reklama

Pomoc Ukrajine

Kamila , 24. 02. 2022 - 15:05

reklama

Ťažké ráno, ťažký deň, veľmi ťažký. Nemám slov. Strašili nás tým, už dlhšie, ale až také som nečakala. Asi nie som sama. Prečo? Prečo najväčšej krajine na svete je stále málo? Fakt zbedačený, stáročia ťažko skúšaný ruský národ potrebuje akurát vojnu? Neverím, že ju bežní ľudia v Rusku chcú. Ľudia na Ukrajine, čím sa previnili  ...? Radšej nemyslieť na to, čo ešte  príde, môže prísť.

Ako pomôcť? Ako si zachovať, čo najviac pokoja v duši, lebo strach, hnev a ostatné plodia len ďalšie zlo. Ostáva nám modliť sa za mier pre ľudí na Ukrajine? A ak to bude aktuálne pomáhať utečencom a neviem ..., už len z hlboka dýchať. Nádych , výdych ...

Údaje o možnej pomoci obyvateľom Ukrajiny nájdete v tomto článkuAko pomôcť Ukrajine - zbierky, dobrovoľníctvo, priebežne aktualizované


reklama


reklama

aramana, Št, 24. 02. 2022 - 15:54

Nechcú bežní ľudia vojnu... Žiaden normálny človek nechce vojnu......Roky tam boje majú a mali... Paralelu s Kosovom vidí tiež hádam už každý... Nemôžeme sa tváriť že dejiny pohltila minulosť... To len teraz je blízko pri nás, tak sa nás to dotýka... 

Netrúfam si ani len odhadnúť čo o tomto budú písať do učebníc dejepisu...vlastne asi podla toho, kto tie učebnice bude písať... 

Je mi smutno z ukrajinských vlajok čo zahltil FB. Hlavne u žien to vidím... Ako sa môže jedna matka postaviť na stranu niektorého štátu??? Ukrajinský syn čo zahynie je niečo viac ako syn ruskej matky? 

Nie je to cvičenie, nie je to hra... Je to vojna, ale nebojuju tí čo si ju vymysleli, nebojuju politici, bojujú synovia mám...

Nie som na strane Ukrajiny. 

Nie som na strane Ruska. 

Som za mier pre synov svojich matiek. 

 

Kamila, Št, 24. 02. 2022 - 16:05

To nemysliš vážne? Veľmi myslím aj na Ruské matky, tie čo majú vojakov v nezmyselnej vojne, naozaj. Mám rada veľkú ruskú dušu, ale nie to vystrája jeden človek v celej tej mašinerii. Ako som napísala vyššie, ruský národ je ťažko skúšaný dlhé stáročia, vojnu ozaj nepotrebuje. A len doba nedávna,  keby nestačila druhá svetová vojna, to čo spôsobil Stalin, je neodpustiteľné ...Momentálne každý protest je potrestany, opozicia rozprášená, zatknutá, ak nie zabitá ...

Nehovor mi, že od osamostatnenia Ukrajiny, sú ťažko utláčaní všetci Rusi žijúci na celej Ukrajine. Nemám na mysli Donbas a neviem, ktorú oblasť, ktorá sa chce osamostatniť, tam to je zložité už dlho. Na to, čo spravil  Putin nie sú žiadne argumenty. 

Ano mam na svojom profile, ukrajinskú vlajku, práve preto, že máme na Slovensku ešte dosť ľudí, ktorí si myslia, že Putin má právo na všetko. To, že vyjadrujem podporu Ukrajine, nijak neznamenaá, že som proti ruskému národu. Nie je to nič iné, len pokojné vyjadrenie podpory. Nič viac nič menej.

A ano presne o to ide, zachovať mier v našich dušiach ...., ťažká úloha.

aramana, Št, 24. 02. 2022 - 16:23

Áno, nie sú. Ja to nijak neospravedlňujem. Vojnu určite nie.

A v dnešnej dobe, kedy sa dá sadnúť do lietadla a rokovať a rokovať a rokovať, určite vojna nie je ničím ospravedlnitelna.

O živote a o tom, čo sa na Ukrajine deje dlhé roky, si môže každý dohladat A SPRÁVNE VYSELEKTOVAŤ informácie... Viac ku tomu písať nebudem. 

Na Ukrajine mám rodinu, v Rusku kamarátku.

Nedokázali sme im, my, celý zvyšný svet, dopomôcť k zabezpečeniu mieru...my, čo máme x dohôd, nedokážeme pomôcť svojim najbližším... Zlomené srdce

Kamila, Št, 24. 02. 2022 - 16:27

Nie bohužiaľ nedokáže, lebo Putin, keď chcel rokovat o čomkoľvek, prečo nasťahoval na hranice s Ukrajinou 200 000 armádu ...., spravil manévre pri Irsku, v Ciernom mori ..., lebo chcel s niekym rokovať?

aramana, Št, 24. 02. 2022 - 16:41

Ja neviem. Niečo urobiť mali. 

Ukrajina sa vojensky postavila na nohy vďaka USA, Britom a... Hádam malo byť každému jasné že nezbroji sa len tak zo zábavy alebo preto že nemajú kde prachy dávať. 

Dlhé roky sa na konflikt medzi nimi len prizeralo... 

Nesúhlasím s vojnou, nech by sa začala z akéhokoľvek dôvodu. Fakt akéhokoľvek.

Desí ma že by bola Ukrajina v NATO a moje decko by dostalo povolavaci rozkaz... 

M.á.r.i.a, Št, 24. 02. 2022 - 21:53

Ten tvoj syn nedostane povolávací rozkaz práve preto, že sme v NATO....

Niet nad "najmúdrejšiu" ženu, ktorá sa rozumie do všetkého od covidu až po vojnu, NATO....

aramana, Pi, 25. 02. 2022 - 06:22

Ja mám napríklad rada priamych ľudí. Ktorí ti na rovinu povedia že si sprostá. 

M.á.r.i.a, Pi, 25. 02. 2022 - 06:36

... nezníži sa na tvoju rétoriku, nie raz až vulgárnu

aramana, Pi, 25. 02. 2022 - 06:43

Tak som si to trosku naštudovala... Putin rokoval s Bidenom posledné týždne niekoľko krát.

Odpoveď Bidena bola že žiadne požiadavky sa neprijímajú a Ukrajina má do NATO otvorenú cestu. Takže to nemala byť vzdialená budúcnosť...

Nevieme kde je pravda...

Ešte stále to môžu dejiny vysvetliť ako "humanitárne bombardovanie" ako to bolo v Juhoslávii... Teda s tým rozdielom že Rusko nebombarduje školy a nemocnice, tak, ako to robilo NATO... Teda aspoň zatiaľ nie... 

Kamila, Pi, 25. 02. 2022 - 08:53

Rokovalo nielen USA a ale aj europskymi predstavitelia. To, ze ma otvorenu cestu, neznamena, ze tam automaticky budu. NATO nie je len USA. Putin nemal poziadavky, len na UKRAJINU, chcel aby  NATO odislo z velkej casti vychodoeurospkych krajin. Rumunnsko, Bulharsko ......

Ake ma na to pravo, rozhodovat o inych statoch, od nas? Toto by mu nikto nezarucil, aj tak by si nasiel zamienku na vojnu. Presuny obrovskej amrady, manevre sa nekonasu z pasie, teraz som sa tak vyspal poslite tam armadu. To su roky planovania. On nahodi manevre, obrovske po celom svete, nielen na hraniciach s UKrajinou, aby ukazal svoju silu a teraz NATO chodte prec, lebo .... Toto je podla teba korektne jednanie, poziadavky?

Na Slovensku mame na ochranu nasho vzdusneho priestoru 11 lietadiel na Sliaci, servisuju ich ruski technici. Ak by na nas zautocilo Rusku, za chvilu zrejme nas sused, tie lietadla su nepouzitelne. Bez NATO by nasi synovia museli ozaj narukovat ....

majas, Št, 24. 02. 2022 - 16:20

Nuž tak máš pravdu, nie je nič menej syn ruskej ani ukrajinskej matky. Takže keď nám v 68 došli bratsky pomáhať mali viať aké vlajky?

aramana, Št, 24. 02. 2022 - 16:30

V dnešnom svete, kedy sa informácie dostanú k ľuďom v momente, kedy o ne majú záujem, vo svete, kedy má človek k človeku tak blízko ako len chce a tak ďaleko ako len chce, sme sa nemali o tomto ani baviť... Zastaviť obchody? Dobre. Vypnúť plyn? Dobre. Ale zabíjať sa pre politikov...

... takže keby si mala v Rusku, niekde pri hranici, svoju rodinu, tiež vyjadríš podporu Ukrajine? 

Nemajú byť žiadne vlajky. Symbol mieru. Nie vlajka štátu... 

(ja to vidím takto) 

 

majas, Št, 24. 02. 2022 - 16:46

Nuž tak asi len nejaký politik musel rozhodnúť, že pošle svojich synov tam, kam ich poslal. Vyjadrujem podporu krajine, ktorá bola napadnutá, nevidím na tom nič zlé. Všetci sme dúfali v mierové riešenie, rokovania. Dobre, z tých informácii čo mám ja, mi vychádza, že p. Putin to aj tak mal premyslené bez ohľadu na hocičo. Môžem sa mýliť, tak ako sa mýlili mnohí, ktorí neverili, že  to zájde tak ďaleko. Ale páči sa mi aj tvoj názor so symbolom mieru. 

dan-cula, Št, 24. 02. 2022 - 20:12

Neverím ani jednému ..ani tomu z ruska ani tomu z ameriky-všetci majú za ušami a nám posúvajú len to čo sa im hodí..tie zákulisné ťahy si mnohý len domyslia,iný berú to čo sa im predostrie.je toho toľko,že pravda vyjde na povrch možno po 50rokoch.

Ja napríklad doteraz neviem prehltnúť vojnu v Juhoslávií ako to mohol svet dopustiť..vraždenie v Srebrenici a pár kilometrov dalej vraj mierové vojská modré prilby hlavne holanďanov a neurobili NIČ!!obliehané a ostreĺované Sarajevo nie 2týždne!!.tu v Europe -a svet sa prizeral!

alebo trocha inak ked v 80rokoch neviem či 87/88 američania zostrelili nad Iránom dopravné lietadlo s vyše 200cestujúcimi vraj to bol omyl!potom ked nad škotskym Lockerbie padlo lietadlo s lýbyjskou bombou a vyše 200cestujúcimi to bol teroristický čin.prečo zostrelenie iránských cestujúcich nebol vyhlásený za teroristický čin..?!možno preto,že iránsky ľudia boli menej ako tí druhí?

zas troška iné -boli tu rusi a ked začala vojna v Afganistane veĺa tých obyčajných muselo zo Zvolena odísť.chodili sme tam praxovať a s nejakýmu ruskami sa občas čosi pošmelilo a ked odchádzali plakali ,že ked ich vyhnali na Slovensko vedeli že idú z ruska ale vojnu u nás nečakali (tu im bolo dobre)a Afganistam automaticky znamenal istu smrť pre ich synov a mužov-mala som 16r.ale slovo vojna bolo niečo strašné..a bolo mi ich naozaj ľúto.

A ĺuto mi je každej jednej matky či ruskej,ukrajinskej,sýrskej,kurdskej,čínskej....

áno mala by byť jedna mierová zástava!tak ako je pápežská!lebo tou mierovou by som povedala viac...

A ešte ked si spomeniem na taký Irak ked napadli američania a potom tam nenašli čo svetu sĺubovali,vojna vo vietname..,alebo odstránenie vodcu v Líbyí ktorý to tam držal nakrátko -ale dali ho preč a otvorili cestu migrantom do Europy...no prečo asi?

jednoducho vysoký hrajú šach a obyčajný človek nie je tam ani len tým pešiakom..je len číslom v štatistike.

 

 

 

Kamila, Št, 24. 02. 2022 - 20:24

Nikto tu neobhajuje Americanov, teraz to nema s nimi co robit. Americaia nemali, co robit ani vo Vitemame, mozno ani v Juznej Korei , ani kade tade vo svete. V Auganistane boli aj Rusi a boli a su aj v Sirii, u nas desiatky rokov, nie su svati. 

Nijak si neidealizujem Americanov.  Bavime sa teraz len o tom, ze Rusko zautocilo na Ukrajinu, ostreluje ciele po celej krajine, bez rozumneho dovodu. Krajina s najvacsou rozlohou na svete, krajina s najvacsim nerastnym bohatsvom na svete a mozno aj najvacsou chudobou, utoci na suverejny stat a vyhlasuje, ze ziaden ukrajinsky narod nikdy neexistoval? Nemyslim, ze je niekto na svete, kto mal chut, zvysne, peniaze, armadu aby zautocil na Rusko, aby sa citili ohrozeni. Predstava NATO na Ukrajine, bola v tejto chvili velmi vzdialena, na takuto reakciu ..., aka dnes nastala ...

aramana, Pi, 25. 02. 2022 - 07:03

Žiadny dôvod v dnešnej dobe nepovažujem za rozumný na začatie vojny. 

Ale preboha netvarme sa že sa tam naozaj nič nedialo. Osem rokov sa na Ukrajine vraždia ľudia, kým sa D a L neosamostatnilo tak Ukrajinci tam bombardovali sídliska, ich materinská reč bola zakázaná. Rusom sa nevyplácali žiadne sociálne dávky, dôchodky a my sme sa len ticho prizerali a pumpovali Ukrajinu zbraňami len preto, aby mohla vstúpiť do NATO.

Nik im nepomohol ich spor riešiť. Nie je pravda čo si písala niekde, že Putin nechcel rokovať. Chcel. Rokoval x krát s kadekym. Už dávno bol vyhlásený za agresora a do Ukrajiny stále prudili zbrane... 

 

 

dan-cula, Št, 24. 02. 2022 - 20:35

Jáj Kamila nemyslela som to tak,že obhajuješ ameriku...ja len,že my do tých ich machinácií nevidíme a jeden aj druhý majú za ušami..

Kamila, Št, 24. 02. 2022 - 20:46

áno obe strany majú za ušami, v histórii sa toho tak veľa zomlelo ... Však dodnes sa historici nevedia dohodnúť prečo vlastne začala prvá svetová vojna, alebo som to len ja nepochopila? Panské huncúctva, len to je už iný level ako politika tej ktorej krajiny. Druhá svetová vojna jeden človek dokázal sfanatizovať celý národ, Stalin mal v niečom tiež prsty a teraz? A znova  jeden človek riadi šachovými figúrkami, lebo nevie čo od rozkoše, budú zomierať ľudia, veľa ľudí ? Tak to dopadne, ked sa moc sústredí u jedného človeka. 

aramana, Pi, 25. 02. 2022 - 06:49

Už sa svet dohodol že idú zaviesť voči Rusku tie najtvrdšie sankcie aké môžu byť...

Toto komu pomôže? Teda Ukrajine to ako pomôže? Zase si všetko odseru len ľudia ci na jednej, či na druhej strane...

Včera sa moderátor spýtal Dzurindu niečo v tom zmysle že prečo si myslí že sankcie otrasu Ruskom, keď Rusko sa len na stoličke otočí a pokryje trh Číne. Hovoríme o jeden a pol miliardovom trhu. Dzurinda sa zasmial popod fuz, že tieto vztahy nemajú dlhu trvácnosť... Nuž... Ešte sa len ukáže aké majú vzťahy...

 

Jo a Verča... Tá si včera na protest vypla plynové kúrenie... Ministerka... 

Kamila, Pi, 25. 02. 2022 - 08:59

A ake mame moznosti, ake ma Europa a svet moznosti zastavit to co robi Putin? Necinne sa prizerat? Ak by sa ktokolvek pridal vojensky mame tu dalsiu svetovu vojnu. Mame ho nechat tak, nech postupuje smelo dalej, dalej na vychod, sever,, na juh ..., stale mu bude malo.

Jasne, ze tie sankcie, su mala paka, ak sme od Ruska zavisli pri dovoze ropy  a plynu. O tom ako velmi prave na Slovensku ani nehovorim. Tie sankcie budu boliet nielen Rusko , Ukrajinu, ale aj nas a dost, ale ina cesta nie je. To sa neda neciinne prizerat a cakat, kedy si co este PUtin zmysli. Jasne, ze CIna jeho velky spojenec mu moze kryt zada, ze vela moznosti nie je, ale potrebujeme , nieco spravit.

 

aramana, Pi, 25. 02. 2022 - 09:09

Už vieme že sankcie Ukrajine nepomohli... Rusko postupuje ďalej... 

Kamila, Pi, 25. 02. 2022 - 10:11

Nemyslim, si ze vobec ktokolvek predpokladal, ze po zavedeni sankcii sa Rusko stiahne z Ukrajiny, 3 -4 už. Ale je to jedina moznost, ktoru  krajiny sveta maju. Opakujem, podla mna akykolvek vonsky zasah, vojenska pomoc, tretej krajiny by rozputala  minimalne globalnu vojnu.

Sankcie to su dlhodbe veci, ktore mozu stazit minimalne vyrobu vojenskej techniky, ale hlavne ekonomicky odizolovat Rusko, zvysit tlak ruskych oligrachov na vladu ... Je to dlha cesta, ani opatrenia vramci Europy nemozu byt dostatatocne vyrazne, lebo Rusko potrebujem ako zdroj ropy a plynu. Zakladnou ulohou Europskej unie bude, odstrihnut sa od surovinovej závislosti od Ruska. Ja viem, majú Čínu, ale nemajú vybodované "cesty" na presun toľkoľho plynu, ropy ... Toto bude na dlhú dobu, na oboch stranách.

aramana, Pi, 25. 02. 2022 - 12:25

No zabi ma, fakt som si myslela že sa tým niečo stane teraz, dnes...

Ukrajinský prezident aj dnes povedal že sú na to sami... A to je strašné...že teraz, dnes, tým ľuďom nevie pomôcť nik... Zlomené srdce

dan-cula, Pi, 25. 02. 2022 - 11:55

Toto nie je z mojej hlavy-pani Marina Čarnogurská sinologička inak velmi rada ju počúvam ked rozpráva o Číne mala debatu o jej práci atď.a spomenula tam,že začal rok tigra a to je znamenie veľmi silné.A vždy ked bol rok tigra vypukla vojna.Ked som to vtedy počúvala normálne ma zamrazilo,že preboha aká to predpoveď!!.ona potom ešte dodala,že kto sa bude spätne hrabať v dátumoch -rokoch tigra nájde súvislosti..buď ovládne tiger nás lebo je dravec alebo my dokážeme skrotiť tigra aby sa dal hladkať ako mača.vraj vždy sú dve možnosti a je len na ľudoch ktorú použiju a využijú..

inak od včera mi ide dookola pesnička Ukrajino,ukrajino....na základe ktorej som sa pred rokmi rozhodla podporovať tú moju dievčinku v Charkove.Bola som v Krakove a v jednej časti mesta vystupovali detské súbory my sme prišli ked akurát deti z ukrajiny mali svoju hodinku a spievali božsky..a ked začali túto Ukrajino,ukrajino nebola som sama kto tam plakal.tam padlo to rozhodnutie, že podporím v štúdiu žiačku z tejto republiky.momentálne netuším čo je s nimi.

 

Kamila, Pi, 25. 02. 2022 - 12:06

Túto? 

[video:https://www.youtube.com/watch?v=JORr-ngnRWo]

 

dan-cula, Pi, 25. 02. 2022 - 12:54

áno..ide pod kožu..

Kedže kedysi som si ju zapamätala ako Ukrajino ostalo mi to tak..

Plačem

aramana, Pi, 25. 02. 2022 - 18:37

Podarilo sa??? Idú rokovať? Je to pravda? Lebo v TV hovoria iné a články sú iné. Prečítala som že idú rokovať spolu Srdce

Kamila, Pi, 25. 02. 2022 - 18:52

Ano, objavila som, prezident Ukrajiny, ponuka Rusku, svoju neutralitu. Vraj sa stretnutie uskutoční v Minsku, zastrešiť ho ma Lukašenko? Putin samozrejme osobne nedôjde, ma poslať svoju delegáciu. Bielorusko, neviem neviem, ruská armáda, je tam už nasťahovaná, tak skoro odtiaľ neodíte.

Tomáš97, So, 26. 02. 2022 - 08:25

Viete dievčatá, píšete že či Ruska matka je menej ako ukrajinská. To ako fakt? Samozrejme že teraz už áno. Pokial sa hrala hra o plyn a ropu do EU tak sme mohli hovoriť o Rusku ako veľmoci. Teraz je situácia ale dramaticky odlišná. Rúsko je demorkaricky zrušená krajina ktorej hlavu volia priamo ľudia (nie ako v USA napríklad). Absolútne cela zodpovednosť za tento stav je na pleciach ruských obyvateľov. Totiž oni dopustili aby in vládne jeden človek viac ako 20 rokov. Tu už nie je čas na lutovanierusov. Jednoducho treba povedať to čo je pravda. 

Kamila, So, 26. 02. 2022 - 09:20

To ano, ale povedzme si na rovinu ci maju koho volit, asi vieme ako dopadla opozicia v Rusku, ako skoncil Navalnij, ako dopadli protesty proti jeho zatknutiu, ako dopadli protesty voci vojne, prvy den 900 zatknutych, ta masineria je tam silná ... Zas sledujem to z dialky. A naozaj sucitim s kazdou mamou, ktora ma syna vo vojne.

Tomáš97, So, 26. 02. 2022 - 10:14

Dopadli tak ako dopadli pretože dali jednému človekovi neobmedzenú moc. Keby takú moc mám ja alebo ktorákoľvek z vás tiež by Vám z nej po čase preplo. A oni mu tu moc dali dobrovolne. Nezaznamenal som, že by v Rusku boli výraznejšie protesty alebo pokúsiť sa zosadiť Putina. Tuto vojnu Rúško nevyhraje a doplati na to len obyvateľstvo Ruska. 

aramana, So, 26. 02. 2022 - 10:14

Na pláži vedľa nich ležíme, v Tatrách zdieľame jednu kabínku na lyžovačke... A teraz sú niečo menej?

Asi som to nenapísala jasne...akýkoľvek život v dnešných časoch položený vo vojne kde sa vraždí z akéhokoľvek dôvodu, mi príde choré...

Vojny stáročia dozadu, kde sa spravy posielali koňmo a nik netušil čo sa deje 100km ďalej, dobre, tam to asi inak nešlo. Ale v dnešných časoch, keď máme všetko online, mi príde zabíjanie z akéhokoľvek dôvodu choré lebo stále sú to ľudia.

Možno si to predstavujem jednoducho, možno hlúpo ale prečo v dnešných časoch nestačí štiknúť gombík a odpojiť, odselektovať, odstaviť,....nie posielať ľudí do vojny.

 

 

dan-cula, So, 26. 02. 2022 - 11:36

 

srdce každej matky či otca bije pre šťastný život svojich detí nie posielania na smrť..preto čo sa týka či a ktorá matka je lepšia tam sa nedá diskutovať...

Tomáš97, So, 26. 02. 2022 - 18:49

Nedá dá sa diskutovať ktorá je lepšia či horšia matka. Ale dá sa jasne diskutovať, že teraz sú tie ruské tie najhoršie. :-) ... aj ruskí otcovia ... dopustili svojou ľahostajnosťou to, že si vychovali na svojom čele / na čele štátu hydru ktorá toto rozpútala. Rozpútala to bez akéhokoľvek dôvodu a takýto ľudia ktorí takto volili, toto dopustili sú za to plne zodpovední. Rusko nie je monarchia či kniežactvo ale suverénna demokratická krajina ktorej prezidenta si volia občania priamo. Je to priamo ich zodpovednosť. Fínsko ako si Slovenský národ nikdy nezmaže svoje krvavé ruky od toho, že posielal židov do plynu.

M.á.r.i.a, So, 26. 02. 2022 - 12:38

Tento príspevok má názov "POMOC UKRAJINE" ale nejako okrem jedného komentára sa všetko

míňa nadpisu. Tak ak ste blízsko a môžete skúste pomôcť ....

 

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama