reklama

Talent alebo?

Pridal/a - dňa 28. 09. 2008 - 22:04

reklama

Drahé naničmamky, určite viaceré pozeráte televízorÚsmev a sledovali ste aj dnešný diel Slovensko má talent.
Jedno dievčatko, maličká, tučnučká, "rozprávala" príbeh o káčatku. Od prvého okamihu bolo vidno, že má obrovitánsku trému, po každom slove výbuch smiechu, samozrejme smiala sa celá sála a samozrejme nasledoval obrovský plač. Ja ako MAMA som plakala zarovno ňou, jej rodičov /alebo kohokoľvek kto tam bol s ňou/ by som asi najradšej ukameňovala. Nepredviedla nijak výnimočný talent, iba si /takmer/ zničila sebavedomie načisto.
Takmer preto, lebo citlivá porota sa vynašlaÁno Áno Áno .
Ja viem, že pre nás sú naše deti vždy výnimočné a jedinečné, ale nepreceňujme ich a prosím, sú to deti. Je krása, keď má niektoré dieťa naozaj talent a žiadna hanba nie je predviesť ho, ale...
Ani neviem, čo chcem týmto zdeliťPlačem Plačem Plačem
Asi len to, že som nešťastná, že vlastný rodič, ten ktorý by mal svoje dieťa chrániť, mu tak veľmi ublíži (možno ešte viac, ako fyzicky, takéto MEGA jazvy na srdiečku sa hoja najťažšiePlačem ). Ja keby vidím, čo sa s mojou hoci aj najtalentovanejšou dcérou deje, vyšla by som na javisko a zobrala ju stadiaľ preč. Bola by som prvá, čo by som ju tíšila keď "utiekla" z javiska. Robila by som VOLAČO!!!
A čo vy?


reklama

reklama

lienka, Po, 29. 09. 2008 - 08:01

Ja som to pozerala so svojimi babami (12+17)...obe sa zhodli, že chúďa dieťa, čo to ma za rodičov??? Staršia okomentovala...dieťa ma traumu na celý život...

Natinka, Po, 29. 09. 2008 - 08:54

mna bolelo srdce este neskoro vecer, stale som si spomenula na to ako plakala pod tym klobukom. Deti nevedia co je pre nich dobre a co zle a na to sme tu my rodicia. Ale ked maju rodicia v hlave viac medializaciu ako pocity svojho dietata, tak nie je co dodat...Smútok

ribišška, Po, 29. 09. 2008 - 09:08

www.ribisska.sk jej mama vzadu povedala že mala chcela tancovať na šakiru, ale že to jej nedovolila. povedala že ona vie krááásne recitovať a isto ani tá malá a ani jej mamina nemohli vedieť že to nezvládne a prejaví sa to smiechom, ktorý prepukne v plač. malá tam chcela ísť a mama jej v tom nezabraňovala. boli tam aj menšie deti. myslím si že to bolo o dohode medzi nimi a že ake dozvuky to na tú malú bude mať zistíme až vtedy, ked sa dozvieme že tam už nepojde, alebo pojde a už to zvládne. Kvietok

lienka, Po, 29. 09. 2008 - 11:12

teda priklad.
stojime s deckom pred vysokou kalnou vodou, vieme , že vie plavať, chce skočiť....tak nech skočí....šak či vyplava sa dozvieme, až keď skočí!!
Nieje na rodičoch aby určili mieru rizika???? a deťom v ujmach zabránili???
...a psychické ujmy su často horšie ako fyzické

Polárka (bez overenia), Ut, 30. 09. 2008 - 20:09

lienka
ale tu neslo o zivot a rozdrtenie kosti, lebky a potrhanie vnutornych organov Mrkám ...
nikto z nas nemoze vediet ci jej tato situacia v zivote nepomoze - napr."neprecenovat svoje sily", alebo "nie vo vsetkom ma mama pravdu", a mozno "nebudem plytvat slovami tam, kde si ich kazdy vysvetli inak, po svojom, a nepocuva co chcem povedat" Mrkám

-, Po, 29. 09. 2008 - 10:37

ak sa to dieťa cíti lepšie pri vrtení zadkom, ako to nazvala jej mama, mala jej dovoliť to. Recitovať v dnešnej dobe vie veľa detí a nie je to výnimočný talent. ANi neviem, či ktosi s tým postúpil. A keď ho chceme rozvíjať, existuje kopec iných súťaží, krúžkov či spolkov. Tie menšie deti o ktorých píšeš, Key, všetky boli výnimočne nadané. Či už v hre na husliach alebo speve. To boli tie, pri ktorých vystúpení nám behali zimomriavky po tele.
Myslím, že každá mama by mala poznať hranice svojho dieťaťa, táto malá to bude mať až už nemá veľmi ťažké v živote.
Ja som ani nebola nikdy tučná, terčom posmeškov ani šikany, proste som ani nebola stred "vesmíru" a tá najkrajšia, naj...neviem čo v triede.
Proste obyčajný, bežný človek. Ničilo ma to a keby sa mi v detstve stalo toto, predpokladám, že by ma to zničilo celkom. A mama to mala stopnúť. Nebyť porotcov, to dievčatko plače doterazSmútok
Musíme veriť v talent svojich detí, ale keď na to nemajú, tak na to nemajú. Či už talentovo alebo psychicky. A my by sme ich pred takýmto čímsi mali chrániť...

bettty, Po, 29. 09. 2008 - 10:45

No zo začiatku som si myslela, že sa na tom smeje aj to dievčatko. A tak som sa smiala aj ja. Bola naozaj sladučká. No keď bolo vidieť, že plače tak som ostala v nemom úžase. Veď to celkom dobre rozprávala.
PS: Inak ja by som tam svojho drobca nepustila iba ak by som si bola na 100% istá, že má naozaj na niečo talent. Pretože detská duša je veľmi citlivá na takéto veci. Objímam

vyvyka, Po, 29. 09. 2008 - 14:30

baby,ale zase,keď to dieťa táááááááááááák strašne chce ísť.Neviem,možno len mamička mala mäkké srdce,a trochu "nekritický " pohľad na svoje dieťa.Veď,ruku na srdce,koľké z nás dajú dopustiť na svoje dieťa?A koľké z nás si myslia,že práve to naše je výnimočné?Možno tá matka až tak ďaleko nepremýšľala a nedomyslela dôsledky,niekedy je proste rozhodovanie ťažké.Nezastávam sa jej,len som dala iný uhol pohľadu.

Rybička, Po, 29. 09. 2008 - 17:35

Ktovie co sa tam vlastne udialo.Ved si spomente na ine show ,co boli v tv,filmari to zostrihaju a zlepia tak aby ludia otvarali usta v nemom uzase.Nepozeram to,ale vosla som k synovi do izby prave vtedy ked to dievcatko plakalo...A detsku dusu treba naoozaj chranit,kym sa len da.Nemyslim si,ze je to vhodna relacia na predvadzanie detskych talentov.Osobne sa mi to vobec nepaci.

filipka, Ut, 30. 09. 2008 - 20:03

Akira, talent som nevidela.

ALE. Moja veľká kočka naspievala CDčko. Áno, som na jednej strane pyšná že práve moje dieťatko učiteľky zo školy (oni to celé "spískali") vybrali. Na druhej strane ma mrazí predstava, že by moje dieťatko pričuchlo k šoubiznisu (tá moja chorá myseľ vidí veci už daleko daleko... kde vlastne vôbec ani nesmerujú). Neviem, či by som chcela aby sa moje deťuro pohybovalo v takých kalných vodách. Nehovorím, že šoubiznis je zlý ale pre mňa sú to nepoznané vody a nebezpečné prúdy. Spievať sa dá predsa aj bez toho aby sa človek pretŕčal v TV. Je to aj kus práce, chodenie do spevokolu 2x týždenne, chodenie po vystúpeniach, obetovanie voľného času... Takéto TV hľadanie talentu má podľa mňa význam pre tých starších vekom, ktorý kvôli práci, deťom, nedostatku peňazí nemôžu ukázať, čo v nich je. Používať "zrýchľovač" keď človek na sebe ešte ani poriadne nepopracoval...
Tiež som chvíľu rozmýšľala, či by sme nešli ukázať svetu, aký má dcéra talent. Ale televízia podľa mňa neni najlepší spôsobom.

svetlana (bez overenia), Ut, 30. 09. 2008 - 21:14

filipka Chichocem sa kalne vody soubiznisu Váľam sa od smiechu po podlahe ja viem, ze to mylsis tak svojky dobre.
Len preco nas potom ti poniektori kalni "umelci" tak chytaju za srdce?!! Ja som dnes pocuvala v robote Mullera, ziadny svatusik, ale tie jeho pesnicky su tak nekonecne tvorive ... citit nich take cosi .... museli sa velmi bavit, ked tvorili spolu s Filipom ...

filipka, Ut, 30. 09. 2008 - 22:00

Svetluš spievanie i speváci sú v pohode. Mne vadí ten vietor okolo toho, to čo sa premelie v plátkoch, to že človek stratí svoje súkromie, že pisálkovia rozoberajú veci a život človeka. Nie jeho tvorbu.

Ináč, keď Muller oznámil, že končí so spievaním, ktosi na to reagoval že Muller je človek čo svojimi pesničkami chce niečo povedať a ešte určite si niečo svoje povie. A to je z jeho piesni aj cítiť. On má ČO povedať a vie AKO to povedať. Ako krpani sa mi Muller vôbec nepáčil. Teraz sa mi už jeho pesničky páčia. Starnem? Alebo múdriem?Úsmev

svetlana (bez overenia), Ut, 30. 09. 2008 - 22:09

no ja to moc nesledujem, moj muz na to povedal, ze mu asi dost chyba filip .... Smútok
a tie veci su fakt uzasne, uz len hranie sa s melodiou, so zvukom, so slovami .... ja z toho citim fakt obrovsky kus kreativity Áno

ta kreativita sa da citit hocikde ... az sa rozrehocem, ked si spomeniem na "poriadkovu sluzbu v nasom meste". Blizko pri nas je podchod popod cestu, vsetky steny boli pomalovane grafitmi (a poniektore fakt velmi pekne a efektne), az vsteky steny raz ozltli a na nich sa ocitol farebny velmi pravidelny vzor s takymi sipkami, kazda inou farbou, vyzeralo to fakt pravidelne ako tapeta - a najlepsi bol podpis dole : cosi ako "poriadkova sluzba mestskeho zastupitelstva" .. uz si nemapamtam, ako sa ten urad presne vola. Ja som normalne vyprskla, ked som to prvykrat videla Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev To len tak niekot nevymysli Úsmev

Polárka (bez overenia), Ut, 30. 09. 2008 - 20:17

Dievcata trosku som sa zamyslela. Pripomenulo mi to jeden pribeh. Miesto diania je Cina.
Jeden starsi muz zil so svojimi detmi a zenou na vrchole kopca. Mal stado krasnych koni. Jedneho dna mu dva utiekli a pripojili sa k stadu divokych koni. Prisla za nim cela dedina a vyjadrila mu lutost nad jeho nestastim. Starec sa zamyslel a spytal sa dedincanov : A ako viete, ze ma postihlo nestastie ?
Dedincania sa zacudovali a odisli.
O par mesiacov sa staremu muzovi vratili oba kone a priviedli par koni z divokeho stada. tu sa zobrala cela dedina a isla vyjadrit starcovi nadsenie z jeho stastia. Starec sa opat opytal dedincanov : A ako viete, ze ma postihlo stastie ?
dedincania nechapavo krutili hlavami a odisli.
Na to si jeho syn jedneho dna isiel osedlat divoku kobylu. ta ho zhodila a on si zlomil nohu. Dedincania opat prisli vyjadrit lutost nad tymto nestastim. A starec im ako vzdy dal otazku : Ako viete, ze mojho syna postihlo nestastie ???
Dedincania frflali a odisli zo starcovho domu.
O par dni prisli do dediny povolavacie rozkazy pre vsetkych zdravych mladych muzov. Len starcov syn z kopca ziaden nedostal,lebo bol zraneny.

Takze v skutocnosti nikto z nas dopredu nevie, ci dana vec/situacia je na uzitok ci na skodu. Slnko

-, Ut, 30. 09. 2008 - 22:26

Toto je krááááááááásny príbeh, PolárkaTlieskam Tlieskam Tlieskam
A strašne moc hovorí. I keĎ si stále myslím, že detskú dušičku treba chrániť- nijak prehnane, ale...
Bolelo ma srdce, že tam tá maličká stojí sama a plače, ktosi mal "stáť za ňou". Možno aspoň starec, ktorý by jej vedel vysvetliť, že to nie je nešťastieKvietok

Polárka (bez overenia), St, 01. 10. 2008 - 10:19

Aj mne jej bolo luto. No od kazdeho sklamania, urazu, a ja neviem coho sa dieta neda uchranit. Musela by si byt asi na rohipnole ci neviem com inom aby si vydrzala 24 hodin denne, 7 dni v tyzdni a 365 dni v roku ochranovat svoje dieta od takychto momentov.
A tiez sa neda posudzovat jej mamina na zaklade jedneho vystupenia jej dcerky. My s nimi nezijeme. Nevieme, ako to maju skutocne doma. Mozno je jej mamina fantasticka matka, ktora kazde narodeniny upecie nadhernu tortu. Kupi darcek mimo sviatku. Mozno jej cita kazdy vecer rozpravku. A mozno chodia kazdy tyzden do divadla. Bola by aj tak tato mala, krasna a uzasna dievcinka na polutovanie ? Asi nie, vsak. Raz zakopla. A mozno aj jej mama zakopla. A urcite obe este zakopnu. Nikto z nas nie je dokonali.

Myslim, ze nikomu neprinalezi kritizovat jej mamu, lebo ju vobec nepozname. Heee ako to je ? Kto je bez viny nech hodi kamenom Chichocem sa ? Krasny dnik prajem Kvietok

filipka, Ut, 30. 09. 2008 - 22:29

"Takže nikto z nás dopredu nevie, či daná vec/ situácia je na úžitok či na škodu."
Máš pravdu Polárka, ale zase iba čiastočne. A dovolím si nesúhlasiť.
Nechať deti popíjať alkohol, to tak isto nikto nevie dopredu, či je to na úžitok alebo na škodu? Skús a uvidíš, ja teda dopredu viem, že z toho nijaký úžitok neni a moje deti k alkoholu ani nepričuchnú (kým sú krpaté).

Hmmm... čo keby som si odfaklila prst, čo keď mi to môže priniesť nevídaný úžitok? Ale čo, odfaklím si celú ruku, to bude zaujímavejšie, nie? A ten obrovský úžitok... ALEBO!! Ľahnem si na koľajnice... ty vole, TO BUDE ÚŽITOK!!

Svoje deti rozhodne nechcem vystavovať skúsenostiam, ktoré by ich mohli skôr zlomiť ako niekde posunúť. A predsa zažívajú kopec vecí, ktoré som ja v detstve vôbec nezažila, takže idem i do nezažitých a neprebádaných akcií, robím s nimi i to čo mňa nebaví. Chcem aby na sebe pracovali pekne potichúčky, pomaličky. Ak sú šikovné, nech sa porovnajú s inými deťmi (súťaží v speve, športe, maľovaní je predsa dosť), ak vyhrajú jednu súťaž ideme do ďalšej a takto postupne na seba naberajú väčšiu záťaž. Ak prehrajú, alebo si urobia hanbu na začiatku, je to znesiteľnejšie ako keď sa niekto strápni hneď na začiatku v telke.

V pohode, berem i tvoj názor. Len s ním nesúhlasím.

svetlana (bez overenia), Ut, 30. 09. 2008 - 23:02

Filipka, nepotrebuejs ty trochu oddychu ... citim to z tvojich myslienok Chichocem sa Váľam sa od smiechu po podlahe
Odfaklis si prst, ci ruku => budes odstavena od domacich povinnosti najmenej na mesiac, ak nie viac. s tou rukou pomaly, zacni prosim testovta najprv ten prst, ok ? Úsmev
S tymi kolajnicami by to mohlo byt menej casovo narocne ... lahnes si na kolajnice, pri tychto teplotach (hlavne rano, v noci a vecer) sa ti rychlo podchladenim oslabi organizmus, potom na teba niekot kychne, ty prechladnes uplne a zas si najmenej na tyzden v posteli Váľam sa od smiechu po podlahe

Polárka (bez overenia), St, 01. 10. 2008 - 10:10

suhlasit nemusis

netreba brat vsetky prispevky do krajnosti, ad absurdum, Filipka, staci ich udrzat na iste rovine Mrkám

a ktomu poslednemu - robime, len to co skutocne chceme... a kedze sme ludia a nie zvieratka - mozeme si dovolit taky luxus ako je vyberanie si svojich pocitov, myslienok, mozeme byt tvorivi ak chceme - ale vieme byt aj destruktivny a co je horsie aj sebadestruktivny Slnko

Vladuska, Ut, 30. 09. 2008 - 21:29

Mne sa tieto relácie na rýchlo kvasené hviezdy vôbec nepáčia. A ešte ked z nich hlavne markíza robí už celebrity. Veď to je na smiech a na grcanie.
Čo sa týka toho dievčatka, nevidela som ju vystupovať, pretože tú trapacku reláciu nepozerám, ale stačilo mi prečítať si príspevok od Akiry a bolo mi hneď jasné, že matka mala ochrániť svoje dievčatko. Ja som síce trémista, ale keby moje dieťa takto vystupovalo a plakalo, okamžite vybehnem na javisko, ochranka neochranka, vezmem do náruče. Keď chce vyskúšať, tak nech ide, ale treba aj ochrániť to malé stvorenie pred čudným svetom dospelých.

Ariesa, Ut, 30. 09. 2008 - 22:16

tak za prve hodnotis cosi, co si nevidela ... uplne najlepsi sposob ako nieco okomentovat z pocutia.

a rychlo kvasene hviezdy? no mozno ... tak z 15%, pretoze spevaci typu superstar a podobne maju roky odspievane v svadobnych ci mestsky kapelach, casto su znamejsi za hranicami ako doma a podobne.

priklad: moja naj kamoska z gympla odmala spievala v kostole a v dedinskej kapele. ich piesne raz no dajme tomu "ktosi" zobral a ponukol jendruchovcom ... mozno ste o nich kedysi poculi ... prave kvoli tym ich piesnam. jednoducho mali lepsieho manazera, ich denny rezim v rodine vyzera trochu inak ako pozbierane decka ktore maju rozne rozlozene povinnosti. tato kamoska po sklamani z kapely sla potom na konkurz do metskej kapely, samozrejme klamala, ze uz ma 16 rokov a spievala v najvychytanejsich baroch a hoteloch(popri studiu na strednej skole samorejme). o nejaky ten rok sla na konkurz do blavy pre jednu ani nie skupinu ... skor kompilaciu, konkurz vyhrala (ano tvrdila ze ma 18 ... i ked ... jednoducho inak by ju nemohli pravne zastresit). nahravanie albumu sa vsak nekonalo, jeden z kompilacie nestastne zahynul pri havarii a na nom to cele padlo. inak podotykam, vsetko ludia o ktorych ste uz poculi, pripravovali velky spolocny projekt s novou mladou spevackou. tak dievca teraz studuje hudbu na vysokej skole, ma 26, takze na superstar nesla, citila sa na nich stara Slnko ... cesty ky slave su rozne ... niekomu padaju pecene holuby do huby, u inych skor plati, ze na posraneho aj zachod spadne. Slnko treba sa obratit v ustrety kazdej prilezitosti, ak sa clovek na to citi a nie je tam nasilu tlaceny okolim. Áno

vidim tieto sutaze (napokon smatanova, vetroplach - tiez vitazi sutaze o talenty) ako prilezitost ... akurat nase televizie to zneuzivaju(?!?) a prisposobuju svojim zamerom, ktore casto s talentom a jeho uplatnenim nemaju vela spolocneho.

svetlana (bez overenia), Ut, 30. 09. 2008 - 22:43

Ariesa, to si uplne skvelo napisala ....
treba sa obratit v ustrety kazdej prilezitosti, ak sa clovek na to citi a nie je tam nasilu tlaceny okolim
Áno

harriet1, St, 01. 10. 2008 - 22:26

Televíziu Markíza kvôli vystavovaniu detí kritizovali už aj v novinách.Osobne si myslím, že rodič si má dobre premyslieť, či chce, aby dieťa prežilo taký silný zážitok. Myslím ,že nie je nič príjemné ak na vás svieti množstvo kamier a pozerá kopa divákov. Verte mi. Zažila som to./okrem kamier/ V druhom ročníku ma učiteľka vybrala, že budem spievať poslednú slohu o koze rohatej pred celou školou. Nacvičili sme to. Vyšli sme na javisko začali spievať a keď prišiel rad na mňa dostala som takú trému, že som zbledla a úplne zabudla text. Chvíľu sme tam ticho stáli a potom odišli. V triede sa na mňa učiteľka nakričala. Keď sme potom o pár rokov vystupovali, stále som pri spievaní pozerala do zeme, aby som náhodou nezabudla text. Už mám 33 rokov, ale i dnes keď čítam napr.v kostole alebo som tam spievala trasú sa mi ruky. Niekedy tú slávu v televízii chcú skôr rodičia ako deti, ukázať sa pred svetom. Ja by som v tej súťaži určila hranicu veku napr. na 14 rokov.Mrkám

klodik, St, 01. 10. 2008 - 22:44

Ja napíšem k tejto téme asi toto: naši chalani sú šikovní, učenie im ide...rozhodovali sme sa, či ich dať na osemročné gymnázium...nedali sme...povedala som im, źe radšej nech sú medzi najlepśími žiakmi vo svojej triede na bežnej zakladke ako priemernými alebo podpriemernými žiakmi na osemročnom gympli...ako rodič ich poznám a viem, že sa vôbec neučia a majú kopec iných záujmov a škola je pre nich akísi "bočák"...a na gympli by si to dovoliť nemohli...ako rodičia ich nevedieme k tomu aby boli ambiciózni, ale aby mali radosť zo života, radosť z toho čo robia...A darí sa im, sú spokojní kde sú a sú v tom dobrí...Je veľa detí ktoré pekne recitujú a sú v tom dobré vo svojej triede- možno najlepšie z triedy, sú deti ktoré sú najlepšie na škole, také ktoré sa dostanú až na kraj či celoslovenské kolo v prednese poézie a prózy...A tie ktoré sa "prebojujú" takto ďaleko tak tie fakt majú čo predviesť, to je zážitok sa takejto súťaž zúčastniť...A také dieťa už vie pracovať aj s vlastnou trémou...Je na rodičovi či dieťa posunie niekam kde tou hviezdičkou nemá šancu byť, kde nemôže zažiariť...Myslím, že je fajn byť triednou hviezdičkou...

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama