reklama

Očkovať alebo neočkovať???

Pridal/a mimuscha dňa 09. 12. 2009 - 21:10

reklama

Maminky mám na Vás všetky dotaz...dnes sme boli na poradni a pani doktorka mi pri odchode oznámila,že nás čaká v marci očkovanie(osýpky,mumps a rubeola)-s tým som rátala,ale....vtisla mi do ruky letáčik(aby som si ho preštudovala),že sa mám rozhodnúť a dať jej vopred vedieť či mám záujem o novú vakcínu(pripláca sa cca 30eur),ktorou sa očkuje mumps,rubeola,osýpky a ovčie kiahne...ide mi hlavne o tie ovčie kiahne-dali (by) ste dieťatko zaočkovať...nedali...vaše za a proti...dôvody....Ak máte skúsenosti,bola by som rada,keby ste mi čo to popísali...dakujem:-|


reklama

reklama

betuska10, St, 09. 12. 2009 - 21:31

Podla mna ovčie kiahne pre malé deti nie sú nebezpečné.moje deti mali ovčie kiahne,nebolo to nič hrozné.len treba byť s nimi doma,ako pri každej inej chorobe.A určite to je na ovčie kiahne?Lebo proti PRAVýM KIAHNAM sa očkuje,to viem,tie sú nebezpečné.

svetlana (bez overenia), St, 09. 12. 2009 - 21:37

specialne o tejto vakcine neviem nic, no asi to bude zas jedna z tych, kde farmaceuticke firmy uz fakt nevedia, kde by zarobili (okrem chripky svinkovej).
ak mas moznost sa rozhodnut, rozhdone tu menej skombinovanu - ono vseobecne sa myslim dost dobre vie, ze VIAC-vakciny su "ovela nebezpecnejsie", ako jednodruhove.

Polárka (bez overenia), St, 09. 12. 2009 - 21:45

Ja by som sa spytala odkial pochadza ockovacia latka. Koncom augusta v Cechach zachitili kontaminovane vakciny proti prasacej chripke, od firmy Baxter. Vsetko sa vsak ututlalo. Coraz viac rodicov vakcinovanych deti upozornuje na nebezpecne vakciny, ktore sposobili cukrovku, zlyhanie obliciek, ci pecene.

Nahoda ?

Neviem. No tiez si neviem predstavit, ako vo firme s trojstupnovou ochranou mohlo dojst ku kontaminacii vakcin. Odbornici vravia, ze je to nemozne. Ak je to nemozne, potom to musel byt umysel.

svetlana (bez overenia), St, 09. 12. 2009 - 21:55

o tych kontaminovanych vakcinach som zhodou okolnosti vtedy citala ... myslim, ze sa vtedy este nevedelo, ze ide o prasaciu chripku, nie ? no moc si to nepamatam.
ale jedna kamaratka, co robi vo farmacii v CH mi o tom teraz rozpravala ... okrem toho rozpravala, ze fi Baxter ma zhodou okolnosti laboratoria aj na Ukrajine, zhodou okolnosti prave v tej oblasti bola nejaka vazna epidemia prasacej chriky, alebo este cohosi zmodifikovaneho (postihovalo to aj mladych zdravych ludi, vascinou s vaznym poskodenim pluc a pod) - viem zas len nepresne z pocutia, nic som necitala.
Ona dokonca vyhlasila, ze nejaka kapacita v tomto odbore (chemik / farmaceut, ... mne to meno nci nehovorilo) vyhlasil, ze je takmer vylucene, aby prasacia chripka skutocne pochadzala od prasiatok.
A k tej nahodnej kontaminacii - ona povedala, ze si skustocne nevie predstavit, ze by sa take cosi dialo "nahodne" vzhladom na vsetky kontroly.

takze tak ... takze jedinou ochranou je asi vlastny zdravy imunitny system.

Polárka (bez overenia), St, 09. 12. 2009 - 22:01

Presne tak. Suhlasim. Preto mame psa. Ako som pisala v inej teme. Tie chlpy nie su esteticke, ale aspon sa cvici imunitny system nas vsetkych (y)

Inak moj nazor je, ze prasacia chripka, tak, ako vtacia nie su dielom prirody. A tiez mi je divne, preco vsade robia halo z prasacej chripky ? Na bodnutie vcelou zomrelo viac ludi, a nikto nejde rusit vcelarov. Mne sa to cele nepozdava. Som zvedava, kedy dojde k tomu, ze sa ludia budu musiet povinne dat ockovat (flower)

svetlana (bez overenia), St, 09. 12. 2009 - 22:14

to je cele zvacsa len biznis ... aj staty, ako nemecko, svajciarsko nakupili kooopu vakcin, vo svajciarsku sa ockuje ZADARMO (a tu sa robi maloco zadarmo, v medicine uz toboz), nemecko zrejme tiez, neviem presne.
nemyslim, ze pride k nejakym velkym tlakom, uz aj v nemecku sa upusta od ockovania a to toto zaockovali velmi malo, dokonca sa hovori, ze daruju ockovacie latky dalsim krajinam ... no ale hlavne, ze zaplatili, nie ?

naviac ... priatelka nasho kolegu vraj mala prasaciu chripku - mala cosi ako chripka, zavolala doktorovi, ten jej poradil zostat doma a dat si cosi protichripkove, po jednom dni bez teploty mohla ist do roboty. Ak clovek nema problemy, tak nik nerobi ziadne vysetrenie, ziaden test (aspon v CH), lebo test uz nie je zadarmo - takze ak takymto sposobom zratuvaju vsetkych nakazenych, no tak potom zbohom statistika ...

svetlana (bez overenia), Pi, 11. 12. 2009 - 21:00

hladala som to, na jar tohto roku to bola islo o kontaminaciu vtacou chripkou, nie prasacou, ta asi vtedy neexistovala.

aha, a teraz citam, ze pises koncom augusta .. to som nezaregistrovala, ja viem len o marci, ale firma sedi, len sa zmenil druh kontaminacie.

davinista, St, 09. 12. 2009 - 21:59

Moja dcera bola v USA ockovana touto stvor-vakcinou uplne automaticky. Maju ju zaradenu v ockovacom kalendari. Medzitym sme sa prestahovali na Slovensko a prisiel cas ockovat syna. Pytala som tuto vakcinu od doktorky hlavne preto, lebo som chcela, aby boli zaockovani obidvaja rovnako. Tiez sme doplacali okolo 30 EUR, vola sa to PRIORIX TETRA.

Polárka (bez overenia), St, 09. 12. 2009 - 22:02

Tak sa vola ockovacia latka, alebo firma, ktora latku vyrobila ??

davinista, St, 09. 12. 2009 - 22:07

Latka sa vola Priorix Tetra a vyrobca je GlaxoSmithKline. Aspon dufam, ze si dobre pamatam...

Polárka (bez overenia), St, 09. 12. 2009 - 22:10

Dakujem ;-)

mimuscha, St, 09. 12. 2009 - 22:02

jedná sa o vakcínu Priorix-Tetra ,viac sa dá zistiť na www.ovciekiahne.sk .Mám dosť velkú dilemu,pretože vela detičiek prekonalo ovčie kiahne(aj ja)a je to v poho a odrazu je tu nejaká super vakcína+letáčik,kde sú rozpísané také následky ovčích kiahní,že :-O . no fakt neviem,samozrejme chcem pre drobca len to najlepšie,ale na druhej strane sa zasa bojím,aby som mu tým zbytočne neublížila....:-(

cibinkals, St, 09. 12. 2009 - 23:00

...ovčie kiahne sme prežili každá z nás...je fakt, že jedna mala teploty celý týždeň a druhá mala kiahnu na každom centimetri tela:-O
...napríklad, vedeli ste o tom, že ked sa pri kiahnach podal proti-teplotový Acylpirin, tak v mnohých prípadoch vznikalo ťažké poškodenie mozgu! Nikdy sa o tom nikto nedozvedel...len sa zrazu po rokoch uuuplne zákazalo podávať deťom do 15-tich rokov....
Ja by som nedala dieťa proti kiahnam zaočkovať.A u mňa v robote niektoré doktorky a sastričky nedali zaočkovať deti ani základným očkovaniam...to je už trošku extrém, ale aj to je názor!
Len si predstavte to malé decké telíčko a šup, pár dní na svete, a už dostane proti tubere...rovno do ruky...Moja Tereza bola teraz v 12-tich preočkovaná, a poviem Vám, bolela ju ruka dobré tri týždne....čo potom to dieťa...
Konečne sa vystrebe z tubery, a šup záškt-tetanus-čierny kašel...a aby nebolo dosť ešte do druhej nožky žltačla a niečo proti zápalom mozg.blán...a takto to pokračuje až až až...
dakedy sme dávali detičkám na cukor pár kvapiek proti obrne...už sa to nedáva...haha...prečo že? Lebo boli strašné reakcie, deti podostavali krče...záchvaty, ako pri obrne...Tak radšej nadopujme deti mrtvymi bacilmi...
Niesom odporca!!!Bože chráň, ved nás to všetko chráni...ale myslím si, že všetko s mierou....
Nedala by som očkovať proti rakovine krčka maternice- najnovšia študia, velmi tajná, ktorá prenikla je, že sposobuje sterilitu...
a to ešte nevedia, čo sa prejaví o 10-15rokov:-(
Je to len a len na matke...len jedno...doktor ti poradí to, čo chceš počuť...taktika jak sviňa...
Raz v jednej ambulancii, zastupovala som sestričku...a prišla druhá doktorka s dieťaťom...nemala vôbec tieto super očkovacie látky...dala svoju dceru zaočkovať starou klasikou...a keby ste počuli tie komentáre tých dvoch doktoriek...o tom, že nám to bolo dobré, a čo teraz všetko navymýšlaju...
P.S. Nedala som sa nikdy zaočkovať proti chrípke, a nemala som teplotu asi 11rokov! Takže, ak dostanem v robote prasacinu, tak ma asi rovno zabije;-)
A zaočkovať sa proti nej tiež nedám, asi ako celá naša nemocnica!

mimuscha, St, 09. 12. 2009 - 23:28

Cibi ja viem,že doktorka má nejaké percento z týchto vakcín-za to že to natlačí mamičke.....ja som zostala trošku paf z toho ,že už sa očkuje aj proti tomu...ja len či to má nejaký význam,ked to dieťa bude proti všetkému zaočkované...

cibinkals, St, 09. 12. 2009 - 23:57

...doktorka z toho nemá nič...možno pekné tričko pre sestričku a sebe nejakú tú možnosť, že ked bude potrebovať, firma jej kupi novú tlačiareň:o)
Dieťa bude už očkovane proti všetkému, a bác dostane sa do kolektívu, niekto naň zakašle...vybehne na jarnú lúku, alebo bude pri starkej, ked upratuje dedovi staré duchny...a neporadí si to telo s ničím...
Stredná cesta je tá najlepšia....Ak ti srdce radí, zaočkujem, aby sa moje dieťa netrápilo , tak zaočkuj...nezaočkujem, síce sa poriadne zapotíme, ale sme o kusok silnejší...tak nedaj zaočkovať:-)

monika_dankova, Št, 10. 12. 2009 - 08:14

Naozaj si to treba riadne premyslieť(y)

eniXelka, Št, 10. 12. 2009 - 08:59

My sme tiez rozmyslali nad tetra vakcinou (su tam aj kiahne), ale napokon sme sa rozhodli, ze nedame ockovat kiahne. Ja som mala kiahne ako dieta a boli bez problemov. Uz kiahne nedostanem a vakcina nezarucuje to , ze kiahne nedostanes, len jemnejsi priebeh........Aj co som citala pribehy matiek, ktorych deti mali kiahne, tak to bolo ok. Takze nasu malu hned supneme k niekomu , kto ma kiahne (giggle) a nech si tvori vlastne proitilatky

len ja, Št, 10. 12. 2009 - 09:32

Nedala by som svoje ZDRAVE dieťa očkovať ničím "navyše". Inak by som asi rozmýšľala, keby som mala chronicky choré dieťa, ktoré by ovčie kiahne(alebo niečo iné) nemuselo zvládnuť.

Iwa, Št, 10. 12. 2009 - 09:46

Musíš si to sama zvážiť. Ja svoje deti očkovať nedám. Vírus ovčích kiahní po prekonaní choroby ostáva v tele a pri určitých podmienkach sa môže znova aktivovať, ale už nie ako kiahne, ale ako pásový opar (http://www.herpes.sk/co_je_herpes.html). Mne sa to stalo a je to velmi nepríjemné a hlavne bolestivé (skoro 3 týždne som žila na ibuprofene). A práve toho sa bojím, že by po očkovaní mohli dostať pásový opar. Kiahne sa dajú prežiť... Dala som junákov okrem povinného očkovania len proti pneumokokom zaočkovať, lebo mávali zápaly ucha a odvtedy už nemali.

adus, Št, 10. 12. 2009 - 09:52

Súhlasím s názormi vyššie uvedenými - tiež si nemyslím, že by ovčie kiahne pre DETI boli nejak nebezpečné a je dokonca dobré, ak tým prejdú (poznám, keď si ich maminy úplne zámerne "podávajú" kým sú deti v škôlke, aby ich to potom nezastihlo keď budú školáci).
Iné je to, keď sa niekomu podarí dožiť dospelosti bez toho, aby ich prekonal - a hlavne u mladých mužov, kde ovčie kiahne môžu spôsobiť že nebudú spôsobilí splodiť potomstvo. Práve preto som svojho syna nechala toť nedávno proti nim zaočkovať - ale to už bola samostatná vakcína IBA proti kiahňam. Tiež mi bolo povedané, že jedno očkovanie nezaručí 100% imunitu, ale iba na 80%, ale to už považujem za celkom dostačujúce a druhú dávku som mu už pichnúť nedala.

mimuscha, Št, 10. 12. 2009 - 12:14

Drobec nie je chronicky choručký ani nemá nijaké alergie a iné zdravotné problémy....viac sa prikláňam k neočkovať,ja som len zostala trošku zaskočená s akou lahkosťou mi doktorka treskla ten letáčik,akoby nešlo o nič....žiadne informácie,riziká....proste nič....len to rozhodnite sa....a vo svojom okolí nepoznám nikoho,kto by dal dieťa zaočkovať proti kiahniam-majú staršie detičky od môjho a tá možnosť ešte nebola...dakujem za Vaše názory a vyjadrenia

matafix75, Št, 10. 12. 2009 - 14:18

Proti kiahňam som nedala ani ja,je lepšie keď si to odbili a ešte aj tá sranda pri natieraní.Vždy keď sa nechceli dať natrieť,zahrali sme sa na indiánov a bolo to super.Skor uvažujem o tej vakcíne proti čiernemu kašľu,lebo ja som ho mala opakovane a je to horor.Dúfam že ju schvália.

monus, Pi, 11. 12. 2009 - 22:09

no.ovčie kiahne som dostala teraz a to mám 33r a veľmi rada by som ich radšej prekonala v detstve ako moje 2 malé deti od ktorých som sa nakazila. obaja to zvládli lavou zadnou,čoskoro si ani nespomenú že niečo také mali ale ja ako dospelá som myslela prvé 3 dni že to neprežijem. moj názor neočkovať a prekonať v detskom veku,epidemie kiahni sú každoročne v škôlkach,školách

katka0210, Pi, 09. 04. 2010 - 20:23

Milé mamičky, ak toto čítate skúste pozrieť www.rizikaockovania.sk
a taktiež http://ockovanie.webnode.sk/ myslím, že pochopíte že už dávno nejde o zdravie našich pokladov, ale o gigantické zisky na úkor zdravia našich nevinných detí! Pochybné vakcíny naďalej testujú na našich deťoch! Dokedy?
Prebieha petícia za dobrovolnosť v očkovaní, ak chcete aby sa niečo zmenilo, stačí si vytlačiť petičný hárok, dať podpísať a zaslať poštou, ak sa nazbiera dostatok podpisov, konečne nás rodičov začnú brať vážne!
Všetky chceme predsa len dobre pre naše deti a už dávno nežijeme v chatrčiach vlhkých, aby nás očkovali proti tubere a mali sme my aj naše deti dosmrti zohavené rameno jazvou!

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama