reklama

facka

clare11 , 25. 09. 2010 - 21:00

reklama

Moja 9 ročná dcéra dostala pred 5 dňami od otca facku. Papuľovala mu, keď sa s ňou učil a jemu povolili nervy. Ja som tomu už nestihla zabrániť. Deti odišli k mojom rodičom a odvtedy spia tam. Mňa to veľmi trápi, pohádala som sa s mužom kvôli tomu, no on im ani nezavolá. Aj mňa vyhadzuje z domu, lebo to je svokrin dom, nie náš. Mám pocit, že deti urobili to, čo som mala urobiť ja už pred 8 rokmi pri prvej facke od neho. Len chcem dodať, že to deťom spravil prvý krát a že dcéra bola jeho obľúbenkyňa ( aj on jej ). V poslednej dobe sa k nim správa naozaj hrozne. Mladšej dcére, ktorá sa lieči na psychiatrii vykrikuje, že patrí do blázninca, že sa s nami rozvedie,... Podľa mňa toto už nie je výchova, ale psychické a už aj fyzické týranie.No teraz sa nechcú vrátiť a on im nezavolá. Čo ja mám robiť. Je mi na zbláznenie.


reklama


reklama

magic, Ut, 28. 09. 2010 - 22:10

ona si to iste zmylila. len si to zle zapamatala, ako to vtedy bolo.

lydusha (bez overenia), Ut, 28. 09. 2010 - 22:11

To ale nie je ospravedlnenka magic. Ked neviem presne, nenapisem a hotovo.

waikiki, St, 29. 09. 2010 - 08:44

V poriadku, Lydusha. Aj keď to pre teba nie je ospravedlnenka, týmto sa ospravedlňujem, teda aspoň ostatným za nepresné informácie. Naozaj si z tej aféry pamätám len to, že tu písala tuším Mišenina sestra a ešte si pamätám to navážanie sa do Mišeny, keď sa raz nevedela rozhýbať z kaše von.
Ja nedokážem niekomu v problémoch priložiť ďalšiu ťažkú tehlu. Čo ak sa zosype a viac nevstane? Možno by niektoré potom s kľudným svedomím spávali. Ale ja tu nie som na to, aby som niekoho odsudzovala, keď potrebuje pomoc. Clare sa dočkala jasnej odpovede, že MUSÍ už konečne riešiť svoju situáciu najmä s ohľadom na deti. Začala písať o rozvode, byte a vtedy nastala situácia, kedy ju už stačilo len podporiť, nie sa do nej navážať ďalej.
Ale keď nie je niekomu empatia Zhora daná...

Inca, St, 29. 09. 2010 - 09:13

Suhlasim a Tebou waikiki.Vzdy ked citam taketo "rady" tak si spomeniem na Misenu a jej manzela.Ma sme tu neni od toho aby sme davali taketo rady.Myslim ze na to su psychologovia a poradne.

magic, St, 29. 09. 2010 - 09:54

tu nejde o to, kolko empatie bolo komu zhora dane. skor je podstatnejsie, aby mu bolo dane vediet odhadnut pomer empatie a kopanco v ... , ktore musi dat, aby to danym clovekom pohlo vpred.
a to tu rozhodne nevie nikto. kazdy len hadame. uz len preto, lebo pozname iba criepky situacii a momentalnu naladu toho, kto pise. zajtra moze mat komplet inu, ine reakcie a to, co vyzeralo, ze ho jeden den polozi, na druhy den znesie ako brnkacku.
o clare mam dojem, ze uz si to taz tak neberie, resp. nerozpitvava, preco jej kto a ako vynadal, skor si aj sama uvedomuje, ze naozaj robi chyby a co nepovazovala za chyby, aj fakt mozu byt chyby (co je zle na tom, ze si to uvedomi? aspon nezabija zbytocne cas zistovanim sama.) a ako z nich von.
inak, suhlasim, ze ked urobis chybu, priznas ju a niekto ti ju zacne plieskat o hlavu, je to fest neprijemne. ale je to dosledok tej chyby. zial. mne sa to stava tiez.

waikiki, St, 29. 09. 2010 - 10:28

Magic, nie som vzťahovačná, ale adresuješ príspevok mne.
Neviem, či tou oplieskanou chybou myslíš moje mylné info o Mišene, ale ak môj omyl spôsobil, že sa už ďalej nepokračovalo v útočení na Clare, tak som zaň rada.
Možno to malo mať práve taký zmysel. Mrkám Pohoda

magic, St, 29. 09. 2010 - 15:53

nie, s tou oplieskanou chybou som mala na mysli ovela vacsie prusery ako prekrutenu informaciu. Mrkám napr. aj clare a jej v podstate priznania neschopnosti vymotat sa z tych problemov von.

waikiki, St, 29. 09. 2010 - 08:48

Som rada, že je Mišena v poriadku. Vieš, ľudovo sa hovorí, že keď niekoho slovne pochovajú, tak bude dlho žiť. Ja jej teda prajem dlhý a šťastný život.Slnko

clare11, Ut, 28. 09. 2010 - 15:25

EniXelka, žila si niekedy tak ako ja? Prežila si si v detstve to, čo ja? Vieš Ty presne odhadnúť prečo ja nedokážem konať, Možno preto, že som si v detstve prežila to isté, čo moje deti. Ja vlastne celý život žijem zle, v nejakom klame, ... Viem, ako by som mala konať. Môj problém je, že som tými rokmi, tým životom tak paralyzovaná, že ja konať jednoducho nemôžem!!! Chcem, viem, čo mám robiť, ale ja jednoducho nemôžem. Nikto mi taký vzor do života nedal ako tebe. Ja v tomto pekle žijem 36 rokov. Inak neviem. Ale chcem. Čo sa týka tej samovraždy - koľkokrát ma to napadlo, ale vždy som to hneď v zárodku zamietla. Veď ako by žili deti ešte aj s tým, že mama sa ima zabila?
! Tak ma tu do toho neposúvajte. Môj dedko ( ja som ho nepoznala ) sa obesil. A viem, aké to zanechalo na otcovi následky. To, čo som deťom zlé urobila a verte, že len svojou neschopnosťou, nikdy nie naschvál, to bohate stačí. Nechcem, aby žili s tým, že ešte sa im aj mama zabila. Aj keď niektoré mi to tu doslova ponúkate.
Takže kľudne ma tu ponižujte, vypisujte grcajúcich smajlíkov, je to od vás niektorých úbohé. Také, ktoré neviete poradiť, len tu nado mnou grcať a vypisovať o samovraždách, to mi sem radšej ani nepíšte. Ďakujem a prajem, aby vás nikdy také čosi nestretlo! Lebo som si istá, že by ste tak radikálne ako mi tu radíte, vy nikdy nekonali.

Polárka (bez overenia), Ut, 28. 09. 2010 - 15:38

Základ je chcieť. Teraz už len vytrvať Úsmev Objímam

lydusha (bez overenia), Ut, 28. 09. 2010 - 21:11

"Lebo som si istá, že by ste tak radikálne ako mi tu radíte, vy nikdy nekonali."
Clare keby si vedela, kolke z nas radikalne konali. Ja som dostala raz. A naposledy. Ale to som tu uz pisala milionkrat. Kto chce hlada sposoby, kto nechce hlada dovody....takze tak.
Ty hladas LEN dovody. A ospravedlnujes seba aj muza.

Polárka (bez overenia), Ut, 28. 09. 2010 - 21:34

"Clare keby si vedela, kolke z nas radikalne konali."
Niekedy je naozaj tazke uverit vo svoju silu - zvlast,ked ju clovek vlastne nikdy nebol nauceny pouzit, ked to v nom cely zivot vsetci udupavali... Ostatne Clare ma asi svoju cestu, a asi ide tempom, ktore je pre nu akurat. Mne to doslo v Barborinom blogu. Ved nemusi prist do "ciela" prave preto, ze ja som prisla. To su tie osobne pribehy. Kazdy z nas ma ten svoj, a potrebuje doriesit svoje specificke veci. Úsmev

lydusha (bez overenia), Ut, 28. 09. 2010 - 21:38

Praveze ja si myslim, ze ked som to dokazala ja a milion inych bab a mnohe aj tu z NM, tak to dokaze kazdy ked CHCE.

Polárka (bez overenia), Ut, 28. 09. 2010 - 21:47

Magic sem tusim hodila blog pod nazvom, ako je vsetko relativne. Ano, je pravda, ze MOZE, a dokonca aj MOZE CHCIET, a aj tak to nemusi ist /pre dlasich xy dovodov/. Je to vsak kazdeho osobna cesta. Je to o jeho slobodnej voli, a popride este miery informovanosti /mam na mysli informacie s ktorymi sice zije vela ludi, ale ked o tom povies "normalnym" ludom myslia si, ze asi fetujes, alebo si sa prave blaznila Veľký úsmev /
Takze z mojho terajsieho pohladu je vsetko extremne relativne, a zavisle od mnohych faktorov. Hnevat sa na Babroru nemalo vyznam, a hnevat sa na Clare tiez nema asi velky vyznam. Zbytocna produkcia negacie. Je mi jasne, ze Clare si to, akoby "pyta". Je to o jej zivotnom postoji, akoby mala na chrbte cedulu "NAKOPNI MA". Ale tak, ako to je - je to dokonale. Ten system vymyslela inteligencia, ktoru ludsky rozum, mozog asi tazko obsiahne Úsmev

lydusha (bez overenia), Ut, 28. 09. 2010 - 21:51

Pekny vecer aj tebe.Pohoda

Polárka (bez overenia), Ut, 28. 09. 2010 - 21:54

dakujem Úsmev Slnko

Inca, St, 29. 09. 2010 - 09:26

Lydusha nemas pravdu."Tak to dokaza kazdy ked CHCE"

lydusha (bez overenia), St, 29. 09. 2010 - 09:43

Tvoj nazor. Moj je taky ze ked CHCE tak dokaze. Da sa to aj inac? Ked nechce, nedokaze, ci?

Inca, St, 29. 09. 2010 - 12:42

Lydush ci?No neviem clovek moze chciet velmi a situacia to nedovoluje(takze neda sa povedat ze ked chce tak to dokaze)A tiez ked nechce tak nedokaze,lenze tam je tiez to slovicko lenze,ked musi tak ani to "nechce" neznamena ze nedokaze.Napr.Nechce sa mi ani dychat tak to neznamena ze prestanem dychat,ci?

lydusha (bez overenia), St, 29. 09. 2010 - 12:59

Inca, tak potom uz dodam len jedno. Nech sa nechaju otlkat, nech nechaju otlkat svoje deti v mene toho ze sa neda nic robit....Nemam co dodat.

Inca, St, 29. 09. 2010 - 13:15

Lydush nikto nenapisal ze maju nechat otlkat seba ani svoje deti.

Inca, St, 29. 09. 2010 - 09:24

Polarka aj ked vacsinou nesuhlasim co pises tak toto si napisalaÁno. Suhlasim s tebou.

Polárka (bez overenia), St, 29. 09. 2010 - 13:25

Paradox tohoto celeho je, ze ja ani pri najmensom Lydus neodporujem Úsmev. V zasade ma pravdu, ked niekto ozaj chce + xy inych vplyvov - stava sa vela veci moznymi. Ako vsak vyssie pisem, zavisi to aj od mieri informovanosti. A ta je napriek informacnemu boomu naozaj v tyhto veciach biedna. System - matrix nas vychovava k tomu, aby sme uveruli, ze sme velmi malicky, a nemame takmer ziadnu moc. To je horsie, ako rakovina. Vlastne to je rakovina nasej spolocnosti. Jedna z dezinformacii, ktora nici ludi na celom svete.

Takze, ak tomu niekto uveri - potom moze chciet kolko chce a nepojde to. Ale, ak uveri /myslim tym skutocne uveri, celym svojim ja, alebo celym srdcom, nestaci len rozumom/, ze ma tu moc - potom ma pravdu aj Lydus Úsmev

Vlastne mame pravdu vsetky Úsmev Objímam

Inca, St, 29. 09. 2010 - 14:32

Mas pravdu ,ale ked bola vychovavana (ako pise ze ma panovacnu mamu )tak od malinkateho detstva bolo utlacane jej"ja".

Polárka (bez overenia), St, 29. 09. 2010 - 14:46

Ano Inaca, rozumiem. Taketo zmeny su mozne. Pravdou vsak je, ze clovek by mal chciet byt informovany o takychto veciach Úsmev. Zacina to informaciou, a potom to pokracuje dalej a dalej, ak ten pohyb vedome nezastavime /resp. nase stare programy, nase ego/. Boj s tymito programami nie je jednoduchy. Nie vsak nemozny. Ako pise Lydus - clovek "musi" chciet, a este lepsie by bolo keby sa vedome zo srdca rozhodol, ze iba chce Zlomené srdce .

Teraz sme v takej dobe, kedy sa kazdemu cloveku otvaraju dvere. Ma moznost sa informovat o sile myslienok, o zodpovednosti za svoj zivot, o odpusteni sebe sama a inym , o vsadepritomnej laske a inych veciach. Je len na nas ci sa nechame udupat nasim egom, nasimi programami, nasou myslou. A ak sa nam to zda tazke, nemali by sme sa bat poziadat o pomoc - Boha, Anjelov, Vily, Vyssie JA - niekto tam hore nas vzdy pocuva Úsmev
Ludia sa dostali uz aj do horsich veci, su tu medzi nami, ako zive dokazy prezitia. Len my by sme si mali chciet predstavit, ze aj my za to stojime, sme toho hodni Úsmev Zlomené srdce. A ver, ze sme - kazdy jeden je Zlomené srdce Objímam

eniXelka, Št, 30. 09. 2010 - 15:03

Je jedna rozpravka o chlapcovi-figliarovi, ktory jed vybehol za dedinu, zacal kricat "ludia, pomoc. Vlky, vlky!!!!". A ludia mu pribehli na pomoc. Jasne, ze nikde ziadneho vlka a chlapec sa na tom bavil. Spravil tak trikrat,, trikrat mu na pomoc ludia bezali. Na stvrtykrat uz nesrandoval, lebo ho vlky ozaj nahanali. Krical, ale nikto mu neveril, tak ho tie vlky zozrali.

Ty si ten chlapec a tvoje prispevky su vlky. Necuduj sa , ze ti niekto neveri, ze ozaj nieco myslis vazne.

P.S.
Citis sa byt svojim osudom paralyzovana??? - Ok.
"Vieš Ty presne odhadnúť prečo ja nedokážem konať, Možno preto, že som si v detstve prežila to isté, čo moje deti." - Preco si dovolila, aby tvoje deti zazili to, co ty? To ze si paralyzovana ta vo vztahu k nim neospravedlnuje. Ked uz dokazes skonstatovat svoju paralyzu, teda si ju uvedomujes (co je asi najtazsi prvy krok), preco stale trcis na jednom mieste?

Ak mi chces odpovedat, prisim ta o vecnu odpoved, ziadne citove vylevy typu "Čo sa týka tej samovraždy -....". Tiez com nemala na ruziach ustlate, mnohokrat vlastou chybou. Viem ake je to citit sa pod psa, takze na mna take fatalisticke veci neplatia.

clare11, Ut, 28. 09. 2010 - 15:14

Čo sa stalo s Mišenou?

clare11, Ut, 28. 09. 2010 - 15:27

A pre tie, ktoré to naozaj zaujíma: Na štvrtok som si dohodla sedenie s manželským poradcom. Uvidím, čo je to zač. Ale hádam bude vedieť ako pomôcť. A ak moje deti nezmenia názor, ja sa určite dám na ich stranu a všetko konečne dovediem do konca.

magic, Ut, 28. 09. 2010 - 15:48

prva rada - vytrvaj. nevyriesi to prva navsteva, urcite nie. navyse si mozno vypocujes veci, s ktorymi nebudes suhlasit. reps. aj by si, ale kedze k nim nemas odvahu, zase to vzdas.
ani chripku nevyliecis prvou tabletkou.
tak sa drz.
uc sa vidiet moznosti a vyuzivat ich. nenechavaj si ich preplavat pomedzi prsty.
kedze budes asi prva, kto z toho zacarovaneho kruhu oboch vasich rodin pojde von, budes to mat fest tazke. ale ukazes detom, ze aj to sa da a oni to potom neskor dokazu o to lahsie. niet nad zivuce priklady rodicov.

lydusha (bez overenia), Ut, 28. 09. 2010 - 20:57

NIČ.

aerdna, Ut, 28. 09. 2010 - 19:24

Dievčatá, čítam si vaše príspevky. Všetky sa zhodujú v jednom - v názore na odchod od manžela, ktorý je násilný sebec a neváži si rodinu. Súhlasím s vami. V čom s vami niektorými ako žena, ktorá prešla podobným peklom, nesúhlasím je spôsob a forma akou prezentujete svoj názor , niekedy hraničiace až s aroganciou. Viem, ako sa asi cíti Clare. Tieto ženy majú obrovský strach, minimum sebadôvery vo vlastnú vnútornú silu. Dlho žili ako menejcenné ľudské bytosti bez práva na vlastný názor, na vlastné konanie. Chceme pomôcť, ale necitlivými slovami môžeme uškodiť. Clare potrebuje podporu a uistenie sa, že to dokáže. Prosím vás, snažte sa ovládať svoje emócie, naozaj môžu tej žene ublížiť. Snáď sa pre túto moju prosbu neurazíte, ale aj Ckare potrebuje každé zrnko podpory.

ballymenna, Ut, 28. 09. 2010 - 19:39

aerdna ,nepochopia ,lebo neprezili. Pekne sa to niekomu pise, ked nema ani sajnu o jej tazkostiach v zivote .A tie prispevky o samovrazde ,ved to co ste za ludia ... je mi z toho zle .A divim sa Clare ze tu este vobec pise a chodi tu pre rady ,fakt tazko pochopitelne Zlomené srdce

aerdna, Ut, 28. 09. 2010 - 19:48

Je to tak. Nikto nemá právo druhého súdiť, nikto nevidí druhému do duše. Iba on sám si je sebe najlepším sudcom. Dievčatá, odsudzujete násilie a hrubosť, ale niekedy mám z vás dojem, že si s nimi podávate ruky aspoň čo sa vašich slov týka.

-, St, 29. 09. 2010 - 08:43

ClareObjímam Objímam Objímam Drž saObjímam
Používam relativitu v praxi- preto, že som ti radila niečo iné a ty si sa podľa toho nezachovala, neznamená to, že tým strácaš u mňa pochopenie.
Odchody sú ťažké. A vždy sa nájdu aj nejaké dôvody zostávať.
Neradím, nekomentujem, iba Objímam Objímam a posielam Slnko Slnko do života tvojej rodiny.
Vieš, zmena prichádza kdesi vovnútri. Vždy sa začína práve vovnútri človeka- a práve to ti prajem zo všetkého najviac. Ten impulz, ktorý ti otvorí možnosti. Či to bude odchod alebo "pohľad" do zrkadla. Ja totiž verím, že tým aký sme my sami dokážeme zmeniť ľudí okolo sebaObjímam Objímam Objímam

Alix, St, 29. 09. 2010 - 15:24

Clare11, drzim ti palce!!!! Velmi!!!
...a prosim ta u toho poradcu, povedz to tak ako to je, SKUTOCNOST, nie ako by si to chcela vidiet a riesit A POLEPIT.
POvedz ako ta psychicky tyra, ako ta udrie a teraz aj deti, skor sa ho pytaj na moznosti ROZCHODU A POMOC POTOM.
...TO DOKAZES a inak neboj sa, financne sa to bude dat zvladnut, nebude tam len tvoj priijem, aj ex manzel bude musiet posielat vyzivne na deti.
... a moze sa tam potom kvasit aj so svojou matkou, TY UZ BUDES SLOBODNAAAA!!!!!

andrea11, Št, 30. 09. 2010 - 00:47

ahoj clare zlato
nie, nejdem ti teraz radit odid od manzela ani ziadne ine radikalne riesenia,lebo viem, ze v situacii, v ktorej teraz si, by si to nedokazala. to hovorim z vlastnej skusenosti.
kasli na muza, aj na mamu, /v dobrom/ aj na deti nateraz, nie kasli na deti, to znie silno, netrap sa privela teraz nad detmi, aj tak si tym nepomozes. su snad teraz v teplom, aj najedene atd. zameraj sa na seba. potrebujes dat do poriadku seba.

mimochodom, chodis do kostola? a veris v Boha? nie je tam niekto, s kym by si sa mohla porozpravat? mne pomohla neuveritalnym sposobom liecitelka, ktora vlastne fungovala ako psychologicka. bola som, no ktovie ci v horsej situacii ako ty, to je jedno.tiez som absolutne stratila vieru v seba a vlastne som ju ani nikdy nemala. vdaka tej zlatej zienke sa pomaly veci zacinaju menit, je to pravda dlhy proces, ja tam chodim uz vyse roka kazdy tyzden.

vedz, ze ked sa vyberies k tej psychologicke, je to dlhy proces. 36 rokov si zila takymto sposobom, pocitaj 36 rokov, kym budes uplne ok. nechcem ta tym odradit, prave naopak, chcem ta povzbudit, aby si to nevzdavala pri prvej prekazke. lebo mozem ti slubit veci sa zacnu menit. ja som prve zmeny, malicke, uvidela asi po 3 mesiacoch.

jasne, ze nemozes odist od muza, neviem ako to nechapu, lebo si jednoducho na nom zavisla stylom - tyran/clovek ktory bude tyrany, lebo si sam seba nevazi a vy dvaja v stave v akom ste teraz sa navzajom potrebujete. jediny kluc, k rieseniu je zmenit samu seba, ked si budes samu seba vazit a uz nikto ti nebude musiet hovorit odid od muza, lebo sama budes vidiet, ze toto predsa nemusis znasat.

taky maly pribeh-
chytili psa, zdraveho a dali ho do klietky. v klietke ho zamkli, pes sa tomu samozrejme buril a metal sa na vsetky strany. davali mu elektrosoky, az kym pes celkom nestratil svoju vlastnu volu a upadol do letargie. trvalo to niekolko mesiacov. potom klietku otvorili a co sa nestalo? pes ostal spokojne lezat, uz sa netrhal za slobodou. zbaveny vlastnej vole, ostal tam kde to povazoval za svoju jedinu istotu.

kolko z vas tu naozaj chape, co to je byt tyrana? kolko z vas tym preslo? od malicka, citovo tyrana od vlastnej matky, tak ze potom clovek nepozna inu realitu, len takuto a samozrejme pritiahne si do zivota muza, ktory bude reagovat presne podla tohoto vzorca. to je jedine, co clare pozna. mohla by teoreticky odist od muza, ale potom by si nasla ineho presne takeho isteho, kym by nezmenila samu seba.

clare, drzim ti palce, ja viem ze to v konecnom dosledku nevzdas.

aerdna, Št, 30. 09. 2010 - 05:44

Úplne súhlasím s Andreou. Kto nezažil, nepochopí. Žena žijúca s tyranom má rozšliapanú dušu, rozvrátenú osobnosť, dôveru v seba a vlastnú silu na bode mrazu a možno aj v hlbokom mínuse. Nikto si nevie predstaviť, čo to s človekom urobí, keď dennodenne zažíva ponižovanie, opovrhovanie, utvrdzovanie zo strany tyrana, že nemá právo dýchať vzduch na tejto Zemi, že je odpad ľudstva, ktorý je zodpovedný za všetko zlo v rodine, spoločnosti, na tejto planéte. Žiť v tom nie hodiny, týždne, ale ROKY rokúce.... Ako je nepredstaviteľne ťažké naštartovať v sebe ozdravný duševný proces, urobiť prvý krok na ceste k osobnej slobode a ľudskej dôstojnosti. Stimulom pre ten prvý krok je u každej niečo iné. U niektorej viera v Boha, u inej liečiteľka, u ďalšej psychiatria. Nezáleží na tom , čo je štartér, podstatné je, že príde a obeť sa nadýchne a nestratí odhodlanie veci meniť. Skutočne treba začať zmenou vnútri. Bez nej je to zas len život v sebaklame. Ale ak dokáže zmeniť čosi drobné v sebe, zalievať to pocitmi správne nastúpenej cesty, šťastia z drobných prejavov správneho rozhodnutia, tak to drobné semiačko vzklíči a rastie, silnie a príde čas, keď prinesie plody. Najťažšie je skutočne začať a zotrvať napriek všetkým prekážkam.
Nikto si nevie predstaviť ako sa cíti žena, ktorá musí celý deň upratovať veci zo skríň, ktoré tyran vyhádzal pri hľadaní kľúčov, ktoré mu samozrejme tá špina schovala, ktorú nechá muž v lese,... v inom meste bez peňazí, dokladov, ktorá musí prežiť pred očami svojich detí víkend zamknutá v izbe s odpojenou elektrinou, ktorú núti šoférovať a za jazdy jej zaťahuje ručnú brzdu... silné? nie... pravdivé, reálne, žiaľ. Tie ešte ďaleko beštiálnejšie veci neuvádzam s ohľadom na vás. A prečo tá žena nehľadala pomoc v rodine, na polícii ? Bola už tak presvedčená, že si to všetko zaslúži, že je tá zlá, že ju to ani nenapadlo. Nevraviac ani o tom, že v minulosti jej to nikto neveril , nevraviac o našom právnom systéme, kedy musí pracne dokazovať, že je týraná a tyran sa uškŕňa s opvržlivým pohľadom do jej očí, lebo on nemusí dokazovať, že netýra. Chápete ? Skúste sa aspoň trochu vžiť. Pomôžte svojim slovkom podpory a pochopenia. Neviete si predstaviť, čo to s človekom urobí, keď mu niekto dá pocítiť, že nie je vo svojom trápení sám, že ho niekto chápe, drží mu palce a že ho neodsudzuje. je to ako liek na ubolenú dušu.
Prepáčte, ale musela som to napísať. Sme tu preto, aby sme rozdávali lásku a prijímali ju. Niekedy nevieme, ako na to, ale keď vstúpime do seba bez nežiadúcich pocitov vlastnej neomylnosti,..., staneme sa lepšími k sebe a k iným, získame iný rozmer.
Clare, počúvaj svoje vnútro, intuíciu a neprestávaj veriť v krajšiu budúcnosť. Neprestávaj za žiadnych okolností, ani v najťažších skúškach.Viem, že máš ubolenú dušu a je Ti veľmi ťažko. Ale ver, že po každom pekle sa otvorí nebo. Naozaj. Len sa netreba prestať pozerať vpred. Vyhraná vojna je poskladaná z vyhratých bitiek. Aj slon sa dá zjesť po lyžičkách. Pobi sa o svoje šťastie a šťastie tvojich blízkych určite príde. Veľa síl a šťastia.

waikiki, Št, 30. 09. 2010 - 08:47

Aerdna, Andrea 11 ste úžasné. Ten vstup do duše týranej ženy...
Clare, dnes je štvrtok, máš sedenie s poradcom. Modlím sa za teba, aby si dospela k správnemu rozhodnutiu.Objímam Objímam Objímam

eva m, Št, 30. 09. 2010 - 12:15

aerdan,
zazit to, co hovoris, je hrozne. Naozaj. A chapem, ze kto to nezazil, moze len teoretizovat.
Ale aj tak mi neda - zamyslam sa, ako by som reagovala ja...
URCITE by som sa branila. Od zaciatku. Nenechala by som to prerast do takych sialenosti.
URCITE by som sa obratila na svoju rodinu. Ta by ma nenechala v stichu. Ale nie kazdy ma taku rodinu, to chapem...
URCITE by som chranila svoje deti (ak by som ich s takym clovekom priviedla na svet)
Ale to su moje uvahy, teorie, chapem, nezazila som...
Eva Slnko

waikiki, Št, 30. 09. 2010 - 12:39

Len horšie je, že nemá zastanie u matky, zhadzuje ju nadávkami aj pred deťmi. Clarin muž to isté. Žijú v rovnakom dome /dvore/ so svokrovcami, zas nadávky. Clare odpovedá rovnako nadávkami. A deti? Tie sú z toho psychicky na tom tak, ako aj sú.

Ešte, rozmýšľala som nad tým, ako je to s tým príbehom o psovi, o ktorom píše Andrea. Najskôr sa aj bráni, ale po dlhom čase útlaku sa brániť prestane, upadá do letargie. Možno si len myslíme, že by sme reagovali rýchlejšie. To závisí od povahy a skúseností. Niektorí stále čakajú na zázrak a nedokážu pohnúť sami sebou, aby tomu zázraku napomohli.

eva m, Št, 30. 09. 2010 - 13:19

mne sa ale vidi, ze v tom psikovi sa nahromadia krivdy, potlacana agresia a niekedy, niekde to moze rachnut...
Eva Slnko

linda999, Št, 30. 09. 2010 - 14:00

Moze.
Poznam zenu, co dlhorocneho tyrana zabila.
Nedivim sa jej. Nesudim. Ona sa s tym musi vyrovnat sama. Ako aj ta, co neriesi.

aerdna, Št, 30. 09. 2010 - 13:54

Evka, odpoviem ti:
1)spočiatku som sa bránila, ale na každý môj protest prišiel tak silný protiúder, s ktorým som sa v živote nestretla, že som si rozmyslela, či zaprotestujem. Psychické týranie sa vplíži do života tak nepozorovane, že ani ja ( a to nie som žiadna utiahnutá osoba, mám VŠ vzdelanie..)som to nezbadala. keby mi bol niekto v minulosti povedal, že ja takto dopadnem, tak ho vysmejem. Aj preto viem teraz pochopiť tých, čo to nechápu.
2) chcela som od neho odísť, kým som ešte mala aký taký zdravý úsudok. Rodičia mi vytkli, že neviem čo od dobroty a nech si nevymýšľam a že by som videla, ako iné ženy muži týrajú. On ma nebil, a na celé svoje okolie pôsobil ako ten najlepší. čím je človek inteligentnejší , tým je lepší herec a je
zákernejší. jednoducho som sa už nesťažovala a myslela si mylne, že si zvyknem.
3) deti nebil a oni vnímali ako normálny fakt to , čo sa deje. A keď aj videli, že sa to vymyká z normálu, zo strachu ani nepípli a ja som sa bála o tom otvorene s nimi hovoriť. Ale oni neboli až tak predmetom jeho záujmu, slepo poslúchali. So starším synom nekomunikoval vôbec 3 roky. Vraj je grázel... nechce sa mi tu... na to by bolo treba román napísať a navyše ide o Clare, nie o mňa, ja som z najhoršieho vonku....
Neviem to viac priblížiť, ale jedno viem, že to čo som u druhých predtým odsudzovala, nečinnosť, nemohúcnosť konať, som naplno robila ja. Spadla som do toho ani neviem ako. Neľutujem sa, som rada, že to mám za sebou a už vnímam len tie krajšie stránky.posilnilo ma to a nebyť prežitého možno by som bola necitlivá, neempatická, nadradená...ktovie ? Pekný deň

eva m, Št, 30. 09. 2010 - 15:12

aerdna,
preto, lebo som to neprezila, sa aj ja stranim nejakeho odsudzovania, moralizovania...
mne sa to nemoze stat - fraza, ktora neplati, to uz davno viem, hoci v inych suvislostiach.
Pracujem vsak, ako tu vsetky viete, v dievcenskom diagnostickom centre a stretavam sa tu niekedy s detmi, ktore vyrastaju v rodinach, kde vladla tyrania. A vidim, aky dopad to na tie deti ma.
Preto horlim za to, aby sa taketo veci riesili, aby mamy nenechavali zit svoje deti v takej patologii.
A ty, aerdna, mas moj obdiv, to som ti tu uz napisala. Lebo si dokazom toho, ze sa to DA!
Eva Slnko

andrea11, Pi, 01. 10. 2010 - 00:27

pre Evu, bola som vydata asi mesiac, ked svokra hovorila, ako ju jej muz bil. ja jej hovorim - to keby sa mne stalo, tak nevaham ani minutu a odchadzam.

presiel rok a moj muz mi dal facku. ta obycajne facka bolela viac ako cokolvek predtym a cokolvek potom. nikdy som si nemyslela, ze by to urobil. a teraz - urcite by som sa branila - vyrastla som citovo vydierana mojou matkou, bez jej akejkolvek podpory. nezujimal ju moj prvy menzes, ani to ze som schudla na 45 kil a potom pribrala na 80 a zase na 50 a potom 82 - to vsetko v priebehu roka. ked som sa pokusila otravit, moja matka mi dala vyvraciat a potom povedala, ze sa za mna hanbi, ani len k lekarovi ma nezobrala. potom som si zobrala polovicneho cigana a moja mater ma uz viacej nechcela poznat, ani na svatbe nebola.

a prisla prva facka. na koho sa obratis? na rodinu? ako, ked ich nezaujimas? mala som 20 rokov, byvala u svokry, tato tema je ovela zlozitejsia ako sa na prvy pohlad zda.
na materskej - vtedy to bolo 2700 korun, ani na garsonku by nestacilo. muz bez roboty a ziadna sanca, ze by ti posielal nejake peniaze. syn mal 5 mesiacov, ani do roboty.. a tak jedine, co som mohla urobit zo zufalstva som sla na policiu. oni vsetko pekne spisali a to bolo vsetko. asi o mesiac prisli k nam domov a vysvetlili nam, aby sme sa nehadali a nebili. bum. ani nevies ako a uz si v tom, z faciek buchnaty, modre okolo oci a ani sa nenazdas a to je presne to - celkom stratis svoju vlastnu volu. to bolo to najhorsie a uvedomila som si to az po rokoch - celkom som sa vzdala svojej vlastnej vole.

eva m, Pi, 01. 10. 2010 - 11:04

napadlo mi hned niekolko inych rieseni, ale to sa naozaj dobre radi, dobre teoretizuje. Krizove centra, opakovane navstevy lekara po bitkach, regres na policii...
urcite je to tazke, ak nemas v okoli nikoho, kto by ta podrzal. Ale hladala by som, skusala.
Eva Slnko

anita, Št, 30. 09. 2010 - 12:11

Clare, mne keď je v živote veľmi ťažko, poviem si: Toto vydržím a potom bude lepšie.
Možno táto ,pre mňa kúzelná formulka, pomôže i tebe. Ver, že bude lepšie. Upriam svoju pozornosť na ten svetlý bod, ktorý vidíš v diaľke. Buď ako veslár, ktorý vesluje možno z posledných pozbieraných síl, ale vesluje, lebo vidí v diaľke pevninu. Prajem Ti zo srdca veľa veľa síl.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama