O Sexe v meste, reklame a obyčaných ľuďoch

Určitú časť môjho života poznamenal seriál Sex v meste. Nadšene som sledovala (popravde stále sa občas vraciam) k jednotlivým dielom a sériám tohto kultového seriálu, ktorý mal premiéru pred 20timi rokmi. No áno. Tak šialene to letí.

A preto, keď na obrazovkách a v mojich mailoch sa začala premávať Carrienka v saténovom pyžamku, spomenula som si znovu na tie senzačné outfity a večne usmiate tváre.

Paradoxne – v tejto reklame ma upútalo to, čo sa už skryť pod make up asi nedá. Vrásky. Áno áno vážení. Nielen na Slovensko zavítala taká vec. Stárnutie napriek plastickým chirurgom valcuje aj západný kapitalistický svet a jeho celebrity.

Ale tak celkovo. Keď sa zamýšľam nad tým všetkým dokola, u nás ešte hodne panuje trend dokonalosti. Perfektné telá, úžasné tváre, široký úsmev, dokonalé zuby. Všetko to ide ruka v ruke so štýlom nestárnuceho kultu a asi preto nám aj donekonečna posúvajú odchodový vek do dôchodku. Lebo nevyzeráme vôbec amortizovane, že áno.

O to viac ma zaujali súčasní herci v reklamách. Všimli ste si? Už nie sú tak umelo krásni. V ich tvárach síce nechýba súmernosť, určitá gracióznosť, ale už to nie je taká neprirodzená dokonalosť.

Konečne začínajú do reklám obsadzovať skutočných ľudí. Dokonca niektoré značky zistili, že aj ženy sú rôznych tvarov  a môžu ... nie môžu ... ony sú nádherné.

O to viac ma v poslednej dobe zaujal fotograf Brock Elbank. To čo od neho vidím na IG by som mohla popísať ako prenádherné fotografie bežných ľudí. Jeho „špeciality“ sú nielen brady, pehy, ale v poslednej dobe ľudia s vitiligo – kožná porucha prejavujúca sa bledými škvrnami na koži. Ale on ich zachytáva tak božsky!A tak sa teším, že od tej neprirodzenej dokonalosti zo Sexu v meste sme sa hádam posunuli niekam ďalej. Že sa viac budem pozerať na skutočných ľudí v televízií. Ja viem, určitý stupeň estetickosti musí byť zachovaný, aj by som o to prosila, ale veľmi privítam realitu. Nech budúce generácie mladých žien nehladujú do veľkosti 6 a nemajú mindráky, že celý deň nevydržia v topánočkách na 8cm podpätku. Inak, viete čo som vždy tým televíznym hrdinkám závidela? Ten brunch – proste si v nedeľu doobeda sadnúť a jesť a klábosiť o tom, čo týždeň dal nad kopou dobrého jedla. A ono ma to nejak v živote dobehlo. Tiež sa mi spojili raňajky s obedom. Hlavne v pracovné dni. ... no lebo ráno nestíham.

Komentáre

Vidíš, a ja som Sex v meste neobjavila doteraz, ani neviem či som videla zopár celých častí, možno omylom? Bozkávam Ale obdivuje "vystajlovane" devy, v kostimcekoch, biznis satach, ihlickach ..., pre mna nemyslitené ... A vrásky sú fajn, na našich obľúbených heroch zisťujeme ako stárneme? Či to len oni? Chichocem saVeľký úsmevVáľam sa od smiechu po podlahe

Fakt? Tak toto som ja zas mohla asi ako jediný z mnohých seriálov. Tento sa mi zdal až tak silne uletený, až som to brala ako rozprávku a sci fi s pikantnejšími scénami. Toto pre mňa nemalo NIČ s realitou.

No a tie vrásky. Mňa prekvapila šírka orámovania očí v reklame, tak som začala googliť, že koľko vody dolu Váhom pretieklo a tak. Ono sa to pri tých seriáloch nezdá .... proste si človek pustí niečo a zrazu je to 20 rokov staré Váľam sa od smiechu po podlahe Aj teraz nedávno som mala pustených Priateľov prvé série a to je tiež 24 rokov dozadu od prvej klapky. A tam také - pošli mi to faxom. A chalani - "čo je to fax?" Váľam sa od smiechu po podlaheVáľam sa od smiechu po podlaheVáľam sa od smiechu po podlahe

Ale ešte aj iné som chcela. Celkom nedávno som čítala článok, ako niektoré firmy nielen siahajú po rozdielnych typoch postavách žien - tak ako je to v realite - proste na jedno miesto dajú aj 36 aj 54, ale aj to, ako prestávajú retušovať. Napr. takú celulitídu. Docela zaujímavé obrázky to boli k článku Úsmev. No a potom ako jedna nemenovaná odevná značka začala tiež ukazovať skutočných ľudí - modelky nemajú 20, majú odrastené vlasy, vrásky okolo očí a dokonca nedokonalý účes. Zaujímavá stratégia. Kus bližšia realite. Docela fajn zmena.

mne pri tej reklame napadlo iné

Včera som sa liečila po návšteve zubára. Ležala som a prepínala kanále. Chvíľu som sa pozerala na mňam - vyslovene telka o receptoch. A reklame. Akurat teda ta reklama bol pre mňa šok. Bolo poobede, niečo po 3 hodine. Špecifický čas na reklamu. A tam zrazu nejaké formátovacie priemyselné píly na drevo, stroje, ktoré dokážu riadiť aj tunely. Veľké obrábacie stroje. Všetko priemyselná technológia. Žiadne malé rodinné firmy, ale veľké fabriky...

Je mi viacmenej jasné, o čo tu ide. Len teda, fakt to museli zamiešať medzi hrnce? Však to ani nie je smiešne. Hlavne je to priehľadné.

Tak to by som chcela vedieť čo na tom ako primárny úmysel vidíš ty Úsmev.

Ja vidím:

1/ prišla raňajšia šichta domov a zapla TV Veľký úsmevVeľký úsmevVeľký úsmev

2/ lacný vysielací čas PohodaPohodaPohoda

3/ treba si od hrncov oddýchnuť Váľam sa od smiechu po podlaheVáľam sa od smiechu po podlaheVáľam sa od smiechu po podlahe

nazvala by som to daňová optimalizácia PohodaPohoda

Veľký úsmevVeľký úsmevVeľký úsmev

Presmerovanie finančných tokov do kultúry by nešlo? Reklama = kultúra akože

Aspoň tam boli nejakí dobrí herci? Chichocem saChichocem saChichocem sa

tam tuším ani herci neboli, aby to bolo lacnejšie. Tam boli iba stroje - no možno v dialke nejaká obsluha. Niečo ako dokumentárny film PohodaPohoda

som si spomenula - podvečer začal chodiť serial, niečo medzi krimi, komediou a romantikou. Je tam francúzska policajtka vo veku 40+. Síce ju volajú Barbie, ale inak vyzera celkom bežne, furt strapatá. A zaujalo ma, že skoro stále nosí nejaké skoro až neforemné čapice, normálne sa dajú vygoogliť tie obrázky.

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.