Dobry den p. advokat,
mam na Vas otazku ako postupovat v pripade reklamacie. Kamaratka kupila mobilny telefon cez internet. bol takmer novy, mal aj zarucny platny list, imei kod telefonu a stitok na zarucnom liste su zhodne . po case zacal haprovat , zasla do predajne kde bol kupeny, tam jej ho vsak odmietli prevziat s tym, ze bol kupovany na akciu ako sucast zmluvy o pausale a preto ho moze reklamovat len osoba kt. ho zakupila. Vraj to suvisi zo stornovanim tej zmluvy, aby sa nestalo ze vystornuju ineho zakaznika...problem je ze clovek co jej ho predal je dlhodobo odcestovany v zahranici a nie je mozne sa s nim momentalne spojit.
Prosim poradte nam.Vdaka
Dobrý deň,
podľa toho, čo Vám bolo povedané u dotyčného mobilného operátora, teda že reklamovať môže len osoba, ktorá si mobilný telefón zakúpila (a pokiaľ sa na to aj ja osobne dobre pamätám, naozaj je tomu tak), asi ako jediné riešenie ma napadá, aby Vám dotyčná osoba udelila plnomocenstvo, na základe ktorého by ste túto reklamáciu mohla uskutočniť aj Vy. Toto plnomocenstvo musí byť podpísané splnomocniteľom (osoba, ktorá si mobilný telefón u mobilného operátora kúpila), ako aj splnomocnencom (teda Vami), pričom platí, že Vaše podpisy na plnomocenstve nemusia byť úradne overené, zákon si to výslovne nevyžaduje, takže plnomocenstvo možno napísať a podpísať aj v zahraničí a zaslať Vám ho poštou, následne by Vám už nič nemalo stáť v ceste, aby ste reklamáciu uskutočnila Vy osobne.
Pekný víkend želám.
Mgr. Róbert Bános, advokát
Dakujem, uz sa to vyriesilo