Baby potrebujem zasa poradiť s tým naším malým huncútom. Tentoraz však nič nevyviedol, ale ....
Zašli sme dnes na zápis do škôlky čo máme tu v mestskej časti (podotýkam najbližšia iná je nejakých 14 km), škôlka je krásna ale ... z riaditeľky som nadobudla strašný dojem, učiteľky vyzerali celkom milé.
Teda v čom to bolo ..... vošli sme ku nej do kanclu a malý (moje zlaté ADHD dieťa) sa hneď realizoval, vyliezol na stoličku vzal si ceruzku a počmáral jej obal. Zagánila na neho.... Pri debate som spomenula že je hyperaktívny, zasa na mňa čudne pozrela a keď nám šla ukazovať triedy (boli sme aj s kamoškou a jej synom - pokojnučké ideálne dieťa - doslova vzor) tak začala že hyperaktivita si vyžaduje viac práce a bla bla bla že bude musieť ku psychologičke, načo som jej povedala že sme už objednaní - diky KAMI za kontakt(myslela si že ma tým nejako poníži alebo čo, no zostala zaskočená)....
Proste som z nej nadobudla strašný dojem. Ja viem že riaditeľka nebude snáď mať môjho syna v triede, ale čakala som reči typu (kedže je málo detičiek a aj školky bojujú o každé jedno), že Mamička nebojte sa, na to sme tu aby sme si s ním poradili, .... a podobne....
Baby čo máte hyper decká, aj tie čo nemáte, čo mi poradíte? celý deň mám hlavu v smútku... Mám začať hľadať inú škôlku, existujú vôbec nejaké špeci škôlky pre hyper detičky??????
Vopred ďakujem :-}:-}:-}:-}:-}
childus, to sa neda len tak si vybrat ucitelku, deti su podelene do tried podla veku, tak nemozes dat napr. 3 rocne decko medzi predskolakov, len preto, ze prave tam je najsympatickejsia ucka
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
neviem z akého mesta pochádzaš ale aj keď ja som z malého mesta miest v škôlke nieje až tak veľa že by sa škôlky museli biť o každé jedno dieťa... a podmienky môžeš diktovať v súkromnej škôlke kde si všetko platíš ale v štátnej/obecnej/ škôlke by som stavila na to sa slušne dohodnúť na podmienkach.. aby si neskončila bez škôlky...
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Ja by som tiež nastúpila do tejto škôlky-inak aj naša malá ide od 1.4 do škôlky- a presne si stanovila pravidlá -ved je to Tvoje dieťa a ty si za škôlku platíš-nie riaditeľka.Skús a uvidíš,ak to nepôjde skús medzitým ešte inú škôlku-alebo skôr než nastúpi do tejto ešte spolu niekde zájdite a uvidíš ako zareagujú tam.ja našu idem dať do škôlky,ktorá bude od septembra síce súkromná,no finančne to bude robiť nejakých 300-500sk viac-ale mám veľmi dobrý dojem z učiteliek aj riaditeľky-aj ked táto školka je staršia a čakaju ju rekonštrukcie-ale boli k nám veľmi zlatý-dokonca nás pozvali aj na karneval aj tento aj minulý rok aj ked ešte do nej nechodíme.Rok tam už mám prihlášku a vlastne odvtedy ako keby sme do škôlky už patrili,volali nás pohrať sa s detmi,ked sú na dvore-chodili sme,nik nás nevyhánal,aby si zvykla a ine maličkosti čo veľmi potešia.Vieš je to o prvom dojme určite a tvojom pocite-ten materinský nikdy nesklame.Ak si ty cítila ,že niečo nie je v poriadku,asi nebude-ale možno mala len zlý den riaditeľka-všetci ho mávame.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Dievčatá, máte niektorá skúsenosti so škôlkou typu Montesory (neviem ako sa to správne píše). Sú to asi súkromné škôlky, viem na akom princípe zhruba fungujú, ale netuším či by mohli byť vhodnejšie pre hyperaktívne dieťa.
Hroši, ty si niekde písala, že u vás sú dosť ústretový voči takýmto deťom, spomínala si staršiu dcéru. Neviem či je už v škole, ale čím je to iné ako u nás?
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
neviem, či zrovna montessori škôlka je vhodná pre hyperaktívne deti. skôr waldorfska pedagogika sa mi zdá taká "aktívnejšia". montessori je dosť o vlastnom osobnom priestore, hračkách presne v poličkách, keď sa dieťa chce pohrať, musí sa spýtať, či môže, musí dostať pokyn od druhého dieťaťa, že sa môže zapojiť. Aj keď dieťa je pôvodne od narodenia nastavené na určitý poriadok, aj dokola sa opakujúcu rytmus, toto sa mi zdá strašne sterilné. Chceš sa hrať? choď si pre svoju podložku, aby ostatný videli, že más okolo seba vytvorený priestor... Učiteľky sa snažia pôsobiť len ako model, aby dieťaťu niečo predviedli a dieťa sa potom zapájalo samo. vždy keď som bola na nejakej prednáške o montessori, som sa válala od smiechu, keď som videla učiteľku ako gúľa očami a snaží sa len pohľadom upriamiť pozornosť dieťaťa.
Mám pocit, že tento systém je trochu zastaralý. M.pedagogika bola vytvorená ako systém pre sociálne slabšie, možno aj psychicky problémovejšie deti. mali by ju trošku rehabilitovať do súčasnosti. Možnože "kecám" do niečoho, čo ovládam len teoreticky, ale mne sa javí takto.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Kami, veľmi ťažko sa mi porovnáva, nakoľko nemám skúsenosti so škôlkami. To čo viem, je iba z rozprávania. Ono podľa mňa je úplne jedno o akú školu alebo škôlku ide. Celé je to len a len o ľuďoch.
Nina (staršia) tu (vo Švajčiarsku) bola v dvoch škôlkach. Obe mali skvelé učiteľky a skvelé šéfky. Už som čosi kdesi písala, len neviem, kde, takže...
V tej prvej to bola celodenná jaslo-škôlka. Brali tam deti od 3 mesiacov a umožňovali tiež školákom u nich obedovať, prípadne zostať až do večera. Otvorené tam mali od 07:00 a končili o 18:00 Mali vlastnú kuchárku, takže denne čerstvo navarené. Jedlo bolo vynikajúce. Varila im Thajčanka, takže bolo veľa zeleniny a ovocia. O 8:00 mali spoločné raňajky, takže nám odpadol doma stres z rýchleho oblieka, umývania a raňajok. Deti mohli rodičom kývať z okna, dosť im to pomáhalo prekonať odlúčenie od rodiča. Potom mali spoločnú aktivitu, potom voľné hranie, desiata, obed a poobedňajší spánok. Popoludní chodievali von do ich záhrady. Na jednu skupinu detí bola učiteľka a jedna študentka-praktikantka. K dispozícii boli plienky, fľaše, kefky, cumle, proste všetko. Ak mal rodič špeci požiadavky, tak mu bolo vyhovené. Vždy bol braný ohľad na to, ako aktívne/neaktívne dieťa je. Detto komunikácia.
Druhá je súkromná, medzinárodná celodenná jaslo-škôlko-škola. Tu to funguje podobne, akurát obedy im vozia z jednej reštiky, kde šéfka dohodla špeci ceny a jedlo prispôsobené deťom. Tu nám pribudol ďalší jazyk. Okrem nemčiny sa učia aj anglicky (nemčina podľa švajčiarskeho školstva, angličtina podľa britského). Otvorené je od 07:00 - 18:00 Vyučovanie je od 08:30-15:30. V tejto budove je aj ZŠ.
Deti začínajú od 2 rokov chodiť do tzv. Junior Playgroup a učia sa iba anglicky. V troch idú do Senior Playgroup a učia sa 2a1/2 dňa anglicky, detto nemecky. Majú omnoho viac aktivít, ako v tej prvej. Každý pondelok chodia plávať, v utorok majú spev, v stredu od 12:00-15:30 chodia do lesa, za každého počasia, štvrtok chodia cvičiť a v piatok majú tanečnú.
Hravou formou sa začínajú učiť abecedu a počítať do 5 v oboch jazykoch. Ráno sedia v kruhu, spievajú uvítaciu pesničku, potom im učiteľka číta alebo sa učia dáku pesničku. Desiata. Potom kreslenie, maľovanie, vyrábanie napr. kuriatok, príp. pečenie...
Po obede kto chce spí, kto chce číta s učiteľkou, alebo počúva hudbu...V tomto čase sú spojené 4 triedy, nakoľko nie všetky deti zostávajú celý deň (Sr.+Jr. + škôlka + Reception). Odhadujem, že ich tam je asi 20. Vtedy sú s nimi 2 učiteľky + 1 praktikantka. Výhodou, podľa nového je, že ak sa ráno mamina rozhodne, že tam dieťa nechá aj poobede stačí povedať učiteľke.
V 4. rokoch sa presunú do škôlky, kde sa pripravujú na školu hravou formou. V stredu chodievajú každý druhý týždeň na kone.
V 5. rokoch sa rozhoduje, či bude dieťa pokračovať v škôlke alebo pôjde do tzv. Reception. To je kvázi 0-ty ročník ZŠ. Vyučovanie je max. do 12:00 až od 1. triedy do 15:30 Popoľudňajšie aktivity majú potom, kto ostáva, ako v škôlke. Ináč sa chodí do Reception od 6 rokov.
Natalka je v Sr. Playgroup. Nina v reception. Tým, že bola od narodenia aktívne dieťa so sklonom k hyperaktivite a hltala knihy, zaradili ju do reception ako 5 ročnú. Klasicky som s ňou zažívala počmárané steny, tony papiera, plastelíny, lepiacej pásky, farieb a čojaviem čoho všetkého oblepeného po celom dome. V pohybe je nonstop, ale neznáša prechádzky. Ako náhle sa dostáva do monotónnej činnosti, tak začne byť nervózna a agresívna. Sú obdobia, kedy veľmi zle spáva, takže je cez deň unavená. O všetkom som s učiteľkami hovorila, čo veľmi pomohlo. Majú k nej individuálny prístup. Nenútia ju robiť to isté, čo robia ostatné deti. Ak majú deti vyfarbiť obrázky a ona nechce, tak jej dá učiteľka pod obrázky písať, hodiace sa slovo. Prípadne jej dá počítať. Veľmi to pomáha, nakoľko s ňou aj učiteľka potom omnoho ľahšie môže pokračovať v ďalšom učive. V podstate ju chceli dať do prvej triedy, ale to som nechcela, lebo emocionálne rozhodne nie je ešte tak ďaleko. Jej vnútorný nepokoj sa prejavuje okusanými nechtami a cmúľaním palca, keď je unavená. Na jednej strane pôsobí ako malé dieťa, na druhej ako väčšie. V klasickej kantonálnej škole by bola úplne hotová, lebo tam je prístup iný, skôr sa prispôsobujú slabším žiakom.
Nedá sa však ani tu hovoriť v globále. V každom kantóne je to ináč. To čo je v tejto medzinárodnej škole super, zas nemusí byť napríklad v Zürichu.
Keď som vyberala škôlky, tak som hľadala dáke referencie, išla si pohovoriť so šéfkou, zoznámiť sa s učiteľkami a prvý mesiac som chodila na obhliadku. Stačilo mi 10-20 minút denne v prvý týždeň, aby som nadobudla ako taký pocit. A keď mi chodila Nina domov spokojná a tešila sa na ďalší deň, tak som vedela, že je to OK. V podstate v tej prvej sa sama pýtala, či by mohla zostávať aj na obedy, lebo sa jej páčilo obedovať s deťmi. Začala chodiť ako 2,5 ročná 2x týždenne (narodila sa Natalka a babka nebola po ruke žiadna). Ako 3.ročnú sme ju presunuli do tejto medzinárodnej. Chodila tiež len doobeda 3x, po čase každý deň a neskôr sme pridali aj poobedia. Natalka začala od 2 rokov, lebo sa pýtala, že chce chodiť s Ninkou. Tak sme ju pokusne nechávali 2 doobedia a postupne predlžovali. Teraz chodia obe 2x od 8:30 do 15:30, 2x do 13:00 a 1x do 14:00 Bolo obdobie, kedy chodili každý deň do 15:30, ale boli veľmi unavené, tak sme to skrátili tak, aby mohli mať všetky spomenuté aktivity.
Ešte ma napadá. S Natalkou chodi do skolky jeden chlapec, ktorý nesmierne place kazdy den, nakolko je tam od nevidím do nevidím. Učiteľka si ho vždy vezme na ruky, rozpráva sa s ním a venuje sa mu každé ráno toľko, koľko sa len dá. Akonáhle všetci rodičia odídu, malý je kľudnejší. Sme tam tri maminy, ktorým deti kývu z okna a je sranda vidieť, ako všetky deti povyliezajú na taký schodík pod oknom a nám o život mávajú. Aj ten malý. Učiteľka vravela, že majú z toho normálne všetci lepšiu náladu. Je to taká prkotina, ale osobne sa mi páči, že aj toto deťom umožnia.
Uvažovala som aj o Montessori, ale nepočula som nič pozitívne, tak som to prestala riešiť. Myslím, že v tejto škole už zostanú. Treba ich síce denne voziť do vedľajšej dediny, ale stojí to zato.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď. Škoda, že u nás také nie sú, alebo aspoň o nich neviem. Ale už som počula o základnej škole, na trochu podobnom princípe v Prešove.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
nevies nieco blizsie, kami? o tej presovskej skole?
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Na Solivare súkromné bilinguarné (neviem ako sa to píše)gymnázium, teraz pridali aj ZŠ. Kámoška tam dáva dvoch chlapov od septembra a je spokojná. Poobedňajšie aktivity vyzerajú podobne ako tie čo spomínala Hrošica.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
dakujem, skusim daco vygooglit
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Nehodíš to na hlavnú stránku, veľmi zaujímavé čítanie_
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
"Odhadujem, že ich tam je asi 20. Vtedy sú s nimi 2 učiteľky + 1 praktikantka." xixixixi Krásna to robota!!
Bežná situácia v bratislavských škôlkach je 20 - 25 detí a jedna uštvaná učiteľka, ktorá má okrem pedagogickej práce na starosti ešte milión iných vecí. A to všetko za sotva 10 tisíc čistého...
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Náš drobec je tiež nadmieru aktívne a navyše samostatné dieťa,neznesie v ničom poradiť, nič ukázať a vydrží sedieť pár sekúnd iba na toalete, inak je v kuse v pohybe.
Div sa svete, hlavne som sa divila ja, v školke je ukážkovo vzorné dieťa. Všetky učiteľky ho doteraz chválili, že aký je učenlivý, že sa v kuse rýchlo zlepšuje, poslúcha!!!!!!!!!!!, zapája sa.... a hlavne, že sa dokáže sústrede hrať, lebo väčšinou sa ostatné deti hrajú "pojašeno" a nekoordinovane. No aj doteraz sa ti ťažko verí, že je to pravda. Mali sme však také niečo ako medzinárodný deň, potom minulý týždeň športový deň, a iné akcie, kde prídu rodičia a môžu vidieť svoje ratolesti.
Bola som spokojná, pretože naozaj to čo mi hovorili je pravda. Nerobím z neho géniusa, len sa mi zdá, že predsa má viac rôznorodejších aktivít, že ho to zaujme..
Určite závisí aj od učiteľky. V Emirátoch môžu "cudzinci" chodiť len do súkromných inštitúcií. A kvalita je odrazená aj v cene. Takže ak si nevyberie človek to úplne najlacejšie, tak je to pomerne slušné...
Rozdiel tu je aj v tom, že napr. či už škôlkach, či školách asi do -2-3 triedy je vždy jedna učiteľka a jednaj "pomocníčka", ktorá sa stará o nošteky, zadočky, behá s nimi na wc, ak treba prezlečie... Učiteľka okrem učenia, či hrania, spievania nerobí nič iné.. Učiteľky nie sú nervózne, vystresované a deti ich majú radi. A snažia sa zvládať rôzne typy detí, lebo aj v triede nášho drobca som si uvedomila, že je fakt anjelik, a niektoré iné deti, sú na tom podstatne horšie.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
No presne, zatiaľ je to o mojom inštinkte, ale musím povedať že ten ma zatiaľ v živote nesklamal.
My sme zatiaľ boli iba na zápis, do škôlky by mal nastúpiť v septembri, čo je ešte pol roka, viem, môže sa malý ešte dosť zmeniť. Ale aj tak, výber škôlky je dôležitý.Učiteľku a triedu si vyberať u nás nemôžeme, presne ako napísala Monika, tu sa detičky prideľujú do tried.
Ešte aj tak zájdeme k lekárke pre potvrdenie a prihlášku odnesieme spolu s manželom, uvidíme aký dojem nadobudne on.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Ahoj, ja mam hyperaktivne dieta a k tomu je este aj epileptik. Teraz ma necelych 6 rokov, do skolky chodi od troch rokov a od septembra ide do skoly. V skolke sme nikdy nemali problemy, aj ked som sa velmi bala. Dieta vacsinou strhne kolektiv. Chodi uz do tretej skolky / kvoli vecnemu stahovaniu/ ale nikde sme nemali tazkosti, a to som ich nejak specialne nevyberala,proste boli blyzko, alebo mali volne miesto. Pri zapise do skoly vytrhala vsetky papiere z tlaciarne riaditela ZS, ukradla ceruzku z stola a pokreslila nabytok . A do skoly ju vzali bez problemov. Ja si myslim, ze z toho netreba robit taku vedu a diagnozy brat s rezervou / aj tie nasich ucitelov, ktory si myslia, ze si diagnozy vymislame mi mamicky, lebo nam to robi dobre:-//.Dufam, ze som Ta trosku upokojila.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
ahoj , moje nadmieru živé dieťa chodi do školky od septembra,
prv som sa ho fakt bála dať .ale ked mal odklad školskej dochádzky tak som sa rozhodla to skusiť a ...no začiatok nebol moc ok aj ked malému sa páčilo ale pani učitelka nám hned referovala bol zlý ,neposluchol,bežal,nesedel ked deti a podobne ...nuž reku vydržime ale po tretom dni sa chlapec sťažoval že ho učitelka chela zavrieť do pivnice, podobne a že dostal po uchu !! na druhý den som v školke urobila halo.sťažovala som sa a stanovila som si podmienky ako sa bude s mojim dieťaťom zaobchádzať .tak nám nastala vojna-nerozprávala sa odutá chodila a podobne...prežili sme aj malému sa nič nestalo a po mesiaci nastupilo do školky dalšich 5 deti zo soc.slabšich rodin čo maju školku po 1 sk.a tu sa učitelka s nami začala rozprávať a po pár dnoch aj deniska chváliť a neskor dokonca povedala že keby bolo aj viac deti takých ako on.
no skrátka dostala do triedy ine deti so zlým správanim bez hyg.návykov a podobne a zrazu sa jej moje aktívne dieťa nezdalo zlé.
no myslim že svoje urobilo aj to že som si dokázala stanoviť hranice a podmienky a teraz to rešpektuju.... ale sme so školkou v celku spokojný už tam je aj dcérka a počitame že v septembri pojde daľšia.a ten moj ,zmätok rýchli ,hehe dostal druhý odklad do školy...tak budu mať radosť učitelka
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Myslím,že Hrošica to vystihla perfektne.Je to predovšetkým o ľuďoch.Môže byť perfektná škôlka,aj učiteľka.No nemusia si padnúť do oka.Žiaľ,aj to sa stáva,aj keby nemalo.Záleží,aj od očakávania rodiča.Čo vlastne od učiteľky čaká.či mu bude všetko tolerovať,či ho bude chcieť aj čosi naučiť...Občas totiž učiteľka dieťaťu nechce zle,len rodič si to tak vysvetľuje.Samozrejme,aj opačne.Vlastná skúsenosť.Ako sú rôzne typy ľudí,sú aj rôzne typy učiteliek.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Ahoj. My sme boli na zápise dvakrát. Prvýkrát nás ani nezapísali, dcérka mala, resp. ešte ani nemala pri zápise 2 roky a keďže sa hlásilo tak veľa detičiek, my sme dostali šancu až o rok. Pani riaditeľka si so mnou podala ruku, predstavili sme sa a potom si kvokla k Vikinke, podala jej ruku, Ja som Lida a spýtala sa na jej meno. Dala najavo, že ju berie ako rovnocennú partnerku, čím si ma hneď získala. V našom meste sú dve školky, plus ďalšia, čo k nám patrí, detičiek je tu veľa, preveľa, takže rodičia si nevyberajú školky, ale školky si veberajú deti. Samozrejme, že sú uprednostňované deti tých matiek, čo nastupujú do práce a keď ostane miesto, zoberú aj detičky, čo majú mamy doma - či už sú ma MD alebo sú žienky domáce. Vyberá sa aj podľa veku. Bývame tu len tri roky, nepoznám učiteľky, ani školky, počula som odporúčania aj na jednú, aj na druhú školku. Vyriešili sme to tak, že sme dcérku prihlásili do školky, ktorá je k nám bližšie a ktorú mám po ceste na vlak. Takže od septembra nás čaká každodenná dochádzka do školky. Do práce som nastúpila už v máji, tak tento čas prekleňujeme tým, že pár týždňov som vodila Vikinku k jednej mamine na stráženie a teraz moja prázdninujúca sestra sa o ňu stará a o pár dní pojde prvýkrát sama na prázdniny k starým rodičom. Som zvedavá, ako to zvládneme. Do školky sa určite tešíme, dúfam, že ma prvý dojem - velmi pozitívny - nesklame.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Mile mamičky.Vie mi niektora z vas poradit?Moj syncek bude mat v july 2 rocky a neviem ci mame ist na zapis do skolky teraz alebo az na rok.Dakujem
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Zuzimm, radšej si založ vlastný blog - na zelenej lište hore klikni na "Pridaj obsah". Otvorí sa ti ponuka, z ktorej si vyberieš "Príspevok blogu." Klikneš a otvorí sa ti okno, kde už priamo píšeš svoj blog - nadpis, text, odošleš... Keď sa takto "prilepíš" do tri roky starého blogu, moc odpovedí nedostaneš.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Nedavno som aj ja riesila problem skolka - dieta.
Nechce sa mi to rozpisovat, ale prvy dojem je vela krat spravny.
Skus ho tam dat, ale hned si daj podmienky.
Razne jednaj, lebo ak zbadaju, ze si nie si celkom ista s nejakym pravidlom robia si s nim ako len chcu...
v tvojom pripade by som dala jasne najavo, ze ADHD nie je postihnutie, ktore sa neda zvladnut.Vyber si ucitelku, ktorej to problem robit nebude, a hlavne nech sa paci malemu...takze prejdite vsetky triedy s malym a kde sa bude najlepsie citit - tak tu mu urci u riaditelky.
Inak, niekedy mi pripadaju nase ucitelky ako prispate, hlavne tie starsie... cest vynimkam. Asi sa zabudli este v socializme.
My zajtra nastupujeme znovu, po druhy krat do skolky.
Uvidim ako sa mu bude pacit tato, nova skolka a mlada ucitelka.:-}