reklama

Niečo od Broni a odo mňa

Pridal/a Kamila dňa 30. 09. 2009 - 21:09

reklama

Dievčatá, veľmi som rozmýšľala, ako zareagovat a či reagovať na situáciu, alebo skor atmosferu aka tu v poslednej dobu panuje. Mudre slova mi nie su velmi blizke, ale velmi ma oslovil Bronin komentar na temu Krizove linky, v prispevku mladej devy, ktora nas ziadala o radu. Tak trochu naivne som mala podobnu predstavu aj o nanicmame. Naničmama dozrieva, ja vytriezvievam asi ako mnohe z vas a je mi to velmi luto. Nie sme Krizovou linkou, ale stale verim, ze prvou pomocou pre mnohe damy. Aj ked druha a tretia pomoc uz moze byt ina ... Co tak najprv zistit, ci sa mnohé z nás nepotrebujú len vyrozprávať, usporiadať vlastné myšlienky a samé nájsť riešenie.
Tu je Bronin komentar:

Na linke vlastny postoj a predsudky nemali co robit. Ak nam niekto zavolal-neriesili sme ci klame a uz vobec nie, ako ho "nachytat na hruskach". Bolo jedno, či je pribeh vymyslený alebo realny. Komunikacie vzdy bola podporná, otvorená a nápomocná hladat riesenia-rozumej, nie my sme hladali nase riesenia ale pomahali hladat volajucim tie ich.Lebo nepomozete cloveku, ak bude vykonavat vase riesenia. Ale ak sa nauci spoznavat vlastnu cestu. Casto/v zaciatkoch / ma "svrbela huba"-ze ved to ma take a take riesenie...Ale najskor som musela zistovat ocakavania a potreby toho drtuheho...Poviem nehorázny príklad- Dievca, zneužívané otcom.Nemalo na svete nikoho ineho. Chcela sa z toho len vyrozpravat. Vedela, že ked vystúpi z anonymity, otca zavrú a ona ostane sama- v detskom domove...Keby ste na nu vybalili vsetky jestvujuce postupy a co ma robit, povie dobre, a uz nezavola..Takto si isty cas vylievala zial a postupne sme splu v reci "objavili" susedku, ku ktorej chodila do azylu a otec pochopil, že sa o nom "vie" a dokonca pod tlakom udalosti sa externe liecil na psychiatrii...Jeje zostal domov, otec sa zmenil a ako bonus mala kamaratku susedku....
Chcela som tým len- často nám volali decká, v skupine- z plezíru a zabavali sa. Často volali s vymyslenými problémami...Alke v podstate sa potvrdilo, ze si len preverovali ako to funguje. a neskor, v case, sa ozvali v sukromi s realnym problemom, lebo zazili, ze postup, ktorý nasleduje, je pre ne bezpecny a nápomocný..Že ich nikto nikde "nezaregistruje" a neda premliet systemom, do ktoreho nechcu.
Ak sa mi tu na NM zdaju niektore veci vymyslene alebo cielene vzbudzujuce sucit, nereagujem, alebo ak sa zapojim tak s plnym nasadenim a chutou hladat cestu pomoci-nie moju- tu pisatelovu.Taky zvyk z linky. Lebo moje "zranene ego"-jesitnost, ze som marne cerpala svoje sily na niekoho druheho, kto si mozno vymysla je nic proti skodam napachaným tým, že druhých otlkam svojou nevierou a stabilnym postojom urcujucim mu miesto klamara.Nakoniec,take cvicenie nesebeckosti prospieva mojej dusi. Takze aj tým, ktoré v počiatkoch riešia vymyslene problémy, aby nabrali istotu a vstupili s tymi realnymi, aj tým, ktoré sa chcú iba zabavat na reakciach- mozem byt vdacná. Vzdy sa je co ucit. A ktokolvek, z akychkolvek pohnutok ziada o pomoc, tak verte, neverte, problem ma. Mozno nie ten, co napisal, ale ma.Lebo ak sme v pohode, tak nas takyto sposob komunikacie vobec nenapadne. Ani bavit sa nim.


reklama

reklama

Core, St, 30. 09. 2009 - 21:36

Presne - len ja by som to nevedela tak zostylizovat aby to malo hlavu a pätu. Mrkám

johana, St, 30. 09. 2009 - 21:40

Broni, úžasne vieš vystihnúť podstatu. Áno Áno Áno Zlomené srdce

A s týmto mám podobné skúsenosti:
Často volali s vymyslenými problémami...Alke v podstate sa potvrdilo, ze si len preverovali ako to funguje. a neskor, v case, sa ozvali v sukromi s realnym problemom, lebo zazili, ze postup, ktorý nasleduje, je pre ne bezpecny a nápomocný..

Takze aj tým, ktoré v počiatkoch riešia vymyslene problémy, aby nabrali istotu a vstupili s tymi realnymi,..

Ďakujem, že som si to mohla pripomenúť.

beika, St, 30. 09. 2009 - 21:41

tak toto bolo myslene namna???? mlada deva???
No v pohode ja sem už nenapišem a skusim si sama poradiť...aj ked to bude ťažke ale ok... prajem pekny večer...

Paulínka023, St, 30. 09. 2009 - 21:49

Určite to Beika nebolo myslené na Teba,Kamila to napísala len preto aspon si myslím aby sme nikoho neodcudzovali,je to stránka na vylievanie srdc a má pravdu,že každá z nás čo tu píše má nejaký problém či menší,alebo váčší to je jedno,len žuíadne odcudzovanie,neviem či to bolo dosť jasné....Zlomené srdce

fantika, St, 30. 09. 2009 - 21:51

beika toto nebol krok proti tebe...ale Kamilka praave ze chce vyzvat baby aby boli empatickejsie a tolerantnejsie..kludne piis nadalej moja..naajde sa vela dievcat co to ciitat buduu a ked vedia poradia..Úsmev

Kamila, St, 30. 09. 2009 - 22:20

beika, ty si to vzala z opacneho extremu, poslala som ti mail.

Daniela., St, 30. 09. 2009 - 22:42

Nakoniec, ved aj vymyslemne pribehy mozu v skutocnosti niekomu pomoct, niekto uplne iny, kto ma podobny problem sa v takychto riadkoch najde. Nieco ako pasivna skupinova terapia. Ved sme ludia a co robime je "iba"ludske. Z oboch stran (myslim tym toho, kto ziada o radu, aj toho,kto radi). Úsmev

tyjamy, St, 30. 09. 2009 - 23:10

kiez by sa k niektorym problemom vyjadrovali iba baby...co vedia poradit..co si bud niecim podobnym presli..alebo zazili nieco podobne v rodinach....ked neviem poradit..tak si len pribeh precitam a nebudem fylozofovat zbytocne...pripadne davat nerealne rady....Pohoda

Kamila, St, 30. 09. 2009 - 23:20

Aj take obcas treba, ale nie vzdy, hned a za kazdu cenu. Naozaj sme kazda ina.

Daniela., Št, 01. 10. 2009 - 09:17

Alebo dokonca chytat toho, kto dava rady, za slovicka. Odkazovat linkom na jeho vlastnu charakteristiku v kolonke "Kto je kto" tvrdiac, ze vodu kaze a vino pije, nevediac, kto to naozaj je, ake ma problemy a co prezil. Aj taketo "hviezdy" mame medzi sebou a mne je z toho smutno, ja tieto ubohe provokaterky nemusim, ale typicky skorpionsky nimi opovrhujem. Vlastne mi nestoja ani za tuto malu reakciu, ale nakoniec, preco nie. Je to vlastna skusenost, ked som pisala jednej mamke, tak som si nasla odpoved od niekoho uplne tretieho s vycapenym linkom na mna (to, co o sebe same piseme vo vlastnom profile) a tvrdenim, ze ja som inac spravila a inac radim. Smiesne a ubohe a zaroven, ze Erko....Mlčím
Suhlasim s tebou Tyjamy.

lusesita, St, 30. 09. 2009 - 23:19

Kami a broni, uz v beikinom blogu som na vas reagovala,takze este razTlieskam Áno..... som rada,ze si bronka sem napisala svoj pohlad z vlastnej praxeÚsmev

Baba, St, 30. 09. 2009 - 23:40

Beika, oslovenie "mlada deva" nie je negativne.Tu sa vselijako oslovujeme. Takze klud! A Kamilka je zakladatelka tejto stranky a jedna dobra dusa.

beika, St, 30. 09. 2009 - 23:43

dobre už rozumjem... v pohode.

balalajka, Št, 01. 10. 2009 - 09:06

Zlomené srdce prepásla som to v beikinom blogu - nečítala som celý ako sa vyústil, ale pripájam súhlas k broninmu "vyznaniu".

lia6, Št, 01. 10. 2009 - 09:13

pripájam saTlieskam Tlieskam Tlieskam , v beikynom blogu som sa nezapájala, lebo smeroval -ani neviem ako sa vyjadriť, no proste nie k môjmu srdcu blízko. Niečo som včera zaregistrovala, že Beika sa stretla s Babou(ak sa nemýlimHambím sa )-idem posondovať, ako to skončilo. Broni, niet čo dodaťÁno Áno Áno a že po kom tie dievky mášZlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Slnko

Polárka (bez overenia), Št, 01. 10. 2009 - 10:10

Citam, travim... Priznam sa, nejde to lahko. Asi ako ked velhad prehltne slona Hambím sa . Chapem, rozumiem, ale potrebujem to este stravit. Kvietok

Kamila, Št, 01. 10. 2009 - 10:42

Tu nejde o to, ze chcem robit cenzuru, striktne nieco nariadovat, len by som rada ak by sme sa vsetky spolu zamysleli, co sa so strankou deje, lebo ked sa z mnohych stran docitam, ze dievcata maju obavy vobec otvorit stranku, ktoru radi navstevovali, tak mi je ozaj smutno. Aj "nakopavanie" a "otvaranie oci" tu patri, len moj nazor, ktory som tu uviedla, nie vzdy a vsade a za kazdych okolnosti. A slusnost taka ludska, tolerantnost ... je aktualna za kazdych okolnosti pre vsetky damy.

alexa35, Št, 01. 10. 2009 - 11:08

Som rada, že si to napísala - ty aj Broňa, pravdupovediac, nepoznám ťa osobne, Kamila, len z tvojich riadkov, no po uplynulom týždni-dvoch, som trochu čakala tvoj nechcem povedať zásah, ale reakciu, niečo-lebo ja sama by som možno nebola spokojná na tvojom mieste, keď si vyprodukovala také super dielo, aby sa uberalo smerom, ako to bolo možné vidieť v poslednej dobe... Je to aj môj osobný postreh-veľmi rada som tu chodila, no to sa za posledné týždne zmenilo... Ale určite je cesta späť, alebo nejaká nová...Úsmev Držím palce.

Polárka (bez overenia), Št, 01. 10. 2009 - 13:23

Kamilka,

ja som sa o tom pobavila s Ankou. Ta mi to polopatisticky vysvetlila /mudremu napovedz, hlupeho kopni Chichocem sa /. Preto pisem, ze chapem, o com Brona a Ty pisete. Lenze moje ego, tak to uz je inaaa. Ja to chapem, len ta moja suciastka /ego, ktore ma niekedy ozaj rozmery slona - pracujem na nom, aby sa aspon kapaaaanek zmensilo/ to potrebuje stravit. Niektore zmeny neviem uviest do prevadzky z vecera do rana.
Taaaakze... Idem radsej robit nieco bohulibe, napr. konecne nastartovat moj fotak /bodaaaj by naskocil/ a pofotit steniatka z utulku. Dat dokopy deky, vankus, a paplon, aby hafikov malo co hriat. A este kuknut na tyraneho labradora, ktoreho chceli v inom utulku utratit Plačem . Chudak, vraj je v zalostnom stave, kost a koza - dufam, ze to prezije Zlomené srdce .

brona, Št, 01. 10. 2009 - 14:34

Polárka- super že na tom pracuješ.Pre nas niektorých je to celozivotne dielo.Lebo ked sa zda, ze uz je hotovo-pridu ony- EMOCIE- a uz je veselo... Chcem ti len povedat, ja som na take daco trenovana/vycvik pre pracu na linke aj praca na nej, lektorske kurzy na pracu lektorov atd../, naviac som od prirody viac pozorovatel ako invazivny ci konfrontacny typ cloveka, moje chute pomahat/aj ked od toho umres, ale pomozem ti, co si slepý, ved ja ti otvorim oci...atd/ tiez presli svojim vývojom- danost, pre ktoru mi žartom ucitelia aj naši vravievali advokat chudobnych tiez presla svojim vyvojom-a napriek tomu vsetkemu, to, čo mi je prirodzene pri druhych, este vzdy nezvladam pri vlastnych detoch.Tam, kde by som to najviac chcela mat zvladnute, funguju este aj ine sily...A moje emocie-ktore so mnou obcas zamatu, miesto aby som ich prezivala a kamaratila sa s nimi-bojujem a potom sa cudujem...
Ze ta to oslovilo a vies o com sa pise-ma to pre teba svoj obsah-znamena, ze ten obsah uz v sebe mas. A to je skvely zaciatok. Drzim palce.Kvietok Slnko Kvietok

Polárka (bez overenia), Št, 01. 10. 2009 - 20:28

Dakujem - a ja slubujem, ze budem trenovat. No sem tam ma tie emocie proste dozenu, a plapolaju so mnou, ako s cervenou vlajockou na prveho maja :-/. Aaaach chce to asi cas Kvietok Slnko

klodik, Št, 01. 10. 2009 - 12:41

Napíšem len vlastnú skúsenosť.Raz mi Kamila poslala jednoduchý stručný mail, ktorý sa týkal nášho Filipka, dala podnet Jozefovi, oslovila ho a následne mne poslala tip ako by som mohla Filipkovi pomôcť.S láskou som jej pomoc prijala a Jozefa som oslovila a on naštartoval tak úžasné a jedinečné Filipkovo vyliečenie.Nepotrebovala som ani nakopávať, ani oči otvárať...

A tých milých, naozaj nápomocných mailov som od dievčat z tejto stránky dostala veľmi veľa a aj vďaka nim sa nám podaril zázrak nad ktorým krútia lekári hlavou.Kvietok Kvietok Kvietok

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama