? Ako si to riesila, ked si chcela ist na zachod?alebo sa najest? Kolko mala dcerka vtedy rokov? Nestrhavala si obvazy dole? a ako s kvapkami a mastickami? nas vzdy priserne place,ked sa mu chytaju oci.
Idem tam s nim, to je jasne. Nenecham ho sameho.ved je malinkyyy.
Moc,moc Ti dakujem za odpovede a za Tvoj cas. (heart)

sára, Ut, 18. 11. 2008 - 16:01

ahoj,mala vracala len v ten den po operacii preto dostala najest až v další den,na wc chodila so mnou,jedlo som mala iba to co som si priniesla na operaciu bola ako 5rocna poslali nas dost neskoro a ja som si to tam zlízla,obväz jej z jedneho ocka dali hned dole,lebo plakala a nereagovala na moj hlas po narkoze,kvapky a mastičky znašala dosť dobre prežiješ to neboj u nás je to teraz lepsie možno už nepôjdeme späť....dufam ak chceš ešte sa ozvi

Tandem, St, 19. 11. 2008 - 15:16

chuda mala, si vytrpela svoje a Ty s nou! Ja tiez dufam, ze ked nas zoperuju, tak uz nepojdeme nazad pod noze, iba na kontroly. Ale viem, ze niekedy to operuju viackrat. Neviem preco. A sprdli Teba?!:-O Nemali tak nahodou sprdnut doktorov, co mali na starosti malu?!!! Kruci, na toto sa vzdy tak nahnevam. Vzdy si to odnesie len mama. Na co su ti doktori?! Vies, co sa stalo nam? Samko skulil od 3.mesiaca. Teraz ma 15 mesiacov a pri kazdej mesacnej prehliadke som to vravela pediatricke. Najprv ma ignorovala, akoze nepocuje. Potom vravela, ze sa to upravi, ale ked videla, ze som neodbytna, to mal uz 8 mesiacov, poslala nas na ocne. Tam potvrdili, ze skuli, ale nic s tym nerobili, jednoducho to nechala tak. Fakt. Tak som sa nastvala, a isla som na ocne do Ruzomberka. Na vojenskej nas nechceli vysetrit, ze take male deti nevysetruju, tak nas doktorka odtial objednala k jednej sukromnicke, tiez do Ruzomberka. Tam povedala, ze uz skuli poriadne, ale ze to moze riesit AZ V 6 ROKOCH :-O A ze mame ist este na neurologiu, ze ci to nema aj inaksiu pricinu.Do karty napisala, ze maju vylucit DMO-det.mozg.obrnu. Inak, Samko je uplne zdrave dieta,vyvija sa normalne, po DMO ani stopy.Ale co uz, sli sme na neurologiu.Tam bola taka kacena doktorka, dolezita ako 5 korun. Vysetrovala ho 1 min a napisala do karty take haluze, ze som doma otvarala oci. Samozrejme som s tym nesuhlasila a celkovo ani s jej pristupom. Tak som isla k mojej pediatricke, teda k Samkovej. Ona je inak skvela zena, az na to, ze si ten strabizmus nevsimla, a da sa s nou rozumne hovorit. Navyse, nechcela som ju vynechat z ostatnych veci, ktore som sa rozhodla robit. Medzitym, ako sm k nej isla, som oslovila cez net nemocnicu v Kramaroch.Poslala som dva maily, no odpovedal mi len pan doktor, kory je tam zastupca riaditela.Popravde, cakala som, ze mi odpovie zenska, co ma na starosti vybavovanie tychto veci, ale asi to mala vies kde. Tento pan doktor sa nas ujal, odpovedal mi na kooopec otazok, je velmi zlaty, a v podstate mi cele vysetrenie vybavil. Nech mu da Pan Boh vela zdravia!!! Moc mi pomohol.Tak sme sa s pediatrickou dohodli, ze tam pojdem, do tej BA, na nerologiu som odmietla chodit k tej doktorke, u ktorej sme boli. V BA vysetrenie dopadlo ako som predpokladala, stanovil termin operacie, Samko vidi dobre, takze mu len zoperuju tie ocne svaly. Okuliarky, no neviem, asi nebude potrebovat, ale uvidime, co povedia.Pan profesor, ktory ho vysetroval, len krutil hlavou, co nam to navraveli, ze ziadne neurologicke vysetrenie netreba a ani geneticke testy, ze je to uplne zdrave dieta. A nechapal,ze chceli cakat do 6 rokov. Aby bol tak silno kratkozraky, ze bu uz nevidel skoro nic?!!! ved aj ten, kto do toho trooosku vidi vie, ze ak sa tie svaly nezoperuju, a to ocko sa nevrati do normalnej polohy, tak sa casom stane kratkozrake az otupie. Ved ich to stale skoli-tak povedal - a nedaju si povedat. No co, Orava a okolie.Tu su proste taki. CEST VYNIMKAM!!!Tak vidis, Tebe nadavali, ze ides neskoro, a zo mna robili sprostu mamicku, co si namysla, ze malehu daco je. Teraz, zrazu, si ma vazia, a akceptuju, ked daco poviem. ZRAZU!!!

19tana91, Št, 02. 04. 2009 - 17:22

ahoj ja tuzim ist na operaciu oci ale neviem ci sa to da.....a operacia dopadla dopre ak by si mohla napis my nieco o tom. dakujem

Tandem, Št, 16. 04. 2009 - 15:38

ahoj, Tani, prepac, ze az tak neskoro. kontaktuj Kramáre v Bratislave. Očné oddelenie. my sme boli na detskych Kramároch, Ty musiíš ísť na Kramáre pre dospelých. kontakt nájdeš na nete. pa.veľa šťastia.a ozvi sa.

Tandem, Pi, 14. 11. 2008 - 16:54

ano, ozvi sa, budem rada. a vdacna.

manny, Pi, 14. 11. 2008 - 16:58

Tanicka zlatko tebe aj malemu:-* (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (hug) drzim vsetky prsteky

Tandem, Pi, 14. 11. 2008 - 23:09

(heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) (heart) dakujem,zlatko,lubim vas.aj vy sa mi drzteeee.(flower) (flower) (flower) (flower)

-, Pi, 14. 11. 2008 - 18:32

ahojky Tandem!
Nicol mala síce celkom iný problém a dokonca sme ani neležali na očnom, ale chodili sme tam veľa veľa na kontroly. Nicol mala retinopatiu prematúrnych, dôsledkom "suchozemského žiavota" zatiaľ čo ešte mala spokojne plávať v plodovej vode sa jej odlepovali sietnice. Prvá operácia bola laserová a druhá bola niečo na spôsob, čo čaká vás. Vlastne ide o to, že sa chirurgicky skracujú svaly, ktoré držia očnú bulvu a tým sa vyvažuje rovnostranný pohľad. Nicol bola celkom malinká, operácia sa robila v celkovej narkóze a ešte celý deň dostávala lieky proti bolesti. Ešte nejakú dobu sa do očiek kvapkali špeciálne kvapky, ktoré zabraňovali vytvorenia "škraloupu"- ja som si to vysvetlila ako nejaký zrast typu jazvy. Koľko budete v nemocnici záleží od kontrol, bohužiaľ toto nie sú operácie ako cisársky rez, výsledok nie je známy hneď po operácii. V Kramároch je jedáleň a aj bufet, kde sa dá kúpiť rýchle občerstvenie, je tam lekáreň a aj zelovoc. Takže hladom neumrieš, aj keby sa pobyt pretiahol. Oblečenie sme si tam na izbe jednoducho preprali, ale neviem, ako to je na oddelení očnom- my sme ležali na patologických novorodencoch.
Držím palce a dúfam, že om ti trošičku pomohla. Dá sa to zvládnuť, hoci tie kontroly sú... strašné, teda pokiaľ sa používa ten rozvierač očiek, ale treba to prežiť. Pre dobro synčeka(heart) (heart) (heart) (heart) (heart)

Tandem, Pi, 14. 11. 2008 - 23:29

noo, tiez ste si toho uzili, dakujem za odpoved a informacie.cenim si to. (heart)

bigmama, Pi, 14. 11. 2008 - 21:18

ako napisala manny, tiez drzim palceky a zelam, nech vsetko prebehne hladko a dobre dopadne (heart) (hug) (heart) (hug) (sun)

Tandem, So, 15. 11. 2008 - 00:05

Dakujem, z celeho srdca.(hug)

suncana, Pi, 14. 11. 2008 - 21:51

Ja som bola so synom na operácii strabizmu 2x, bol operovaný ako 2-ročný a následne 4-ročný. Rodina ma odhovárala, že je ešte malý, ale strašne škúlil na obidvoch očkách, teraz má nádherné oči, absolútne nevidieť, že by mu očká zabiehali. Bolo to pre mňa veľmi psychicky ťažké, bola som s ním ubytovaná na izbe, druhýkrát už som si zaplatila za samostatnú izbu, kde som mala aj televízor aj WC v miestnosti.
Operácia trvá asi lhod-1,5 hodiny, prvýkrát aj druhýkrát som ho spolu so sestrami zaniesla dolu na -2/čo je operačná sála/, bola som s ním chvíľu v predoperačnej miestnosti a potom mi ho zobrali na sálu.To bolo pre mňa najhoršie, ja som bola so synom sama, možno by pomohlo, keby bol prítomný pri tebe manžel, závisí od toho, aká si citlivá.
Moj syn mal obvazy asi 1 deň, prvýkrát mu operovali ľavé oko, potom obidve a aj po tejto druhej operácii mal obvazy asi 1 deň.
Čo sa týka stravy, dole je vynikajúci bufet, aj zelovoc, aj na -1 je bufet, takže so stravou žiaden problém nebude.
Výhodou tejto operácie je, že moj syn si to už ani nepamatá, a ja neľutujem. Teraz chodíme so synom len na kontroly 2x do roka.

Tandem, Pi, 14. 11. 2008 - 23:47

Mila suncana, preco ste boli 2 krat? aj ja som sa napocuvala, ze si vymyslam a pod. Kolko stala ta samostatna izba? Nam povedal pan profesor, ze operacia bude trvat 3/4 hod. Manzel pri mne nebude, budem sama, tak si to viem predstavit, ani na zachod sa mi nebude dat ist,co budem pri nom. Nestrhaval si obvazy dole? ci spinkal,ked ich mal? Tam kojacim matkam nedavaju stravu? tu u nas v Kubine je to automatika, ze kojace matky stravu maju zabezpecenu.Dakujem za odpoved.(heart) a ozaj, ako si to riesila, ked si isla do bufetu nieco kupit? kto bol pri drobcekovi?

petusa, Pi, 14. 11. 2008 - 22:49

Ahoj Tandem,ja som bola so synom na operácii vo februári/2007. K operácii:boli sme tam tri dni:1.den boli všetky papierovačky,vstupné vyšetrenia...atď.poposielajú ta po nemocnici založiť si kartu/ak ju tam nemás/.Na oddelení je aj herňa pre deti-sú tam hračky, knižky, televízor a býva tam aj dozor tak ti ho snád postrážia.2.deň ho budú operovať.-tam platí to čo ti napísala Suncana.Pre mňa to nebolo nič hrozné lebo v narkóze som ho už videla, ale vtedy to bolo príšerné,tak ak si citlivá určite Ti veľmi pomôže ak tam budeš mať spriaznenú dušičku.Každé dieťa na narkózu reaguje inak.Po prvej narkóze bol Tomino jak z divých vajec a to mi sestričky hovorili že bude spať.Ale po tejto bol úplne k.o.Prespal až do dalšieho dna.Ale boli tam deti ktoré doobeda operovali a navečer vyzerali ako keby nič.3.den ak sa nevyskytnú problémy tak by Vás mohli prepustit.;-) No a čo sa týka oddelenia...pre mna to bol teror.Som dosť závislá na svojej káve. Ziadnu inú nevypijem. Mala som všetko svoje len som od sestričiek chcela uvariť vodu a zaliať , ale bolo mi povedané že nie a mám si ísť po kávu do automatu....:-( No ale prežila som to bez ujmy na zdraví. Tomi má očká v poriadku takže to stálo za to.Ale nemôžem povedať ani jedno zlé slovo na doktorov.(clap) tak zelám tebe vela síl a pozitívnej energy(sun) a malému skoré uzdravenie. Napíš potom ako vám to dopadlo (hug)

Tandem, Pi, 14. 11. 2008 - 23:28

ahoj, peti, no musim povedat, ze kubinska nemocnica nie je nic moc, co sa tyka odbornosti,ale stravu u nas dostanes zadarmo,ak kojis, a ak nie, tak mas jedalen a varene jedlo, kavu si mozes pripravit v kuchynke, kde mas aj chladnicku a sporak+ cajiky.ale to nechcem urazat Bratislavu, to nie. to ma fakt prekvapilo s tym bufetom a zelovocom,ale ste vsetky zlatunkeee, ze ste ma upozornili.Takze dalsie vydavky na stravu,len keby tych koruniek bolo viacej. ach jaj.z doktorov a ich pristupu mam inak skvely pocit aj ja, hlavne z p.prof Gerinca. Je zlaty. Kartu tam uz mame zalozenu. jasne, ze sa ozvem. a stym dozorom-to ako kto tam strazi???

petusa, Pi, 14. 11. 2008 - 23:47

Nooooo. ... tak ten dozor.Nevedela som ako inak to mám nazvať.Bola to taká celkom príjemná pani, ktorá sa tam asi trochu venuje detom- neviem či sa snimi aj učila...fakt netuším. Ja som sa radšej o malého starala na 100% sama. On je autista takže je to komplikovanejšie, ale aj keby nebol aj tak by som bola stále s ním a asi by som ho nikomu nenechala.
Myslím že chladnička tam k dispozícii bola, na chodbe bol stále urobený čaj- celkom mi chutil:-P
Ked sme tam boli my bolo tam celkom rušno...strašne vela detí a mamičiek, tak ak sa dalo som si aj pokecala.Hlavne ten čas ked ho operujú si treba vyplniť aby si na to nemyslela. Tak ak máš zober nejakú knižôčku alebo časák....(beer)

Tandem, Pi, 14. 11. 2008 - 23:53

Tu pani asi vyuzijem. sto pro,beriem acidka zo sebou uz z domu a pecivo,lebo som ako Ty.Radsej sa o maleho staram ja. A ked bude na operacke, pojdem do sprchy. a na WC. Dufam, ze tam sprcha je. a pripadne, dokupit potraviny.

Tandem, So, 15. 11. 2008 - 11:07

Maminy, ktore lezali na Kramamroch na ocnom, este otazocka. Ako ste to riesili s nocnym spankom? Mohli pri vas v posteli spat deticky? V Kubine je taka moznost,len si musite prisunut postielku k velkej posteli. Tak sa pytam, ci je to mozne aj tam. A ako ste prezili to pred operaciou 6 hod-nejest, 4 hod-nepit? Lebo nas Sami, vecny hlados a smados...:-O neviem si to predstavit.
a je tam sprcha pre maminy???

petusa, So, 15. 11. 2008 - 15:06

sú tam tie kovové komančovské postielky- jak klietočky!!!Mne sa tam Tominkko už vtedy nezmestil takže spal so mnou na posteli.Ale určite si budeš môct postielku prisunúť, nevidím v tom problém.No to som si tiež nevedela predstaviť-nejesť, nepiť:-| Tominko síce bol veľký ale vzhladom na svoje postihnutie bolo bezpredmetné niečo mu vysvetlovať.Tak mi nič iné nezostávalo iba naňho striehnuť, čo bol problém lebo deti tam ráno papali a neskor obedovali /my sme išli na operku až tesne poobede takže sme si pekne vytrpeli/.Aj po operácii je obmedzené pitie. Môže sa iba po lyžičkách a postupne. No len môjmu synátorovi to bolo jedno a vypil na "X" celý pohár. Ale naštastie mu nebolo zle takže o.k.
A sprcha, záchod...ak si dobre pamätám tak to bolo spojené pre dve izby /aspoň na tej kde som ležala ja/.Bola to trochu "zábava" lebo ja som bola na malej izbe a bola som sama, ale na vedlajšej izbe bola maminka s malým chlapcom a s ňou bol na izbe puberťák. No ale čo už si navyberáme.
Dúfam že ťa nijako nestraším a nestresujem!!!!to by som nerada.ale nebudem Ti písať aké to bolo super keď to tak nie je.
Ale dalo sa to zvládnuť. Tie 3 dni niesú až také hrozné! ;-)

Tandem, Ne, 16. 11. 2008 - 00:27

No to mas pravdu, Peti, ze tie 3 dni nie su az take hrozne.Zazila som , zial, aj dlhsie pobyty v nemocnici. Tie izby su nejako presklene, ked ste videli, ze deticky papali? Moja, az tak neskoro ste isli na operaciu? :-O Ach jaj, dufam, ze drobca vezmu rano. No aj mojmu Samimu bude jedno, ze ma pit po lyzickach. Urobi presne to iste, co Tvoj. A ten zachod a kupelna, hihi, no lepsie ako spolocna pre vsetkych. Len dufam, ze sa da zamknut. :-D A ozaj, platila si nieco za operaciu a za to, ze si tam bola so synom? sa vela pytam, vsak? ale si zlata, ze mi odpovedas. a aj ostatne maminy maju so mnou trpezlivost-dakujem.(heart)

petusa, Ne, 16. 11. 2008 - 13:51

Niektoré izby sú aj presklene, ale to že deti papali...vieš na tej izbe nieje moc čo robiť takže krpec tam lietal po oddelení tak videl že decká papajú. Za operáciu som neplatila určite nič, a ostatné tuším tiež nie.Oni boli určite radi že som tam s ním,lebo inak by s ním musel stále niekto byť. Ale veď tvoj je malinký,takže tam sním budeš môcť byť zadarmo, aspoň si myslím. Inak sa mi zdá že tú stravu si môžeš zaplatiť aj ty,aby si nemusela chodiť dole do bufetu.To záleží na tebe.Ja nemocničnú stravu nemusím-no ale veď kto áno??:-( , tak mne vyhovoval bufet...a pýtaj sa na čo chceš a kolko chceš to je o.k.;-)

Tandem, Ne, 16. 11. 2008 - 15:46

si zlataaaaa :-* jasne, ze sa budem pytat, Peti. :-) To je skvele, ze ste mohli behat po chodbach, tu V Kubine Ta za to zvozia, takze musis stale trcat na izbe. S tou stravou si ma potesilo-velmooo. Vies, ja nemocnicnu stravu lubim, ked som bola dieta, bola som dost casto v nemocnici a proste som sa naucila jest tie gebuziny. No a chutia mi.(blush) Ale v celku som skromna a zjem vsetko, co nezje mna. (giggle) pozdravujem drobca-teda velkeho drobca. Ty,Peti,ked som sa pozrela na cennik platenych sluzieb, tak tam boli dobre palky za vysetrenie strabizmu + ine ukony.:-O
http://www.dfnsp.sk/2009/index.php?option=com_content&view=article&id=5… KUKNI

Tandem, Ne, 14. 12. 2008 - 09:41

:-* vela sil, mamina. pozdravujem deticky. Za operaciu sme neplatili,ak si sa cudovala tomu, nastastie. A jedlo- brrr, bolot studene ako psi cumak,ale Sami spapal a dva dni sa dali vydrzat.ahoj.

petusa, Ne, 16. 11. 2008 - 16:18

Tam majú decká aj tú herňu /sú tam hračky, knižky/ takže sa tam aj prehrá.Na tú stravu sa ešte popýtaj, možno by nebolo od veci zavolať si tam pred nástupom a zajednať si- stým že si to zaplatíš, len aby si ju mala keď prídete.Ja teda niesom preberačná ale varenie typu "čo sa nezjedlo to pomelieme a urobíme fašírky" skutočne nemusím. Jediné čo milujem na nemocničnej strave /kôli tomu by som tam chodila každé ráno!!!:-D / sú raňajky: čerstvé rohlíčky, masielko a biela káva. juj to je to najlepšie čo môže byť. Keď som bola teraz / pred 6 mesiacmi/ v pôrodnici tak som si to úplne užívala a ak sa dalo vypýtala som si ešte pohár na viac mňáááám...
a vy máte za tú operáciu platiť?:-O

Tandem, Po, 17. 11. 2008 - 13:45

S tymi fasirkami mas pravdu, ale mne to aj tak chuti. Ale keby som videla, co tam v skutocnosti je. :-O noooo, neviem,neviem.Ja netvrdim,ze si priebercivaaaa,to nie, neblazni. tak som to nemyslelaaaa.Ta ranna kava, ktora sa sice da spravit aj doma,ale neviem preco,nechuti tak ako v nemocnici, je naozaj skvela.U nas v porodnici bol plny dzban a mohla si si dat tolko, co hrdlo raci. Tu stravu som si uz pozrela, plati sa, ja si dam iba R + O.
Za tu operaciu a tie vysetrenia, neviem, nikto od nas nic nepytal.Len oni to maju uvedene v cenniku ako platene ukony. Este sa popytam pana doktora.Tam su velmi zlati, narozdiel od doktorov u nas.:-( len som sa pytala, ze ci ste neplatili vy.

Majenka, St, 19. 11. 2008 - 12:16

Mila Tandem,
moj syn ma strabizmus, chodila som s nim na vysetrenia do Ke, ale operaciu mu neodporucali, nakolko ma aj astigmatizmus.
Drzim palce. Maja

Tandem, St, 19. 11. 2008 - 14:46

Ahoj,Maji, a tu transplantaciu rohovky mu nejdu spravit, aby sa mu to dalej nezhorsovalo? Co teda so syncekom robia?:-( to mu zistili ako, ze to ma? pri normalnom vysetreni na ocnom? ako si vedela, ze mu daco je?

Majenka, St, 15. 04. 2009 - 08:21

Ahoj Tandem.
Aj ked uz nepisem na tuto stranku, vratila som sa, aby som Ti odpovedala. Mojmu synovi vsetko zistovali ked bol malinky....
On ma toho totiz viac.
Strabizmus je skulenie, ale to sa mu postupom casu upravovalo od jeho tretich narodenin, pomocou okuliarov.... A v okuliaroch jeho problem nie je natolko viditelny.
Operaciu neodporucali, lebo ak ma dieta zaroven strabizmus aj astigmatizmus, nie je vhodna operacia, nakolko by mu este horsie ubiehali oci - chran Boze....

Co sa tyka astigmatizmu, operacia zatial nebola u neho odporucana, nakolko ma kombinovanu vadu oci....
jedno oko ma slabsie, nosi 3-jky dioptrie na nom. To druhe ocko je trocha mensie cislo.

Zelam Ti prijemny den a drzte sa. Maja

petusa, St, 19. 11. 2008 - 14:11

Majenka čo je to astigmatizmus???
My sme to škúlenie nemali také strašné /ja som ho ani nechcela dať operovať/,a na Kramáre sme išli s tým že ideme na vyšetrenie pri ktorom ho musia uspať. Tam nám pani doktorka navrhla že už keď bude v narkóze bola by škoda nevyužiť to a nezoperovať. Tak som súhlasila.

petusa, Po, 08. 12. 2008 - 14:48

Halóóó Tandem!!!ako ste dopadli, je všetko o.k.? :-O:-* (hug)

manny, Po, 08. 12. 2008 - 15:37

Tanicka napise len je este unavena z nemocnice a z toho vsetkeho(hug)

petusa, Po, 08. 12. 2008 - 19:51

o.k. budem trpezlivo čakať..;-) :-*

Tandem, Pi, 12. 12. 2008 - 23:57

Ahojte,maminy.V prvom rade dakujem za to,ze ste na nas mysleli a za vase cenne rady.Moc nam pomohli, a vedeli sme sa zorientovat v tej velkej nemocnici. Pisem neskor,lebo sme boli trosku nachladnuti a este sa spamatavame z operacie. Tak ako sme dopadli? ako by povedala Manny, ked vidite tie ostatne deticky, ktore su na tom ovela horsie ako to vase drobciatko, tak vam to vsetko pride akesi lahsie a poviete si, ze ste na tom este vyborne.ale aj tak to bola hroza. ale po poriadku. Museli sme cestovat den predtym,kedze hned rano sme mali prijem, a neviem si predstavit, ako by sme zvladli vsetky tie vysetrenia po 4 hod. cesty.Takze som zvolila tuto variantu. Spali sme v ubytovni blizko Kramarov / blizko, noooo, ani tak nie, ale na BA to bolo blizko / Noc bola hrozna, hrozne tam bolo teplo,az dusno, a smrad z fajcenia. Vetrat sa nedalo, kedze sme spali rovno pod oknom. Rano sme isli na prijem na anesteziologiu, bola to rychlofka, potom sa este zahlasit k nejakej pani doktorke a az potom nas zobrali na oddelenie. Dali nas na izbu rovno vedla sestriciek, presklenene okno, ziadne sukromie, a ani klud. Hned vedla bola pooperacna izba, takze to iste. ale co uz, 3 dni sa dali vydrzat. V ten den sme absolvovali meranie ociek, prekvapkavanie, zase meranie a dookola hadam zo tri razy. Doktorku sme mali zlatu a trpezlivu, k Samkovi sa chovali krasne.Prisiel nas pozriet aj p.prof.,lebo on ho operoval, tak ho prisiel omrknut.Boli sme sa hrat v herni, zoznamili sme sa s maminkami a oteckom, pokecali sme.Vecer nam povedali to iste, ako ste mi vraveli aj vy.6 hod. nejest, 4 hod.nepit.Isli sme 3. Takze nas brali o pol desiatej. Noc bola dobra, Samko dobre spinkal. Rano dostal Diazepan, tak bol taky z toho oblbnuty,ale na neho to zabralo skvele.Nepytal papat a ani pit. Potom sme isli na operac.salu, dali mu tu vodicku. Taky bol mily, ako opity. (giggle) Potom po pol hod. mi ho vzali. Ja som si bezala kupit nieco zjest na obed, veceru a ranajky,lebo som vedela, ze teraz to bude uz len horsie. A nemylila som sa.Na operacke bol 2 hod. Operovali mu obe ocka.Ked ho doviezli,jedno ocko mal uz odlepene,lebo si to strhaval dole.Este spal,napojili ho na infuzku.Spanok mu vydrzal pol hod. A potom 3 hod rev, strhavanie infuzie, a obvazu z ocka. Tak som mu musela drzat ruky a pritom som musela sediet,aby mu stiekla infuzia. Hojdat som ho moc nemohla,lebo ma prisli napomenut,ze nesmiem.Ze vraj hrozi krvacanie do mozgu a oci,ked hojdate silnejsie,aleb natriasate.Tak sme sa trapili.Niekedy sa mu podarilo na 5 min.zaspat,a potom znova. konecne mu to stieklo a mohla som s nim pochodit. Zaspal na dlhsie a ja som si troska vydychla. No ked sa zobudil, tak zase velky plac.Musela som ho stale tisit. Najviac mu vadil ten obvaz na ocku a kanyla v ruke.Tu mu dali dole,ale obvaz nechceli dat,ze az rano.Chvalabohu sa na nocnej menila sestricka,ked videla, ze nezabera ani Nurofen, ze stale place,tak povedala, ze kludne mozem dat obvaz na noc dole.a to bol najlepsi liek.Zaspal ako drevo a spal az do rana. Rano si obzeral rucicky a stenu,ako keby to videl prvy krat.Vsak aj videl. Ale aj tak stale pomrnkaval, ale bolo to lepsie ako po operacii. Papal vcelku dobre.Teplotu nemal, tak nas pustili domov.Kedze sme az z Kubina,a brat po nas mohol prist az v nedelu.Musela som si zohnat odvoz a ubytovanie. Na odvoz som cakala 3 hod., a dohodnute ubytovanie mi v ten den necakane padlo. Takze som narychlo musela vybavovat druhe. Nasackovali sme sa k rodine mojho byvaleho splouziaka do Trencina, tak to aj tak vyzeralo. ale dalo sa, boli k nam mili, ale nic som si tam neoddychla. stale som chodila Samkovi za zadkom, aby daco nerozbil, nezaspinil a tak.Navyse bol aj placlivy a uboleny+ dostal teploty.Tak si viete predstavit. Ja som este nachladla.Takze parada.V nedelu sme konecne isli domov. Cesta bola celkom fajn. Konecne som si dala vanu, a ako tak sa dala do poriadku.Samozrejme zapla pracku, upratala veci,ale ved to poznate.Samko mal teploty este tyzden, navyse aj on chytil hrdielko.az teraz sa mi zda, ze je na tom lepsie.Takze sa uvidi.Len mu nechuti moc jest, a dnes dostal aj hnacku,ale iba raz./ snad / Dufam, ze do Vianoc budeme ok. Moc vam dakujem za vase cenne rady a povzbudenia. Velmi ste mi pomohli.dakujem!!!! (heart) A zaver? Sami vidi dobre, podla doktorov nepotrebuje okuliare, nemusime zakryvat ocka, a ani nijako extra cvicit.Netreba ani prelepovat.Davam len mast a kvapky.Placeme pritom,ale uz to zvladame na jednicku a dost rychlo,takze to je ok. / fuuuu, to bolo dlhe /

manny, So, 13. 12. 2008 - 00:12

Tanicka som strasne rada ze ste uz doma a Saminko ma ocka dobre.Ohlas sa mi na skype ak mozes.Mam novy telefon tak este s nim moc neviem ale napis mi cez skype.(heart) :-* (hug)

Tandem, So, 13. 12. 2008 - 13:45

jasne, ozvem sa Ti, no na Teba si chcem vyhradit viac casu :-* tak sa ozvem, ked ho budem mat, a konecne pokecame.Skoda, ze nie si blizko.

manny, So, 13. 12. 2008 - 13:46

:-* (hug) (hug) (hug) (hug) (hug) (hug)

eva m, So, 13. 12. 2008 - 19:30

Tandem,
pobyty v spitali, pohlady na smutne, ubolene dietatko su vzdy tazke. Chvalabohu, mate to stastlivo za sebou, drzim palce, nech sa rychlo zotavite(flower)
Eva (sun)

Tandem, So, 13. 12. 2008 - 23:25

Dakujem,Evi. (heart)

petusa, So, 13. 12. 2008 - 19:58

ahóóóój, veľmi sa teškám že ste o.k..(heart)

Tandem, So, 13. 12. 2008 - 23:26

:-* dakujem za vsetko.

sára, Po, 15. 12. 2008 - 10:58

Ahoj Tandem poslala som ti mail ale vlastne si napísala tu všetko,som rada,že ste v poriadku.(heart)

Tandem, Po, 15. 12. 2008 - 22:47

ahoj, moja. Tak na Teba som v nemocnici myslela asi najviac,lebo si prezila to iste ako ja.Dakujem za mailik, ale som ako vyzmykany citron, a vedela som, ze kuknes aj tu.Pa. Isto sa ozvem, ked sa znormalizujeme, lebo ono je toho u nas doma viac,len ako operacia.ale popisem Ti neskor v maili.pa

evelynda, Ut, 08. 12. 2009 - 22:16

Ahoj Tandem viem je uz rok po operacii ale som mamickou 8 mesacnej Evicky a mala mi skuli od troch mesiacov...tiez najprv mi tvrdili ze sa to do roku spravi no tvrdila som svoje po dvoch mesiacoch ma poslala pediatricka ku ocnej a ta ma zvrzala kde som bola ze hned som mala prist...no klasika..aj na neurologii som bola tam vsetko ok no a ta ociarka mi vravela ze operacne sa to da ze nevidi dioptricku chybu ze operacia by mohla byt...no ale poslala ma za strabologom...a ta dnes mi prepisala dioptrie pre malu ma jedno ocko +3 a na druhe +3,5 ze casom sa to skulenie spravi...inak mi to pride absurdne u takeho maleho babatka mat okuliare ved si ich strahavat bude ale ze vraj ke jej budu dobre robit tak ich bude rada nosit...takze traumatizovat od malicka...no a rada by som sla aj za inym specialistom ktory by mi toto tvrdenie potvrdil ze potrebuje okuliare alebo co by asi priatelnejsie bolo operacne samozrejme ak by to bolo mozne...len akurat nemam ziadny kontakt na niekoho kto s tym pracuje. Som z vychodu ale nebranim sa ist aj do BA a vyriesit to...len potrebovala by som daky kontakt,vedel by mi niekto toto sprostredkovat a ako mam postupovat.od koho odporucanie mat alebo ako sa dopracovat ku Kramarom,pocula som ze su skutocne super...za akukolvek odpoved dakujem.

Maka, Ut, 08. 12. 2009 - 22:51

Na kramáre na očné sa dostaneš jednoducho. Tvoja pediatrička ti dá výmenný lístok. Vôbec jej nemusíš povedať ku ktorému očnému ideš. Len že ideš. Zavoláš na kramáre a objednáš si termín. Asi najlepšie u prof. Gerinca. Myslím že vyšetruje len v pondelky. Keď ste z východu tak treba ísť dosť skoro, lebo tam fungoval systém "dostaneš číslo" a čakáš. Aspoň pred dvoma rokmi to tak bolo. Inak sú tam ozaj milý ľudia. A MUDr. Fischerová bola myslím jeho zástupkyňa a odišla robiť súkromne. Tiež veľmi milá a ochotná lekárka.
Ja má skúsenosti aj s Prof. Izákom, no tam troška chyba prístup. Ale tiež veľmi dobrý odborník.

Maka, Ut, 08. 12. 2009 - 22:57

tel. čísla na Kramáre - 02 593 715 68 - ambulancia (v pondelok)
02/ 593 713 45 - sekretariát - tu sa objednáš k prednostovi Gerincovi
02/59 3711 11 - ústredňa na Kramároch.

Vera, Ut, 08. 12. 2009 - 22:35

http://www.zzz.sk/?profil=3320
skus tuto doktorku, maš tam aj telefon, treba sa telefonicky objednať, nemám s nou skusenosti, ale čitala som o nej, že je super odbornička, snad som pomohla, prajem skore uzdravenie...držte sa obe(hug)

dasa_, Ut, 08. 12. 2009 - 22:43

My sme boli akurat dnes na kontrole na očnom - sme 1,5 roka po operácii.

Ale aj po operácii sme museli nosit okuliare.
Najskor sme tiez nosili okuliare, cvicili oci, ale potom nam povedali, ze pokial oci utekaju smerom von, tak sa okuliarmi tazko napráva. ked utekaju ocka smerom dovnutra, vtedy su vysledky lepsie.

Mensie deti operaciu znasaju asi lepsie, nas po operacii dlho videl dvojmo a potom sme museli nasvicovat priestorove videnie. A z jemne utekajúceho oka smerom von sa stalo oko prudko utekajuce dnu - ale cvicenie a okuliare to spravili.

Tým som chcela povedat, ze možno by ste mohli tie okuliare najskôr vyskúšať.

matam, St, 09. 12. 2009 - 10:37

Moja dcerka tiez skuli a na jar ideme na operaciu. Mam z toho taky strach ze keby nam mohli okuliare pomoct tak by som sa snazila operacii urcite vyhnut... Ale my mame vrodenu chybu (skuli od narodenia) - ma skrateny sval v ocku ktory sa musi uvolnit operacne.
A po operacii sa tiez nosia okuliarky alebo okulzory a musi sa cvicit s ockami takze tomu sa asi nevyhnete. Tak neviem ci by pre vas neboli tie okuliarky lepsie...

evelynda, St, 09. 12. 2009 - 14:50

ďakujem Vám všetkym za odpovede,ako som napisala aj mala rada je rada :-) budem pisať priebežne zatial dik,pekny deň.

katkaer, Pi, 11. 12. 2009 - 10:30

Ahojte,moj syn Patrik má 4 roky.
Začal škúliť ako 2roćný zo dňa na deň.Lekárka mu stanovila diagnózu strabizmuz a tupozrakosť na ĺavé oko.
Odvtedy nosí okuliare,kvapkáme do zdravého oka Atropin a prelepujeme očko-aj keď priznám,že to prelepovanie je náš večný boj.Najprv lekárka vravela,źe sa to zlepśuje,ale po poslednej návśteve nás poslala(objednala) do BA na Kramáre s tým,že si myslí,že mu to oćko bude treba operovať,lebo sa to od poslednej návštevy nezlepšilo.
Dioptrie má na tom ľavom očku 4 a na pravom 3.V BA mu spravili vyšetrenia a operácii sa nevyhneme,objednali nás na 20.1.2010.
Ten deň sa blíži a začínam sa toho báť.Na začiatku novembra sme boli s Paťkom na vybratie nosných mandlí...ale zásah do oka je zásah do oka.To sú neni nosné mandle.Keďže sme si už takýmto niečím podoným prešli,tak viem,čo nás tam asi tak čaká.Ale chcem sa opýtať,či možu nastať nejaké komplikácie s očkom pri a po operácii,ći je to bežná operácia,či možu nastať aj nejaké trvalé následky.Predsa len,pri tej mandle som nemala taký strach...oko je oko.
A ako dlho je potom drobec v domácej liečbe,ako dlho sa po operácii cvičí...Nakoľko ja budem mesiac pred prod porodom,bude to všetko veľmi zaujímavé....
Ďakujem za odpoveďe...:-)

vensko, Pi, 12. 02. 2010 - 12:45

Ahojte maminky,som tu prvý krát a s podobným problémom,ako máte vy. Mám 6 mes. synčeka a potvrdili mu tiež strabizmus. Po rôznych peripetiách sme nakoniec dospeli k záveru, že to má vrodené(očné pozadie je v norme, žiadne zhoršenie zraku) a lekárka nám povedala, že najlepšia liečba je operácia a že čím skôr tým lepšie...Ja sa tomu vôbec nebránim a ak to má malému pomôcť, tak nech je to čím skôr. Nakoľko som z východu, v PO tento zákrok robia až od 1,5 roka...Chcem sa spýtať, či neviete od akého veku najskôr, robia takýto zákrok napr. v Ba? Za každú radu som vám povďačná...

Tandem, Po, 22. 02. 2010 - 14:01

V BA robia tento zakrok uz aj rocnym detom. ale zda sa mi, ze aj skor. Treba tam zavolat.
Tu je kontakt : 02/ 59 37 13 45 -sekretariat p.Minarovičová.
povedzte Vas problem a vek dietata a popr. sa dohodnite na termine vysetrenia. Vela stastia! A treba to naozaj cim skor, lebo ocka sa mozu otupit.

vensko, St, 28. 04. 2010 - 13:56

Vďaka Tandem...nebola som tu od februára, tak som nestihla ani poďakovať...na tú operáciu nás nakoniec objednala naša očná lekára a ideme už 7. júna, čo bude mať Peťko ešte len necelých 10 mesiacov...dosť mám strach, lebo je to jednak na druhej strane republiky (som z východu) a ešte aj manžela mám na voj. misii v Afganistane, takže budem na všetko sama...dúfam, že to všetko zvládneme a dobre to dopadne...a ešte raz vďaka za radu...

PAJDA, Ne, 12. 02. 2012 - 20:36

Ahojte, chcela by som zistit ci tato diskusia este funguje. Moj 1,5rocny syn nosi uz pol roka okuliare a pol roka aj lepime ocko. Chela som len vediet ci ta operacia ozaj pomaha a neda sa to riesit inak. Dioptrie ma dost silne 4,5 na obidvoch ockach a vraj to este pojde hore. Do 11mesiacov absolvoval 3 operacie ale nie oka dost tazke, tak ho nechceme vystavovat dalsej anesteze ak sa to da zvladnut aj bez nej.
A este by ma zaujimalo co sa tu uz pytala "katkaer" ale nikto jej neodpovedal,či možu nastať nejaké komplikácie po operacii. Moze sa to este po operacii aj zhorsit. Ak ste niekto tu prosim napiste. Som mimo SK a chcela by som poradit ci operovat alebo nie. Dakujem :-)

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama