reklama

Príprava na štátny sviatok bez obchodov zlyhala?

Pridal/a Kamila dňa 04. 07. 2017 - 21:10

reklama

Dnes som sa vybrala do mesta na jogu a po nej na nákup. Dokonca som mala na pamäti, že zajtra je štátny sviatok, tak s tým mám rátať pri nákupe. Už v Hornbachu, kde som tiež potrebovala niečo nakúpiť bolo rušno. Jeden z  predavačov už strácal nervy ..., zrejme voľný deň chceli ľudia využiť na prácu v záhrade, dvore ...

Zábava však vygradovala, keď som vošla o 19,45 do červeno žltého potravinového reťazca, majú otvorené do deviatej. Ozaj neskoro, ale keď sa trepem do mesta 10km tak to musím využiť. Ťažko začnem nákupom, pred cvičením ... Studené sa pokazí. Oddelenie so zeleninou, ovocím zívalo poloprázdnom, nevadí, zemiaky mali. Horšie bolo, keď som došla k chlebu a pečivu. Tam už bolo úplne prázdno, až na čerstvo dopečené ešte horúce pečivo. Občas sme aj za také vďační.  Hambím sa Počúvala som ľudí naokolo, že chleba vraj nieto skoro v celých Košiciach, že sú v treťom obchode ..., Brala som to trošku s rezervou, ale neičo pravdy na tom asi bolo, bo obchod bol preplnený aj o takom čase.

Mňa to nejak nedojalo, niečo máme v mrazáku, Tinke chleba upečiem, ja jem somariny namiesto neho ...Hambím sa Zopár buchiet som vzala ... Ešte väčšia dráma sa diala pri pokladni. Dve pokladničky absolútne nestačili, stále viac rastúcim šóram. Zďaleka neboli pripravené na takýto nápor.

Ľudia intezívne nadávali, pokladničky boli zúfale a to v tom boli nevinne ... No zábava gradovala. Ja som po joge ostala celkom pokojna. Hambím saVytočila som sa až cestou domov, keď mi z vedľajšej cesty vyletelo auto pred to moje. Ešte že som stihla ubrzdiť. To som už na moje pomery aj trúbila ..., nezvyknem.

Takže tak, snáď keď si všetci zúčastnení zvykneme, bude dobre. Zatial to bolo "veselé", aspoň u nás. Máte podobné skúsenosti? Či ste boli v obchode skôr ako ja. Úsmev Čo som zhliadla zopár reakcii na FB, tak to podobne vyzeralo aj inde.


reklama

reklama

Martina79, Ut, 04. 07. 2017 - 21:26

Dnes som aj ja v obchode skonštatovala, že či ide vojna, a nie deň voľna. Sused len podotkol, že chlieb nie je ani v T----u ani u pekára...  

Potom stihla aj to T----o (chýbal mi toaletný) a tiež mali len to ich pečivo...

anjeli, St, 05. 07. 2017 - 00:34

No ja som sa otočila na obed a to ešte zásobený boli. Večer som poslala ešte moju polovičku, lebo na chleba som síce nezabudla, ale na rovnako dôležitý toaleťák Veľký úsmev už áno a k tomu ešte pre mňa do rezervy vložky /veď ako na potvoru, keď mám doma len jednu tak schválne moje dni meškať nebudú/... ale teda ľudí aj na obed aj podvečer akoby obchody na týždeň zatvárali. Brali všetko do radu, možno by aj nejakú predavačku vzali, keby sa nebránilaVeľký úsmev. No najhoršie bola tá nálada: ponáhľam sa, koľko tu mám čakať a pod. Nuž Slováci sa ešte veľa musia učiť, hlavne kultúre nakupovania. A inak s tými autami, čo z vedľajšej sa pichnú akoby mali prednosť dôverne poznám, štatisticky som si všimla, že to väčšinou mladí chalani si dvíhajú adrenalín alebo len tak nadrzovku skúšajú... nemám väčšie nervy, keď brzda na podlahe, oči v späťáku a striedavo na ceste, a modlitba k nebu, aby sa nič nestalo.

Kamila, St, 05. 07. 2017 - 08:57

Však toto, ta nálada ľudí ma veľmi prekvapila, toľko zlosti, nadávania ... Však stalo sa, tak chvíľu postojím v rade, zimprovizujem so stravovanim ... Inak ženy, zväčša chápali, že pokladničky robia čo možu, a že stalo sa, ale chlapi, konec ....

Inak tentoraz mi vletela do cesty žena, akoby sa nechumelilo ...

anjeli, St, 05. 07. 2017 - 10:55

Tá žena za volantom je výnimka potvrdzujúca pravidlo Chichocem sa alebo následok emancipácie Veľký úsmev.

Ale tú trpezlivosť u žien pri čakaní v rade som si tiež všimla, skôr chlapi boli tí, čo pokrikovali po pokladníčkach, nech zavolajú ďalšiu, dokedy majú čakať a pod. To sme my trpezlivejšie alebo viac zvyknuté čakať? Či len pocit spolupatričnosti?

balalajka, St, 05. 07. 2017 - 06:10

17,40 som sa vybrala do obchodu s hlavou čistou jak panenský sneh, že čože to ja navarím do 18,15 na večeru. Potom mi svitlo, že zajtra je sviatok a obchody KONEČNE zatvorené. A chleba a pečivo síce je v mrazáku, ale však by som aj čerstvé kúpila.

Tak som sa otočila v regáloch s chlebom, nikde nič, tak reku budem jak Mária Antoaneta - keď nemajú (na) chlieb, nech jedia koláče! Reku, upečiem aj ja, nič sa nedeje.

Po cvičení (21 čosik) som si to šinula do kraja nákupov. Zvyknutá som v tú dobu aj na stav obchodu. Výber poriedky, ľudí ešte menej Veľký úsmev. Tak to včera neplatilo. Výber ešte menej ako poriedky, ľudí jak na Vianoce. Pečivo nie, chleba bol toastový (hurá, deti sa potešia, manžel tiež), zeleninu netreba - záhradka to istí a mrazák tiež. Tak som sa doťahala k mrazákom, zobrala si zmrzlinu, pivo furt nemali Váľam sa od smiechu po podlahe, našla som nejaké nové sušienky (neboli moc dobré) a s úsmevom išla k pokladniam. Tam sme sa s Lukášom narehotali - stál o kasu ďalej, pred ním vozík a v mieste na sedenie bábika. Pri vozíku len tatinko, vykladal nákup a vyprával sa - asi s bábikou. Lukáš pozerá a hovorí "Pekne vás poslúcha, ani sladkosti nechce, neplače." Pohladkal bábiku. No rehotali sme sa viacerí. Otecko zistil, že tie nohy z mrazáku obďaleč trčiace trčiace patria jeho dcére (max 3 roky) , čo nanuk odtiaľ doluje a on bábike vypráva. Došiel spokojne k ním dedo s pivom, nevinne poznamenal, že to mu predávačka nanútila, ľudia už sa rehotali nahlas. Otecko to zobral na ľahkú stranu, že ktorá, nech aj jemu nanúti a vďaka nemu sme v pohode všetci s úsmevom prestáli 15 minút Mrkám.

púpavienka, St, 05. 07. 2017 - 07:37

Vždy je to o tom či to niekto zoberie pozitívne alebo pesimistický.

 

balalajka, St, 05. 07. 2017 - 08:30

Presne.

Ale páčil sa mi veľmi ten spúšťač od známeho - Lukiho. Ako poznáme sa z videnia a to bolo také, blúdil očami, kam by svoju dobrú náladu presmeroval. V ruke mlieko a jedny racio keksy a čakal tam .... no mohol skúsiť sa predbiehať, aj ho ktosi púšťal ale on nieeee - on má čas. Tak tam stál a hľadal komu začne robiť náladu. Také slniečko. A neni nad to, keď chytí niekomu strunu a už to ide. 5 pokladní, 50 ľudí hádam aj viac a nikto nereptal, všetci s úsmevom. Do pol desiatej Veľký úsmev.

Proste nacvičujeme na Pohodu, čo tu vlastne od zajtra začína Váľam sa od smiechu po podlahe.

 

Kamila, St, 05. 07. 2017 - 09:02

Nádhera, takých optimistov, ochotných podeliť sa o náladu, by sme potrebovali viac.Áno

púpavienka, St, 05. 07. 2017 - 07:37

Ľudia si zvyknú, len teraz odrazu stresujú. Inak aj za socializmu sme v sobotu museli ísť ráno do obchodu a čakať aj v rade, ale vôbec sme z toho neboli nejako vytočení o dve hodiny som sa vždy vrátila z mesta z nákupov a to aj nákupom z tržnice. Vtedy sa na tržnici predávalo iba domáce.

Prekvapilo ma to že ľudia maju s tým taký problém a to hlavne živnostníci. Zdá sa mi to dosť divné, ved služby nikdy neboli zakázané tak to som dosť nepochopila že krčmárka tvrdila že musí robiť iba ona a nie zamestnanci - no som sa aj včera pobavila. Ja som bola s dcérou na veľkom nákupe v pondelok a v jednote som sa pýtala či by mi nemohli objednávať aspoň raz do týždňa kváskový ražný chlieb a dostala som odpoved že predsa oni majú každý chlieb s kváskom. Potom som si pýtala morčaciu šunku ale čistú teda kvalitnú a ta istá predávačka sa mi chystala odpovedať ale behom prišla iná ktorá jej kričí že nechaj tak už idem ja a ona mi hned ukazala a dala aj ovoniať či bude dobra a bola dobrá, konečne som našla prvú šunku. Potom sa pýtala aj na ten chlieb, že oni o tom ešte nepočuli aby opýta sa a da mi vedieť.

balalajka, St, 05. 07. 2017 - 08:33

Ja neviem. Ako chodím do obchodu pred záverečnou - máme kúsok od domu centrum. Len tak na prechádzku občas a čerešne v zľave Veľký úsmev. Aj v nedeľu. Ale bude zatvorené, tak sa zariadim bez stresu. Koľkokrát človek 2-3 dni do obchodu nepotrebuje ísť. Žiadne stresy. Proste si to tak zariadim, aby mi ten jeden deň nechýbal.

Super, že si našla ochotnú predavačku a ešte viac super, že šunku Áno.

Kamila, St, 05. 07. 2017 - 09:06

Blahoželám k šunke a ochotnej predavačke. Áno Samozrejme, že si všetci zvykneme, však je to ok. Len tentoraz sa na to ozaj asi málokto z obchodníkov pripravil. A neviem, ako to je s nejakými obchodíkmi so suvenírmy v turistických centrach, to som zhliadla zvadu, pripadne tie krcmy co pises, restauracie snad nie ....

púpavienka, St, 05. 07. 2017 - 09:10

Kamila to všetko sú služby a tie nepatria pod sféru klasické obchody. Ďakujem šunku som na dvakrát zjedla, teda kupila som iba 10 deka.Mrkám

dasa_, St, 05. 07. 2017 - 09:03

ja mám pocit, že ľudia sú hlavne v panike z toho, čo oni budú raňajkovať. jednoducho poznajú iba chlebíkové raňajky.

Nenapadne ich napríklad ovsená kaša, puding. Pre deti by bolo isto zábavné aj nejaké to smooties. Alebo lievance. Alebo ke´d je čas, tak palacinky na raňajky. Alebo čerstvo upečené mufiny. Alebo iný koláčik, taká ovocná bublanina...

 

Samozrejme, keď niekto plánuje na obed guľáš, tak to môže byť problém. Ale aj k tomu sa dá upiecť slaný koláč, niečo na spôsob cabiatty - len slané kysnuté na plechu poriadne naolejované, prípadne s cibuľkou, slaninou....

no a zásoby v mrazáku to istia :) pre tých, čo majú na to možnosti

Kamila, St, 05. 07. 2017 - 09:11

Však pre mňa, čo som bez chleba pomaly štvrtý rok, ked tak rozmyslam, co ja to vlastne ranajkujem? Hambím sa, chybajuci chlieb ozaj nerozhádže. Ale banány by potešili, nemali ... Taký puding, však to aké dobré ..Chichocem saVeľký úsmevVáľam sa od smiechu po podlahe, aj palacinky, (kasu si robi deva sama ...), len to skor na veceru, bo rano kym sa moja hlava zobudi, uz aj obed je. Pohoda

balalajka, St, 05. 07. 2017 - 12:57

Aj krupičná kaša existuje ešte furt Veľký úsmev.

Inak, u nás sa stane, že nie je pečivo ráno normálne hocikedy.

Tak ak to viem ráno, tak vstanem o 10min skôr a hodím do rúry mafiny - také zamiešame, do košíkov dáme, do trúby strčíme a ideme sa do roboty chystať. Žiadny veľký cirkus. Alebo tú krupicu uvarím, lievance upečiem. Áno - je to pracnejšie, priznávam.

Jaj a ešte aj polotovary existujú - také z kysnutého lístkového cesta zamrazené. Nie je to predpečené. Proste to večer nabácham na plech, ono si to kysne do rána, potom tomu len vytnem v trúbe a jaké kroasanty majú! A ešte som aj za šikovnú - tak!

A keď sme boli malé, tak mamina v nedeľu kysnutý koláč piekla, občas bol v pondelok na raňajky.

Proste nás len k šporáku zas nahnať  Veľký úsmev

Evka1223, St, 05. 07. 2017 - 09:08

Nákupy nepokladám za relax, ale za prácu a dosť "namáhavú" pre mňa......nebavia ma, preto je to námaha Veľký úsmev Keby nemusím, do obchodu nejdem.....ale často musím, fungujem aj ako zásobovač starších. Včerajšok som prežila úplne normálne. V obchode som ani nebola. Stihla som inú, odsúvanú prácu a nákupy šli bokom. V pondelok som nakúpila na tri dni, vedela som, že v utorok ma v obchode nezazrú ani omylom.

Máme mraziaky, máme domáce pekárničky a robíme si hlavu z jedného dňa zatvorených obchodov. KONEČNE ! vravím ja. Začula som v rozhlase súhlasné názory, ale aj jeden, čo ma dostal do kolien. Pani, podľa hlasu stredný až starší vek, vyslovila - neviem úplne zacitovať doslovne, ale že pre niekoho to vítané nie je, lebo doma to nemá kľudné, tak si ujde do práce vypnúť a bude takým deň voľna prekážať. Fuuuuu.....tak to, že práca šľachtí viem, ale toto je silná káva. Keď už.....čo keby sme tak "ušli" do prírody alebo len von pred baráky a  poupratovali ten bordel, čo ako civilizácia dokážeme narobiť? Hm.....neplatená práca! A čo dobrý pocit? Nestačí? 

Boli časy, že sme tu nemali otvorené denno denne a prežili sme, vedeli sme sa zariadiť, improvizovať......prežijeme aj toto. Ja to vítam.

púpavienka, St, 05. 07. 2017 - 09:13

Moja reč - obchody naozaj nemusím, som neskutočne uťahaná z každého nákupu a ja nejdem aj týždeň do obchodu ale to som robila aj ked  nás bolo viacej. Mraziak a špajza istia, aj chlebík či pizza sa da upiecť a dokonca aj bez chleba sa dá, u nás išli vtedy placky či palacinky alebo buchty či šišky.

aramana, St, 05. 07. 2017 - 10:10

No, ak by sa mali obchody na toto pripraviť, znamenalo by to, že všetci musia deň pred zatvorením trošku zamakať.V pekárni by museli ťahať ľudia, ktorí majú práve v ten deň oddychovať, v potravinách by museli byť predavačky, ktoré v ten deň majú mať voľno, ten, čo ich všetkých zamestnáva, by musel zaplatiť prácu nadčas alebo mimoriadnu smenu alebo niečo, proste by si to musel zaplatiť zamestnávateľ.A potom kde je význam toho dňa - nech si ženy/predavačky oddýchnu a nech sú s rodinou, keby si to museli odmakať deň pred tým?

A nie, tento argument ja stále nechápem... žena čo pracuje za pokladňou si môže cez sviatok oddýchnuť s rodinou, žena, čo pracuje v reštaurácii si už oddýchnuť nemusí.Nemusia oddychovať ľudia vo fabrikách za pásom, nemusia oddychovať/sviatkovať v reštauráciách, na pumpách, v bufetoch, kinách...nikde inde nemusia sviatkovať a oddychovať ľudia s rodinami, len v obchodoch, kde sa predáva tovar bez služby nejakej.

Ja nevravím že sa nedá prežiť bez otvoreného obchodu, tiež nechodíme nakupovať každý deň...ale nie všetci si môžu dovoliť nakupiť deň vopred....už len obyčajný kuchár v reštike, ktorý si odrobí dva dni 15-17 hodinové smeny, má právo byť v dnešný deň naštvaný.

Takže sviatkovať a oddychovať a rodina?Áno, keď už, tak všetci.Aby žena, ktorá robí za pásom/v reštike/na pumpe, v bufete sa nemusela cítiť ako nie matka a manželka, keďže ona oddychovať vo sviatok nemôže.

púpavienka, St, 05. 07. 2017 - 11:54

Nuž služby nikdy nemali pracovnú dobu po 8 hodin 5 dni v týždni ale iné zaradenie smien tak ako aj nepretržitá prevádzka. Všetci vieme že ak budem robiť na železnici či v nemocnici, či budem vodičom autobusu a mnoho  iných povolaní tak nebudem mať každý víkend voľno. Pravda je že veľké nákupné centra z týchto služieb maju min. ale hlavne mládež tam travi celý víkend a myslím že preto sa spustila tato vec. Ja som oveľa väčšiu časť svojho života prežila bez toho aby obchody boli otvorené v nedeľu a nikomu to neubližilo, nikto nehladoval. Aj vtedy boli takí ktorí radi zobrali nočnú službu alebo sviatok lebo mali väčšiu vyplatu o čom aj teraz hovoria ženy, lebo o to menej zarobia, myslím že sa to časom urovná, tí čo sú nespokojní budu hľadať prácu v službach a ini budú radi že maju voľnú nedeľu.

No a ostatní znovu nájdu možnosť posedieť v cukrárni či len tak túlať sa mestom.

dan-cula, St, 05. 07. 2017 - 12:44

myslím že tuto "paniku"vyvolávajú a podporujú aj médiá..včera od rána napr.v rozhlase nešlo nič iné ako príprava na deň volna a zásobenie sa!Pritom viac ako polovica národa je tučná(sama mám nadváhu) a nič by sa nestalo keby aj národ jeden deň hladoval aspon by sa prečistili...a nie zásobiť sa akokeby sa im na jeden den strojnásobili bachory...

oháňame sa cudzinou a pritom tam zavreté obchody neriešia je to normálne(Rakúsko,Nemecko a napr.Norsko má 3dnový sviatok ked obchody nefungujú)to len tu ide národ pokapať..

No treba stále do niečoho rýpať..Zobrať to s úsmevom,nadhladom,a hlavne s pochopením...(neviem o nikom kto by zomrel po jednodnovom jednoduhšom stravovaní)..

Raz už tu táto téma bola-sama robím v službách ale nie v obchode...tak to neberte,ža sa ja obhajujem.Obhajujem len to.že som vyrastala v takej dobe ked sme si kupovali chlieb v piatok aby bol v pondelok na desiatu do školy a prežili sme...A ani teraz ked sú centrá a shopy apod.nie som zástanca nakupovania v nedelu a pod.

aramana, St, 05. 07. 2017 - 13:07

Nejdem to písať pod nikoho, napíšem ako samostatný komentár.

Porovnávať doby z pred 50 rokov a teraz, porovnávať štáty medzi sebou je rovnaké ako porovnávať jablká so záclonami.Kravina.

Kedysi si si kupil chlieb  a ten ti vydržal, dnešný chlieb na druhý, tretí deň plesnivie a smrdí.Rodičia robili v závodoch, kde si odrobili alebo "odrobili" osem hodín a padla.Mali na všetko čas.Dostatok času.Dnes tisíce ľudí robia v závodoch 10 a 12 hodinové smeny v 35 stupňových horúčavách, často bez možnosti napitia sa a potom padajú na hubu.Jednoducho už nevládzu ísť do obchodu o štvrtej, o šiestej, pretože ich čaká ešte dvojhodinová cesta z práce domov.A nie, to nie je ojedinelý prípad.To sú tisíce ľudí, ktorí dochádzajú za prácou a v robote skutočne makajú.Robil niekto z vás vo veľkom závode kedysi?My tu máme staré strojárne, kde sa vyrábali tanky a všetko okolo, žosku, kde sa vyrábali vlaky.Tam sa robilo tak, že sa prišlo, probila sa hodinka do raňajok, po raňajkách sa dalo pivko a prefláklo sa do obeda a po obede sa čosi preložilo na druhú stranu aby bol vidieť nejaký ten výkon.Píšem o závodoch kde robilo za dobrých čias desaťtisíce ľudí.Oni si o druhej blinkli a s úsmevom na tvári nás vyzdvihli zo škôlok, ktoré boli hneď pri závode alebo hneď vedľa panelákov, cestou si spravili nákup a o tretej už boli doma.Mohli sa postarať o svojich rodičov, im spraviť nákup, pomôcť im v domácnosti, mohli sa venovať deťom.

Dnes rovnaké počty, tisíce ľudí, keď odídu s fabriky náhodou na čas, zaspia v autobusoch od únavy a o štvrtej, piatej vystúpia z toho autobusu, už ich čaká družinárka s vyčítavým pohľadom že ona už mohla byť doma, cestou unavení a opuchnutí niečo kúpia aby bolo na večeru a bežia domov.

Na všetko mali všetci kedysi čas.Na deti, na nákupy, na seba, na šport, na rodinu.

A porovnávať ako je to v iných štátoch?Veď ale treba povedať aj to B keď už sa povie A.V niektorých štátoch majú rodičia o deti postarané do šiestej, siedmej večera.Makajúci človek nemusí myslieť na to, čo budú jesť jeho starí rodičia pretože sa o nákupy postará jedna služba, o poriadok druhá služba... noo...je toho veľa....

Ja nevravím že bez otvorených obchodov zahynieme.Keď čítam ako bolo kedysi... ja žijem v inej krajine ako vy, keď len ja vidím ten rozdiel?

 

balalajka, St, 05. 07. 2017 - 14:22

Na Slovensku máme v roku 2017 - 15 dní sviatkov, do konca roku vrátane dneška je to 9 dní. 25.12 bolo vlastne už zatvorené aj roky pred týmto. Takže 8 dní zmena oproti roku 2016. To mi chceš tvrdiť, že tých 8 dní je pre tých ľudí takých rozhodujúcich? Až tak im to, že stratili možnosť ísť do obchodu, naruší život?

V podstate získali "nanútený" čas na napr. oddych, šport, rodinu.

Add spomienkový optimizmus:

Iste. Boli to časy, kedy sa chodilo na 6,00 do práce a pichalo sa 14,00. Robotníckym autobusom sa zvesela letelo do obchodu (15,30 zatvárali), kde si si  - ak si sa dohodla s predavačkou - spod pultu kúpila odložený chleba a mastila si domov ušiť decku sukňu ( za tri hodiny), lebo nemalo čo na seba. Ale mala si na to ušitie čas. Teda pravda, ak si neletela do záhradky okopávať mrkvu, alebo zbierať jablká na kompót, lebo ananás v konzerve nemali a ku kuraťu sa niečo žiadalo.

Takže hej - jablká a záclony. A do toho naše priority - zvyčajne chceme také, ktoré práve teraz nemáme.

aramana, St, 05. 07. 2017 - 14:41

Nie, to nechcem tvrdiť, ani netvrdím.Písala som že bez otvoreného obchodu prežijeme.

Sledovala som prípravu tohoto paškvilu a všetko okolo toho.A to všetko okolo toho ma štve.To, že keď sa všetci oháňajú rodinou a časom pre rodinu, prečo to neplatí pre všetky ženy.Keď už sa štát rozhodol zasahovať do podnikateľského prostredia v takejto miere, ako je možné že ostatné zložky mu unikli.

...a k nákupom kedysi.Veľmi často čítam ako kedysi sa nič kupiť nedalo, všetko bolo podpultové...žili sme na dedine a predavačka presne vedela koľko chleba má pre celú dedinu v sobotu mať.A ak sa stalo že prišla návšteva nečakaná v nedeľu alebo proste chleba došiel, mama nám ho upiekla alebo niečo miesto neho...teraz na to nemá čas - mamky sú v sobotu na poobedných alebo idú v nedeľu na nočnú.O tom ja celú dobu píšem...Mrkám

púpavienka, St, 05. 07. 2017 - 14:49

ale predsa nie všetky mamky sú v robote cez nedeľu lebo aj v nemocnici aj inde sa striedajú. Ten humbuk sa nepáčil ani mne mali sme si zobrať príklad z iných krajín a jednoducho to urobiť alebo neurobiť. No takéto veci sú pre všetkých politikov a všetky tak zamerané organizacie živnou pôdou na zviditeľnenie a potom to tak vyzerá.

aramana, St, 05. 07. 2017 - 15:08

Iste, všetky nie.Ale nejedná sa o 5 alebo 10 žien.Píšem o tisíckach žien, ktoré majú v nedeľu poobednú, nočnú.

Áno, keď sa oháňať inými krajinami, tak to tak spraviť - zavrieť obchody, reštaurácie, zakázať prácu vo sviatok alebo v nedeľu, ponechať len práce, ktoré sú nutné - aby sa svietilo, išla voda, plyn, záchranné zložky...ale potom - ideme z rodinou do aquaparku - tam si tiež nedáme vodu, jesť?Cestou nenatankujeme?A sme v kruhu z ktorého v dnešnej dobe akosi nie je možné spraviť niečo rozumné, pretože zatvoriť obchody s odôvodnením aby ženy boli s rodinami je naozaj kravina.

...enem, je sviatok, prostred týždňa, odhadom 80 percent mojich známych je dnes v práci

balalajka, Št, 06. 07. 2017 - 06:39

Sa furt nejak nechápeme.

Asik preto, lebo ja som žiaden humbuk nesledovala. TV nesledujem. Ale ak je to hentak oddôvodnené - no hurá! Niekto si myslí, že ľudia sú ešte hlúpejší ako v skutočnosti sú.

Však to nebol sviatok len pre predavačky - že to tak dopadlo, že väčšina firiem včera makala, lebo bolo chvála Bohu! na čom, to je druhá vec.

Do jakého akvaparku chceš ísť? Ja by som aj ten zavrela.

Priznám sa, že aj reštaurácie pre mňa by mali zatvoriť. Všetko.

Jak na Vianoce a Nový rok. Proste len pohotovostné zložky a ostatní het za rodinami, do prírody, na balkón nohy vyložiť, či zatiahnuť paplón nad hlavu a spať do druhého dňa. Povinno.

Inak - velice pekne si to o tom ako sa v minulosti robilo popísala. Chvála Bohu, že sa takého niečoho môj starý tatko nedožil, čo robil 12tky ako garbiar. Chvála Bohu. Alebo že také nečíta moja svokra, čo robila vo farbiarni, kde im síce mašinku dali, kde mohli gombíčky stláčať, ale predtým do tej mašinky 15kilové kýble dvíhali pol smeny.

Nuž - bolo to tak a aj je - je robota, kde sa maká a kde sa fláka.

aramana, Št, 06. 07. 2017 - 07:44

Do žiadnehoChichocem sa ja už nejaký ten dník nemôžem zliezť z postele, to som len hodila do pľacu. Len si tu tak diškurujem a dávam iný názor len aby sa nezabudlo že sa dá na všetko kuknúť aj z inej strany.Slnko

balalajka, Št, 06. 07. 2017 - 08:13

Tak ty sa v duchnáš váľaš! Pekne moja, pekne.

Takto to trhové hospodárstvo môže ísť vieš kam ... Veľký úsmev

Rýchle uzdravenie prajem.

púpavienka, Št, 06. 07. 2017 - 07:50

Áno Ja som iba rok robila za pásom a teda nebola prechádzka ružovou záhradou ale makačka, ak sa niečo pokazilo a pás odstavili bola to nesmierna úľava. Potom som išla robiť do kancelárie kde som sa išla unudiť a tak ked ma o tri mesiace preložili inde prijala som to skutočne s radosťou aj ked tam som nemala čas na klebety. No ale to je stále, určite sa nájdu aj také a aj tie veľmi ťažké práce.

aramana, St, 05. 07. 2017 - 15:38
...už naozaj len na zasmiatie... Pred prechodom do Rakúska niekoľko kilometrove kolóny. Slovenské predavačky, ktoré majú voľno na rodinu, si išli nakúpiť....
púpavienka, Št, 06. 07. 2017 - 16:25

Všetci čo žili alebo žijú v pohraničí chodia na nákupy do inej krajiny vtedy ked je u nás sviatok a u nich pracovný deň. Je to aj opačne.

púpavienka, St, 05. 07. 2017 - 16:01

Neviem ale nejako nerozumiem prečo  si myslíš že pred rokom 1990 vlastne ešte skôr ženy nerobili. U nás ak mala dennu v Tesle tak autobus odchádzal o 4.25 a prišiel domov 3.15, žiadne nakupovanie nič lebo to bola v práci alebo pred fabrikou odstavený autobus s ktorým išla domov.

Ja som robila síce od 8 ale robila som do 16,30 a škôlka bola do 17 takže som mala čo robiť, lenže tiež žiadna učiteľka v škôlke na mňa nekričala nebola som jedina ktorá mala takú pracovnú dobu. Nuž a stihla som šiť pre seba, deti a aj susedovcom som obliekala deti, štrikovala a háčkovala som a mali sme čas aj na oddych. Aj vtedy boli ženy ktoré robili v zdravotníctve či hotelierstve alebo aj v iných službach. Nikto z nich nerobí každú nedeľu ale tak ako služba ide a to je aj dnes, dokonca v tom čase bolo oveľa viac zamestnaných žien ako teraz. Tak neviem potom mi to nesedí. Lenže ak niekomu tak veľmi chýbajú otvorené obchody tak treba zájsť do Las Vegas vraj je tam všetko lacné.Mrkám

aramana, St, 05. 07. 2017 - 16:16

Kde píšem že nerobili?Len je rozdiel robiť a robiť, o tom hádam diskutovať netreba.Ako sa robilo vo veľkých fabrikách som napísala.A áno, aj teraz idú ženy autobusom z oravských dedín do Kie napríklad už 3:30 ráno a prídu domov po piatej.Ja nevravím že všetky ženy ale tak isto to nie je 5 žien, že by sa dalo nad tým mávnuť rukou.

Mne nechýbajú otvorené obchody.Mne je len smiešne hlúpe že ženy - predavačky, majú právo na oddych a svoju rodinu - kvôli tomu ten zákon spravili, no ženy v službách, vo veľkých fabrikách to právo nemajú.

Veď kto kázal všetkým, čo sú radi, že sú obchody zavreté, do nich vo sviatok chodiť?Veď nemuseli.A či sú a budú radi predavačky?No nie, nebudú radi.Pretože ten tovar vyložia a predajú tak či tak, len to musia stihnúť o deň skôr.

 

andrea77, St, 05. 07. 2017 - 21:32

Pracujem už pomaly 10 rokov ako zástup v obchode známej značky a čestne priznávam, že nedele sú pomaly najvyššie tržby z celého týždňa, prečo je to tak....netušímeChichocem saštátny sviatok ako voľný deň sme uvítali, ale ako som písala minule tiež nie je to tak jednoduché, či sa nám nebudú skracovať úväzkyMlčímináč čo sa týka iných firiem ako mi hovoril kamarát v pásovej výrobe dnes pracujú vo veľkom za príplatok, ale v piatok budú mať voľno čiže predlžený víkend, tak tiež to nie je také hororové ani v iných firmáchHambím saHambím savždy sa da dohodnúť. Ťažko je porovnávať voľno v obchode s inými firmami ako zdravotníctvo, polícia atd. kamarát hasič robi 24 hodin pomaly raz za 4dni...a každý kolega ešte ma druhu robotu, čo by vraj robili 3dni domaVeľký úsmevVeľký úsmevležať? ani náhodou...tak to treba brať aj z tej stránkyÚsmevÚsmevtiež som stará štruktúra a pamatám si zatvorené obchody v nedelu, ale v dnešnej dobe kapitalizmu by sme nezvládli plniť normy, ktoré mámeÚsmevÚsmevnie je to med lízať...ano mame 13 a 14 plat plus zlavy zamestnanecké plus dalšie výýýhody, ale na tie musíme fest splniť plánÚsmevÚsmevÚsmevfirma nám za ležanie doma nič nedá ....musíme to na seba vyrobiť.ÚsmevÚsmev

aramana, St, 05. 07. 2017 - 22:41
Vo firmách v mojom okolí robia vo sviatok a idú ešte aj v sobotu do práce. V podstate je to tak skoro vo všetkých firmách, ktoré majú niečo spoločné s kiou. Hasiči robia každý tretí deň, nie štvrtý. 24 hodín v práci, dva dni voľno. To len tak na okraj ;-)
púpavienka, Št, 06. 07. 2017 - 07:30

Bolo mnoho závodov ktoré išli nonstop kde pecu nemohli vychladnúť, v mojom okolí železiarne, každý kto tam pracoval o tom vedel a tak isto to vedia ti čo idú pracovať do Kia

aramana, Št, 06. 07. 2017 - 07:50

Nie.Tí, čo išli pracovať do Kie tú fabriku rozbehli tak, aby bolo dobre všetkým.Keď kedysi odpracovali sviatok, naozaj mali potom predlžený víkend.Naozaj si ľudia mohli aj cez víkend oddýchnuť.Len zrazu sa zo slovákov stali team leaderi a kadejaké iné funkcie podostávali, no a keď sa krava dostane k funkcii, zabudla že teľaťom bola a linky zrýchlila, lebo slovák vydrží, dni na oddych vzala, lebo slovák vydrží... Takže nie, v kii nerobia na nepretržitej prevádzke, to len tí, čo dostali funkcie, obrali ľudí o čas na oddych.A tak je teraz normálne že sa robí aj vo sviatok, aj v sobotu.

balalajka, Št, 06. 07. 2017 - 08:11

Však hovorím - zrušme sviatky.

Zo zákona máš nárok za prácu cez sviatok s príplatkom 50%. Ešte som nevidela auto o 50% drahšie, lebo bolo na ňom cez sviatok robené. Ja viem - na to treba fond vytvoriť a prerozdeliť to pri tvorbe ceny, takže v celkovom meradle auto vytvorené mimo tieto sviatky je rovnako drahé teda celkovo vzaté, mohli tie autá o niečo lacnejšie byť.

Celé zle tie sviatky - iba ľudí rozptyľujú.

aramana, Št, 06. 07. 2017 - 08:38
...možno to nie je úplne blbý nápad ale akiste suhlasíš že to treba všetko dobre prerátať, nahadzat do tabuliek a keď to uvidíme v grafoch, bude šecko jasnejšie.... Preto navrhujem osloviť carly. Ona onehdá veľmi dobre prerátala spotrebu toaleťáku keď sme potrebovali... Skutočne je nadším osloviť kapacitu na grafy, carly.
balalajka, Št, 06. 07. 2017 - 09:11

Jak nie úplne blbý nápad. Úplne skvelý nápad to je.

Oslovuj Carly, nech to dá do tabuľky, urobíme graf a aj koláč si prosím - koláč ako graf.

Jasné vyčíslenie finančnej úspory a predpokladaný hospodársky výsledok.

Potom ešte jeden graf, ktorý by vyjadroval ako nám sa zvýši reálna mzda, pretože fond na preplácanie sviatkov v podstate netreba a teda cena výrobkov i služieb tým pádom by mala byť nižšia.

balalajka, Št, 06. 07. 2017 - 06:30

Navrhujem zrušiť štátne sviatky. Celkovo. Šmitec.

Nikomu nebude ľúto, že niekto je doma a niekto za príplatok v robote. Tým pádom, čo má byť odpracované odpracované bude. Odbúrajú sa nadčasy, ktoré vznikajú ako premostenie vo výpadku spôsobenom týmto sviatkom.

Ďalej - keďže sviatok platí zamestnávateľ, na ten sviatok niekde musí tie peniaze naškrabať - teda preto sa vo väčšine firmách "nadrába", aby bol stále rovnaký obrat. Takže aj zamestnávatelia budú nadšení.

Ďalej navrhujem aby všetky sviatky, ktoré vláda uznala sa stali nefixnými k dátumu. Teda Vianoce by som posunula tento rok nech sa slávia 24.12 ( to je nedeľa) a prvý a druhý sviatok vianočný by som presunula čo sa oslavy týka na víkend po tom. Nech to máme pekne podelené. Ostatné sviatky nech sa oslavujú cez víkend tomu nasledujúci.

Kto súhlasí, dáme ťapaka Áno.

Pomoc baby, pomoc.

 

Pepka, Št, 06. 07. 2017 - 14:35
Neviem preco toľko diskusie okolo jedného dňa voľná. Pracujem tiež v costumers service už roky, kde musime byt otvorení 24hodin a sedem dní bez close jedného dňa počas roku . Na začiatku roka nam daju schedule na celý rok a nikoho nezaujíma, že pracuješ počas sviatku, máš ho double zaplatený. Už som si zvykla že pracujem počas weekendu teda sobotu a nedeľu a mám voľno v pondelok a utorok , mám proste taký schedule. Tak isto to tu je aj z ludmi v obchode, padne na nich smena tak musia ísť do práce, nikto nenadava . Mam kamarátku, s ktorou sa vždy smejem keď niekedy sme spolu na nákupe a stojíme v rade a pozorujeme ako pokladníčka pracuje pomaly, s každým rozpráva a ľudia spokojne čakajú, vtedy moja kamoška zahlásila no na Slovensku by ju asi vyniesli na kopytach, poprostu slovensky národ nikdy nieje pokojný, vždy musí byť ruch, vždy sa kdesi ponáhľa.
aramana, Št, 06. 07. 2017 - 15:36

Ja milujem ťa čítaťSlnkopridávaš do textu anglické slovíčka a je to fest miléÁnovždy sa pri čítaní usmievamSlnko

Kamila, Št, 06. 07. 2017 - 15:54

Však toto, keby častejšie Pepka, písala aj po anglicky sa naučíme. Úsmev

Evka1223, Št, 06. 07. 2017 - 19:49

Aj ja ju rada čítam. Je to veľmi milé ako občas skomolí slovenský výraz a pripletie anglické words ....Slnko 

Pepka, Št, 06. 07. 2017 - 21:42
Dievčatá ja viem , že to hanba ale už to pomaly žijem 25 rokov, najprv dlhé roky medzi poliakmi v NY a teraz to medzi samými američanmi, zapnem tv , rádio, rozprávaš so susedom cez plot , v praci a všetko už len po anglicky , že uz pomaly aj rozmyslam po anglicky , je to hrozne . Moje najlepsie kamaratky maju tiez poliakov za muzov, takze ked sa spolu rozpravame tak moceme do kopy tri reci .Takze vychodi z toho hatlanina ktoru samozrejme rozumieme Len my.Velky problém je keď volam domov musím rozprávať pomaly a rozmýšľať čo hovorím lebo malo kto by rozumel. Ale aj keď sme za veľkou mlákou tak snažíme sa vychovávať deti v slovenskom duchu, teda ja a moje kamošky.Vzdy moja dcéra hovorí a mama prečo ja som iná ako moje kamosky? Škoda že nemôžem akosi poslať fotky, naozaj by ste videli že príroda podobná do Slovenskej, no Niagarske vodopády nie, tie sú len jedny, ale možno povedať že sú na strane spojených štátov ale najkrajší pohľad je na ne zo strany Canady. Ešte na zlosť si ich večer farebné osvetľuju aby boli krásne efekty . Naozaj paráda.
Kamila, Št, 06. 07. 2017 - 22:11

Na to že si vonku tak dlho, píšeš krásne po slovensky. Nám sa naozaj veľmi páči tvoje písanie a kľude vkladaj anglické slovíčka, obsah si domyslíme aj sa voľačomu podučíme. Skus obrázky vložit do samostatneho clanku, najprv das nahrat, len otbazok by mal byt zmenseny do 1MB a potom vlozis kurzor do textu a das vlozit obrazok.

aramana, Št, 06. 07. 2017 - 22:27

Žiadna hanba, fakt je to miléÁno Aj my používame v hovorenej reči slová ako "biznis, fany, ..." a keď si ich ty použila v texte, naozaj sa to dobre čítaloÁno

Myslím si že naozaj super píšeš na to, že si tak dlho preč a vlastne veľmi málo slovenčinu používašÁno

Pepka, Pi, 07. 07. 2017 - 20:42
Vsak prave som si vsimla, ze na niektorych obchodoch sú English názvy, pýtala som sa sestry či vie čo to je a ona len pokrcila plecami. Kto sa za komunistov učil anglicky, nemohli sme sa dostať do bývalej Juhoslávie a nie to anglicky alebo nemecký hovoriacich krajín, preto sme nemali záujem sa ho ani učiť. V New York mi bol potrebny jazyk poľsky, tým sa dohovoris asi vsade.Tych poliakov je tu asi viacej ako v celom Poľsku. Naozaj neviem kde som nabrala odvahu keď som po týždňovom výlete sa rozhodla tu zostať, ani slovo po anglicky, ale začiatku sú všade ťažké no Nie?
Kamila, Pi, 07. 07. 2017 - 20:48

Odvážna si ty deva.Áno Nenapíšeš ako si zvládla začiatky? Úsmev

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama