reklama

Trápenie...

Pridal/a - dňa 29. 11. 2008 - 22:28

reklama

Brat sa jedného dňa prestal ozývať, odišiel z výšky a nechal po sebe iba dlhy. Neozýval sa rodine, neboleli ho mamine slzy, ani či otec ešte žije. Prešla kopa rokov počas ktorých som často počula mamu plakať do vankúša a otca videla naprázdno pregĺgať pri ďalšej mŕtvole objavenej v Dunaji. Nenávidela som ho. Ani už neviem, koľké roky prešli, 5, 6? Potom ho sestra vypátrala, našla kontakt na jeho frajerku a jej rodinu. Hoci si to on neželal, ona ten strach chápala. Keď sa otcov zdravotný stav veľmi zhoršil, dokonca prišiel domov. Bez štipky ľútosti alebo slovkom prepáč. Po čase sa rozišli, ale dobrá duša, skontaktovala sestru s novou priateľkou. Bola tehotná, čakali dievčatko. Keď mala Emka mesiac, dokonca prišli na návštevu domov.
Do dievčatka sa všetci hneď zaľúbili, Janka bola usmiata a priateľská. Trošku bol problém v tom, že bola z bohatej rodiny a ako rozmaznané dievčatko sa nestarala o nič. Brat jej natieral chleba s maslom, nalieval malinovku, mamina varovala Emku, keď išli na pivo, upratovala po malej a tak isto aj po Janke. Začali chodiť v 3 mesačných intervaloch, počas ktorých brat čoraz viac začal lipnúť na rodičoch a pomalinky z neho vyliezalo, že doma varí iba on, on perie, on v noci vstáva k malej. Že im to s Jankou neklape.
Domov prišiel minulý rok v máji, sedela som na lavičke a čítala časopis. Ani nepozdravil, iba pricupital ku mne a hovorí "no ukáž, ako rastieš" Situáciu zachránila mamina keď mu vysvetlila, že už máme Nicolku. Janka s Emou mali prísť o pár dní, keď sa im vráti auto zo servisu. Pár dní sa preťahovalo, až sa z nich stala večnosť. Rozišli sa. Brat odvtedy Emku nevidel, ani mySmútok
Už má určené výživné, ale odmieta ho platiť, pokiaľ nemôže svoju dcérku vidieť.
Sestra dva krát merala cestu, veľmi dlhú, samozrejme po dohode s Jankou. Plné auto darčekov, peniaze a aj čosi pre ňu. Švagrinka nemala ani toľko chochmesu, aby jej Emu ukázala, prvý raz jej otvoril jej nový frajer a povedal, že jej malú neukáže, že už spí. Druhý zostala zvoniť pri dverách, napokon išla do obchodu Jankiných rodičov, kde jej Janka zavolala, aby jej povedala, že Emka je chorá a nič z toho nebude. Ochorela v priebehu 2 hodín, pretože so sestrou volali, než sadla do auta.
Pred pár mesiacmi bol v správach nešťastný príbeh 2,5 ročnej Emky, ktorú brutálne zbil priateľ jej mamy. Keď sa brat dozvedel, že sa jedná o jeho dcérku, bolo to strašné. Mala dolámanú kľúčnu kosť a mnohé iné. Nejak sa to prehrmelo, ani neviem, či sú v kontakte.

A teraz sa pýtam- čo robiť? Mám nachystaný balíček od Ježiška s fotkou našej Nicol a snažím sa zosmoliť nejaký dopis. Brat prisľúbil, že mi adresu dá. U nás je táto téma zamknutá na štyri západy. Brat sa ničí a my ostatní tiež.

Nech sa stalo čokoľvek, Janka už raz patrí do našej rodiny, je to mama našej vnučky a netere. Čo robiť? Plačem Plačem Plačem


reklama

reklama

manny, So, 29. 11. 2008 - 22:58

UF to je silne.Asi by som chodila.Verim ze svagrova by chcela ale hambi sa nevie ako.Skusajte to este mozno.... to vyde a Emke posielame veľa síl aby to zvládla a rýchlo zabudlaObjímam Kvietok Slnko

-, So, 29. 11. 2008 - 23:14

ja vôbec neviemMlčím Tuším už nič. Keď sa to stalo, sestra narobila v rodine haló, pretože v televízii bola iba Jankina mama a sestra povedala, že sa s Jankou veľmi podobali. Mamina s babkou boli veľmi vystrašené, že to môže byť Emka. Tak som volala bratovi do zahraničia a ten ma upokojil, vraj sa Jana s mamou vôbec nepodobajú. Aj tak som mu povedala, nech nie je slaboch a zavolá Janke, či sú v poriadku, alebo aspoň nech zavolá niektorému kamarátovi. Vraj určite o ňu nešlo. Dnes medzi rečou to vypadlo z maminy, že dal na moje slová a zistil ako veľmi sa mýlil. Predo mnou sa také veci radšej taja, pretože som strašne...ako to nazvať- akčná? Minulý rok sused chytil nášho kocúra a v pivnici ho zavrel do klietky a týral. Dozvedela som sa to opäť prerieknutím, o 22 som im zvonila ako na mŕtvych a oznámila im, že ak ešte raz uvidím ich psa v našej záhrade, zastrelím ho. Ponadávala som im do všetkého možného, histericky takmer ROZBILA okno /ešteže nemám dobrú mušku/ a ešte napokon dodala, že môžu byť radi, že také ultimátum im nedávam na deti, ale že nech ich radšej nepúšťajú blízko k našej bráne. Taká som ja.
S bratom som sa nestretla a mamina ma aj tak poprosila, aby som mu to nepripomínala.
A ja? neviem veci NERIEŠIŤ a už vôbec, ak sa týkajú ľudí, na ktorých mi záležíSmútok
A čo je v tejto chvíli horšie, krpatá mi zapatrošila inhalátor a ja sa asi pomaly zberám na pohotovosť...Smútok

gumimaci, Ne, 30. 11. 2008 - 09:42

nooo, tak teba by som potrebovala na môjho bývalého Úsmev
to čo tu píšeš o malej je dosť ťažká situácia. bohužiaľ je to jej mama, a ona má právo rozhodovať s kým sa bude malá Emka stretávať. vy budete mať snáď dosť síl a trpezlivosti, kým nezmení názor. držím palce

filipka, Ne, 30. 11. 2008 - 10:05

Objímam Netuším čo robiť.
A tvoja "akčnosť" sa mi veľmi páči.Áno To je niečo, čo chcem naučiť svoje deťúchy - nebiť ľahostajný k veciam (ľuďom) okolo seba.

eifelovka, Ne, 30. 11. 2008 - 10:39

Akira, ty si taka akcna hysterka ako ja Veľký úsmev len ono ta akcnost tiez nie je vzdy jednoducha na udrzanie ze Úsmev
Vo vacsine pripadov, preco jeden z rodicov nechce tomu druhemu ukazat dieta je novy partner.. je to smutne, ale tam nic z toho vy neurobite, jedine brat moze sudnou cestou ziadat o dieta ale ako poznam chlapov radsej sa "zavru oci" Mozno by ste mohli so sestrou zistit, ci este stale zije s tym dotycnym a ak nie, tak sa skusit ozvat.. vianoce mozno pomozu a otvoria sa nove obzory.. drzim prsteky, nech ma Nicol sesternicku pri sebe kolkokrat len chce...

-, Ne, 30. 11. 2008 - 15:47

na udržanie určite a občas aj proti zdravému rozumu. Lara má zase s ICH psom 5 šteniatok a ja zase nič. Teším sa z nich, ľúbim ich a ani za svet nedovolím, aby sa im volačo stalo. Ale v ten deň by som vedela...
To je ten hlúpy ošiaľ a celkom chápem, keď človek zabije v AMOKU.
A Emka... v tomto som ja už v koncoch, mňa to mrzí asi úplne najviac, mám o ňu strach a myslím, že sme o ňu prišli už celkom. Ach jajPlačem

balalajka, Po, 01. 12. 2008 - 08:56

... vieš Akira, márna tvoja snaha, keď brat nemá záujem. Švagrinú určite tvoj záujem prekvapí, možno aj poteší, ale za reakciu ti nik neručí...
No a k Pandoriným skrinkám - sú snáď v každej rodine... hoď rozhovor s mamou, prečo ti o tom nechcú hovoriť. A rozmýšľaj s chladnou hlavou.

-, Po, 01. 12. 2008 - 13:53

nemám pocit, že by si celkom pochopila, čo som tým chcela povedať...
Brat záujem o dcérku má, len mu nie je povolený prístup ku nejSmútok Švagrina sa nespráva ako dospelý človek. A veci, ktoré sa predo mnou neriešia sú práve takéto- byť to na mne, v sekunde si žiadam dcéru do opatery, nenechala by som ju s násilníkom a ani s matkou, ktorá si domov dovedie takéhoto chlapa a dvojročné dieťa!!! pred ním neochráni.
Môj mierny a kľudný manžel povedal, že by toho chlapa vytiahol aj spod zeme. A keďže poznám povahu môjho brata, muselo byť u nás peklo. Kedysi dávno mala sestra majetkové ťahanice s Majským a v háji na nich raz vytiahol pušku. Brat sa postavil pred sestru a pušku si oprel o hruď. Stáli tam takto, cez 2 "varovné" výstrely až kým neprišla polícia. Jej deti z toho mali dlhoročnú traumu a preveľmi sa o to zaujímali televízie aj časopisy, dokonca to bolo v Markíze. To je tá povaha, ktorú mám aj ja- postaviť sa pred blízkeho a ochrániť ho za každú cenu- či napriek vlastnému, alebo jeho životu.
Práve preto to riešim. Emu MILUJEME všetci, koľko nás je a brat ... zbožňuje ju, vidí sa v nej, chýba mu, je na ňu hrdý a myšlienka na ňu z neho robí lepšieho človeka. Cúvol, nechal ich žiť si svoj život, ale určite nie za takýchto podmienok. Ktoré zviera zbije 2 ročné dieťa tak, že mu doláme kľúčnu kosť a skončí na mesiac v nemocnici??? Ktorý normálny človek sa na to môže "prizerať" a iba mlčať? Ktorý človek nechá takto ubližovať človeku, ktorého tak veľmi miluje? Chladná hlava? Nedokážem. Ledva si ju udržím v chvíľach, keď také dačo počujem zo správ, nieto keď sa ma to dotýka....Plačem Plačem Plačem Plačem

katika2, Po, 01. 12. 2008 - 14:24

Celkom nechápem, prečo dieťa ostalo matke, ktorá mu očividne nedokáže vytvoriť normálne životné podmienky. Keby sa do toho tvoj brat oprel, možno by na súde dosiahol, aby bolo dieťa prisúdené jemu. A myslím si, že tá tvoja švagrinka nie je celkom normálna, keď dovolí aby dáky debil otĺkal jej dieťa - a až takto - veď to je týranie!!! ... normálne mi krv vrie, keď sa nad tým zamýšľam, chúďa dievčatko, vo vašej rodine by bolo isto šťastnejšie.

-, Po, 01. 12. 2008 - 14:40

neviem, prečo do toho nechce ísť. Ešte som s ním nehovorila, odkedy viem, že išlo o Emku. Neviem, možno je ten pako za mrežami, ale aj takSmútok Smútok Smútok

katika2, Po, 01. 12. 2008 - 18:04

Aki, v podstate jediné čo môžete urobiť je porozprávať sa s bráškom, možno ste z toho všetkého ešte celá rodina tak v šoku, že to nedokážete vidieť takým reálnym pohľadom, sú do toho zamiešané city a je to ozaj blbá situácia.

Možno by bolo dobré, keby sa s ním porozpráva mama, tú by možno "bral" najviac. Nedávno si spomínala, že tvoja mama je inteligentná žena, možno by mu vedela tak správne dohovoriť, dať mu najavo, že by ste mu s malou občas pomohli, stáli za ním, nech sa posnaží.

Čo tak nahovoriť ho, aby sa dohodol so svojou ex (ak by sa to vôbec dalo..) a tieto Vianoce mal malú on?
Mohol by to byť taký pekný začiatok.

Netráp sa, bambulka, uvidíš, že sa to vyvŕbi...

balalajka, Po, 01. 12. 2008 - 20:53

Zrejme som skutočne nepochopila - vychádzala som iba z toho čo si napísala. Tvoju situáciu nepoznám :..."Už má určené výživné, ale odmieta ho platiť, pokiaľ nemôže svoju dcérku vidieť." - Ja chápem výživné ako nepodmienené - vidieť, nevidieť - samozrejme to nie je správne, ak matka svojvoľne zabráni styku otca s dieťaťom. Ale podmieňovať si platenie niečoho, čo nariadil súd...? Na to treba upraviť styk otca a dieťaťa inak. A potom, čo si písala ďalej, si opisovala záujem len zo strany tvojej sestri - nie o jeho záujme. Netvrdím, že je zlý človek a nemá záujem o dcérku, ale si to tak nepodala. Nepísala si čo urobil on. Toť vsjo.
Emky mi je ľúto, veľmi. Niktoré dieťa si nezaslúži, aby trpelo, nieto ešte slúžilo ako ventil dospelých - tobôž rodičov a ich partnerov. Tu ti môžem vysloviť len účasť. Pomôcť ti neviem a radili už iné - požiadať o zverenie do opatery.
A add chladná hlava - je to ťažké, radím ti to preto, lebo sa tak dozvieš viac.

-, Po, 01. 12. 2008 - 21:25

... ani neviem, ale asi by som za takýchto okolností peniaze nečakala. Ona ruší nariadenie súdu bránením v styku, dokonca si myslím, že čo robí ona je horšieSmútok
Keď sa Ema narodila, začal asi takýto režim:
V noci brat prebaľoval, podával na kojenie, utišoval. Keď Emka podrástla, už ju dokonca aj kŕmil z fľaše. Ráno vstával do roboty, po práci navaril, dal prať, hral sa s malou, kŕmil, prebaľoval, kúpal. Po týždni, keď zistil že nemá čo obliecť čisté Eme, vytiahol z pračky zatuchnuté prádlo, rozdelil veci Jankine od Eminých /svoje prádlo si od začiatku prával sám/, opral malinké vecičky a vyvesil. Janka svoje handry zobrala a odniesla do práčovne. Umýval riad, robil všetky domáce práce. Keď mala Eminka rok, išiel na 4 mesiace do zahraničia- samozrejme zarábať peniaze, ktoré posielal na Slovensko. Každý kontakt s nimi bol asi takýto "akurát sme boli na polievočku v reštike", "ideme sa napapať" a tak ďalej.
Bohužiaľ, každá jedna návšteva "mladých" nás všetkých náramne vyčerpávala. Okrem jedného malého dieťaťa sme sa starali aj o väčšie, ktoré narobilo oveľa viac neporiadku. Naši iba ťažko pregĺgali, ako brat "fungoval". Keď od malej odišiel, hodinu revala a nedala sa utíšiť, veď prečo aj, boli sme pre ňu cudzí. Ale to nebol problém, aby obaja chodili na celé dni do krčmy na pivo. Večer čo večer boli opitíSmútok Nie je to normálne u chlapa, ale u ženy? Plačem
Bratova teória je "vie kto je jej otec, keď bude raz chcieť, vyhľadá ma". Bude chcieť? Prečo by mala? O otca čo nejavil záujem. Veď sa nikdy nedozvie, že pri nej byť iba NEMOHOL, hoci strašne chcel. Každé jedno blonďavé kučeravé Slnko mu viditeľne rozbúcha srdce...
Je to ako niečo, čo prežíva Betty, zložitá hlava chlapa- veľmi by chcel, ale z neviem akého dôvodu pre to nič neurobí. A prečo ju kontaktuje iba sestra? Lebo iní na ňu kontakt nemáme. Medzi mnou a ňou je dosť rokov a celkom odlišné povahy, akceptovali sme sa a mali aj rady, ale nie falošne sa pretvarovali, aké sme najlepšie kamarátky. A rodičia? Volávali bratovi a Janka jediné čo od nich chcela, keď si pýtala od sestry kontakt, boli peniaze. Mamina
a najskôr posielala, ale to nejde večne. A k tomu ako sa Jana zachovala- dva razy sestru prehnala 200 kilometrov, darčeky si pobrala ale okrem fotky sestra nevidela nič... Rezignovali. Všetci. Nehovorí sa o tom. Tíško tŕpne a mlčí. Všetci stratili silu a bohužiaľ, bojovať večne sa nedáPlačem

Natinka, Ut, 02. 12. 2008 - 08:57

Toto napadlo aj mna. To, ze nevidi dieta nie ja absolutne dovod na to, aby neplatil. Dieta musi zit a stravovat sa, napriek tomu, ci je videne otcom.
To, ze vztahy boli take ako je napisane. Nuz bohuzial, su typy zien, ktore ked zistia, ze za nich niekto nieco spravi, tak sa toho chytia a dovedu to k takej dokonalosti tu svoju lenivost, ze uz nespravia nikdy nic. Odvadzat pracu alebo povinnosti za zenu, ktorej to vyhovuje, je hlupost, lebo uz ju nic neprinuti, aby to zacala robit. Su rozne ine paky, ako donutit zenu to zacat robit. Ked uz nic ine ako posledne je socialka a kurator. Dnes uz je ina doba, zene vezmu dieta ak sa o neho nestara, alebo je alkoholicka, narkomanka a podobne. Dokonca ak to ohrozuje zdravie a vyvoj dietata, tak je este za to aj sudne trestana.
Hrozne ako vie dopadnut LASKA.... a je mi luto toho dietatka. Nie chlapa ani zeny. Su dospeli a to, ze to nezvladli je ich chyba. Ale to dietatko nemoze za chyby dospelych a je mi do placu, ze na to doplatilo.
Niektorym ludom by som nedala ani zviera a nie este dieta na starost....

lydusha (bez overenia), Po, 01. 12. 2008 - 21:46

Miska, zakon sa ma dodrziavat a to, ze ona nedodrzuje nejake nariadenie neznamena ze brat je osobodeny od platenia alimentov. Potom si mozem povedat, sused kradne, no a co, budem aj ja. Takto to nefunguje.
Dalej, tvoj brat sa o malu staral, LEBO CHCEL. Nikto ho nenutil, mal na vyber, jr to jeho dieta a je prirodzene, ze sa staral Jedna vec mi nejde do hlavy, ze jedina, co to riesi si ty. On je pasivny. Ved je to jeho dieta, Miska, nie TVOJE a aj ked sa za nu bijes ako lev, neostava ti ine, iba sa s tym zmierit, pretoze toto je ako boj s veternymi mlynmi. Okrem toho citam kopec skvelych rad ktore nevidis alebo nechces vidiet ale to je vedlajsie. Skratka si hovoris stale svoje, dookola.
A este ma zarazila jedna vec. Chapes zabitie z amoku. Preco potom nechapes ze emku niekto zbil? Tiez to nebolo od radosti....
Stvat sa do pizicie obete je maximalne ucelne a pohodlne. 99% ludi ta polutuje, pochopi, pofuka bobo.Ale ty nie si obet, len treba najst riesenie ako pomoct a nie hladat dovody ako sa to neda.

-, Ut, 02. 12. 2008 - 12:31

práveže ja stále hľadám ten spôsob ako pomôcť. Ostatný si našli dôvod prečo sa to nedá. Ale ja sa s tým nezmierim. Odmietam. Veci, všetky tie účelné a múdre rady na ktoré neodpisujem, všetky sú v mojej hlave zakotvené ako 1000% správne, lenže keď brat do toho nejde, nedonútim ho. Nedonútim ho, aby tvrdo išiel za svojimi právami, ale bijem sa o to, aby boli dodržiavané Emkine práva. Áno, chápem vraždu, sama by som možno vedela zabiť, keby vidím ako ten hajzel kope Emku na zemi. Keby som ho nedokázala prekričať ani od nej odtrhnúť. A myslím, že toto sa porovnávať nedáSmútok Človek ktorý dobije dieťa do bezvedomia a človek, ktorý pre obranu slabšieho spraví všetko. Nevidím v tom nijakú paralelu, človek ktorý niekomu ublíži preto, lebo JEMU rupnú nervy patrí k lekárovi alebo do basy. Ty by si tiež na milión percent nečkala, kým by Luciu zabil alebo kým by prišla polícia. Ani ja. A keby je to to posledné, tak by som radšej ochránila toho, kto sa brániť nevie ako toho násilníka...
Aj to, že ho nikto nenútil, aj to je pravda, lenže ani mňa nikto nenúti variť alebo prať, robím to pre svoje dieťa. Nemusel v noci k malej vstávať, ale keby nevstal, nedostala by malá papať. On by bol najhorší nielen v Jankiných očiach, ale aj v očiach okolia. A najmä vo svojich vlastných. S čím súhlasím na 100%, je boj s veternými mlynmi, ale tu ma napadá súvislosť so zneužívaním detí- ak to neriešia kompetentný, sú vinní aj tí, čo sa iba prizerajú. A aj keby som mala bojovať iba tak, že malej pošlem zopár hračiek a Janku budem dokola PROSIŤ aspoň o to, aby mi poslala fotku a napísala ako sa Emka má, aby som vedela, že je v poriadku... Nenávidím ako sa zachovali u nás ostatní, nesúhlasím s ich postojom, že keď to nejde, prestanem sa snažiť. Nevzdám sa tak ľahko, na tých dvoch /Emke aj Janke- aj nej, je to moja švagriná, nech sa stalo čokoľvek/ mi záleží oveľa viac. Nebudem nútiť nikoho okolo- jeho platiť, ju dovoliť stretnutie ani našich aby to nevzdali. Ovplyvňujem iba svoje činy a aby som sa mohla pozrieť do zrkadla, nemôžem to nechať tak....

lydusha (bez overenia), Ut, 02. 12. 2008 - 14:27

Nechapem Miska preco do svojich komentarov pre ma montujes Luciu. Zakazdym. Ja to pochopim aj bez toho pokusu citovo ma zaangazovat. Pretoze to, co pises vyssie, ze si naklonena pochopit vrazdu v amoku je ine ako akceptovat fakt ze niekto zbije dieta? Pre mna je nasilie pachane na komkolvek iba nasilie a nechapem ho a takisto by bolo lahke susedovi co ma psa na retazi popichat kolesa na aute ale neurobim to, lebo sa dokazem kontrolovt a kontrolujem hlavne agresiu, uder spomalim a pride pohladenie, to je vsetko co som ti chcela povedat.

-, Ut, 02. 12. 2008 - 12:42

A mimochodom, mňa vôbec nie je treba ľutovať. Toto sa mňa netýka. Hlavný dej ide mimo mňa. Jediný koho treba ľutovať je Emka, 3 ročné dievčatko, ktoré dopláca neviem na čoSmútok Smútok Smútok
A keď si si tento blog vysvetlila, že sa staviam do pozície obete, tak už potom neviem. Nerozumiem tomu. Nechápem čím si prišla na to, že hľadám dôvod čo sa nedá. Práveže sa snažím iba a iba o to, aby sa to proste DALO.
A ako som napísala ešte hore, Janka je z veľmi bohatej rodiny, jesť majú určite čo a myslím, že brata odrádza aj to, že súd by mu dcéru preto nezveril. Žije u rodičov, je živnostník bez zázemia /okrem toho rodinného/ a právnik protistrany by bol určite lepšie zaplatený. A svoje si budem točiť dokola aj tak, pretože si za tým stojím.

balalajka, Ut, 02. 12. 2008 - 12:42

Akira, ja som furt myslela, že ty si chcela radu - čo robiť...??? Aspoň si končila tak blog. A teraz ma trklo, to bola básnická otázka - ahaaaa!!!
Lebo ty si už presvedčená o tom čo vlastne chceš a budeš robiť. Jááááj, nechapala som.
Veľa šťastia.

-, Ut, 02. 12. 2008 - 12:52

Povedz mi čosi iné, čo môžem robiť JA? Nemôžem si dať žiadosť o opatrovníctvo netere, veď má oboch rodičov. Vlastne áno, viac menej som tú bolesť zo seba potrebovala dostať, preto som písala. A to, čo by mal urobiť brat sama dobre viem, ale neovplyvním či to urobí. Iba ja o tom stále hovorím, prosím všetkých a snažím sa nájsť nejaké riešenie, unavuje ma to. Ale nemôžem to vzdať, po tej udalosti už potrebujem vedieť, že je Emka v poriadku...Smútok Smútok Smútok

Natinka, Ut, 02. 12. 2008 - 12:59

Nerozumiem jednej veci, asi to bude tvrde. Ale ked sa brat staral, obskakoval, krmil a vsetko co sa dalo spravil. ... z akeho dovodu mu je teraz jedno, ci ma dieta potrebne veci, ci sa o neho niekto dobre stara, ci ju netyraju?
Ako zobrali ste mi hracku, tak si ju majte? Ked je milujuci otec bude mu zalezat na tom, ako dieta zije a nie len vtedy ked je so mnou. A bude pre to robit vsetko mozne. Alebo je za tym este nieco viac?

-, Ut, 02. 12. 2008 - 13:11

toto neviemSmútok absolútne to neviem pochopiťSmútok Je to akoby "ona porušuje, budem aj ja". Som z nich chorá, najviac za Emku a aj trochu sebecky- Emu ľúbim a chýba mi. Nechcem sa zmieriť s tým, že mi predstavili dieťa, do ktorého som sa zaľúbila a vzápätí mi ho zobrali. Táto veta vyznie asi najhoršie, ale myslím, že je taká obyčajná ľudská pohnútka- asi iba málokto sa bez boja zmieri s tým, že už nikdy neuvidí niekoho, koho má rád, kvôli hlúposti dvoch "detí"Smútok

Natinka, Ut, 02. 12. 2008 - 13:13

nemozes robit nic... ina kricat, buchat sa do prs a plakat. Je mi luto..ja to robim vzdy ked vidim utyrane dieta, mtrve dieta, chore dieta...nic viac nemozem

-, Ut, 02. 12. 2008 - 13:22

ale tak trošičku sa to týka aj mňa. Ako sa teba týkal osud mamičky bez domova, poznala si ju a bola blízko tvojho Zlomené srdce . Preto som VŽDY chápala ten zápal s ktorým si za ňu bojovala. Volačo vo vnútri ma núti plakať, kričať, vyfackať obe "deti" a objať Emu ako len dokážemSmútok A nejaký malý hlások vo vnútri oddeľuje tieto pocity od veľmi podobných- aké opisuješ ty pri "cudzích" deťoch a našepkáva my, že toto sa ma aspoň minimálne týka a volačo robiť musímPlačem Taká som z toho unavenáSmútok

Natinka, Ut, 02. 12. 2008 - 13:31

"bojovat" mozeme ked mame zbrane. Holymi rukami nikto nic nezmoze...vies

-, Ut, 02. 12. 2008 - 16:57

tak ma napadla k tomuto vhodná odpoveď- dúfam, že mi ako zbraň postačí LÁSKA. Pretože to je to, čo ma momentálne poháňaÚsmev

Natinka, Ut, 02. 12. 2008 - 16:59

mala som na mysli skor legislativne veci. Ale ak tomu veris, tak to je dobre. Laska vraj hory prenasa.....

-, Ut, 02. 12. 2008 - 17:13

veď to, ale ja vlastne nechcem Janku zničiť, Emka ju miluje a patria k sebe. Napriek všetkému- spoločné majú Tomáš s Jankou toto- otrasní partneri, ale úžasný rodičia /samozrejme nedokonalý/.
Toto vlastne spomínala Katka -k- . S legislatívou nepohnem, s nimi dvomi tiež nie- týmto smerom, ale ja som predsa celkom mimo nich. A Ema tiež. Iba nech ju neťahajú do tohoto legislatívneho chaosu, ktorý vytvorili, detiSmútok

vyvyka, Ut, 02. 12. 2008 - 12:48

Akira,prepáč,toč,ale myslím,že točíš na nesprávnom mieste.My by sme Ti asi všetci / teda Emke/ vééééééééľmi radi pomohli,myslím,že súd by bez váhania dal otcovi dieťa,keď pri matke bolo týrané,aj keď nie ňou.Ale to je na inú nôtu.To musí pochopiť tvoj brat,Tvoj brat musí začať platiť na malú a tvoj brat musí zmeniť správanie.Ak som správne pochopila,otočil sa chrbtom Tvojim rodičom a potom sa vrátil a teraz sa asi otočil chrbtom svojej dcére a bývalej manželke.Musí teda mať tvrdú povahu.Ako to napísala Natali,nie je mi ľúto manželov ale toho dieťaťa.Tá malá za nič nemôže a keď sa chceš za ňu biť,tak sa bi so svojím bratom,nie s nami,my to nezmeníme.Bohužiaľ.Plačem Plačem Plačem

-, Ut, 02. 12. 2008 - 13:06

to ja viemSmútok bijem sa s obomi, jeden musí urobiť ústupok a potom snáď zmení svoje správanie aj ten druhýSmútok Teda viem, že keby Emu navštevoval, určite by na ňu platil a aj by jej kúpil všetko na svete. A možno keby začal platiť, Janka... ale toto ja neovplyvním, neviem zmeniť ich mysleniePlačem Snažím sa iba ako viem JA sama za seba. A nebojujem s vami, to vôbec, len ma to nejak láme. Neviem si pomôcť a som strašne bezradná. Ach jajSmútok
Tomáš má tvrdú a ťažkú povahu, čo urobil našim bolo strašné. A iba postupne z neho vypadáva, aké ťažké to bolo aj pre neho. Spávať na staniciach, stopom cestovať do Talianska, ...
A otočenie chrbtom im... prišiel do Hlohovca práve keď rodina bola na tom veľmi zle. Narodila sa Nicol a všetci chodili po špičkách. Auto mali vservise a tak prišiel iba sám vlakom, s 2 tričkami a jednými ponožkami vo vaku. Janka mala prísť o 2 dni a spolu sa mali vrátiť domov. Avšak Janka odmietla. Vraj má prísť domov ... a on sa nevrátil. Vlastne takto skončila ich "pekná" komunikácia. Akoby jeden čakal, že druhý opustí opäť rodinu a druhý, že ten prvý sa spamätáSmútok

Natinka, Ut, 02. 12. 2008 - 13:09

blba otazka - ale tisne sa mi do prstov - naco maju takito ludia dieta?

-, Ut, 02. 12. 2008 - 13:12

vôbec neviem. A nie je ani blbá, viac razy ma napadla. Obaja sú maximálne nedospelí a hľadia iba a iba na svoje záujmy, bezohľadne a sebecky, na dieťa "naozaj" nemyslí niktoSmútok

balalajka, Ut, 02. 12. 2008 - 13:04

Nie Akira, kľudne skús kontaktovať, v pohode. Ja som len furt chápala, že čo my ostatné na to. Svet nespasíš. Toto ani veľmi nie je tvoja vec - podľa mňa, teda len potiaľ, ako môžeš pomôcť bratovi nájsť znovu dcéru. Tam ovplyvňuj. Ak sa dá. Aby si len nebola prekvapená a rozčarovaná, ak ti Janka pošle veci späť.

-, Ut, 02. 12. 2008 - 13:16

aj to pochopím...resp. nepochopím, pretože ja s problémom medzi nimi nemám nič, iba úprimný záujem o neterku. Ale rátam aj s takouto možnosťou. A týka sa ma to trochu aj zo sebeckých dôvodov- ako som vyššie napísala Nataly- Emu milujem a nezmierim sa bez boja s tým, že ja prídem o ňu a ona o rodinu iba pre svojich sebeckých rodičov

crystall, Ut, 02. 12. 2008 - 13:15

...pozri, mas za sebou dost, ako som stihla zaregistrovat z tvojich pisani...ale v dvadsiatke si este mladunka a raz pride ta hranica, ze clovek uz nemoze viac davat...svet sa preto nezmeni, aj keby sa potrhal, tak ako vravia damy nado mnou....a vzdy je moznost, ze sa tvoja snaha obrati proti tebe...ja ti budem drzat palce, aj tak myslim na malu Emu....spoj sa s nimi, je to tvoja pokrvna neter....a daj vediet ako ste dopadli.....mozno, co aky je spor medzi nimi, teda bratom a jej "matkou", to co venujes malinkej jej hadam aj ostane...mozno urobis malym gestom vela...

-, Ut, 02. 12. 2008 - 13:27

práve to je práve môj problém. Bojovnosť. Nevzdám sa bez boja, zatiaľ nikdy. To ma drží pri tom chlapovi, keď sa pohádame, to mi nedovolí nechať zavreté ústa. Často túto moju povahu neznášam, aké ľahké by bolo zavrieť oči a povedať "mňa sa to netýka, ich problém". Momentálne sa ma týka všetko, snáď z toho vyrastiemChichocem sa ale dovtedy sa budem snažiť dať všetko do stavu relatívneho pokoja

crystall, Ut, 02. 12. 2008 - 13:34

.....ale rozumies, co pisem?...hovorme o Emke, Aki...tebe staci, ze budes vediet, ze je v poriadku, to potrebujes vediet....pokial budes konkretne do toho prilis zasahovat odnesie si to ONA, nikto iny, ziadny dospely...len male dieta.....nemas na to pravo, ani to nemozes urobit...
...ja ta neodhovaram, bozechran...len je tam ta moznost, ze cim budes ja neviem, milsia, davat viac, viac sa zaujimat...tym viac bude dieta trpiet...musis sa na to divat z pohladu tej malej, nie zo svojho, co vsetko ty chces vybojovat...
...ved pohodka...spoj sa s malinkou, jednak budes kludnejsia a uvidis, co bude dalej..

nielen žienka domáca, Ut, 02. 12. 2008 - 13:37

Skús ju tentoraz ty akčne navštíviť a rozumne sa povyprávať. So mnou to tak spravila svokra a povolila som. Hoci si spätne myslím, že dávať sedemstošiestu šancu bolo zbytočné. Ale presvedčila ma. Nevieš, čo je medzi nimi; prečo na neho zanevrela, prečo sa to rozhodla riešiť takto, aké hnusné veci jej povedal/vykričal/spravil... Možno je už pripravená odpustiť mu a vykašľať sa na vyhrážky/obmedzenia, čo vymyslela v hysterickom záchvate, len čaká. Neviem čo. Možno jediné prepáč (nie od teba Mrkám ). Zisti to. Úsmev
Fuj, ale reakcie na tvoj blog... Neskutočné, aká zlá atmosféra zavládla na mojej kedysi obľúbenej stránke. Ble. Ble. Ble. Vyplazený jazyk

-, Ut, 02. 12. 2008 - 14:11

ty na to hľadíš ako "popálená", mne tento nadhľad chýba. Určite jej pošlem darček, kúpila som jej bábiku a šatky, snáď sa potešíÚsmev A Janku poprosím, napíšem jej, čo píšem aj sem- že aj ona patrí do našej rodiny a záleží nám na nich. Pošlem jej Nicolkinu fotku a napíšem, že sú sesternice a jedna druhej by veľmi chýbali. Napíšem jej, že od nej nečakám nič, iba ju prosím o volaké informácie, aby som mohla mať radosť z toho, ako Eminka rastie. Nemusí posielať fotky bratovi ani jeho sestre, nech ma považuje aspoň za kamarátku.
Aspoň môžem s čistým svedomím povedať, že som čosi skúsilaZlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

nielen žienka domáca, Ut, 02. 12. 2008 - 14:25

Ja sa na to dívam tak, že tvoj brácho komplikovaná povaha, nehli ním ani mamine slzy, ako si opísala, takže ťažko s takým chlapom žiť a vychovávať dieťa (nevravím, že nemožné a nevravím ani, na čo mal taký človek deti - to by som si nikdy nedovolila). Kočka možno u nasledujúceho hľadala len presný opak tvojho brata. A v zúfalej snahe nájsť niekoho neflegmatického našla niekoho plného citov. Ťažko rozlíšiť hranicu, kedy je to len citlivý muž, ktorému na nej veľmi záleží a kedy je to už chorobná žiarlivosť. Alebo čo je vášnivosť, ohnivosť, zanietenosť (ako pozitívne vlastnosti) a čo nezvládnutá agresia. Myslím, že aj holka si toho prežila hodne. Asi sa len tak neprizerala, keď jej mlátil dcéru a asi sa z toho bude spamätávať dlho a už si len tak človeka k sebe nepripustí... Neviem, len hádam.
Ale si odvážna a akčná dievka, Akira Úsmev Len do toho. Možno ty nájdeš super kamošku, Nicol skvelú sestreku, vaši ďalšie vnúčatko a tvoj chladný tvrdohlavý brat sa zmení na nepoznanie. Držím palec.

nielen žienka domáca, Ut, 02. 12. 2008 - 14:32

Mimochodom, necítim sa popálená Úsmev Ja som to všetko prežila tak lightovo; aj keby som v tom čase chodila na naničku, asi by ste ma plakať nenašli. Proste, žiadna tragédia. Šicko je tak, jak má byť. Neni som ani moc posilenená, ani popálená, ani životom vyšľahaná Chichocem sa V skratke: som v pohode a z môjho pohodového, nie popáleného, nadhľadu sa na tento príbeh dívam. Pohoda Mrkám Veľký úsmev

lydusha (bez overenia), Ut, 02. 12. 2008 - 14:30

Aha, ked nepolutujem a nenapisem nieco v tom zmysle ze ano, ano, cely svet ti krivdi, tak je to fuj? Co je zle na tom, ked niekomu poviem svoj nazor a chcem prist na nejake riesenie, ktore sa neda najst len tutulkanim, virtualnym objimanim a posielanim pusiniek.... ale konkretnym prebranim vsetkych dostupnych informacii podanych i ked len z jednej strany?

nielen žienka domáca, Ut, 02. 12. 2008 - 14:43

Komentáre typu ´áno, celý svet ti krivdí´ nepatria k mnou preferovaným ani k mnou produkovaným, nepusinkujem, neobímam a s tvojimi reakciami obvykle viac-menej súhlasím. Iné žienky ma čím ďalej, tým viac prekvapujú ba priam až šokujú a utvrdzujú v tom, že boli časy, keď to tu bolo menej útočné a viac empatické a ešte kadejaké iné. Toľko objasnenie mojej vetičky, z ktorej si toľko prečítala medzi riadkami.
Nerozumiem tvojej reakcii Úsmev Ale neprekáža mi to. Slnko (slniečkovať je povolené?)

lydusha (bez overenia), Ut, 02. 12. 2008 - 14:47

kati ty si skratka taky maly nezmar...a preco mas zas iny nick, ma pleties...ano slnieckovat povolene
a nemyslim ze sa NM ubera inym smerom...je to podla mna prirodzeny vyvoj...idem kuknut ten tvoj blog....
Comu prosim ta nerozumies ? Sak vysvetlim Úsmev

nielen žienka domáca, Ut, 02. 12. 2008 - 14:55

Slnko Pohoda-klídek Kvietok . Som taká rada, že mám voľno, že sa cítim jak sfetovaná. A asi také veci aj produkujem. Do všetkého sa vžívam a rozvíjam si v hlave romantické scenáre........
Opica ma unudila. Svedčí to niečo o mojej nestálej povahe? Slnko
-k- to si nespoznala?! Veď sa ti tak podpisujem do mailov! DIG!

Natinka, Ut, 02. 12. 2008 - 16:30

Lydush to bolo asi na mna....nieee na teba

crystall, Ut, 02. 12. 2008 - 14:29

...aj tak si myslim, ze tie baby hore maju pravdu...su zrelsie a tahaju ta spravnym smerom....a to nehovorim o skusenostiach z prostredia, v ktorom poniektore pracuju...

Vložil(a) Macinka Natinka, 2. December 2008 - 13:31
"bojovat" mozeme ked mame zbrane. Holymi rukami nikto nic nezmoze...vies

z mojej strany uz k tomu niet co dodat...a uz mam malinku hore. Daj vediet, ako ste dopadli, ako sa ma Emka - pamatam si tie spravy.....prijemny den, prajem Slnko

-, Ut, 02. 12. 2008 - 15:07

práve preto som na jej poslednú vetu neragovala- niet čo dodať, s touto vetou PLNE súhlasím. Dáv vedieťÚsmev

elin, Ut, 02. 12. 2008 - 15:17

Akira,
na NM chodim v tychto dnoch pomenej, tvoj blog som precitala teraz aj s komentarmi...
... neviem ti povedat, co mas ci nemas robit, no rada by som par slov...

Viackrat pises, ze bojujes, budes bojovat, chces bojovat, nevzdas sa, si prosto bojovnicka... oki, je to tvoja volba. Skus prosim, popremyslat, ci to naozaj chces...

...aj ja som mala 20 (a nezda sa mi to az tak davno), aj ja som bola "bojovnicka" a ako kazdy spravodlivy drak (a k tomu citliva rybicka) som sa "bila" za prava slabsich, vysmievanych, bitych, ponizovanych...

... teraz to vidim trosku inak a chcem ti to ukazat - tym netvrdim, ze mas menit svoj nazor, svoje presvedcenie, len vysvetlit moj uhol pohladu.

Cloveka nedokazem vnimat len a iba ako fyzicke telo, to, co v mojich ociach robi cloveka clovekom, vlastne priamo nevidim. Je to suhrn jeho presvedceni, nazorov, pocitov, spomienok - teda nieco ako informacne pole, ktore ho "obaluje" a vlastne je pricinou jeho reakcii na cokolvek, co ho v zivote streta. Vacsina z nas chape a uznava rozdiel medzi uderom a pohladenim, pokial ide o fyzicke telo. Lenze my sme v neustalom kontakte s informacnym polom inych ludi - "spojenie" nadvazujeme pri kazdej spomienke, pri kazdom hovoreni o niekom. A nase myslienky, ci uz laskyplne, povzbudzujuce, ci naopak odsudzujuce, nenavistne su tiez len informaciou - informaciou, ktorej cast ostava ako odtlacok v nasom poli, cast sa "nalepi" na pole "prijemcu".
Takze ak neustale opakujes, ze "budes bojovat" a pritom na brata a svagrinu i ostatnu rodinu myslis s nepochopenim,hnevom,odsudenim, prilis odpustajuce, laskyplne prostredie netvoris. A naopak, ked na nich myslis a hovoris o nich s porozumenim, so sucitom, "zlepsujes" ich informacne pole, upevnujes v nich to dobre...

Ak sa ti to cele zda celkom mimo, nechaj tak, zabudni na to, ak ta nieco zaujalo, pripadne napis...

-, Ut, 02. 12. 2008 - 16:51

v tomto som ako kôň- klapky z boku očí, hľadím iba na kameň úrazu- v tomto prípade Emku. A hoci sa snažím pochopiť tých, čo stoja po mojom boku, nedarí sa mi to. Na očiach mám iba ju- trojročnú slečnu, odtrhnutú od najbližšej rodiny, ako raz vyrastie a bude svojho otca nenávidieť za jeho nezáujem. Aj všetkých ostatných. Videla som to nie raz, polka mojich kamarátiek má rozídených rodičovSmútok Vidím ju ako ročnú, keď za bratom plakala keď odišiel čo i len do kuchyne. Vidím ju ako leží v nemocnici, celá dobitá, lebo pri nej nestál nikto, kto by ju ochránil. Vidím, ako hľadí na dvere a čaká, že nimi vojde jej otec. Počujem rozhovor s Jankou, keď mi ako svadobný dar darovala odsávačku mlieka, pretože nemali peniaze. Plakala, veľmi ju to mrzelo. A ja jej chcem povedať, práve jej dar bol využitý úplne najviac, ako veľmi mi pomohol v čase, keď od môjho mliečka bolo závislé také malé dieťatko. A chcem jej povedať, že si strašne moc vážim, že hoci nemali peniaze, precestovali kus Slovenska a minuli kopu benzínu, aby boli na mojej svadbe. Nevidím Janu a Tomáša ako pár, vidím ich ako rodičov a RODINU- to puto nepretrhne nikto. A bolí ma myšlienka, že oni obaja sa o to úspešne snažia, nechcú počuť, že nám na nich záleží a aj im by malo záležať...najmä na svojej dcérke.
Elin, ja so svojou povahou denne bojujem a priam sa desím, že informačné pole o mne bude negatívne. Preto vysvetľujem dokolečka každý svoj zámer, aby sa v nijakom prípade nedal považovať za zlý. Chcem ľuďom povedať všetko pekné, čo si o nich myslím, ale vždy zostať úprimná. A chcem povedať Janke všetko hore, želám si, aby sa prekonala, prišla k nám a ja som jej mohla povedať- teda dievča, možno si prišla o mizerného chlapa akým Tomáš je, ale našla si báječnú rodinu, ktorej na tebe záleží. A mrzí ma, že ostatní po mojom boku asi stratili dojem, že majú Emke a Janke čo ponúknuť. Ja viem, že majú a aby to tie naše baby zistili, treba im iba podať ruku. Hoci by som ju mala držať načiahnutú celý život...
Asi píšem chaoticky a od veci, ale...zase vysvetľujem...

elin, Ut, 02. 12. 2008 - 20:01

Akira, poznas tu rozpravku o tom, ako sa slnko a vietor snazili - ako dokaz svojej sily - prinutit jazdca, cvalajuceho na koni, vyzliect plast? Najskor vietor - fukal coraz silnejsie,az stromy lamal, z korenov vyvracal, no jazdec si plast pozapinal a pevnejsie pritiahol opasok... a potom slnko - jemne pohladilo jazdca po tvari, hrialo... a on si plast rozopol a coskoro celkom vyzliekol...
... prosto mam za to, ze vytrvale jemne, laskave posobenie viac dokaze, nez vichor rozburenych emocii..

... ked chces to vsetko pekne Janke povedat (ak to myslis uprimne)- tak jej to napr. napis, zistit adresu nie je nemozne... a napis trebars kazdy tyzden, ak treba, aj cely rok... ale nepis a nehovor to, na zaklade coho si dievcata, citajuce ten pribeh, pomyslia, ze je Janka hrozna matka, uplne neschopna postarat sa o Emku - ak si toto pomysli 100 dievcat, na Janku sa "nalepi" 100 nepeknych tmavych flakov. Myslis, ze cez tu ciernavu bude lepsie vidiet Emku? alebo teba a tvoju pripravenu pomocnu ruku?

... odkedy situacie riesim takto nejako, vselico nezmieritelne a beznadejne sa vyriesilo - casto sposobom, ktory by som ani vymysliet nedokazala...

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama