reklama

jehovisti (potrebujem poradit)

Pridal/a megina dňa 07. 10. 2010 - 18:50

reklama

mile dievcence,
hned na zaciatku chcem upresnit,ze nemam v umysle nahadzovat temu na prestrelku,neodsudzujem nikoho pre jeho vieru alebo presvedcenia atd.
moj problem,ked sa to tak da nazvat je,ze o svedkoch jehovovych vela neviem.pre nas to boli stale taki "bubaci" ktorim nesmies otvarat dvere a davat sa s nimi do reci.pytam sa,lebo manzel ma v praci 3 kolegov jehovistov a ja sa znepokojujem lebo neviem co si mam mysliet.on vravi,ze su to mili ludia a o viere sa nikdy nerozpravaju.mali ist spolu hrat futbal,ale nejak z toho zislo.
mate s nimi skusenosti?


reklama

reklama

eva m, Št, 07. 10. 2010 - 18:55

skusenost mam taku "podomovu", ked chodia a chcu sa s ludmi rozpravat. Vtedy sa podakujem, poviem, ze my sme katolici a nemienima na tom nic menit. Do dalsich debat sa nepustam. A tie zienky, postavajuce na ulici so Straznou vezou v ruke proste obidem. Tot vse.
Nasi byvali susedia boli jehovisti, NIKDY ma pani suseda neoslovila s nabozenskou tematikou.
Eva Slnko

Polárka (bez overenia), Št, 07. 10. 2010 - 19:04

Mám s nimi skúsenosti. V našom paneláku bývala celá rodina. Sú to obyčajní ľudia. Konkrétne táto rodina bola milá, príjemná. Nikomu sa nevnucovali ani nič podobné. Tých podomových neodmietam, pozvem väčšinou na čaj dovnútra. Zatiaľ pozvanie neprijali - asi boli zaskočení Úsmev. Mne je jedno, kto je akej viery. Porozprávať sa viem takmer s kýmkoľvek.

Ak o nich nemáš žiadne informácie, môžeš ich navštíviť aj na ich stretnutiach. Aj tam som bola. Nič ti nespravia. Nič od teba neočakávajú, navyše sa dozvieš, že to nie sú žiadni bubáci Úsmev

lydusha (bez overenia), Št, 07. 10. 2010 - 19:58

Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam

akalenkak67, Št, 07. 10. 2010 - 19:17

Ja som mala dvoch spolužiakov.Chlapca a dievča dvojičky.Sú Jehovisti.Kamarátili sme sa celé roky.Ich rodičia boli k nám vždy milí.O viere sme sa nikdy nebavili.Rozdelila nás až dospelosť.Po bratovej smrti si našla partnera svojho vyznania a žije niekde na juhu slovenska.Odvtedy sme sa nevideli.
Tí podomový Jehovisti,to je už o inom.Tým som vždy zatvorila dvere a nepočúvala.

marikat, Št, 07. 10. 2010 - 19:22

ja mam kamaratku. milu, nevtieravu, inteligentnu...
po rokoch som sa dozvedela od inej osoby, ze je jehovistka.
OK, nic sa nezmeniloSlnko slnko svieti nadalej

a7, Št, 07. 10. 2010 - 19:27

ja som mala tiez spoluziacku jehovistku, uplne bola v pohode ako deti sme od nej vyzvedali ako je to u nich napriklad na vianoce ktore oni nemaju a podobne. a ked sme boli starsi nikdy na nas nerobila ziadne natlaky. proste ona mala svoju vieru a my svoju a vzajomne sme sa respektovali.ale tito podomovi byvaju casto velmi otravni a ovladaju velmi psychologiu rozhovoru.

a7, Št, 07. 10. 2010 - 19:27

ja som mala tiez spoluziacku jehovistku, uplne bola v pohode ako deti sme od nej vyzvedali ako je to u nich napriklad na vianoce ktore oni nemaju a podobne. a ked sme boli starsi nikdy na nas nerobila ziadne natlaky. proste ona mala svoju vieru a my svoju a vzajomne sme sa respektovali.ale tito podomovi byvaju casto velmi otravni a ovladaju velmi psychologiu rozhovoru.

adus, Št, 07. 10. 2010 - 19:46

No, oni sú v zásade všetci "podomoví", len majú takú zásadu či pravidlo, že nikdy nie v blízkosti svojho bydliska, práce a pod.
Aj moje deti mali spolužiakov jehovistov a tiež to bolo v poriadku. Dokonca sa chodili k nim hrávať (oni k nám nie) a vraj to bolo úúúplne ako u nás.

ivet36, Št, 07. 10. 2010 - 19:51

A preco sa vlastne Ty znepokojujes......mas obavy z coho....aby Ti "neprevratili" manzela na inu vieru, alebo ......?
ivetMrkám

judychen, Št, 07. 10. 2010 - 19:54

Ja tiez poznam jednu mladu rodinu, maju 8 deti, su tiez jehovisti.Klobuk dolu, pred celou rodinou, su velmi mily, ale tak nevtieravo. Deti, su velmi dobre vychovane, skromne a mam pocit, ze starsie vychovava mladsie, bez odporu, ako samozrejma vec. Vela spolu robia kreativne prace, na com sa podiela cela rodina, spievaju pri veceroch. Ta mlada zena chodi casto ku mne do prace, ale este nikdy mi nic nevnucovala o jej viere. Su to ludia ako ostatny, ako ja katolik, tak ona jehovista, jedno aka viera, z nikoho nehrozi nebezpecie.

megina, Št, 07. 10. 2010 - 20:02

diky zienky, ja len ze o nich vlastne nic neviem a vela ludi ma obavy z nepoznaneho,takze tak.Hambím sa clovek pocuje story o vselijakych sektach a podobne,stavim sa ze keby som sa opytala nato mojich rodicov,tak mi poslu exorcistu.Chichocem sa ale uz som kludnejsia,vsetkym pekne dakujemSlnko

púpavienka, Št, 07. 10. 2010 - 20:08

Aj ja poznám viacerích jehovistov a sú ako všetci ostatní ľudia. Jedna rodina o tej zo susedov nikto ani nevedel že sú jehovisti a tu ďalšiu, no pred ňou je najlepšie utiecť, každa veta začína tým, čo je v písme niekedy si myslím že je to viac milosť ako jehovista. Jednoducho nevie o ničom inom hovoriť, beda ak sa posťažuješ a už máš prednašku na to prečo si bol unavený. Lenže takých ľudí maš aj ked nie sú jehovisti. Pravda je ale taká, že medzi priateľmi alebo susedmi je lepšie ak ta téma sa nebude veľmi pitvať.Slnko

Ariesa, Št, 07. 10. 2010 - 21:45

ako adus pisala - ti co poznam sa ma nikdy nepokusali osvietit. ked som sa pytala, odpovedali. napriklad v blave praci sme mali upratovacku, mladu mudru a peknu babu. to, ze je jehovistka sme zistili, ked sme ju "vymakli" na opacnom konci mesta s casakom v ruke. tak sme sa obcas v praci vypytovali ako sa jej dari, preco "len" upratuje. vysvetlila, ze jej to vyhovuje, ze ma cas na ine zaujmy ci cinnosti. vyplatu chcela vzdy na papieri i ked sef ponukal, ze jej moze platit na ruku - ona vsak potrebovala tlacivo od mzdarky, kvoli tomu, ze 1/3 prijmu odvadzaju sekte, zvysok je pre nu. to bola kamoska.

potom u nas asi raz za dva roky zazvonia chalani co poznam z videnia ... ti su zas velmi ochotni bavit sa o viere Mlčím

a potom poznam duchovneho jehovistov s manzelkou Smútok milionar, potrpi si na luxus a gyc ("podnikatelske baroko") ... a proste mi to neda aby ma to nezamrzelo kvoli tym ostatnym.

ale bat sa netreba, az na tych vyssie(vztahujem len na tych ktorych poznam), su to velmi zasadovi ludia

púpavienka, Pi, 08. 10. 2010 - 08:05

Nuž Ariesa vidím, že si oveľa viac pripravená byť úprimná a priama ako teraz ja. Ja som ten koniec o tých zrážkach aj o pánoch čo sú hore vymazala. Naozaj je to tak a nech si hovorí kto chce čo chce, akonáhle máš nejakej sekte či viere platiť určité percento z platu, nie je to v poriadku. Štátu platime dane a sme na to nahnevaní a čo potom ak mám platiť aj vo viere.
Ak od nich príde pomoc v začiatkoch, môže sa stať že potom treba veľmi tvrdo platiť. Poznám jedného, ešte v socializme, pomohli mu postaviť dom a všetko a nakoniec ušiel pred nimi na druhý koniec republiky a nepomohlo to. Povedal, že pred nimi sa ujsť nedá iba sa zabiť. Neviem čo je s ním, lebo ked ho našli tak ušiel inde. Bol neprispôsobivý a to v takýchto cirkvach ? nemajú radi.
Slnko

linda999, Pi, 08. 10. 2010 - 09:33

Nemusia platit ziadnu urcenu sumu do cirkvi, davaju dobrovolne prispevky. Nikto nevie, kto kolko da, je na to schranka v mieste zhromazdenia, davaju v obalke, kazdy co uzna za vhodne.

Ked niekto odide, maximalne ho skontaktuju, ci sa nechce vratit, ale nerobia ziadny natlak, neprenasleduju, odporovalo by to zasadam, v ktorych ziju - laska k bliznemu v prvom rade.
Naopak, kto dlhodobo porusuje prikazania krestanskej moralky napriek dohovaraniu, je vyluceny so zboru a ostatni sa s nim nebavia. Mozno takito urazeni siria potom tie blbosti Mrkám

lydusha (bez overenia), Pi, 08. 10. 2010 - 09:39

Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno

Ariesa, Pi, 08. 10. 2010 - 11:34

linda, praveze potrebovala papier od mzdarky, pretoze len s papierom kazdy mesiac odovzdavala 1/3 prijmu - oni si znacili, ci si ich ovecky plnia povinnosti. takto to dokladoval kazdy.

linda999, Pi, 08. 10. 2010 - 12:15

Jedine, preco by J.S. potrebovali papier je to, aby sa nezapajali do okradania statu na daniach formou cierneho zarobku.
Poznam ich naozaj velmi dobre, aj pravidla a zasady a v zivote nikto nechcel od nikoho ziadne papiere o mzde a ziadny "desiatok" nie je povinny. Urcite by si nasla zmienku v hociktorej ich publikacii o dobrovolnych prispevkoch.
A nechcu nic ani od statu:

V Slovenskej republike je k 30.11.2007 registrovaných podľa Zákona 308/1991 Zb. o slobode náboženskej viery a postavení cirkví a náboženských spoločnosti 18 cirkví a náboženských spoločnosti. Z nich si iba tri z vieroučných dôvodov neuplatňujú nárok na financovanie zo strany štátu – Bahájske spoločenstvo, Novoapoštolská cirkev a Náboženská spoločnosť Jehovovi svedkovia
http://www.prave-spektrum.sk/article.php?583

Ariesa, Pi, 08. 10. 2010 - 12:31

uvedomujem si, ze v pravidlach to mat nemusia.

tak ako ja mam skusenost s RKC, ze za krst sa neplati a pokrstili aj moje dieta - slobodnej matky vtedy zijucej s otcom dietata, poniektori by vedeli napisat ine skusenosti.

aj jehovisti maju podla vsetkeho duchovnych s vlastnymi pravidlami, ja som bola ucastna toho vysvetlovania preco papier, ze vsetci to tak, bez vynimky. ono napokon aj RKC uci byt zodpovednym a neobohacovat sa.

púpavienka, Pi, 08. 10. 2010 - 20:38

Súhlasím, preto som aj vyššie napísala, že sú to iba ľudia a nie každý je zásadový, niektorý môžu byť aj iný a zásady môže prispôsobiť.Kvietok

vietnamka, Št, 07. 10. 2010 - 23:07

Moja znama ma sesternicu, ktora je jehovistka, spolu s celou rodinou. Raz prisla sesternica k tejto mojej znamej, s dietatom, ktore nemalo este ani rok a pol. Dieta malo vysoke horucky, okolo 40. Tato moja znama navrhla, aby dali dietatu paralen pre deti. Sesternica odmietla, ze im to viera zakazuje.
Tak sa pokusali zrazit dietatu horucky zabalmi, tekutinami, atd.. nic nepomahalo, dieta stale horucky. Na pohotovost nechcela ist, boli v ten den u lekara, a ten povedal, ze je to chripka.
Moja znama teda znovu navrhla ten paralen. Sesternica ani pocut, a prepasirovala cibulu, zmiesala s medom, a davala dietatu. Liek dobry, ale na akutnu horucku nezaberie.
Moja znama sa uz na to nemohla pozerat, a dala potajomky malemu paralen.. lenze sesternica na to nejako prisla. Urobila hroznu scenu, zbalila seba aj maleho a vybrala sa vlakom domov.. s tym rocnym dietatom, ktore malo 40!!!!
O rok neskor sa rozhodla sesternica ist na odsatie tuku.. lekara skoro porazilo, ked prehlasila, ze to chce urobit bez akychkolvek anestetik. Rovno jej oznamil, ze za takych okolnosti to on robit nebude (takze sa dala nahovorit na narkozu).
Nech si hovori kto chce co chce, mne toto normalne nepripada.

relax (bez overenia), Pi, 08. 10. 2010 - 00:06

♥ a čudných vecí robia aj viac... divné zásady...

linda999, Pi, 08. 10. 2010 - 09:40

Pokial ich najdu aj v tvojej Biblii, nie je o com.

linda999, Pi, 08. 10. 2010 - 09:39

Ktovie ci to boli Jehovovi svedkovia. Ludia si casto mylia nabozenstva, ktore nepoznaju. Ale radi siria "urban legend" a bububu.

Hm, zaujimave, poznam ich cele rodiny a nikdy v zivote som nevidela ze by odmietali paralen alebo ine lieky alebo narkozu - boli bezne operovani a hospitalizovani. Vsetky druhy liecby su na ich osobnom zvazeni.
Jedine, co odmietaju, je krv. Kazdy ma pravo odmietnut liecbu, ockovanie atd, ako sa tu viackrat mamicky bavili. Mnoho veci co krv sposobuje, nie su verejnosti zname, rovnako ako sa taja vplyvy ockovania, na ktore sa este len prichadza.

lydusha (bez overenia), Pi, 08. 10. 2010 - 09:42

Setris mi pismena. Od a po zet suhlasTlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam

linda999, Pi, 08. 10. 2010 - 09:45

treba sirit osvetu, ved uz mame 20 rokov "demokraciu", ale poniektore bludy zo stredoveku stale pretrvavaju Pohoda

lydusha (bez overenia), Pi, 08. 10. 2010 - 09:48

Bavim sa Veľký úsmev A ved aj poliaci kradli deti a ich krvou krstili kostolyVeľký úsmev Pamatam ako som hucala, ked mi to spoluziacka povedala. Mama po mna musela do skoly.Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

linda999, Pi, 08. 10. 2010 - 09:58

To fakt? To som nepocula, ty brdo.
Ako pise Jakub:
Človek vie skrotiť rôzne druhy zvierat, vtákov, plazov i morských živočíchov,
ale svoj vlastný jazyk skrotiť nie je schopný. Ak raz vypustí z úst niečo zlé, vymkne sa to jeho vôli a šíri sa to ako smrteľný jed.

lydusha (bez overenia), Pi, 08. 10. 2010 - 10:09

Áno Áno Áno Áno Áno Áno Áno
A pocut si to aktualne asi nemohla, myslim, ze si ina vekova kategoria ako jaVeľký úsmev

linda999, Pi, 08. 10. 2010 - 10:28

Kategoriou by som to nenazvala, ved ked som sa narodila, bola si este len prvacka Mrkám

lydusha (bez overenia), Pi, 08. 10. 2010 - 10:46

Ale prd! A ja ze si ty uplne len taky zabec usatyVeľký úsmev

linda999, Pi, 08. 10. 2010 - 10:51

tolko mudrosti vo mne a za mladu som povazovana? Chichocem sa

lydusha (bez overenia), Pi, 08. 10. 2010 - 11:09

Ked je niekto stara nerovna sa, ze je aj mudra Veľký úsmev

linda999, Pi, 08. 10. 2010 - 11:28

Buhehe Áno Pohoda

fidorka, Pi, 08. 10. 2010 - 13:40

očúvajte vy dve bosorky,sa mi tak ľúbite,aké ste kamarátky Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Bozkávam

linda999, Pi, 08. 10. 2010 - 13:45

Kdesi som to tu pred dvomi(?) dnami pisala: ze aj Winnetou a Old Shatterhand boli najprv nepriatelia, kym sa nechapali Mrkám

fidorka, Pi, 08. 10. 2010 - 13:46

nestíham čítať,ale keď to nájdem,zatlieskam aj tam Mrkám Veľký úsmev Veľký úsmev

fidorka, Pi, 08. 10. 2010 - 14:12

na,a máš ho tam Chichocem sa Veľký úsmev Veľký úsmev

Polárka (bez overenia), Pi, 08. 10. 2010 - 11:12

Ješkove oči Vietnamka Hambím sa. Ja som potom asi tiež Jehovistka, lebo radšej dám odvar z cibule, ako paralen. Inak sa mi stalo, že drobec mal 40°C horúčky a teplota stúpala vyššie. Na striedačku sme dávali paralen a ibuprofen, plus zábaly. Nič nepomáhalo. Už som mala vytočenú záchranku, ale mama došla s tým, že mu dáme na nohy citrónový obklad. Do dvoch hodín postupne klesla teplota zo 40°C na 37,5 °C Vyplazený jazyk

Inak Linda to tu už napísala. Jediné, čo odmietajú, je transfúzia. A poplatky sú tiež dobrovoľné. To nemám z brucha, ani z JPP, keďže osobne som bola na pár ich stretnutí. Bola som tam práve preto, lebo ľudia toho nahovoria až až. Lepšie je ísť ku zdroju a presvedčiť sa Úsmev

vietnamka, Pi, 08. 10. 2010 - 12:25

Polarka,
viem, ze si zastankynou alternativnych metod, holt, ja nie som, a ani jedna z nas nie je divna. Ako si iste postrehla, pisala som, ze znama jehovistka nechcela dat dietatu paralen, a odvolavala sa na vieru. Z toho si zrejme usudila, ze povazujem vsetkych ludi, ktori odmietaju paralen za jehovistov. Nie, nie je tomu tak. Povazujem za normalne a v poriadku, ked najprv vystriedas alternativne metody, ale ked sa neda, vyskusas aj paralen/ibuprofen. Ak odmietnu transfuziu z vlastneho presvedcenia, je to ich vec, a je mi to jedno. Ak odmietnu transfuziu pre svoje dieta (hoc by to bolo pre to dieta zivotne dolezite), uz mi to v poriadku nepripada.

Lydusha, rovnako opakujem, ze otazka znela, aky mame na nich nazor, tak som aj odpovedala. Polemyzovat na temu katolicka cirkev mozeme donekonecna. Ano, argumenty o minulosti katolickej cirkvi su velmi oblubene, a radi sa pouzivaju. Uznavam, ze katolicka cirkev napachala mnoho zla. A este aj pacha, ked diktuje zene ponechat si svoje dieta napriek tomu, ze ohrozuje jej vlastny zivot. Ale takto otazka nestala, vsak.

Takze, mozeme sa bavit o alternativnej medicine, mozeme sa bavit o hriechoch katolickej cirkvi, o desiatkoch a o odpustkoch.

Ak je niekto katolik, evanjelik, budhista, satanista, cokolvek, je to jeho vec. Ale, ak do toho nuti svoje dieta tak, ze to ohrozi zivot toho dietata, tak to povazujem a budem povazovat za sektu.

Ak sa chystate argumentovat tym, ze dieta krstime a tym z neho robime katolika ci chce alebo nechce, tak nie, nie je to iste, a tento argument nerespektujem.

Tot vsjo.

linda999, Pi, 08. 10. 2010 - 12:46

Tento emotivny argument sa velmi rad pouziva: ber krv, alebo zomries!
Nejdem polemizovat, len doplnim, ze to, ze sa nepoda pri liecbe krv, nemusi znamenat automaticky ohrozenie zivota dospeleho ci dietata, nakolko "len krv moze zachranit zivot" je v mnohych pripadoch uplne scestna informacia.
Treba vela o tom vediet a nechat si vysvetlit z mediciny vsetko o KONKRETNOM zdravotmom stave KONKRETNEHO cloveka/pacienta a na zaklade toho sa rozhodnut pre tzv. informovany suhlas.

uz aj v 95-tom sa o tom vedelo a teraz je to este viac vpredu:
http://mesto.sk/prispevky_velke/malacky/jmoravcikoalterna806830320.phtml

Pokiaľ máte podozrenie na infekciu HIV, je potrebné požiadať o vyšetrenie anti-HIV protilátok na ktoromkoľvek Regionálnom úrade verejného zdravotníctva alebo v NRC pre prevenciu HIV/AIDS na SZU v Bratislave. Tiet inštitúcie poskytujú testovanie anti-HIV protilátok bezplatne a prípade potreby aj anonymne. Odporúča sa na vyšetrenie prísť min. 3 mesiace po rizikovej udalosti. V krvi sa totiž netestuje vírus ale protilátky a organizmus potrebuje určitý čas, aby ich vytvoril.

Risknes, ze niekto v tej inkubacnej dobe daroval krv a dostane ju tvoje dieta?

vietnamka, Pi, 08. 10. 2010 - 13:14

OK, vzdavam sa Úsmev.
Pripustam, ze su jehovisti, ktori su dobri a mili ludia.
Aj to, ze som asi zaujata.
Postudujem ten tvoj link, a uvidime.

linda999, Pi, 08. 10. 2010 - 13:25

Úsmev
Vies, dala som to sem preto, ze poznam zo zdravotnictva vela ludi, ktori nie su JS, ale uprednostnuju bezkrvnu liecbu prave kvoli rizikam spojenymi s krvou.
Cize nemusis patrit k akemukolvek nabozenstvu, ale mozes mat informacie, ktore mozu zachranit zivot tebe ci tvojej rodine.Slnko

lydusha (bez overenia), Pi, 08. 10. 2010 - 15:27

A co mas zas so mnou? Bavim sa konkretne niekde s tebou? Pytala som sa ta nieco, ci reagovala na teba, ked ma potrebujes oslovovat?

vietnamka, Pi, 08. 10. 2010 - 17:50

Prepac, mas pravdu. Mala som pocit, ze reagujes na moj prispevok, ale nebolo tomu tak.
Myslim to uprimne, ospravedlnujem sa.

lydusha (bez overenia), Pi, 08. 10. 2010 - 20:37

Nic sa nedeje, uz som sa zlakla ze KDE som ZAS CO povedala Veľký úsmev

-, Pi, 08. 10. 2010 - 12:09

Ja sa o ničom nepresviedčamÚsmev . Je mi to srdečne jedno. Aj keby odvádzali svojej cirkvi 99% svojej výplaty, je to ich rozhodnutie. Slobodná vôľa.
U nás nezvonia a iba občas stoja také milé žienky v mesteÚsmev Pozdravím a s úsmevom odmietnem. Nie, že nemám záujem dozvedieť sa o ich vyznaní viac, ale nemám záujem stať sa svedkom jehovovýmÚsmev
Ale viete čo? Ja ním somÚsmev Byť "ateista" mi otvára možnosti zobrať si z každej viery niečo. Z každej, s ktorou som sa stretla som niečo nasala do svojho Zlomené srdce
A vlastne ani nerozumiem tejto téme. Opýtať sa- áno, báť sa? Čoho? Ja verím samej sebe a ovplyvniť sa dám iba do takej miery, do akej budem sama chieť. Ak mi dá niekto rozumné argumenty s ktorými sa budem na 100% stotožňovať, môžu ma ľudia nazývať jehovostom, budhistom, kresťanom, politikomPohoda Váľam sa od smiechu po podlahe Zatiaľ sa taký nenašli a tak sa držím svojho multipla vyznania- ateizmuVeľký úsmev A vraj "bez vyznania"Váľam sa od smiechu po podlahe

linda999, Pi, 08. 10. 2010 - 13:27

Stotoznujem sa s vyznanim "zdravy rozum" Mrkám

cibinkals, Pi, 08. 10. 2010 - 21:17

...mne je šuma fuk, akú má kto vieru...jedno však jehovistom nerozumiem....umieral nam v nemocnici 19-ročný chalan...život pred sebou...ale rodina silno jehovisti...a odmietli mu dat krv...naša primarka bola z toho na pank, podarilo sa jej chlapca zachránit rôznymi inými kapačkami...ked sa chlapec z toho dostal, dakoval jej, za zachranu, a odsúdil svoju rodinu, lebo nebol zastancom svedkov jehov.a nestotožnoval sa s tou vierou, a ked bol v bezvedomí, tak sa rodina akokeby chcela pomstit, a odmietli mu dat krv....
Prečo to urobili!!!
Všetko s mierou...prečo byt až tak extremny!!! A čo sa týka HIV, ako tu niektora spomýnala...dnes neprejde krv do človeka cez rozne testy...a čaká sa aj na inkubačnu dobu!!!!

lydusha (bez overenia), Pi, 08. 10. 2010 - 21:27

Preco to urobili? No pretoze im to viera nedovoluje a basta fidli. To je cela veda.

relax (bez overenia), So, 09. 10. 2010 - 14:16

Prekvapenie cibinkals to je strašné...
v okolí jeden doktor jehovista pred rokmi odmietol pomôcť sebevrahovi...

myslím, že to je pokrivený výklad vytrhntých častí z Biblie...Mlčím

Polárka (bez overenia), So, 09. 10. 2010 - 15:32

Tých pokrivených výkladov Biblie, je vo všetkých náboženstvách dostatok Mrkám .

linda999, Ne, 10. 10. 2010 - 18:29

Prekvapenie relax, to je strasne...
v okoli (na celom svete) katolicki knaz zneuzivali tisice malych deti a stale sa to tutlalo a vela sa este tutla ...
myslim ze je to pokrivene celeMlčím

anjeli, So, 16. 10. 2010 - 00:27

Nedá mi aktuálne nezareagovať. Slovensko má prvý prípad, keď sa krvnou transfúziou nakazil len 17 ročný chlapec, takže aká to inkubačná doba?

relax (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 18:42

♥ milá lenda666, kľudne budte jehovistky či satanistky, budte čo chcete, nechávajte svojich príbuzných zomierať odoprením krvi ale stále tu TIE ISTE vykríkate, že KAžDY tu môže napísať svoj názor, pritom stále len útočíte... vyjadrujte sa k autorovi témy a nie k súkromným názorom v komentároch... mne sú vaše pokrivéhé názory ukradnuté...
linda666 ja som žiadne dieťa nikdy nezneužila ako pedofil, tak túto svoju výčitku adresuje na správnu adresu a nie mne...

lydusha (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 18:46

Ako chces niekomu zakazat aby sa vyjadroval k sukromnym komentarom?

georgina, Ne, 10. 10. 2010 - 18:49

To by veľmi zaujímalo aj mňa Úsmev Mrkám.

fidorka, Ne, 10. 10. 2010 - 18:49

kto je lenda666?

georgina, Ne, 10. 10. 2010 - 18:51

Fidorka, nechaj tak... Relax si zrejme myslí, že keď niekomu urážlivo prekrúti nick, tak ona ako človek "narastie" Úsmev Mrkám.

lydusha (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 18:54

Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Tak toto si teraz zabila, GeoVeľký úsmev

georgina, Ne, 10. 10. 2010 - 18:57

Mrkám Pohoda

fidorka, Ne, 10. 10. 2010 - 19:02

ona rastie predovšetkým ješitnosťou,v tom je úžasná Pohoda

relax (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 19:08

♥ georgína, nevedela som, že aj čísla dokážu byť urážlivé Úsmev
ked mne vaše chránenkyňa napísala "panna zagágala" tak ju absolútne nikto neupozornil že sa správa nevhodne... žeby povestný dvojaký meter????

georgina, Ne, 10. 10. 2010 - 19:11

Dobre vieš, že nešlo len o čísla.
Čo sa týka akýchkoľvek prípadných upozornení (zas a znova dokolečka dokola....) - je na každého slobodnej vôli, čo, kedy, kde, komu a ako ne/napíše...

linda999, Ne, 10. 10. 2010 - 19:01

neviem, komu pises, ale kedze aj ja som reagovala na tvoj nazor, tak si precitaj tvoj prispevok a moj. V com sa lisia? Len v tom, ze ty si clenom nabozenstva, ktore robi strasne veci, kdezto ja nie som clenom ziadneho.
Tiez si sa vyjadrila k sukromnemu nazoru, pridala polienko na stranu ohovaraciek a ked som ja napisala TO ISTE, ibaze v bledomodrom, uz prskas jedovate fanaticke sliny. Pritom pisem iba fakty. Pamatas, ako som podla agresivity odhalila tvoju nab. prislusnost? Si dokonalou ukazkou, ako to nema vyzerat.

relax (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 19:05

♥ linda, môžeš mi pravdivo napísať koľko máš rokov???

lydusha (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 19:09

Preco by to mala pisat akurat tebe, ked nemas v profile o sebe ani makke F a ides sa hrat na moralistku a mravokarcu...keby si citala pozornejsie, nedavno mne napisala kolko ma rokov. To si ma pred svoje komentare davat vek tak ako ty si davas to trapne srdiecko?

relax (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 19:18

♥ milá lydusha, trápna si tu jedine ty, nesedím tu nonstop tak ako ty aby som čítala všetko a ku všetkému sa vyjadrovala, tú pozíciu penechám vám-v práci a rodine unudeným hviezdám Slnko

lydusha (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 19:26

Ono tu netreba sediet non stop, len obcas pouzit to co mas na krku- je to hlava a nie je len na capicu....a tie srdiecka nie su trapne, mas pravdu, su infantilne.Áno

linda999, Ne, 10. 10. 2010 - 19:20

ja som podla toho dufala ze bude srdecna...Mrkám

relax (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 19:07

♥ inak k vás všetkým vševedkám čo máte najlepšie odpovede do všetkých tém: na vašom mieste kedže máte partnerov a deti, tak by som sa namiesto stáleho sedenia na nete venovala im... alebo práveže oni sa radšej nechcú venovať vám a sú radi že sedíte na nete???

georgina, Ne, 10. 10. 2010 - 19:09

Relax, ale veď tebe to môže byť úplne jedno - nech už je to tak či onak, alebo ešte nejako inak Úsmev Mrkám.

linda999, Ne, 10. 10. 2010 - 19:16

kedze ty partnera a deti nemas, na tvojom mieste by som si ho ani nehladala, lebo by pri takej povahe zosalel Chichocem sa

Ty si mi neodpovedala ani na JEDNU jedinu, tebou vyvolanu otazku v predoslych diskusiach. Akonahle pridu fakty, zacnes pisat tieto nenavistne vypady.
Preco mas potrebu sa takto zhadzovat?

relax (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 19:27

♥ raz som ťa už vyzvala, aby si mi znova napísala otázku na ktorú som ti neodpovedala... žiadnu si mi nenapísala...
fakt necítim pozrebu baviť sa s nejakými nudiacimi sa babami, ktoré už nevedia čo so sebou...

linda, inak ty deti tiež nemáš, a ešte nikde nie je napísané že ich v budúcnosti budeš môcť mať... takže nekrič hop, ked si ešte neprskočila...

predpokladám že máš tak do 25r, lebo zodpovedná žena ktorá už má v živote niečo za sebou, by sa nesprávala takto opovážlivo (síce nájdu sa tu také...) ale...

škoda písať tu a strácať čas pri tomto slimačom načítavaní...

linda999, Ne, 10. 10. 2010 - 19:31

dakujem vravia ze vyzeram mlado, ale teda ze to je vidno aj takto, tak to je paraaada.
Mozno ta prekvapi, ze mat deti nie je pre kazdu zenu alfa a omega jej zivota.
Tie, co deti nemaju, maju snad spachat samovrazdu?
A otazky pisat opakovane nebudem. Tie maju zmysel v tej diskusii a v tom case, kde su polozene. A boli k temam, nie k osobne na teba.

lydusha (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 19:39

"Mozno ta prekvapi, ze mat deti nie je pre kazdu zenu alfa a omega jej zivota."
Áno Áno Áno Áno

fidorka, Ne, 10. 10. 2010 - 19:31

relax v tebe je toľko hnevu,nestíham sa čudovať Mlčím

lydusha (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 19:11

Niektori partneri maju aj smennu pracu, to je novinka CO???? Veľký úsmev

fidorka, Ne, 10. 10. 2010 - 19:24

neprezrádzaj,žiadne indície,hlavne nemenovať Chichocem sa Veľký úsmev

linda999, Ne, 10. 10. 2010 - 19:48

Hiii a pyta sa na vek a chce prist k nam domov - asi si to tu pomylila so zoznamkou Prekvapenie

fidorka, Ne, 10. 10. 2010 - 19:52

ja nemám nič proti,kľudne ju pozvem k nám domov na exkurziu,garantujem zážitok na celý život!Chichocem sa Veľký úsmev Veľký úsmev pohostíme,napečieme,aj chlebíčky narobíme,aj pitný režim dodržíme,podebatujeme o všetkom...Pohoda

relax (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 19:12

♥ georgina, ty máš vo všetkom taký prehľad. prosím, hoď sem link diskusie kde na moju pripomienku že TU SA NEDA PíSAT O NáBOžENSKýCH TEMACH niekto odpovedal že to nie je pravda...

vaše sústavné útoky nepovažujem za konštruktívnu diskusiu ku konkrétnej téme, ked vám dochádzajú argumenty k veci, otočíte pozornosť na úplne inú tému či osobu, ktorá mala tú drzosť, že do komentára napísala svoj osobný názor, ktorý nikomu nevtlka do hlavy aby sa podľa toho rozhodoval...

želám vám pekný večer v rodinnom kruhu

linda999, Ne, 10. 10. 2010 - 19:22

vsetci tu pisu osobne nazory, nie?
inak, tato diskusia bola vecná a v pohode, pokial si sa nezapojila

georgina, Ne, 10. 10. 2010 - 19:22

Relax - na tvoje prianie - link je tu: http://www.nanicmama.sk/ja-zena/nabozenska-tema
Ty si však dostatočne zbehlá v práci s PC, navyše je to tvoj blog, tak to druhý raz skús linknúť sama, dobre? Úsmev Mrkám.

Okrem toho - písať sa tu dá o všetkom. Ide o to ako kto píše. Už som sa ti niekoľkokrát snažila vysvetliť, že úplne každý je tu zodpovedný len za svoje písmenká. Vrátane teba. Ak ty píšeš takým štýlom, akým píšeš, tak reakcie tomu zodpovedajú.
To je celé.

relax (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 19:35

♥ geo , fak nie som padnutá na hlavu a poznám svoje blogy

išlo o cudzí blog, v ktorom som napísala koment, že tu sa o náboženstve písať nedá...
môj blog bol len reakciou na odpovede že kľudne dá....

nuž, nepresvedčíte ma o opaku: NEDÁ

pokiaľ niekto nechce riešiť problémy v manželskej poradni či na neviem akých konšteláciach či "regresom" tak je to asi podľa vás primitív sto rokov za opicami...
pokiaľ, žena nechce dávať mužovi peniaze na alkohol a cigarety lebo ONA platí všeto za byt a domácnosť, tak ona je vadná...

bolo by zaujímavé prísť sa pozrieť k vám domov ako riešite tieto problémy vy, keby sa vám reálne fakt stali a všetky naraz, lebo podľa všetkého na všetky problémy sveta stačí

LEN POZIRIVNE MYSLENIE a NECHAT SI SKAKAT PO HLAVE

georgina, Ne, 10. 10. 2010 - 19:46

Relax, opakujem - linkuj si blogy radšej sama. Ako vidíš, do hlavy ti nevidím a tak netuším, ktorý konkrétne si mala na mysli, hlavne ak sa vyjadríš tak nejasne.

Nikto ťa nemieni o čomkoľvek presviedčať.
Načo?

Ak niekto nechce riešiť problémy v manželskej poradni, alebo na konšteláciach, alebo regresom, alebo nemieni využiť akúkoľvek inú radu, ktorú tu dostane, tak je to jeho sväté právo. Pozastavovať sa nad tým, a/alebo sa tomu čudovať, a/alebo rozčuľovať sa nemá vôbec zmysel.

Týmto ťa oficiálne pozývam na návštevu k nám. Skutočne rada si s tebou pokecám naživo Úsmev Slnko Slnko Slnko.

linda999, Ne, 10. 10. 2010 - 19:50

Tlieskam Tlieskam Tlieskam

lydusha (bez overenia), Ne, 10. 10. 2010 - 19:52

Vies co je prdel? Ze len TX jedina tu o tom tocis:
"pokiaľ niekto nechce riešiť problémy v manželskej poradni či na neviem akých konšteláciach či "regresom" tak je to asi podľa vás primitív sto rokov za opicami...
pokiaľ, žena nechce dávať mužovi peniaze na alkohol a cigarety lebo ONA platí všeto za byt a domácnosť, tak ona je vadná..."

Cize nam tu chces vkladat svoje vlastne slova do ust.
Nasla si si bubaka- ako kedysi v stredoveku nasli bosorky- a rozhodla si sa, ze vytiahnes s krizom do svatej vojny.

Vo vsetkych tvojich komentaroch vidim krasne projekcie- mala by si sa aj ty nad tym zamysliet a na vela veci by si prisla....

. (bez overenia), St, 13. 10. 2010 - 23:09

.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama