reklama

musím sa niekomu zdôveriť, bo nemám komu :-(

Pridal/a alajka dňa 29. 12. 2010 - 15:14

reklama

Ahojte chodím sem na nanič mamu často,ale menej často prispievam.
Dnes sa musím niekomu zveriť a kedže nemám žiadnu dobrú kamáratku rozhodla som sa zveriť Vám milé žienky.
Moja 4ročná dcérka sa narodila predčasne z váhou pod 1kg(presne 990g).
Zaostáva za rovesníkmi hlavne v psych.stránke(neropráva skor jednoslovne sa vyjadruje,mame plienky,máva záchvaty zlosti-ale to asi každé dieťa).
Beháme po lekároch ako neurolog,pedopsychiater,čaka nas genetik.vyšetrenie a dnes sme boli na foniatrii.Vo vnútri bol z malou partner(pri nom je lepsia) no a samozrejme revala jak tur,ked ju doktorka vysetrila partner mi ju len podal a ja som snou sla do auta nech nereve na celu nemocnicu a on tam ostal na pokec z dokinu.No a ona foniatricka mu povedala ze zrejme jej diagnostikuju neskor autizmus alebo mentalnu retardaciu!!Má právo to takto posúdiť????
Celu cestu domov som preplakala a aj teraz furt smoklim.Partner mi stále vraví že to nebude isto vobec také zlé,a ja už neviem comu mám veriť.Ja mám zmiešané pocity na jednej strane cítim že nás to bude stáť veľa síl ale nakoniec to bude úplne v poriadku a na druhej mám hrozný strach ktorý mi uplne paralyzuje myseľ.Od neurologa máme lieky na podporu pamate a ako ich užíva tak su tam nejaké pokroky napr.nejake tie basničky ktoré si ale spieva sama ked si mysli ze ju nik nepocuje inak ani necekne(vyjadrovanie nieje sto percent ale mi jej rozumieme).
Tak som sa musela vykecat(skor vypísať).......


reklama

reklama

annie, St, 29. 12. 2010 - 15:43

hm....ťažko niečo napísať, si teraz plná emócií z toho čo sa stalo a cítiš možno hnev, zlosť, bezmoc....myslím že je to úplne normálne. Každá matka by asi takto reagovala v prvom momente. Keď sa ti to trošku uleží v hlave a nebudeš pod vplyvom emócií, skús nad tým porozmýšľať. Sama píšeš, že dcérka zaostáva v psychickej rovine za svojimi rovesníkmi (čo vzhľadom na pôrodnú váhu nie je nič nezvyčajné). Má ešte čas to dobehnúť. A čo keď nie? Čo ak sa naozaj potvrdí, že tvoje dievčatko má možno naozaj to zaostávanie preto, lebo je na to aj diagnóza. Nie je lepšie to vedieť skôr ako bude neskoro? Vedela by si tomu prispôsobiť výchovu, skontaktovať sa možno s mamičkami, ktoré prešli tým čím prechádzaš ty, vyhľadať nejakého odborníka, ktorý vám pomôže a usmerní vašu výchovu. A možno o 2-3 roky dcérka dobehne svojich rovesníkov a všetko bude v poriadku. Možno nebude nič v poriadku. To nikto nevie, ukáže to len čas. Ak by tvojej dcérke diagnostikovali autizmus alebo mentálnu retardáciu, tak sa zmení niečo na tvojom vzťahu k nej? Ja myslím že nie. Si len rozrušená teraz z toho čo sa stalo. Nech to dopadne akokoľvek, držím vám palce a buď šťastná že tvoje dievčatko sa napriek tej pôrodnej váhe tak skvele drží a je z nej taká veľká slečna. Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Moji známi také šťastie nemali. Plačem

lydusha (bez overenia), St, 29. 12. 2010 - 16:24

"No a ona foniatricka mu povedala ze zrejme jej diagnostikuju neskor autizmus alebo mentalnu retardaciu!!Má právo to takto posúdiť????"
Ma na to pravo.
A ako pise annie, ak by aj urcili tvojej taku dcerke diagnozu, meni to nieco na vztahu k nej? Nebolo by lepsie brat to tak, ze "problem" ma meno a uz aspon vies, na com si?

púpavienka, St, 29. 12. 2010 - 17:09

Nezúfaj, nič nie je isté. Neviem či má právo alebo nie a neviem čo bude ďalej. To že zaostáva v reči nie je tragické, poznám viacero deti, ktoré nechceli rozprávať a sú v pohode, ale tiež si myslím, že nájsť pomenovanie pre problém ktorý je, je to najlepšie. Tvoje dieťa to bude vždy a ty ho budeš ľúbiť akekoľvek, aspoň v to dúfam. No zatiaľ ti radim nenamyšľať si nič, kým to nie je potvrdené. Mojej dcére gynekologička povedala že sa jej narodí dieťa mentálne retardované a ona si potom nakupila knihy a prišla nešťastná a ja som jej vtedy povedala, že ešte nevie výsledok z plodovej vody a tak nech sa neplaší a knihy som zhabala a urobila som veľmi dobre, o týždeň sa dozvedela, že dieťatko je v poriadku, zrejme išlo omyl, dosť krutý omyl, ale stalo sa. Nič sa nedeje bez príčiny. Počkaj čo prinesie čas a stoj pri svojom dieťati. Nikdy nie si sama.Zlomené srdce Objímam

klodik, St, 29. 12. 2010 - 17:10

alajka mne sa v tvojom príspevku páči jedna veta:...na jednej strane cítim, že nás to bude stáť veľa síl, ale nakoniec to bude úplne v poriadku...- je úplne úžasné, že to takto cítiš...nie je až taká podstatná diagnóza, no dôležitejší je tvoj vnútorný pocit...človek sa dokáže vysporiadať aj s tými najťažšími diagnózami keď nerezignuje, keď to nevzdá...

...na druhej strane mám hrozný strach ktorý mi paralytuje myseľ...tvoj strach je prirodzený, ľudia sa často boja neznámeho, možno aj potrebného úsilia ktoré treba vynaložiť na to aby bolo lepšie, človek sa bojí neznámeho...no čím viac informácií nadobudneš tým sa lepšie vysporiadaš aj so svojim strachom....Zlomené srdce Slnko

alajka, St, 29. 12. 2010 - 17:25

Moju lásku budem milovať tak či tak ved je to moje diatatko,len teraz je to take že sa hnevám na cely svet(ale to je asi normalne).Ja som stašný stresak a všetko si moc pripúšťam....
Práve mi volal partner z práce jeho kolega má syna o ktorom im lekáry povedali že má autizmus že nebude rozprávať,nebude samostatný atak a teraz je z neho 14ročný puberťák úplne normálny chalan.Tak to mi vlialo trochu toho optymizmu.
Ale tak ako tak to nebude jednoduche budeme sa jej muset velmi moc venovat ucit ju a viesť ju.To bude ťažké ked budem doma sama lebo máme ešte malu 18mesačnú slečnu ktorá si myslí že mama je tu len a len pre ňuÚsmev .

viktory, St, 29. 12. 2010 - 19:17

alajka, viem, čo prežívaš, podobnú situáciu som zažila. Foniatrička by nemala vyslovovať diagnózy, ktoré nevie určiť!!!!! Na to sú iní odborníci. Mne raz neurologička povedala: Váš syn je slepý. Vieš čo som prežila??? NEBOL SLEPÝ!!!!! Mal úplne inú diagnózu, ktorú mu neskôr určili v BA na Detskej klinike. Už dávno je z neho anjelik. Viem, že akákoľvek to bude diagnóza, budeš ľúbiť svoju dcérku, detičky, ktoré sa narodia takto predčasne, väčšinou zaostávajú. Venuj sa jej, čítaj rozprávky, básničky. Nie z každého dieťaťa musí byť nositeľ Nobelovej ceny. Objímam Objímam Objímam

tymian, Št, 30. 12. 2010 - 20:30

Áno, s tým súhlasím, že foniatrička nemá čo určovať diagnózy, ktoré nepatria do jej odbornosti . To mi príde naozaj čudné...Prekvapenie! Pristupuj k dcérke ako k zdravej malej osôbke. Poznám problémy s dieťaťom, ktoré bolo predčasne narodené. Moja dcérka mala 1300g, keď sa narodila a teraz má 17 rokov a je z nej šikovná slečna. Tiež som s ňou dlho cvičila Vojtu, na neuroógii sme do 4 rokov boli ako doma...Mala sklony k hystérii. Hlavne Ty buď kľudná a dieťa bude kľudné tiež. Tvoje emócie sa prenášajú na ňu tým viac, že je možno trošku citlivejšia a tým aj zraniteľnejšia, než iné detičky.
Želám Ti pevné nervy a veľa veľa lásky.

katl, St, 29. 12. 2010 - 19:42

Kluuuud alajka,mne raz po vysetreni povedali (v mensom meste na vychodnom Slovensku ),ze syn je hluchy a tak sme sli na vysetrenie do vecsieho mesta(krajskeho) a zrazu uz hluchy nebol!Chichocem sa a pocuje vynikajuuuco Úsmev

matam, St, 29. 12. 2010 - 20:15

ahoj
tiez mam predcasniatko a tak sme tiez behali po roznych lekaroch a tiez som nemala rada ked sa nejaky lekar vyjadroval k diagnozam ktore nepatrili do jeho oboru (aj ked to som nebrala ako diagnozu ale len jeho nazor) - hlavne ked lerar specializovany na tu oblast mi tvrdil nieco uplne ine...
pisala som ti na inom fore ci sa nechces pridat k nam - maminam extremne predcasne narodenych deti - su medzi nami aj maminky deticiek ktore vraj maju napr. autisticke rysy alebo lahku formu DMO a su to super deti sikovne a kto nevie co maju za sebou ani by to na ne nepovedal...

mnnaaauuu, St, 29. 12. 2010 - 20:17

Kým bol môj synček menší, tak do roka sme si vypočuli kooooooopu diagnoz, od DMO a silného krvácania do mozgu, po rakovinu a nakoniec jedno z ochorení, ktoré má pár ľudí na slovensku. Nakoniec nám ostali len dve "ľahké" a dnes je z neho skoro trojročný zdravý chlapček. Síce s plienkou na dupe a mixovaným obedom pred sebou, je super. A vždy, ked nám povedali novú diagnozu, som cítila aj hnev, aj krvidu.. .prečo práve nám povedali niečo také... No vždy som svojho synčeka ľúbila a potom som pochopila, že nech povedia lekári čokolvek, a nech aj majú pravdu, ja na tom nič nezmením... a nezmení sa ani moja oobrovská láska k nemu... nakoniec sa žiadna z vážnych diagnoz našťastie nepotvrdila. No naučila som sa prijímať "diagnozy" z iného pohľadu. Ak aj tvojej dcérke potvrdia autizumus, alebo čokoľvek iné, verím, že vždy ju budeš milovať... diagnozu nezmeníš, môžeš však hľadať miliony spôsobov, ako jej pomôcť, aby mohla vviesť plnohodnotný život. držíme palce a daj vedieť, ako sa vám dalej darí....Úsmev Úsmev Úsmev

alajka, St, 29. 12. 2010 - 21:59

Tak moc Vám dakujem za povzbudivé slová ani si neviete predstaviť ako ste mi pomohli,nemám nikoho(okrem partnera)komu sa mozem zdvoverit a požalovať sa.
Ešte raz dakujem.
V januári nás čaká genetika neviem ako to tam prebieha(asi len odber krvi?) neviem co všetko sa dá takýmto vyšetrením zistiť som zvedava a potom Vás budem informovaťMrkám .
Ešte som chcela povedať že moja malá je z dvojčiat(ostala len onaPlačem ) a pedopsychiatrička povedala že na jej stav okrem iných faktorov može mať vplyv aj toto.Neviem ako to myslela pytala som sa a povedala že dvojčata su vždy komplikovane a ma ich v ambulancii často.Neviem neviem znie mi to tak čudne ale možné to asi je.

annie, St, 29. 12. 2010 - 22:22

držím vám palce a prajem len to dobré Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

megina, Št, 30. 12. 2010 - 00:27

moja starsia dcerka sa narodila v 24.tyzdni a veru sme si toho vypoculi viac ako dost.najprv ze mam nulove sance na prezitie,potom 1 zo 100 ale bude postihnuta,potom ze mala krvacanie do mozgu a pravdepodobne nebude nikdy chodit atd. oni ta vlastne musia pripravit na najhorsie aby si tzv.zakryli chrbat.
v januari bude mat 7 rokov,beha ako diva,je nadana na jazyky a informatiku,jasne ma svoje problemy aj s plienkami sme sa mordovali a stale sa jej stava ze sa ocas pospini.ma svoju asistentku v skole a chodi na terapie,ale je nasa a nemenili by sme ju za nikoho a nic na svete.Zlomené srdce
este musim povedat,to ze sa jej ocko stavia k tomu tak pozitivne je naozaj super.Áno Tlieskam vela muzov sa zlakne a berie nohy na plecia.
zelam vsetko najSlnko

diid, Št, 30. 12. 2010 - 04:19

citam, citam a neviem pochopit kde je problem. Keby mi take male babo prezilo,bola by som velmi stastna ze dokaze, chodit, rozpravat hociako, vidi atd. Vsetko sa da postupne dobehnut. Ved kolko zien chodi na terapie so svojimi detmi ktore sa narodia aj v termine, moja neter narodena po termie do 3 r. rozpravala len jednym slovom a do roka sa naucila plynule rozpravat 2 jazykmi. Ja mam dvojcata ale obaja v termine a nad 3kg. takze problem s nimi nemam, neviem co dr. tym myslela ze u dvojciat je to tazsie. Dolezite je v ktorom tt. sa dieta narodi a je jedno ci je dvojca alebo nie, ved dvojcata sa vyvyvaju rovnako rychle ako jedno dieta, len je vecsia pravdepodobnost ze sa narodia skor.

Ber ju ako zdrave dieta, daj jej rovnake hranice ako detom v jej veku, vela s nou rozpravaj, citaj knihy.

staronova (bez overenia), Št, 30. 12. 2010 - 08:02

Vždy si nechaj otvorené zadné dvierka,ked ťi lekári hovoria o možných problémoch.Ja som tiež trnula od strachu,čo bude,ked lekári mojmu 4-mesačnému synovi stanovili hroznú diagnózu,v 11-tich rokoch zase inú hroznú diagnózu.Chvala bohu nemali vôbec potuchy,čo mu bolo.Nič sa nepotvrdilo a dnes je zdravý a úspešný.
Prajem veľa sily.Slnko Slnko

alajka, Št, 30. 12. 2010 - 16:02

Tak dnes mi moj drahý povedal že včera mu tá pre mňa už len tak zvaná doktorka povedala že sú aj rozne sanatoria kde ju možme dať!!!!!!!!!!!!!!To ako čo je????!!!!Mala Vanesska(tak sa volá) nemá tupy vyraz v tváry,nekýve sa zo strany na stranu na prvý pohlad by nik nepovedal ze ma nejaky problém!!To že rave ako tur u každej doktorky a pri každom vyšetrení tak za to my nemožme má proste strach z lekárov.K tej doktorke už nepojdeme radšej pojdeme do Trenčína alebo do Ziliny alebo aj do Blavy ale k nej už ani nahodou!!!Ze do sanatoria ju dat NIKDY ani keby bola na tom tak zle že by nič nevnímala by sme ju nikam nedali!!taká som vytočená škoda že mi to včera nepovedal.....asi by som k nej nabehla a povedala jej svoje!!Chapete to??Ja teda nie!!!!Akým právonm to vobec povedala a čerešnička-ked Vanku vyšetrila drahý mi ju podal medzi dverami nech ju vezmem do auta aby nerevala na celu nemocnicu a vzal si do vnútra mladsiu(sama by som tie dve tažko dostala do auta) a ešte aj na nu mala komentáre že je akosi moc živá a neposedná(ton hlasu nemala vraj moc pekny)no a čo čaka od 18mesačného zvedavého siatata ze bude ticho sedet??Ked je tam kopu zaujimavych veci??Ja teda neviem co je to za cloveka??

georgina, Št, 30. 12. 2010 - 16:11

Alajka, prosím ťa, načo je dobré toto rozčuľovanie? Áno, lekárka by mala toto a hento a bla-bla-bla... Ale to je tiež len človek. Veď pusti jedným uchom dnu, druhým von, pomysli si svoje a ide sa ďalej. Alebo podaj na ňu sťažnosť. Takéto samovytáčanie však škodí len a len tebe. Nikomu inému.

lydusha (bez overenia), Št, 30. 12. 2010 - 16:55

Ja zas neviem, co je zle na sanatoriu. Mam znamu, ktora rovnako skakala ako ty, vytacala sa, rozculovala, nadavala na cely svet, na neschopnych lekarov a vsetci boli zli, len ona bola matka roka. Ma syna autistu, ktoreho nakoniec dali do internatnej skoly, kde maly urobil obrovsky pokrok, bol medzi svojimi a nik sa tomu nedivil, ze tam je, ze ho tam rodicia "odlozili" alebo podobne reci...
Fakt ti nerozumiem, kazdy moze povedat cokolvek o tebe, o tvojich detoch, nielen lekari, aj susedia, surodenci, kamosky...a je len na tebe, ci tomu budes prikladat vahu alebo si povies, ze aj tak nemaju pravdu...ty vies najlepsie aka si ty, ake su tvoje deti, tak co ta to tak vytaca, co kto hovori? Mimochodom, uvedomujes si, ze robis to iste aj ty? Nadavas na lekarku, zhadzujes ju, znevazujes na verejnom fore, pred stovkami ludi...ona tuto info o tvojich detoch vyslovila v sukromi, neposuva ju inde, to ty sama to rozsirujes na nete....v podstate toto nik nemusel riesit a teraz sa v tom rype kopec ludi, ktorych do toho aj tak figa derava je...

mnnaaauuu, Št, 30. 12. 2010 - 17:08

Ja nevidím, čo je zlé na sanatoriu, my tam chodíme síce iba cvičiť, ale vidať tam veľa detí - je to sanatorium spojené so škôlkou, zdravé deti sú spolu s chorými

klodik, Št, 30. 12. 2010 - 16:24

alajka osobne pre svoje deti radšej vyhľadávam lekárov, ktorý disponujú aj istou dávkou citu.Nezaujíma ma len to aký je lekár profesionál, ale aj to niečo naviac, čo lekára nenaučia v škole...

Jednoducho k tejto lekárke už viac nechoď, nájdi pre dcérku inú lekárku v danom odbore a hotovo...každopádne vôbec nie si povinná počúvať a brať na vedomie takéto reči od tzv.odborníčky/Hambím sa najskôr som omylom napísala, že odporníčky/...

Na pohodu pacienta, v tvojom prípade aj pohodu rodiča má vplyv aj to ako ľudsky si s lekármi sadnete...máš pravo hľadať...Kvietok

alajka, Št, 30. 12. 2010 - 16:42

Jasne k nej uz nepojdeme najdeme ineho odbornika.
Rozculovanie skodi len mne ja to viem ale jednoducho sa to niekedy nak neda a ak to niekto dokaze predychat tak ma moj obdiv ja to neviem aj ked sa snazim nie vzdy to zvladnem.Som uz raz taka Vyplazený jazyk .

lydusha (bez overenia), Št, 30. 12. 2010 - 16:57

Tak prijemne hladanie, len nezabudni kazdeho lekara upozornit, ze nie si schopna akceptovat zakladne informacie pokial nie su v sulade s tvojim presvedcenim.

tymian, Št, 30. 12. 2010 - 20:39

Omylom som to vložila vyššie Úsmev. Prepáčte Tí, ktorí si to prečítajú dvakrát Úsmev.

Alajka - Áno, s tým súhlasím, že foniatrička nemá čo určovať diagnózy, ktoré nepatria do jej odbornosti . To mi príde naozaj čudné... Pristupuj k dcérke ako k zdravej malej osôbke. Poznám problémy s dieťaťom, ktoré bolo predčasne narodené. Moja dcérka mala 1300g, keď sa narodila a teraz má 17 rokov a je z nej šikovná slečna. Tiež som s ňou dlho cvičila Vojtu, na neuroógii sme do 4 rokov boli ako doma...Mala sklony k hystérii. Hlavne Ty buď kľudná a dieťa bude kľudné tiež. Tvoje emócie sa prenášajú na ňu tým viac, že je možno trošku citlivejšia a tým aj zraniteľnejšia, než iné detičky.
Želám Ti pevné nervy a veľa veľa lásky.

alajka, Št, 30. 12. 2010 - 22:18

lydusha ja som schopna akceptovat zakladne info od lekarov aj ked mie su take ako by som chcela.Ale ta doktor.ju videla prvy krat v živote asi desat minut!Tak preto nechapem preco ju hned zaskatulkovala ked chodime k pedopsychiatricke a ona sa vobec tymto smerom nevyjadrila(aspon zatial)aj ked som sa jej pytala povedala ze je to priliž skoro nieco hovorit.
Zaujimalo by ma ako by si reagovala Ty??Stavim sa že by ta to tiez ranilo!!
A pani doktorku ci zhadzujem?asi ano,ale ako som napisala v nadpise tohto blogu
Musím sa niekomu zdôveriť, bo nemám komu Smútok.Asi hovory za vsetko nie si myslim??

lydusha (bez overenia), Št, 30. 12. 2010 - 22:27

...debaty tipu co by bolo keby nevediem, je to mrhanie casom...
Pokial ta rani informacia, ze tvoje dieta nie je ok, tak potom informacia, ze ma nador v hlave by ta asi do piatich minut zabila...Je na tebe ako sa k tomu postavis, co ludia, lekari, susedia, ktokolvek- hovoria. A asi na tom nieco bude, ked reagujes tak, ako reagujes.
Lekarka vyjadrila podozrenie, neznamena to, ze tvoje dieta zaskatulkovala. zaskatulkovala si ju ty sama.

motylik, Št, 30. 12. 2010 - 23:37

No ja si Alajka myslím, že foniatrička takéto súdy vynáša na základe zatiaľ neurobených upresňujúcich vyšetrení. Čiže predčasne a to nie je od nej veľmi prezieravé.
Nič si z tohto celého nerob, lekári si radi ľudí škatuľkujú podľa diagnóz. Každé dieťa je iné, to ešte však neznamená, že to tvoje je postihnuté. Môže byť trochu pomalšie, no a čo? Zato môže vynikať niekoľkými úžasnými vlohami, ktoré teraz ešte nie sú rozpoznateľné.

Dušička, ktorá príde na tento svet, si vyberá už vopred svoju úlohu a svojich rodičov, tvoja dcérka je určite skvelá v rôznych smeroch a až neskôr zistíš, že na ňu môžeš byť právom hrdá Zlomené srdce Objímam
Začiatok bude ťažší, ale to začiatky bývajú. Prípadne si zaobstaraj Tachyonizovaný osobný kokon alebo aspoň Tachyonizovanú podložku na spanie, tie pozitívnym spôsobom vedia ľudí dobre nastaviť. Sú mimoriadne vhodné v takýchto prípadoch, osvedčuje sa hlavne silnejší Tachyonizovaný ultra kokon. Pre aspoň približnú predstavu, čo to je, sem dám stručné info:

Súprava Tachyon Cocoon – tachyonový kokon – bola zostavená tak, aby podporovala a urýchľovala aktívny a súčasne jemný proces transformácie človeka.
Účinnosť tejto neobyčajnej súpravy je výsledkom kombinácie tachyonizovaných nástrojov, ktoré „ovinú“ ako kokon užívateľa silným trojrozmerným tachyonovým poľom a súčasne vyvolajú usmernený tok univerzálnej životnej energie, v ktorom môžu energetické centrá znova nadobudnúť svoju prirodzenú vertikalitu.
Pravidelným používaním tohto nástroja je možné postupne jemne odbúrať blokády vo všetkých vrstvách nášho bytia, uviesť naše emocionálne, mentálne a fyzické telo opäť do súladu s telom duchovným a tým zharmonizovať a naplniť energiou všetky úrovne nášho bytia.
Súčasti tachyonového kokonu
Prvým komponentom tachyonovéhokokonu sú dva tachyonizované pásy z aerokremíkových vlákien (podobne ako pokrývky na spanie, tachyonizované podložky na sedenie Life Padd a pásu Vitalizer II), ktoré vytvárajú silné trojrozmerné tachyonové pole. Oba tieto pásy sa pomocou suchého zipsu spoja a umiestnia sa pozdĺžne po strednej ose okolo tela.
Tým vznikne tachyonové pole, zahŕňajúce chrbticu, hlavu, hrudník, brucho a panvu – teda všetky hlavné energetické centrá ako celok.
Druhým komponentom je tachyonizovaný vankúšik na oči.

Tretím komponentom sú štyri tachyonizované Slica Disky. Dva z nich sú umiestnené vo vrecúškach, ktoré sa nasadia na nohy, a to tak, že nápis označujúci smer tachyonového poľa ukazuje od nôh von. Na druhých dvoch kremíkových diskoch má ležiaca osoba položené dlane, pričom tachyonové pole v tomto prípade prechádza dlaňami.

akira13, Pi, 31. 12. 2010 - 00:09

viem pochopiť tvoje rozhorčenie.
Viem, ako môže zabolieť veta "určite čoskoro budete mať dieťa" (paralela s "veď ju môžete dať do sanatória").
NIE! Ja čoskoro mať dieťa nebudem, jedno už mám.
...Alajka, pevné nervy. Ja som si stále opakovala, že keby na takéto dôkladné vyšetrenia pošlú ktoréhokoľvek človeka, niečo by mu objavili. A ťarcha každého vlastnej diagnózy nezávisí od lekárov, závisí od toho, ako na ňu budeme hľadieť.
Buď budeme žiť celý život v strachu a obavách, že na našu chorobu zomrieme, alebo budeme žiť naplno, veď zajtra nás môže zraziť auto.
Kolotoč diagnóz a lekárov je mi dôverne známy (940g), možno preto som z neho nenápadne povyskakovala. Nekonečné vyšetrenia nám nijako nepomáhali, iba sme dopĺňali štatistiky. Nijakým spôsobom som dcéru "neospravedlňovala" tým, za akých podmienok prišla na svet. Ak nerozprávala, tak proste nerozprávala. Že nosila plienky? Aj tak sme sa ich zbavili skôr ako niektorý naši rovesníci, narodený v termíne. Radšej som si priznala svoju porážku- pretože ona chorá NIE JE, len ja sa musím naučiť akceptovať čas, ktorý na určité veci potrebuje. Ver tomu a maj na ňu nárokyÚsmev
Držím palceObjímam
PS: Nicol sa lekárov tiež ohromne bála, kým nevypadla z toho ich kolotoča. V máji bude mať 4 roky, k nášmu pediatrovi chodíme 2 krát ročne s nejakým kašľomVyplazený jazyk a strach pomaly opadá. Lekár, ktorý nevie pochopiť tú paniku u týchto detičiek by s nimi nemal vôbec robiť. Všeobecne- z plačúceho, vystrašeného dieťaťa nikdy nič nedostane- veci čo dcérka bežne doma robila u lekárky proste vypínala- bývala ako handerná bábika- nedržala si hlávku, iba plakala, ešte pár dní po "kontrole" vracávala, hnačkovala, strhávala sa zo sna,... ak toto nevedela doktorka pochopiť, nemala u mňa šancu... Ak pochopila, dokázala prelomiť ľady a sama "vyhrala".
Miška

klodik, Pi, 31. 12. 2010 - 07:37

motýlik, akira normálne ste mi pohladili dušu svojimi príspevkami...

elinkamaminka, Pi, 02. 06. 2017 - 14:14

Dobry den, mohli by ste mi prosim napisat nazov internatnej skoly alebo sanatoria pre autistov? Dakujem

dasa_, Pi, 02. 06. 2017 - 14:24

Možno by bolo dobre povedať miesto, kde by to malo byt. Lebo škôl pre autstov je dnes už viac. A trochu asi aj záleží na tom, aký stupeň autizmu dieťa má.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama