reklama

Matkove vajicka

Pridal/a Anezka z Moravy dňa 18. 08. 2011 - 21:15

reklama

Mile NM.
Viete o tom,ze teraz su od sliepok ,,matkove vajicka,,.
Do 8 septembra ak chcete mozte si odlozit vajicka na vianocne pecenie.Normalne sa na vianoce z nich da napiect a vyslahat sneh z bielkov.Z inych nie,iba z tychto.
Do bednicky dame zito,moze byt aj ine zbozie,do toho dame vajicka,vrstvu zita.
Moze byt aj viac vrstiev na sebe,vajicka musia byt zakryte tym zitom.
Mam odskusane,dokonca som mala malicko pokazenych oproti tomu,ked som ich davala do vapna.
Dokonca raz som posledne zo zita minula do velkonocnej baby.
Mam to od kamosky,ta to mala od svojej maminky.


reklama

reklama

lydusha (bez overenia), Št, 18. 08. 2011 - 22:07

A fajna salmoneloza k tomuVeľký úsmev Na co by som toto akoze mala robit? Riskovat zdravie, ked su celorocne k dispozicii vajcia? Úsmev Ja sa len pytam z cirej zvedavosti, ake maju dnesni ludia pohnutky k takymto tradiciam.

Anezka z Moravy, Št, 18. 08. 2011 - 22:13

Nic nam nebolo,ale zabudla som na to najdolezitejsie,mala som ich v chladnej spajzi.
Som z dediny a ludia na dedine maju chladnejsie miesta v rodinnom dome.

Anezka z Moravy, Št, 18. 08. 2011 - 22:25

Este som zabudla,toto sa robilo velmi davno.A preco to niekto teraz robi?Pretoze chce na vianoce napiect z domacich vajicek.Jedoducho preto.

Evka1223, Št, 18. 08. 2011 - 23:00

Návrat k starým koreňom a k starým receptom...ak máš ešte dáke Anežka podeľ sa. O tomto som nevedela.
Mestským dámam stačí reťazec s prechemizovanými vajciami....my si uložíme domáce. Slnko

lydusha (bez overenia), Št, 18. 08. 2011 - 23:39

Hehehe a aka chemia je na vajciach, prosim?Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

hanele, Pi, 19. 08. 2011 - 02:05

na vajciach mozno ziadna, ale vo vajciach ta co zobu sliepky. ja som nedavno videla akym sajrajtom sa krmia sliepky u nas v dedine v hydinarnach...a nebolo to zrno...a keby aj aj to je chemicky osetrene pesticidmi (vacsinou)mozno jednotlivo podliehaju normam, ale ked sa to scita tak je to pekne prekrocene...Pohoda

lydusha (bez overenia), Pi, 19. 08. 2011 - 07:45

No neviem, cim sa krmia sliepky na vajcia v hydinarnach dnes, kedysi to boli normalne krmne zmesi. Kedze mam skolu trosku o vajciach a o hydine viem, takze by som nepisala, ze su chemicke a nejedle a ok su len tie domace. Tie domace su praveze skor napadnute salmonelou ako kupene v obchode. Okrem toho je dost pravdepodobne, ze doma im nezabezpecis spravne uskladnenie a cez pory sa do vajca dokaze dostat kadeco. Cize davat si ich od augusta do slamy a piect z nich v decembri je riadny hazard. No kto ako chce, proti gustu ziaden disputatVeľký úsmev

eniXelka, So, 20. 08. 2011 - 08:07

Lydush,
fakt je vo vajciach z velkochovov chemia. Ja som prednedavnom citala clanok, kde teta z veteriny obhajovala "priemyselne" vajicka pred domacimi prave z toho dovodu, ze "priemyselne" su uz ockovane proti tomu a hentomu. No a ked si zoberieme, cim su vykrmovane sliepky v takych chovoch, takztiez to nebude bohvieco.
Ale zase, uprednostnila by som chemiu pred polrocnym vajickom, aj ked by bolo ulozene vo vakuu.....

lydusha (bez overenia), So, 20. 08. 2011 - 17:21

Úsmev Tiez netreba verit kadecomu co sa kde potara. Inak sa stavim s hocikym, ze ked mu dam vajce z chovu a vajce domace, nepozna rozdiel. Povedomie je velka svinucha, dokaze nas presvedcit ze kolac z kupenskych vajec je uuuuplne inyVeľký úsmev
O vajciach a ich kvalite koluje viac mytov ako o Chuck Norisovi.
"FARBA PODĽA LA ROCHE
Ak si nostalgicky spomínate na babkine tmavé žĺtky, asi vás bude mátať predstava, že takto má vyzerať správne domáce vajce. Sklameme vás, nie je to tak, farba žĺtka síce závisí od toho, čo sliepka dostávala do zobáka, lenže to pokojne mohlo byť aj farbivo. „Prirodzene, žĺtok bledne s vekom nosnice, takže staršie sliepky znášajú bledšie vajíčka. Ale trh požaduje intenzívnu farbu, a tak chovatelia nosniciam pridávajú do krmiva neškodné farbivá, napríklad výťažok z nechtíka lekárskeho, koreninovej papriky, prídavok lucernových úsuškov alebo povolené potravinárske farbivo,“ priznáva docent Weis a dodá, že intenzita sfarbenia žĺtka sa porovnáva s farebnou stupnicou od firmy La Roche. Slovenské sliepky chované v klietkach dostávajú kompletné kŕmne zmesi, ktoré im zabezpečia celú potrebu živín, pitnú vodu a vápenný grit. Vo výbehových a ekologických chovoch si vtáky hľadajú prirodzenú potravu samy a k tomu dostávajú doplnkové zmesi, obsahujúce najmä pšenicu a kukuricu. „Akékoľvek hormonálne prípravky sú dlhodobo zakázané,“ ubezpečuje odborník, „ani antibiotiká im nesmieme dávať. Ako prevenciu pred chorobami podávame sliepkam probiotiká a prebiotiká, výťažky z rastlín, oleje, silice a podobne. Takzvané omega vajcia sú od nosníc, ktorým pridávajú aj nenasýtené omega-3 mastné kyseliny a ,selénové vajcia‘ zniesli sliepky, ktoré navyše dostávajú selén.“

Takze asi tolko....a garantujem vam, ze vajce nema nijaky vplyv na chut babovky ci ineho kolaca Veľký úsmev chut kolaca zavisi od ingrediencii, vajce iba splna ucel lepidla ci kypridla.

Endží, So, 20. 08. 2011 - 18:02

.....vajce nema nijaky vplyv na chut babovky ci ineho kolaca Veľký úsmev chut kolaca zavisi od ingrediencii, vajce iba splna ucel lepidla ci kypridla.

...absolútne súhlasím. pečiem aj z domácich aj z kupovaných vajíčok a nevidím žiadny rozdiel...pokojne ma ukameňujte...Úsmev

ja_hodka (bez overenia), Ne, 21. 08. 2011 - 22:08

Firma La Roche objektivny zdroj? Comu sa venuju? K vajciam: Dietetiku studujem a ludia, ktori nas ucia nemaju ziadny dovod zavadzat, nie su zainteresovani na inom, nez na vyucovani, za ktore su plateni. V slepacich vajciach sa najdu hormony, ATB, latky podporujuce rast, sliepky byvaju ockovane - takze stopy vakcin tiez. Nie je to zakazane, je to normovane. Uplny zakaz plati pre produkty so znamkou BIO.
Tu je jeden serioznejsi zdroj informacii:
http://www.dolceta.eu/slovensko/Mod8/Antibiotika-hormony-medikamenty.ht…
Domace vajicka su zdravsie, aj keby neboli zltsie (napr. v zime). Farbu zltka domacej sliepky sposobuje zelena potrava, u kupovaneho vajcia su to farbiva pridavane do krmnych zmesi.
Tie tradicie a zvyklosti nie su marne, aj ked neviem, ci by som si konkretne na tuto trufla...Ved ta sleepka aj v zime znasa.

dulka, Po, 22. 08. 2011 - 12:09

ja_hodka a Ty mne píšeš, že máš zo mňa pocit, že "všetko viem?" a že neexistuje problematika v ktorej by som nebola doma? Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev
Ja by som len rada vedela, či existuje problematika, ktorú by si Ty dokonale neovládala? Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

lydusha (bez overenia), Po, 22. 08. 2011 - 13:02

Farba vajec podla la roche je iba nadneseny nazov clanku, a pise sa v nom, ze farba vajec sa urcuje podla stupnice la roche nie ze oni skumaju farbu vajec... link som zabudla pridat
http://zdravie.pluska.sk/zdravie/vyziva/vsetko-o-vajciach.html
No vidim, ze moja skola sa moze ist zahrabat v porovnani s tvojimi info. Hold anatomiu sliepky a vznik vajec prekonali clanky na nete a studie bohvieskade.

ja_hodka (bez overenia), Po, 22. 08. 2011 - 14:56

necerpam len z clankov na nete. Aj odbor mojej strednej skoly (veterinarstvo) ma vela do cinenia s hygienou potravin a s tym co sa ako ne/robi v polnohospodarstve a potravinarstve (predmet hygiena potravin 4 roky). Anatomia a fyziologia zvierat bola jeden z hlavnych predmetov. Teraz v ramci naturopatie dietetika a anatomia a fyziologia cloveka tiez - to len na margo zdroja mojich infomacii, lebo naozaj nejde o to, kto ma aku skolu. Ja sa tomu venujem, tak k takym temam vacsinou pisem. Vobec nepovazujem za nezmysel snazit sa vyhnut vajciam a masu z velkochovov - tak pisem zas. Cim viac ludi to bude vediet, tym lepsie a ak chcem rychlo posunut uzitocnu info, tak namiesto zdlhaveho vypisovania dam link.
Stranka ktoru citujem je doveryhodna. Ak mas pochybnosti, zariadis sa podla seba. Niekto si to vezme ako neutralnu informaciu a mozno mu to k niecomu bude.

lydusha (bez overenia), Po, 22. 08. 2011 - 15:42

oooooooo moj bozeeeeeeeeeee

ja_hodka (bez overenia), Po, 22. 08. 2011 - 16:00

si myslela, ze len ty mas skolu, co? Chichocem sa

lydusha (bez overenia), Po, 22. 08. 2011 - 16:14

No samozrejme. A aj by som sa zasmiala, keby to bolo vtipne. No v zasade som iba prisla na to, ze dulka riadne trafila to, co ti pise. Ake jednoduche.

ja_hodka (bez overenia), Po, 22. 08. 2011 - 17:07

veci byvaju uplne jednoduche...v tom mas pravdu. To, co pise dulka mi nejak nic nehovori. Kludne tu o sebe vyhlasim, ze je kopec tem, v ktorych som absolutny ignorant. Konkretne tato ma ale zaujima. Kde je pravda, je asi kazdemu jasne.

dulka, Po, 22. 08. 2011 - 20:32

ja_hodka, ja sa tiež nezapájam do všetkých tém, len do tých, pri ktorých si myslím, že mám čo povedať. A myslím si, že to tak robí každý.
A kde je pravda je každému jasné? No, tak to sa zhodneme, akurát, že nie každý zdieľa tú Tvoju. Tak už to na svete chodí.

ja_hodka (bez overenia), St, 24. 08. 2011 - 20:18

Tu sa neda hovorit o mojej pravde, alebo tvojej pravde - nebavime sa o filozofii a zmysle zivota, ale o faktoch. Ak raz nieco niekde je, tak to tam proste je. Ak slovenska legislativa do istej miery povoluje uzivanie ATB, vakcin a hormonalnych preparatov v chove hospodarskych zvierat, tak to proste povoluje. Nie neobmezdene, ale povoluje. Skus pohladat nejake spolahlive zdroje a zistis, ze je tomu tak. Jedine v produktoch oznacenych ako BIO, nesmie byt nic zo spomenuteho najdene. To nie je moja pravda. Je to proste tak. Ked raz v New Yorku stoji socha slobody, tak mozem mat sice ja svoju verziu o tom, ze stoji v Londyne, ale ona bude dalej stat v New Yorku a kym ju niekto do Londyna nepriemiestni, nebude to moja pravda, ale blud.

dulka, Št, 25. 08. 2011 - 22:33

Možno si si nevšimla, ale ja som sa tu nikde nevyjadrila k tomu, či vajcia z obchodu obsahujú niečo, čo by nemali. Nevyjadrila som sa k tomu preto, lebo sa o tieto veci nezaujímam. Napriek tomu si myslím, že na tom, kde stojí socha slobody, sa zhodnú všetky dokumenty, ktoré o tejto soche píšu, ale na tom, či je vajce z obchodu neškodné, alebo nie, by som našla x článkov zástancov, že vajce z obchodu je "zlé" a y názorov, že vajce z obchodu je "v pohode". A je už na každom, ktorý argument bude pre neho ten, čo ho osloví a ku ktorému sa prikloní. Takže porovnávaš neporovnateľné.
Je pravda, že ja som doteraz rozoznávala domáce vajcia podľa farby - keď sme náhodou domáce vajcia mali, koláč, či praženica mali krajšiu farbu. A preto som mala zakódované, že domáce vajcia sú lepšie. Ale hlbšie som sa nad tým nezamýšľala a uznávam, že Lydush má kus pravdy - vajce ako také je podľa mňa fakt bez chuti. Články k tomuto momentálne určite vyhľadávať nebudem, keďže tak či tak si vajcia zatiaľ budem kupovať v obchode tak, ako doteraz (domáce nemám mať odkiaľ, ak, tak výnimočne) s určite si nemyslím že mi uškodia.

dulka, Št, 18. 08. 2011 - 23:17

Super, koláč z domácich vajec je niečo úplne iné, ako z tých´"reťazcových". Vyskúšala by som, ale nemáme sliepky.

dúha, Pi, 19. 08. 2011 - 12:20

myslím, že aj v meste konkrétne Ba sú trhy kde celoročne kúpim pekné vajíčka a aj v reťzcoch sú lepšie a horšie hlavne nekupovať tie klietkové.
Ak má niekto teraz prebytok vajec tak sa mu možno hodí tento spôsob uskladnenie.
Ja konkrétne by som to nechcela lebo pokazené nie sú ale ani čerstvé nie.
Dulka nemáš v blízkosti rodinné domy žeby si od niekoho odoberala.
ja som kedysi kupovala všetko na jednom nákupe v hypermarkete a teraz už veru nie trochu snahy a kupujem bud na trhu sezonne ovocie zeleninu, alebo máme zo záhrady , alebo pozerám bio výrobky, pečivo chlieb tiež dávam pozor kde a aké kupujem.

dulka, Pi, 19. 08. 2011 - 12:32

dúha, nejako zvlášť som sa o to nezaujímala, priznám sa. Rodinné domy v blízkosti máme, ale tie sliepky som v nich nevidela Úsmev. Vačšinou nákupy riešim práve v tých reťazcoch - najradšej tak raz za 10 dní riadny nákup, aby som tam čo najdlhšie ísť nemusela a potom už len podľa potreby riešim také menšie nákupy v našich malých potravinách.
Možno tá záhrada začne časom baviť aj mňa. My sme tento rok vyslovene na skúšku zasadili zemiaky (len asi 4 kg), že čo z toho bude - mne sa do toho moc nechcelo, to skôr MM stále čosi vymýšľa a vykopali sme okolo 60 kg krásnych, zdravých a veľmi dobrých zemiakov. Nakoniec som z nich mala radosť aj ja. Tak možno zas budúci rok niečo vymyslím ja - to na margo tej zeleniny. Sliepky by som ale chovať nechcela.

aretta, So, 20. 08. 2011 - 07:31

Dulka, skús si to s tými sliepkami rozmyslieť Mrkám Ja som bola toho istého názoru ako ty: Zvery v dome (teda v záhrade) ani za nič. Len mne, zvyknutej v paneláku všetko spláchnuť do wc prípadne vyhodiť do kontajnera, sa podarilo pár trapasov Hambím sa Napr, potrubie v dome, aj ked v novostavbe, predsa len iné a tak sa upchalo. Smeti vyvážajú iba každé dva týždne a tak si viete predstaviť ten smrad z koša. Rozhodla som sa teda kompostovať, a založila som si chov potkanov. To bolo radosti Chichocem sa Tak zasadla rodinná rada (čiže ja a moje pohodlné ego) a ako jediné ako-tak normálne riešenie som sa rozhodla pre sliepky. Najväčšiu radosť mal manžel, musel vymyslieť kam s nimi a aj to spraviť. Momentálne mám 5 sliepok (a pred mesiacom mi dcéra dovliekla 5 kačičiek ako darček, už nech sú na pekáči, mňam) a tie stíhajú popapať náš kuchynský odpad a my máme vajíčka Úsmev

dulka, So, 20. 08. 2011 - 20:16

Aretta, no, možno predsa len budem nad tými sliepkami rozmýšľať, ale zatiaľ by to príliš komplikované, nakoľko zatiaľ ešte nemáme dom. Bývam v paneláku, máme kúpený stavebný pozemok, ale zatiaľ tam máme len takú chatku, stromy, nejaké pokusy so zeleninou - takže tam chodíme zatiaľ v podstate len na víkendy. Keby sme tam mali sliepky, museli by sme tam chodiť každý deň a to by bol cez týždeň niekedy problém z časových dôvodov. Ale keď sa raz dokopeme k tomu domu, možno pouvažujem aj o tých sliepkach Úsmev.

loulou, Pi, 19. 08. 2011 - 12:43

Mám známu, ktorá mi pravidelne predáva domáce vajíčka. Poviem vám, taká piškóta z domácich vajec je neporovnateľná s tou z "kúpenských". A praženička, hmmmm, jedna báseň Úsmev A takisto všetko ostatné. Ale takto by som sa asi bála ich uskladňovať...

Anezka z Moravy, Pi, 19. 08. 2011 - 20:02

Mam to osobne odskusane,inak bych to sem nedavala,nie do slamy,ako pise Lydus,ale do zbozia.Kamoska vyrastala na gazdovstve na kopaniciach,tak to doma robievali.Overene od predkov,ved pred 80 a viac rokmi neboli supermarkety.

lydusha (bez overenia), So, 20. 08. 2011 - 17:12

V pohode dasa, kto ma chut na polrocne vajcia uskladnene kdekolvek- nech sa paci. Mame predsa slobodnu volbu.

Endží, So, 20. 08. 2011 - 17:54

táto debata mi pripomenula jednu moju známu: o dušu ma bude kŕmiť poučkami o zdravom sposobe života. Čo ktoré potraviny obsahujú a čo všetko by nám ich konzumácia mohla sposobiť. Zároveň však fajčí ako továreň. myslím aj krabičku denne. ...chcela som tým len povedať, obhajujeme domáce vajíčka ako zdravšie, ale zároveň papáme mnohokrát velmi chutné E-čka a nedáme na tie potraviny dopustit....

akalenkak67, Ne, 21. 08. 2011 - 12:48

Vždy som chovala sliepky.Spracovávali mi aspon kuchynský odpad.Po skrmovaní kukurice,alebo pasení sa na trávičke znášali vajíčka s nádhernými žltými žltkami.Koláče boli také inakšie.Aj vzhladovo/farba cesta/aj chuťovo.Už dva roky sliepky nechovám.Moje dalšie pokusy o chov som nechala tak.Bývam pod lesom.Moje sliepky neraz skončili ako potrava tchora,líšky...Pozabezpečovali sme ohrady a sliepky mi uhradli dravce.Takže ked som prepočítala náklady ohrád,vajcia už radšej kupujem a odpad nosím susede.Úsmev Vajíčka som však nikdy neskladovala.Mišali sme,šlahali,piekli,varili,len aby sme ich minuli v čase najvyššej znášky.

adus, Po, 22. 08. 2011 - 12:51

Ja len skromne a potichu k rozlíšeniu domácich a kúpenských vajec - v koláči by som veru možno nerozonala, ale v praženici každopádne ....

lydusha (bez overenia), Po, 22. 08. 2011 - 13:04

Ako adus? Vajce je bez chuti. Tak aky mas na to figel?

adus, Po, 22. 08. 2011 - 13:25

No, tak neviem, asi mám iné chuťové poháriky - podľa mňa vajce nie je bez chuti - chutí jednoducho po vajci Mrkám (to je ale vysvetlenie) a tie z obchodu chutia tak po umeline (môj muž zvykne hovoriť, že ako keby žuval igelit) - teda minimálne my doma to tak vnímame

lydusha (bez overenia), Po, 22. 08. 2011 - 13:38

Ved vravim, podvedomie a tvrdenie starej mamy, ze domace vajcaaa sa domaaaceeee -ta presvedci o comkolvek. Ziadny rozdiel tam nie je... Úsmev

viktory, Po, 22. 08. 2011 - 14:03

lydusha, nie je to len podvedomie, domáce vajcia a veľkovýroba je podstatný rozdiel. Domáce sliepky nie sú kŕmené premixami, ani hormónmi a ATB. Domáca sliepka znesie maximálne 2 vajcia za 24 hodín, má výbeh a nie 25 cm2 plochy na sedenie a znášku, rozumná gazdiná vie, čo sliepke "chutí", dostáva pomrvené škrupiny, trocha piesku, dobrú podstielku, zvyšný chlebík-samé dobré veci......čo myslíš, prečo sa v poslednej dobe tak hovorí o wellfare chove? Aj v obchode sú vajcia cenovo odlišné pri klietkovom chove a pri chove na podstielke. Kým sme mali sliepky, tzv. matkové vajcia boli u nás bežné, salmonelu sme nikto nemali a pokazené vajce sa ozve aj samo Chichocem sa Ja ako dieťa som jedávala surové vajcia s chlebíkom, iba osolené, no vajce z obchodu-iba v koláči, alebo v polievke. Praženicu a varené vajce-to teda nie.

lydusha (bez overenia), Po, 22. 08. 2011 - 14:43

No ved vravim, idem vratit vysvedcenie. Zbytocne mi bolo studium, ked to absolutne nie je pravda, co nas ucili, co som videla a zazila.Pohoda

aleg, Po, 22. 08. 2011 - 15:43

lydusha, ty si fakt presvedčená, že nie je vôbec žiadny rozdiel vo vajciach domácich a kúpených niekde v reťazci? my sme chovali sliepky a keď sme kúpili vynesené sliepky z veľkochovu, tak bol rozdiel aj v tých vajciach čo zniesli hneď keď sme ich priniesli a v tých, čo začali niesť cca za mesiac.
je fakt, že sliepky som odborne neštudovala, vychádzam len z osobných skúsenostíSlnko

lydusha (bez overenia), Po, 22. 08. 2011 - 16:20

Som o tom absolutne presvedcena a nielen ja, je nas viac. Skuste si na vasom megastretku urobit vajcovy vecer. Vazne by ma zaujimalo, kolko odbornicok na domace vajcia sa tam najde a kolko rozozna kupene vajce od domaceho.

ja_hodka (bez overenia), Po, 22. 08. 2011 - 16:07

myslim, ze ti bolo zbytocne, ak neaktualizujes. To, co bolo pred 20-timi rokmi, dnes uz neplati.

lydusha (bez overenia), Po, 22. 08. 2011 - 16:18

Ako povies. Neviem ci su ti tvoje aktualizacie nieco platne. Ked ta to vsak bavi, prosim. Aktualizuj a rob osvetu. Nakolko len to jedlo je zdrave o ktorom pises ty, len ta kozmetika je super, ktoru ty odporucas, len tie semena su super, ktore ty jedina dokazes porovnat, a len tie vajcia su skvele, ktore ty poznas najlepsie. V kazdej jednej debate sa snazis mat navrch a nielen v debatach so mnou co je uz klasika, a kludne si v tej polohe hovkaj dalej.

dulka, Po, 22. 08. 2011 - 20:35

"Nakolko len to jedlo je zdrave o ktorom pises ty, len ta kozmetika je super, ktoru ty odporucas, len tie semena su super, ktore ty jedina dokazes porovnat, a len tie vajcia su skvele, ktore ty poznas najlepsie."

lydusha Áno Áno Áno

Ariesa, Po, 22. 08. 2011 - 21:02

Prekvapenie teda, skoro mi oci vypadli, mam radsej objektivne info a nie jedinu a vecnu pravdu. len si treba spomenut, ako su pretlacane ockovania a ine gebuziny.

dulka, Po, 22. 08. 2011 - 21:24

Ariesa, veď práve to je to, že v takýchto veciach si každý utvorí svoj vlastný názor na základe rôznych info - a každý má potom vlastne tú "svoju pravdu". Keď sa stretnú dvaja odborníci na nejakú problematiku a každý argumetuje svojimi poznatkami, skúsenosťami - a každý ich má iné - ako zistíš, kde je pravda? V mojom prípade dám za pravdu tomu, kto presvedčil mňa Chichocem sa .

ja_hodka (bez overenia), St, 24. 08. 2011 - 20:20

to je vas nazor, dievcata. Nemam s tym problem Pohoda

Evka1223, St, 24. 08. 2011 - 12:05

Nie všetko, čo nás učili dnes platí. Vysvedčenie netreba vrátiť...ani ja diplomy nemienim vrátiť
....iba občas treba prehodnotiť svoje vedomosti. Študovala som biochémiu v čase veľkého boomu s genetickými manipuláciami...aký boom to bol a čo všetko to prinesie prospešného pre ľudstvo!!!
Každá minca má vžy dve strany...dnes neobhajujem GM čoby spásu ľudstva ako pred 20 rokmi.
Len toľko.....
Chuť i vzhľad vajec domácich a kúpenských nie sú identické....a čo skrýva vnútorný obsah nevie ani boh. Testy i certifikáty sa všakovako falšujú...ľudská fantázia a vynaliezavosť nepozná hraníc Úsmev

ja_hodka (bez overenia), St, 24. 08. 2011 - 20:28

Evka1223, Áno

viktory, Po, 22. 08. 2011 - 15:30

lydusha, no veď vysvedčenie vracať nemusíš,Mrkám ja by som v tom prípade musela vrátiť diplomChichocem sa ...a k tomu ešte červený Chichocem sa a to sa mi teda vôbec nechce.Váľam sa od smiechu po podlahe Zakázané je kŕmiť mäsokostnými múčkami, ale inak....ja som na domácich vajciach odchovaná, už len posledných 6-7 rokov nemáme sliepky, dokonca aj teraz sa mi občas podarí kúpiť domáce...

andrea77, Po, 22. 08. 2011 - 18:56

Ahojte, zaujímavá vajíčková diskusiaSlnko na Veľkú noc robíme syrovú hrudku, z domácich vajíčok je krásne žltá, z kupovaných je bledožltá. Aj taká zelenina doma vypestovaná a v obchodných domoch tam je tiež rozdiel, alebo doma urobená zabíjačka a mäso z obchodu tiež sa dá porovnať, bývala som na dedine, kde sa gazdovalo, teraz v meste, kde väčšinou aj nakupujem v blízkom markete, tak by sa dalo pokračovať ďalej....Kvietok

fidorka, Po, 22. 08. 2011 - 19:11

ja osobne vidím rozdiel medzi domácim vajíčkom a kupovaným iba jeden-čerstvosť.
keď si dnes pôjdem zobrať od sliepky čerstvo znesené vajíčko,bude mať krásny hustý žĺtok,pretože je čerstvé.a keď si pôjdem dnes kúpiť do obchodu vajíčko,to nebude také husté,ako to domáce preto,lebo prešlo možno aj 14 dní,od kedy ho sliepka zniesla a doviezli ho k nám do obchodu.ale keď to domáce nechám v chladničke tiež dva týždne,bude také isté,ako aj tie z obchodu.
a viem,že aj na dedinách dnes ľudia kupujú rôzne zmesy,ktorými kŕmia sliepky,takže je to to isté zloženie ako v hydinárňach,nie?

lydusha (bez overenia), Po, 22. 08. 2011 - 21:34

A ked mas doma domace vajcia a kupene- trebars su uz niekolkodnove aj jedny aj druhe...., ako citis rozdiel medzi nimi? Pretoze vizualne zhodnostis domace a kupene, no ako identifikujes chutovo? Na to mi este nikto nedal odpoved a ani neda...ktovie preco, vsakano..ze by nevedel pomenovat chut hormonov ci atb? Mrkám Mrkám Mrkám

Ariesa, Po, 22. 08. 2011 - 21:55

rozoznas domace paradajky od paradajok z plantaze? z tych domacich az stipe jazyk. a jahody? detto. preco je divina tak cenena? nie je to len jej nedostupnostou, ale aj kvoli vlastnostiam masa. a pstruh z potoka? teraz su v oblube kulinarske show a kuchari sa neraz vyjadria o tom, ze ich dodavatelmi su rodinne farmy a nie vacsie dodavatelske firmy (i napriek domnelemu lepsiemu technickemu zazemiu - skladovanie, moznosti zliav, kontroly [i ked toto je diskutabilne, farmy castokrat potrebuju vacsie mnozstvo potvrdeni a opakovanych kontrol])

lydusha (bez overenia), Po, 22. 08. 2011 - 22:09

Paradajky, jahody, maso...to ma CHUT a dokonca aj VONU. Vajce ma aku chut prosim ta?

Kamila, Po, 22. 08. 2011 - 22:35

Ja neviem, ale ci uz vajicko namakko, na tvrdo, prazenica maju aj chut aj vonu, aj keby si tam uz nic nedavala.

lydusha (bez overenia), Po, 22. 08. 2011 - 22:49

teda domace maju vonu a kupene nemaju podla teba?

Kamila, Ut, 23. 08. 2011 - 10:44

Ty si prehlasila, ze vajicka nemaju ani vonu ani chut, tak nie je co porovnavat.
Domace som uz davno nemala, tak neviem zodpovedne porovnavat. Urcite kupujem vajicka z podstielkoveho chovu. A som presvedcena, ze je rozdiel medzi domacim vajickom a napriklad vajickami sliepok z klietkoveho chovu. Ockovania sliepok su bez debaty a energia volnosti a väzenia, ktoru sice ani neovonias, ani neochutnas je podla mna rozdielna.

Ariesa, Po, 22. 08. 2011 - 22:38

no chut najlepsie podla mna vynikne vo vajicku na makko. a prazenica tiez chuti rozne a nie je to len mnozstvom cibule(nedavam), ci soli. bielko nemam rada, tam rozlisujem len dobre a pokazene Mrkám Veľký úsmev no zltko je inak kategoria. o dofarbovani som nevedela ale ani nemam skusenost, ked som nejake vajicka kupovala, boli vyrazne bledsie ako domace. ok, je to plus minus 8 rokov dozadu a netusim, ci sa nieco menilo a ako. a nemala som ani paru o roznych chovoch, to skor spoluziaci z mesta, ktori v kupovanych vajickach vedeli "chodit". a nastastie toto uz skusat nemusim a si pamatam, ako som sla so spotrebou vajec dole Mrkám .

a ano, casto je to o psychike - ze zlte vajce je lepsie vajce. a logicke. pretoze ked si poziadam salat a dostanem na stol volaco zvadnute, nebodaj po okrajoch ohnednute, darmo mi mozu vysvetlovat, ze je rovnako zasobeny vitaminmi a skvelo skladovany ako ten v mojich predstavach. vyzera inak. tak smutne, ako to blede riedke zltko.

Preston, Ut, 23. 08. 2011 - 01:21

Lydush, ty by si nerozoznala ani býčie vajcia od slepačích. A nie to ešte kupované od domácichVáľam sa od smiechu po podlahe

lydusha (bez overenia), Ut, 23. 08. 2011 - 09:51

Ale ale....tak uz som zrazu Lydush?? Ake mile, Preston. No vies ako sa hovori, podla seba sudim teba.

akalenkak67, Ut, 23. 08. 2011 - 11:03

Neviem popísať chuťové vlastnosti cez net.Lenže tie domáce vajíčka sú ovela chutnejšie.
Výborne sa bavím pri tejto debate.Obyčajné vajce,a aká rozsiahla téma.Váľam sa od smiechu po podlahe

sonia, Ut, 23. 08. 2011 - 20:14

Ja viem porovnať aj cenou,tie kupované ma vyjdu drahšie ako tie od mamy Chichocem sa ...

lydusha (bez overenia), Ut, 23. 08. 2011 - 21:00

Áno Áno Áno toto je urcite najmarkantnejsi rozdielÁno

Evka1223, St, 24. 08. 2011 - 12:19

Tému začala Anežka radou starých materí a kam sme sa "moderné" žienky dostali?Chichocem sa

Nedám dopustiť na domáce vajcia. Majú inú chuť aj iné zloženie...

Bývam v dome z r. 1890. Žiadna barabizňa...kamenné múry hrubé 80 cm. V zime nepotrebujem polystyrén po obvode ani v lete klimu. Chlieb uskladním týždeň (domáci) v ľanovej šatke a je ako čerstvý...kôrka chrumkavá, nie je to gumkáč z reťazca.
Teraz si lydusha polož otázku a pozri čo prinášajú klimatizácie a čo je polystyrén. Chémia, chémia, chémia....baktérie, vírusy a atd. Kameň je kameň.Áno

lydusha (bez overenia), St, 24. 08. 2011 - 19:42

Co? Ja si mam polozit otazku? Prosim ta, co ty o mne vies? Veľký úsmev Ja tu niekde obhajujem polystyren a klimatizacie ci ako si na toto prisla davat mi nejake ulohy? Pokial mas chut na polrocne slepacie vacia, tak teda dobru chut, to je cele co k tejto debate este mozem dodat Veľký úsmev A aj tak som sa nedozvedela AKO identifikujete chutove zlozenie domaceho a kupeneho vajca iba tepelne upraveneho bez akychkolvek pochutin...ale jasne ze na toto ani normalna odpoved nie je...

Evka1223, St, 24. 08. 2011 - 22:21

Nuž opisovať tu môžeme donekonečna. Pozývam ťa na degustáciu 100% čerstvých domácich a 100%kúpenských...niet nad živý a vlastný zážitok.
Opisovali tu už viaceré rozdiel...dokonca aj o dákom igelite bola reč, ale to ti nestačí....tak ťa Zlomené srdce-čne pozývam.
Tie polročné uskladnené v obilí nemám, bo stíhame domáce priebežne konzumovať alebo rozdať Veľký úsmev

lydusha (bez overenia), St, 24. 08. 2011 - 22:26

Nuz nie ze by som v zivote nejedla domace vajcia. Mama chova pipiny, aj mm kolega ma vydatne zasobuje. No je to prast jak uhod, vajce ako vajce. Absolutne ziadny gurmansky zazitok.

Evka1223, Št, 25. 08. 2011 - 21:21

Je to vec názoru...a presvedčenia. Ak v tom necítiš rozdiel, tak si šťastný človek. Úsmev

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama