reklama

Horelo

Pridal/a balalajka dňa 22. 03. 2022 - 14:25

reklama
V nedeľu v poobedňajších hodinách došlo v obvode Železničnej stanice Nové Mesto nad Váhom na 17. a 19. staničnej koľaji k požiaru.Toľko zo správy na FB Polície SR - Trenčiansky kraj. Zhorelo 8 vozňov. Do tla. Zostala len pokrčená vonkajšia škrupina. Interiér padol popolom.Vraj vozne boli z 80tych rokov a dlhšie už neslúžili.Pod príspevkom prebehla diskusia, kde zaznelo aj, že vozne mohli slúžiť ešte na niečo iné - napr. ako ubytovacie. Nuž - ono evidentne ako ubytovacie už nejaký čas pre bezdomovcov slúžili. A evidentne to aj z tohto dôvodu dopadlo nejak takto. Víri mi hlavou nespočetne veľa myšlienok.To fakt sú všetci na Slovensku na všetko odborníci alebo už človek sa ani nezamyslí a trepne nejakú kravinu? Ubytovacie vozne? Vážne?A kde by tie vozne akože odstavili?A kto by to financoval? Však to neni - daj si paplón na sedačku a spi. To sa nerobí nikomu. Akí ľudia by v nich hľadali útočisko? Kto by chcel pod oknom mať takúto časovanú bombu bez elektriky, sociálnych zariadení, kde by sa evidentne schádzala len určitá skupina ľudí z okraja spoločnosti?Ale teraz vážne.Predpokladám, že väčšina ľudí v svojom živote do neho nastúpi, pocestuje a vystúpi a viac ho nejaký vlak netrápi. Potom sú tu takí čudáci, ja ich volám Lovci vlakov, to je skupina sama o sebe a ja ich milujem, lebo na fotkách vedia zachytiť neskutočnú krásu vlaku a všetkého k nemu a ich vedomosti - no fuuuu ....  Ale o tých pár ľuďoch som nechcela.Pozrime sa však na taký vlak trochu bližšie. Zistíme, že je to ozruta plná kovu, elektrických káblikov a plastu. A keby sa aspoň trošku zaujímate o vláčiky, vedeli by ste, že celkovo všetky tie modernizácie a používania "starých" vlakov nie sú len tak. Za tým všetkým totiž stojí tragédia z roku 2000, kedy v lyžiarskom stredisku Kaprun uhorelo v tuneli v lanovke 152 ľudí. Lebo horľavosť používaných materiálov bola rovnaká ako na tých vozňoch, čo horeli cez víkend. Od tohto míľniku bezpečnostné predpisy pri konštrukcií vlakov komplikujú život všetkým zúčastneným stranám, lebo každý jeden komponentík musí spĺňať bezpečnostné predpisy prísnejšie ako pre interiéry bytových jednotiek. A to tiež nie je sranda. Vlastne - všimli ste si niekedy tie označenia na sáčkoch, že vaše prádlo spĺňa nejakú normu?Sranda čo? Celá mašinéria je za tým.Dnešné vlaky sú "nehorľavé". Zapáliť ich nie je len škrknutie sirky a jej hodenie na sedačku. Prosím Vás - neskúšajte to. Horieť pravdepodobne nebude, ale k poškodeniu dôjde.Takže záverom - keď si sadnete do vozňa najbližšie, verte, že tí čo ho dávali dokopy mysleli už keď kreslili jeho skelet na to, aby ste bezpečne prišli do cieľa. Že si dali záležať na každom jednom šróbiku, každej sedačke, poličke, zásuvke, rolete.A ak budete chcieť napísať, že tie staré vozne mohli ešte poslúžiť, tak rozhodne nie na prepravu. A prestavať ich na "hotely" alebo spacie jednotky? Nuž, niekedy niektoré veci robiť skutočne nejde. Len škoda, že ich inak nezlikvidovali.

reklama

reklama

Kamila, St, 23. 03. 2022 - 14:19

Však toto, koľko odborníkov na všetko máme na Slovensku. Prekvapenie

V Kaprune sme boli pred pár rokmi, ani so to nejdem celé predstavovať, akurát vo mne rezonuje poznatok, že pred ohňom netreba utekať v takýchto priestoroch hore, lebo fungujú ako komín.

Takže ozaj sranda zásobovať výrobcov vagónov. Hambím sa

 

Kamila, Ut, 05. 04. 2022 - 13:33

Včera som akurát čítala článok o tok, aké sú všetky nehorľavé materiály zdraviu škodlivé, teda ak sa z nich začnú uvoľňovať mikročastice nejakej zlúčeniny Bromu ...? 

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama