reklama

Jeden zúfalý blog

Pridal/a Dreya dňa 05. 11. 2009 - 14:49

reklama

Neviem, kde si to vyventilovať....trošku teda pootravujem vás, maminy, dcéry..švagriné...

Mám skoro 30rokov, mám sestru, ktorá má 48 rokov...tá sestra má manžela, syna....ak sa niekomu chce hrabať, písala som o nich aj v iných diskusiách/blogoch.....

Boli dlho bez práce. Mama našla sestre prácu, je kuchárka, zarába cca 320€ mesačne.
Švagor pracoval od mája do októbra pre stavebnú firmu. Nedostal ani cent.Smútok

Moja mama im prispieva na živobytie cca 150€ na mesiac. Mama má 72 rokov, slabý dôchodok, sama žije z 50€ na mesiac....aby jej vydalo aj sestrinu rodinu uživiť.
Sestra platí prenájom 2izb. bytu 240€.
Jedlo, povedzme si, donesie z kuchyne...takže varí 6x do mesiaca.
Obaja sú fajčiari.
Bývalí alkoholici.
Dnes prišla za mnou moja mama, priniesla mi čerstvé rožky ( poprosila som ju), lebo sme všetci traja (deti+ja) chorí a ocko je na cvičení, keďže je vojak....tak teda prišla..primotkala sa, šúpala nohami jednu o druhú...
Sadla si. Vzdychla. Vzdychla ešte raz. A ešte raz. Kávu vypila mimovoľne.Plačem Plačem Plačem
A potom to prišlo:
" Bola za mnou S..., vraj mama choď si k Eržike požičať 60€, vypli nám elektrinu"
" Ako to?" pýta sa mama.
" Majo niekde založil všetky účty..." (jej manžel)
moja otázka: a toto je ako možneeeeee???

" Eržika nemá, zabíjali prasa...." mama na to
" A teraz čo ja mám podľa teba robiť?" moja sestra

Dievčatá....asi sa povraciam.
Moja mama chradne, starne, chorľavie, nechodí medzi ľudí, ani pomaly na nákupy, kupuje si len základné potraviny....
Celý môj život hasí problémy mojej sestra..áno Geo, viem, nemala by, vravela som jej, no jej odpoveď je že kto iný im pomôže...Plačem

Dnes som mame povedala, že keď ona umrie, ja sa o sestru nepostarám. NEPOSTARÁM. Naschvál sa nepostarám..a bude to jej, mamina vina. (brokenheart)
Že prečo?

Jediné, čo ich naučila, je spoliehať sa na to, že ich niekto z nimi vyprodukovaných sračiek vytiahne...a nezaujíma ich, čo ten človek obetuje, o čo príde....

To, že sa z nich stanú bezdomovci, bude jej vina, lebo ich učila, že ona sa o nich postará.

Nenaučila ich loviť ryby...naučila ich brať bez práce, námahy....
ONA bude ich záhubou....

A poprosila som ju, nech nad tým porozmýšľa.....
vraj sa na to takto nikdy nedívala....väčšinou sa cítila ako ich spása.....
pretože nemá len jednu dcéru.....
má dve.....
jedna si ju užíva o 18 rokov viac, ako druhá....
A zneužíva viac rokov, než má mladšia....

Už som rozmýšľala aj o tom, že nechám mamu zbaviť svojprávnosti, aby nemala prístup k peniazom.....
Nech sa moja sestra a jej manžel začnú konečne starať o svoju rodinu....

Dievčatá, neprešiel ani mesiac, odkedy sa pamätám (cca 21 rokov) aby od mamy nepýtali peniaze....

Ani neviem, čo vlastne od vás chcem....poklepte ma prosím po chrbte, poobjímajte, povedzte, že všetko bude fajn....
Alebo ma znoste pod čiernu zem (Slnko Geo), že načo sa tým zaoberám, že to aj tak ja nevyriešim, že to si musia mama a sestra.......
Bozkávam Bozkávam Bozkávam


reklama

reklama

eva m, Št, 05. 11. 2009 - 14:57

Dreya,
Objímam Objímam Objímam Objímam Objímam
smajlik co klepe po pleci tu nie jeMrkám
rozumiem tvojmu bezmocnemu hnevu a rozumiem aj tomu, ze by to mala riesit HLAVNE tvoja mama.
Ale pokial to ona nie je schopna riesit, myslim, ze ty, ako sestra, dcera, sucast rodiny, MAS pravo do toho zasiahnut.
Sestra berie, lebo je zvyknuta, ze mama dava. A nema dovod to vo svojom egoizme menit.
Urcite je mamina chyba, ze ich na to naucila, ale tvoja sestra je dospela, svojpravna osoba a je to hlavne JEJ schyba, ze sa takto sprava.
Moj nazor - zajst za sestrou a velmi otvorene sa s nou porozpravat. Bez ohladu na to, ci mama suhlasi alebo nie.
Eva Slnko

Dreya, Št, 05. 11. 2009 - 15:13

evi...mám kričať na sestru?
Nie raz som jej dohovárala, prosila ju, nech si uvedomí...hrach na stenu je slabý odvar....
Ale pôjdem tam ešte raz, zase, odznova.....Budem kričať, prosiť...nech jej už dajú pokoj...
Úsmev som trochu teatrálna, že?Úsmev

Radšej by som bola, keby to všetko ako prvá pochopila moja mamina...Kvietok

mikve, Št, 05. 11. 2009 - 14:58

Objímam Objímam Objímam Objímam aspon takto virtualne....je to strasne ked deti takto zneuzivaju rodicov a hlavne ked sa rodicia takto zneuzivat daju....Objímam Objímam
viem si predstavit ako ta to musi skrietZlomené srdce Slnko

Jajuška, Št, 05. 11. 2009 - 15:03

Plačem najviac to musí bolieť mamu...určite jej puká(brokenheart) ,ked to vidí...veľa síl

fantika, Št, 05. 11. 2009 - 15:09

DreyaObjímam Objímam Objímam

Dreya, Št, 05. 11. 2009 - 15:10

...puká, jajuš, puká, ale na nesprávnom mieste...

andrea11, Št, 05. 11. 2009 - 15:14

a preco ta to tak irituje?

Dreya, Št, 05. 11. 2009 - 15:27

lebo je to moja mama.
Každý deň je na tom psychicky horšie.
Keď sa u človeka zhoršuje psychický stav, zhoršuje sa aj fyzický stav.
Mama má 72 rokov, čo myslíš, ako dlho bude trvať, kým ju to položí, Andrejka...
Bola by som rada, keby si moje deti pamätali usmiatu a veselú starkú, ktorá im rozpráva rozprávky a vysvetľuje "tajomstvá života", potajomky ich kŕmi sladkosťami a dovolí im jesť v posteli...berie si ich na víkendy....
A zatiaľ majú starkú, ktorú pomaly ani nevidia, na návštevy sa tam dá ísť len občas, lebo tam večne sedí moja sestra....
Aďka, teba by to neiritovalo??

georgina, Št, 05. 11. 2009 - 15:38

Dreyka, vieš veľmi dobre, čo si o tom myslím... Máš dosť vlastných problémov a pomáhať druhým sa účinne dá až potom, keď si vyriešiš svoje záležitosti...

Mne síce v tvojom blogu "škriabe oči" to naschvál - ale zdá sa, že sa práve toto potrebovala počuť tvoja mama, aby sa konečne pozrela na vec z iného uhla...

Dreya, Št, 05. 11. 2009 - 15:53

a ako inak sa to dá napísať?
Že im nepomôžem prečo? Lebo nechcem?
Lebo si myslím, že 50desiatnici by sa mali vedieť postarať sami o seba???

georgina, Št, 05. 11. 2009 - 16:11

Hej, presne táto formulácia: "Nechcem - pretože päťdesiatnici sú už dávno dospelí a svojprávni a majú si svoje základné životné potreby zabezpečovať sami" mi zneje dospelo.
Naschvál mi zneje ako dupkanie najedovaného trojročného dieťaťa... A ty si predsa tiež dospelá Úsmev Mrkám.

Dreya, Št, 05. 11. 2009 - 16:15

geo...cítim sa ako malé a nemohúce dieťa...

georgina, Št, 05. 11. 2009 - 16:18

To sa stáva aj dospelým - to je fakt... Ale nie je to dôvod na najedované dupkanie nohou Mrkám.

andrea11, Št, 05. 11. 2009 - 15:43

odpoved dreyi..

a co ja viem? neviem, naozaj.

mame v rodine podobny pripad. moj muz je zo 4 deti, 3 su uz postarani, maju kde byvat a co jest a pod. jeden svagor je vandrak, ma 5 deti/oficialnych/, mozno 10 vsetkych dokopy, v robote nevydrzi atd. o koho sa jeho mama najviac stara? no jasne, o neho. o ostatnych sa starat nemusi, vie, ze su v poriadku. o cie deti sa stara najviac? nojasne, o jeho. lebo od neho by nikdy nic nedostali.

ja neviem, mne to vobec nevadi, ani mojmu muzovi ani ostatnym okrem jednej svagrinej, ktora aj tak nikdy nie je spokojna a nema ich rada, hoci im pomoze, ked treba. ved je to svokrina vec, co robi, ci nie?

tvoja mama sa sprava tak, lebo je mama. a vies co, podla mna je obdivuhodna. moja mama mi nikdy nedala peniaze, ked som nemala, ani jedla by mi nebola doniesla, ani ani ....nic

a preco vlastne nemozes ist na navstevu, ked tam je setra?

Dreya, Št, 05. 11. 2009 - 15:52

Aďka, nie je to ale tvoja mama. Keď sa moja ex svokra starala o svoju dcéru viac, ako o svojho syna, môjho ex, a našu rodinu, tiež mi to žily netrhalo.

Vôbec mi nejde o peniaze, ak máš na mysli toto...
Ide mi o zdravie tej starej panej, ktorá sa nechala ubiť životom preto, lebo si zvolila ľahšiu cestu...
Potrebujem, aby si tá stará pani uvedomila, že nie všetko, čo robí z "lásky/obetovania/lebo musí" je to, čo pomôže. Že občasná facka môže a väčšinou aj je účinnejšia...

A prečo tam nejdem?
Pretože nechcem svoju sestru ani vidieť.

andrea11, Št, 05. 11. 2009 - 16:03

ja mam svoju svokru radsej, ako moju mamu. ale nie o tom som chcela...

keby si ty mala 2 deti a jedno z nich by sa zivotom vlieklo a to druhe lahko plavalo, nesnazila by si sa mu pomoct najviac ako vies? isto tvoja sestra robi najlepsie, ako vie. my sme tiez boli v situacii, ked sme nemali na chleba a nemali kde byvat, ale moja mama ani prstom nepohla.

prepac, ale myslim si, ze tu v celej situacii mas problem len ty. nepoznam, pravda, postoj tvojej mamy.

podla mna, ked tvoja mama bude so situaciou nespokojna, isto ju vyriesi.

radsej by som rozmyslala, preco mam s tym taky problem ja

georgina, Št, 05. 11. 2009 - 16:20

Andrea, ak považuješ Dreykinu mamu za obdivuhodnú, lebo zo seba robí "obeť" a doslova desaťročia robí z Dreykinej sestry ďalšiu "obeť" - tak sa ani nečudujem, že sa ti zdá, že v tejto situácii má jediný problém Dreyka...

Dreya, Št, 05. 11. 2009 - 20:35

moja sestra robí čo vie? hej, máš v tomto úplnú pravdu. Chodí so psím pohľadom za starou paňou, ktorá si myslí, že tým uľahčí svojmu svedomiu...
sestra je ťažký alkoholik, liečený, abstinujúci...ale alkoholik.
švagor je nezodpovedný darmožráč....
všetok majetok mojej mamy, ku ktorému mali prístup, poza jej chrbát odvliekli do záložne a potom sa tvárili, že oni nič....až kým som náhodou v jednej zo záložní cez výklad nezbadala obraz, ktorý maľoval jeden mamin kolega...pre mamu, z vďačnosti za to, že mu pomohla...
Moja sestra teda ozaj robí najlepšie ako vie...fajčia, švagor chlasce, je nezamestnaný, keď som mu našla miesto, odbil ma, že on to robiť nebude...
Andrejka, citujem:
my sme tiez boli v situacii, ked sme nemali na chleba a nemali kde byvat, ale moja mama ani prstom nepohla.

..boli ste v takej situácii od roku 1991 do dnešného dňa? chodili ste po pýtaní k rodičom?
Chodili ste po susedoch, nech vám požičajú? a potom vás tí istí susedia videli ísť tackajúc nacápaných domov?
A zastavovali tí susedia tvoju sestru, nech vyplatí vaše dlžoby?

....veľmi som nahnevaná....

Monina, Št, 05. 11. 2009 - 15:52

Dreya posielam silne Objímam Objímam Objímam Objímam a Slnko Slnko
neviem,ci nejako pomozes tvojej mame.sestre to vyhovuje tak ako to je a rodicovska laska tvojej mame inak nedovoli,len pomahat sestre aj na ukor svojho zdravia.nepoznam tvoju sestru,mozno si to uvedomi az ked bude neskoro alebo nikdy a bude ocakavat pomoc od teba.mozno by bolo dobre,keby mama byvala kym je tvoj ocko prec s tebou a tvojou rodinou.psychicky by ste jej mohli pomoct.inak,ako sa k tomu stavia tvoj otec?alebo o tom nevie?

Dreya, Št, 05. 11. 2009 - 16:12

môj otec je 29 rokov mŕtvy, takže neviem, ako by sa k tomu postavil....
AAALe, zle si ma Monina pochopila.....môj manžel je ocko Chichocem sa Chichocem sa a je na výcviku.

Mira-Mária, Št, 05. 11. 2009 - 16:34

Dreya, stary strom uz veru nepresadis... tvoja mama si vybrala trapenie ako svoju zivotnu cestu a ty si na tejto ceste iba spoluputnik... polej korene, ocisti listy od prachu a sprijemni zvysok jej pute na tejto zemi - zrejme je to jej karmaKvietok ale nie tvoja a tak seba chran, svoje srdce proti zlosti a smutku,aby si sa ty sama priskoro nestala starym stromomSlnkoapropo vianocny kaktus zakvitol, lebo citi pozitivnu energiu Áno

arabela, Št, 05. 11. 2009 - 19:04

mira-máriaÁno ,presne to si myslím aj ja.dreya,tvoja mamina to čo robí CHCE ROBIť.vybrala si to. nesie sa ti to ťažko, viem sa do toho vžiť, ale keď budeš do toho moc zasahovať v maminých očiach budeš TY TÁ ZLÁ , a sestru začne ľutovať a obskakovať ešte viac!takto to proste v živote funguje.prestať to robiť musí z vlastnej vôle./inak, presne v tvojej pozícii sestry a dcéry bola aj moja kolegyňa./ drž saObjímam prajem veľa sily!Zlomené srdce

lia6, Št, 05. 11. 2009 - 16:38

Dreyka, každá mamina(teda skoro každá) má rada svoje deti a je pochopiteľné, že vačšinou pomáha(či už finančne, alebo postrážením detí...)tomu dieťaťu, ktoré si to nevie doma akosi usporiadať...alebo, ktoré nemalo "šťastie"na partnera-bohužiaľ, ale je to vačšinou realita...myslím, ale, že Tvoja mamina je dospelá a vie, čo robí...keď chce trpieť, tak s tým nič neurobíš-jedine s ňou dobre vychádzať a byť jej na blízku...viem, je to ťažké, ale viem o čom hovorím...u nás boli vždy preferovaní môj brat a sestra-veď ja som sa vždy vedela o všetko postarať a všetko vybaviť...ale už mám svoju rodinu a chcem sa hlavne venovať len a len jej...moja mama je moja mama -je taká, aká je a meniť ju nebudem...keby ju moji súrodenci ošklbali o všetko(samozrejme s jej tichým súhlasom), tak by som s tým nemohla nič robiť-potom by som si ju jedine zobrala ku sebe, aby som jej oplatila to, že sa aspoň snažila o výchovu nás všetkých troch(i keď to bolo tak, ako to bolo), ale zas na druhej strane-ona to tiež nemala ľahké-byť sama s tromi deťmi...držím Ti palce, aby sa to u vás poriešilo...i keď si myslím, že Tvoja mamina už iná nebude, tak jej aspoň buď na blízku...nerieš to, Tvoja mamina je ozaj dospelá a Ty máš svoju rodinuSlnko

svetlana (bez overenia), Št, 05. 11. 2009 - 16:49

Áno
presne, dreya, mozno sa na to pozri tak, ze tvoja mama ma aspon teba ... to ma mat este aj pred tebou obavy a neprijemne pocity, mozno, ze jej budes nieco naznacovat, vycitat, aj ked to nemylsis zle a chcela by si ochranit len ju.

aretta, Št, 05. 11. 2009 - 18:04

Dreya, ani nevieš ako ti rozumiem a chápem ťa Objímam. Ja som mala takúto starkú Zlomené srdce. Celý život pomáhala mojej tete, jej dcéru (moju sesternicu) si aj s rodinou nasťahovala do domu. Tiež všetko tej podarenej rodinke financovala a my sme nemohli nič Smútok. Nakoniec sme zistili, že nemá ani na jedlo a tak sme jej ho nosili, aj to jej brali. Starkú si moja mama zobrala k sebe, ale starý strom nepresadíš. Utrápila sa tam. Chúdatko, keby dnes videla svoj útulný a vždy vyligotaný domček... Kočky majú pravdu, nepomôžeš si. Možno len tak ako sme to skúšali my, nosiť jej jedlo na prilepšenie alebo ju čo najčastejšie pozývať k sebe.

tyjamy, Št, 05. 11. 2009 - 18:52

Dreya...ani nevies...ako som si pri precitani tvojho blogu uvedomila....nejake veci...vies...som nieco..ako tvoja mama...ibaze ja pomaham presne rovnako obom detom...a aj ked som to uz velmi obmedzila..hlavne financne...lebo uz neni z coho ich dotovat...co som mala..som rozdala..a pravdupovediac..ani vela mat nechcem..lebo by som ich kazila nadalej...je to boj sama so sebou..ver mi..je to taky hlupy dlhorocne vypestovany vnutorny pocit..kto by im pomohol ked ja nie..?..hlupe..ale pravdive..aj ked som uz tisickrat pocuvala..co si blba..ved su dospeli..nekaz ich...mali pravdu..ale je to silnejsie ako ty..vsetci tu mate pravdu v tom..ze my taketo mamy sme potom zodpovedne za to..ze sa tie decka na nas spoliehaju aj v dospelom veku...a je tazke pre nich sa o seba postarat....aj teraz riesim jednu dilemu...uz financne nepomaham..lebo nemam..ale pomaham inac a viem..ze aj toto je uz prehnane...ale ..to ale..tu ostane dlho....a neni vobec lahke to riesit....dakujem..ze ma nebudete sudit...poucat..pretoze si nepytam radu ani nazor..len som sa chcela vyjadrit k tomuto blogu...a povedat vam..ze je nas viac takych ako je jej mama....my sme sa... akokeby stali otrokmi svojich deti ..a cakame...od nich slobodu...neviem to lepsie vysvetlit....Mlčím

púpavienka, Št, 05. 11. 2009 - 18:57

Ahoj Dreya,Objímam Objímam Objímam , pýtaš si radu, alebo kopanec. Nuž ber čo dávajú. Urobila si až obdivuhodne veľa, myslím tým to čo si napísala. podobný problém je skoro v každej druhej rodine. Ukazala si svojej mame to čo vidiš ty a už je iba na nej, ako tozužitkuje. Nezabraniš jej v tom, ak nbude chcieť pokračovať a zrejme bude. Naozaj si myslím, že je to niečo z minulosti a preto to možno ani naovplyvniš. Ani ja som to nedokazala. Nie, nejde o moju mamu, ale o svokru. Darmo som prosila, kričala, ona si to uvedomovala, ale kým nebola pri nej jej dcéruška. Vedela ju oblafnuť takými hlúpymi rečičkami a ona jej znovu naletela. Dokonca mi vždy tvrdila, že tentoraz sa už určite polepší, že to tak cíti. Prečo ti to píšem, vieš čo ma bolí. Veľmi ochorela, mala rakovinu, všetko sa začalo dobre vyvíjať, dokonca aj prognóza bola dobrá. Veľmi som chcela, aby išla k nám, že sa o ňu postáram a ona naozaj chcela. No ked prišiel ten čas, prehovorila aj pani doktorku, že ona iba na pár dní pôjde za dcérou a potom príde k nám. Neprišla, darmo sme prosili. Potom sme to vzdali a o pár mesiacov nám oznámili, že zomiera. Raz mi povedala, vieš ja viem, že sa len na teba môžem spoľahnuť ak budem zomierať.Ty vždy budeš pri mne stáť. A ja som naozaj stala, vedela som, že v tu noc zomrie. Poprosila som ich, aby ma nechali pri nej. Oni popíjali alebo lepšie povedané, nalievali sa vínom a ona naozaj odišla, ja som bola ta, ktorá ju aj umyla aj obliekla. Všetci totiž v noci išli hľadať niekoho kto má telefón, aby prišiel lekár. Možno by som už nebola druhýkrat taká prísna. Ešte raz, prajem ti veľa síl.Slnko Objímam Kvietok Objímam Slnko

libuška, Št, 05. 11. 2009 - 19:03

Moja mama je z 10 detí, všetci sa oženili, vydali, majú rodiny. Jeden zo synov pije, občas bolo lepšie obdobie, občas prestal a potom znovu... Dreya, čo myslíš komu mama najviac pomáhala, koho najviac ľutovala, dokonca by som povedala že aj najviac ľúbila ? ? Samozrejme Ferka, veď on chudák potrebuje najviac pomoc atď. St. mama už dávno zomrela ale generácia našich rodičov je taká istá. Oni sa nedokážu pozerať na veci takými očami ako Georgina a dnešní mladí vzdelaní, sčítaní ľudia. Tá materinská láska Zlomené srdce u nich preváži všetko, starý strom už nepresadíš Kvietok

Dreya, Št, 05. 11. 2009 - 19:49

mne to u nás pripomína takmer pokus o samovraždu...maminu...vyhlásila dnes, že už chce umrieť, nech sa na toto všetko nemusí dívať...Plačem Plačem Plačem

arabela, Št, 05. 11. 2009 - 19:57

dreyaZlomené srdce ,neviem, čo napísaťZlomené srdce ,ako ťa povzbudiťZlomené srdce mamina ťa takými rečami trápiZlomené srdce to by naozaj nemuselaZlomené srdce drž sa, ráno je múdrejšie večeraZlomené srdce mám podobné problémy s otcom. na štedrý deň mi zavolal, že by chcel zaliezť do postele a umrieťZlomené srdce raz sme hore,raz dole...Zlomené srdce

Dreya, Št, 05. 11. 2009 - 20:24

Ďakujem dievčatá za vaše názory...za podporu, pomoc i za vztýčený prst...
Straší ma budúcnosť mojej sestry...viete, ak mamina odíde, ako bude sestra žiť...
VŠETCI budú ukazovať prstom, že ja, vlastná krv, ich odmietam...a ak dopadnú na samé dno, budem ešte väčšia špina...lebo som nepomohla.
Keby mama pochopila, že im nepomáha, len ich ničí...toto je moje želanie do lydushkinej krabice na želania...Kvietok Kvietok

Zuzana1978, Št, 05. 11. 2009 - 21:13

Draha Dreya,
citala som tvoje komentare a myslim, ze nam je vsetkym jasne, ze co prezivas je velmi bolestive. Pozorovat tebe najblizsich ludi takto zit a nedokazat ich zachranit je frustrujuce. Ale oni si nechcu dat pomoct a dokial sa oni nerozhodnu inak, nezostava ti ine ako len sledovat situaciu.
Chcem , aby si vedela, ze si ta vazim pre to, ze sa snazis pomoct svojej rodine aj ked vysledky nie su take ako by si chcela. Si dobry clovek a dobra dcera a sestra.A este by som pridala 3 zelania do tvojej krabice zelani: aby si odpustila samej sebe, prijala situaciu aka je a nie aka by mala byt a aby si sa nevinila za veci, nad ktorymi nemas moc.
Velmi drzim palce.Kvietok

Dreya, Št, 05. 11. 2009 - 22:27

Ďakujem, Zuzanka Kvietok Slnko

Zuzana1978, Št, 05. 11. 2009 - 21:14

A este som zabudla, aby si bola hrda na seba a na svoj zivot!

georgina, Št, 05. 11. 2009 - 21:33

Zuzka, som rada, že toto všetko (myslím tým aj predchádzajúci komentár) napísal Drejke aj niekto iný ako ja v mailoch pre ňu Úsmev Mrkám.

Dreya, Št, 05. 11. 2009 - 22:27

Zlomené srdce Zlomené srdce

tyjamy, Št, 05. 11. 2009 - 21:51

dreya..tvoja mama je uz prilis stara na to aby to pochopila...a ty ked jej dohovaras..ona vie ..ze mas pravdu..ale nevie s tym uz nic urobit a trapi sa este viac...mozno preto..tie myslienky..o smrti...vies...ono to boli este viac..ked ti ludia dohovaraju takym sposobom..ze si akoze ...zodpovedna za to..ze si niekoho pokazila..a dokonca...tu vinu ..ked sestre po maminej smrti nepomozes...koli mame..budes pocitovat aj ty..ked sestra skonci ako bezdomovec......

Dreya, Št, 05. 11. 2009 - 22:26

tyjamy..
mám sa teda len tak prizerať, ako sestra zabíja matku?
teda takmer obrazne...

tyjamy, Št, 05. 11. 2009 - 23:26

Dreya..viem ze to mas velmi tazke..a nechcem ta ranit..ale obavam sa ze tym dohovaranim mame uz nic nezmenis...booze..nechcem byt na teba tvrda...ale mozno uz tvoju mamu nerani len sestra..ale aj tvoje vycitky...aj ked to robis s dobrym umyslom...rozumies mi trocha..?..ona uz musi byt chudera psychicky na dne...poviem ti priklad...mala som velke problemy so synom..drogy..gembloval..rutila som sa dole..dole..bola som rozvedena..sama s dvomi deckami...citila som sa zodpovedna za to ako dopadol..vecne som hladala priciny..porobila som asi dost chyb..bola som na deti velmi dobra..ochranovala som ich az prilis..robila ako kon...a do toho mi pomali denne mama ...otec..sestry..vyvolavali..a obvinovali ma..ze to mam preto..lebo som ich nemlatila..vsetko im dovolila..a to som nemala..a to som mala tak a nie tak...no poviem ti...v tom case..jak keby do mna pichali ihlami...naozaj to bolo hrozne...aj druhi ludia ked mi nieco vytykali...vedela som ze mali pravdu..ze som robila chyby...ale ale ale...vies..niektore veci mam v sebe dodnes zakodovane..a viem ze s tym budem bojovat cely zivot...neviem ci som sem dala dobry priklad...ale vies..niekedy si povieme...ake by to bolo jednoduche..keby ten clovek pocuval...zamyslel sa ..a pochopil...a zmenil sa...a problem by bol vyrieseny.....Dreyka...ja ti drzim palce...a prepac mi moj nazor..mozno neni spravny...ale tak to citim...Úsmev

Dreya, Pi, 06. 11. 2009 - 09:03

Ďakujem tyjamy za názor matky.
Tvoj problém je a bol, že si s tým nič neurobila, len si sa viezla v prúde okolností, situácií a podľa toho, čo píšeš, si sa ani nesnažila o nápravu. Všetku vinu hádžeš na mamu, otca, sestry, syna...čo si urobila, aby s drogami a gemblovaním prestal? Podporovala si ho? Dávala si mu peniaze, aby mohol ísť gemblovať zase? Hladkala si ho, ak mal absťáka a utekala kúpiť mu dávku? Alebo si sa na to len tak pozerala, že

"ach jaj, ja nešťastná matka, čo maám teraz robiť, taká som nešťastná, všetci na mňa útočia...chcú mi zle...to sú ale špiny..nechápu ma..ja som chúďatko, lebo sa to zvalilo na moju hlavu...."

Alebo si sa rozhodla, že synovi pomôžeš, pátrala po príčinách, našla príčinu, zmenila svoj pohľad na vec a tým pádom ukázala synovi, že to ide aj inak? Bez drog a gemblu?
Alebo si to nechala na niekom inom?
Zbavila si sa "zodpovednosti" za syna?

Hrať mŕtveho chrobáka je to najjednoduchšie a najzbabelejšie, čo poznám...a potom povedať : veď sa nedalo..
Dalo sa.
Dá sa.
Treba sa pokúsiť.

OK, si matka, ja som matka tiež. Mám síce 30 iba rokov, 2 deti, za sebou nevydarené manželstvo, ktoré by mohlo byť stále funkčné, keby sme obaja s exom nehrali mŕtve chrobáky....keby som veci riešila a nie hádzala vinu za všetko, čo sa mi stalo, na všetkých v mojom okolí....za všetko som si mohla sama....poučila som sa. Ale áno, som rada, že som si prešla osobným peklom, poučila som sa a veci sa snažím riešiť, nie pred nimi utekať.....

A preto viem, že ak mam pochopí, čo sa jej snažím vysvetliť, bude to moje malé bezvýznamné +....ak sa to mama rozhodne riešiť, budem jej tlieskať a zoženiem aj vavrínový veniec....

tyjamy, Pi, 06. 11. 2009 - 09:21

dakujem ti za kritiku..vidim ze aj ked som ta urazit nechcela..stalo sa...je mi to luto...vidim ze si to vsetko pochopila po svojoom..co je tiez v poriadku.....vies...naozaj sa nebudem vyjadrovat k tomu co vsetko mam za sebou...a co vsetko som robila preto aby som synovi pomohla...urcite som sa snazila najviac..ako som len vedela a dokazala...neprajem ti v zivote..aby si niecim podobnym presla...tolko bolesti..strachu a zufalosti..a nadeje...rodinu vobec neobvinujem ako si to pochopila...a nikoho ineho...ty si nepochopila podstatu toho co som ti napisala....ale aj to je v poriadku..pretoze to moze pochopit len clovek co si niecim takym presiel...vies...niekedy clovek nepouzije tie spravne slovicka...a vsetko vyznie uplne inac..ako to bolo myslene...takze mi prepac..ze som sa k tvojmu blogu vyjadrila...nechcela som ti ublizit...prajem ti vsetko dobre.....Úsmev

tyjamy, Pi, 06. 11. 2009 - 10:00

este mi neda napisat...velmi by ma zaujimalo co by tu napisala tvoja sestra....je tu o nej dost pisane tvojimi ocami...je v nich vela hnevu...ale aby sa clovek k tvojmu blogu vyjadril....tak nejak ludsky...bolo by to take jasnejsie...mozno je naozaj chudera.....Mlčím ...aj toto sa ta urcite dotkne...ale ja jednoducho potrebujem viac info...nez niekoho odsudim..a druheho budem lutovat....Úsmev

Dreya, Pi, 06. 11. 2009 - 10:07

Ďakujem Slnko
..verím tomu, že si sa snažila ako si najviac vedela.
lenže niekedy to nestačí.
predstav si problém ako guľu...ak budeš stále tlačiť na jeden bod, guľa budeš stále tlačiť pred sebou....donekonečna.
Ak sa však do nej pustíš raz z jednej strany, potom z druhej, tretej, štvrtej, xtej, na jednom mieste povolí....rozpadne sa...a menší problém vyriešiš skôr ako obrovský....ako hovorí jeden nemenovaný zdroj
" ak chceš zjesť slona, začni od nohy....celého si ho do úst nenapcháš, nech by si sa akokoľvek snažila" (upravená verzia Chichocem sa )
Z tvojich blogov, reakcií , diskusií priam sála odovzdanosť životu...robte si so mnou čo chcete...je mi to jedno...a práve preto ma strašne rozčuľuješ..si ako moja mama a sestra....
" takto sa to stalo a takto to je..a prvý pokus a nezdar ukončil moju snahu o riešenie problému"
a...verím, že si zo života unavená, cítiť to z písmeniek...
aaaaa...neurazila si ma, nie som urážlivá...trochu dosť výbušná, ale urážlivá nie.Mrkám

Dreya, Pi, 06. 11. 2009 - 10:31

Sestra:
Má 48 rokov, narodila sa po 2 rokoch manželstva mojich rodičov, detstvo prežila prevažne v prírode, zaujímali ju zvieratá, vyštudovala SPU poľnohospodárske v Šali, odbor chovateľ koní. V tom čase mal môj otec problémy s alkoholom, bol ťažký alkoholik, liečený ( mama ho donútila ísť)...neskončila školu, resp. neurobila si maturitu, lebo náš otec umrel na rakovinu rok po mojom narodení....začala pracovať v Žrebčíne Nový Tekov, našla si priateľa, splodili dieťa, chlap si ju nevzal, chodil však na návštevy a o malého sa staral...mala som 2 roky...sestra raz na svadbe kamarátky zbalila chlapa, kt. si ju po polročnej známosti vzal...mala som 4 roky... mesiace po svadbe jej 2ročný syn umrel...

písal sa rok 1989, nežná revolúcia....dali výpoveď v ZŤS Dubnica n Váhom... a poďho pracovať na JRD!!! Dostali dom od družstva...chovali praasiatka, sliepky...
vtedy to začalo:
...mama, pošli peniaze, nemáme na šrot..
...mama, pošli peniaze, nemáme na uhlie...
...mama, pošli peniaze, nemáme na auto...
...mama, pošli peniaze........

píše sa rok 1991...štrk búcha na spálňové okno....
...mama, budeme u teba bývať, lebo nás vyhodili z družstva, zrušili ho!......
1992....mama, živ nás, nemáme prácu...
1993....detto
ok..našli sme si prácu, bývame u teba, mami, staráš sa o všetko, o nájom, jedlo, účty, prispievame svojou troškou....chlasceme spolu....všetci traja.....chlasceme veľa...
1994-1996..ďalej chlasceme....
1996...dedko dostal infarkt a mama ušla...šla na druhý koniec republiky opatrovať ho.
posielala mi 600Sk mesačne na výdavky, chodila som do školy do iného mesta..z toho som 400Sk dávala sestre...
1997 adoptovali si chlapca...chlasceme dalej...vypli nám elektrinu....telefón....
mama, pošli peniaze......
mama, žijúca v Sabinove, platila nájom mojej sestre tu v LV....sestra platila len elektrinu a telefón..pevnú linku..
1997...ja sa sťahujem k frajerovi...peniaze však dávam sestr...chlasceme stále..
1999 vydávam sa.....
2000..dedo umiera, mama sa vracia, narodila sa mi ivka...stále chlasceme, všetci traja..
sestra pracuje, švagor pracuje, spolu príjem cca 20tisíc...mama dotuje...
sestru som vyhodila z bytu, nech sa stará o seba...dostali sme dedičstvo, po strýkovi...moje prašule zožral kšeft s rybami, sestrine a mamine šli na kúpu bytu...pre sestru.
chlasceme..
stále chlasceme..
stále chlasceme...
chudneme, máme zelený zákala, smrdíme....švagor zdupkal do VB...sestra si našla alkoholického frajera..byt predala, peniaze prepila...pila..pila...pila...pila...pila...keď prišla za mamou, že aha...mám odrezanú hlavu, čo nevidíš???
mama ju odlifrovala na liečenie...
počas liečenia mama musela vyplatiť nezaplatený nájom z podnájmu, nájsť priestor, kam uloží sestrine veci...nábytok a tak....
po liečení sa sestra nasťahovala k mojej mame....vyrobila jej nedoplatok 25 000sk na teplej vode...ani okom nemihla..
mama si vzala pôžičku...predala vinicu, predala svoj majetok, spomienky...len aby sestru dostala do normálu...
teraz ? našla sestre prácu, podnájom...
a od roku 1991 do dnešného dňa.....
tyjamy....moja sestra je chudera...chudera...lebo sa nikdy nepostavila životu tvárou...spolieha sa na to, že MAMA..
a keď mama nebude?

tyjamy, Pi, 06. 11. 2009 - 10:58

k tomuto sa uz nebudem vyjadrovat...ja som bola iny pripad ako mama...a stale som...u nas bolo vsetko inac...my napriek vsetkemu ..co bolo..mame porozumenie..a stale na tom pracujeme...a deti si dobre uvedomuju co mi v zivote sposobili...ale to uz s nimi nerozoberam..staci..ze ich to mrzi..a uvedomili si to..ja som im davno odpustila.. to teplo domova u mna citia stale..ked ku mne pridu na navstevu...a ked sa im nieco podari..uprimne sa z toho tesim..a viem..ze aj moj syn.. dospely..pracuje na tom aby si zmenil zivot...a to je pre mna najdolezitejsie...ja kedze som tu peknu rodinu velmi postradala ...budem na nej pracovat aj dalej...kazdy byvame zvlast...a tak to je dobre...Úsmev ..to ostatne...je uz len a len na mne..do akej miery im budem pomahat...ked to prezeniem...bude to len moja chyba....a preto si budujem nejaku hranicu...aby vedeli..ze ju nesmu prekrocit....Úsmev

Polárka (bez overenia), Pi, 06. 11. 2009 - 11:44

Neda sa mi nezapojit...
Tebe je dobre, ze deti mrzi, ak ti nieco sposobili ???
Resp. citis zadostucinenie, ze sa tym trapia Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie ???
Spravne to chapem ??
Ono olutovat odpustit a pustit dalej to je podla mna OK. Ale zivit v niekom povit viny, aby ja som sa citila OK. To uz ja, za ok vobec nepovazujem. Asi som z inej planety.

eva m, Pi, 06. 11. 2009 - 11:52

Polarka,
tyjamy niekde napisala, ze v niekom zivi pocit viny, aby sa ona citila ok?
Eva Slnko

Polárka (bez overenia), Pi, 06. 11. 2009 - 11:55

Rozpravam sa s Tyjami ale nevadi Úsmev Slnko
Ale ak chces odpozorovala som to v tomto :
"a deti si dobre uvedomuju co mi v zivote sposobili...ale to uz s nimi nerozoberam..staci..ze ich to mrzi."

eva m, Pi, 06. 11. 2009 - 11:55

Prosim???
Eva Slnko

Polárka (bez overenia), Pi, 06. 11. 2009 - 12:03

???
Hovorim, ze moj komentar bol smerovany na Tyjami a som zvedava predovsetkym na jej nazor. Co je na to zle ???

eva m, Pi, 06. 11. 2009 - 12:06

Polarka,
sme na verejnej stranke, kde ma kazdy rovnake pravo sa vyjadrit.
To si urobila aj ty, v podstate si zasiahla do debaty medzi Tyjamy a dreyou.
Ak ta zaujima len nazor tyjamy, dopredu poziadaj ostatnych, aby tvoje slova nekomentovali.
Eva Slnko

Polárka (bez overenia), Pi, 06. 11. 2009 - 12:11

Beriem na vedomie Kvietok . Kedze som tak neurobila hned na zaciatku, snazila som sa tak spravit v nasledujucej odpovedi.
Ja nevravim, ze sa nemas pravo vyjadrovat. Len som podotkla, ze sa bavim s tyjami a zaujima ma predovsetkym jej nazor /co je na tom take strasne ???/, kedze som reagovala na nu. Kvietok

eva m, Pi, 06. 11. 2009 - 12:25

ok, doplnila si tam tie tri riadky, ktore tam povodne neboli. Ale ani z nich mi nevyplyva, to, co tebe.
Nic nie je "strasne" na tom, ze ta zaujima nazor tyjamy. Len ma prekvapuje takato reakcia prave od teba, ktora sa casto vyjadrujes tam, kde mozno druhi zrovna o tvoj nazor nestoja. A komentujes to tym, ze kazdy ma pravo sa vyjadrit.
Skoncila som, toto je pre mna strata casu.
Eva Slnko

Polárka (bez overenia), Pi, 06. 11. 2009 - 12:41

Nerozumiem o com rozpravas. Pretoze uz sa dlho nevyjadrujem k mnohym veciam. Myslim si, ze si precitlivela a nedotkliva /ale mozno sa mylim, neviem, zda sa mi/. Hmm, no vidis, ja sa vyjadrujem tam kde o moje komentare nestoja /ale ved kazdy si moze robit co chce/ a ty zjavne tiez /v mojom pripade tu a teraz urcite, ale je to tvoje pravo/.
A na zaver mam pocit, ze asi zamerne pleties hrusky s jablkami. V pohode. Je mi to jedno, rob si co chces.

K Tyjamy - nuz ty tam vidis nieco ine, ja tam vidim nieco ine. Asi preto, ze kazda ma iny pohlad na svet. Co je na tom zle /recnicka otazka, nestojim o odpoved/?

ivet36, Pi, 06. 11. 2009 - 13:17

Polarka....nedavno si mi pisala, ako si ja budujem v komukacii 10 metrove betonove mury......zda sa, ze dochadza ale na moje slova a tie mury v komunikacii si uz celkom uspesne stavias Ty.....takze ja to tiez nevidim ako evkinu precitlivenost a uz vobec sa mi nezda, ze by bola niekedy nedotkliva...

ivetMrkám

Polárka (bez overenia), Pi, 06. 11. 2009 - 13:22

Ano mas pravdu Ivet /aspon tu a teraz urcite/. A viac sa mi uz o tom nechce bavit, pretoze som zo silami niekde na bode mrazu.

Len s poslednou vetou nesuhlasim. Nic som hrozne som nespravila, a niekto podla mna reagoval neprimerane. Ale v zasade to moze byt aj nedokonalostou internetovej komunikacie.

ivet36, Pi, 06. 11. 2009 - 14:11

...mas problem a mala by si ho riesit. Nie vsak pisanm ničhovoriacich omacok a bezpredmetnych teorii v komentaroch v cudzich blogoch.Ak chces, napis.
ivetMrkám

Polárka (bez overenia), Pi, 06. 11. 2009 - 16:21

Ivet si mimo misu /a tym padom su tvoje uvahy bezpredmetne/, dedukujes a spajas si veci, ktore so sebou nesuvisia. Nevadi Kvietok Budem si pisat co chcem Ivet /aj keby malo niekoho roztrhnut, a kazdy nech si mysli co chce, neriesim/. A je mi srdecne jedno co si o tom ty myslis. Ak budem ale nahodou zvedava na tvoj nazor na mna urcite ti dam vediet. Dnes to tak nie je Kvietok

ivet36, Pi, 06. 11. 2009 - 19:22

Ved nic v zlom Polarka- len na moj vkus obrazne dost "hryzies a stekas" dookola, kto si dovoli mat iny nazor ako Ty a takto sa vyrovnana a vysporiadana osoba, akou sa tu chces prezentovat- tak sa podla mna nechova a nekomunikuje....
ivetMrkám

Polárka (bez overenia), Pi, 06. 11. 2009 - 20:44

Ja som pisala niekde, ze som dokonale vyrovnana ??? Ze si nepamatam.
Vies Ivet, aky pozicaj taky vrat. Nemozes cakat, ze vzdy a za kazdych okolnosti na tvoje rypanie odpoviem anjelskym hlasom. Uz pretom, lebo NIE SOM dokonala, A NEMAM problem to povedat.
A odkial vies co ja chcem, alebo nechcem ? Byvas v mojej hlave, alebo vlastnis vestecku gulu, ci vies citat myslienky ???
/odpovedat mi nemusis, myslim, ze to prezijem ak mi neodpovies/

ivet36, So, 07. 11. 2009 - 14:48

...uz si nam Polarka predviedla toho dost.dakujemeTlieskam
ivetMrkám

Polárka (bez overenia), St, 11. 11. 2009 - 14:36

MKD Kvietok

Inca, So, 07. 11. 2009 - 16:07

Ahoj Polarka pripomina mi to tvoje komentare z pred roka

Polárka (bez overenia), St, 11. 11. 2009 - 13:41

MKD Kvietok

sonia, Pi, 06. 11. 2009 - 16:53

Evi Áno Áno Áno ...myslím že názor sme si utvorili už dávno Úsmev ...a samozrejme že súhlasím s tebou a Ivet Áno ...

lydusha (bez overenia), St, 11. 11. 2009 - 19:31

Este aby ste si neutvorili, to by bolo hotoveeee nešcescí!

adus, St, 11. 11. 2009 - 14:59

Som tu s krížkom po funuse, ale nevadí - jednoducho musím.
Nebude to k obsahu ale k forme:
Nebijem svoje deti - ale takto keby niektoré z nich na mňa šteklo (sú približne v tvojom veku) - tak by veru jedna letela!!!

noo, zistila som, že ma to z časových dôvodov hodilo niekde totálne mimo, tak doplňujem, k čomu sa môj komentár viaže:

ložil(a) Polárka, 6. November 2009 - 11:55

Rozpravam sa s Tyjami ale nevadi Úsmev Slnko
Ale ak chces odpozorovala som to v tomto :
"a deti si dobre uvedomuju co mi v zivote sposobili...ale to uz s nimi nerozoberam..staci..ze ich to mrzi."

fidorka, Pi, 06. 11. 2009 - 15:08

Polárka,a prečo by ju malo trápiť,že v deťoch vyvolala pocit viny?Oni sa tiež nestarali vtedy o ňu,keď jej ubližovali,niekedy to rodič musí aj takto deťom dať pocítiť aby sa spamätali a pochopili,že mama im chce len to najlepšie...každá rodina je iná,každá si prežíva svoje radosti,starosti,ale aj tragédie a niekomu nestačí milým slovom povedať UŽ DOSŤ!Niekoho treba riadne potriasť,alebo obliať studenou sprchou...a niekedy ani to nepomôže.

tyjamy, Pi, 06. 11. 2009 - 15:14

odpovedala som polarke..tu dole..

fidorka, Pi, 06. 11. 2009 - 15:19

prepáč,tiež som si to mohla najskôr celé prečítať...dnes som taká nejaká rozbehnutá,akčná...

Polárka (bez overenia), Pi, 06. 11. 2009 - 16:24

Ano Fidorka chapem. Neznamena to vsak, ze to "schvalujem" /blbo to znie, neviem to lepsie napisat/. Avsak zda sa mi, akoby tam bol udrziavany permanetny pocit viny v detoch. A to sa mi nezda celkom OK. Ale ak to tak niekomu vyhovuje... Je to kazdeho osobna vec Slnko

fidorka, Pi, 06. 11. 2009 - 18:56

Pohoda ,už je teraz jasné,že to tak nemyslela...Bozkávam Slnko

tyjamy, Pi, 06. 11. 2009 - 19:44

fidorka..ani neviem ako to napisat...snad takto....dakujem ze rozumies tomu co pisem....a stojis pri mne..Mrkám ..ale ak mi niekedy nebudes rozumiet...nemaj problem mi to napisat...Úsmev ..ok..?

fidorka, Pi, 06. 11. 2009 - 20:09

Kvietok Slnko

Polárka (bez overenia), St, 11. 11. 2009 - 13:45

Fidorka
Ano ano, najprv som vsak citala tvoj prispevok, az potom Tyjami Kvietok

tyjamy, Pi, 06. 11. 2009 - 10:33

Dreyka..ty si plna sil...citit to z teba...nemozem sa s tebou porovnavat...ale ver mi..ze som bola silnejsia...zvladla som toho v zivote tolko..az sa cudujem...ale robila som chyby...ale je pravda..ze uz tych sil mi ubudlo..ale to neznamena...ze v niecom nemam pravdu..pretoze prave po tych zivotnych skusenostiach ...s ktorymi som si presla...som sa ucila na svojich chybach...tak ako kazdy..vies teraz si velakrat poviem ...mat tu silu...a tento rozum...ovela by to bolo jednoduchsie......skoda..ze len ta sila niekedy nestaci.....dostala som do vienka prilis vela ..jak to povedat...ludskosti...materinskej lasky...a pomahat..pomahat...komu sa len dalo..a potreboval pomoc...a nejak som pozabudla na seba...len som davala..a nebrala som...tak asi tak...znesiem kritiku...ale mam chut sa este niekedy aj trocha obhajovat....tazko je len hladat tie spravne slovicka v par vetach....este raz...sme kamosky...ci nie..?..aj ked moje deti su o nieco starsie ako ty..ale tu je to ine..no nie..? Úsmev

Dreya, Pi, 06. 11. 2009 - 10:47

Ako sa to hovorí?
Každý je strojcom svojho šťastia
A rovnako aj nešťastia.
keby sa aspoň raz sestra pokúsila sama bojovať a nespoliehala sa na mamu..keby mama pochopila, že sestra sa musí naučiť starať sa o seba...
lenže aj mama utekala...geo raz písala jeden blog o problémoch...a riešení:
problémy môžeme:
1) ignorovať
2) utiecť pred nimi
3) vyriešiť ich zle
4) vyriešiť ich dobre
pre bod 1, 2, 3 platí to isté...neskôr ťa dobehnú....predbehnú a postavia sa do cesty inak, zväčša v ťažšej forme.
( dúfam, že sa nehneváš, Anka.Úsmev )
mama problémy rieši..ale zle..lebo vždy sa opakujú
sestra uteká alebo ignoruje...čaká, že to za ňu vyrieši mama...
Kamoškami môžme byť......nemám nič proti tomu..Slnko Slnko

Zuzana1978, Pi, 06. 11. 2009 - 22:51

Draha Dreya,
zavislost od alkoholu (alkoholizmus) je oficialne uznana psychiatricka diagnoza ktora je liecitelna ale nie vyliecitelna. Clovek, ktory bol alkoholik zostava zavisly na alkohole po cely zivot a preto nesmie pozivat alkohol do konca zivota. Problem je v tom, ze v drvivej vacsine pripadov je alkololizmus sekundarny nasledok inych psychiatrickych ochoreni alebo poruch, pretoze ludia, ktori dobrovolne dlhodobo zneuzivaju alkohol na vyvolanie kvalitativnych zmien vedomia a vnimania reality trpia skrytymi a nikdy nediagnostikovanymi diagnozami.Medzi nimi su hranicna schizofrenia, depresia, bipolarita,...su to vsetko ochorenia kedy dany jedinec nie je schopny adekvatne rozumiet realite alebo ked jej porozumie, nevie sa s nou vyrovnat, lebo nema vnutorne psychicke regulacne mechanizmy. Takze pouziva alkohol na alternaciu chapania reality. Tito ludia trpia biochemickymi zmenami v mozgu, boli u nich zaznamenane znizene hladiny urcitych chemickych latok, ktore su potrebne na fungovanie vyssich psychickych funkcii. Ak sa k tomu pridruzi dlhodobe pouzivanie alkoholu alebo inych omamnych latok, trvajucich dlhe roky, u tychto ludi nastavaju zmeni vo frontalom laloku ( boli robene studie ), ktory je zodpovedny za myslenie.
Liecba takychto stavov je narocna a dlhodoba. Nutna je abstinencia a uzivanie liekov na udrzanie chemickej stability neurotransmiterov v mozgu a samozrejme psychoterapia a ziskanie novych zivotnych navykov.

Polárka (bez overenia), Pi, 06. 11. 2009 - 11:43

Dreyka,

u nas je to tak, ze mne sa od malinka od mala pomahalo so vsetkym. Dokonca aj proti mojej voli. Sustavne a dokolecka. Uz som to potom vzdala. Pre mna to bol, ako boj s veternymi mlynmi. Viem, ze moji rodicia a rodina to nemyslia zle, ale paradoxne urobili pre mna to najhorsie co mohli.
Aj teraz sa pokusaju. Ked som u nasich a chcem si nieco kupit, mama mi to vzdy zaplati. Uz mi je to trapne, blbe a neviem ake. Ked chcem peniaze vratit, nechce nikdy spat. Vraj kup Matkovi.
Mame s Marekom dlhy, ale nie su az tak hrozne /klop, klop/. Su ludia a je ich mnoho co ich maju viac a vacsie. No napriek tomu mam vzdy na stole, ze keby sme byvali blizsie mohli by nam pomoct viac Prekvapenie . Boze, len to nie !!!
ALe co narobim. U nas su vsetci zmagoreni tym, ze mne treba predsa pomahat. Akoby som bola nesvojpravna ci co ? Mna to rozculuje do nepricetnosti. Zijeme sice skromne, ale co je na tom zle ? Ked chu pomoct nech daju ovo pre maleho, nech sem tam, raz za cas kupia nieco male...
Takze v konecnom dosledku je zo mna najnevdacnejsi tvor na svete, ked sa kyslo tvarim na ich "pomoc", ked ich "pomoc" odmietam, nebodaj sa nastvem, ze mi zase "pomohli" proti mojej voli...

Co som tym chcela vlastne povedat ? Len tolko, ze viem o com hovoris /sice to poznam z inej strany/. A suhlasim s tebou Áno Objímam

Dreya, Pi, 06. 11. 2009 - 11:53

Jarouši...Kvietok Kvietok
viem, že hovoríš pravdu, viem, že si mala problémy...a všetci ti pomáhali.
Ale ...našla si v sebe silu, odsťahovala si sa, našla si Mareka, žijete spolu, narábate s peniazmi, máte dlhy..ok..ale nepíšeš každý deň mame, nech ti DÁ peniaze, lebo si si vlastnou nezodpovednosťou narobila dlh voči TCOMu 200€...lebo si surfovala na nete, hoci vieš, že máš len určité množstvo dát...napr. alebo že ti zase vypli elektrinu, lebo sa faktúry ZÁHADNE stratili....Chápeš?
Nevyužívaš vašich na to, aby si si mohla beztrestne užívať to, čo ti nepatrí.
Každý žije tak, ako najlepšie vie...tak by to malo byť. Ale priživovať sa na niekom, kto si už v živote odsral viac než veľa...nie je kóšer....

Polárka (bez overenia), Pi, 06. 11. 2009 - 12:02

Aaaaale sem tam sa stalo, ze som to aj zneuzila Smútok /a teda nie som na to vobec hrda/. Uz viem, ze to nebolo spravne. No keby som sa neodstahovala, nikdy by som na to neprisla Zlomené srdce . Sice som to chapala uz ked som bola tehotna, ale aj tak som to najlepsie pochopila, az ked som odisla prec Kvietok
"Ale priživovať sa na niekom, kto si už v živote odsral viac než veľa...nie je kóšer...."
Dreyka, ako si ju mama naucila tak ma. Je to smutne, mozno sa to zda aj nespravolive, ale nie je mozne, aby si zasiala bodliak a vyrastla ti ruza. Vies vsetci su svojpravni. Aj tvoja mama, aj tvoja sestra. Sami vedia co chcu a nechce robit Smútok
Neviem co je v tvojej moci do toho nejak zasiahnut, bez toho, aby si si to jedneho dna z jednej, alebo druhej strany neodskakala Smútok Objímam

lydusha (bez overenia), Pi, 06. 11. 2009 - 12:46

Teraz vo mne vyhral tento pocit:
Mam pocit, ze si zacala upratovat dom, ktory vyzeral iba bezne rozhadzany...ale ked otvoris skrinu, je v nej milion starych rarohov, ktore potrebujes vyhodit...a ked upraces skrinu, ides na sufliky a je tam to iste ale v ruzovom...a potom zistis, ze vsade nieco mas a berie ti to silu....chce to system...musime vymysliet ako sa prehryzt k tomu "poriadku" aby aj ostal zachovany...
Len sa mi to nechce preberat tu. Pretoze ma dviha zo stolicky ked vidim niektore komentare a tie nepridavaju energy ale tahaju dole ...mam pocit ze aj mna...no ale to je moj problem, mozno ty potrebujes konfrontaciu od viacerych ludi...a to je ok...to su tvoje "zrkadla"
(pre vysvetlenie, dviha ma zo stolicky, lebo viem viac ako beznemu citatelovi dreya dovolila)
Moja mila, toto dokoncime sukromne a inak uz mas nakupene co si chcela, kedy si pre to prides? Mrkám

Dreya, Pi, 06. 11. 2009 - 12:59

jeeej, lydusha....keď príde čas, zavolám, že som na ceste....Slnko

ivet36, Pi, 06. 11. 2009 - 13:11

...no dreya-citala som tvoj blog, aj prispevky...myslim, ze by som sa s mojou cholerickou povahou asi poratala s takou sestrou velmi rychlo riadnym cirkusom....to nema naozaj kusok sucitu s mamou a sebaucty?
skoda, ze prizivnictvo bolo trestnym cinom len za socializmu...tvoja sestricka by davno sedela, az by bola cierna....
tu je naozaj kazda rada draha....pokial sama mama nepochopi, ako ju jej vlastne decko zneuziva...asi si ju nemozes vziat k sebe...ale ja by som jej prenajala aspon nejaku garzonku nablizku,aby si mohla sestru poriesit hned, ako sa k mame ustanovi a trvat na tom, aby kazdy cent, ktory od mamy vymami, bol pisomne podlozeny.....nechcem byt hnusna, ale v pripade dedicskeho konania, by musela peniaze vratit a tym padom vyplatit Tebe polovicu ako z dedicstva po mame tvojho podielu...ze sestricka bude v srabe je jasne, ale asi sa musi dostat s jej charakterom az na same dno, aby pochopila, o com je zivot....

ivetMrkám

Dreya, Pi, 06. 11. 2009 - 13:32

Ivet...mne nejde o prachy...nech sa nimi zadrhne...keď to zž musím takto napísať.
Ide mi len o to, aby sa nejako "samo sa stalo" pochopila moja mamina to, že ak neprestane s ich večným zachraňovaním, dovedie ich do ich vlastného konca...
hovorí sa : pomôž si človeče, aj pán Boh ti pomôže"
..neznamená to náhodou to, že ak ja spravím prvý krok a ukážem snahu, chuť a potrebu niečo zmeniť....tak to potom pôjde?

ivet36, Pi, 06. 11. 2009 - 14:04

drey-ja som tiez nemyslela prave nato, aby si z tych prachov Ty nieco mala, alebo nemala....ale v beznom svete je to normalna vec, ze ak sa peniaze pozicaju, da sa to pekne na papier, aby bolo jasno- kto, kde ,kedy a dokedy....myslim, ze setricku by myklo v hlave aspon pri tom podpise....nech si nie je taka ista, ze to je naveky a nic z toho nemusi raz vratit.....raz sa budete o mamu starat vy dve, tak aby bolo napr. jasne kto a za co ma hradit vydaje a pod.....uvidis-skus....
a prvy krok si uz urobila....davas jasne najavo, ze sa Ti setsrine spravanie vobec nepaci....dalej cas ukaze....

ivetMrkám

alexa35, Pi, 06. 11. 2009 - 13:40

Dreya, čítala som komentáre a nezávidím ti tvoju situáciu. Ja však by som nedala mame cítiť, že je medzi mnou a sestrou ako medzi mlynskými kameňmi. Dala by som jej pocit bezpečia z mojej strany. Súhlasím s tým, že sestra je chudera, keď sa sama dostala do takých s...iek ako je, ale je slaboch.. Dlhoročný alkoholik je chorý človek-mama to vzala tak a chorému-navyše dieťaťu-pomáhala... ako vedela... No a keďže to trvalo dlho-nejak si zvykla na ten nenormálny stav-poznačilo ju to síce zdravotne, ale nejak stále možno dúfa, že sa sestra spamätá. Za obrovský úspech už určite považuje to, že boli na liečení...to mi ver-možno im sľúbila, že keď sa pôjdu liečiť, bude potom pomáhať, nevieš... Pri jej dobrosrdečnej povahe (robí opičiu službu, to je jasné...) ona nie je schopná pochopiť, že sestra sa nezmení...lebo prdí na mamine pocity. Svedomie má vybočené, rokmi zdegenerované, bezohľadnosť vyhrala. Ak nezmení prístup, je stratený prípad. Možno ho zmení, až keď mamy nebude, alebo nikdy. Dreya, určite je v tebe hnev, ale neviň mamu-ona teraz nepotrebuje obviňovanie. Naznač jej, že ju máš rada, no nech od teba nežiada peniaze a inú mater. pomoc pre sestru-zvlášť keď to je na také zbytočnosti ako internet a pod...
Ale daj najavo mame svoju lásku, lebo to podľa mňa teraz potrebuje-sestra ju využíva, ty si do nej kopla-cíti sa určite nemilovaná-ty máš muža, deti, sestra akú-takú, ale rodinu-ale mama je sama a ešte nešťastná. Je to 72-ročná v podstate starena, ktorá už naozaj nebude nič meniť-to od nej nechci...

tyjamy, Pi, 06. 11. 2009 - 14:20

polarka...dlzim ti odpoved......praveze ja detom stale vravim.../ ked ich zacne trapit..ze jak sa ku mne chovali...ako si nevazili..co vsetko som pre nich robila...vies...hlavne dcera to pochopila az ked sa vydala..mala dieta...co je to vlastne zivot../,..nech sa netrapia s tym co bolo...ze vsetci sme porobili mnoho chyb..tak ako kazdy ini...ale sme sa z tych chyb poucili..a zrejme to tak chcel nas osud...ja nikdy detom nevytykam...minulost..praveze to robi moja mama..ktora porobila vela zla v rodine...lebo je taka...vzdy jej zakazujem aby vytahovala pred mojimi detmi to..na co chceme zabudnut...ona vzdy vsetko ozivuje...takto sa mi rypala v mojom celom zivote a nie len v mojom...ale to je tiez na dlho....jak mi otec zomrel pred par rokmi...nadavala na neho kym zil..a teraz este viac...ale co uz...je taka..brzdim ju ako viem....a to je o tom..co som pisala...mala som plno problemov...a este aj rodina rypala...bolo to tazke...ale je to prec....Úsmev uz mi viac svieti to Slnko ..ako pred tym...

Polárka (bez overenia), Pi, 06. 11. 2009 - 16:27

Aha, prepac. Tak som to zle pochopila, resp. potrebovala som na to blizsi pohlad. Asi je to tym, ze oni si nevedia odpustit. Nuz, ale to za nich nik nespravi Kvietok .
Prajem, aby ti to Slnko vydrzalo tak dlho, ako to len bude mozne Áno Kvietok

tyjamy, Pi, 06. 11. 2009 - 16:31

vstko je ok..polarka...slovicka..slovicka...neda sa vsetko vzdy napisat tak..aby to kazdy pochopil...ale vsetko sa da vydiskutovat..o tom toto tu vsetko je..no nie..?...tak isto kazdy nemoze s kazdym suhlasit...to by sme boli ako roboti....Úsmev

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama