Šla som na barikády 2.

Čo mi ale ako prvé vyrazilo dych, bola reakcia Martiny, keď nahliadla v prvý deň do našej triedy.

- Katarína, vy máte deti zmiešané z viacerých tried a bez rozostupov????????????

- ? A vy ich nemiešate na náboženstve a etike?

- Máme ich síce v jednej miestnosti, ale podelené na sektory. Áčka sedí u mňa pri okne vľavo, B-čka v pravom dolnom rohu a C-čka pri dverách. Miešať sa nesmú a vchádzajú či vychádzajú postupne a oddelene. Ani na dvore sa nemiešame. Každá trieda ma pridelený jeden úsek a iba v ňom sa smie zdržiavať.

- Nuž tak túto informáciu naša šéfka pravdepodobne nedostala. Ona nám práve naopak radostne oznamovala, že vy sa miešate, tak sa môžeme i my. Zjavne zlyhala vzájomná komunikácia medzi školou a družinou.

A v podstate sa ani nedivím. Riaditeľka sa pred začiatkom nového školského roka dala preventívne vypísať na PN-ku na najbližších 6 týždňov a jej povinnosti musela prebrať zástupkyňa. Pravdepodobne na poslednú chvíľu a podľa toho i vyzerala situácia/dezinformovanosť vrámci školy.

Keď som upozornila šéfku na to, čo som sa dozvedela od Martiny, videla som, ako veľmi ju informácia zaskočila. Znechutene, ba až podráždene odvrkla: A to ma nemohla (zástupkyňa) informovať?

Zároveň som vycítila, že nemá silu a chuť to riešiť. Že ten zvyšok energie, čo jej ešte zostal, si šetrí na to, aby sa namieste nezosypala.

Prehltla som radšej štiplavý komentár, čo ma pálil na jazyku a v duchu si naivne povedala, že i tak sa za dva týždne dostaneme do červenej fázy a potom bude situácia vyzerať úplne inak.

Keď sa iná učiteľka dozvedela, z koľkých tried má pomiešané deti kolegyňa zo štvrtého poschodia - konkrétne z 8 (ja zo štyroch) - takmer skolabovala. V každej triede je asi 24 detí. Pri týchto počtoch stávajú vlasy dupkom na hlave nielen mne. Presne ten najvhodnejší postup, ako zabrániť prípadnému šíreniu nákazy, všakže? Na škole je dokopy 13 tried. Vďaka systému družiny budeme vlastne prepojení všetci navzájom. Otáznym ostáva, akou intenzitou sa prejaví zimná forma pandémie. Vzhľadom na aktuálne čísla sa obávam, že nemá príliš chuť zoslabnúť.

Netrvalo ani týždeň od začiatku školského roka a nevďačný semafór preskočil z oranžovej na červenú. Predstavení mesta zostali zaskočení. Asi ani v najhoršom sne nepredpokladali, že ich vlastné rozhodnutia doženú tak skoro. Oni totižto vypracovali trojstupňový plán a pri červenej znelo nariadenie prejsť na delené triedy a distančné vyučovanie.

Nuž ale čo teraz??? Veď však by ich nespokojní rodičia ukŕkali! A tak sa nič nedeje. Lepšie povedané: pokračuje sa v preplnených triedach a s divokým miešaním všade, kam sa len pozriem. A to smerujeme do zimy! Do obdobia chorôb!!! (Ďalšie dve družiny, z ktorých mám priame informácie, sú na tom dokonca ešte horšie než my. Tam to ale vychovávateľky riešia radikálne - dávajú sa vypisovať na PN-ku.) Podľa aktuálnych údajov je momentálne v Nemecku približne 50.000 žiakov v karanténe. S každou ďalšou vetou stále viac uvažujem o okamžitej výpovedi.

Prečo? Lebo ma neskutočne nahnevalo, keď som tento štvrtok videla, ako učiteľkám montujú v každej triede na katedry ochrany z plexiskiel!!! Samozrejme, že tento krok z hľadiska ich ochrany chápem, i keď deti v triedach sedia na mieste s rozostupmi a pri každom pohybe si musia založiť na tvár masku. A my nič?????????? S deťmi bez masiek a v neustálom pohybe bez akéhokoľvek odstupu? Sme vari z inej, menejcennej planéty?!?

My s kolegyňou máme navyše aj najmenšiu miestnosť na škole. Polovičnú oproti iným (teda ešte jedna kolegyňa má o trochu väčšiu od nás.) Nelenila som, zobrala meter a zmerala ju. Výsledok 6x6 metrov. Čiže na asi menej ako 30m² sa tlačí 17 detí a dve dospelé!!! Zvyšok zaberá nábytok a stoly. Kým pred pandémiou som tento stav v tichosti tolerovala, už nemienim. Ani pred pandémiou by oficiálne neprešlo tak veľa detí na tak žalostne málo metrov štvorcových. Aj preto som dúfala v červený semafór, aby sa mi počty opäť preriedili a nám sa ľahšie dýchalo. Vzhľadom na situáciu. Za normálnych čias som so šarvancami vybehla na dvor alebo do Anglickej záhrady, ale teraz?

Komentáre

Verím, že ten dvojitý meter vytočí ... a podmienky sú ešte náročnejšie

to nie je dvojity meter, to je absolutna neznalost pomerov na skolach - ucitelky su tiez rozhorcene z toho, ako kompetentni nekompetentne vytvaraju pravidla - teraz sa ukazalo, ake diametralne odlisne su tu skolske (poobednajsie) systemy

Máme to tu zavedené všade. Nelogické opatrenia. 

Čo sa týka situácie u nás, ale zrejme všade, nech sa spraví čokoľvek, bude nem dobre, či sa obmedzí, bude zle, ak sa neobmedzí tiež bude zle, ak sa situácia zhorší .. tejto vláde vôbec nefandím, okrem pár vínimiek, ale nijak im nezávidim ich úlohu ... a držím palce, lebo inú momentálne nemáme. Bolo by to celé na dlhú debatu ... minimálne predseda vlády ostáva miestami verný tomu, čím bol predtým "dvorným šašom" ..., len to teraz vôbec nie je smiešne.

 

Naničmama.sk

Každá z nás sa občas cíti nanič. S nami ten pocit prekonáte!
Zvládnite spolu s nami deti, manžela, domácnosť, varenie, prácu, zdravie, krásu ... Všetko vrámci hesla - Som krásna, múdra, úspešná a už len občas v "depresii" ;). Podeľte sa o svoje zážitky, skúsenosti v blogu, požiadajte o radu v diskusnom príspevku, alebo v právnej poradni, podeľte sa so svoj recept, pridajte obrázok