reklama

Dotknuta poznamkou...

Pridal/a novacka dňa 06. 02. 2011 - 11:23

reklama

Ahojte, chcem sa podelit o jeden zazitok, z ktoreho mi zostal zly pocit.
Boli u nas na navsteve manzelia co cakaju babetko - neplanovane, zo zaciatku nechcene atd. Moje rady o tom, co by nemala robit pocas tehotenstva zvysoka vysmiala a termin ma za par a pribrala tak malicko ze dietatko podla vsetkeho bude musiet podla doktorov do inkubatora... to by ma netrapilo, nejedna sa o moje dieta.
Ale nahnevala ma takato poznamka - "ja nebudem robit take chyby ako ty, ked sa ti maly narodil, ze aby som ho kojila kazde 2 hodiny a este k nemu vstavala v noci, ja si ho lepsie vycvicim a naucim ho pravidelne jest aj spat!"
Ostatne uz ani nie je podstatne, ze bude dalej pokracovat so svojim "spolocenskym" zivotom , bravat dieta o 22hej hodine niekam do baru, lebo ona si ho "nauci".
No , kazdeho vec, ale mna sa dotklo to ohodnotenie mna, ze vlastne vsetko robim nespravne a neviem ako sa chovat k svojmu dietatu...a do toho maly plakal, lebo prisli neskoro a boli u nas do polnoci, a oni hovorili hlasno, bez ohladu na maleho ze spal. a teda vlastne nespal. a krutili nad tym hlavou, ze to co toto uz??????????Prekvapenie
Usmevne? Neusmevne? Nastvalo ma.


reklama

reklama

bigmama, Ne, 06. 02. 2011 - 11:31

novacka, vobec by som sa nad podobnymi komentarmi nepozastavovala, ty vies co, ako a preco robis, ty si matka a ty si zodpovedna sama pred sebou za vychovu tvojho dietata, takze poznamky "okoloiducich" by ta nemali rozhadzovat, tiez som kojila malu zo zaciatku kazdu hodinu a mohol by mi skusit niekto nieco povedat, v tom case, bola som naozaj extremne unavena, by odisiel akurat tak s dlhym nosom....samozrejme, ze by sa mi hodilo, keby bola mala "vycvicena" tak, ze by sa budila kazde 4 hodiny, ale zasa, dcera nie je opica z cirkusu, aby som ju "cvicila"
bigmama Objímam

sonia, Ne, 06. 02. 2011 - 11:39

Ja neviem,ked ťa tak "štvú" pripomienky priatelov a ich konanie u vás tak sa proste s nimi nestýkaj.Ak si ty spokojná so svojou výchovou,tak nerieš čo hovoria iní.Tebe sa nepáči že rieši teba a tvoju starostlivosť a ty robíš to isté - riešiš ju ...Mrkám Úsmev ...

Polárka (bez overenia), Ne, 06. 02. 2011 - 11:39

Načo sa staráš do druhých ľudí a riešiš to, ako žijú, vyzerajú, priberajú ?
Zákonite dostaneš po nose. No, bolo ti to treba ?
Ty si žiješ najlepšie, ako vieš. A hoci sa ti to bude zdať šialené, aj kamarátka si žije najlepšie, ako vie Úsmev
PS: rady dávaj vtedy, ak ťa o ne niekto žiada. Vyhneš sa podobným spätným väzbám.
Všetko dobré Novacka Kvietok

novacka, Ne, 06. 02. 2011 - 11:43

Asi ano, moja rada sa mi vratila formou bumerangu. Ja som ale nechcela radit kvoli nej, ale kvoli dietatku, mne je luto ked je dietatko nechcene a este aj nevyzivovane doslova schvalne, kedy to ma potom chuda dobehnut? Ale poucila som sa, nebudeme ich uz pozyvat, vlastne su to len znami ktori chceli vidiet nas novy byt, ale nabuduce sa veru nebudeme unuvat ich volat.

Polárka (bez overenia), Ne, 06. 02. 2011 - 12:09

Dieťatka ti byť ľúto nemusí. Môžeš mať s ním súcit, ale ľútosť - to nie je najlepšie riešenie. Neviem prečo si ľudia myslia, že ľútosť je nejaký ušľachtilý cit. Ľútosť je extrémne negatívna emócia. A ako každá negatívna emócia v prvom rade ničí toho, kto ju produkuje - v tomto prípade teba.
O dieťatko sa neboj. Samo najlepšie vie, prečo si zvolilo túto cestu.
Ak ti nevyhovuje spoločnosť v ktorej si - jednoducho ju zmeň Úsmev

PS : za to, ako sa človek cíti si môže len a len sám Úsmev

dulka, Ne, 06. 02. 2011 - 17:00

Nováčka, ale si odporuješ. V príspevku si písala, že Ťa to netrápi, lebo sa nejedná o Tvoje dieťa a tu už píšeš, že si radila kvôli tomu dieťaťu Prekvapenie . Tak ako je to vlastne? Nemala si náhodou najprv Ty kopu "múdrych" rád a poučovania? Nedávala si Ty ako prvá najavo, že Tvoja známa robí všetko zle? A ešte niečo. Keby u mňa bola návšteva, ktorá by mi budila malé dieťa, určite by som s nimi nevysedávala, ale ich poslala domov.

dulka, Ne, 06. 02. 2011 - 12:36

Polarka Áno Áno Áno
Ja keď som bola mladšia, mala som veľký problém - nedalo sa mi pribrať. Vážila som 48 kg, v jedle som sa neobmedzovala, jedla som aj neskoro večer, ale jednoducho váha zostávala Chichocem sa .
Keď som ostala tehotná, veľa ľudí začalo riešiť ako mám pribrať, že dieťa nevynosím s mojou telesnou konštrukciou, atď. V tej dobe ma to dosť mrzelo, lebo moja váha nebola spôsobená žiadnymi diétami, ani ničím, aj po zdravotnej stránke som bola v poriadku.
Nakoniec som nemala ani rizikové tehotenstvo, ani predčasný pôrod ako ma veľa ľudí strašilo. Aj pôrod prebehol dobre a prirodzenou cestou, ani ma nemuseli zašívať - doktor mi vtedy povedal, že u prvorodičiek je to takmer zázrak Úsmev . Moja dcérka sa narodila zdravá, 3kg, 50 cm a dokonca nemala ani novorodeneckú žltačku, ako veľa novorodencov vtedy na oddelení.
2 dni po pôrode ma v pôrodnici vážili a ja - 48 kg. Chichocem sa .
Novacka, Tvoje reči tiež mohli dotyčnú zraniť a vrátila Ti to takýmto spôsobom. Dostala si len to, o čo si si žiadala Mrkám . A Tvoja známa možno dnes rozmýšľa nad nevhodnosťou Tvojich poznámok.

Katka0202, Ne, 06. 02. 2011 - 11:41

nuz Novacka, reci sa hovoria a chlieb sa je... teraz ma buduca mamicka vela reci, ked dojde na lamanie chleba, mozno si na ne nespomenie, mozno jej babatko ani neda sancu spomenut si na ne... absolutne si nepripustam reci takeho typu - som matka a robim vsetko tak, ako uznam za vhodne a snazim sa dat svojim detom maximum toho naj, co je vo mne... a co na to hovoria ostatni, je mi suma-fuk... tak ju proste - "neries" Úsmev

klodik, Ne, 06. 02. 2011 - 11:43

na druhej strane dávať žene, budúcej mamičke rady o tom čo by mala a nemala počas tehotenstva mi tiež nepríde vhodné, pokiaľ sa dotyčná na teba s nejakou otázkou či konkrétnym problémom neobrátila, nechcela radu, či názor...

Možno si jej proste stúpila na otlak,ona sama isto cíti, že možno je to matersvo tak trošku nad jej sily a možno sa takýmito vyjadreniami len bránila pred tvojím posudzovaním...občas by sme sa mohli zamyslieť nad tým, či naše dobre mienené rady na ľudí nepôsobia ako mentorovanie, poučovanie, vyvyšovanie sa, že sme lepší ľudia ako "tí druhí"...čo v podstate určite nie sme...isto nie je na nás aby sme posudzovali či sme alebo nie lepší ako tí druhí, isto nie je na tebe aby si posudzovala či si ty lepšia matka ako dotyčná...

novacka, Ne, 06. 02. 2011 - 11:47

Nie nie ja sa nepovysujem nad nikoho, ja som pokorny clovek, moj priestupok sa odohral ked povedala, ze doktor "vypocital" podla ultrazvuku ze jej dieta ma v 8mom mesiaci 1.5kg. Tak som zareagovala ze ci poriadne jedava, ze v tehotenstve by mala dostatocne jest a ona ze len zdravo a este aj cvici, ze teda ju obcas pri tom boli brucho, ale neda sa obmedzovat...

klodik, Ne, 06. 02. 2011 - 15:06

Nuž ak má dieťatko v ôsmom mesiaci 1,5 kg môže po svojom príchode na svet veľmi obrátiť budúcej mamičke život naruby...možno bude robiť možné aj nemožné pre to aby dieťatko bolo v poriadku, možno bude skákať tak ako to dieťatko bude potrebovaťVyplazený jazyk - deti nám vedia život obrátiť naruby, radikálne ubrať z našich predstáv čo by ako malo a nemalo byť......ale toto patrí do života tej konkrétnej maminy, rodiny a ty to skutočne riešiť nemusíš...Zlomené srdce

kefara, Ne, 06. 02. 2011 - 12:25

novacka, celkom ťa chápem.
Skús si si povedať : "mňa urazí (sa ma dotkne) len inteligent" ... je to taká povedačka z detstva, ale príde mi celkom vypointovaná Mrkám Slnko

Inak sa stotožňujem so slovami Katky0202 Áno

dulka, Po, 07. 02. 2011 - 08:54

Kefara a prečo máš pocit, že známa novacky nie je inteligent?

lydusha (bez overenia), Po, 07. 02. 2011 - 20:53

Myslim, ze tam vobec nejde o to, ci je skutocne ta znama inteligent ci nie.
Ale ako barlicka proti zbytocnemu urazaniu sa to funguje dokonale.
Mne raz klient na strenuti povedal- viete, aj taki ludia musia chodit po svete, ako by sme potom my, dokonali, vynikli?
(a tiez to nebolo o tom, ze vsetci su trotli, len my dvaja super ultra dokonali Mrkám)

dulka, Po, 07. 02. 2011 - 21:37

Vieš, ja sa tiež pamätám na to, ako som raz jednej kolegyni, ktorá neustále robila jednu a tú istú chybu a ja som to po nej vždy musela opravovať a vždy znova a znova som jej vysvetľovala, ako to má robiť raz povedala už trocha ráznejšie, že to nebudem po nej stále opravovať a ak tomu nerozumie, nech ide na školenie, lebo mňa to proste zdržiava, keď musím najprv kontrolovať po nej, až potom sa dostanem ku svojej práci. Jej reakcia bola: "mňa môže uraziť iba inteligent", (zjavne urazeným podtónom), ja som jej na to odbpovedala: "prepáč, ja som Ťa nechcela uraziť". Na to sme sa obidve rozosmiali, kolegyňa išla potom na to školenie a všetko je ok Chichocem sa

kefara, St, 09. 02. 2011 - 04:32

lyduscha Áno Áno Áno - presne tento sposob uvažovania som mala na ume Bozkávam Slnko

kefara, Ut, 08. 02. 2011 - 08:24

Budem úprimná,
známa novacky sa mi - podľa uvedeného prejavu - veľmi inteligentná nejavila Mrkám

dulka, Ut, 08. 02. 2011 - 11:43

OkÚsmev , ale nebola si pri tom. Možno keby si pri tom bola, javilo by sa Ti to úplne inak Mrkám . Podľa všetkého totiž začala poučovať nováčka a jej známa, ktorej to už mohlo ísť na nervy jej tieto veci možno rozprávala ironicky, s nadsadením ... ale to je vlastne jedno, lebo fakt sa to nedá objektívne posúdiť keď poznáme len to, ako to vidí nováčka Mrkám

kefara, Ut, 08. 02. 2011 - 21:47

Nebola ... a ... ani nemusela ... MOJ názor je bližší novácke,bodka, punkntum = to som ja Vyplazený jazyk
Nehrám sa na ultraspravodlivú .... ja len ako to vidím & cítim ...

v tom je čaro života, že sme každá onakvejšia, s inými senzormi a tykadlami Mrkám Vyplazený jazyk Bozkávam Slnko

dulka, Ut, 08. 02. 2011 - 23:42

"v tom je čaro života, že sme každá onakvejšia, s inými senzormi a tykadlami "

súhlasím Úsmev Úsmev Úsmev

annie, Ne, 06. 02. 2011 - 13:10

na toto mám len jednu vetu: "pred vojnou je každý generál"
....netráp sa nad takými ľuďmi, prídu na to sami, že nie vždy je všetko tak ako si to naplánujú Áno Áno Áno
....malá rada: nabudúce takých ľudí o 20:00 vyhoď z bytu, aby tvoje bábätko zbytočne neplakalo, na návštevy k tak maličkým deťom sa určite nechodí do polnoci!!! A si skvelá matka keď si zvládala každé 2 hodiny kojiť bábätko!!!! Klobúk dole Áno

lydusha (bez overenia), Ne, 06. 02. 2011 - 14:07

Úsmev
Toto poznam, ked som porodila, pocula som vetu: Ked JA porodim, budem sa o seba starat, nebudem taka ako keby som cakala este jedno. Dnes mam 58kg a ta "stihla" ma 80 a cely zivot problemy s vahou. Ja som jej vtedy povedala: Ok, ked porodis, ukazes mi, ako sa to robi. Mrkám
Ono take "ja nikdy" dava cloveku na frak....vzdy ti zivot prinesie situaciu, aby si to svoje nikdy potvrdilaÚsmev
To iste caka tvoju znamuÚsmev to je viac nez iste. Len aby sa nestalo, ze dieta bude "cvicit" s nou presne tak, ako ho planuje "cvicit" onaÚsmev

magic, Ne, 06. 02. 2011 - 14:44

myslim, ze si tu dostala celkom dobry navod, ako sa s takym niecim vysporiadat do buducnosti. hlavne, ked sa uz das na boj (niekomu povies svoj nazor, ktory je mozno pravdivy, ale nelichotivy), musis byt pripavena "bojovat". lebo, popravde, este som nestretla cloveka, ktory by ti to nevratil, kedze sa ho to urcite dotkne.

ja som tiez pocula vela predstav buducich matiek o tom, ako to bude, co budu a nebudu robit, ako si to zariadia, ... (vratane svojej). ale aj tie najvacsie realistky zaskocilo, ked to po porode fakt prislo. kedze deti su individuality (ako aj my, ich rodicia), je milion scenarov, ako sa to moze vyvijat. a aj to najpohodovejsie dieta mava zle dni, ked ti urobi paradny skrt cez rozpocet planov.
a okrem ineho do toho vela keca aj materinska laska - co je vlastne pocit vnutornej nespokojnosti a obav, pokial dieta nie je zabezpecene a v pohode.
ja len dufam, ze sa tvrdohlavo nepokusi ist proti muru a nestane sa neskor zaujimavym sustom pre socialku, ci policiu.

zatial sa tym netrap. ktovie, ci sa o nejaky cas nestretnete a spolu nezasmejete nad tym, co vsetko chcela a ako sa to zvrtlo. mozno sa este aj skamaratite.

fidorka, Ne, 06. 02. 2011 - 15:20

Novacka ja len toľko....robíš si sama ako tebe a tvojmu dieťaťu najlepšie vyhovuje,ak si kamarátke chcela poradiť a ona to nepochopila ako pomoc,ale miešanie sa do života,nuž aj také sa stáva,každému,nie si prvá ani posledná.A že si teraz pred narodením svojho dieťaťa ona plánuje čo a ako bude robiť,to môže,plánovať si môže čo len chce,aj cestu na Mesiac.Otázka je,či sa jej podarí to tak aj zrealizovať Pohoda

staronova (bez overenia), Ne, 06. 02. 2011 - 16:10

zjavne nie ste rovnaká krvná skupina a podľa toho sa v budúcnosti zariad.

sofhia, Ne, 06. 02. 2011 - 17:06

ked niekoho kritizujes a poucujes, musis byt pripravena aj na kritiku z druhej strany. Objímam
ja sa cudujem, ze si s takym malym dietatom vobec nechala taku navstevu - ak to boli len znami, tak dlho u vas... ja mam tiez drobceka, ale plati u nas jasne pravidlo, ze navstevy max do 19-20 ak vobec, aj to len rodina.

Ajkak, Ne, 06. 02. 2011 - 19:05

Pri prvom dieťati som aj ja prijímala neskoré návštevy našich bezdetných známych, ktorých netrápilo, že máme malé dieťa a to musí spať (teda moje deti chodia najneskôr o 20 hod. spať, 4,5-ročný syn teraz občas ide o 21hod.spať ale to je skôr výnimka). A priznávam, kým som nemala deti, tiež som nechápala, že môžeme rušiť ... ALE - odkedy máme druhé dieťa, tak sa nestarám - keď mi návšteva alebo čas návštevy nevyhovuje, tak to poviem. Dcéra je veľmi citlivá na zvuky, večer tu musí byť ticho a kašlem na to, či niekto povie, že som si ju tak naučila. je proste taká a basta. A inak - všetci kamaráti už deti majú a čudujte sa - NIKTO už večer na návštevu nechodí!!! Každý je múdry, kým deti nemá (možno aj my sme boli Úsmev

ja_hodka (bez overenia), Ut, 08. 02. 2011 - 12:30

Tak, tak...aj ja som bola najvacsi expert na vychovu deti, kym som nemala vlastne...hlavne v tom mladsom veku Mrkám Teraz sa ucim a radsej nic nejak extra nekomentujem Chichocem sa

Katka0202, Ut, 08. 02. 2011 - 14:50

tiez som bola taky expert - moje pubertalne vyroky typu: moje dieta nikdy..... (neviem - co) ma po porode dobehli milovymi krokmi a lahli sa na pomyselny podnos...
a co sa tyka vecernych navstev? staci Nie, dakujem, ale moje deti chodia v tej dobe spat (vacsinou ja s nimi zaspim tiez)... donedavna do nechapali jedini nasi znami - spravili nam prepadovku a cakali s mojim manzelom na mna, kym im dcera neprisla povedat, ze mamina sa uspala rozpravockou... pochopili...

magic, Ut, 08. 02. 2011 - 15:33

mamina sa uspala rozpravockou... Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

ty si teda expert.

diid, St, 09. 02. 2011 - 18:02

novacka - na tvojom mieste by ma neurazilo to co znama povedala ze si dieta vycvici lepsie ako ty svoje, ale bala by som sa o to jej dieta. Ked uz teraz pocas tehotenstva neni zodpovedna sa mi zda ze bude aj zla mater. Aby to naozaj nezrealizovala a dieta krmil len par krat do dna a chuda male hladne bude plakat a nepriberat. Nechala by som si ju pod kontrolou ked sa jej dieta narodi, ak by ho zanedbavala by som poslala socialku k nej. Kazdy sa chce distancovat o problemov cudzich ale potom sa tazko v novinach cita ako dieta bolo tyrane, ublizovane, dobite, podvyzivene. Niektore zenu su ozajstne svine.

fidorka, St, 09. 02. 2011 - 18:30

...ale si sa rozšupla diid,a kam si sa až dostala svojimi dedukčnými schopnosťami....

lydusha (bez overenia), St, 09. 02. 2011 - 20:51

Diid, toto je presne ako v tej rozpravke Mudry Matko a blazni. Vybral sa na pytacky. Poslali mamu do komory a nevracia sa...potom ani dcera sa nevracia...a ani otec nechodi z tej komory....ide sa tam teda Matko pozriet a oni vsetci nariekaju, ze tam je sekera a ked on bude mat s ich dievkou dieta, to male pojde do komory a ta sekera mu padne na hlavu a zabije ho....
Presne toto si urobila aj ty....este sa nikomu nic nenarodilo a ty uz posielas za materou socialku(mater je mimochodom ovela horsie slovo ako tie moje udajne vulgarizmy, ktore mnohym damam ich nezne usi trhajuVyplazený jazyk)

vyvyka, St, 09. 02. 2011 - 18:42

súhlasím s Ajkouk, každý to berie ináč, kým to nezažije.Aj my sme mali takú múdru kolegyňu a ona toto bude tak a ono tak a jej dieťa teda a toto..........A už sa správa ináč.A myslím, že aj novacina známa na to príde, až to dieťa bude mať.Mrkám

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama