reklama

Prekvapenie od zdravotných poisťovní

Kamila , 29. 07. 2022 - 11:46

reklama

Znovu prichádza ten čas, keď sa zdravotné poisťovne budú predháňať v tom, aby sme zmenili svoju doterajšiu poisťovňu a prestúpili k nim.

Každá sa snaží ponúknúť voľačo iné ... Posledné roky to boli asi rôzne "príspevky na zuby". Poisťovne sľubovali, že preplatia doplatky k ošetreniam zubov. Nám sa také darilo striedavo oblačno využiť, lebo nikto nevedel, kedy s čím špekulovali.

Včera som sa dozvedela, že po novom, nám nebude stačiť k preplateniu doplatkov u zubára preventívka u zubára z minulého roka. Vraj bude nutné aby sme absolvovali preventívnu prehliadku aj u všeobecného lekára, plus ženy u gynekológa, muži u urológa. Interval zrejme v závislosti od veku.

Ma to dve stránky. Na jednej strane, zrejme šanca, že dostanete príspevok na ošetrenie zuba sa veľmi výrazne znižuje, na druhej budeme viac motivovaní na preventívne prehliadky? No neviem. 


reklama


reklama

dasa_, Pi, 29. 07. 2022 - 12:35

Jaaj, tak to mne dokonca zdravotná poisťovna posiela domov - tu preventívka ohľadne rakoviny hrubého čreva, tu u gynekológa. Po prázdninách idem na to.

Čo sa týka jednotlivca, tak sa to možno javí šikanózne. Z jeho pohľadu. Ale veď je dobré, že ťa nútia starať sa o seba.

Zvykli sme si aj na pravidelné prehliadky u zubára každý rok. Aj keď teda na začiatku sa mi to zdalo nemožné. Ale som vlastne rada, že to tak je.

 

Dnes už dokonca existuje aj také, že poisťovňa kontroluje, či lieky predpísané lekárom aj užívaš. Teda aspoň to, či si ich vyberáš z lekárne. Podľa mňa aj toto je krok vpred, aj keď to trochu zaváňa Veľkým bratom.

Kamila, Po, 01. 08. 2022 - 11:37

Bez debaty, preventívne prehliadky sú dôležité, len takéto podmieňovanie sa môže odraziť aj pri tom, že človek sa vykašle ešte aj na tú u zubára. Hambím sa

Dzeny, Pi, 29. 07. 2022 - 14:27

Ja by som v tom nevidela problém, keby bolo dostatok lekárov. Ja chodím pravidelne, všade kam treba. Mne principiálne prekáža zubný benefit preto, lebo namiesto toho, aby si tie platby za zuby vyriešili medzi sebou zubár a poisťovňa, ťahajú do toho pacienta. Ty to musíš zaplatiť lekárovi, potom to nahlásiť poisťovni, poisťovňa ti potom pošle peniaze na účet. Viem, že veľa ľudí sa na to vykašle a tak vlastne šetria, ale je to ako v Kocúrkove. O žiadankách na vyšetrenie sa ani nebudem zmieňovať. Mňa rieši lekárka na sone a mamo a žiadanky nosím od gynekológa, ktorý v tomto smere fakt nemôže nič, len napísať papierik na vyšetrenie, na ktoré ma posiela iný lekár. Choré od začiatku do konca.

Kamila, Pi, 29. 07. 2022 - 15:17

ano, toto je problem, lebo aj ked posles poistovni doklad za platbu u zubara, zacne positovna spekulovat, ze je tam napisany zly ukon, alebo zamietne z nejakeho nedefinovatelneho dovodu , to este neboli povinne tie ostatne preventivky

Ano aj mne vadia povinne vymenne listky na mamografiu, ultrazvuk, hlavne. Ak uz lekarka z mamografie, napise ze treba doplnit ultrazvuk, alebo opacne, alebo ak dojde pozvanka z poistovne na vysetrenie.

dasa_, Št, 04. 08. 2022 - 04:45

Uzatvárame juniorovi životnú poistku. A už neviem presne ktorá to je poisťovňa, ale podmieňuje výplatu poistky práve pravidelným absolvovaním preventívnych prehliadok u lekára. Ak zistí, že neboli absolvované, poistné plnenie sa kráti.

Kamila, Št, 04. 08. 2022 - 13:04

Dáva to logiku. U nás detská lekárka pravidelné pozýva na preventívky, chodia k nej aj staršie decká. Asi ak by volali svojich pacientov na preventívky aj obvoďáci, došlo by viac ľudí. Verím, že majú kopec práce, len človek s v tom občas stráca v akom intervale ma nárok a načo. Jasné určite so závisí aj od lekárov, aj keď je pravda, že vlastné zdravie by sme si mali menežovať predovšetkým my sami. 

dasa_, Št, 04. 08. 2022 - 13:19

Ja som sa raz pýtala gynekologa, prečo nepozývajú na preventívky. Kedysi si pamätám, že chodili poštou lístky.

Vysvetlil mi to jednoducho - počet pacientov krát poštovné.

Ak sa nemýlim, tak v zdravotnej poisťovni sa dá pripomínanie preventívnych prehliadok zapnúť. Len teda, potom tm treba aj ísť. Teda objednať sa a ísť. Ja už roky riešim zmenu obvodnej lekárky. A nedarí sa mi, tak tam proste nechodím. Teda, nie že by som bola úplny ignorant, mám špecialistov, ku ktorým chodím niekoľkokrát do roka. A keď niečo, snažím sa to riešiť cez nich

Kamila, Št, 04. 08. 2022 - 13:32

Súhlasím poštovné je dráhe, ale však dnes sa dá poslať aj sms, alebo zavolať. Pri paušáloch čo asi majú, by to nemusela byť veľká položka.

Obvodný lekár by mal byť zákalad, teda ak je dobrý, ale zas pri tom mále čo a času na pacienta, skončím pre istotu so siedmymi výmennými lístkami. Hambím sa

Dzeny, Št, 04. 08. 2022 - 13:43

Keď v dnešnej dobe niekto rieši poštovné, tak mi ide urvať dekel... Presne ako píšeš, sms, telefonát, mail. Mne ja si už lekárov vyberám aj podľa toho či komunikujú mailom. Napr. všeobecná lekárka funguje cez mail a mobil úplne pružne. Všetkých pacientov objednáva. Ráno zavolám, že ma bolí hrdlo a sestrička mi povie, že mám prísť o 90 min. Keď idem na PN, rovno dostanem presný termín kontroly. Uľahčuje to život nielen pacientom, ale aj lekárke so sestričkou. Nesedí im v čakárni 10 nervóznych a chorých ľudí, všetko si časujú a tak majú priestor aj na akútne stavy a nepredvídateľné situácie. Možno je to aj tým, že lekárka je mladá a nemá problém s počítačom, ale dovolím si tvrdiť, že toto je hlavne o jej prístupe a organizačných schopnostiach, o snahe pracovať efektívne a mať čas na pacienta. 

 

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama