reklama

Odchod do dôchodku?

Pridal/a sonia dňa 28. 06. 2009 - 10:28

reklama

Kvietok Tak som sa minule zamyslela,že ako to je vlastne s tým odchodom do dôchodku.Je u nás jedna lekárka,ktorá má 60 rokov a ešte stále pracuje!Mala tri deti čiže už dobrých šesť-sedem rokov mala sedieť na zadku.Jej sestrička tak isto.Berú dôchodky a ešte aj robia a zarábajú a mladí nemajú robotu.Lebo myslím že to nie je len v tejto oblasti,stretávam sa s tým aj inde.Samozrejme keby ťažko robili tak pochybujem že by si takto predlžovali pracovný pomer.Další paradox,minule som sa stretla zhodou okolností práve u tejto lekárky s jednou pani a dali sme sa do reči.Hovorila mi že celý život ťažko pracovala v obchode /v potravinách,kde sú prepravky,ťažké veci.../a dôchodku sa už nemohla dočkať,a ked prišla do dôchodku a všetko sa na nu zosypalo - začali jej praskať cievy na obidvoch rukách /je po ťažkej operácii/,dostala cukrovku a aby toho nebolo málo nakazila sa pravdepodobne u zubára žltačkou typu C...Čo som týmto príspevkom vlastne chcela povedať? Niekto pracuje aj po "vypršaní lehoty" - aj ked berie mladým robotu /lebo on má stále málo-a dva platy sú dva platy/ a niekto je rád že sa ho vôbec dožije a ak sa ho aj dožije nemá vôbec možnosť si ho užiť...Slnko Kvietok Slnko


reklama

reklama

Susane, Ne, 28. 06. 2009 - 11:11

aj ja poznam, take pani lekarky. ku jednej som chodila a teraz citajte - GYNEKOLOGICKA - a ten jej vek: 70 rokov Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie a jej sestricka mala okolo 62. "nadhera" zacala som ku nej chodit ako 16 rocna, pretoze u nas v meste nebolo na vyber a do ineho mesta sa mi vtedy nechcelo cestovat. nastastie tak za 3 - 4 roky prisli do nasho mesta novy gynekologovia (ano chlapi) a az traja naraz. zriadili si novucicku sukromnu ordinaciu so vsetkymi moznymi pristrojmi a veselo si teraz ordinuju. snad nepoznam zenu, co by ku nim neprestupila. tamti traja lekari maju inu klientelu Chichocem sa Chichocem sa
a myslim, ze stara pani gynda uz aj zatvorila, lebo nemala ziadne pacientky. vsetci od nej odisli.. booze, ale keby ste videli tu jej ordinaciuSmútok vsetko bolo take zastarale a jej starostlivost o pacienty bola naozaj mizerna Mlčím
dochodok co? nezaujimal ju. ona radsej dva platy, ako sonia pise.
je to hroza s poniektorymi.
suhlasim s tebou sonia Kvietok Kvietok
Slnko

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 12:21

Susane, koľko máš rokov? Podľa tvojho profilu predpokladám, že najviac tak 25... Keď budeš mať o 40 rokov viac, zrejme budeš na tento problém pozerať trochu inak Mrkám.

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 13:29

Niekto má málo dva platy a inému musí stačiť podpora!!!Ja o štyridsať rokov budem mať taký istý názor aký mám teraz /samozrejme záleží to od doby,ktorá príde/...

Susane, Ne, 28. 06. 2009 - 13:58

myslim, ze tu nazalezi kolko mam rokov. za svojim nazorom si stojim a aj budem stat o 40 rokov Mrkám
ta lekarka nechala potratit mnoho zien a mnohym zenam tvrdila, ze nie su urcite tehotne a to uz mnohe boli v 3 - 4 mesiaci. ja som bola u nej tak 3 roky a ani raz mi nezobrala krv ani moc. len mi urobila jednu, ci dve prehliadky prstom. nic viac, nic menej.
som rada, ze do nasho mesta jej prisla konkurencia a za tym si stojim Úsmev

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 14:09

Samozrejme Áno ,ku sedemdesiatničke by som určite ani ja nechodila,ved ona má problémy sama zo sebou...

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 15:22

Suzane, nemyslela som to tak, že zmeniš svoj názor na lekárku, ktorá nerobí svoju prácu dobre.
(Mimochodom, ako napísali už dievčatá nižšie - to nie je o tom, koľko má ktorý lekár rokov, ale o prístupe k práci.)

Ale myslím, že za 40 rokov, keď ti niekto povie, že už patríš do starého železa, budeš mať veľmi pravdepodobne na to iný názor.

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 15:58

Nikto sa tu tak predsa nevyjadroval že patria do starého železa,dá sa aj inak využívať volný čas Mrkám ...

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 16:25

Nerozumiem - prečo by nemohli využívať voľný čas prácou?

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 16:46

Georgina,ty si nedáš pokoj Mrkám ? Lebo je kríza,a robotu potrebujú viac mladí ako starí - ktotí už poberajú jeden plat-dôchodok...a mladých je na úrade práce viac než dosť-to mi ver!

tildie, Ne, 28. 06. 2009 - 16:58

To je vek hlavne kriterium na to, kto potrebuje peniaze? U nas vo firme pracuju tiez starsi ludia, co by mohli byt v dochodku, ale bohuzial maju take dlhy, ze musia makat. A fyzicky, nie dusevne. A mladych je na uradoch vela aj preto, lebo maju prehnane kriteria na pracu, ktoru by dochodcovia brali vsetkymi desiatimi. Netvrdim vsak, ze vsetci, v dnesnej dobe prepustania je tam urcite vela ludi aj nedobrovolne. Ale nehadz vsetkych do jedneho vreca.

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 17:24

Sonia, lenže to nevyriešiš tým, že budeš diskriminovať staršiu generáciu. Oni majú tiež právo žiť. A aj pracovať, ak chcú.

A, mimochodom, počkaj si ešte tak desať rokov, keď sa nad tebou uškrnie mladá kolegynka, ledva vylezená zo školy, štýlom: "Kam sa hrabeš, ty stará škatuľa, nechaj žiť mladých!" Potom možno pochopíš, čo to je ageizmus.

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 20:05

Nikto nediskriminuje Mrkám ,kto to nepochopil je to jeho problééém...Úsmev

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 20:16

Takže to nie je podľa teba diskriminácia, že starší majú prepustiť svoje pracovné miesta mladším?
Nuž, potom naozaj nechápem, o čom točíš, Sonia...

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 20:18

Točíš sa jedine ty dokolečka dokola,ale v pohode...Chichocem sa

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 20:22

A ty vari nie? Mrkám

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 20:30

Zasa musíš mať posledné slovo Mrkám ,tak si ho maj...Úsmev

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 20:41

Keby som na tento tvoj komentár nereagovala, mala by si posledné slovo ty, Sonia Chichocem sa.

Ale idem písať nižšie, pretože tu sme už uzučké...
A naozaj by som bola rada, keby si mi odpovedala na otázky, ktoré som ti postupne položila.
Si zakladateľka tohto blogu, takže by si mala svoj názor aj nejako podložiť argumentami.
A mala by si aj rátať s tým, že budú voči tvojmu názoru vznesené námietky Mrkám.

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 20:50

S námietkami som počítala ale rozhodne ma nepresvedčili - sory,ale ani tvoje Mrkám ...A to s tým posledným slovom - nooo,to ti akože vadilo keby som ho mala ja alebo ako Chichocem sa ...

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 20:56

Námietky ťa predsa nemusia presvedčiť. Ale mala by si argumentovať, prečo podľa teba nie sú relevantné, alebo mylné, alebo scestné... Takže môj zoznam námietok máš nižšie Mrkám.

A mimochodom, vôbec mi nevadí, ak nemám v debate posledné slovo. Na NM nájdeš plno blogov, kde som sa zúčastnila debaty a ani zďaleka som nemala posledné slovo Chichocem sa.
A tento bude možno ďalší v poradí Mrkám.

budúci dôchodca, Št, 16. 06. 2011 - 12:39

Vážená Susane,
neoslovujem pani, lebo to oslovenie patrí ľuďom.
Ak ste ku svojej !nádhera" sestrička - takej ako ju opisujute - chodila 16 rokov, určite by ste mala vyhľadať aj psychiatra.
Prečo sa schovávate za anonymitu, prečo nenapíšete vaše celé meno a adresu?
Prečo nenapíšte aj meno adresu tej lekárky a sestričky, aby sa mohlo riadne chárniť voči takýmto schizofrenickým útokom? Hanbite sa!!!

-, Ne, 28. 06. 2009 - 12:06

berie mladým robotu? ?? Milujem túto vetu, je faaaaaaaaakt trefná. Hlavne keď sa ľudia nezamyslia nad inými vecami: tým že človek zostarne je zrelý do šrotu? Musí odísť z práce, ktorá ho baví? Po finančnej stránke sa uspokojiť s minimom? Prestane platiť účty? Prestane jesť? Alebo ako je to?

Moja mamina má na budúci rok 60, život dala 4 deťom. Poviete si, mohla by si už užívať dôchodok, však? 22 robila na tom úrade, pozná všetkých svojich "zákazníkov", pozná ich životnú situáciu a aj ten najposlednejší cigán si ju váži. Za každých okolností sa snaží pomáhať, hoci sú všetky kancelárie zamknuté tá jej je odomknutá. Hoci jej za 15 minút končí obedná prestávka, na ktorú sa zatiaľ vôbec nedostala, nevyženie ľudí od dverí. Za celý čas ani raz nemarodovala, každý rok si prenáša 3/4 dovolenky do nového roka. Nepýta zvýšenie platu, váži si čo má. Pozná zákony za celých 20 rokov a veru často to treba. Nikdy sa nestala ani vedúcou, pretože ona nie je "šéfka". Už 4 krát jej predlžujú zmluvu ako "zastupujúca za materskú". Neviem si predstaviť, čo bude mamina robiť doma. 22 rokov venovala svojej práci úplne naplno, nepestovala koníčky, nechodila na dovolenky, nenaučila sa oddychovať. Jej život je práca s ľuďmi, klobúk dolu, maminka, s koľkou trpezlivosťou pristupuješ k svojskosti ľudí.

Berie prácu mladým? Díky Bohu, že šancu majú aj ľudia ako je moja mama, hoci na ich miesto čaká ďalších 50 absolventiek obchodnej akadémie, mladých, zdutých kráv čo len čakajú kedy skončí pracovný čas a neurobia nič naviac nad rámec svojich povinností. A bohužiaľ, ľudský prístup nie je povinnosť...

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 13:34

Milá Akira Kvietok ,keby tvoja mamina ťažko fyzicky pracovala pochybujem že by sa jej "tak neponáhlalo do dôchodku".Je iné ked "s prepáčením" niekto sedí na zadku v kancli osem hodín a iné ťažko pracujúca žena v závode,v potravinách,na družstve...A prečo by mali prestať jesť Prekvapenie ,ved dôchodok berú,a niekomu musí stačiť a niekto má stále málo...

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 15:29

Sonia, prečo porovnávaš fyzicky ťažko pracujúcich ľudí s tými, ktorí pracujú duševne? Je pochopiteľné, že telo viac trpí pri fyzickej práci a že ľudia, ktorí takto pracujú, sa na dôchodok tešia.
Ale z toho nevyplýva, že majú automaticky ísť do dôchodku aj tí, ktorí pracovať ešte chcú a môžu, hoci už dosiahli dôchodkový vek.

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 16:03

Uhm,a potom mladí nemajú prácu,lebo starí ktorí pracujú duševne sa držia zubami-rukami aby o nu neprišli...neviem milá moja keby si bola nezamestnaná a musela živiť rodinu,žeby ti to bolo tak jedno...A dalšia vec ked tak chcú strašne pracovať,nech berú iba plat a nie aj dôchodok,ked sú zdraví a vládzu pracovať načo im je aj dôchodok...Úsmev

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 16:27

Sonia, na ten dôchodok majú nárok, pretože príslušný počet rokov odvádzali časť svojho platu do sociálnej poisťovne. A na ten plat si zarábajú. Takže majú nárok aj na dôchodok, aj na plat. Čo konkrétne ťa na tom poburuje? Čo si podľa teba nezaslúžia?

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 16:49

"...keby si bola nezamestnaná a musela živiť rodinu, že by ti to bolo tak jedno..."

Nemám rada debaty na tému: "Čo by si robila, keby..." Ale v tomto prípade odpoviem, pretože som takú situáciu zhodou okolností vo svojom živote riešila.

Dlhšiu dobu som bola nezamestnaná a nemohla som zohnať prácu, primeranú môjmu vzdelaniu.
Ale neriešila som to nadávaním na hnusných dôchodcov, ktorí sa zubami-nechtami držia svojich pracovných miest a tak ja nemám možnosť sa zamestnať.
Urobila som si rekvalifikačný kurz a prácu som si našla. Museli sme sa síce presťahovať 100 km a zo začiatku bývať v podnikovej ubytovni - ale riešenie situácie to bolo.

-, Ne, 28. 06. 2009 - 17:12

ťažko fyzicky pracovala? A je ťažšie vláčiť prepravky alebo byť opľutá kadejakým cigánom, čo si myslí že "panička na úrade" môže za jeho problémy?
Môj ocino je vodár, pracuje ťažko fyzicky a do dôchodku sa nehrnie- hoci už 60 mal, trpí ťažkou DNOU a hoci je pre neho občas absolútny problém vstať, vždy sa postaví a ide ďalej. Je také nepochopiteľné, že aj starší človek chce naďalej žiť? Má svoje sny, celý život sa kdesi lopotil aby nakŕmil rodinu, neskôr chcel pomôcť deťom a teraz, keď už konečne by mohol štipku začať myslieť na seba, má sa svojich snov vzdať?
A ešte- sedí na zadku? Ale ona si to predsa vyštudovala, sedela na zadku v škole do 25, popritom porodila 2 deti. Od oboch odchádzala, aby mohla na tom blbom zadku sedieť. Neskôr začala pracovať, z práce chodila domov aby nakŕmila deti, narodili sa ešte dve. S ani jedným z nás nebola na materskej. Nikdy som maminu nevidela si naložiť pri obede rezeň, iba podojedala čo deti nepojedli. Šetrila každú korunku a tú aj tak vždy posunula nám.
Moja svokra má 40, ale už hľadá kadejaký dôvod aby nepracovala. Moja mamina má 60 a hľadá všetky dôvody, aby pracovala. A niekomu musí stačiť málo? A je to koho chyba? Kto chce pracovať, prácu si nájde.

adus, Ne, 28. 06. 2009 - 17:59

Áno Tlieskam

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 21:12

Akira v jednom príspevku píšeš ako si ju /nejakú paničku na úrade/ váži aj "posledný cigán" a v druhom to porovnávaš s tým čo je ťažšie - vláčiť prepravky alebo byť oplutá kadejakým cigánom,čo si myslí že panička na úrade môže za jeho problémy.Píšeš čo sa ti kde hodí Mrkám ...

-, Ne, 28. 06. 2009 - 21:52

pretože moja mama je dobrá duša toho úradu. Vždy pomôže, dokonca aj peniaze požičia. Cigoši za ňou chodia že "pani vedúúúúúca", lenže hold keď im tento náš štát zoberie 60 korún, stoja v zástupoch aby našli vinníka. A keďže až na vládu nedovidia, chodia si zlosť vybíjať za tými pod nimi. Preto pri každej zmene v sociálnom zákone stoja v každej kancelárii policajti- dokonca aj pri zvyšovaní, pretože táto sociálna odnož slovákov nedokáže prijať argument "veď vám zvýšili", radšej si ide hubu zodrať že "iba o toľko"...
Píšem čo sa mi kde hodí, pretože myslím, že diskriminuješ a argumentuješ úplne scestne. Som celkom zvedavá, čo si nájdeš za argument keď príde čas tvojho dôchodku, ty ešte nebudeš mať splatené všetky hypotéky, dom bude prázdny a ty budeš chcieť byť ešte samostatná, nezávislá na svojich deťoch- chcela by si im ešte pomáhať a nie od nich brať. Snáď si aj dopriať- ísť po 30 rokoch na dovolenku alebo kúpiť si novú pračku...

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 21:59

Na to snád milá moja budem mať čas po cely život - práceschopnosti /šetriť a zarábať/ a nie na dôchodku sa spamätám že chcem novú práčku...Mrkám

-, Ne, 28. 06. 2009 - 22:18

fúúúha a tebe sa veci neopotrebúvajú? Nekazia sa? Nepríde ti z ničoho nič doplatiť veľkú čiastku za studenú vodu na ktorú nemá tvoj činžiak merače a tak jej spotrebu nijak neovplyvníš? Nezomrie ti niekto blízky, koho musíš pochovať? Nedáš deťom aby si nemuseli brať veľké pôžičky? Sonia, radím ti teda, našetri si peknééééééé prachy, pretože aj keď nebudeš možno meniť okná alebo ti nezatečie strecha, náhody sa dejú a peňazí nie je nikdy dosť. A neželám ti, aby si na staré kolená zostala bezradne stáť a rozmýšľať, či si kúpiš jesť alebo kúpiš darček svojmu vnúčatku.

adus, Ne, 28. 06. 2009 - 22:19

Nuž ja ti to sonia zo srdca želám, aby ti to tak aj vyšlo. Aby sa v tvojom živote nevyskytlo nič, čo tieto tvoje svkelé plány naruší a aby tvoj dôchodok bol ako u tých amerických dôchodcov - (dom na Floride a výlety do Európy) a aby si jeseň svojho života prežila v hojnosti a dobre zabezpečená.

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 22:46

Ak bude dosť roboty pre všetkých,tak dúfam že si aj s mužom našetríme na starobu akurát - a nepotrebujem dom na Floride ani výlety do Europy...Úsmev

adus, Ne, 28. 06. 2009 - 23:03

Soni, to bolo tak trochu metaforicky, verím, že aj naši dôchodcovia majú svoje sny (aj keď zatiaľ asi len v rovine "vyžiť z dôchodku") - ten dom na Floride a výlety do Európy je štandard amerických dôchodcov Mrkám

jamama (bez overenia), Ne, 28. 06. 2009 - 13:36

kazda minca ma dve strany!ani neviem ako to povedat ale je tu uhol pohladu.nepoznam ani jedneho vo svojom okoli hlavne z tych co robili cely zivot MANUALNE aby isiel do predcasneho dochodku a este robil alebo tzv.nadsluhoval.ALE poznam kancelarske sily(konkretne 2uctovnicky ktore maju vyse 60r.robia,beru aj dochodky a ich miesta su pre mlade baby nedobytne-ano neostavaju doma s detmi,nemaroduju lebo sa dokazu preliecit v teple kancelarie...),pravnikov,lekarov ale aj ucitelky ktori presne takto funguju dochodok +plat-viem tazko za zvyka ze dovolenka mozno nebude kazdy rok a pod.MOJ nazor:KTO je naozaj pracovne vytazeny a neodflakol svoje povinnosti neexistuje aby zdravy dozil dochodok...(tento rok uz v mojom okoli zomrelo9ludi vo veku46-57r!!!!!)takze z roboty nie na dochodok ale do truhly!!ten co sa citi ze ma este sily napr,zenska z kancelarie a chce ist robit ako dochodkyna nech skusi ako predavacka,na druzstve rychlo ostane doma!mozno si myslite ze som asi vadna za tieto nazory.moja mama isla do dochodku presne na den,mala 54r.,robila v decaku-a ako dochodkyna sa realizuje ked chce ako opatrovatelka starych ludi.moja kolegyna ktora ma teraz 54 za komunistov by uz isla do dochodku je nestastna z toho ze sa musi ucit robit s pocitacom ze jej to "nepali" ako mladym a pod.strasne rada by uz ostala doma(lenze este nema narok na predcasny..) a ked by jej chybal kontakt s ludmi isla by na brigadu..myslim ze tymto komentarom som si vyrobila nepriatelov ale co uz...

Susane, Ne, 28. 06. 2009 - 13:50

ja s tebou suhlasim.

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 13:47

Nevyrobila,je to predsa tvoj názor,tak si stoj za ním...Áno Áno Áno

adus, Ne, 28. 06. 2009 - 15:11

No, táto diskusia je všetko len nie vecná, tak možno pár faktov. Dnes už počet detí žiadnym spôsobom neovplyvňuje skutočnosť, v akom veku sa do dôchodku odchádza a v rámci odstraňovania (pozitívnej) diskriminácie bol zjednotený dôchodkový vek u žien aj mužov. Keď sa tento systém zavádzal, tak sa stanovili prepočty a nabiehanie na jednotný dôchodkový vek odvtedy prebieha postupne - tým, čo mali nárok na dôchodok v roku, keď to vstúpilo do platnosti pridali x mesiacov, ľuďom o rok mladším X+Y... a tak ďalej, proste čím mladší, tým sa im pridávalo viac k dôchodkovému veku.
Ja budem mať o pár dní 51, mám tri deti a po starom by som o 3 roky mohla ísť do dôchodku. Pridali mi 8 rokov - šľak ma ide trafiť, kedykoľvek si na to pomyslím, lebo ja b som o tie tri roky veru išla do dôchodku hneď a bez najmenšieho zaváhania.
No a potom ešte k tomu braniu práce - je to blbosť na kvadrát, samozrejme, pretože každý prípad je individuálny a ani zďaleka sa to nedá takto generalizovať. Často by ten mladý človek takúto prácu, ktorú mu dôchodca údajne berie, nerobil ani za svet, len čo by zistil, koľko za ňu dostane a čo všetko sa od neho očakáva. No a ešte jedna osobná poznámka - ja chodím ku gynekologičke, ktorá má tiež určite už okolo 70 a nemenila by som ju v žiadnom prípade. Ordináciu má moderne vybavenú, ide s najnovšími poznatkami v medicíne a naviac dôkladne pozná môj stav už pekných pár rôčkov, takže v prípade potreby vie kompetentne rozhodnúť o tom, ako riešiť môj problém. To nie je o veku, to je o prístupe - fešný mladý gynekológ s nablýskanou ordináciou môže tiež pacientku miesto k pôrodu "úspešne" doviesť k potratu.

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 15:17

Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam

glloria17, Ne, 28. 06. 2009 - 15:16

neviem,prečo by mala úradníčka skúsiť pracovať,ako predavačka.Veď každý mal na výber.Ja chodím so svokrou k starému,75-ročnému neurologovi.je to pán doktor ako z telenovely.svokru chytí za ruku,pohovorí s ňou o minulosti,ešte sa mi nestalo,aby mi ju nejaký mladý lekár pomáhal obliekať,tento s tým problém nemá.Ju strašne úslužný,víta nás stále s úsmevom vo dverách.a vždy si pamätá,čo robila,čo prežila,čo s ňou naposledy rozoberal.nerobí už každý deň.ale návšetva u neho nie je stresujúca,nikdy nemá zlú náladu.predtým chodila k primárovi do nemocnice,mal asi 45,nevedel ani jej meno,stav,len pozrel do karty,dal nové lieky a dostal od svokry tisícku.Každú návštevu.no vyhovorte starej žene.Teraz nenosí nič a ľteuje,že sme ho nenašli skôr.Si myslím,že sú aj takí a takí lekári.či mladí,či starí.starí majú skúsenosti,nikam sa neponáhľajú.a že berú aj dôchodok?ved celý zivot pracovali,tak čo sa čudujeme.a že majú plat?nech si hio užijú.Prečo im brať možnosť voľby.nemyslím si,že starí ľudia už majú sedieť len doma a čakať na svoj koniec.Objímam Úsmev

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 15:37

Áno Áno Áno Áno Áno

zuzu19, Ne, 28. 06. 2009 - 15:44

ja by som uz aj teraz sla na dochodok keby sa dalo,myslim ze som sa narobial dost a hned od malicka,oma som robila v sade,zahrade,prazdniny som nepoznala ze spat ako teraz deti vyspavaju,tatko ma zobudil o 6 rano a hybaj z ovcami na pasu ,lebo vtadey sa dobre pasu a vecer z nova,az kym nebolatma,uhlie spratat,drevo,vsetko som robila ja,seno nosila na tackoch a tazku travu z luky skladala seno ked mala ist burka rychlo aby nezmoklo,mali sme kopu ovocnych stromov,slivky,ked si na to spomenem,do neskorej jesene som to zberala,roila som v zavode 10 rokov strojarskom,bavilo ma to ale zazka robota,hlavne vratnie a rucne pilovanie 8 hodin,teraz sa mi niekto zasmeje co ta bolia ruky ved si mlada ano mlada ale myslim ze uz aj zodrata,druha robota takisto,skladnicka,hajzlopucerka ,proste vsetko,vydaj prepraviek,nakladanie prepraviek do kamionov a vykladanie,no je toho hodne a teraz ked som na materskej si toho uzivam az moc,nerobim nic,len co musim,lebo viem ze sa este narobim.zeny by mali ason v 45 lebo 50 nechavat doma,asi tolkoSmútok

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 16:14

Placko Kvietok Objímam Kvietok

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 15:40

Ideálne by bolo, keby mohol ísť do dôchodku každý vtedy, kedy chce. Ale to, žiaľ, asi nepôjde Úsmev Mrkám.

Myslím si, že to, koľko má kto rokov, nie je zároveň ukazovateľom toho, ako je na tom telesne a duševne. Niekto je už v 45-tich rokov unavený a zodratý a niekto je ešte v 70-tich rokoch schopný aktívne a dobre pracovať.

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 16:08

Unavený a zodratý je vtedy ked ťažko fyzicky pracuje a ak je niekto schopný niekto ešte v 70-tich rokoch aktívne a dobre pracovať tak asi preto lebo sa za celý svoj život až tak "nezodral"...

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 16:23

Sonia, pýtala som sa ťa vyššie a neodpovedala si mi: prečo porovnávaš fyzicky ťažko pracujúcich ľudí s tými, ktorí pracujú duševne?

adus, Ne, 28. 06. 2009 - 16:38

Presne, ono je to tak trocha ako v tom porekadle "sýty hladnému neverí".
Väčšina tých, čo nikdy v živote nepracovala "duševne" si myslí, že taká práca je polahoba, vlastne taký akýsi "platený oddych", ale nikto si neuvedomuje, že stres, ktorý často v takejto práci ľudia zažívajú, môže podlomiť zdravie horšie ako tá najťažšia fyzická práca (lebo fyzická námaha zoceľuje - veď prečo by inak tak prekvitali fitká? To by som potom ja mohla závidieť tým fyzicky pracujúcim, lebo ja si za fitko musím platiť ťažké prachy a oni ho majú ako "pridanú hodnotu" svojím spôsobom zadarmo. Samozrejme, v tomto konštatovaní je kus nadsádzky).
To ani nehovorím, že zväčša ľudia, ktorí pracujú duševne poznajú fyzickú (a neraz aj dosť ťažkú prácu - okolo domu a tak) prácu, len ju nerobia za peniaze, neživia sa ňou, ale robia ju preto, lebo musia alebo preto, že ich to baví a je to vhodnou protiváhou k tomu, čím si zarábajú na to živobytie. Ale na druhej strane poznám žalostne málo fyzicky pracujúcich, ktorí by svoju fyzickú prácu vyvažovali duševnými aktivitami (byť i tými najjednoduchšími - čím myslím aspoň o kúsok náročnejšími ako bezduché tláchanie v krčme pri pive, o niečom takom, že by čítali Nietzscheho by som si ani vo sne nedovolila uvažovať).
Pfuj, bola som teraz dosť hnusná, ale priznám sa, že takéto komunistické pozostatky (jediná práca, ktorá je hodná sa tak nazývať je ťažká fyzická práca, nech žije robotnícka trieda, do pekla s inteligenciou, sú to darmožráči!) sú pre mňa ako červené súkno pre býka, to je pre mňa veru poriadne stúpenie na otlak.

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 16:49

Lebo tí duševne pracujúci sa ohánajú tým prečo by nemohli pracovať aj na dôchodku,a pritom v živote fyzicky nepracovali a nevedia čo to je...

adus, Ne, 28. 06. 2009 - 16:54

Nečítaš, čo som napísala? Tí, čo pracujú duševne takmer vždy pracujú AJ fyzicky, iba že nie pre živobytie, ale preto, aby fyzická a duševná aktivita bola v rovnováhe, alebo preto, že musia (starať sa o dom, hospodárstvo, ....)

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 20:10

Inak Adus to nebolo pre teba,ale v poriadku,je rozdiel makať fyzicky v práci 8-10 hodín a iné ked ideš makať po práci /duševnej/ do záhradky alebo okolo domu na dve-tri hodinky Mrkám ...

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 20:20

A môžeš odpovedať aj mne, Sonia? Na komentár nižšie? Konkrétne na otázku, či je podľa teba duševná práce menej hodnotná ako tá fyzická?

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 20:54

Nebavíme sa tu predsa o hodnote duševnej a fyzickej práce ale o "opotrebovanosti" človeka a s tým spojeným odchodom do dôchodku...

adus, Ne, 28. 06. 2009 - 21:02

Jasne že nie o hodnote, ale napriek tomu - prečo si myslíš, že duševná práca nie je opotrebujúca? Mala som kamarátku, jej mama bola učiteľka - a bola tak opotrebovaná, že skončila na predčasnom invalidnom dôchodku - a takých príkladov by sa iste dalo nájsť viac.

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 21:04

Ale predsa nikto (vrátane mňa) nepopiera, že fyzicky pracujúci človek sa často "opotrebuje" viac, ako ten, čo pracuje duševne.

Ale to, že nemôže (a/alebo nechce) pracovať aj po dovŕšení dôchodcovského veku človek, ktorý sa živil rukami, ešte neznamená, že nemôže pracovať človek, ktorý má síce dôchodcovský vek, ale pracovať chce a/alebo môže.

To je to isté, ako keby som ja povedala napr: "Nedokážem (a/alebo nechcem) sa učiť po japonsky a tak sa po japonsky nesmie učiť nikto!"

A stále si mi neodpovedala - je podľa teba duševná práca menej hodnotná ako fyzická?

-, Ne, 28. 06. 2009 - 21:58

a psychické opotrebovanie??? Vyskúšala som si oboje- sedenie v kancelárii a počítanie a aj 12 hodín "za pásom"... Denné aj nočné zmeny. Vieš čo bolo horšie? Kancelária. Jediný omyl mohol mať nedozerné následky, najmä ak si vedela že na peniaze čaká kopa ľudí. Môj muž sa stal z obyčajného pracovníka majstrom a vieš čo? "Zlatá dobrá robota"- človek vždy chce to čo nemá, lenže zodpovednosť je oveľa ťažšia záťaž ako prepravka banánov. ...

zdenuša, Po, 29. 06. 2009 - 15:22

Sonia, duševná práca: Žena pracovala ako vedúci zamestnanec, nepracovala fyzicky, "iba" sa starala aby všetko klapalo. A výsledok, žena v 50 prekonala infarkt.. asi tolko, aj v nie fyzicky náročnom povolaní sa dajú prežívať stresy, tie sa podpíšu negatívne na zdraví.. Neodsudzuj ludí, ktorí si dokážu privyrobiť, ak by si mala možnosť rada sa zaradíš k ním... A že si na dôchodku privyrábaju?? prečo nie? cítia sa potrební... privyrobia si korunky, čo je na tom zlé?? Ruku na srdce, ty by si nie??

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 16:54

A kto, prosím ťa, núti pracovať tých, čo sa živili fyzickou prácou, aj po vzniku nároku na dôchodok? Nikto ich nenúti.
Prečo chceš silou-mocou brániť niekomu pracovať?

A duševne pracujúci neraz pracujú aj fyzicky, vo svojom voľne - ako už napísala Adus.
A aj keby v živote nepreložili krížom slamy - to znamená, že nepracujú, keď sa živia hlavou a nie rukami? Vari je duševná práca menej hodnotná? Vari nepotrebujeme napr. lekárov a učiteľov?

tildie, Ne, 28. 06. 2009 - 16:54

Co ti vadi na tych, co pracuju dusevne? Co su niecim horsi ako fyzicky pracujuci ludia? Kazdy si nejako zarabame na zivobytie. A ked by som mala deti a mala na vyber, ci ist do dochodku, alebo im financne pomoct (ak by som vladala), tak si urcite tiez vyberiem to druhe. Ved preco nie? Ty by si sa za rovnakych podmienok zachovala tak isto.

tildie, Ne, 28. 06. 2009 - 16:36

Moj otec robi manualne v podstate od detstva. Ani maturitu si nemohol spravit, lebo musel ist pracovat, aby jeho mladsi surodenci mohli studovat. Boli totiz bez otca (mojho deda). Moj otec ma teraz takmer 64 rokov a keby nemal problemy s dnou, tak este aj teraz chodi do prace. Len tak na okraj, dlhe roky robil elektrikara, to znamena v zlom pocasi opravovat vedenia, aby mali ludia prud, praca po stlpoch a stoziaroch. A poslednych 10 rokov robil po stavbach po celej CR. A vladze viac ako ja. Je to mozno zvykom, neviem. Ja pracujem dusevne a obcas by som rada pracu vymenila za tu manualnu. Pretoze ten co robi manualne, sa moze skor "zodrat" fyzicky, ale tym, co pracuju dusevne, hrozia infarkty, srdcovo-cievne choroby a pod. Takze by som nestavala fyzicku pracu pred dusevnu. Sonia, ak makas vela rokov fyzicky a vadi ti to, tak to zmen. Za to, ze je niekto v mladom veku "zodraty", si moze uplne sam. Nikto ho do toho nenutil. Tak, ako nikto nenuti pracovat 70rocneho doktora. Tiez by som skor sla k starsiemu, ale kvalitnemu odbornikovi, nez k mlademu. Pretoze ten starsi ma predpokladam viac skusenosti a viac toho vie. A ze ta gynekologicka bola zla odbornicka, za to nezodpoveda jej vek, ale jej odbornost. A nemyslim, ze by si ju rokmi zhorsila, asi bola stale taka ista.

A este k tym doktorom konkretne. Vsade citam clanky o tom, ze vseobecni doktori budu o par rokov nedostatkovy tovar, ze budu musiet coraz dalej ordinovat starsi ludia, aby bola zaistena zdravotna starostlivost. Takze mozno o par rokov budes velmi vdacna aj za toho doktora, co "berie" pracu mladym.

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 16:57

Tildie,ja "nemakám" ťažko fyzicky ale velmi dobre viem o čom je reč...ale v poriadku kolko ludí-tolko názorov Úsmev

tildie, Ne, 28. 06. 2009 - 17:00

Ak pracujes dusevne a niekedy si si zarabala fyzickou pracou, tym viac si myslim, ze by si mohla poznat vyhody a nevyhody oboch sposobov prace.

vločka, Ne, 28. 06. 2009 - 17:55

moja mama má bude mať v tomto roku 54 rokov, tri deti, takže by už po starom, mala aj nárok ísť do dôchodku. pracuje od svojich 15tich rokov, a veľmi sa na dôchodok tešila, ako sa konečne bude venovať vnúčatám a záhradke a sebe a mužovi a nám a tak ďalej. Ešte bude pracovať ďalších šesť rokov než sa tak stane a to už nvúčence budú dospelé a takmer dospelé. škoda mohli sme si mamku užíť viac už teraz. sama som teraz bez práce, a hoci mama prácu má nikdy by som jej nepovedala aby mi ona nechala svoje miesto. má svoj obchodík v ktorom pracuje.tiež tam niekedy vypomáham, potraviny nám šli, po otvorení tesca dolu vodou, až nakoniec skrachovali. ale to už je o inom. osobne si nemyslím, že staší ľudia odoberajú prácu mladým, myslím, že chyba je v spoločnosti.

brona, Ne, 28. 06. 2009 - 18:52

Uz som raz písala že momentálne som v situácii, kedy nemám ako nastúpit do práce-v krátkosti- prestahovala som sa, končí mi materská/ ale vzhladom na zdrav,stav dievcat mozem este predlzit/ som ucitelka, ale v okolitych ZS pracuju dochodkyne. Keby s nimi chceli rozviazat prac.pomer-museli by im vyplatit odstupne a to by som ich vysla poriadne draho. Mala som teda dovod na vlastnej kozi prezit ako je to s pracujucimi dochodkynami.Ale nikdy som nedadobudla pocit. ze obsadzuju MOJE miesto. je mi smutno z toho, ze ucitelsky plat doslova nuti zienky pracovat aj v dochodku/a chapem to/. Mam zazite aj to ze kvalita ucitelky nezavisi od jej veku-poznam mnbohe dochodkyne, ktorym nby som svoje deti rada zverila a mnohe mlade, ktorym by som ich ani len neukazala cez sklo...Samozrejme aj naopak. Co je pre mna prekvapive- ze napr. jedna z tych dochodkyn tento rok vymeskala 3 mesiace z dovodu tazkej operacie a zdrav. stavu/ viete si predstavit ako sa deti na prvom stupni ucia a co sa asi naucia ked sa im na striedacku stale supluje/a predsa sa vyjadruje ze este par rokov potiahne. Je to na ukor deti, kolegýn a pritom sa odvolava na ludskost a sucit-ze ona, chora osoba, ked ostane este aj bez penazi...Nemozes niekoho poslat na dochodok za chorobnost- ale aku silu ucit ma clovek, ktorý nemá ani silu žit?... Ja nemam pocit ze drzi alebo nejak blokuje moje miesto, zaroven kvoli svojim detom som rozhodnuta ostat v skolstve, ale povedzme si- podla mna je jej spravanie sebecke.A taka zena ma rozvijat emocionalnu inteligenciuz deti...Tak to sa mi javi ako paradox.

adus, Ne, 28. 06. 2009 - 21:07

Broni,

súhlasím do bodky a viem, že to čo ti napíšem si určite uvedomuješ. Ja to vidím tak, že tá učiteľka, čo o nej píšeš jednoducho nemá iné východisko. Vzhľadom na svoj zdravotný stav určite potrebuje nemalé prostriedky na lieky, ale rovnako vzhľadom na svoj zdravotný stav + vek si uvedomuje, že by si asi nič iné nenašla. Ostala by iba s dôchodkom, nemohla by si zrejme dovoliť všetky lieky, čo potrebuje a ....
Ona si s tým asi inak neporadí, aj keď ako pedagóg s dlhoročnou praxou by si mohla uvedomiť, ako tým škodí deťom. Ešte snáď keby išla robiť "družinárku", tak by to bolo o niečom inom.

glloria17, Ne, 28. 06. 2009 - 19:44

môj otec má 64,pracuje.Stíska ma pri srdci,keď si predstavím,že by niekto povedal,že berie robotu mladým.Pracuje síce duševne,ale pochybujem,že za tie peniaze by to išiel robiť nejaký vysokoškolský vzdelaný človek.Otcovi to musí stačiť,berie aj dôchodok.keď príde z práce domov,oblečie montérky a nasleduje druhá smena.Zajace,sliepky,včely,pes,mačky...a ešte záhrada.Plus záhumienka.Ked bol maldší,robil na montáži,ale doma musel pracovať tiež.U nás na dedine tak to robia všetky babky a dedkovia,bicyklujú a orú s malými traktoríkmi záhrady,obrábajú políčka.a že majú aj80 rokov,to ľudia ani nevnímajú.Ja si myslím,že kto pracuje celý život manuálne,vládze aj v dôchodku,potrebuje ten pohyb.Ked vidím starú babku na poli v tej horúčave,je mi zle.ale ona robí.kto je chorý,nevládze,ale zdraví ľudia pracujú po celý život.A nemá to nič spoločné s vekom.Slnko Slnko Slnko

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 20:44

Sonia, prosím, môžeš mi odpovedať?

To nie je podľa teba diskriminácia, že starší majú prepustiť svoje pracovné miesta mladším?

Pracujúci dôchodcovia majú nárok aj na dôchodok, aj na plat. Čo konkrétne ťa na tom poburuje? Čo si podľa teba nezaslúžia?

Je podľa teba duševná práce menej hodnotná ako tá fyzická?
Nepotrebujeme napr. lekárov a učiteľov?

len ja, Ne, 28. 06. 2009 - 20:45

Skúsim to zhrnúť?Vyplazený jazyk
Či bude dôchodca ešte pracovať, závisí od neho samého - či sa na to cíti psychicky aj fyzicky a od jeho práce - pri všetkej úcte si viem predstaviť 70-ničku v kancli, alebo ako lekárku na obvode. ALE keby ma mal operovať 80ročný chirurg, alebo by sa o moju nevládnu mamu v nemocnici starala 70 ročná sestrička, ktorá celý život robila na smeny ... tak ďakujem
Ak by bol zmenený zákon (čo mi tu samozrejme neovplyvníme)a pracujúci dôchodcovia by mohli poberať LEN plat, nie zároveň aj dôchodok, bolo by to spravodlivejšie a možno by si to mnohí aj rozmysleli, či im to za to stojíPohoda .

-, Ne, 28. 06. 2009 - 22:05

ale veď oni len dostávajú svoje peniazePrekvapenie Celý život si z platu štát bral a bral, po 40 odrobených rokoch myslíš, že nemajú nárok dostať niečo naspäť? Prečo im to máme závidieť? Veď si to ZAROBILIPrekvapenie Taký smrad čo celý život sedel doma na riti a robil iba deti žije z prídavkov, ale my budeme závidieť ľuďom, čo CELUČKÝ život pracovali, že sa dožili toho, že im čosi VRÁTIA???
Veď to je na hlavuPrekvapenie Prekvapenie Prekvapenie

nicebosorka, Ne, 28. 06. 2009 - 22:42

Áno Áno Áno Tlieskam Tlieskam Tlieskam Kvietok Slnko

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 22:52

V poriadku,teraz asi narážaš na menšinu,ale iní "smradi" asi NAOZAJ tú robotu nemali,lebo dôchodcovia si držia svoje fleky...

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 20:59

Len ja Áno Áno Áno .Ak by bol zmenený zákon /čo mi tu samozrejme neovplyvníme/ a pracujúci dôchodcovia by mohli poberať LEN plat,nie zároven aj dôchodok,bolo by to spravodlivejšie a možno by si to mnohí aj rozmysleli,či im to za to stojí - Tlieskam Tlieskam Tlieskam ...

georgina, Ne, 28. 06. 2009 - 21:10

Pracujúci dôchodcovia majú nárok aj na dôchodok, aj na plat. Čo konkrétne ťa na tom poburuje? Čo si podľa teba nezaslúžia?

adus, Ne, 28. 06. 2009 - 21:38

Naviac na ten dôchodok si celý život "zarábali" - platili predsa príslušné odvody, takže dostávajú iba to, čo na určitú dobu požičali štátu a ten im to teraz dáva naspäť. Takže, ak by v prípade pokračovania v práci nedostávali dôchodok, mohlo by sa stať, že ho vlastne nebudú dostávať nikdy. Peniaze, ktoré si celý ekonomicky aktívny život (podotýkam, nie celkom dobrovoľne) odkladali v "sporireľni" zvanej Sociálna poisťovňa, by tak ostali štátu. Tieto príspevky platíš aj ty Sonia a preto by sa to teoreticky mohlo stať aj tebe. Opačná verzia (teda pracovali by, brali dôchodok, ale nie plat) je asi dosť "pritiahnutá za vlasy", lebo predsa zadarmo nikto robiť nebude - asi ani ty, však?

nicebosorka, Ne, 28. 06. 2009 - 21:53

Áno Áno Áno Tlieskam Tlieskam Tlieskam Kvietok Slnko

nicebosorka, Ne, 28. 06. 2009 - 21:52

Neviem prečo by mali dôchodcovia ísť do dôchodku, keď chcú a môžu ešte pracovať a hlavne keď ešte vládzu. Prekvapenie

Ja som vo Zvolene mala jednu veľmi zlatú pani doktorku - obvoďáčku. Tiež už mala vyše 70 rokov a ordinovala. Nemala síce suprovo moderne zariadenú ordináciu, ale mala veľa ľudí, ktorí ku nej chodili, lebo bola veľmi dobrá vo svojom odbore. Tá nesedela len v ordinácii, ale už skoro ráno pred šiestou odchádzala z domu, aby mohla ísť po starších nevládnych ľuďoch (niekedy boli oveľa mladší, ako bola ona sama) a zobrala im krv a iné odbery na vyšetrenie a utekala do ordinácie ordinoať. Po skončení pracovnej doby zase sadla do auta a chodila po pacientoch merať tlak, nosila im lieky, chodila pichať injekcie a vyšetriť hlavne takých, ktorých nemal kto zaniesť k nej do ordinácie, pretože veľa krát na nich vlastné deti kašľali. Tým ľuďom aj veľmi dobre padlo, ak sa mali s kým porozprávať a komu vyžalovať. Bola pre nich akousi bútľavou vŕbou – psychologičkou. Toto by žiadny mladý lekár neurobil!
Často krát prichádzala domov pred polnocou, ale stávalo sa aj, že sa vrátila do ordinácie, lebo potrebovala dopísať nejakú zdravotnú dokumentáciu a už tam zostala spať na tom lôžku, na ktorých vyšetrovala pacientov. Okrem tých návštev ešte chodila jeden deň v týždni do starobinca, tiež merať tlak, pichať injekcie, doniesť lieky...lebo len povzbudiť milým slovom. Okrem toho sa aj vzdelávala, každú chvíľu nejaký seminár, školenie a pod. Často krát jedla za pochodu len suché rožky, aby stíhala ešte pobehať po pacientoch!

Odkiaľ toto všetko viem? Je to totiž mamka môjho kamaráta z ochotníckeho divadla. My s rodinou sme u nich boli ako doma.
Ja sama som k nej prešla, nakoľko som nebola spokojná s bývalou lekárkou, oveľa mladšou, ktorá mala ordináciu síce super zariadenú, ale chýbalo jej niečo – a to ľudský prístup. Keď som za ňou prišla s problémom, pretože ma dlhodobo strašne bolelo rameno, tak mi len predpísala nejaké lieky na bolesť, mastičky ...a tým to haslo, že mám vraj zapálenú šľachu. Alebo ma poslala na rehabilitáciu a chodila som na elektroliečbu, kde sa bolesť len a len zhoršovala. Po opakovaných návštevách som už bola u nej aj simulant! „ Veď čo, som ešte mladá, mne predsa nič nemôže byť! no nie? “.
Tak som u nej pekne krásne skončila a prešla k tejto zlatej pani doktorke, a táto a ma poposielala kade tade po vyšetreniach až mi zistili, že mám v ramene kalcifikát o veľkosti vlašského orecha! A prišlo sa aj na to, že elektroliečbou sa to len zhoršovalo a bolesť sa preto stupňovala, lebo to elektrika dráždila. A to je len jeden z príkladov, pri ktorých pátrala po príčine mojich chorôb. A pokiaľ ja viem, tak nesprávala sa len ku mne tak, ale ku všetkým pacientom. Veľa krát sa mi totiž kamoš žaloval, že mamka je zase po pacientoch a on sa musí starať o domácnosť, navariť otcovi, robiť doma poriadky, prať a behať po nákupoch, pretože mamka to nestíhala, lebo sa venovala ľuďom. Áno,mohla byť už dávno na dôchodku, ale ona žila pre tých ľudí, pre ňu bola táto práca poslanie, aj keď na úkor rodiny.

Bohužiaľ minulého roku dostala porážku, a vinou mladého lekára v nemocnici ďalšie dve. O jej opatere v nemocnici radšej pomlčím! Až keď kamoš narobil poriadky v nemocnici, že ona je tiež lekárka, tak sa o ňu potom starostilo starali. Bohužiaľ, že to nepovedal skôr, mohlo sa predísť tým dvom porážkam! Teraz je moja zlatá pani doktorka nevládna Smútok A minule keď som ju bola navštíviť, tak sa mi žalovala, že by radšej už umrela, lebo ona nevie len tak ležať, potrebuje pracovať, mať kontakt s ľuďmi.... no a bohužiaľ tí ľudia, čo sa im celý život venovala, tak teraz na ňu kašlú....a to ju ubíja.

Chcela by som vidieť nejakého mladého lekára, ktorý by sa takto, s celou dušou, staral o chorých ľudí na úkor vlastného voľna!

-, Ne, 28. 06. 2009 - 22:13

Toto je pritiahnuté za vlasy. Myslím, že mnohý ľudia si nedovidia v čomsi ani na špičku nosa. Ako tí, čo vykalkulovali že jedno predčasne narodené dieťa víde štát a teda peniaze daňových poplatníkov na 1,5 milióna korún. Je to presne o tom istom.
Síce som nesúhlasila s "Vianočnými" príspevkami pre dôchodcov, pretože "darček" by sa zišial aj iným ľuďom, lenže závidieť im ICH peniazeMlčím Mlčím Mlčím Je to smiešne a aj nekonečne smutné.Mlčím Mlčím Mlčím

sonia, Ne, 28. 06. 2009 - 22:55

Kolko ludí, Akira,tolko názorov...s tým sa zmier že každý má na vec iný pohlad...Úsmev

Tintin, Ne, 28. 06. 2009 - 23:15

babenky, mámtetku, a strašne ju milujem,tá má užn 65 rokov (všetko naj) a pracuje ako upratovačka. nie preto, že by nemala čo robiť, rada by som si ju nasťahovala aj domov, dokonca som jej to aj ponúkla,ale asipred rokom jej zomrel syn a nechal po sebe ženu, ktorá ODMIETA ísť do roboty, 3 maličké deti a vyše milionovú hypotéku-nepoistenú. takže tetka maká, aby si jej nevesta mohla váľať šunky a spláca hypotéku, aby jej nevestu a vnúčence nevykopli z bytu. tak neviem....

Evulienka, Po, 29. 06. 2009 - 01:17

Mimochodom kazdy sa v mladosti moze rozhodnut ci bude pracovat manualne alebo dusevne .
Druha vec je , ze robotnik zrejme zarobi viac ako uradnicka. Nie som si ista , opravte ma ak sa mylim.

bettty, Po, 29. 06. 2009 - 07:36

Dôchodok...hmmm kedy je ten vhodný vek??? Závisí od toho ako ťažko pracujeme, alebo od toho či sa vôbec na to cítime???
Môj osobný názor je: do dôchodku by mal ísť každý po dovršení určitého veku bez toho aké má miesto. Veď treba uvolniť flek mladým, no nie???
Ako má podať výkon 60 ročná lekárka, alebo policajt či politik???
Nehovorím že týto ľudia patria do starého železa,ale bolo by fajn keby si ich telo oddýchlo a miesto sa uvoľnilo pre niekoho iného. Veď bežne sa na pohovoroch pýtajú čo viete robiť, koľko rokov máte prax???
Len mi povedzte, kde tú prax mám získať???

nielen žienka domáca, Po, 29. 06. 2009 - 08:24

Prekvapenie tak takto som ešte nikdy nerozmýšľala... a aj keď sa pokúšam, do hlavy mi to nejde Chichocem sa A aj keď som doteraz pôsobila na pozíciách, ktoré mi pripadali silno pod úroveň, nikdy by som z toho nevinila "starých", že obsadzujú miesta. To je véééľmi krátkozraké zmýšľanie... Slnko

...a ušlo mi, v akej oblasti Sonia pracuješ? A Bettty?

Mali ste sa lepšie učiť a teraz by ste nemuseli podávať kľúče Slnko

bettty, Po, 29. 06. 2009 - 08:58

Cica Mica, pracujem. Kľuče našťastie nepodávamChichocem sa . Nie manualne ale duševne. Nesťažujem si.Písala som všeobecne. Mrkám

NIA123, Po, 29. 06. 2009 - 09:51

Tak ja sa tiež zapojím.Nebudem písať o tom či dôchodcovia robiť majú,alebo či držia miestá mladým.Súhlasím s tým,že kto chce robiť robotu si nájde.Aj keď možno nie vždy podľa svojích predstáv,ale to je problém väčšiny mladých.Ak je robota pod ich úroveň /nie je to tak u všetkých,ale v mojom okolí je takých neúrekom/,tak jednoducho radšej sedia doma a nadávajú na všetko okolo,len nie na seba.Miesto toho,aby do času kým si nájdu niečo lepšie pracovali tam,kde majú možnosť.Ja som kedysi pracovala v reštike,luxusnej.Kde sme museli stáť vyžehlený,čistý,usmievavý rovno ako pravítka,kde ešte aj soda stála 2 krát viac ako v iných reštikách.Kde sme ešte aj za hlasnejší smiech mali stiahnuté peniaze z platu.Ale robota tam bola taká,že si ju každý držal,zarobiť sa dalo krásne a malokto sa tam dostal.Odišla som odtiaľ,lebo som šla na materskú.No po roku materskej som prišla na to,že žiť len z nej nieje bohviečo,veď som sa rozvádzala,takže peniaze sme s malým potrebovali.Mala som jedinú možnosť,robiť v kaviarni,ktorá bola na autobus.stanici.Čiže kaviereň nekaviareň,okrem stálych hostí tam zavítal kadekto,či ožrani,alebo cigáni/nič v zlom/.Aj mňa vtedy napadlo,čo si pomyslia známy,ja a v takom podniku?Ale kedže peniažky bolo treba skúsila som to a neľutujem.Zarobila som tam ešte viac ako v reštike a bolo tam omnoho viac srandy a čas tam utekal.Viem píšem odveci,ale možno niekto pochopí o čom píšem.Ak niekto chce robiť,robí hocičo a nenadáva doma a nehľadá chyby všade len nie na sebe.
Ja osobne dôchodzov obdivujem za to,že ešte vládzu a robiaKvietok Kvietok Slnko len toľko k téme

-, Po, 29. 06. 2009 - 11:52

PRESNE!!!Áno Áno Áno Toľké kamošky sedia doma, lebo predsa nebudú robiť robotu pod ich úroveň.

magic, Po, 29. 06. 2009 - 10:23

sonia, ty nemas argumenty, ale zlost. zlost na nieco (niekoho) nie je argument. to je iba slovo do bitky a hadky.
kedze som s tebou uz kedysi diskutovala, viem, ze si strasne tvrdohlava a vies sa svojho drzat zubami-nechtami, a ako vidam v poslednej dobe, skutocne aj za cenu, ze si zavries oci, usi, ako si mi kedysi v tej diskusii povedala (nie takto priamo). ale uz vtedy si tam povedala, ze ty mienis zit iba zivot, ktory vyhovuje tebe (pretoze ti to tak vyhovuje), na ostatnych nezalezi, pripadne zmenene okolnosti su pre teba irelevantne. nazory menis tazko, ked si uz raz nejaky urobis.
nezdalo sa mi to, ale je to fakt. vo vela diskusiach si to uz potvrdila, ze sama seba dobre poznas.

preto si myslim, ze vacsina dievcat sa tu snazi nadarmo. ty musis najprv vychladnut, prijat novu informaciu a spracovat ju. potom moze diskusia postupit dalej.

(pre spomienku, bola to diskusia o odpustani chyb druhych, ktorymi sa voci nam previnili, ale nazov si uz nespominam).

leni, Po, 29. 06. 2009 - 11:21

dievcence nehadajte sa uz vsetko je vec nazoru ja iba tolko mam 58 rokov a odpracovala som 34 rokov aj manualne aj par rokov v kancli mam dochodok 201eur som sama da sa z toho vyzit?Tiez si hladam neaku brigadu lebo po zaplateni vsetkych poplatkov mi veru nezostane nic a uspory?Tie sa lahko minu.prajem pekny den.Úsmev

bettty, Po, 29. 06. 2009 - 11:33

Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie To je to mladý chcú, aby dôchodcovia odišli na odpočinok, ale za aký dôchodok??? S tej smiešnej sumy si vážne neviem predstaviť rodinný rozpočet.

adus, Po, 29. 06. 2009 - 12:07

Vcera zrovna som zachytila niekde správu o panej, ktorá z ničoho nič zostala na invalidnom dôchodku (štvrtinovú invaliditu vraj má priznanú), kvôli zdravotným problémom sa nemôže zamestnať ale ten dôchodok má 89 EUR! Žiadala vraj o pomoc v hmotnej núdzi, ale jej ju nepriznali, lebo vlastní dva domy, že má buď prenajať alebo predať.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama