reklama

Došiel na psa mráz

Kamila , 02. 11. 2015 - 21:51

reklama

Dieťa je v štvrtom ročníku a ja si vychutnávam školu aj za starších troch. Hambím saMoja by len tvorila a tvorila ... Takého majú v škole len véééľmi poskromne.

Matika, tam toho priestoru na realizáciu sa veľa nie je, ale zvládala ju celkom v pohode. Doteraz .... násobenie riešili sčítaním. Doma sme sa zakaždým pozastavovali, prečo sa násobilku neučia naspamäť, tak ako my. Až dnes. Po týždni bola najmladšia v škole, lebo okrem prázdnin maródovala. Došla s tým, že majú vedieť časť násobilky aj s delením.

No a dnes bol klavír, musela robiť vianočnú pohľadnicu, však Vianoce sú za dverami a iné úlohy ... Druhé kolo učenia sa násobilky dopadlo katastrofálne. Spolužiačka jej síce minulý týždeň povedala úlohy, ale nie, že už majú aj voľačo vedieť naspamäť .... A už sme dve kľudné, vyrovnané ....., poniektorá snáď už spí ...

Ta tak, dievčatá, ešte viete násobilku a čo vaše ratolesti? Mne sa poniektoré veľké násobky občas pletú a netuším ako si ich natrepe do hlavy najmladšia. Ja neviem či je to nákazlivé, ale po vzore staršieho syna, majú mladší dvaja veľkú chuť sabotovať školu.Hambím sa


reklama


reklama

dasa_, Ut, 03. 11. 2015 - 05:35

Doma doučujeme jedného deviataka pred monitormi a sme z toho obaja zúfalí. On nevie násobilku, jedine, ke´d použije kalkulačku. Možno nejaké menšie čísla by aj ponásobil z hlavy, ale to tak maximálne 2,3. Delenie je rovnaký problém, ak nie väčší. Oni ich vlastne v škole tú násobilku vôbec nenútia vedieť tak, ako kedysi. A zdá sa mi to škoda.

Alebo inak, nerozumiem tejto škole.

Kamila, Ut, 03. 11. 2015 - 09:34

Jasné, že násobilku musia vedieť bez toho to nejde, usetri to kopec casu. To len najmladsia sa ocitla v situacii, ze zrazu uz zo dna na den, teba volaco vediet a to zdaleka nie celu. Mozno  len tym ze chybala, to neslo postupne ....

Suhlasim s  pohladom na skolstvo a akosi to vnimaju aj nase deti, bo tolko dobrodruzstva co ja zazivam. Mladsi synator, druhy rocnik na gympli je ochotný venovat uceniu, prestávky v škole ...  Starsi tusim ani tie prestavky nie ...,a le u z ma gympel za sebou a nastastie nam otvorili uzasne dualne pomaturitne programatorske studium v KE. Este, ze najstarsia, tvrdi, ze je s vyskou spokojna a ona by sa ucila aj cely zivot. Úsmev

Pri mladsej mam ten problem, ze ona sa nechce ucit, chce tvorit, ale trva na dobrych znamkach a to nie je vobec dobra kombinacia.  Ale celkom zabralo, ze za dobehnutie vymeskanych uloh sme boli kupit snurky na viazanie naramkov. Hambím sa

Dzeny, Ut, 03. 11. 2015 - 07:28

Rozhodne sa nepovažujem za konzervatívnu až spiatočnícku osobu a každú zmysluplnú inováciu v oblasti výchovy a školského vzdelávania podporím celou svojou živou váhou. Naschvál som použila prídavné meno "zmysluplnú" lebo niekedy som rozladená z toho, ako sa deti učia.

Vidím to na neteri a netýka sa to len matematiky, ale aj iných predmetov. Násobilku ich tuším učili aj naspamäť, čo sa mi zdá dobre, lebo pre mňa nie je normálne, aby si jeden človek nevedel do 100 vynásobiť do sekundy. Ja viem, že sú kalkulačky a mobily, ale to je aj o cvičení pamäte a mozgu... 

Doteraz som nepochopila systém, akým ich učili odčítavať. Keď mi to predviedla, s tým, že tomu nerozumie, tak som sa len rozčúlila a so sestrou sme jej ukázali ako sme sa to učili my. Čuduj sa svete, pochopila to hneď. Sestra sa pýtala učiteľky, prečo ich to učia takto, pani učiteľka jej vysvetlila, že deti to tak lepšie chápu. Naše dieťa to nepochopilo, takže to asi nebude platné pre 100% žiakov:)))

Keď už teda chceme byť takí moderní, tak prečo nevysvetlíme deťom rôzne spôsoby a nech si počítajú ako im to ide lepšie. To by som považovala za pokrok. Dôležité je, aby sa dopracovali k správnemu výsledku, nie aby otrocky opakovali nejaký spôsob počítania.

Aby som len nekritizovala, tak sa mi zdalo celkom fajn, neviem, či je to tak všade, že pubertiakom zaviedli ako povinné čítanie súčasné knihy, ktorým rozumejú a všetky Selanky od Hollého a pod. im dávajú čítať neskôr, keď na to aspoň trošku dozrejú a majú aj nejaké znalosti z histórie, aby to vedeli chápať v kontexte. 

Bože, ja som už teraz v strese z toho, že ak budem mať dieťa, tak budem večne nastúpená v škole robiť poriadky s týmito výmyslami ako taká správna hyperprotektívna a večne nespokojná matkaVáľam sa od smiechu po podlahe

andrea77, Ut, 03. 11. 2015 - 07:46

My zase v práci sme boli veľmi prekvapené, keď nám kolegyňa rozprávala o svojej sestre, našla si prácu v Bratislave, vydala sa tam, a pred rokom jej dcéra nastúpila do súkromnej základnej školy. V 1.ročníku sa učili len tlačené písmenáPrekvapenieteraz je druháčka absolútne nevie písané písmo, veľmi slabo číta, domáce úlohy takmer žiadne nikdy nemali....druhú dcéru vraj už len do štátnej dá.Úsmevboli tam dosť veľké rozdiely v štátnej a súkromnej, keď sme tak porovnávali so svojimi deťmi...)

Kamila, Ut, 03. 11. 2015 - 09:48

Veru to sčítanie  a odčítanie, cez desiatky, stovky v riadkoch je katastrofa, ked sa to da pekne napisat pod seba, to im ukazali snad po roku?

Nasi sa povinnemu citaniu akosi vyhybaju, okrem najstarsej bo ta cita Tolsteho, Dostojevskeho, Huga dobrovolne pocas vysky, pomedzi to obcas aj moje rozpravocky. Starsi syn precital za cely zivot dve knihy, mladsi zase po anglicky Hru o trony a dost a najmladsia cita len jedneho autora.

aramana, Ut, 03. 11. 2015 - 09:11

Násobilku aj o polnoci a to platilo aj pre moje dieťa, ktoré je ťažký diskalkulik, proste násobilka naspamäť do 100Áno

Viem ju aj ja, matematiku milujemSrdce

A teraz perlička...robila som nedávno skúšky na ktorých som musela deliť 100, proste len posunúť desatinnú čiarku a potom výsledok vynásobiť niečim...ja som si celý príklad dala do kalkulačkyHambím sabez srandyHambím saniečo ako 126,24:100x12 ... 258,91:100x12 ...Hambím safakt.proste tréma, strach o dobrý výsledok urobili svoje a ja si pripadala fakt jak debilChichocem saa to som dospelý človek, čo ja vlastne chcem od svojho diskalkulika???? Chichocem sa

Dzeny, Ut, 03. 11. 2015 - 09:38

Keby som robila skúšky, mala počítať a mohla použiť kalkuačku, tak to urobím. Ale som bytostne presvedčená a tom, že v prípadne nutnosti musí človek rozumieť spôsobu výpočtov a vypočítať to na papieri bez kalkulačky. Keď si porovnám, čo všetko som si vedela vypočítať na gymnáziu a teraz, tak mi je z mojej neznalosti jemne nevoľno, ale na druhej strane, viem, že niekde v hlave to určite je a v prípadne najvyššej núdze to vyhrabem:) 

Kamila, Ut, 03. 11. 2015 - 09:54

Veru, nasobilku bys me mali vediet, ale obcas aj ja zavaham. Ako vyzeralo vase ucenie nasobilky so synom?

Jasné stres robí svoje.

aramana, Ut, 03. 11. 2015 - 10:05

Naučil sa násobky a potom počítal na prstoch.Napríklad - 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21 ....a ked bol príklad 8x3, počítal si násobky troch, kým neotvoril 8 prštekov.jemu nenapadlo že mu stačí povedať tri násobky ôsmych.povedal osem násobkov trojky.proste diskalkulik.vzťahy medzi číslami nechápe.

Kamila, Ut, 03. 11. 2015 - 10:09

No to ste mali veru riadne  náročné.

Ariesa, Ut, 03. 11. 2015 - 10:16

Ja matiku rada. Nasobilka musi byt. A asi budem jedina, no mne sa paci, ze ich ucia vzdy viac sposobov mat. operacii a nechavaju im volnu ruku, ktory si vyberu. Staci aby to mali dobre. My sme to na rodicku riesili minuly rok, ze nerozumieme tomu, ako deti pocitaju ulohy, ze sa zmozeme len na kontrolu vysledku. Mame deti trapit postupom? Tak nam ucitelky vysvetlili, ze postupy su asi 3 a ziaci ich pouzivaju podla toho, ktore im sadnu. A ze napriek tomu, ze sa nam zdaju tazke, su naopak jednoduchsie. Bunky na matiku maju bud vsetci, alebo im vyhovuje system a nevznikaju vyrazne rozdiely, ako sme mali my v triede kedysi. A to nespia na vavrinoch. Musia makat.

Netrvali ani na tom, aby tretiaci vedeli spamati vybrane slova. Teraz vo stvrtaku vsak pisu slohy a diktaty a rozne ulohy s vybranymi slovami, pretoze je to len 4-rocna skola a niekde na ZS trvaju na tom, aby to decka vedeli spamati. Tak nech ich maju poriadne zafixovane, ked budu prestupovat na inu skolu a aby sme s tym ratali, ze sa ich nakoniec budu musiet doucit. Co je podla mna zbytocne, lebo ja som ich nikdy nevedela vymenovat, za tie po B, som dokonca schytala 5-torku. Totalne som ucitelku vytocila, ked som lovila z pamati. ... bylina? ... Bytca? ...

Kamila, Ut, 03. 11. 2015 - 10:50

Ono je fajn, ked tych sposobov je viac a mozu si vybrat, ale take som u nas  velmi nepostrehla.

Inak vybrane slova, zasnem ake sa ucia teraz, volaco uplne ine ako my. Vyznam niektorych slov musim hladat na nete,a by som dietatu vysvetlila. Napriklad co je "smyk" voľajaké polnohodpodarske nadaradie ...

Iwa, Ut, 03. 11. 2015 - 10:47

A prečo som si ja myslela, že tvoje slečna je už štvrtáčka ako náš mladší? No, násobilku naspamäť jednoznačne! Keď sa ju mal učiť starší, učiteľka na rodičku navrhla, že rovno nech sa ju decká naučia naspamäť, lebo tie všelijaké pomôcky, čo im dali do učebníc, sú nanič a deti len popletú. VŠETCI rodičia súhlasili Slnko Mladšieho som zrušila, že je mi jedno, ako vypočíta (on sa snažil pomocou učebnice), ale na 15-minútovku má len 15 minút nie 20. Zistil, že keď násobilku vie naspamäť, ešte mu pár minút ostane, aby si všetko skontroloval. Odčítanie pod sebou sa decká učia už v 4. ročníku. Tak isto zaokrúhľovanie v štvrtáckej učebnici je úplne zle, ale fakt zle, lebo ich napr. 23 nútia zaokrúhlovať nahor Prekvapenie tiež sme sa s učiteľkou dohodli, že ich to naučí normálne, aby potom nemali zmätok. To pomlčím o nejednoznačných slovných úlohách, kde najprv si musíš položiť otázku "Čo tým asi chcel autor povedať?" a keď správne pochopíš autorove myšlienkové pochody, tak sa dopracuješ aj k správnemu výsledku. Doma sa vždy nad takými perlami hádame... drahý sa začne rozčuľovať, že ako im tie učebnice píšu, ja (prakticky) pozriem príklady o 1-2 strany dozadu a podľa toho, čo preberajú sformulujem jednoznačnú otázku, aby dieťa pochopilo a vyrátalo Vyplazený jazyk Slovenčinu/vybrané slová na počudovanie chalani vedia. Nevedia ich vymenovať, nevedia ich naspamäť, ale na 99%, keď sa opýtam čo sa v slove píše, tak vedia správne. Dysgrafik povie dobre a napíše zle, ale snaží sa Chichocem sa "Povinné" čítanie majú obaja také, že si každý mesiac môžu vybrať knihu akú len chcú a tú spracovať. Našťastie majú učiteľky rozhľadené a celkovo úžasné, ktoré sa snažia deti čo najviac naučiť, a ešte tak, aby ich to v škole bavilo. A výtvarnej, hudobne a pracovného vyučka je fakt málo, decká prídu sklamené, že zase až o týždeň a oni by chceli každý deň Veľký úsmev ale so mnou sa im veľmi tvoriť nechce, keď mám čas ja a mladšie chytá tvorivosť o 20:00 večer a to ho musím bohužiaľ zrušiť, lebo by sme umelcovali do polnoci Pohoda

Kamila, Ut, 03. 11. 2015 - 11:03

Bože, ona je štvrtáčka, to už len ja mám zo svojich detí totálnych chaos. Hambím sa

Odčítanie pod sebou je pre mňa až vo štvrtom ročníku, lebo už pár mesiacov rátali v riadku ....

V každom prípade, je  škola dobrodružná a ja som už na také stará.  Moja chce tvoriť stále a najlepšie anučí sa jednu techniku a ideme na novú, nebude robiť dvakrát to isté.

Iwa, Ut, 03. 11. 2015 - 12:35

Aj tak sú to naše bábätká Chichocem sa aj ten môj väčší capko, čo sa na mňa zavesí, že pritúliť a špičky ťahá už po zemi...

Stará budeš, keď budeš mať vnúčatá. Kým máš deti na ZŠ, tak si furt mladá!

Tak to máš dobré, že dokončí jednu techniku. Náš junák mi dielko podá, že Mama, dokonči mi to! alebo nechá všetko rozbŕlané na stole aj týždeň.

Kamila, Ut, 03. 11. 2015 - 12:41

Ona ma tvorenie po dvoch stoloch v obyvacke, ani ulohy nema kde robit a naramky mam ja dokoncovat, len ja uz nevlazdem tvorit ... A pomedzi to sa pusti do lega v obyvacke na zemi a v sobotu sa mozeme hrat na popolusku. Dame tych dvoch umelcov dokopy? Ja ked vidim starsich gymnazistov, teraz len jedneho, nemam srdce tam poslat dalsie dieta, ta som zvedava co to bude az to bude, este ze mame dost casu ...

 

dasa_, Ut, 03. 11. 2015 - 10:53

mmch, keby len násobilka. ja som zažila šok, že trojčlenka je problém. A o percentách ani nehovorím!!!!

zvonilka, Ut, 03. 11. 2015 - 11:39

Tak u dcery v skole nasobilku museli vediet  naspamat a aj vybrane slova.Dokonca vzdy ked prebrali vybrane slova napr. po B, tak na domacu ulohu mali napisat pribeh alebo nieco podobne tak, aby pouzili vo vetach vsetky vybrane slova po B,bolo to narocne ale splnilo ucel,dostalo sa im to hlavy.Ale to ucenie je zrejme na kazdej skole individualne,lebo k dcere do triedy prisli dve nove ziacky a vôbec nevedia nasobilku,o vybranych slovach ani nehovorim,a to su piatacky,tak ucitelka im musela davat dom.ulohy zvlast,aby dobehli to co uz mali davno vediet.Takze ja som urcite za aby sa ucili naspamat nasobilku aj vybrane slova.

Kamila, St, 04. 11. 2015 - 08:44

No vybrane slova naspamat ziadna slava, poniektore su ozaj divne. Nasi ich skor precvicuju zlava zprava .... Vyzera, ze rozdiely medzi skolami su velmi velke.

Iwa, Ut, 03. 11. 2015 - 12:53

U nás je teraz problém geometria. Že ceruzka má byť ostrá, úsečka podľa pravítka a presne, náčrt rukou a nemusí to byť presne... no strach a hrôza. Pentelkou rysovať nezvládajú, len takou najobyčajnejšou ceruzkou, len ich nervuje, že ju musia každú chvíľu strúhať. Kružidlo už ako tak ovládli. Starší začal rysovať tvrdšou ceruzkou a už si diery robí do zošita Vyplazený jazyk

Stále mi z toho vychádza, že čím viac chceme tým deťom uľahčiť školu, tým je to horšie. Všelijaké tie ergonomické perá, nožnice, plastové kružidlá (s tupou ihlou)... deti sa s tým viac natrápia ako naučia. Mladší má problémy s písaním, mal všelijaké perá a nakoniec si našiel to "svoje" úplne obyčajné za 1,2 eura, ktoré neni ani trojhranné. Kvôli nožniciam ma jedna učiteľka pomaly za vraha vyhlásila, lebo boli podľa nej špicaté a ostré - chvalabohu, na obale bolo, že pre deti od 4 rokov. Aj tak malému zakazovala v družine si vystrihovať.

Kamila, St, 04. 11. 2015 - 08:41

To ani tak ani tak. Ja som velmi vdacna za gumovatelne pero, moja je dost nervak, takto si chybu vygumuje opravi a neskrta do nepricetna.

Nasi volaco rysovali zaciatkom roka, snazim sa neriesit ked nemusim.

Pepka, Ut, 03. 11. 2015 - 14:39

Ja som sa tiez snažila dcere pomáhať s matematikou išlo my celkom dobre až do piatej triedy , koľko krát chudinka plakala, ze miss tá a tá to hovorila ináč ale akosi sme to zvládli . Niekedy som si myslela aký sú ti Američania somári lebo sa my zdalo, ze sa škrabú pravou rukou po ľavej strane hlavy.tvrdila som jej ze lepšie to pochopí podla mna ,ze moja draha je jednoduchšia a bola a dcera lepšie tomu rozumela . Veď čísla sú všade rovnaké , omyl . Dostala som predvolanie do školy .ucitelka matematiky bola velmi zlá na mna ,ze mutim mozok mojej dcere slovenskou matematikou , ze moja way is good, ale ona sa musí ucit her way. A tým sa skončilo moje pomahanie .

Kamila, Ut, 03. 11. 2015 - 19:42

Tak to musela byt veru neprijemna skusenost, no uz je to len na dcere ...

Pepka, Ut, 03. 11. 2015 - 20:32

To sa stalo v piatej a teraz už je v jedenastej

 Naštastie je dobrá v matematike , je to jej obľúbený predmet.

Kamila, Ut, 03. 11. 2015 - 21:46

Ja neviem, nejak deva skonstatovala, ze stvrty rocnik je akosi velmi narocny. Skoro kazdy predmet ich uci ina ucitelka, takze nie je problem naplanovat dve velke pisomky, jednu mensiu na jeden den .... a nasobilak je uz zrazu najmensi problem.  Ja chcem prazdniny, no nic bude ako nebolo, to len uz nevlazdem riesit skolu pomedzi vsetko ostatne ..., ale drahy ma uz aspon po operacii ...

adus, St, 04. 11. 2015 - 13:58

a to už neplaltí, že veľká môže byť iba 1 za deň? lebo za čias mojich detí to platilo

Kamila, St, 04. 11. 2015 - 14:30

Je to vysoko individualne. Len na prvom stupni by si to jedna ucitelka mohla ustriehnut, ale ak je skoro na kazdy predmet ina, tak uz je veselo.

Dzeny, Št, 05. 11. 2015 - 08:25

Keď som chodila do školy, tak sa učitelia na rôzne predmety začali objavovať až v piatej triede... To už teraz majú viacerých učiteľov? Nemám na to názor, len ma to prekvapuje. Ale ak tí učitelia medzi sebou nekomunikujú a napchajú veľa povinností deckám na jeden deň, je to pre ne len zbytočný stres. Nehovoriac o tom, že je to stres aj pre rodičov. Ak učí jeden učiteľ, lepšie si vie rozvrhnúť skúšanie, testy, písomky, úlohy. Nemyslím si, že klásť na deti nejaké nároky je škodlivé, ale rozhodne by to malo mať mieru.

Kamila, Št, 05. 11. 2015 - 08:46

Nasi maju rozne ucitelky uz od prveho rocnika, len na zaciatku pomenej, teraz uz viac. Neviem posudit ci je to dobre, alebo zle, to len pri tych pisomkach, aj domacich ulohach,  sa to obcas nazbiera, vcera tretiu nakoniec nepisali.

šejla, St, 04. 11. 2015 - 08:13

no ja si pamätám, že pokiaľ aj posledný žiak nevedel násobilku, nešlo sa ďalej a učky nečakali že ich to doma rodičia naučia, ale stále sme to dookolo opakovali. teraz dcérina kámoška nestíha, tak si vymyslí výsledok a učiteľka ju posiela k psychologičke že diskalkúlia. neviem dcéra v tom má jasno sama sa naučí, ale to tempo je rýchle, ostatné deti keď nestíhajú, tak neviem , neviem..

mňa ale zarazilo, že dcéra je piatačka a majú monitor, a učka im dala sa naučiť doma rovnice, tak s dedkom 2 hodiny rumázgala nad príkladmi, a vraj rovnice vôbec nepreberali. tak neviem, žeby si učka chcela šplhnuť na monitore? stretli ste sa s tým baby?

 

Kamila, St, 04. 11. 2015 - 08:38

Tomu monitoru nerozumiem, nasi uz ako stvrtaci, kazdy den vlacia do skoly ku dvom knizkam z matiky aj pripravu na testy na monitor, ktory ma byt az v piatom rocniku.  Prekvapenie

šejla, St, 04. 11. 2015 - 08:54

mužovi to pripadá, akokeby každá škola mala iné osnovy a na monitor dajú aj učivo čo nepreberali niektorí a tak učka aby mali dobre výsledky to dá za domácu úlohu rodičom, fakt neviem...

 

Iwa, St, 04. 11. 2015 - 13:00

Starší je piatak. K monitoru dostali po jednom pracovnom zošite zo SJ a z Mat. Vlani učiteľka monitor ani raz nespomenula a ona bola teda pedant, čo sa týka prípravy deciek na všelijaké testy a pod. Robila s deťmi aj Comparo. Terajšia slovenčinárka ani matikárka z toho žiadnu vedu nerobia, decká teraz robia úlohy hlavne z tých špeciálnych zošitov k testovaniu a že učivo z piatackej učebnice doberú potom. Som zvedavá, aké informácie budú na rodičku. Ináč, vlaňajšie testy sú tu: MAT SJ

Kamila, St, 04. 11. 2015 - 13:09

Ta k comu je to dobre, ked teraz riesia testy nie piatacke ucivo, o com to potom je?

Iwa, St, 04. 11. 2015 - 13:51

Do polky októbra brali normálne piatacke učivo, len teraz to majú tak 1:1 nové učivo a opakovanie na testovanie. Z literatúry berú veľmi veľa, z gramatiky ani tak nie. Z matiky začali geometriou, to učiteľka usúdila, že tam majú medzery :) Chcem junáka nahovoriť na 8-ročné gymnázium a skôr sa obávam prijímačiek v máji, lebo tam už bude toho piatackeho učiva veľa. Toto testovanie je o tom, čo ich naučili na 1. stupni. Celkovo celé testovanie je o ničom, či v 5. alebo v 9. ročníku.

V poslednom čase rozmýšľam, či je lepšia škola, ktorá prispôsobuje nároky slabším a šikovnejší sa nudia (ale potom sú rozdiely medzi deťmi nie také veľké) alebo škola, ktorá uprednostní lepších a tí horší/pomalší musia zabrať doma a majú depky z tých lepších spolužiakov...

Kamila, St, 04. 11. 2015 - 14:04

Ja zase intenzivne rozmyslam o waldorfskej skole, len je to od ruky, drahe a kruzky ma pri tejto skole ..., takze ostanem v rovine uvah.

crystall, St, 04. 11. 2015 - 20:26

Nuž, ja som sa kvalitne vydesila :), teraz v tomto čase, ako vás čítam. Prepadla som mladého, vyvaleného v kresle a poďme násobky. Skoro zletel z toho kresla, že prečo? Tak schytal vysvetlenie, že na Naničmame písali, že vás slabo učia násobilku, tak šup. No na jeden výdych zvládol všetko. Moja pýcha narástla zas o kus vyššie, tak som dala, podľa vzoru Ariesy, že a vybrané slová po B? A sme skončili: by, aby... a nič. Tak, že dám ďalší chyták, že po "M"?  To sa mi uchechtol, že: My sa mýlime, keď si myslíme, že myš sa umýva mydlom.

Uznať, mladému?

Dáko spokojne si hovie v tom kresle, celá telka moja.

Kamila, St, 04. 11. 2015 - 20:33

Blahoželám k násobilke. ÁnoVybrané slová stačí vedieť používať a ta veta je krásna. Úsmev

crystall, St, 04. 11. 2015 - 20:40

:)

A ako sa dobre pamätá, potvora.

dasa_, St, 04. 11. 2015 - 20:28

hmm, doučujeme doma matiku deviataka. Dnes došiel a doniesol opravenú písomku. Podľa mňa mu pani učiteľka dobrý výsledok opravila na zlý. Pridala proste zátvorky tam, kde byť nemajú. Doma sme dvaja inžinieri, išli sme na návštevu, kde boli ďalší dvaja. Pribrali sme si aj lexikón matematiky. Riešiť to teda nebudeme, nie sme rodičia. Ale žiaľ, stále mám pocit, že keby daný žiak bol zapísaný u nej ako jednotkár, tak písomku opraví úplne inak. Nuž, tieto hyperaktívne deti to niekedy majú ťažké. A okolie s nimi Úsmev

Kamila, St, 04. 11. 2015 - 20:35

Tak to je veru nepríjemné, mladý muž  sa snaží a keď na také narazí, ťažšie sa mu asi hľadá chuť napredovať.

crystall, St, 04. 11. 2015 - 20:38
áno, demotivuje :(
dasa_, St, 04. 11. 2015 - 20:44

no demotivuje, ale našťastie mladý muž to tak neberie. On je už životom ostrieľaný - toto je snáď 4. ZDŠ, ktorá ho prichýlila. Veľa problémov si vyrába sám a uvedomuje si to. Čím je starší, tým je to síce lepšie, ale niektoré veci sa s ním vlečú. Jediné, čo ma teší je, že rozumie princípom, len občas zaskočí "vyšší princíp"

Iwa, St, 04. 11. 2015 - 23:40

Ja tak poctivo vtĺkam deťom do hlavy, že aj ten najhorší sa môže vytiahnuť na najlepšieho, ak chce... Ale niekedy fakt ten "vyšší princíp" doslova podrazí nohy Smútok

dasa_, Št, 05. 11. 2015 - 07:29

Vieš, ono sú to pre nich také lekcie zo života. Lebo či chceme, či nie, v živote to žiaľ nejde hladko, podľa našich predstáv. Dokonca ani podľa predpisov. Alebo pravdy. Tak sa učia, lebo reálny život nebude ľahký.

Mama tohto chalana kedysi chodila a všetko vysvetľovala, vybavovala. Možno aj to bol dôsledok, že chlapec menil školy jak na bežiacom páse. Dnes to už tak veľmi nerieši.

Dzeny, Št, 05. 11. 2015 - 08:31

Fúha, tak toto je sila. Ale je to pomerne bežné. Moja sestra mala podobné problémy s učiteľkou slovenčiny na strednej škole. Tá na nej vyložene sedela, pritom sestra nijako nevyčnievala z radu. Ale v tomto prípade to bolo o hlúpej učiteľke, ktorá keď sa zle vyspala, tak sa správala ako dementná k celej triede.  Najviac ma vytočilo, keď im dala písať úvahu na tému láska. Neviem aké úvahy čakala od 16-ročných dievčat, ale keď im doniesla opravené práce, tak prvá veta, ktorú im povedala: Skoro som sa povracala pri čítatní tých patetický drístov. Učiteľka za trest. Úplne im znechutila čítanie, jazyk a vôbec všetko okolo literatúry. Sestra začala opäť čítať až ako 30-ročná. 

Tangy, Št, 05. 11. 2015 - 10:59

Ja som na tom bola podobne so slovencinou. Spoluziacka, co odo mna komplet opisala pisomku mala 1 a ja najlepsie 1/2. Ale ja som taketo "lekcie" v skole mala casto. Nadiktovala som napr. celu slepu mapu spoluziacke, ona mala 2, ja 3 (nestihla som si skontrolovat) alebo mi spoluziak poslal papierik na pisomke, potreboval poradit, samozrejme som schytala 5 a on sa nepriznal a podobne. No a po tomto vsetkom prisli este horsie lekcie na VS a MM si aj napriek vsetkemu mysli, ze som vo vztahu k ludom naivna.

Dzeny, Št, 05. 11. 2015 - 12:08

Tangy, môj chlap si o mne myslí to isté a ja mu hovorím, radšej budem naivná ako paranoidná:)))

Tangy, Št, 05. 11. 2015 - 16:12

Obcas aj nepoucitelna Mrkám.

Ariesa, Št, 05. 11. 2015 - 13:10

Smútok pozname. Doteraz z toho nie su vesele historky, ale take, co ma opatovne rozmrzia. 3 patorky na jednej hodine. A to od ucitelky etiky a obcianskej, ktoru vsetci povazovali za najsuper ucku na skole. Doteraz to vidim ako v divadle, co sa zohralo okolo mna. Alebo na chlp opajcovany projekt odovzdany schvalne dva dni skor ako sme odovzdavali. Z toho mojho originalu som uz fakt nemohla dostat lepsie ako Fx. A podobne.

Tangy, Št, 05. 11. 2015 - 16:28

Tiez ma niektore spomienky rozmrzia. Na vyske sa mi napr. stalo, ked som ako jedna z mala chodila na prednasky, ze mi vikend pred skuskou zmizli z izby komplet poznamky z uctovnictva (spolubyvajuca mi ich jednoducho ukradla). Ale bola rychlejsia a spravila si aliby u spoluziakov (odkedy s nami byvala, mizli nam aj ine veci, ale to je iny pribeh). Nakoniec som mala poznamky od spoluziaka, ale nevedela som sa z nich naucit, tak som ani skusku nespravila. Niektore spoluziacky po tomto vsetkom uz nemali ani tolko "chochmesu", aby si odo mna vypytali poznamky, ale pytali si ich od spoluziacky, ktora sice chodila na prednasky, ale poznamky mala aj tak odo mna.

Iwa, Št, 05. 11. 2015 - 16:48

Teraz na mňa náš piatak vybafol, že násobenie veľkých čísel pod sebou a píšu hneď zajtra písomku... Učia ich to takto. Napr. 125x36. Najprv vynásobia 5x36, potom 20x36, potom 100x36 a nakoniec tieto tri výsledky sčítajú Prekvapenie Pritom tieto dielčie výsledky násobia "normálne" pod sebou Veľký úsmev

Ariesa, Št, 05. 11. 2015 - 21:39

no ... to je akoze nova metoda? alebo len chcu aby si na jednom priklade trikrat prenasobili a teda dobre nasobilku precvicili? PrekvapenieChichocem saVyplazený jazyk

Iwa, Št, 05. 11. 2015 - 22:14

To netuším, čo týmto spôsobom sledujú. Len tie dielčie výsledky viac-menej mladý muž dával len tak z hlavy... V podstate viac trénoval sčítanie ako násobilku.

Kamila, Št, 05. 11. 2015 - 20:31

Práve som došla z rodičovského na gympli, ta to sme vám iné srandy rozoberali

 

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama