Tu: http://www.nanicmama.sk/ostatne/pravidla-na-stranke Kamilka podrobnejšie píše o tom, ako, kde a kedy je možné na NM pridávať reklamu a upresňuje: Mozete odkazovat na stranky, ak ste tam nasli zaujimavy clanok, alebo nieco dobre kupili. Ak takyto odkaz pridaju dievcata, ktore nas citaju pravidelne, tak viem, ze chcu len poradit ostatnym. Ak vsak pride niekto a je na stranke 5 minut a rovno zacne pridavat odporucania, vtedy odkazy, ak na nich nadabim, mazem.
Nejde však len o reklamu – teda o šírenie dobrých zvestí. Zlé zvesti sa totiž šíria rýchlejšie a ďalej.
V súčasnosti je bežné, že mnohí ľudia a aj firmy sledujú, čo sa o nich na nete píše - a nie všetko sa im páči. Každé nepravdivé tvrdenie alebo obvinenie fyzickej alebo právnickej osoby, zverejnené na webovej stránke, môže mať teda veľmi nepríjemné dôsledky.
Ochranu osobnosti upravuje Občiansky zákonník (§11 až §16), kde sa píše, že fyzická osoba má právo na ochranu svojej osobnosti, najmä života a zdravia, občianskej cti a ľudskej dôstojnosti, ako aj súkromia, svojho mena a prejavov osobnej povahy. http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/obciansky-zakonnik/
Ohováranie je trestným činom - dopustí sa ho každý, kto o inom oznámi nepravdivý údaj, ktorý môže značnou mierou ohroziť jeho vážnosť u spoluobčanov, najmä poškodiť ho v zamestnaní, narušiť jeho rodinné vzťahy, alebo spôsobiť mu inú vážnu ujmu. http://www.sme.sk/c/1463474/kedy-ide-o-trestny-cin-ohovarania.html
Právnická osoba zase môže podať žalobu za poškodenie dobrého mena spoločnosti a žiadať finančné odškodnenie – a to aj za ušlý zisk.
Preto odporúčam dobre si rozmyslieť, či údaje, ktoré napíšem na verejnú webovú stránku o konkrétne menovanej osobe alebo firme, mám ako vierohodne dokázať.
Samozrejme, oznámenie pravdivých (aj keď nepríjemných) skutočností, ktoré viem hodnoverne dokázať, nie je ohováraním.
Bez súhlasu autorky stránky nie je na Naničmame dovolené propagovať komerčné produkty, a/alebo súkromné firmy, a/alebo zverejňovať odkazy na ich webové stránky.
http://www.nanicmama.sk/portal-spravnej-nanicmamy/kodex-diskutujuceho
Tu: http://www.nanicmama.sk/ostatne/pravidla-na-stranke Kamilka podrobnejšie píše o tom, ako, kde a kedy je možné na NM pridávať reklamu a upresňuje:
Mozete odkazovat na stranky, ak ste tam nasli zaujimavy clanok, alebo nieco dobre kupili. Ak takyto odkaz pridaju dievcata, ktore nas citaju pravidelne, tak viem, ze chcu len poradit ostatnym. Ak vsak pride niekto a je na stranke 5 minut a rovno zacne pridavat odporucania, vtedy odkazy, ak na nich nadabim, mazem.
Nejde však len o reklamu – teda o šírenie dobrých zvestí. Zlé zvesti sa totiž šíria rýchlejšie a ďalej.
V súčasnosti je bežné, že mnohí ľudia a aj firmy sledujú, čo sa o nich na nete píše - a nie všetko sa im páči. Každé nepravdivé tvrdenie alebo obvinenie fyzickej alebo právnickej osoby, zverejnené na webovej stránke, môže mať teda veľmi nepríjemné dôsledky.
Ochranu osobnosti upravuje Občiansky zákonník (§11 až §16), kde sa píše, že fyzická osoba má právo na ochranu svojej osobnosti, najmä života a zdravia, občianskej cti a ľudskej dôstojnosti, ako aj súkromia, svojho mena a prejavov osobnej povahy. http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/obciansky-zakonnik/
Ohováranie je trestným činom - dopustí sa ho každý, kto o inom oznámi nepravdivý údaj, ktorý môže značnou mierou ohroziť jeho vážnosť u spoluobčanov, najmä poškodiť ho v zamestnaní, narušiť jeho rodinné vzťahy, alebo spôsobiť mu inú vážnu ujmu.
http://www.sme.sk/c/1463474/kedy-ide-o-trestny-cin-ohovarania.html
Právnická osoba zase môže podať žalobu za poškodenie dobrého mena spoločnosti a žiadať finančné odškodnenie – a to aj za ušlý zisk.
Preto odporúčam dobre si rozmyslieť, či údaje, ktoré napíšem na verejnú webovú stránku o konkrétne menovanej osobe alebo firme, mám ako vierohodne dokázať.
Samozrejme, oznámenie pravdivých (aj keď nepríjemných) skutočností, ktoré viem hodnoverne dokázať, nie je ohováraním.