reklama

prvy afroamerican prezidentom USA

Anonymný (bez overenia) , 05. 11. 2008 - 11:24

reklama

Co si o tom myslite? Nakolko sa podla vas podsunul ten spravny kandidat na vylepsenie image, ktory USA v poslednom case nadobudli?
Je to podla vas len strategicky a politicky tah, alebo skutocne vitazstvo slobody nad predsudkami?
Dufam, ze nie som jedina, ktoru tato tema zaujimaMrkám


reklama


reklama

Polárka (bez overenia), Št, 06. 11. 2008 - 01:18

hold toto my neporiesime... ale je to skutocne zaujmava tema Kvietok

-, So, 08. 11. 2008 - 13:27

Vo všeobecnosti tvrdím, že mne menšiny nevadia. Nech žijú slušne a budem sa tešiť, že máme to naše malé Slovensko také rozmanité.
Ale sú veci, ktoré akosi neprehryznem- napr. to, že my sme benevolentní a prijímame ich s otvorenou náručou, zatiaľ čo oni rozbíjajú okná na Slovenskej ambasáde. Prekáža mi, že ženy sa na slovenských úradoch rozprávajú a chichúňajú maďarsky. Nerozumiem im a nemôžem sa prispôsobovať ja im. Preto žijem na Slovensku, slovenčina je jazyk v ktorom som si istá a keď budem donútená učiť sa iný jazyk, vyberiem si nejaký svetový a Slovensko opustím. Ak sa tu začne mondókovať, nebudem sa Slovensku cítiť doma.... Keď ku mne príde návšteva, hoci sa u mňa má aj ubytovať a nemieni rešpektovať moje podmienky a v čomsi sa prispôsobiť, nebude mať táto symbióza dlhú životnosť. A ja mám pocit, že prispôsobujeme sa iba my. A takto to pokračuje, až sa raz zobudíme a začneme sa učiť maďarsky, aby sme si mohli vo večierke vypýtať 10 pečív. A keď budem sedieť ako stará babička na priedomí, mojou túžbou je počuť "ľúbim ťa" a nie "szeretlek"...
Je to asi ten paradox- naša vláda robí obrovské ústupky pre maďarskú menšinu, ale o to menej robí pre nás- domácich. O to väčšie máme dane a o to viac sa cítime ukrivdení. Nie je to vina maďarov, bodaj by sa sem netlačili, keď tu majú všemožné výhody.
Ja len neviem, pokiaľ budeme ustupovať pre dobré medzištátne vzťahy alebo kým to bude niekomu vyhovovať. Desím sa toho, že my budeme VEĽKÝ a oni nás svojou malosťou zlikvidujú ako národ... A keď nebude Slovensko, nemôžu byť ani "veľký" Slováci....

manny, St, 05. 11. 2008 - 23:52

lydusha takÁno Áno Áno Áno Tlieskam

zuzu19, St, 05. 11. 2008 - 23:39

pekne sa to zomlelo jak na fotbale v TrnaveVeľký úsmev najprv mulat potom slota uplne od veciChichocem sa

georgina, Št, 06. 11. 2008 - 09:22

Plačko, prečo sa ti zdá, že mulat je od veci? Je to presne k veci, k téme tohto blogu. Mulat je označenie kríženca medzi belochom a černochom a to Obama je. Pochádza zo zmiešaného manželstva. Jeho matka je beloška Američanka z Kansasu a jeho otec je černoch, pochádzajúci z Kene.

V USA sa nepoužíva označenie miešanec, pretože černošská lobby sa obáva, že by to oslabilo jej politickú moc. Ak má niekto čo len 1/16 černoskej krvi, je nazývaný Afroameričan, čo je v USA chápané ako politicky korektné synonymum k slovu černoch.
Preto aj Obamu takto označujú. To však nič nemení na tom, že Obama nie je černochom. To by bol, keby mal oboch rodičov černochov. Tak ako my sme belosi, lebo máme oboch rodičov belochov.

A aby neprišlo k omylu. Toto sú proste fakty, nemá to nič spoločné s rasizmom - aj keď niektorí sociológovia tvrdia, že niečo také, ako ľudské rasy neexistuje.

No ja si myslím, že to je tak - nezáleží na tom, kto má akú farbu kože, všetci sme hlavne ľudia. A všetci ľudia majú nejakú farbu kože a podľa toho ich označujeme - beloch, černoch, aziat. Rôzni miešanci medzi týmito základnými typmi majú aj rôzne označenia. Existuje okolo 60 možností miešancov.

Ako máme rôzne farby kože, tak máme rôzne aj iné fyzické znaky - jeden je vysoký, druhý nízky, jeden tučný, druhý chudý, jeden má modré oči, druhý zelené, ďalší hnedé, alebo čierne. Jeden je blonďavý, iní majú vlasy hnedé, čierne, alebo ryšavé... Proste sme všetci farební Úsmev Mrkám.

ja_hodka (bez overenia), Št, 06. 11. 2008 - 09:05

Jedna fakticka poznamka, ludia na Sk by mali trochu popracovat na svojom politickom povedomi, snazit sa vidiet dalej nez za velikasske sluby a ako ste napisali: volit. Vyuzit tu moznost. Ale volit s rozumom.
V poslednych volbach zvitazilo vsetko mozne, len rozum nie.
Otazku narodnostnych mensin rozoberat menej a zamerat sa viac na realne problemy. Aby ste skutocne mohli byt hrde na to, ze ste Slovenky. Ja niekedy az taka hrda nie som, ked sa ma niekto spyta, preco sme si zvolili populistu a ci si nasi ludia nevazia demokraciu. Tazko sa mi vysvetluje, ze poniektori nevedia co to je a dalej sa drzia zubami nechtami niekoho, kto im ide vyriesit vsetky problemy vratane tych, ktore by si mali riesit sami. Proste dobry ujo predseda vlady, ktory nam rozda cely stat a potom sa pojdeme vsetci past. To naozaj nikoho nezaujima odkial chce donekonecna brat, aby mohol davat? Ze je to kratkozraka ucelova politika.

georgina, Št, 06. 11. 2008 - 09:19

Áno

Polárka (bez overenia), Št, 06. 11. 2008 - 15:14

Praveze si myslim, ze ludia mali uz dost rozpredavania a podivnych privatizacii a preto zvitazilo mensie zlo. Ja neviem ci po 89 zostali vsetci slepi.
Prvy a jeden z najvacsich preslapov sa stal v rokoch 1991 - 1992 nepamatam presne, kedy pan Carnogursky vyhlasil, ze mi nepotrebujeme tolko dobytcich jednotiek. A tak sa tisice kusov HD pobralo na bitunok. Ekonomicky dosah je citit do dnes na celom Polnohospodarskom sektore. Kravsky hnoj je dnes doslova "cierne zlato" pre polnohospodara. Je to najlepsia vyziva pre PODU --- ktora sa za minulych vlad podostavala vselijakym ludom za smiesne peniaze. Dnes je totiz mozne vziat pod pazuchu akychkolvek ludi, ktori dosvedcia, ze "majitel" mal pozemky v uzivani 20 rokov a pozemok je vas. Viem aj nam sa take stalo. A kto schvalil tieto zvlastne zakony ?
Aby sa zmiernili dopady kroku Jana Carnogurskeho, povedalo sa narodu, ze je kontraproduktivne produkovat "nadbytky". A lepsie je niektore veci proste dovazat. A tak sa veselo privatizovalo, tunelovalo a rozkradalo. Len sa spytam kolko mame statnych podnikov so 100% podielom ?
Pokracujme dalej. Firma volks wagen. Pozemky kde teraz stoji dostala takmer zadarmo, plus 20 rocne prazdniny od platenia dani. Dalsie peniaze, ktore nam utiekli zo statneho rozpoctu nespravnymi rozhodnutiami dovolim si povedat radikalnej pravice. Este sa vratim k nasim polnohospodarom, ktori uz ani nie ze lezia na kolenach oni sa plazia. Pozrite sa co sa pestuje na nasich poliach a za akych podmienok. Prehlbuje sa degradacia pod. Percenta dusicnanov v polnohosp. produktoch stupaju nevhodnymi umelymi hnojivami. Tento stav netrva 4 roky. Trva uz velmi dlho. My, krajna co dokazala pokryt celu spotrebu obyvatelstva poln.produktami, a bola schopna dokonca nadprodukcie, pestuje vselijak. Viac nepestuje ako pestuje.
Dalsia vec KIA. Kde stoji ? Na akej zemi ? Na tej najurodnejsej. Tak ako velkosklady Billa cestou na Senec. To je ok ? To je v poriadku. Ze sme zastavili akukolvek nasu vyrobu ? To je vporiadku, ze hoc Eon ma nizzsi podiel akcii moze si diktovat ceny plynu ? To je chybne rozhodnutie predchadzajucej vlady !
Aky rozum viedol ludi volit SDKU ? SDKU je radikalna pravica, ktorej nikdy neslo o ludi a ich dobro. Ja len vypichnem, take veci ako podpora a jej dlzka. Ja len vypichnem vysku materskej teraz a vtedy. ALebo prispevok prvorodickam teraz a vtedy.
Ach.... Tak ja aky rozum vitazil ked ludia volili SDKU...

žofia, Po, 10. 11. 2008 - 21:28

Úplný súhlas ja_hodkaÁno Áno Áno. Keby väčšina takto rozmýšľala a neboli krátkozrakí. Teraz musia napríklad vybrať 5 miliárd na pokutách daňové úrady, pretože pán predseda musí predsa rozdať dôchodcom,to sú jeho voliči. Že si konečne minulý rok spomenuli na ženy na materskej je pekné, no podľa mňa mladým rodinám by sa malo viac pomáhať,pretože viac potrebujú a v priemere sú menej majetný na hlavu ako väčšina dôchodcov /myslím ženy na materskej/. Predsa materský príspevok je taký úbohý, neviem kam by až skákal ktorýkoľvek dôchodca,ktorému aj keď pridajú,bude večne nespokojný. Treba podporovať mladé rodiny,lebo čochvíľa vymrieme a kto bude potom na tých dôchodcov pracovať?

manny, Št, 06. 11. 2008 - 10:31

Áno A mimochodom moj stary otec bol afroamerican naroeny v New Yorku.Mal americke statne obcianstvo a este aj moj otec hoci uz mama bola slovenka a beloska ma take ciene male kudrnky , capaty nos a ciern plet,ludia si ho casto mylia s ciganom,ale ked ukazem dedkov rodny list vygulia oci Prekvapenie ja som sa ale pomamilaChichocem sa

georgina, Št, 06. 11. 2008 - 10:57

Počkaj, Manny - správne som to pochopila? Tvoj starý otec z otcovej strany bol černoch. Predpokladám, že tvoj otec je mulat - t.j. tvoja stará mama z otcovej strany bola beloška? A tvoj otec - mulat sa oženil s tvojou mamou - beloškou a narodila si sa ty... Ak to chápem správne, tak ty si štvrtinová černoška? A pritom rodená Slovenka? To je úúúúúúžasné!!! Tlieskam Zlomené srdce Objímam

manny, Št, 06. 11. 2008 - 20:49

Georginka ja tomu njako nehovorim ci mulat ci cernoch.V tom rodnom liste je napisane miesto nerodenia NY a kedysi sa pisala narodnost alebo ako to nazvat a je tam americky afroamerican.Preco si to takto americania kedysi davno pisali neviem .Moj dedo je po smrti 10 rokov a dozil 93.Ja-hodka toto neviem ako si myslela co to tu mame?Mrkám

georgina, Po, 10. 11. 2008 - 20:13

Manny, mne sa ten tvoj rodokmeň naozaj veľmi, veľmi páči! Úsmev Tlieskam Zlomené srdce

A máš pravdu v tom, že je v podstate úúúúplne jedno, ako to nazveme. To len ja mám takú úchylku, že chcem mať všetko presne v tom správnom "šuflíčku". To vieš - úúúčtovníčka.Hambím sa Hambím sa Hambím sa

manny, Po, 10. 11. 2008 - 22:37

A ver ze aj mna.Ono by sa docela hodil nejaky stryko v amerikeVáľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe.Chodil sem volakedy dedkov brat,tato mi rozpraval ze ked bol maly tak ho videl raz na takom dlhom americkom aute.Len si ho uz dobre nepamätal a ani to auto nevedel blizsie popisat len si pamätal ze ho bola obzerat cela T.Luka(dedina).Ale co je s nim a s jeho rodinou to uz neviem.

ja_hodka (bez overenia), Št, 06. 11. 2008 - 12:54

To je zaujimava historka:)Co tu vsetko nemameÚsmev

Kachita, Št, 06. 11. 2008 - 12:30

V Spanielsku je vela pristahovalcov, Rumunov, Arabov ci z inych krajin. Nezamestnanost sa ich asi tyka najviac, lebo ide casto o ludi pracujucich v stavebnom priemysle. A co z toho vyplyva? Kedze sa nemaju kde podiet, rastie kriminalita zo dna na den. Prepadavaju organizovane na hlavnych uliciach pocas bieleho dna, vykradnu obchody tak organizovane ze si to nikto nevsimne zvonku. Napriklad tento pondelok na nasej ulici vosli 4 Rumuni do obchodu s kozou, boli tam dve predavacky. Noze v rukach, dievcata vystrasene a rovno pred nimi brali drahe kabaty. Vcera napriklad som si vypocula rozhovor o tom, ako jednu pani na ulici prepadli pre par eur co mala v kabelke. A o tom to je. Sikovni a schopni pristahovalci sa zvacsa vratia domov ale ti, co ani doma nemaju sa kam podiet, ostanu tu v Spanielsku.

ja_hodka (bez overenia), Št, 06. 11. 2008 - 12:52

Spanieli robia velmi benevolentnu pristahovalecku politiku. Davaju prava a zabudaju pripominat povinnosti. Zaujimave je, ze ludia si zase tohto roku zvolili socialistov, ktori maju otvorenu naruc pre kazdeho (ved su to potencionalne buduce hlasy), ale potom nevedia co s tym.Prerasta im to cez hlavu.
Ja stale tvrdim, ze je mi uplne jedno, ci vedla mna zije Rumun, Arab, alebo ktokolvek. Staci mi, ak bude repsektovat pravidla. Ak to nevie, nech ide odkial prisiel.A tento sposob myslenia aplikujem na akekolvek spoluzitie kdekolvek. Ked pridem k niekomu na navstevu, nezacnem mu reorganizovat domacnost.Ked som mala este za onych cias spolubyvajucich, bolo to uz nieco ine. Dohodli sme si pravidla a kazdy rovnakym dielom ich musel dodrziavat. A ked si vezmem domov niekoho, lebo nema kde byt, bude dodrzivat pravidla, ktore boli stanovene este pred jeho prichodom.
A je mi jedno akou recou kto rozprava, akeho je nabozenskeho vyznania, alebo aku ma farbu pleti.

simossimo, Št, 06. 11. 2008 - 13:48

ja-hodka - absolutny suhlasÁno Áno Áno Áno Áno Áno
Toto u nas robila byvala socialisticka Prodiho vlada. Tiez si myslim - tolerancia - ANO, ale len do urciteho bodu. Nova vlada Berlusconiho teraz zobrala do svojich ruk tu situaciu a mozem povedat, ze je vidiet vysledky. Aspon v poriadku a discipline - to ostatne...ufff, radsej uz nepisem dalejHambím sa

žofia, Po, 10. 11. 2008 - 21:14

Áno Áno Áno

simossimo, Št, 06. 11. 2008 - 13:12

Mne sa na Obamovi rata hlavne, ze je mlady. Posobi velmi charizmaticky - takisto aj jeho manzelka. Ma nato vsetky predpoklady, co na tom, ze je tmavej pletiÚsmev Urcite zacina nova era v svetovych dejinach. Ale je aj pravdou, ze cela svetova medializacia bola pro-Obama. Ja som vlastne ani poriadne nevedela,ako sa vlastne vola celym menom John McCain.
Svet do Obamu vlozil velke ocakavania a zodpovednost. Cas ukaze...
Ja,keby som zila v USA, tiez by som ho asi volila. Aj ked pravdupovediac ma to taha doprava - tu v Taliansku urcite. Ale myslim, ze Amerika ma inu viziu socialnej politiky, ako ju maju prestarnuti pseudosocialisti v Europe.

ja_hodka (bez overenia), Št, 06. 11. 2008 - 13:38

V podstate som sa pytala skor na to, ci si myslite, ze bol tento clovek podporovany (lebo bez zazemia by volby nevyhral nikto...pravdepodobne zidovska loby ako vzdy)preto, ze je to politicky korektne a momentalne sa Amerika potrebuje prezentovat ako rasisticky nezatazeny narod, alebo je to skutocne dokaz o tom, ze Amerika naozaj zahodila predsudky? Nasli sa aj taki, co vesali jeho figuriny po stromoch a Ku Klux Klan je este stale legitimna, zakonom povolena organizacia.
Takze otazka bola myslena skor tym smerom. Predpokladam, ze tu sa nenajde nikto, kto by mal vyhrady voci nemu len preto, ze je cernoch.A ak sa aj najde, tak to ma asi nebude prilis zaujimat.

georgina, Št, 06. 11. 2008 - 15:57

Jahôdka, ty si minule písala, že ťa zaujíma filológia. Ja viem o jazykovede dosť málo (ja som skôr na čísla), tak sa pýtam teba.

Ako som písala vyššie - v USA sa za Afroameričana v oficiálnych zdrojoch označuje každý, kto má čo len trochu černošskej krvi (černoch, polovičný černoch-mulat, štvrtinový černoch, osminový černoch a dokonca aj šestnástinový černoch). Afroameričan sa prekladá proste ako černoch a basta.

Lenže keď chcem preložiť slovo černoch zo slovenčiny do angličtiny, tak mám v podstate tri možnosti: Negro, black, darky. Preklad slova mulat do angličtiny je mulatto.

V novinách, v TV, na nete označujú Obamu ako černocha. Predpokladám, že sa to stalo tak, že novinári a reportéri bez nejakého hlbokého uvažovania preložili označenie Afroameričan. Ale keby tieto články a reportáže články preložili späť do angličtiny, tak by sa prekladalo slovo černoch - a teda v spätnom preklade by nebol Afroameričan, ale Negro, black, alebo darky. A myslím, že to je rozdiel, nie? Lebo Obama je mulatto. Myslím, že keby niekto v USA označil Obamu ako černocha, že by bol okolo toho vcelku krik...

Aj keď - teraz ma napadá... Asi by som sa mala pýtať Štefanky. Či sa bežne v USA medzi ľuďmi rozlišuje, kto je čistý černoch, kto mulat atď... Ale myslím si, že to ľudia rozlišujú..

Toto sa mi zdá ako zaujímavý filologický problém...

ja_hodka (bez overenia), Št, 06. 11. 2008 - 16:45

Pokial siahaju moje skusenosti s anglofonnymi znamymi, slovo mulatto som este nepocula vobec. Slova negro, black aj darky su uz takpovediac na hrane. Samozrejme vytrhnute z kontextu nemusia byt hanlive.Velmi zalezi na tom, v akom duchu sa nesie text, v ktorom su pouzite. Ja by som ich pouzivala radsej len velmi opatrne hlavne v USA, kde na to maju pekne synonymum. Afroamerican.Aj mne to znie priatelnejsie. Ale ta prava, ktora nam to objasni lepsie je asi naozaj Stefanka, ktora tam zije.Ci je aj medzi beznymi ludmi zabehnuty tento vyraz, alebo je to nieco ako nas vyraz Romovia, ktory sa ludovo pouziva tak mozno na 30%.
Co sa tyka prekladov nasich sprav,novin atd..pokial by sa znova prelozili do anglictiny, myslim, ze kazdy prekladatel by tie slova znova prelozil adekvatne. Teda namiesto cernoch znova afroamerican.Nie je potrebne prekladat doslova. Treba vziat do uvahy aj ine faktory a toto je ucebnicovy priklad.

georgina, Št, 06. 11. 2008 - 17:19

Áno, tiež mám dojem, že Afroamerican je asi taký výraz, ako u nás Róm. V bežnej reči sa proste nepoužíva, alebo len veľmi málo. V oficiálnom prejave si asi nik nedovolí použiť iné slovo ako Afroamerican, ale v súkromí sa zrejme ľudia vyjadrujú inak. A potom to má logicky dosť hanlivý význam.

Práve preto si myslím, že keby sa nejakým spôsobom dostalo do USA do médií, že v zahraničí označujú ich nového prezidenta ako negro, black alebo darky - čo je presný preklad slova černoch, tak by bol z toho krik.
(Nemyslím tým oficiálne preklady našich článkov a reportáží - tam je jasné, že by slová negro atď. nepoužili...)

Proste si myslím, že novinári a reportéri urobili teraz dosť veľké faux pas, keď označenie Afroamerican preložili ako černoch. Mali prekladať buď ako afroameričan, alebo hovoriť o farebnom prezidentovi, alebo o mulatovi...

No, vážne by ma zaujímal Štefankin výklad k tejto otázke... Štefanka, kde si?

georgina, Št, 06. 11. 2008 - 15:38

A aby som odpovedala aj na tvoju otázku, prečo asi vyhral práve Obama...

Nemôžem sa nejako zbaviť pocitu, že v týchto voľbách mali republikáni slabých kandidátov. A tak sa v podstate od začiatku kampane skôr rozhodovalo o tom, či vyhrá jeden z demokratických kandidátov. Buď muž (aj keď nie biely) - teda Obama, alebo žena - teda Hillary Clinton.

Zdá sa mi proste, že tieto voľby boli skôr meradlom, ktoré predsudky sú v USA silnejšie - voči nebelochom v politike, alebo voči ženám v politike...

ja_hodka (bez overenia), Št, 06. 11. 2008 - 16:49

Ach jaj..presne to som hovorila mojmu muzovi. A tipovala som spravne...ktory predsudok je hlbsie zakoreneny.Republikani mali asi uplne mizive sance.

georgina, Št, 06. 11. 2008 - 17:29

Tak sme sa zase v niečom zhodli Úsmev Mrkám.

ja_hodka (bez overenia), Št, 06. 11. 2008 - 20:32

Ale ked sa nad tym zamyslis, tak ono to asi ani nebolo o predsudkoch voci zenam. Jednoducho uhasili to tam, kde ich to palilo najviac. Zenska otazka je uz dost dlho vyriesena, kdezto rasova bola v poslednom case dost rozhrabavana, hlavne v zahranici a jednoducho dosadili toho, kto sa hodil viac.

georgina, Št, 06. 11. 2008 - 20:56

Hm, neviem, neviem... Ženská otázka je dosť dlho vyriešená aj na Slovensku... Teda aspoň čo sa legislatívy týka. Ale prax? To je o niečom inom... Myslím, že ženy prezidentky sa na Slovensku ešte dlllho nedočkáme. A v USA, pokiaľ mám informácie, je to podobné...

Ďalšia otázka pre Štefanku - znalkyňu pomerov v USA Mrkám.

Majenka, Št, 06. 11. 2008 - 13:57

Ahojte!
Myslim, ze je to pre Ameriku zmena....
Este cernoch nebol prezidentom.
Je to clovek ako kazdy iny, s tym, ze ma inu farbu pleti. Ale je to predovsetkym clovek.

georgina, Št, 06. 11. 2008 - 15:23

Majenka, nechcem vyrývať, ale keď sa máme vyjadrovať presne, tak Obama je prvý nebelošský prezident USA.

Nie je černoch, a aj keby bol, nebol by prvý černošský prezident. Napr. v JAR sa stal prezidentom Nelson Mandela už v roku 1994. A Mandela je černoch. A aj v súčastnosti sú viacerí černosi vo funkcii prezidentov v rôznych krajinách.

Zdá sa mi prinajmenšom zvláštne, že sa ohľadom farby pleti nového prezidenta USA strhla v médiach taká vlna komentárov... Ako keby to bolo niečo podstatné...

zuzu19, Št, 06. 11. 2008 - 14:29

georginka mulat neni vobec od veci to som len napisala mne sa paciÚsmev moze byt len nech je dobry mne nevadi aky je a politike sa nerozumiem tak len citamMrkám

georgina, Št, 06. 11. 2008 - 15:00

OK, mne sa podľa tvojho komentára zdalo, že sa ti to zdá od veci Úsmev.

Mňa naopak práve toto veľmi zaujalo... Prečo z toho robia média taký cirkus? Pre mňa (a myslím, že aj pre mnoho iných ľudí) vôbec nie je podstatné, či má prezident USA pokožku bielu, čiernu, hnedú, ružovú, oranžovú, alebo fialovú s modrými pásikmi. Podstatné pre mňa je, akú robí politiku...

zuzu19, Št, 06. 11. 2008 - 15:07

nie vobec od veci ked mu to pojde a budu ludia spokojny moze tam byt bars kto,nech len dobre kralujeVeľký úsmev

lyduss, Po, 10. 11. 2008 - 19:43

Fiiiiha!!!
Taka vazna tema! Ja by som tiez chcela nieco:
: ale je ten Obama fešáááááák, co?!Váľam sa od smiechu po podlahe Hambím sa

zuzu19, Po, 10. 11. 2008 - 22:23

o pekne si sa pripojila ano je fesaaaakkkVáľam sa od smiechu po podlahe

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama