reklama

aj takto sa pomaha rodinam

Pridal/a akalenkak67 dňa 19. 09. 2009 - 01:50

reklama

Uz neviem naozaj ako dalej,tak som sa rozhodla napisat svoj pribeh.Aspon viac ludi zisti,ako sa moze uplna a spokojna rodina stat BEZDOMOVCOM.Pred viac ako 20-rokmi svokrovci prehovorili manzela byvat do rodicovskeho domu s tym,ze dom je uz jeho.Byt sme odovzdali bytovemu druzstvu a nastahovali sa.Investovali sme nemale peniaze.Chamtivost pribuznych nepozna hranic.Je to dlhy pribeh,podrobnosti vynecham.Pod zamienkou,ze rodicovsky dom sa musi riadne rekonstruovat,nas dostali svokrovci a svagrinke z domu.Bez nasho vedomia nam poza nas chrbat zrusili trvaly pobyt.Na podnajom sme nemali stastie.Natrafili sme na prenajimatelov,ktori prenajimaju za ucelom vlastneho bohatstva.Po 4-mesiacoch byvania sme sa jednoducho uz viac nedostali k svojmu zariadeniu,manzel k svojim prac.strojom chranenej dielne.Policajti pracuju s tou rodinou.Na prislusnom sude-znamosti.Maju rodinnych pravnikov.Povedali sme si-spravodlivost predsa je,vratime sa domov.Vtedy sme zistili,ze domov uz nemame.Sme jednoducho evidovany na obci/bez cisla domu/Ze o tom sud vobec nerozhodol,to nikoho netrapi.Za peniaze sa da vsetko.
Dalsiu cast pribehu si mozete precitatv inzercii kto pomoze.Neda mi,aby som neobjasnila,ze v nasom demokratickom state rodine nikto nepomoze.Socialka nam poskytla pomoc v roztrhnuti mojej rodiny.A toto byvanie bolo aj pomerne drahe.Ved centra pre tyrane matky sa vyrovnavaju hotelom/musite draho platit/pokial nie ste v hmotnej nudzi.A deti ocka vidavat musia tajne.Tam totiz chlapi nesmu.Po dcerkinej samovrazde som volila podnajom.Viem,ze moja inzercia vyznela ako drankanie.Dostala som aj radu,co mam skusit.SKUSILA som vsetko-verte a skusila som aj ovela viac.Cele tyzdne a mesiace bojujem s veternymi mlynami.A na celej tej veci ma trapi jedine to,ze ak sa kompetentne organy,ktore slubili pomoc este v maji nerozhybu,dcerky musia nechat skolu s financnych dovodov.Nikomu neprajem to,co moja rodina preziva.Sme v prave.Preto sa nas ujalo centrum pravnej pomoci.A kolko mesiacov nam este treba cakat,kym nam pridelia slubeneho pravnika-neviem.Kedy sa mi vrati nieco z nasho majetku-neviem.Co obujem,obleciem v zime nam a detom-neviem.Jedine co viem je,ze uz viac chapem ludi,ktorim som aj ja v minulosti pomahala.V dnesnej DEMOKRACII-nemusite byt narkoman,povalac...Bezdomovcom sa moze stat kazdy z nas zodna na den.Nikdy som si nemyslela,ze sa to moze stat aj mojej 10-clennej rodine.Mozno,keby sme boli romsky obcania,ziskali by sme aspon nejaku ubytovnu.Musela som si vyliat srdce.Ja som nechcela vyuzivat-zneuzivat.JA MAM JEDNODUCHO STRACH O DETICKY.Pre mna samotnu je ponizujuce,ze prosim dobrych ludi.Lenze nemam inu nadej.........


reklama

reklama

dvojcata a ja, So, 19. 09. 2009 - 02:03

Ja som sokovana. ani neviem co ti napisat, neviem ako poradit. ja jednoducho neviem. Skusit byvanie u priuzneho a domahat sa svojho majetku. Hladat slusny podnajom, hlavne byt ako rodina spolu.

denisa123, So, 19. 09. 2009 - 09:03

Je to naozaj smutné, len neviem pochopiť, prečo to spravili, prečo vlastného syna vyhodili na ulicu? Aký mali na to dôvod? Lebo k takému kroku človek nepristúpi len tak...
Denisa

akalenkak67, Ne, 20. 09. 2009 - 01:49

svokor je jedinacik.Svokra neznasanliva osoba.V obci ziju cely zivot ako samotari.Dom v ktorom ziju,zdedili pred 50 rokmi.Nikdy don neinvestovali.Od nas ocakavali,ze za svoje renovujeme dom,cim by ziskal na hodnote.Potom len taka malickost.Vyplatime este moje svagrinke/Potom to vraj bude nase.Nesuhlasili sme.Ved ked ja za svoje peniaze postavim,nebudem zo svojho davat este cudziemu.Tak zrobili podraz a pod zamienkou ze idu renovovat,nas dostali z domu.Teraz ho udajne predavaju.Lenze byvaju stale tam.Ja sa o to nezaujimam.Uz sa tam vratit nechcem.Ked z pekla clovek odide,netuzi sa tam vratit.

vinciffuk, So, 19. 09. 2009 - 09:42

...chamtivosť príbuzných nepozná hraníc....aj ja som musela odísť z rodičovského domu a vystvali ma pribuzni,co tomu predchadzalo - nechcem spomínať.Žiaľ, aj take sa deje...pomohli klebety a intrigy...obycajne hlupe zlo.Domahaj sa svojho zo vsetkych sil...ak ste v prave, nedaj sa.Stale sa modli, stale a hladaj ludi, čo Ti pomožu.Rozmyslaj v com je koren tej nespravidlosti, v kom...obrat sa na ministra spravodlivosti, na prezidentsku kancelariu, Strassburg...nedaj sa, ak ste v prave.
Piseš, že dcerka spachala samovrazdu...?Čítam dobre? Prečo, preboha? Žiaľ, poznam ten stav, keď sa Ti zda, že ďalej sa nedá..../ To, co piseš je strašné...Ver, že existuje spravodlivosť a Boh Otec z nebies všetko vidí - až do sŕdc ľudí....(heart) (hug) (heart) (hug) :-(

akalenkak67, Ne, 20. 09. 2009 - 02:04

Uz som pisala vsade.Musim len neskutocne dlho cakat.Ombucman moze zastupovat az vtedy,ked organy porusuju prava/na to mi este stale chybaju lehoty/Minister spravodlivosti len vracia na nove presetrovanie/a vykonava dohlad/A Strasburg?Odtial sme dostali odpoved ze zastupuju ked nepochodime v nasom state.Kym prejdem vsetkymi organmi vcetne ustavneho sudu,to potrva roky.To nam povedali aj pravnici.
Ked nas majiteli okradli a ocitli sme sa takmer na ulici,tak nam socialka pomohla tak,ze ma s detmi supla do centra pre tyrane matky.Manzel s nami byt nesmel.Nie dost,ze odtrhli deti od otca,ale dietky chodili na tu istu skolu ako aj deti zlodejky.Tie sa premavali v obleceni mojich deti a im sa posmievali,ze su žobračky.Ved z domu sme odišli len s tym,čo sme mali na sebe.Posledna kvapka bola,ked dcerke v škole vykrikovali,že otec sedi vo vazeni.Nezvladla to.Ocka nevidela,kedze mal zakaz za nami chodit......

Mira-Mária, So, 19. 09. 2009 - 09:53

Akalenka, tvoj osud je tazky a ver, viem priblizne co prezivas a ze pomoc nehladaj ani u rodiny akonahle o vsetko prides... intrigy a ignoracia co dokazu znicit existencne istoty su mi doverne zname... preto som sa nevyjadrovala k nedavnej diskusii o intrigach- je naivne mysliet si, ze to staci s usmevom ignorovat...
...momentalne ti nedokazem pomoct, sama uz roky po krize nie som "za vodou"... snad aspon male povzbudenie, ze vsetko zle raz skonci a ze nie si na svete sama na svoje trapenie(hug) (hug) hlavne aby deti vedeli, ze ich mama lubi a pomoze, aj ked sa zda, ze sa to neda...

vinciffuk, So, 19. 09. 2009 - 10:01

Nemožem nájst Tu inzerciu ..kto pomože...Možeš to sem prekopírovať? Aby sme boli v obraze...
Ake máš deti? Vyraďujeme šatstvo, tak sa pokúsim Ti poslať...

akalenkak67, Ne, 20. 09. 2009 - 02:07

chlapec ma 8 rokov a dievcata 10,-19rokov.7dievcat.

ivet36, So, 19. 09. 2009 - 11:25

Akalenka- naozaj si si asi preskakala dost, ale nevzdavaj sa- rozpravaj svoj pribeh, kde len mozes, oslov aj media, obrat sa na obudsmana pre ludske prava, nie je predsa mozne, aby ludia na uradoch a sudoch sluzili len tym, ktorí uplatia a nie spravodlivosti- upozorni, kde sa to stalo - odvolavaj sa proti rozhodnutiam uradov,proste musis bojovat a nevzdavat sa ....napis o sebe viac, odkial si, kde ste teraz,ake mate prijmy, kolko a ake stare mas deti a co konkretne potrebujes... ivet;-)

akalenkak67, Ne, 20. 09. 2009 - 02:47

Poslala som ti imail.Nechcem pisat uplne detaily na verejnost.Moje stredoškolačky by mi to neodpustili.Ich mam zo všetkeho vynechat.Takže okrem televizie som prešla všetkym.Ja musim deti rešpektovat.Prežili už toho dost.A po odvysielani našho pribehu.....no ludia reaguju rozne

akalenkak67, Ne, 20. 09. 2009 - 03:48

Ete ti posielam list,ktory som pisala na urad vlady este v aprili.Po precitani budeš vediet o mne všetko.cely pribeh by som aj zverejnila.Lenže neviem.Mam velke deti.Nechcu byt popularne.

Dreya, So, 19. 09. 2009 - 14:21

http://www.nanicmama.sk/inzerat/14797

toto je ten inzerát.

Akalenkak67, ak máte platné občianske preukazy, ty, deti i manžel, tam máte trvalé bydlisko poznačené...
mne sa nezdá, že by mohol niekto iný ako ty osobne odhlásiť/zrušiť tvoj trvalý pobyt....

akalenkak67, Ne, 20. 09. 2009 - 02:56

Ano občianske mame.Ale manžel a jedna dcera už na nom čislo domu nemaju.Robili nove.Pravnička nam povedala,že pokial su testovci vylučny vlastnici domu,možu si v nom robit čo chcu.Aj nam zrušit pobyt.To podla noveho zakona.Pokial nie si vlastnik,si bez prav.Zo zakona nam musia najst nahradne byvanie.Lenže nikto ich k tomu prinutit nemože.Sudit sa vraj možeme aj cely život.Ja ten ich dom nechcem.Podame si na socialny byt.Takze trvaly pobyt v obci stale mame,ale bez cisla.Sme ako obecny bezdomovci.

glloria17, So, 19. 09. 2009 - 14:38

zrušiť trvalý pobyt ti nikto nemôže,viem to.len ty sama.ale ,ked vás tam nechcú,tak pochybujem,že tam pôjdete.neviem ti poradiť,nemáš kamarátov,aby ti poskytli dajaký pristor?asi je to hlúpoť,viem,nie si sama,ale ja vážne neviem,na obci nemáte dajaký obecný byt?chod za starostom,nemôžu predsa nechať matku s deťmi na ulici.volaj do telky,už toľkým pomohli,tak to skús.držím palce.

akalenkak67, Ne, 20. 09. 2009 - 02:57

Starosta je pribuzny testa.To zosnovali spolu

vinciffuk, So, 19. 09. 2009 - 14:57

Prvé - žiadosť o sociálny byt u vás aj v okolí, vlastne kdekoľvek a nájsť prácu/aspoň pol uväzok/, ak sa manžel vie postarať o domácnosť.../moja rada/

akalenkak67, Ne, 20. 09. 2009 - 03:01

Pracu si hladame obaja.Manžel podnikal.Lenže rodina čo nas okradla mu ukradla aj stroje a material.A obaja mame 46a47 rokov a to sa praca hlada tažšie.

eva m, So, 19. 09. 2009 - 19:01

mne to cele pride ako nejake divne....
Eva (sun)

denisa123, So, 19. 09. 2009 - 19:10

Evi, nie si sama:-O
:-) Denisa:-)

ivet36, So, 19. 09. 2009 - 19:36

...evka- mna uz na slovensku neprekvapi praveze nic!
takze ja som to zhltla aj s navijakom......
ivet;-)

dzermil, Ne, 20. 09. 2009 - 11:56

Škoda, že poznáme len jednu stranu mince a aj tá je nejaká zodratá, nečitateľná.:-|

akalenkak67, Ne, 20. 09. 2009 - 03:14

Pokusim sa pohladat tie stranky,kde som pisala o pomoc ešte v januari-marci.Pravdivy pribeh,ako majitelia dali zatknut manžela na 48hodin.Mna s detmi 3 dni držali zatvorenu v jednej izbe.Suseda nam cez stresne okno podavala jest.Cikali sme na balkon a dalsi den moč zadržiavali.Ta tyranka nesedi.Ma pravnikov,peniaze.Ja mam zatial len obrovsku hrbu spisoveho materialu.Lenže ja sa nevzdam.Nie som zakerna-lenže budem bojovat do posledneho dychu a verim,že pravda zvitazi.Na slovensku sa deje všeličo.
Ak niekto neveri-nemusi.Ja nebudem zverejnovat materialy,ktore su v sudnom spore.
Pride čas,ked dam všetko zverejnit.A to už budu pozerat v telke.Teraz nemožem.Je tam privela korupcie.

vinciffuk, Ne, 20. 09. 2009 - 08:50

No,toto je silná káva...naničmamky,treba podporu

fantika, Ne, 20. 09. 2009 - 09:31

aj podla mna ju treba podporit..mne sa nezdaa ze by to bolo vymyslenee...Kami nedala by sa zbierka urobit?aspon paar euro kazdyy kto moze...???(heart)

Maka, Ne, 20. 09. 2009 - 12:03

tiež si myslím že to vymyslené nie je. Len je to veľmi deravý príbeh. A veľmi veľa nezodpovedaných vecí. Od trvalého pobytu, cez zamykanie v izbe a proste celé je to až neuveriteľné. Teda pre mňa určite.
A veľmi mi to pripomína príbeh na inom diskusnom fóre a je tam veľmi veľa podobnosti ale príbeh je podaný trošku inak.

glloria17, Ne, 20. 09. 2009 - 13:33

tiež si neviem predstaviť,ako by ma niekto zavrel v izbe deťmi.ja by som asi rozbila dvere,alebo okno,možno si to ľahko predstavujem,ale fakt neviem.:-O

vinciffuk, Ne, 20. 09. 2009 - 09:42

Súdy niekedy naozaj pracujú nadlho...a deti sú v ohrození..

vinciffuk, Ne, 20. 09. 2009 - 12:23

Všeličo je dnes neuveriteľné...pre mňa napr. aj to - je na Aktualne.sk,že "Do hnoja sa vylievajú tisice litrov mlieka...." Bolo to dakedy predtým ? A tu matka volá o pomoc pre svoje deti, pre svoju rodinu.Netreba sa zobudiť ?
Čo na to Ministerstvo práce, soc.vecí a rodiny ?

Maka, Ne, 20. 09. 2009 - 12:41

vinciffuk porovnávaš neporovnateľne. Ak by si vedela čo v tom mlieku je tak ho vylievaš tiež. Ale to je na inú diskusiu. Myslím, že Alena využila aj túto možnosť, len mi troška v príbehu vadia veci typu - zamkli nás do izby a išli čurať na balkon.... tri dni.... prečo niekoho neoslovili aby im pomohol - z balkona..... aby zavolal políciu.....veď to je obmedzovanie slobody.
Potom - manželovi zobrali stroje... veď na to je tu polícia, aby toto riešila. Veď keď boli stroje jeho a vie to zdokladovať, má na to svedkov že to kupoval tak v čom problém. Tu je to podané že celý svet sa "spikol" proti nim.

matafix75, Št, 24. 09. 2009 - 12:54

Toto naše drahe ministerstvo ma svoj vyklad zakonov,kedysi sme sa na nich obratili ani nie tak o pomoc ale o radu a do dnešneho dna nam neodpovedali.A to je už skoro 10rokov.

vinciffuk, Ne, 20. 09. 2009 - 12:51

Možno naozaj majú také ťažké obdobie....veď ľudia naozaj páchajú samovraždy....sú tam deti... - a čo keď je to na nejakej dedine, kde si nikto nechce páliť prsty, tak sa prizerajú a majú senzáciu?
Dá sa zistiť, či je naozaj podaná žalpba na Gen.prokuratúre, list má presné číslo...

Lusky, Ne, 20. 09. 2009 - 14:02

Mne sa to všetko zdá ako scifi, až priveľa nespravodlivosti v jednej rodine. Po niektorých príbehoch tu na naničmame, sa mi tento opäť zdá, že niekto zasa potrebuje vymýšľať. Ak tomu tak nie je, budem iba rada. Ale aj tak by ma zaujímalo, napr. že píšeš, že ste investovali do domu nemalé peniaze a potom vzápätí, že dom sa musí riadne rekonštruovať a preto Vám zrušili trvalý pobyt. Najprv ste si mali overiť, či bol dom skutočne prepísaný na Vás, musíte mať list vlastníctva a tak môžete uskutočňovať nejakú rekonštrukciu. Prosím o vysvetlenie aj ako sa dá zrušiť trvalý pobyt, pretože pokiaľ ste vlastníkom alebo spoluvlastníkom domu, tak sa to nedá. A keď si akože bezdomovec, odkiaľ píšeš tieto riadky? A ešte ako mohol manžel podnikať so strojmi, ak je zdravotne ťažko postihnutý?

púpavienka, Ut, 22. 09. 2009 - 21:43

Maš mylné informácie. Aj ťažko zdravotne postihnutý môže podnikať, alebo pracovať. Už nie sú také obmedzenia, bola to diskriminácia a ľudia z tých pár korún naozaj nedokazali vyžiť.
Čo sa týka takýchto bezdomovcov, je ich až príliš veľa. Stačí, že predali byt a podľa nového zákona, nemôžu tam mať trvalý pobyt a tak sú prihlásení automatický na prislušnom úrade. Vieš koľko ľudí a celkom schopných dnes je na tom podobne? Bývajú v podnajme, ale tam ti nikto nedá trvalý pobyt a tak sú prihlasení na prechodný pobyt a to je všetko.
Čo sa týka nejakých dier v príbehu? No určite možno urobili nejakú chybu, ale nei všetci ľudia sú neomylný a niekedy človek naletí a nevie ani ako.

vinciffuk, Ne, 20. 09. 2009 - 14:10

Alenka, čo tak zverejniť to, čo si poslala?Čo sa môže stať?

akalenkak67, Ne, 20. 09. 2009 - 18:49

Su rozni občania ZTP.Vela z nich ešte može pracovať.Lenže vela ludi si predstavi občana ZTP ako nejakeho nesvojpravneho vozičkara.Odmietaju im davať pracu.Preto ministerstvo dava tymto občanom dotacie na vytvorenie pracovnych miest,chranenej dielne.Manžel vyrabal drevene hračky a suveniri.Na takych strojoch ako pracoval /vypilovačka/sa hral aj naš 8 ročny syn.Manžel nepracoval s obrovskymi priemyselnymi strojmi.
Som dosť zufala z niektorych reakcii.Prefotila by som aj určite spisy zo sudu.Su tam datumy,pečiatky....Lenže je to otvoreny pripad.Druha strana je totiž majetna .Su to podnikatelia s rodinnymi pravnikmi.Ved ked policia sla proti nam,pripad sme presunuli pre zaujatost na iny sud,....Co ak mi zneprijemnia život ešte viac?Z centra pravnej pomoci mi povedali,aby som už nič nerobila,že konať budu už oni.Ja zverejnim uplne všetko,ale až po ukončeni sporu.
A dom sme netrvali prepisať na nas,aby si testovci nemysleli,že nam ide len o majetok.Bola to chyba.Ale to ma netrapi.Ja im ten dom nechcem,ani keby mi ho už davali.Mne ide len o naš majetok o ktori nas okradli prenajimatelia.A neustupim dovtedy,kym ZBOHATLICKYCH tyranov nepotrestaju.Aj bohaty podnikateli by mali zistiť že nemožu kupovať aj zakony.

akalenkak67, Ne, 20. 09. 2009 - 18:59

Trvaly pobyt nemam sice žiadny.Lenže nemusi každy žiť na ulici.Byvame v podnajme,podali sme si na socialny byt,čim časom ziskame opať trvaly pobyt.A pišem na starom počitači,ktori nam pre moje stredoškolačky kupili krsny rodičia.A internet si platim cez ORANGE /prenosne vajičko/ 10€ NA MESIAC.
A vlastnici rodinneho domu su chamtivy testovci.Ich synačik moj manžel si vo svojej naivite myslel,že dom mu po smrti zanechaju.Tak nam to slubovali,ked nas tam nahovorili byvať.čas už nevratim.A ich zrucaninu nech si vezmu do hrobu.

leni, Ne, 20. 09. 2009 - 19:03

viem ta pochopit som v podobnej situacii sudim sa ale nase sudy no radsej pomlcim a s tym pobytom ano v nasom state bohuzial ti zrusia trvaly pobyt aj bez teba aj mne sa to stalo drzim palce;-(

vinciffuk, Ne, 20. 09. 2009 - 19:19

kto nezažil aspoň dačo podobné - neuverí...

akalenkak67, Ne, 20. 09. 2009 - 20:45

Napisala som na jeden meil.Prefotila dve tlačiva.Viac nemožem.Kamaratky už nikdy neposluchnem.Ja som nikdy neodsudzovala ludi,ak som nechcela pomocť.Už nebudem nikomu nič vysvetlovať.Načo aj?Ved aj ked opať skončim na ulici,raz moje trapenie predsa musi skončiť.Utvrdila som sa v tom,že je lepšia absolutna chudoba,ako ponižovanie.Pripadam si ako hrozna podvodnička a to ma nesmierne boli.PREPACTE,ZE SOM VAS OBTAZOVALA.Už sa neozvem a nebudem o nič prosit.Nejako si pomožeme.STRAAAAšne to boliiii.

vinciffuk, Ne, 20. 09. 2009 - 21:19

Alenka,netrap sa,kto verí-verí, kto nie - nie...váš príbeh je ťažký, ja budem rozmýšľať, ako by som Ti mohla pomôcť...len nezúfaj, je veľa dobrých ľudí všade.
Baby - čítajte, dostala som to mailom/Alenka,budeš sa hnevať? Dúfam, že nie.../

Bojujem už 9. mesiac a mam čoraz menej sil na boje s veternymi mlynmi.Nie som priebojna osoba.Neznašam konflikty,spory,zvady....Je to pre mna ťažke.Ja som bola zvyknuta skor pomahať.A bojovať....Hambim sa .Je to pre mna nesmierne ponižujuce.Aj toto bolo pre mna velke odhodlanie.Je mi zle z tejto nedemokratickej demokracie.

vinciffuk, Ne, 20. 09. 2009 - 21:38

>Prijata: 23.04.2009 15:05
>
>Pre: GPSR@genpro.gov.sk

.Moje trapenie
>
>zacalo od januara t.r a vobec nevidim z neho vychodisko.Uz sme
>
>ludia,ktori nemame v nasom state ani len prava zvierata,nieto este
>
>cloveka.Najskor nas testovci dodtali s rodicovskeho domu,nakolko sa o
>
>dom viac ako 50 rokov nestaral bol taky zniceny poveternostnymi
>
>vplyvmi,ze potreboval rozsiahlu rekonstrukciu.Vzhladom na to,ze sa to
>
>nedalo vykonat s miestnostami plnymi deti,sli sme nacas do podnajmu.Cez
>
>inzerat sme natrafili na vyhodnu ponuku,s prislubom aj na niekolko
>
>rokov.Majitelia toho domu,co nam dali do prenajmu si koli praci nasli
>
>najom v Banskej Bystrici.Pravdepodobne im tam nieco nevyslo,tak sa
>
>rozhodli nastahovat naspat uz po 5-ich mesiacoch.3.4.2009 NAM
>
>ZATELEFONOVALI,ZE MAME 24-HOD,NA VYSTAHOVANIE.Argumentovali sme tym,ze
>
>mame 8 deti a nech nam daju cas aspon do konca mesiaca,aby sme si mohli
>
>nieco najst.Kedze sme nechceli vypadnut na ulicu ihned,manzela dali
>
>zatknut,za udajne sa vyhrazanie zabitim.Mna s malymi detmi ,z coho je
>
>jedna dcerka ZTP a potrebuje specialnu stravu,uvaznili v jednej izbe ich
>
>domu.Stravili sme tam celu sobotu a nedelu.Nepustili nas na
>
>WC,NEDOVOLILI NAKUPIT.Pred ocami mojich deti latou zabijali nase sliepky
>
>a zastrasovali moje deti,ze su narade oni.Suseda nam uvarila obed,Lenze
>
>ked som pztala vlastne taniere,porozbijali ich o zem v kuchyni a matka
>
>majitelky spoza dveri vykrikovala,aby sme skapali,ze nam neda nic.Suseda
>
>nam cez stresne okno na kabli z anteny tajne posielala napoje,jedlo.
>
>Neviem,ci by bez nej ZTP-dcerka vobec prezila.Neskutocne vela krat sme
>
>volali 158.Policia nam nepomohla.Jedny tvrdili,ze nemaju
>
>pravomoc,druhy,ze ked si staneme vonku,nebudu nam robit majitelia
>
>krivdu.Nasli sa aj take hliadky,ktore sa doslova rehotali na nasom
>
>utrpeni.Moja 13-rocna dcera sa nervovo zrutila.158 nam zavolala
>
>zachranku a dcerku zobrali do nemocnice.Toto majitelov povzbudilo a
>
>matka majitelky zahlasila,ze za par hodin pojdeme z domu tak ci tak a
>
>zacali nam buchat na dvere,pustali za dverami vrtacku-vraj nas idu
>
>rozvrtat.Uz sme nemali ani mobily.....V pondelok 6.4,2009 sme sa
>
>vyslobodili spod tejto tyranie.Prijali nas do centra,kde som s detmi a
>
>manzel prespava v aute.Je tazke pre nas najst si podnajom.Zariadene byty
>
>su pre nas drahe a do nezariadeneho si nemame co zobrat.Zostali sme
>
>zobraci-bezdomovci.Majitelia nam odmietaju vratit nase
>
>zariadenie,spotrebice,satstvo a manzelove podnikatelske stroje.Dna
>
>20.04.2009 sme podali oznamenie,za privlastnenie si nasho
>
>majetku.Oznamenie je pod cislom CVS:ORP-421/00-DK-2009Skodu sme tam
>
>vycislili vo vyske najmenej 21.576EURA
>
>V podani sme este zabudli uviest vela veci,na ktore sme si spomli este
>
>dodatocne.Lenze neverim v spravodlivy postup Dolnokubinskej
>
>policie,nakolko uz pri vysluchu som mala pocit,ze majitelia su v
>
>prave.Ja mam dokazat,kedy som si co kupila.Vo vela veciach sa to
>
>neda,nakolko majitelia vlastnia vsetky nase doklady,dokonca aj
>
>podnikatelske papiere manzela,rozhodnutia o Invalidnom dochodku,zarucne
>
>listy.....Osatenie a obuv 11-clennej rodiny vobec nedokazem vymenovat.
>
>Majitelia drzo obliekaju do skoly svoju dceru do satstva mojich deti.Ich
>
>decko sa premava kazdy den v niecom inom a mojim detom nadava do
>
>zobrakov.My si nemame co okrem par veci,ktore nam tu poskytli,co
>
>obliect.
>
>Pani majitelka sa uz dala pocut,ze prehrame,lebo oni maju znamich takmer
>
>celu policiu,maju sukromnych pravnikov a na rozdiel od nas aj vela
>
>penazi,ktorou si pravdu zaplatia.Suseda majitelov potvrdila,ze je to
>
>pravda,nakolko pred niekolkymi rokmi podvodo okradli vlastnu matku o dom
>
>a ona doposial nic proti nim nezmohla.
>
>Prestavam verit v spravodlivost tohto statu.Testovci nam bez upozornenia
>
>zrusili trvaly pobyt,okradli synovca o dedicstvo.....Prenajimatelia
>
>okradli nasu rodinu.....
>
>Kazdy zlodej,podvodnik ma v nasej republike pravo kradnut bez
>
>akehokolvek trestu.MAJU PENIAZE -MAJU MOC A PRAVA NA SVOJEJ STRANE.
>
>Moja rodina bola tyrana,okradnuta o vsetko,co sme si za 20.rokov
>
>nadobudli......Lenze co natom,ze deti maju traumu s tyrania,co na tom,ze
>
>sme prisli za niekolko hodin o cely svoj majetok.Nemame peniaze-nemame
>
>prava.......
>
>
>
>
>
>PROSIM VAS,AK MOZETE,POMOZTE.pomozte ,aby aspon deti vyrastali s
>
>vedomim,ze spravodlivost jestvuje.

ivet36, Ne, 20. 09. 2009 - 21:45

Alenka- napis konkretne, co by ste potrebovali....oblecenie -cisla velkosti, obuv-cisla velkosti....mixer pre dcerku? urcite sa ti nejaka mamicka ozve, co ma domaceho robota kdesi v skrini, a ani ho nepouziva....dakujem za maily, ale ani tam si nenapisala konkretne veci.....takze vypis to bez ostychu sem....
s peniazmi je to tazke- dnes sa kazdy musi obracat a sme viacere v tiesni-ja som na MD konkretne....
Poberate aj davky v hmotnej nudzi, alebo ine prispevky este?

A s tym domovom- nas tiez pribuzni obrali o dedicstvo po otcovi baby, a ani sme nepipli- jedna otcova sesternica bez dedicskeho konania vybrala vsetky vkladne knizky a vykradla byt-nakolko s otcom ked zomrel uz nik nebyval- dali sme to na policiu, doslo to na prokuraturu....a ostalo ticho-ani peniaze, ani majetok, a byt sme odovzdali mestu....to len tym, co neveria!Nevytahujte radsej paty z bytu-lebo na Slovensku je vsetko mozne aj to, co sa vam zda absurdne a mnohym sa nesniva ani v najhorsich snoch.... V nasom pripade mala sesternica synacika tiez na sude:-) .
ivet;-)

Kamila, Ne, 20. 09. 2009 - 21:52

Este by som sa skusila obratit na obcianske zdruzenia, zamerane na pomoc rodinam s detmi.... Nase obcianske zdruzenie je nove, zatial mame prostriedky len zo zbierok, tie z Grantu su urcene striktne na vzdelavanie dobrovolniciek OZ, ale mnohe OZ ,maju prostriedky, ci uz z grantov, alebo 2% z dane, chcelo by to pobrazdit internet a napisat konkretne ziadosti.
Na www.podajdalej.sk su tiez ponuky na darovanie veci, pripadne tam sa daju uviest konkretne poziadavky, co rodina potrebuje.

akalenkak67, Ut, 22. 09. 2009 - 22:15

Prenajimatelka nam tu nechala chladničku,mikrovlnku,pračku...Proste najnutnejšie spotrebiče.Bez vysavača sa zaobidem.Používam mop a metlu.Jedine,čo mi hrozne chýba je žehlička,anejaky ručny šlahač,alebo mixer na mixovanie potravin pre dcerku.Paru krat som si žehličku požičala,lebo dcerka nemohla isť na skolu s pokrčenou uniformou.Potrebovala by som žehličku.Aj uplne obyčajnu,staru,len aby bola ešte funkčna.Ak niekto taku ma,nech sa mi ozve.Velmi mi to pomože.

zdenuša, St, 23. 09. 2009 - 17:09

Alenka, pošlem Ti žehličku. napíš adresu.

Maka, Ne, 20. 09. 2009 - 22:31

Ja tiež by som radila obratiť sa na pana Sudora. Písal aj o pani Tatiane, ktorá bola tiež týraná aj so svojími deťmi a ľudia im veľmi pomohli. Určite by vedel podať vaš príbeh s citom a taktom. Samozrejme že boli aj blbé negatívne ohlasy, ale boli to len ohlasy. Tí ktorí chceli Tani pomocť a mohli pomôcť, pomohli. A myslím, že ak porozprávaš s dcérami tak to musia pochopiť. Hádam vidia v akej ste situácii a aj im sa pomôže tak hrdosť musí na chvíľu privrieť oči. Ak som dobre čítala na nete tak jedna bude mamičkou? Dobre som čítala?

akalenkak67, Ne, 20. 09. 2009 - 22:58

Je to ešte čerstve.Nie su hrde,len chcu normalne žiť.Bez ponižovania,bez výsmechu.A ja ich chapem.Vsetkeho čo prežili je už priliš vela.Nebudem im pridavať.Aby som obetovala na nemilosť utokom niektorých ludi vlastne deti,za to nestoja peniaze celeho sveta.Mam jednu vnučku.Dcera je vydata a s nami nežije.V poradi tretia dcera bude mamičkou.A jej životna laska chodi s jej najlepšou kamoškou.Dcerka je s tym zmierena.Pokračuje v študiach a žije bežny život.Ved my jej pomožeme.Je dobra žiačka a ak sa jej podari,pojde aj na vyšku.Babo neberieme ako prekažku.Bude milovane aj bez otca-darebaka

Maka, Ne, 20. 09. 2009 - 23:02

No ale keď nemáte sami kde hlavu skloniť, tak to teda o to viac by som robila aj nemožné. A mám namysli práve tu medializáciu.

danina, Po, 21. 09. 2009 - 01:15

súhlasím, medializácia je asi ta najlepšia voľba. Je pre mňa nemysliteľné ako ďaleko je schopná ľudská chamtivosť, hlúposť, povýšenectvo a úbohosť zájsť....Žiaden normálny, psychicky zrelý človek toto neurobí. Obdivujem všetkých, ktorí majú čo len podobnú situáciu a nevzdali to. Nemôžem posúdiť tieto okolnosti nakoľko je veľa neobjasnených vecí, no týranie ľudí je poriadne zverstvo a deti...tak to naozaj nemám slov. Jedno je isté! Tí ľudia nemajú svedomie, úctu, charakter a slovo empatia je im cudzia. Obohacovať sa na cudzom majetku... a k tomu sa posmievať, ponižovať, vydierať....primitivizmus bez hraníc!!!!

akalenkak67, Po, 21. 09. 2009 - 03:28

Teraz už nie.Cele mesiace som bojovala sama.Televizie ma odmietali.Bože ved bolo mnoho zaujimavých tem o menšinach,šrotovnom,plyne...Aj slubili zverejnenie,pomoc.Napokon sa viac neozvali.Strach z moci?Tažko povedať.Pisala som kde sa len dalo.Aj do Strasburgu.Neviem,kto ma posunul dalej,ale dosiahla som aspon to,že sa mi ozvali z centra pravnej pomoci.Verim,že ked na nas pride rad,tak pomožu.Medializaciu už odmietam.Teraz ju už nechcem.Kde boli všetci ked sa mi celý život rucal ako baliček kariet.Nebol čas,ani priestor na nejaku obyčajnu rodinu.Pisala som dobreže nie aj čertovi.Bezvysledne.Oslovovala som nadacie.Tie su stavane s pomocov na určite diagnozy.ZTP dcerka nespada nikde.Prosila som o pomoc firmy.Tie ako som pochopila pomahaju len deckym domovom.Ved tam si zrobia aspon bezplatnu reklamu a cele slovensko ich obdivuje,ako pomohli.ci sa ich pomoc dostala aj tam,kde bola určena,potom už nik nepatra.Moje deti už prežili už dost utrpenia.A ak mam svoju rodinu hodiť do bezcitnych srdc niektorých ludi,to už radšej znova budem trpieť niekde v centre pre týrane matky,aj ked sa mi znova rodina roztrha.Už na to znova svoje dietky pripravujem.Radšej sa znova obetujem ja a manžel že nebudeme rodina.Sme dospelý.Lenže aspon zachranim deti pred ponižovanim ludmi.Medializaciou snad ziskam trocha penazi,aby sme sa udržali nad vodou.Lenže je to privelka cena obetovať pre par korun deti.Položte si otazku.Co je doležitejsie-rodina,alebo peniaze?Kamoška ma nahovorila na tuto stranku.Som na nu teraz nahnevana.Lenže na druhej strane si hovorim,že čoby bolo,keby som požiadala o pomoc media.Ved by sme nemohli isť ani na ulicu.
Skusila som.Preto touto cestou dakujem všetkým za moralnu podporu.Tiež dakujem aj tým,ktori ma odsudili a hovoria že som klamarka.Aspon mi dali poučenie,že-žiadna medializacia.Prežila som toho neskutočne vela.
Nezniesla by som,aby ma každy verejne lutoval,alebo sa dokonca posmieval.Ešte raz vam pekne dakujem.Prežila som 9 krutých mesiacov,budem musieť preziť aj dalšie.Nebudem vas už prosiť,ani unuvať.Nejako si už pomozeme.Manžel je sice ZTP lenže možno ked to zataji,niekde sa mu podari zohnať aspon nejaku brigadu.
Aj na tyranou raz pride.Ja verim,že nemožu mať znamosti v celej republike.Su velmi mocni,ale asi len v našom okrese.

Kamila, Po, 21. 09. 2009 - 07:36

Ak sme ti odporucali Karola Sudora, ktory pise na sme.sk je to nieco ine ako noviny, ci televizia. Internetovy svet, je trocha komornejsi aj ked obcas aj zakernejsi.
Aby sme ti mohli pomoct, napis konkretne co by ti pomohlo, odkial si, staci okres ak nechces viac, ake velke mas deti, aku maju velkost topanok, oblecenia, co do domacnosti potrebujes, ci to das tu alebo na nasu stranku www.podajdalej.sk, ktora je na to urcena. Na www.podajdalej.sk je dost ponuk na darovanie a tam mozes napisat, co by si nutne potrebovala. Len uved aj lokalitu, jednoduchise je doniest veci osobne, ako posielat postou, aj ked aj to sa da. Co sa tyka pracich a cistiacich prostriedkov, ja som ponuku od nasho sponzoira zatial vycerpala, dalsiu budem mat az koncom roka. Na dalsiu financnu zbierku si netrufam, zvyknem ju organizovat na vyzvu dievcata, nedavno sme mali jednu.

Lusky, Po, 21. 09. 2009 - 08:48

Alenka, prepáč, ak som pochybovala o tom, či píšeš pravdu, ale v poslednom čase sa tu akoby roztrhol mech s podobnými príspevkami. Ja Ťa vôbec neodsudzujem, len Tvoj príspevok si možno písala v strese a vyznelo to tak, že Vám ubližuje celý svet. Áno, aj ja som v živote prežila veľa neprávosti, ale niekedy si človek za to môže aj sám. Už to, že ste investovali nemalé peniaze do majetku, ktorý Vám nepatrí je len a len Vaša chyba, ako sa hovorí, neznalosť zákona neospravedlňuje. A ešte by som chcela vedieť, prečo sa k Vám zachovali Tí prenajímatelia takto, mali ste všetko poplatené ? Pýtam sa to iba preto, aby sa tá Vaša situácia rozobrala aj z druhej strany, aby ste sa aj poučili z chýb, ktoré ste urobili a išli ďalej. Samozrejme, aj ja Vám pomôžem, len potrebujem trocha viac informácií.A ešte sa chcem opýtať, koľko rokov má tretia dcéra, písala si že sú od 10 - 19 rokov, že je tehotná.

akalenkak67, Ut, 22. 09. 2009 - 02:36

Vela ludi,čo ma poznaju sa čuduje.Ale ja už ina nebudem.Verim v dobro ludi.Dneska mi naša suseda povedala,že som šibnuta,ale mila.Mam starosti nad hlavu,ale popritom beham a pomaham vybavovať jednej slobodnej mamičke,čo sme sa zoznamili v zariadeni papiere.Najskor sme jej pomohli najsť najom.V piatok prišla za mnou absolutne zufala,že dcerke zistili celiakiu.Odporučili jej vybaviť si predlženie MD a vybavenie posudku na diety.Ja mam ZTP dcerku.Kedže pani Zdenka nema nikoho,kto by jej pomohol,prišla za mnou.V zariadeni sme si slubili,že si budeme pomahať.Nemala som srdce povedať jej,že ja sama som nanervy z mojich problemov.Nechala som dcerku manželovi a behala som cele doobedie s nou po uradoch.
Zo svojich chyb som sa poučila.Už si viac zisťujem o ludoch.A komu som slubila pomoc v mojich lepšich časoch,toho neodmietam.A mam toho nad hlavu.Ved jedna starosť nestači.Najskor som musela riešiť manželsku krizu najstaršej dcery.Ked sa to urovnalo,17-ročna dcera mi oznamila,že čaka babo.Povedala mi to až v 4 mesiaci.Byvala na intraku a ja som si v tom zhone nestihla nič všimnuť.Snad len preto som si všimla stranku nanicmama.Lebo si ako nanic mama pripadam.
Testina ma nema rada-vždy hovorila,aby som sa starala o deti a seba.Neznašala moje plytvanie peniazmi.Ked manžel podnikal,ja som kludne prispela aj bezdomovcovi.Nie nelutujem to.Verte,vratilo sa mi to.Minuly mesiac ma poniektori podržali a požičali na zaplatenie pracovných zošitov a preukažok.
Potom,čo som včera vyliala potoky slz som si našla pevny bod.Povedala som si,že ešte naposledy padnem až na dno a vydržim v tom zariadeni pre osamele matky.Manžel vysudi svoje stroje a začneme niekde odznova.A tento raz sa už poučena z chyb minulosti sa v prvom rade poinformujem,do akeho najmu vlastne idem.Ja som bola rada,že sme ziskali lacny podnajom.Keby som nebola tak hlupo doverčiva,už vtedy ma mohlo napadnuť že niečo nieje v poriadku.Ved uznajte.Ked vam niekto da do prenajmu dom po uplnej rekonštrukcii s obrovskym bazenom vo dvore len za 4000sk mesačne,už tam človeka napadne,že niečo nieje v poriadku.Oni robili na prenajom konkurz komu to prenajmu.A to si v skutočnosti zisťovali,kto si privezie do ich domu aky majetok.Ved do sekača treba doplnat tovar.A na orave sa lahko preda aj nabytok z druhej ruky.Ved nebyvame v Blave,kde nabytky daruju.Takže druha strana mince je taka,že som doverčiva a blba.Mama mi hovori,že ani umrieť nebude mocť,kým neuvidi ze som vyrastla z naivity,že všetci ludia su len dobry.

Kamila, Po, 21. 09. 2009 - 09:58

Dievcata, ak by ste chceli p. Alene ponuknut konkretnu pomoc s oblecenim pre deti a inym, mozete sa s nou skontaktovat tak, ze kliknete na jej meno pri jej prispevku, komentari, rozbali sa vam nove riadkove menu a z neho si zvolite KOntakt.

minnkam, Po, 21. 09. 2009 - 10:36

Alenka
aksom dobre pochopila byvate v Ružomberku tak mi posli mail a skontaktujeme sa ak chces mozno aspon s nejakymi vecami pre dietatko a hrackami a tak by som ti mohla pomoct.
Povies mico potrebujete a tak.
Manzelovi skus hladat robotu aj na www.sztp.sk alebo skus www.brigadnici.sk
Držim palce

akalenkak67, Ut, 22. 09. 2009 - 22:18

Dneska si manžel niečo našiel.Cela rodina mu držime palce,aby ho tam zobrali.Zajtra ma pohovor.

crystall, Po, 21. 09. 2009 - 11:08

...mas mail...porozmyslaj a ozvi sa...

Alenka z ríše divov, Po, 21. 09. 2009 - 16:19

Alenka, skoro ma zmrazilo, ale to až potom, keď som si poplakala a zistila, že si z Ružomberka. Ja tiež. Ale teraz už bývam pri Brne. Škoda, mala som tam do nedávna voľný byt...a už som aj rozmýšľala, že ho niekomu pustím len za nájomné. Pane Bože, ako hlboko Ti verím. Tie známosti atď...v Ružomberku...verím, silne verím. Dobre, že si to už nechala na iných, pretože sa vysilíš takýmto sposobom dokonale. Viem o čom hovorím. Tiež som si myslela, že mám silu do nekonečna..až raz..ma odviezli. No, ale to je iná kapitola.
V Ružomberku je to tak, že zlí ľudia a závistlivci sa mi postarali o to, že som zaplatila za studenú vbodu cca 42 000.- Sk ešte vtedy. Možno sa aj niektoré pamatáte. Doniesla som doklady o prechodnom pobyte, všetko z práce i z dediny potvrdenie a ..nedalo sa nič robiť. Za smet i zaplatím nehorázne peniaze a verte mi, že už som to dupľovala neraz a oni stále len svoje. Nemám na Rbk dobré spomienky.
Mišo Šlašťan- primátor je moj kamarát. Vyrastali sme v jednej dedine a niekedy bol i moj šéf, píšem to preto, že by som sa Ti mohla pokúsiť nejak pomocť. Nič nesľubujem, ale pokúsim sa. Áno? moj mail ag@euroslovakia.net

akalenkak67, Po, 21. 09. 2009 - 23:54

Pisala som ti meil.Lenže pri odoslani mi napisalo,ze pre rekonštrukciu sa dočasne meily nedaju odosielať.Preto ti pišem touto cestou.Ked to opravia,tak ti určite napišem.Ja som praveže do Ružomberku prišla,a našla klud.Tu sme prešli z Kubina.Viac napisem,ked zrobia tu udržbu.

vinciffuk, Po, 21. 09. 2009 - 22:46

Kamilka, ja by som sa predsa len prihovárala za tú zbierku...neviem ako ostatné dievčatá,v predchádz.zbierke som prispela 5 eur, možno prišli ako posledné.Dá, kto môže dať na preklenutie zúfalej situácie Alenky a jej rodiny. Veď uznajte, že nemá význam sa teraz rýpať v príčinách, teraz je ich a hlavne Alenkina kríza, kedy jej dochádzajú sily a treba podať pomocnú ruku. Je predsa jednoduchšie poslať zo tri eurá na účet ....ľudia, majme srdce.Ked bude rodina a Alenka z najhoršieho von, bude dosť času rozoberať príčiny, prečo sa dostali do takej žalostnej situácie - a ja verím,že sa im majetok vráti a spravodlivosť zažiari v tomto studenom svete.Nemusím byť celebrita, aby som prispievala na charitu...táto žena chce hlavne našu dôveru,verme jej a podajme pomocnú ruku - keď to tie mnohé úrady berú tak na dlhé lakte...Takže píšem číslo účtu - aj keď sa niektoré budete zlostiť, je to pre tých, ktorí veria žene bojujúcej o to, čo jej patrí...ja pošlem malú sumu tiež,no nezabije ma to, naopak posilní ma vedomie, že som pomohla tým,čo prosia. A aj sa za ňu modlím...dnes mi moja sestra oznámila, že potrebuje poslať veci na charitu po jej dvoch dievčatách - môžem to vybaviť na budúci týždeň, posleť Ti, Alenka veci, lebo povinností mám neúrekom.
Kami, prepáč...ale musím: 2621722988/1100 var.symbol 007

"Dej, bude Ti dáno, přej, bude ti přáno."(heart)
Skúsme to.

/A pre Polárku som našla tú starú deku do útulku...tiež to vybavím, slubujem/

akalenkak67, Ut, 22. 09. 2009 - 00:31

Dakujem za každu pomoc z vašej strany.Potrebujem aj mixer,hlavne žehličku.Potrebujem aj obuv.Lenže nechcem to teraz zbytočne prijmať.Keby som vedela,že ma prenajimatelia okradnu,určite by som im nezaplatila 350€za vodu /zahradneho bazenu/Bazen sme v najomnej zmluve nemali.Bývali sme tam sice v zime,ale musela som zaplatiť aj to,lebo majitelka hrozila výpovedou.Nechala som jej tam naviac preplatky okolo 180€.Ked som jej oznamila,ze 15.v mesiaci odchadzame,ona nas vyhodila už na druhý den.Do noveho najmu nam chybalo ešte 14 dni.Deti na ulici byť nemohli,tak nam socialka poskytla azyl.Tam sme si smeli zobrať len po jednej igelitke.Kostatnym veciam sme sa už viac nedostali.Len nedavno som zistila,že takto okradli vlastnu matku.Ta sa teraz pretlka po podnajmoch.A my tiež nie sme prvi okradnuti.Pani prenajimatelka vlastni sekač a pan podnika vo zvyšku.A maju tovar zadarmo.jA som sa dostala do hlbokeho minusu lebo som musela pokupiť periny,riady,taniere.Najnutnejšie zariadenie.Poplatit skolske učebnice,lebo detom nedali vysvečenia.A doklady,vysvečenia..same duplikaty.A všetko overovať notarom.Som hlboko v minuse.Neperiem už viac ako mesiac.Surne potrebujem zohnať 200-250€.To by ma udržalo nad vodou.Asi od prveho oktobra budem musieť isť zase do azylu.Bojim sa toho.Dcerka sa ešte stale lieči z pokusu samovraždy.A ked zisti,že bude opat bez ocka.Bojim sa o deti.Ale po mori vyplakaných slz som už so situaciou zmierena.Utechou mi je aspon to,že raz manželovi vratia stroje.Zarobi na rodinu a vybavi nam spoločne byvanie.Dovtedy musime prežiť aj oddelene.Nie som nevdačna.Neodmietam vas.Lenže ja si to do utulku vziať nemožem.A pritom veci možu pomocť niekomu,kto ich može použivať.Dakujem vam za ponuky.Každe centrum pre matky s detmi ma pravidla a nemožete si tam zobrať všetko čo chcete.Predtym som aspon v aute opatrovala počitač.Teraz mame auto kupene s dotacie v servise.To si vyzdvihneme až manžel bude zarabať.Peniaze za opravu mi vyrazili dych.Ale auto mi až tak nechýba.S lesanou chodime do skoly peši.Preto som hladala mesto,kde je aj škola pre ZTP.Auto sme na nu dostali z dovodu,že sa dcerka boji ludi a do plneho autobusu ju nedostanete žiadnym sposobom.Ale dakujem vam za pomoc.Určite sa ešte niektorym ozvem,lebo nemam detom čo obuť.DAKUJEM

Baba, Ut, 22. 09. 2009 - 10:49

Akalenkak, vasa situacia je neuveritelna! Takato nespravodlivost ale chce radikalny zakrok.A pokial viem, tak ako Ti radili aj ini, tu Ti pomoze naozaj len dat to na verejnost.
Materialne Ti pomoct mozu obycajni ludia aj tu na nanicmame, ale skutocnu pomoc a pripadnu napravu zjedna len zverejnenie celej kauzy. DOKLADY nema pravo nikto zdrziavat! To je trestne, podaj trestne oznamenie!!!
Nebran sa tomu! Pomozes nie len sebe, ale aj inym ludom vo vasom meste.
Dalsia moznost je zorganizovat za pomoci znamych "navstevu" prenajimatelov bytu a zobrat si svoje veci hoc aj nasilim. Tym nemyslim bitku a podobne, ale par silnych chlapov by spravilo dojem.
Tato alternativa ale prichadza do uvahy vtedy, keby Ti nechcela pomoct policia. Predsa musia byt nejaki svedkovia, ktori policajtom dokazu, ze "toto" a "toto" je naozaj vase!
Ja by som urcite postupovala tak ako tvoji protivnici. A uradov sa neboj! Ved ak si im pisala a nezakrocili, tak mas na nich dobry argument a tym padom Ti nic nemozu. Hlavne NEBAT sa!

Co sa tyka medializacie a Tvojich deti, tak nemaju sa za co hanbit. Nic zle nespravili tak o co ide?
Bez zverejnenia budu trpiet este dlhsie. A to chcu?
Potlkat sa po provizoriach este 10 rokov?
My tu daleko od Ruzomberka tazko nejak efektivne zasiahneme. A v malych mestach a na vidieku si "korytari" robia co chcu, pokial sa nedostanu na pranier v celoslovenskom meritku. Tak sa neboj a obrat sa na toho novinara zo SME. Uz pomohol inym, mozno pomoze aj Tebe.
Drzim palce a priebezne informuj co a ako. Mozno medzi tym sa nieco, alebo niekto najde na pomoc.
Drz sa.

akalenkak67, Ut, 22. 09. 2009 - 12:17

Ja sa odvolavam stale.A co sa týka veci,tak to si nemožem dovoliť vbehnuť do ich domu a zobrať si to.Ved to by sa všetko obratilo proti nam.To by potom začali stihať mna,že som im niečo ukradla.Je to ich majetok.A s policajtami sme tam už boli.Nepustili tam ani policajtov.A policajti zasiahnuť možu,ale len na podnet sudu.Ani oni nemaju pravomoc vtrhnuť niekomu do domu bez sudneho prikazu.A media?Ked som ich potrebovala,nechceli a teraz,ked naš pripad napreduje,nechcem ja.A nechcem media.Ludia su rozni.A najde sa vela takých čo budu zakerný.Rozpravala som s jednou osodou,čo bojovala cez media.Staniciam to prinieslo vačšiu sledovanosť,predalo sa viac novin A ta osoba zmenila aj okres bývania.To prave ona mi vysvetlila-nerob to.A ja aspon raz posluchnem.Ved clovek sa musi učiť z vlastných chýb.A čo sa týka deti,momentalne su šťastne.Oni si žiju ako keby sa nič nestalo.Prečo by mal každý o nich vedieť?
Aj ked si musim poradiť sama,ale rodinu nedam na pospas celemu slovensku.Vieš ako sa žije,ked ťa začne každy poznať?Celebrity su zname,ale cely život bojuju o svoje sukromie.Ja chcem splynuť v dave a žit svoj nenapadný život.

Alenka z ríše divov, Ut, 22. 09. 2009 - 14:59

Alenka67 navrhovala by som, aby sme sa v priebehu víkendu stretli. Ja cestujem domov a budem v Rbk do pondelka. Myslím si, že naše stretnutie bude mať zmysel. Nakoľko Ťa na vlastné oči uvidím, a zažijem a aj to má svoju silu pokiaľ sa človek má do tej pomoci vcítiť a naozaj intenzívne pomocť. Ono z rečí a ľútosti - sa ešte nikdo nenajedol. Hoci za každé slovíčko povzbudenia je človek vďačný. Aspoň ja. A myslím si, že aj dievčatá tu budú zvedavé a ja fakt ak možem pomožem. Neublížim ani ironickou poznámkou.
Doveruj mi. Tiež som všeličím prešla a neboj sa, bude ešte dobre. Treba dúfať.
No a čo poviete, dievčatá, bude dobre, keď sa s ňou stretnem.
Napíšte svoj názor. Ja si myslím, že áno.
Alenka je nielen Tvoj boj, ale ako tu niekto písal, netreba sa báť. Pretože spoločnosť sa skladá z jedincov. A musíme rešpektovať jeden druhého. Jedine tak sa to na Sk zlepší.

Dosť sa rozpisujem. Ale díky za čas. :-)

dasa_, Po, 28. 09. 2009 - 21:57

Mám otázku, stretli ste sa nakoniec cez víkend?

akalenkak67, Po, 28. 09. 2009 - 23:02

S Alenkou z ríše divou sme sa stretli

Alenka z ríše divov, Ut, 22. 09. 2009 - 15:08

Ešte jeden komentár k tvojej vete, že chceš splynúť v dave a žiť svoj nenápadný život.
Bohužiaľ obávam sa, že sa to už nedá. Je to tak ďaleko, a je to také "tvrdé", že naozaj budeš musieť riskovať ešte všeličo. Ukľudni sa, tvoje deti budú na Tebe závislé a Ty potrebuješ im v kľude všetko vysvetľovať a ak Ti veria a ste dobrý tým, nie je sa čoho báť. Niekedy sa stáva, že človek narazí na niekoho a dlho je tým poznamenaný.
Mediá by pomohli, čo dúfam, nájsť i prácu Tvojmu mužovi a už by ste sa odrazili ...
Záleží na tom, aby sa sám človek so sebou porozprával a vedel rozlíšiť veci, ktoré urobil, alebo lepšie povedané dovolil veciam aby sa stali. Niekedy nám to ten život nádherne naznačuje, ale my sme splepí a hluchí. No, čo už...tak, rozmýšľaj!!!!Ste tým deťom predsa len niečo dlžní!

Baba, Ut, 22. 09. 2009 - 15:18

Ano, bude dobre ked sa stretnete. Skoda,ze som tak daleko, prisla by som aj ja.
Alenka, pises, ze si sa odvolavala. Ja viem, ze na Slovensku nie je jedno, ci sa odvolas, alebo podas trestne oznamenie a je vela sposobov ako to urobit. Len je treba na to pravnika. Leno oni sa vyznaju v tom ako a co napisat, aby to bolo efektivne. A dobreho pravnika! Su aj taki co si vezmu peniaze a napisu hovadinu,pardon!
Ale skutocne, ked sa nebudeme dozadovat svojich prav a dobre nahlas, tak ti drzejsi nas zozeru.
Alenka ako sa obracia situacia vo vas prospech? Ja som to nejak nepostrehla. Nemas doklady, nemate manzelove pristroje na pracu, nemate vase oblecenie a ina veci...Tak ako sa to obracia?
Ty kupujes potrebne, platis za kopie potrebnych dokladov, nemate kde byvat, nemate staly prijem.
Mas este co stratit? Ved co Ti este mozu? A neviem na koho z medii si sa obratila, ale su aj seriozne institucie. Pokial sa uverejnia mena tych ludi, tak pochybujem, ze si trufnu vam skodit.
Rozhodnut sa ale musite sami. to je len moj nazor.

akalenkak67, Ut, 22. 09. 2009 - 22:29

Osobne doklady ako obcianske,to mame.Nemam len vysvedčenia,zdravotne posudky....Mne to treba,lebo deti to potrebuju.A musela som zhanať nanovo učebnice.Našťastie na dvoch školach nam ich nanovo zapožičali.Zvyšne som musela zaplatiť.
Naš pripad kdesi viazne.Podala som trestne oznamenie na majitelov.Nepochodila som.Dala som to prešetriť justičnou policiou/sťažnosť/Prešetrovali to ešte v juni,ale dodnes nemam odpoved.Veci nam maju pomocť vymahať z centra pravnej pomoci.Doklady tam mam už davno.Naposledy mi volali pred mesiacom,že sa s nami spoji pravnik.Zatial nič.Ešte chvilu počkam a obratim sa na ochrancu prav a ministra spravodlivosti.

loulou, Ut, 22. 09. 2009 - 15:24

Baby, snáď na toto nenaletíte? Nedá mi nereagovať, veď si zrátajte fakty, ktoré Akalenka o sebe podáva. Väčšina z nich si navzájom protirečí, na jednej strane nevládze ďalej a potrebuje nutne pomoc, na druhej strane hmotnú pomoc odmieta a medializáciu tiež, ale "keď ich potrebovala, tak tu neboli"... buď je naozaj úplne hlúpa, a v tom prípade na jej mieste silne uvažujem o pomoci odbornej, pretože s týmto prístupom vychová z detí len večných skeptikov ktorí sa zmieria s tým, že zmysel má len nadávať na bohatých a večnú nespravodlivosť, alebo je ten príbeh totálne vymyslený, čo mi pripadá pravdepodobnejšie, pretože milej akalenke ide len o finančnú pomoc. Miesto toho, aby uvažovala, ako "z bryndy" von, uvažuje, prečo sa to nedá. A to mi nepripadá na matku ôsmich (či deviatich? už sa v tých "faktoch" strácam) detí. A že síce nemá čo deťom obuť, ale ona to vlastne nepotrebuje, lebo do zariadenia pre osamelé matky si môže zobrať len po igelitke??? Dúfam, že jej nepošlete peniaze, na opačnom konci kábla totiž s najväčšou pravdepodobnosťou sedí nejaký vychytralec, čo si povedal, že trošku vyžmýka citlivé matky. A ak je ten príbeh naozaj pravdivý, potom Ti Akalenka radím nevysedávať na internete, ale začať si hľadať robotu, pretože takto svojim deťom nedávaš zrovna dobrý príklad. A ak to vo Vašom okrese nejde, tak sa presťahuj, veď so súdmi sa dá komunikovať aj na diaľku a tam Ťa už aj tak nikto a nič nedrží...

akalenkak67, Ut, 22. 09. 2009 - 22:51

Medializaciu nepotrebujem.Obratim sa na ochrancu prav.Už som to raz urobila,lenže som mala malo podkladov.Teraz mam už aj prieťahy v konani a jednostranne vyšetrovanie.A naviac to mam už aj čim preukazať.Deti mam 9.Lenže najstaršia je vydata.Nebyva s nami,len jej občas prizriem malu.Druha dcera rok s nami nažila,lebo študovala v írsku.Teraz maturuje tu.Takže momentalne mam doma 8-deti.A pomoc neodmietam.Prijala som nejake baliky a som velmi vdačna.Niektore ešte čakam.Ja toho len nechcem zbytočne moc,lebo ak by som mala isť do domova pre opustene matky,nemala by som to kam dať.Co sa týka roboty,všade mam rozmiestnene inzeraty,že hladam pracu na popoludnie.Nevysedavam len pri internete.ZTP dcerka ma nariadenu 24-hodinovu starostlivosť so zvýšeným dohladom.Manžel chodi za pracov denne.Lenže pre svoj zdravotny stav ma obmedzene možnosti.Keby bol zdravý určite by nepoberal plný invalidný dochodok.A presťahovana som už davno.Ja nikoho nežmýkam.Bola som absolutne na dne.Lenže robime všetko preto,aby sme sa z toho dostali.Ak manžel dostane zajtra tu pracu,sme nad vodou.Dlhy si postupne vyplatim.Nemyslim,že davam deťom zlý príklad.Su na maturitných skolach,chcu isť na vysoku.Dokonca aj vydata dcera chce dalej študovať,ak postražim malu.
Nikoho nevydieram.

Baba, Ut, 22. 09. 2009 - 15:24

Este nieco chcem napisat. Nedavno som citala clanok o otcovi(rus), ktory sa dal na vlastnu past hladat vraha svojej dcery na Cypre. Oficialna verzia bola, ze spachala samovrazdu. On sa pustil do toho, najprv mal problemy, lebo policia kryla vrahov (mafia, prostitucia), ale ked sa nedal a videle, ze nepovoli, tak obratili sa o 180% a zacali spolupracovat.
Takze takto to chodi, a aj medzi policajtmi a inymi instituciami. Ked im prihara pri r..i,tak ucuknu. Len sa nebat!!!

Baba, Ut, 22. 09. 2009 - 15:31

Gashpie, ved dajme tomu sancu. Je to cele cudne, ale v zivote sa moze stat vsetko. Mam to z vlastnej rodiny, co dokazu intrigy a drzost aj kontakty, samozrejme.
Ak sa stretne s Alenkou z rise divov, tak budeme mudrejsi!

Alenka z ríše divov, Ut, 22. 09. 2009 - 15:45

Uvidíme, či na to pristúpi. Ale ak jej o niečo ide, tak pristúpi. Či už je ten príbeh taký alebo onaký, človek v strese metie niekedy piate cez deviate. Poznám to. Niekedy .
O to mi ide, poznať ju na vlastné oči. Ona musí vedieť a rátať aj s tým, že dnes sú ľudia trošku opatrnejší vo finančných podporách. Takže sa Alenka67 na to pozeraj takto. Nič zlé si o Tebe nikto tu nemyslí, verím v to, sú tu perfektné baby, ale ty
musíš presvedčiť za peniaze/ako adekvátnu/ niekoho o tom, že máš pravdu. V živote to tak chodí- niečo za niečo. Senzácia=peniaze v živote reálnom i v románoch. Pozri mám už po 50-tke a nie som žiadna "žabka" takže Príď!!!

Alenka z ríše divov, Ut, 22. 09. 2009 - 15:47

..opravujem ..za peniaze/ako adekvátnu hodnotu/ niekoho...

loulou, Ut, 22. 09. 2009 - 16:01

Veď toto by som aj ja v tomto prípade potrebovala... pozrieť sa jej do očí. A hneď vieme, o čo ide. Nuž ale to je nevýhoda internetu. A výhoda pre podvodníkov... Lenže ak to celé aj pravda je, zo skúsenosti viem, že človek si pomôže iba sám. V tom prípade sa Akalenka ocitla v studni. Ktorá má úplne hladké steny a je sakra hlboká... Vtedy nepomáha nič iné, iba plávať ako o život, a potom možno zaprší... alebo okolo pôjde niekto, kto hodí lano. Lenže spoliehať sa iba na to znamená istý koniec. Veď treba myslieť konštruktívne, ako som pochopila, má niekoľko detí nad 15, veď treba spojiť sily, pohľadať brigády, keď už rodičia nevedia nájsť prácu. Problémy sa predsa neriešia plačom a samovraždami!

vinciffuk, Ut, 22. 09. 2009 - 18:13

Alenka, uveď to svoje tel.číslo... a Alenka z ríše.... Ti ponúka fantastickú pomoc...ozaj ako div z rozprávky,čo Ty na to ?

akalenkak67, Ut, 22. 09. 2009 - 18:54

Pravdaže sa velmi rada stretnem absolutne s každym.Ja mam čiste svedomie.Viem,že všeličo odomna vyzera aj ako chaos.Museli by ste v mojej situacii žiť a vtedy by sa vam zdalo mnoho veci jasnejšich.Určite by sa nam zišiel dobrý pravnik,aby som nebehala za znamimi,nemusela každu chvilu pisať na gen,prokuraturu,že prešla dlha lehota,a nemam odpoved.Aj teraz na jednu čakam.....Manžel nezahala ani teraz.Denne hlada pracu.Ale najradšej bude,ked bude mocť znova pracovať na svojich strojoch.Teraz beha po uradoch,Prepacte prave sa vratil.Možno si našiel pracu.Ešte sa dneska ozvem a dohodneme sa na stretnuti.Dam vam adresu,telefon....čokolvek.Ja som doma stale.Nemam čo skrývať.A objasnim vam všeličo.Možnože vela veci vyznieva uplne inak,ako to chcem,lebo to neviem tak podať.Preto že sa snažim všeličo objasniť,vyzera to zmetočne.A nonymitu prosim neberte tak,že sa skrývam.Ja sa stretnem naozaj s každým.Ja len jednoducho nechcem byť v telke.Musim si teraz niečo vyriešiť a potom ešte napišem.

Alenka z ríše divov, Ut, 22. 09. 2009 - 19:55

Alenka67- dostala som echo, že v Lídlu v Rbk potrebujú predavačku. No, ale to je na celý deň? Alebo ako to tam majú?
A nechaj si tú návštevu potvrdiť. Pomože ti to na istých miestach určite. :-)

akalenkak67, Ut, 22. 09. 2009 - 23:12

Manžel si niečo dneska našiel,dufam,že ho zoberu.V mojom pripade to nejde.Mam ZTP dcerku,s 24 hod.starostlivosťou.Doma som s nou z dovodu,že jej zdravotny stav neumožnuje chodit do internatnej školy.Chodime do školy 2razy do týždna po dve hodiny.Ma problemy s krmenim a ani opatrovatelka nepripada do uvahy.Preto som na plnom opatrovacom.O praci uvažujem tiež,ale až od noveho roku.Vtedy bude na materskej moja dcera a Lesanku mi prizrie.Som vyučena predavačka.Ani tie cele dni by mi nevadili.Lenže osobneho asistenta ani opatrovatelku Lesanka mať nemože.

Maka, Ut, 22. 09. 2009 - 23:16

prečo nemôže mať opatrovateľku a ani osobného asistenta. Veď podľa toho ako ju opisuješ tak práve ona by ich mohla mať.

dasa_, Ut, 22. 09. 2009 - 21:01

Ja si myslím, že Alena je naozaj reálna osoba. Surfovala som (aj pomocou Podaj dalej)a našla som aj jej adresu, telefón (asi spoločný s manželom). Manžel tuším vyrábal drevené hračky. Našla som aj to, že pred pár rokmi dostali peniaze myslím z Hodiny deťom na plienky na postihnuté dieťa a dokonca aj pár korún z vlády. Ale vždy išlo len o menšie sumy. Takže nemyslím si, že je to vymyslená postava. Takže tak.

Alena, nemool by sa o postihnuté dieťa starať manžel ako invalid (netuším, čo mu je) a ty by si sa skúsila zamestnať?

akalenkak67, Ut, 22. 09. 2009 - 23:21

Budem pisať v korunach.Manžel by sa mohol starať o malu.Pytala som sa na socialke.Ja poberam opatrovaci 7 500sk.Manžel by za tu istu starostlivosť poberal 2 500sk.To by bol akože nahradna opatera.Keby som pracovala za minimalnu mzdu a odratala rozdiel,ktorý mi zoberu,asi by sme si velmi nepomohli.Pojdem pracovať,ked bude dcera na materskej.Tak trocha načierno.To mi odnimu len tých 1500sk,čo dostavam navyše za to,že nepracujem.Vtedy sa mi to už oplati pracovať.

Maka, Ut, 22. 09. 2009 - 23:34

Ale veď to môžeš urobiť aj teraz keď manžel nemá prácu. Dostaneš k tomu daňový bonus na 8? deti, tak mi nevrav že sa ti neoplatí.
Manžel dostane plný invalidný /5 000/ + 2 500 opatrovateľský + 900 príspevok na benzín + príspevok na hygienu + rodinné prídavky 4 320 + 7 714 tvoja minimálna mzda + 4 820 daňový bonus - spočítaj si sama.... ktorá z vás mamičiek môže mať dnes taký príjem do rodiny?

Maka, Ut, 22. 09. 2009 - 23:34

Ale veď to môžeš urobiť aj teraz keď manžel nemá prácu. Dostaneš k tomu daňový bonus na 8? deti, tak mi nevrav že sa ti neoplatí.
Manžel dostane plný invalidný /5 000/ + 2 500 opatrovateľský + 900 príspevok na benzín + príspevok na hygienu + rodinné prídavky 4 320 + 7 714 tvoja minimálna mzda + 4 820 daňový bonus - spočítaj si sama.... ktorá z vás mamičiek môže mať dnes taký príjem do rodiny?

akalenkak67, Ne, 25. 10. 2009 - 21:55

Manžel ma dochodok 138€.400€platím mesačne najom.Specialna strava na dcerku zhruba 4600sk.A danový bonus je len raz do roka.Posledne sme si museli kupiť pračku,niečo na opravu spotrebičov,,,Z bonusu mamine nezostalo takmer nič.A maš tolko detí?Príjem nie je všetko.Potrebujeme sa aj obliecť.Poplatky ZRPš a školy tiež niečo stoja.S pozdravom dcera Miša

Maka, Po, 26. 10. 2009 - 00:54

Miša, asi si si len v rozhorčení prečítala môj príspevok a reaguješ neprimerane. Ja som reagovala na vetu tvojej mamy, kedy sa jej oplatí isť pracovať. Ja si myslím, že oplatí sa isť vždy! A keď si len troška dobrá v matematike tak si zrátaj čo som napísala ja a čo ty. Ak by si mama našla prácu a otec by ostal s Lesankou na opatrovateľskom tak neprerobíte. A aby som ťa opravila - daňový bonus je zamestnancovi vyplácaní mesačne. Mama by nemusela čakať až do mája budúceho roka aby jej ho vyplatili. Dostávala by ho k výplate každý mesiac.
A otázka "máš toľko detí?" tiež nie je na mieste. Nie iba rodiny s 8 a viac deťmi majú finančné problémy.
Držím vám palce aby ste sa z tej šlamastiky čo najskôr dostali.

púpavienka, Ut, 22. 09. 2009 - 22:11

Alenka, verím ti, lebo viem čo všetko je v našom zriadení možné. Som smutná z tvojho príbehu a sama som v zlej sitácií, ale určite neodmietaj pomoc od Alenky, ktorá sa chce s tebou stretnuť.
Ja verím aj to, že ked sa začne kopiť na niekoho, tak sa toho nakopí veľmi veľa. Nadarmo sa nehovorí, že aj pes sa v...e iba na veľkú kopu.
No zapamätaj si, že ked padneš až úplne na dno, môžeš tam dostať najviac síl, aby si sa odrazila od samého dna a začala riešiť s nadhľadom svoje problémy. Nezdá sa mi vôbec čudné, že to nechceš medializovať, vo veľa veciach s tebou súhlasím. Neviem ako by som ti mohla pomôcť, ale cítim v tebe silu a to je to v čom ťa môžem podporiť, aj ked to nebude fyzická rovina.

Verím, že spravodlivosť nebude večne slepá!!!!!!!!!!!!!(sun) (sun) (hug) :-)

akalenkak67, Ut, 22. 09. 2009 - 23:36

Ešte raz všetkým mamičkam.Som ochotna stretnuť sa skýmkolvek.Opatrujem Lesanku.Nemam sa prečo skrývať.Ja niesom podvodnička.Prijmem každu radu a pomoc,ktora bude realna.Nikoho nezavadzam ani nevydieram.Celý moj pripad je velmi zložitý a všetko je zdlhave.Mam velký dovod,prečo odmietam media.Mam osobnu skusenosť s nimi a bola som hlboko sklamana.Nebudem to tu rozoberať.Ak niektora za mnou pride,porozpravame sa.Objasnim veci,ktore sa zdaju zmetočne.Ja nadobudam znova stratenu energiu.Vela mi pomohla aj vaša konkretna pomoc,aj moralna podpora.A ti,čo o nme tvrdia,že som podvodnička ma vyburcovali k tomu,že nemožem čakať donekonečna a je opať čas začať podavať sťažnosti za prieťahy v konani aby sa veci pohli dopredu.Ak ma chce niekto navštiviť,nech mi napíše na moj meil.Ja vam pošlem adresu,telefon,pripadne vas možem aj počkať na stanici,alebo bližšie popísať,ako sa ku mne dostanete.Nikoho neodmietam.Som realna a nie som podvodnička.

akalenkak67, St, 23. 09. 2009 - 00:26

Chystala som sa spať,lebo mala dneska zazračne zaspala.To koli nej bývam hore takmer do rana,aby sa susedia vyspali.Neda mi to,ale musim to napisať.Keby som bola vypočitava a podvodnička,tak si možem dať domov navoziť darovane nabytky a rozne spotrebiče.Ja to odmietam len z jedineho dovodu.čo budem robiť potom,ked vysudim svoj nabytok?Kde by som ho dala?A v pripade,že mi ho zlikvidovali,tak potom budem uvažovať nad tým,čo pokupime.Nemame skrine,skrinky.Mame len dve staršie knihovničky,ktore tu boli.Takže veci mame veru aj po krabiciach.Lenže musime vydržať s tym,čo mame.Nemožem sa predsa zariadiť a svoj ešte zachovaly nabytok potom vyhodím?Alebo to budem skladovať pred bytovkou a podavať inzeraty typu darujem nabytok za odvoz.A oblečenie prijmam tiež len podla potreby.Ak niekto ma zachovalu obuv pre dievčata velkosti Veronike 34-35,Zuzane 37-38,Martine 36,Lucii 36-37,Nikole 34-35,Laure36,Lesanke 28 a chlapcovi Kamilovi 28.
Potom kto nema jasne,kolko mam vlastne deti,vydata dcera sa volaMichaela.Aj ona nam pomaha a nosi nam oblečenie od jej kamaratok.Aj same deti si doniesli nejake oblečenie od svojich spolužiakov.Len nechcem toho vela zbytočneho.Tak ma neobvinujte,že som nevdačna a chcem len peniaze.Ja som prijala každu pomoc s velkou vdakov,len som konštatovala,že najviac mi treba peniaze,aby sme neprišli o byvanie.Obuv potrebujem zo všetkeho najviac.Manžel aj ked tu pracu dostane,na vyplatu si ešte budeme musieť počkať.Ale už mame aspon nadej.Ak ho zajtra zoberu,zo srdca mi odpadne obrovský balvan. DAKUJEM
Moje t.č je 0918 64 98 54
nemam sa prečo skrývať.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama