reklama

Školské uniformy

Pridal/a manny dňa 16. 11. 2008 - 01:47

reklama

Neviem či tu táto téma už niekedy bola, ale dala som si vyhľadať a nič mi nenašlo.Tak by ma zaujímalo, aký máte názor na školské uniformy.Je fakt, že dnes sa deti predháňaju, kto má akú značkovu vec a aká bola drahá.Niekedy si podľa toho vyberajú kamarátov a k tým čo sa obliekajú menej výrazne sa decká chovajú zle a odsudzujú ich.Dokonca sa im vysmievajú a šikanujú ich.Aký máte teda názor na to či zaviesť do našich škôl školské uniformy alebo nie?Pomohli by niečomu?A ako by na ne reagovali vaše deti?


reklama

reklama

Inca, Ne, 16. 11. 2008 - 09:52

ja by som bola len rada keby sa zaviedli.Moji synovia nemaju problem co si oblecu ci je to vec znackova alebo zo sekacu.

filipka, Ne, 16. 11. 2008 - 10:24

Mne sa tiež uniformy páčia. Myslím, že majú svoj zmysel.

krtkovci, Ne, 16. 11. 2008 - 10:34

Tiež si myslím, že by sa mohli zaviesť.

klodik, Ne, 16. 11. 2008 - 11:15

Ja za uniformy vôbec nie som...Nepáči sa mi tá jednotvárnosť...Moja skúsenosť s oblečením detí z posledného obdobia je asi taká, že Filipa sa spolužiak opýtal, že Filip kde si kúpil trikovicu a riflovú bundu?, máš to perfektné. No trikovicu aj riflovú bundu sme kúpili v sekáčiÚsmev Úsmev Úsmev Takmer všetko oblečko maju chlapci zo sekáča. Minulý rok som zháňala Matúškovi na Vianoce značkovú trikovicu- no ceny príšerné-2000-3000 sk, z čoho som vôbec nebola nadšená,a napokon sme aj tak žiadnu nezohnali, lebo nemali jeho veľkosť.Po ˇVianociach som kúpila dve perfektné značkové Adidas trikovice za smiešnu sumu v sekáči- jedna stála 79 sk, takmer vôbec nenosené.Myslím si že deti sa dajú super obliecť aj neznačkovo, alebo aj značkovo a lacno a hlavne ide o vkus. Aj decká vedia posúdiť čo je a čo nie je vkusné.Filip mi napríklad rozprával ako sa spolužiaci posmievajú istej spolužiačke, ktorá sa oblieka totálne výstredne a je spolužiakom na smiech- a vôbec to nie je nejaká "chudinka" ktorú by rodičia "lacno"obliekali...Práve naopak a práve to je spolužiakom na smiech...

afterburner, Ne, 16. 11. 2008 - 14:01

ahojte,
mne by sa uniformy pacili. Myslim ze by to pomohlo (aj to) citit trochu viac spolupatricnosti k skole ako k institucii.Ale asi mam idealy.
Pamatam sa ked sme chodili na zakladku tak sme boli vyberova "pokusna trieda" lebo sme mali zameranie na matiku fyziku nemcinu a anglictinu - tak sme dosli s napadom mat vlastne tricka - tie sme mali oblecene kazdy den, pod trickom sme mohli mat hocico ale na tom muselo byt tricko - vyzeralo to smiesne ked bol pod trickom sveterVáľam sa od smiechu po podlahe ale vytahovali sme sa pred ostatnymi ze my sme nieco viac - ani sme nic nehovorili len nosiska otrcali k nebu.
Viac nas to ako triedu stmelovalo, davalo nam to taky pocit zodpovednosti za triedu ako celok, mam na to dobre spomienky. Vlastne aj tricko je cosi ako forma uniformyVyplazený jazyk
Ja by som bola zaÚsmev ale decka ked chcu sikanovat a posmievat sa tak si nieco najdu.......Smútok

-, Ne, 16. 11. 2008 - 14:10

ja som za aj proti. Ale asi viac za. Deti majú veľa možností, kde prejaviť svoj štýl obliekania a vkus. Aj keď sa o peniaze nejedná, je tam veľ aspektov a tie, podľa mňa do škôl nepatria. Síce vplyv vkusu či nevkusu sa neodstráni aj tak celkom, mnoho dotvárajú doplnky a sebavedomie a mnoho mnoho iného. Ale celkovo som za. Teda ak by išlo o pekný, pekne farebne zladený a trošku obmieňateľný model- žiadne dievčatá povinná sukňa a chalani kravata. Niečím to ozrejmiť, stanoviť pevné hranice, ale pritom nezabiť to zvláštne, čo je v každom človeku jedinečné...

vyvyka, Ne, 16. 11. 2008 - 14:58

Ja si myslím,že by to bolo fajn,trošku by to vymazalo tie rozdiely medzi deťmi.A viem o čom hovorím,môjmu synovi už v škôlke chlapec,ktorý je z rozvedenej rodiny a žiaľ mamička má dve deti a je na ne sama,vždy,keď si obliekol novú vec do škôlky,tak ten cclapec sa mu vysmieval,vraj má "bučerácke" veci,až môj syn nechcel už viac obliecť novú vec.takže si myslím,že keby všetci majú rovnošatu,nikto nie je "iný",že je to tak lepšie.

Ariesa, Ne, 16. 11. 2008 - 15:01

som proti. oblecenie je ista forma sebarealizacie. je to tvorive, v pripade, ked nie su peniaze treba improvizovat a takisto to vychovava cloveka. aspon v tom, ze ked sa nevhodne oblecie a podobne, musi znasat dosledky. nech uz si kazdy pod tym predstavi cokolvek - je tolko moznosti ... od toho ze vam bude zima, vysmeju vas alebo sa budete trapne citit ... atd. spravnym oblecenim si aj clovek ktory citlivo vnima svoje nedostatky vie dvihnut sebavedomie. to ked sa mi niekto uskrnul do tvare kvoli obleceniu - na to sa vykaslat, ja sa obliekam trosku odlisne, moda mnou velmi nehybe. je to moje rozhodnutie co na seba navleciem. pokial je to ciste, nepohorsuje to inych nemaju dovod ma riesit. ale ked niekto rype kvoli vzhladu-nedostatky, ci skor prebytkyHambím sa , to ma vie dostat. odjakziva.

minule sef v praci zahlasil cosi o uniformach ... normalne ma studeny pot oblialSmútok . nakoniec som vyfasovala jedno biele, jedno sive a jedno cierne firemne tricko Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Slnko

manny, Ne, 16. 11. 2008 - 15:10

Ja svoje deti obliekam prevazne v sekáci a vobec sa za to nehanbim.Dokonca opacne.Dcera aj jedna aj druha chodi vyobliekana v znackovych veciach,ktore by som si nemohla v nomalnom obchode kupit.Velmi zalezi v dnesnej dobe na obleceni.Hodne ludia aj posudzuju podla oblecenia.Aj minule som bola nieco na urade a videla som ze sa chovaju ovela uctivejsie k zene co mala suknu a pelerinu ako ku mne co som mala maskacove gate a mikinu a ta zena mimochodom vysla iba zakladnu skolu.Takze oblecenie robi vela.Za uniformy som ale samozrejme iba v skole.Mimo skoly sa deti a rodicia mozu veselo realizovatSlnko Veľký úsmev

Inca, Ne, 16. 11. 2008 - 15:17

suhlasim aj ja som deti obliekala prevazne zo sekaca lenze v poslednej dome tam nic nemaju tie lepsie kusky uz pri tovare odkladaju znamimSmútok

manny, Ne, 16. 11. 2008 - 17:43

Inca to je fakt.Akj unas to tak predavacky zo sekacov robia ze odkladaju znamim a sestrickam.Ale popravde robila by som to aj ja.Ale u nas som vyňuchalaChichocem sa sekace kde sa da dobre a znackovo nakupit.Len treba chodit nie po mestach ale po dedinachMrkám

Inca, Ne, 16. 11. 2008 - 18:21

to ma stve lebo ked bol prostredny maly take veci perfektne som mu pokupila.Teraz nam mangel nosi.Manny ja nemam taky nuchaci reflexVyplazený jazyk Smútok

manny, Ne, 16. 11. 2008 - 19:51

Inca nieco aj predavam a lacno.Trosku si tym privyrábamMrkám .Skus mimiaukcie.sk

Inca, Ne, 16. 11. 2008 - 20:25

manny a kde ich najdem?

Inca, Ne, 16. 11. 2008 - 22:43

tiez tam mas prezyvku manny?

Tandem, Ne, 16. 11. 2008 - 23:25

Ahoj,moja,no s tym oblecenim mas pravdu. Ludia sa k Tebe spravaju podla toho, ako si oblecena. Hlavne doktori a urady.Mlčím Mam osobne skusenosti. a co sa tyka uniforiem - ja som za, lebo tato doba moc nepraje chudobnejsim ludom, a ako uz bolo spomenute, nie vzdy sa Ti podari najst nieco dobre v sekaci, lebo uz aj tam funguje tvrdy biznis a vsetko odkladaju pre znamych.Takze, ak by bola pekna uniforma, co by brala ohlad aj na moletnejsie postavy, tak preco nie?

-, Ne, 16. 11. 2008 - 15:46

ja nakupujem 99 % oblečenia pre malú cez net a 90 % oblečenia pre seba tiež. Nikina má v šatníku obsadené všetky značkyChichocem sa a iba asi 2 veci má také tie číňanské. A pritom na oblečenie míňam absolútne minimum. Napríklad som jej kúpila takú pumovú súpravičku /je tu v nej aj niekde odfotená/ a tá stála 180 korúnChichocem sa Áno Áno Áno
Ale uniformy by som volila a práve to, čo Arieska použila ako proti, ja by som dala za. Dieťa sa nevie takýmto útokom brániť a ani im nerozumie. A výchovný argument by mal rodič šancu riešiť mimo školy- predsa dieť obliekame inak do školy, inak do parku, inak von a inak do divadla. Pri ostatných činnostiach, okrem školy býva zväčša aj rodič a môže reakcie iných detí patrične riešiť. Nie vyťahaním za ucho alebo fackou cez líce, skôr prehodnotiť šatník svojho dieťaťa. Ako ste už písali- netreba na pekné oblečenie majland, ale bohužiaľ, niektorý rodičia sa pozabudli v inej dobe a proste im sa nepáčia tenisky momentálne moderného, jednoduchého strihu. A dieťa, ktoré nemá ako rodičovi vysvetliť, čo prežíva, musí chodiť do školy vo veciach, ktoré neznáša a hanbí sa za ne. Väčšina môjho detského oblečenia bola podedená po súrodencoch, zväčša bratoch. Strihali ma podľa hrnca a ja som sa neznášala. Snívala som o dlhých, blonďavých vlasochPrekvapenie , alebo aspoň, že sa zmením na chlapca. Veľa som presedela pred zrkadlom a myslela si, že ako chalan by som bola celkom okVeľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

Ariesa, Ne, 16. 11. 2008 - 15:59

uuf aj ja som bola ostrihana podla hrnca a jedneho casu ostinana a len vzadu nechane na krku dlhsie vlasy ... boze ako som tie otrasne ucesy neznasala!(brokenheart)

akurat si myslim, ze konflikty boli vzdy. aj u nas kto nenosil riflovu bundu bol mimo. lenze dieta sa to MUSI naucit zvladat. utoky na oblecenie, uces i svoje telo. toto ho ma potopit? ze sa niekomu nepaci jeho oblecenie? alebo ze jeho rodicia nemaju vkus? ja sa bojim, ze uniformy by mozno potlacili toto komercne spotrebne spravanie, ale mohli by sa v horsom prejavit niekde inde. a napokon, u nas to nebolo tak, ze len pekne obleceni hrali prim ... kvalita cloveka sa ukazuje v kolektive roznymi sposobmi a deti sa musia naucit neposudzovat inych kvoli obleceniu. preto je potrebne aby boli aj v skolach - v ich vlastnej realite taki ako naozaj su a ake maju momentalne moznosti. nebyt povysenecky voci ostatnym, spoznavat aj ich odlisnosti. neviem ci si prave odlisnosti nebudu vsimat uniformovane deti vo volnocasovych aktivitach a moze sa to prejavit este agresivnejsie. proste clovek nikdy nevie ... tak netreba nic robit nasilu. nasilu potlacat prirodzene ludske spravanie a odbremenit deti od utokov - mozno to je potrebne. musia sa trosku otukat. my sme na pomahanie a vysvetlovanie, zmiernovanie nasledkov. vyzdvihnut ich originalitu a kvality.

-, Ne, 16. 11. 2008 - 16:25

no tedaPrekvapenie ja som prišla do puberty a všetky fotky a lá Majka z Gurunu som poničilaVyplazený jazyk Fúúúúúúúúúúj, nikdy viacVáľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe
A tie uniformy... no, ťažko povedaťVyplazený jazyk Ale aj tak som rada, že to nemusíme riešiťÚsmev

Ariesa, Ne, 16. 11. 2008 - 16:43

Váľam sa od smiechu po podlahe sranda, mne sa tie moje detske foto zdaju zo vsetkych naj, tam som si este na fotkach pripadala mila, zlata ... teraz robim s novymi fotkami kruty vyber - tak zo 100 asi jedna-jedina ujde Mrkám

a uniformy .. som rada ze to este neriesim naostro Mrkám len teoretizujeme. nuz tak celkovo sa mi zda, ze deti niekedy podcenujeme. maju predsa len sirsie suvislosti ako znackove oblecenie. to by sa rodicia este museli dohodnut, ze ziadne vozenie dietata do skoly na octavii, toboz nie na volve ... mala polska fiatka musi stacit aby si deti nezavideli Vyplazený jazyk

-, Ne, 16. 11. 2008 - 17:01

také tie detské fotky sa zdajú zlaté ešte aj mne- horšie už sú tie 10, 12 ročnéVyplazený jazyk Fuj, to teda bolo!!!

katl, Ne, 16. 11. 2008 - 16:46

Ked som sa dozvedela ,ze moj syn ma nosit uniformu myslela som,ze prasknem od zlosti.Aj ked nie je to uniforma-uniforma,je to akoby zastera s dlhym rukavom na zips,dlzka tak pod zadok ,ale moze byt az po kolena(komu ako svedci).Material velmi dobre pratelny a vzdusny.Spredu na lavej strane maju vlozene obrazky -prizehlovacky postaviciek z rozpravok(volny vyber od winx az po spidermana).Smutne je ,ze tie zastery su ciernej farby,no co uz.Velkou vyhodou...ziadne spinave rukavy od pier a lepidiel.Deti ich maju na sebe stale ked su v skole ,okrem telocviku a nosia ich od prveho do piateho rocnika.Zlost ma uz davno presla a prisla som na to ,ze je to super vec.Viem ,ze kompletna rovnosata na vsetky styri rocne obdobia skolskeho roka by bola strasna palkaPrekvapenie takze ta zastera je taka stredna zlata cestaMrkám

atahe, Ne, 16. 11. 2008 - 17:09

Som plne za. Dcera chodi do skolky (tam uniformy nemaju, hoci by sa aj tam zisli), ale od 5 rokov - co je pripravka do skoly a pocas celej dochadzky (az po maturitu) uz uniformu bude mat. Neuveritelne sa na to tesim, odpadne problem co do skoly, len otazka ci je teplo, alebo zima. A problemy typu, ja mam take rifle a ty take a vsetci maju toto a ja to nemam, co som riesila pravidelne pri starsej dcere. Co sa tyka financii tiez si myslim, ze sa to da, par triciek s kratkym, par s dlhym, nohavice, sukna, mikina, sveter...

katika2, Ne, 16. 11. 2008 - 17:49

Ak by išlo o pohodlné, podľa počasia variabilné a aspoň trochu pekné oblečenie Úsmev, tak som jednoznačne za.
Tieto rovnošaty v podstate asi tiež nevyjdú lacno, ale páčia sa mi. Slabším rodinám by na ne mohol štát prispievať.
A nakoniec, prejaviť svoju osobnosť, osobitosť môžu deti aj inak, nielen oblečením. Slnko

gastya2410, Ne, 16. 11. 2008 - 23:29

ahojte.Moj syn nosi skolsku uniformu a povazujem to za uplne super.Nemame problem co si obleciemeVeľký úsmev .Nevidiet rozdieli medzi chudobnymi a bohatymi.Nosia cierne nohavice,biele polokosele,modre mikiny s logom skoly.Je v tom hrozne zlaty.Musia mat cierne topanky a tiez rovnake prezuvky.Zijeme v anglicku a ceny jednotlivych casti uniformy stoja uplne haliere napr.nohavice 120sk,polokosela 30sk takze je to naozaj dobre.Pre dievcata maju sukne rozneho strihu sa zlatucke.Tlieskam

eifelovka, Ne, 16. 11. 2008 - 23:38

Ale ved pubisi sa vsetci obliekaju rovnako.. boxerky hore, nohavice dole.. ako v uniforme Veľký úsmev
Mne sa uniformovanost nepaci.. uz to tu bolo a rovnosaty a satka ma teda vzdy len znervoznovala.. a plus.. vsetci rovnaki, ziadna roznofarebnost.. nebolo to kvoli presadzovaniu, ze sme si vsetci rovni? A nie je skor krajsie vychovat nase deti tak, aby nehladeli na oblecenie a kamaratov si vyberali bez toho aby museli byt navleceni do uniforiem?
Ja by som ju veru sama na sebe nechcela Pohoda

klodik, Ne, 16. 11. 2008 - 23:49

ja veru tiež nie eifelovka...tiež som nemusela pionierske rovnošaty ...Pamätám si ako som neprišla oblečená v pionierskom na koncoročné fotenie a triedna mi povedala, źe som ju veeeľmi sklamalaSmútok ...ako dieťa som to nechápala, že som ju sklamala len tým, že som si dovolila normálne sa obliecť? Vŕtalo mi v hlave, že čím som teda hodna jej ocenenia?...a tiež sa mi páči keď vidím ako si mladší syn cibrí svoj vkus a ocení pekné. vkusné oblečenie v ktorom sa cíti pohodlne, nakoľko je taký bacuľko...

eifelovka, Ne, 16. 11. 2008 - 23:51

Ja si pamatam, ze som sa musela ist dokonca prezliect, inac som sa nefotila Veľký úsmev

Ifinka, Po, 17. 11. 2008 - 15:40

Pionierske uniformy by som ale nezrovnávala s nejakými uniformami anglických detí. Občas ich tu stretávam, a sú veľmi chutné tie decká v tom.Hlavne si myslím, že neznervózňujú učiteľov už svojim zjavom. Keď som bola na rodičovskom a prišla som skôr a pozorovala tie decká..no asi by mi liezli na nervy...rozťahané mikiny,,,baby rozopnuté až po pupok, vymaľované...a pod.

klodik, Ne, 16. 11. 2008 - 23:57

No teda...Ja som na jednej fotke tak, źe mi bachli aspoň šatku na tričko, ktoré sa aspoň trocha podobalo na pioniersku košeľu. a ďalší rok som mala také žlté tričko ktoré totálne kričí z tej fotky a ani šatka by to nebola napravilaVeľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev no do kelu veď ja som bola asi rebelkaVeľký úsmev

eifelovka, Po, 17. 11. 2008 - 00:05

Neviem, podla mna nosenim uniformy sa neodstrani to, ze niekto ma peniaze a niekto nie, aj tak ti, co su z lepsich rodin to nejako daju pocitit.. skor sa v detoch utvrdzuje nieco ako ze to treba "zakryt" a nie "akceptovat" Skor by som bola za to, aby sa nemohlo nosit "vsetko" do skoly (hole brucho ci chrbat a vsetko akesi mini) ved tak ako aj my dospeli nemozeme chodit "hocijako" obleceni do prace a su akesi normy slusneho spravania a obliekania, treba k tomu viest aj deti.. ci? Pamatam si este teraz, ked sme mali ako 15 rocni na tanecnej aj hodinu slusneho obliekania, stolovania a sedenia.. mali sme z toho srandu, ale ja som si vela veci zapamatala aj tak..a este si pamatam, ze sme mali v triede spoluziakov zo socialne slabsich rodin a sa im v triede urobila zbierka a nakupili sa veci zo sekacu, ale pekne.. a nikto sa im v triede nesmial, brali sme to ako pomoc..

klodik, Po, 17. 11. 2008 - 00:23

No a aj deti z rodín ktoré sú na tom lepšie finančne nie vždy majú potrebu to dokazovať oblečením, alebo byť inak nápadné...Ale zaujímala by ma história uniforiem v školách a prečo to fakt vzniklo...či ako snaha zakryť rozdiely, či snaha o akúsi súdržnosť, pocit spolupatričnosti...moc tomu nerozumiem...Podľa mňa je dôležité viesť deti k tomu aby spoznali a akceptovali svoju jedinečnosť, aj v obliekaní, v každej maličkosti a potom vlastne dokážu prijímať aj druhých bez podmienok, bez toho kto sa ako oblieka, ale prijímať druhých podľa ich kvalít, podľa toho akí sú...

Childuska, Po, 17. 11. 2008 - 14:48

ja som jednoznacne ZA, a bola by som tym priam nadsena.
neboli by medzi detmi ziadne odcudzovania a "vysmievania" sa z veci,
kupujem tiez striedavo, raz v sekaci, raz normalne... ale znackove veci to nie su a nemienim ani deti viest k takemuto plytvaniu penazi.
rovnosaty by sice zasiahli do penazeniek rodicov, ale asi rovnako ako ked cez leto dokupujeme oblecenie do skoly.
myslim, ze uniformou by sa zmensili rozdiely, a este by som pripojila aj zakaz NOSENIA MOBILOV do skoly. su to deti, a maju mat detsky zivot a nie dospelacky. maju na to casu habadej.Smútok zistila som, ze deti sa nemaju kde naucit zodpovednosti, pretoze rodicia ich neustale sleduju a buzeruju cez mobily.

/my sme ako deti dostali za ukol prist zo skoly cely, autobusom na urcity cas, a mali sme cas aj na hry, aj na spestva, o ktorych veru rodicia nevedeli a co bolo skvele nikto nas nekontroloval, ani nas nehnal/

modit sa a obliekat sa podla svojho vkusu sa mozu vo svojom volnom case a cez vikendy. myslim ze im pripisujeme az privelmi tuto potrebu.

"nie je dolezite ci je to moderne, drahe a znackove.... len nech citia, ze nebudu naostavat za inymi. Nato si uz peniaze najdeme, ze????" /iste nie u vsetkych, ale zial musim konstatovat, ze mnohe zname sa tym riadia a je mi z toho zle.- odporna konzumna spolocnost, plna pokrytectva a moci penazi. /

Ifinka, Po, 17. 11. 2008 - 15:43

aj ja som už unavená z konzumu.....veď už asi o nič nejde v našom živote..Rada spomínam na moje detstvo...veru..80 roky boli fajn.

Ariesa, Po, 17. 11. 2008 - 15:27

kamaratka bola rok na skole v amerike. uniformovana stredna skola - 17 rocni studenti. bavila sa so vsetkymi bez rozdielu, podla nasich slovenskych zvyklosti. raz si ju na chodbe pri skrinke obstali roztlieskavacky a agresivne sa s nou bavili v zmysle: mysleli sme si, ze si super, si velmi pekna ALE bavis sa s takymi loosermi, ze sa s tebou uz neratame. amerika ma dlhu tradiciu v "rovnopravnosti", preto su uniformovani a podobne ... no takisto sa tam na skolach strielaju spoluziaci medzi sebou a ine dramy.

zatial ste pisali o uniformach pre nizsi stupen na ZS ... aspon teda vacsinou, co mate skusenosti. s tym suhlasim. u malych deti niet velmi co riesit. lenze starsie deti si prejdu tym - ze najprv chcu byt vsetci rovnaki, spolocenstvo deti odsudzuje toho co vytrca z davu, no neskor na strednych skolach prave naopak, dieta pociti potrebu sa odlisit. su to velke skusenosti. uz som to pisala - deti maju sirsie suvislosti ako len rozne oblecenie. vedia ako a kde byvaju spoluziaci, ci maju mp3 prehravace a na akom aute ich rodicia vozia do skoly a kde pracuju, ci maju dovolene chodit na diskoteky alebo nie ... tieto rozdiely sa uniformou nezotru.

Ariesa, Po, 17. 11. 2008 - 15:31

neviem, ci ste sledovali spravodajstvo jednej nasej komercnej tv o pocuvani hlasnej hudby. videli ste tie decka? to sebavedomie, ake to boli papule a pritom machrovali len mp3 prehravacmi ... myslite, ze by ich nejaka uniforma "zotrela"? zaradila do davu? mne sa zda ze vzory sa beru odinakial ako zo skolskych lavic.

Ifinka, Po, 17. 11. 2008 - 15:36

Mne sa páčia uniformy, ale mali by byť vkusné a mali by byť rôzne strihy, pretože každému svädčí niečo iné.

hami, Po, 17. 11. 2008 - 17:06

som jednoznacne zaÁno Áno Áno modnu kreativitu si mozme uzivat v mimoskolskych priestoroch

manny, Po, 17. 11. 2008 - 17:37

presne Áno.A mame si naozaj s coho vyberat.Aj nedávno som bola pozriet nieco na seba(aj tak som nekupila lebo sa mi nejako zväčšila konfekcna velkostChichocem sa ) a bola tam aj mamicka s asi 13 rocnym dievcatom a kamaratkou.Dievcatko najmodernejsie vyobliekané,kamarátka viditelne skromnejsie tak bolo vidiet ze sa jej moc nechcelo behat po obchodoch ale bola ten typ som rada ze sa so mnou niekto bavi.Dievcina si vybrala mikinu co bola oblecena na figuríne ale zrovna tej farby a velkosti ponukli jej
inu farbu ona nie,ponukli jej hadam 5 farieb ale ona chcela iba tuChichocem sa .Islo pritom iba o asi dva pásiky odlisnej farby.Dievcinka bola odutá a uz pomaly zacinala dupať.Nakoniec si vsak vlastne uvedomila ze sa jej aj tak nepaci.To iste sa opakovalo s nohavicami.Kamaratka ticho stala,dievcinka sedela na taburetke a ukazovala na veci ktore si zela.Obsluhovala ju mamicka a ked vychádzali vom tak mladá zatrúsila"vobec som nechcela ist sem,toto je iba taky lacny šmejd" Mimochodom bola som si pozriet nieco na ples v znackovej podnikovej predajni.Takze si myslim ze tymi niformami by mozno niektorym detickam klesol hrebienok.

klodik, Po, 17. 11. 2008 - 17:51

No niektorým by hrebienok možno klesol, ale čo potom s tými deťmi, ktoré nemajú sklon k takémuto správaniu, nie je im treba okresávať hrebienok, vedia si aj vážiť spolužiakov...Myslím,že mamka, ktorej decko sa takto správa pri nakupovaní by sa mala nad spôsobom výchovy zamyslieť...Mne sa páčilo minule v Tescu- slečna v rokoch tak 14-15 mamu presviedčala aby zobrala práve Jar s vôňou pomaranča a mamina si vybrala inú vôňu.Tá slečna sa normálne do mamy pustila, že prečo nekúpi tú ktorú chce ona a napokon si mama kúpila podľa seba a slečna sa odula...Mamina jej to napokon okomentovala, že vieš čo moja zlatá, keď ty budeš umývať riady potom môźeš rozhodovať o tom s akou vôňou Jar kúpim. No prevelice sa mi to páčilo, ešte že sa mamina nedala...Úsmev

manny, Po, 17. 11. 2008 - 18:03

Jasne ja viem a vedela om ze mi niekto napise ze chyba je v matke.A aj je v tomto pripade ale nie vzdy.Niekedy je to v cloveku.Poznam matku co ma 3 deti stara pani.Vsetky vychovavala rovnako.Dve su uplne uzasne,maju rodiny,chovaju sa slusne,deti slusne,nad nikym sa neprevysuju a predsa ten treti je obycajny ozran,tyran a despota.A nikdy mu nedala viac ani menej ako tym dvom.Takze to ze vzdy je na vine rodic mna nikto nepresvedciKvietok

klodik, Po, 17. 11. 2008 - 18:27

manny prepáč ale to je zjednodušené tvrdenie, že na vine je vždy rodić...nič také som nenapísala...rada by som vedela napríklad či si mamka s dcérou potom doma sadli a či jej mama vysvetlila, že ak bola s ňou nakupovať, že ju chcela poteši´t, urobiť jej radosť, alebo proste uspokojiť jej potreby, že na to aby sa takto mohli spolu vybrať do obchodu na nákupy musí chodiť do práce...a že by od dcéry bolo vhodné aby pochopila aj túto stránku veci a nabudúce bola menej prieberčivá...aspoň u nás funguje takáto komunikácia...Alebo možno proste dcéra mala naprd deň a bola nesvoja- ve´d taká puberta to je zaberačka...proste za takýmto správaním mohlo byť čokoľvek...Ale že akú to malo potom dohru- to je dôležitejšie...lebo viem si predstaviť aj takú mamu, ktorá sa dcérenke s prepášením vopchá do zadku a nabudúce ju vezme do drahšieho a luxusnejšieho obchodu...Toto som mala na mysli...nie že vždy za to môže rodič...Bože veď aj nam sa prihodilo kadečo...Netrpíme núdzou- aj keď tento stav je vydretý, ale náš Matuš v Tescu ukradol autíčko.Vôbec nemal na to dôvod, proste si ho šupol do vrecka a hotovka. Prišiel za nami strážnik, že pani nech váš syn vráti to autíčko čo má vo vrecku naspäť. Skoro som sa od hanby prepadla.strážnikovi som vysvetlila, že syn nemal dôvod kradnúť, Matúška som sa opýtala či to autíčko chce, kúpili sme ho.No ale doma to malo dohru.Vysvetlila som mu, že nás oboch zahanbil, že to nemal robiť, źe toto keď urobí dospelák čaká ho súd, väzenie a proste bol to dlhý rozhovor...A nemám pocit, že to bola moja vina, že si ho strčil do vrecka...Ale cítila by som vinu keby som nevysvetlila dôsledky takého konania...

manny, Po, 17. 11. 2008 - 18:59

Klodik vobec som nechcela aby si si myslela ze tou vetou utocim na teba.Len som vedela ze to niekto napise a mozno som to mala napisat hned ja ze ta matka robi chybu.Neviem co sa dialo potom ale myslim ze matka je celkom a pod nadvladou dcery a isto nie iba jej.Niekde sa tomu chovaniu naucila a matka sa tomu evidentne nevie branit,alebo ani nevie ako.Niektorych ludi musis trochu postrcit aj ja som bola taka,ze ma ludia iba zneuzivali a robili si so mna posluhovacku,ale prislo nieco co mi otvorilo taaaaaaaakPrekvapenie oci.Snad sa to stane aj tej matke inak ju dcera bude zneuzivat vecne

gastya2410, Ut, 18. 11. 2008 - 01:08

ja si myslim,ze na uniformach je dobre aj to ,ze su vlastne deti vzdy slusne a pekne oblecene.Mrkám

Luciauk, Po, 01. 12. 2008 - 15:59

Ahojte, som tu nová a zaujala ma táto téma. Bývame v Anglicku a deti chodia do školy v uniformách. Rozdiely medzi deťmi to úplne nevymaže, ale to je aj o mentalite. Tu deti vôbec neriešia kto je chudobný a kto bohatý. Aspoň ja som to zatiaľ nezaznamenala. Aj pri uniformách sa dá prejaviť individualita dieťaťa. Niekto si môže kúpiť športovejší model, iný viac volánikový. Ale keď niekto na to nedbá a nechá dieťa v nohaviciach nad členky, alebo v košeli po bratovi o 3 čísla väčšej, tak to vidno aj pri uniforme. Keď je niekto veľmi chudobný, tak mu dá obnosenú uniformu škola. Je to podla mňa výhodné pre rodičov, lebo uniformy sa predávajú veľmi lacno a všade a deti oblečenie dosť zničia, tak to rodičov nemusí trápiť tak, ako keď sa zničí drahé značkové. Mrkám

manny, Po, 01. 12. 2008 - 18:58

luciauk dakujem za prispevokTlieskam presne takto to vnimam aj jaÚsmev

Akatsuki, Pi, 03. 07. 2009 - 11:03

Ja so sa sem zaregistrovala kvoôli tejto téme.Chodím na základnú školu a chcela by som aby sa nosili uniformy.Ale mne sa nepacia tie klasicke uniformy ale "Sailor" uniformy cize tieto a chlapčenské tieto

sisulik, Pi, 03. 07. 2009 - 16:12

ja som za skolske uniformy. deti su v nich moc zlate. moja chodi do skolky a uz nosia uniformu skoly. ich skola ma tmavosive nohavice (alebo suknu alebo saty ked je teplejsie), biele tricko a vrch maju cerveny. maju na nich aj logo skoly. fakt je to krasne..najme tie satocky...v lete mozu nosit aj ine saty ktore su kockovane bielo-cervene. :)

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama