reklama

Ťažká situácia

Pridal/a Šálka dňa 26. 10. 2010 - 17:10

reklama

Dobrý deň ,

ospravedlňujem sa ale už som tu bola zaregistrovaná , ale dlho som nebola a nepamätám si nielen heslo ani svoj nick. Preto tento nový.

Momentálne som v ťažkej životnej situácii a neviem ako ďalej. Moje manželstvo sa po 10 rokoch otriaslo v základoch. Mám dve deti a tretie čakám teraz v decembri. Všetky deti sú manželove o tom nie je pochýb. Kedže nám manželstvo dlhu dobu neklapalo, hlavne ja som sa chcela rozviest. Sex bol sporadický a zriedkavý. Manžel odišiel a ja som si našla priateľa. Bohužiaľ asi po troch mesiacoch od odchodu manžela som zistila že som tehotná ale nie s priateľom ale s manželom. Nemám pravidelnú menštruáciu , preto ma to tak pomýlilo. Ultrazvuk však jednoznačne určil kto je otcom podľa dlžky trvania tehotenstva. Priateľ toto neuniesol , tak sme sa po krátkej dobe rozišli, návrh na rozvod som stiahla a oznámila manželovi že čakám s ním ďalšie dieťa. On však už má priateľku u ktorej býva a obnoviť manželstvo nechce, ale ani sa nejakk k rozvodu nechystá.Akonáhle som mu však oznámila že som tehotná , prerušil s nami všetok kontakt a úplne sa prestal zaujímať nielen o nenarodené dieťa ale aj o ďalšie dve deti. Zostala som sama s dvoma deťmi a tehotná, s priemerným príjmom. Manžel neplatí ani výživné na deti, nedvíha telefón , nereaguje na emaily. Vôbec neviem čo ďalej.Smútok


reklama

reklama

vločka, Ut, 26. 10. 2010 - 17:42

privedieš na svet dieťa to je nateraz dôležité...všetko ostatné časom vyriešiš...asi podáš návrh na určenie výživného, možno obnovíš vzťah s priateľom, možno sa manžel bude chcieť vrátiť, možno ostaneš s tromi deťmi na nejaký čas sama. je množstvo možností. bez ohľadu na možnosti, by som najskôr podala návrh na určenie výživného pre maloleté deti. pojde to, časom sa všetko utrasie, veci netreba tlačiť do extrémov. želám veľa sílObjímam Kvietok Slnko

julita, Ut, 26. 10. 2010 - 17:53

Šálka, si určite vo veľmi komplikovanej situácii. Viem, že je ľahko radiť nezainteresovanému, ale podľa možnosti sa extrémne nestresuj, aby si sebe ani nenarodenému miminku neublížila. Ono sa to utrasie, rozleží vo všetkých dotknutých hlavách, riešenie možno vyplynie postupne zo života, nech už bude také, alebo onaké. Len dávaj pozor na seba, dieťa ešte nenarodené, ktoré za nič nemôže, na tie Tvoje tiež nevinné detičky. Obráť sa na svojich blízkych, nech Ťa duševne podporia a uvidíš, že všetko tak či tak zvládneš. Držím Ti palce.Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

ivet36, Ut, 26. 10. 2010 - 19:48

A ako si to dalej predstavujes Ty.....?
ivetMrkám

Heja, Ut, 26. 10. 2010 - 22:35

nechcem nikoho odsudzovať a ani súdiť.Každý si je strojcom svojho šťastia.Som stará škola a preto nechápem, ako žena s dvomi deťmi si po pár dňoch čo od nej odíde manžel nasťahuje hneď druhého muža do postele.
prepáčte mi ale nerozumiem tomu

ivet36, St, 27. 10. 2010 - 08:37

...lebo par dni je relativny pojem.....kazdy to vnima inac...Úsmev ivetMrkám

Ariesa, St, 27. 10. 2010 - 09:22

a presne to robis, heja, odsudzujes a sudis. schovavanie za slova "prepacte, nerozumiem" je pokrytectvo.

Heja, St, 27. 10. 2010 - 11:37

Ariesa nie som pokrytecká ,len to nechápem.A to myslím úprimne.A keď sa ti zdajú moje príspevky pokrytecké to je len tvoja vec a tvoj názor ,ktorý ti nikto neberie

vločka, St, 27. 10. 2010 - 11:52

ono je to tak, že väčšinou si to človek musí odžiť na vlastnej koži aby pochopil

linda999, St, 27. 10. 2010 - 09:38

Vložil(a) Heja, 13. Október 2010 - 9:38

"linda999 priznám sa že som to pozorne neprečítala(nedostatok času)a poobede som to už nenašla.
Ale ten tvoj príspevok mi pripadal dosť ironický.A keďže som nečítala príspevok (jehovisti)nevedela som o čom točíš a dosť ma to Prekvapenie nič v zlom ,ja som tu rok a nedovolím si hodnotiť NM a ich príspevky."

Skutočne?

magic, St, 27. 10. 2010 - 09:39

prosim, len sa tu teraz hned na zaciatku nezacnite dotahovat, kto co kedy ako myslel, povedal, kritizoval a kto ma pravdu, atd.

toto je salkin blog o jej momentalne dost zlozitej situacii, nie kolbiste.

linda999, St, 27. 10. 2010 - 09:46

poukazala som na to iste ako ty nizsie Slnko
prave preto, aby sa to tu dalej nevyvijalo neziaducim smerom.
Verim, ze mnohe zienky dobre poradia. Ja nejak k tomu nedokazem nic dodat.

Heja, St, 27. 10. 2010 - 10:08

linda999 čo tým sleduješ,keď kopíruješ môj príspevok? Neviem čo si tým myslela.

lydusha (bez overenia), St, 27. 10. 2010 - 10:12

Linda ti tym chcela naznacit, ze robis to, co druhym vycitas- sudis a posudzujes.Mrkám

lýdia k (bez overenia), St, 27. 10. 2010 - 10:19

LydushSlnko ale tu je viac takých čo súdia a posudzujúMrkám Chichocem sa ..Mea culpa,mea culpa,mea culpaVyplazený jazyk ...ono radiť druhým a riešiť problémy tých druhých je to najľahšie,len často zabúdame na tú pomyselnú kôpku hnoja pred vlastnými dveramiMrkám Mrkám

lydusha (bez overenia), St, 27. 10. 2010 - 10:28

A sak ja to nikomu neberiem Veľký úsmev Kazdy robi co vie a moze. Heja a ty sa neofukuj Úsmev prosim ta.
A tiez si myslim, ze najlepsie sa riesi cudzia manzelska kriza a najlepsie sa vychovavaju cudzie deti Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

Heja, St, 27. 10. 2010 - 11:32

ja sa neofukujem .Napísala som to ako som to cítila.

Heja, St, 27. 10. 2010 - 10:19

nikoho nesúdim ani neodsudzujem.Geo vždy píše,že každý si môže napísať svoj názor toto som tak cítila tak som to napísala,Môžete ma aj ukameňovať ,

georgina, St, 27. 10. 2010 - 12:46

Heja, áno - každý (ktokoľvek) si tu môže napísať svoj (akýkoľvek) názor Úsmev Slnko Slnko Slnko.
A rovnako každý (ktokoľvek) môže hocikomu (komukoľvek) napísať, že sa mu ten názor nepáči Úsmev Mrkám.

rea-andrea, Št, 28. 10. 2010 - 14:13

Heja, pár dní, od kedy od nej odišiel manžel nemusí byť tých istých pár dní, čo ich vzťah nefunguje. Možno (a podľa toho, čo píše, tak isto) spolu nežijú už veľmi dlho, lebo žiť vedľa niekoho v tom istom byte neznamená, že tí dvaja žijú spolu. Ak spolu nefungujú už dlho, počet dní, odkedy nežijú pod jednou strechou je už naozaj len formálny údaj. Viem, o čom píšem, ver mi.
Andrea.

Heja, Št, 28. 10. 2010 - 18:23

rea- andrea, ale ona písala,že spala so svojim manželom a to dieťatko je jeho a nie priateľa.
ja sa už nechcem k tomuto príspevku vracať

katka., St, 27. 10. 2010 - 08:45

Heja ,tak tomu nerozumiem ani ja. Ivet máš pravdu " pár dní je relatívny pojem", ale v tomto prípade sa to dá krásne vyrátať koľko dní to je. A v tomto prípade je to fakt pár dní.

kjanka, St, 27. 10. 2010 - 09:30

Keď nevieš ako ďalej, nerob nič, stíš sa, pokús sa nájsť svoj pokoj. Pretože ako povedala Halina Pawlowska, že zúfalé ženy robia zúfalé veci, sama viem, že to je pravda. Nájsť kľud a pokoj v Tvoje situácii je veľmi ťažké, ale pokús sa o to. Tvoje deti majú iba Teba, to nech Ťa drží v ťažkých chvíľach. Mňa tiež v ťažkých chvíľach držala pri živote myšlienka na moje deti. Nie som silne veriaca, ale verím, že nad nami existuje nejaká sila, ktorá to riadi, takže určite sa to vyrieši.
Držím Ti palce. Janka

magic, St, 27. 10. 2010 - 09:37

katka. a heja, vy tu zase riesite skutocne zakladny problem.
ze ako dlho trval vztah s priatelom. ci si ho nasla hned alebo po troch mesiacoch ... to ako co? dava vam to pocit, ze tak jej treba, ma co chcela, ked prijala, ako sa veci sypali jedna za druhou (nasla si priatela pomerne rychlo po odchode manzela za milenkou)? alebo o co vam tu ide, ze vas prave toto nadvihuje a "nechapete, ako len mohla"?
nemate pocit, ze tieto moralisticke komentare si mozete nechat na potom, ked si salka situaciu vyriesi? a dovtedy prispiet radsej nejakou konstruktivnou radou?

novacka, St, 27. 10. 2010 - 09:53

Ahoj Salka, necudujem sa ani tvojmu manzelovi ani priatelovi, situacia do ktorej si "ich" je ako kracanie po tenkom lade. Od manzela nemozes ocakavat ze sa vrati "iba" kvoli novemu dietatu, ty sama si predsa mala iny vztah a keby toto dieta nebolo manzelovo, tak asi v tom vztahu zostanes. Preco cakas ze manzel sa zrazu vrati? Ze si mu nieco oznamila? mozno ti neveri, ja sama by som tomu nenerila, ze spavala som s inym ale dieta je tvoje. Na tvojom ieste by som to asi riesila takto - (ex) manzelovi by som napisala sms ze by som bola rada keby nadalej udrziaval vztah s prvymi dvoma detmi a ze nech si uz mysli cokolvek o mojom tehotenstve,dam spravit testy otcovstva a na zaklade toho bude musiet platit vyzivne aj nan. Ci uz s nim bude alebo nebude chciet vztah. A o rozvod by som ziadala , alebo aspon o urcenie vyzivneho kedze uz nezijete v jednej domacnosti.

Heja, St, 27. 10. 2010 - 09:55

magic ja nič neriešim ,len som sa nad tým zamyslela mne je úplne jedno,kto koľko,kedy a ako spáva s priateľom.
Len ma to trocha zarazilo.Poznám prípad so svojho okolia,keď baba spávala s dvomi mužmi.Keď otehotnela nevedela ku ktorému sa má pridať.Mne to pripadalo choré.Nie som puritánka .Neodsudzujem nikoho .
A nemám žiadnu konkrétnu radu.Nikdy som sa neocitla v podobnej situácie a ani sa už vzhľadom na môj vek neocitnem .

linda999, St, 27. 10. 2010 - 10:00

nabuduce takej porad hormonalnu antikoncepciu plus zakazdym s kazdym aj kondom. Nech netrpi aspon to dieta Mrkám

magic, St, 27. 10. 2010 - 10:17

v poriadku, len niekdy si trea uvedomit nie len asertivne prava (mozes si povedat co chcem, kde chcem ako chcem, kedy chcem), ale aj povinnosti (naco je to niekomu dobre pocut to?).

a k poslednej vete len tolko - panubohu do remesla nehovor. nema to rad.Slnko

linda999, St, 27. 10. 2010 - 10:19

myslim,ze heja myslela, ze uz nemoze byt tehotna - biologicky

magic, St, 27. 10. 2010 - 11:02

ano, pochopila som. ale to neznamena, ze jej nebude srdce trhat, ked sa toto bude tykat jej syna, dcery, vnucata, kohokolvek, kto jej bude blizky a mily.
jednoduchsie je osud neprovokvat vyhlaseniami, ze toto sa ma chvalabohu netyka.

tiez poznam pani, co vzdy o postihnutych detoch hovorila ako o odpade spolocnosti a ine hlasky o ich odstranovani spomedzi slusnych ludi. ma dve milovane vnucatka. obe maju downov syndrom. nedala by si ich ani za nic. lubi ich cela rodina. ale obcas je nestastna, ze je to mozno aj trest za jej pychu (samozrejme nemusi, len jej to tak pride).

Heja, St, 27. 10. 2010 - 11:44

Magic .čo sem pletieš postihnuté deti ?č to má spoločné s touto témou?
Ja som polovicu svojho produktívneho veku venovala práve takým to deťom .Neviem čo si si tým myslela,že som nejaká hyena,alebo čo?

lydusha (bez overenia), St, 27. 10. 2010 - 11:46

Hejus, ved to bol len priklad, nebud vztahovacnaÚsmev Mrkám

komentár bol adminom upravený - do slova vtahovacna bolo doplnene Z

linda999, St, 27. 10. 2010 - 12:11

ziadam admina, aby do slova "vtahovacna" doplnil "z", lebo prispevok nadobuda iny vyznam Mrkám Pohoda

lydusha (bez overenia), St, 27. 10. 2010 - 13:07

detailistoVeľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

magic, St, 27. 10. 2010 - 13:26

dakujem. lydush, ano, bol to len priklad. ze heja robila s postihnutymi detmi zial neviem.
proste hovorime - v tomto som za vodou, toto sa mne nemoze stat, nechapem ako take daco mohol/a. a stane sa. a nemusi priamo nam, ale niekomu milovanemu, o to viac nas to mrzi, ze sme sa museli prave takto naucit chodit v topankach toho, koho sme kedysi sudili/hodnotili/nechapali.

aj mne sa stane, ze niekoho z voleja skritizujem, ci nejak odsudim. ale potom si obvykle poviem - radsej si si mala zahryznut do jazyka, lebo byt na jej/jeho mieste, videla by si to uplne inac. a nikde nie je napisane, ze zajtra na tom jej/jeho mieste nebudes, aby si pochopila, ako tie topanky tlacia.

motylik, St, 27. 10. 2010 - 12:52

Magic vo všetkom s tebou súhlasím Áno

Linda999 ja ťa že že žeriem Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

linda999, St, 27. 10. 2010 - 12:56

joooj, este aj o tvoje zdravie mam mat obavy? Mrkám

hanele, St, 27. 10. 2010 - 10:22

Váľam sa od smiechu po podlahe posledna veta nema chybu

Heja, St, 27. 10. 2010 - 10:21

linda pochopila si ja som si už svoje odrodila

lienka, St, 27. 10. 2010 - 10:30

Milá šálka, chcem ti len napísať, drž sa a nezúfaj
Nech už bolo čokoľvek, na svet sa pýta nový človiečik Zlomené srdce Zlomené srdce
Sústreď sa len na to, verím, že rodina ti pomôže
nerieš chlapov a otcovstvo, to počká kým sa malé narodí
Podaj na výživné, poraď sa s niekym kto sa v tom vyzná na čo máš finančný nárok v tejto situácii
držím ti palce

lastovička, St, 27. 10. 2010 - 11:32

určite by som aj ja podala žiadosť o výživné, ved z niečoho musíte žiť, treba, aby si to všetci nechali uležať v hlave, prvé reakcie bývajú rôzne ale časom sa to ,,utrasie,, a ľudia sa chovajú inač, určite by sa porozprávala aj s manželom, aby sa stretával s deťmi, tie ho predsa potrebujú, a aj s priateľom, čo vlastne k tebe cíti, ak by bolo jeho rozhodnutie definitívne, tak by som to nechala tak, aspoň dočasne a riešila vzťah - problém s manželom a deťmi , aby sa snimi strestával a prispieval na ne, držím ti palce, Slnko Slnko Slnko

linda999, St, 27. 10. 2010 - 11:45

14. Zákon ustanovuje 3 vyvrátiteľné podmienky
a., domienka - otcom dieťaťa je manžel matky=domienka svedčiaca manželovi matky .Ak sa narodí dieťa v čase od uzavretia manželstva ,do 300 dní po uzavretí manželstva, za otca sa pokladá manžel matky aj keby bolo zrejmé ,že nie je biologickým otcom dieťaťa
b.,domienka - za otca dieťaťa sa považuje muž ,ktorému otcovstvo bolo určené súhlasným vyhlásením rodičov pred úradom ,ktorý vedie matriku alebo pred súdom
c., domienka - otcovstvo sa určí súdom- za otca sa pokladá muž ,ktorý s matkou dieťaťa súložil v čase od ktorého neprešlo od narodenia dieťaťa, menej ako 180 dní a viac ako 300 dní(kritická doba)pokiaľ jeho otcovstvo nevylučuje závažné okolnosti

http://referaty.atlas.sk/odborne_humanitne/pravo/27219/?print=1

velmi dobre vysvetlene:
http://www.vop.gov.sk/rozvod-a-zapretie-otcovstva

magic, St, 27. 10. 2010 - 13:34

nehladala som zakon, ale este donedavna platilo, ze za otca dietata narodeneho v manzelstve, resp. narodeneho do 300 dni po vyneseni rozsudku o ukonceni manzelstva (rozvod), sa automaticky povazuje manzel matky dietata. o zapretie otcovstva musi poziadat on sudnou cestou, rovnako o testy otcovstva.
bude to niekde v zakone o rodine.
napr. toto riesil zitny, resp. jeho zena, ked mala dieta s milencom, co si spominam. a hoci sa rozviedli, ked bola tehotna, musela poziadat, aby zitnemu bolo odnate otcovstvo a priznane biologickemu otcovi, lebo dieta sa narodilo do 300 dni po rozvode a otcom bol automaticky ustanoveny byvaly manzel, teda zitny.

linda999, St, 27. 10. 2010 - 13:55

ano, aj to plati, je to v tom druhom linku pekne rozpisane, za akych podmienok plati ktora alternativa

akalenkak67, Št, 28. 10. 2010 - 01:52

Hlavne sa teraz netráp.čo sa stalo,späť už nevrátiš.Daj si zatial ako ti radili určiť výživné na deti.Zvyšok budeš riešiť neskôr,už po pôrode.Teraz musíš byť silná aj za tvoje deti.
Zlomené srdce Zlomené srdce Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam

Vierik, Št, 28. 10. 2010 - 14:40

Keď pôjdeš do pôrodnice, kto bude s deťmi? Niektorí starí rodičia? Myslíš, že kontaktovanie ho v tejto veci tiež nebude "tankovať?"

Ja by som ako jediné poriešila iba to určenie výživného. Ostatné sa uvidí po pôrode.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama