Ak by ste sa ma to spýtali, z fleku poviem, že nie, hoc teda políčko, že s nimi pri internetovej objednávke automaticky škrtám. To sa už v bežnom živote skôr snažím zaostriť na tie pidiblchy, ktoré by normálne mali rozlezené na 46 stranách a obchodníci ich natlačia na A4. Občas mám dojem, že sú to QR kódy a nie znaky abecedy.
Nedávno som zbystrila pozornosť, bo cena bola viac ako zaujímavá ( predstavovala 1/4 ceny na iných eshopoch), platba bola len cez kartu (uuuuž som poučená, keď mi ju vyrabovali) a navrch - jednalo sa o firemný nákup nie každodenný. Jako - pri pracovných veciach totižto ja Obchodné podmienky zvyčajne čítam. Aspoň prvý krát.
Tak som začala čítať aj túto dohodu.
4. Uzavretie dohody
Zmluva je pre obe strany záväzná po odoslaní objednávky kupujúcim predávajúcemu.
Dohoda však nie je záväzná, ak v ponuke predávajúceho v riešení objednávky v internetovom obchode alebo v objednávke kupujúceho došlo k preklepu alebo preklepu a druhá strana si uvedomila alebo si mala uvedomiť, že k takejto chybe došlo. .
5a. Platba
Predávajúci môže požadovať platbu za tovar od jeho odoslania od predávajúceho kupujúcemu.
Ak kupujúci pri platbe použije kreditnú alebo debetnú kartu, predávajúci si môže rezervovať kúpnu cenu na karte pri objednávke. Nabitie z karty sa uskutoční v deň odoslania položky.
Slová MALA SOM SI UVEDOMIŤ vo mne teda dôveru nevzbudzujú.
Rozbiehajú vo mne emočný pocit niečoho zbabraného, ja ľutujúca a vyčítajúca si - že som to fakt nemala robiť. Alebo dojem ako pri partnerskej hádke, keď lietajú obviňovačky a vyhadzovačky na oči čo malo a nemalo byť a kto je vlastne vinný.
Ako to dopadlo? Zvolila som iný internetový obchod.
Radšej priplatím ako doplatím.
A ako sa vraví - nie som taká bohatá, aby som si kupovala lacné veci.
Tak čuz a čítajte prťaté písmenká.
Možno vám to zachráni lowe. A možno urobí dobrú náladu ako mne.
Čo je to DRAHÉ?
Mne sa jednalo o cenu 60€ vrs 13€.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Ak nepočítam toho zeleného mužíka, kde kupujeme aj drahšie veci, ale je to overené, tak najdrahšia vec bola teraz nádherne červená bunda pre syna. Tuším 130€. A teda za podobnú cenu som aj sebe kozmetiku kupovala. To je už pre mňa drahšie. Najviac je to tak okolo 20€.
Na druhú stranu, stále balím a posielam balíky a tam sa čudujem, prečo niekto objedná za 10€. Či sa mu to oplatí, keď poštovné
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Jaaaj - tak môj bicykel bol DRAHŠÍ.
Nooo - tak my nakupujeme aj drahšie teda.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Maximálne asi kávovar, ale to bolo cez zeleného mužíka a to je už overené, tam nejak nemám strach
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Načo by som čítal? Do 14 dni mám nárok podať žiadosť o odstúpenie od zmluvy. Záruku mám 24 mesiacov. A tovar na mieru neobjednáva a keby aj, tak viem že nemôžem od zmluvy odstúpiť.
a takéto somariny “spotrebiteľ je povinný”. Spotrebiteľ je povinný len zomrieť nakoľko každý kto sa narodil raz musí zomrieť. A tam moje povinnosti končia. Spotrebiteľ nie je povinný nič.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Asi ti uniklo, že išlo o firemný nákup. Tam neplatia rovnaké podmienky ako pri bežných spotrebiteľoch. Riadi sa to iným zákonom
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Nikde nepíše pani, že nakup bol robený na “IČO”.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
"a navrch - jednalo sa o firemný nákup nie každodenný."
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Pred rokom som sa popálila pri jednom internetovom nákupe. Falošný eshop. Prekvapila ma moja banka, TB, asi po dvoch mesiacoch vymohla od banky, ktorá bola na druhej strane, peniaze späť. Asi to nie je pravidlom, co som cítala a klobúk dole, lebo to bola moja chyba.
Dcéra aj zisťovala, na čo si mám dávať pozor pri falošných eshopoch. V mojej deravej pamäti ostalo, že treba skontrolovať či majú aktívne sociálne siete FB a IG, tak už také robím hlavne ak raz do roka objednávam niečo zo sveta.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Možno aj heureka alebo obdobné stránky kde sú recenzie pomôžu. V každom prípade asi nekupovať od neznámeho s platbou dopredu. Napríklad kamarát mal veľmi zlú skúsenosť s mall kde objednal počas COVIDu rúška 3ks poslali 2 úplne iné. Bol to ale iný predajca cez ich platformu. Riešil to ale cez Mall ktorému aj platil na účet. Odpísali mu takú somarinu, že nech pošle dôkaz, že mu prišli 3 a nie 2 rúška a penaize vrátili len za dve. Ale ako pošleš dôkaz keď balík bol u nich prijatý. Tak som do neho hučal, nech to dá na SOI len z princípu. Išlo asi o 3e. No a bolo to riešené niekedy asi pred vianocami 2021 a až pred týždňom mu prišli nejaké peniaze z mall. Predajca má povinnosť vrátiť platbu do 14 dní od doručenia oznámenie o odstápení od zmluvy. Tam sa nerieši v zákone preukázanie, že či niečo spotrebiteľ vôbec poslal. Majú fakt profesionálnu podporu na zakazníckom servise. Tak už len čaká, že či mu príde aj vyrozumenie zo SOI.Nakoľko zvyknú tieto interentové obchody často vyriešiť reklamáciu až po tom, ako dostanú pokutu. A aj to nie vždy ...
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Ale od zmluvy môžeš odstúpiť len tak, že doručíš oznámenie o odstúpení a aj vrátiš tovar, nie že doručíš len oznámenie o odstúpení. To je málo.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Kupujúci má právo do 14 dni odstúpiť od zmluvy a toto doručiť písomne alebo ústne. Následne predávajúci má 14 dni na vystavenie dobropisu a odoslanie platby.
Ak kupujúci tovar nevráti a “ukradne” tento tovar tak predávajúci má právo dožadovať sa škody podľa iného zákona ale nie zákona o ochrane spotrebiteľa.
Žiaľ, taký je zákon tak to ustanovil zákonodarca.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Zaujímavé. Lebo v tých obchodných podmienkach, čo podpisuješ pri kúpe, že s nimi súhlasíš napr. som sa dočítala, že do 14 dní síce máš právo odstúpiť, ale si zároveň povinný do x dní ten tovar zaslať. Ale toto píšem KONKRETNY eshop! Nevravím, že každý to tak má.
Tak asi keď toto odsúhlasí zákazník vytvorením objednávky, tak asi platí aj táto "dohoda". Lebo napr. mnou overený český obchod, kde kupujem boty tak robí. Podmieňuje vrátenie peňazí vrátením tovaru.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Tak s týmto sa môžeš obrátiť na SOI a obchod dostane rovno pokutu niekoľko stoviek euro. Možno tam má ešte aj iné perličky v obchodných podmienkach.
Obchodné podmienky nemôžu prikazovať jednej strane viac povinnosti ako ma druhá. Obchodné podmienky môžu upravovať len nejaké drobnosti napríklad že môžeš odstúpiť v rámci dobrých vrahov do 365 dni a po tých zákonných 14 dňoch ti dajú poukážku alebo môžu upracit nejaké benefity v prospech spotrebiteľa. Určite nemôže byt v obchodných podmienkach spomenuté “spotrebiteľ je povinný”. Spotrebiteľ je povinný len zomrieť. Nakoľko narodiť sa môžeš ale zomrieť musíš a to vieš hádam aj bez obchodných podmienok že to musí každý z dôvodu kolobehu života a smrti :) …Pokial je predávajúci firma na Slovensku tak to je ako píšem ja. Ak je to firma v CZ tak ano, môžu tam mat trosku iné zákony lebo naozaj tam má predávajúci viac práv. Robil som v e-shope ktorý je v CZ, SK aj HU ale aj AT a keď chodila pošta, tak sme niekedy mali aj sprievodné listy a v systéme sme pozerali ako to riešiť a dokonca si v CZ aj účtovali poplatok za poškodenie obalu. Na SK to nie je možné. Tu môžeš kúpiť niečo napríklad IPhone a vrátiš to v krabičke od čaju nemôže ti nikto povedať nič. V CZ je bežne, že ti strhnú za to % z ceny tovaru.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
No veď toto: "Obchodné podmienky nemôžu prikazovať jednej strane viac povinnosti ako ma druhá. " ... teda sa mi zdá logické, že keď niečo nechcem, tak to vrátim a vrátia mi peniaze. Podľa toho, čo píšeš, sa to zákonu logické nezdá
Dobré vedieť.
Inak, originál (môže byť aj poškodený obal) požadujú aj slovenské firmy. A napr. za totál znehodnotený mi konkrétne táto moja česká firma nestrhla nič. Tak asi je to od toho ktorého obchodníka.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
A čo povieš na toto?
https://www.soi.sk/sk/informacie-pre-verejnost/Reklamacia-vyrobku-vs-vratenie-tovaru-bez-udania-dovodu.soi
"Po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy je predávajúci povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Na druhej strane, spotrebiteľ musí najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu. "
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Veď ako píšem, nemôžeš kradnúť. Ak im tovar nevrátiš tak to môžu a zrejme budú riešiť ako krádež. A môžeš mat z toho problémy. Ale to nemá vplyv na nič z toho, že tebe platbu za tovar do 14 dni od doručenia odstúpenia od zmluvy musia vrátiť.
Ak ty tovar nevrátiš tak potom sa dopustíš krádeže a je to na rozhodnutí obchodníka ako to bude riešiť. Zalezi zrejme od okolnosti a hodnoty tovaru.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
A zrejme si si prečítala “povinný” a “musí”. :) … tiež možno hračka so slovíčkami … na tom funguje cely právny systém na svete.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Och, tie lacné veci. Zarazila som sa pri kabelkách. Lebo aj sa mi páčila, nebola drahá. Ale potom som si uvedomila, že sa náramne podobá na jednu prefláknutú kabelku. A že teda asi to nebude celkom OK.
Z obchodných podmienok ma zvyčajne zaujímajú iba náklady na dopravu. Je ale pravda, že drahé vec moc takto neriešim.