reklama

Markíza anjelov....Angelika????

Pridal/a cibinkals dňa 09. 12. 2010 - 16:30

reklama

....Možno sa čudujete, že prečo takýto názov, ale ja som dnes nejako v čudesných pochybách....
Včera a aj dnes som ostala doma, lebo ma chytila viróza, a ja,že nech teda ležkám v klude...Rozložila som si gaučík na lôžko pre pacienta, a celé doobedie prepínala TV programyTlieskam
A včera sa mi omylom stalo, že som prepla a v TV začínala Angelika a králZlomené srdce ...romantika, ktorej som nikdy neprišla na chuť, a ako sopľa som len s údivom sledovala moju staršiu sestru ako rumázga pri obrazovke...
Ale asi moje nalomené zdravie, alebo ja neviem, čo, sledovala som ten film, až do konca... prvý krát v živote...
Možno ma teraz zatratíte, lebo Žofréé bol pre Vas idolom, fakt, že velmi sympatický pánChichocem sa ...ale Angelika!!!!Prekvapenie
Ježkovi zraky...ved to bola chodiaca lahká žena! A ešte ako to brilantne zaradili do deja, že to všetko robila pre lásku muža!!!
A deti??? kde boli jej deti!!! Sociálku na ňu!Mrkám
Dnes, ako som sa opat hovnila na svojom gaučíku, bác...Neskrotná AngelikaTlieskam Chúda, furt ju tam znásilnovali, unášali ju...hrôza...Žofrééé došiel, ušiel, opat dosiel, uniesli ju...pomoooc, určite bude zajtra další diel, ale ja už idem do roboty, takže dojdem o dalšie rozúzlenie a opätovné zamotanie dejaPrekvapenie
Možno som vela vecí nepochopila, a urazila všetky, ktoré na Angelike fičali...ale o čo je krásnejší príbeh Odviate vetrom, alebo Taký sme boli....
A jedno naozaj VOBEC nepochopím!!!
Prečo práve tento film na pokračovanie dovolili komančovia púštat...a ešte ho aj pustili, aby ludia nešli na sviečkovú manifestáciu, či, ako sa to volalo!!! Ved Angelika je odrazom všetkého, čo žena za oných čias robit nemala!!!
Ach jooj, asi som blázonko, a pozerala som to nedobrým pohladomÚsmev ...mala som skôr pozerat s prižmúrenými očami, a kochat sa pekným Žofrejom...nádhernou scenériou, a kostýmami...
Kráásne predvianočné chvíle Vám všetkým prajem...a nabuduce asi poumývam kuchyňu, ako sa rozčulovat nad AngelikouChichocem sa


reklama

reklama

carly, Št, 09. 12. 2010 - 16:51

Úsmev
Gratulujem, ako rozumne si prešla pubertou. Ja som to šťastie nemala, ja som abslovovala Angeliku, Krásnu Catherine, atď. Je však pravda, že to všetko som čítala iba raz, naproti tomu také Odviate vetrom som poznala naspamäť, toľkokrát som ho čítala. Aj zajtra je deň - táto veta sa mi odvtedy veľakrát hodila pri rozhodovaní.Slnko

martička, Št, 09. 12. 2010 - 18:39

toto mi pripomína, ako sme so susedou prvýkrát pozerali Vtáky v tŕní, išli na maďarskej TV, nevadilo nám, že sme po maďarsky nevedeli ani mäkké F, veď sme celú knihu poznali naspamäť odpredu aj odzadu Chichocem sa

Vierik, Št, 09. 12. 2010 - 17:42

V mojich očiach ju ospravedlňuje fakt, že "bola uvedená do omylu" - myslela si, že je vdova. Ale ako tak rozmýšľam, neviem neviem či som videla aspoň jednu jedinú časť celú...

macka 10, Št, 09. 12. 2010 - 19:05

Ja si pamätám film,ale viac som sa kochala tou scenériou,kostýmami,nábytkom-ako dejom.Chichocem sa Chichocem sa

magic, Št, 09. 12. 2010 - 20:43

nuz mne sa angelika paci. sice viac knizna, nez ta filmova, a aj to len prvych 6 dielov (ta saga jej pribehov v amerike uz moc nie).
staci, ked poznas dobu, v ktorej sa to odhravalo a zistis, ze angeliku autori stvorili az nadpriemerne inu. umyvala sa - to nevidana vec v tej dobe. voda bola povazovana za zdraviu skodliva. zhanala si deti - chcela ich mat vo svojej blizkosti a hoci im teda extra casu nevenovala, na tu dobu to bolo asi take, ze by ta nominovali za matku roka. dieta ziskavalo na cene, az ked bolo vacsie a rozumnejsie. a smrt deti bola dost casta a city voci nej otupene.
mala spravnu kombinaciu zenskeho a muzskeho myslenia - dokazala sa obracat aj vo svete muzov (obchode) a vytlct z minima spat slusny kapital. bola rozhodna, ale aj slaba, cielavedoma, ale aj poddajna. proste ju autori stvorili ako ideal zeny. krasna, okuzlujuca, stvorena pre lasku, ale zaroven inteligentna.
svojim sposobom je inspiraciou rovnako ako scarlett o´hara (ktora je vsak stvarnena ako narcisticka potvorka, ktora sa az dodatocne uci chapat, co je to cit voci inemu cloveku). ale obe, nech padli akokolvek hlboko, nevzdali sa.
a ano obcas sa spravala ako lahka zena, hoci aj v tom silne s mierou. v tej dobe to pri dvore bolo normalne. cnosti a vernost boli pohorsujuce. damy a pani, ktori zili alebo vyrastali pri dvore povazovali pijatiku, hazardne hry a promiskuitu za neskodnu zabavu.

Iwa, Št, 09. 12. 2010 - 22:48

Magic, mas pravdu. Angelika bola v jej dobe "o krok vpred", snazila sa byt sama sebou a prave preto ju mam rada.
Knihu som citala az na vyske, zhltla som vsetkych 14 dielov. Az potom som videla film a veru som si aj poplakala... hlavne preto, ze sa nedrzali knihy, vela veci bolo uplne otocenych, vypustene (podla mna) dolezite momenty.
Ked budem na dochodku, znova si knihy precitam. Zlomené srdce

Mafka, So, 11. 12. 2010 - 00:13

Iwka, myslíš si to? Moja zlatá veľmi sa mýliš. Mám menej času ako keď som chodila do robotky. Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Ilúzie ti neberiem ..... ponechávam ťa v nádeji .....Zlomené srdce Kvietok Kvietok Kvietok Slnko

georgina, Pi, 10. 12. 2010 - 07:24

Angeliku som si prečítala na strednej škole, lebo som bola zvedavá, čo tak veľmi na tých knihách fascinuje moje spolužiačky, keď boli ochotné čítať (inak nečítali v podstate nič iné). Moja šálka kávy to nebola, nie je a už asi ani nebude, ale prikláňam sa k Magic - od ľahkej ženy má Angelika ďaleko a na svoju dobu bola priveľmi "iná". Tak iná, že sa mi to zdalo až vycucané z prsta. Ale však OK Úsmev Mrkám Pohoda.

sonia, Pi, 10. 12. 2010 - 07:40

Angelika teda je môj šálok kávy,ten film som milovala a na tú dobu sa podaril filmárom naozaj excelentný kúsok Áno .A že na nu sociálku,ved ona bojovala a bila sa o svoje deti.Krásny romantický pribeh s úžasným hereckým obsadením Áno ...Úsmev Mrkám

magic, Pi, 10. 12. 2010 - 08:37

inak najradsej mam druhy (cesta do versailles) a treti diel (angelika a kral). lebo tam je opisana jej nezlomna snaha dosiahnut, co si zaumienila. a dosiahla to. aj ked za to musela zaplatit. nic nie je zadarmo.

adus, Pi, 10. 12. 2010 - 09:58

V tých časoch sa vlastne ani nedalo inak a vlastne keď sa to tak vezme, tak celý čas nerobila nič iné, len tvrdohlavo šla za svojím cieľom, ktorým v konečnom dôsledku bola kompletná rodina.
No a inak - pozor na Scarlett, hoci je to moja obľúbená hrdinka v mnohom sa s ňou stotožňujem, najmä v tej niekde tu už citovanej povestnej vete - mrcha promiskuitná bola aj ona. Prvého muža si zobrala z trucu a kedykoľvek by ho bez mihnutia oka podviedla s Ashleym, keby ten chcel. Druhého ukradla svojej vlastnej sestre len preto, že jej to bolo ekonomicky na prospech a koniec koncov ani toho Rhetta vlastne zo začiatku nechcela z čistej a nezištnej lásky

cibinkals, Pi, 10. 12. 2010 - 10:56

Adus...ako by to povedala moja dcera "ty si to zabila"Tlieskam
Sú to, ale hrdinky, ktoré robia veci tak, ako mi by sme nikdy neurobili...preto su také čarovné, a pozerame sa na TV, aj ked nechceme...Chichocem sa
Teraz je prave Angelika a sultán, a tam je na čo sa pozeratChichocem sa ...kostými su neprekonatelnéChichocem sa

magic, Pi, 10. 12. 2010 - 13:32

scarlett ma ako hrdinka prilis neoslovila. asi preto, ze mna musi oslovit aj to obdobie, kam je dej zasadeny. zato sa mi ale pacilo, akym vyvojom presla, co vsetko si pouvedomovala o zivote, aj o sebe samej.
a je fakt, ze sice koniec Odviate vetrom smeroval uz k tomu, ze si uvedomila, ze okrem sebelasky existuje aj pochopenie a laska k svojim bliznym a existuje aj uprimna nevypocitava laska k manzelovi, predsa len ma pokracovanie od dalsej autorky sklamalo. akosi prilis rychlo zmenila Scarlettinu povahu. verim, ze pani Mitchellova, keby neumrela, by to napisala inak. ak by povazovala za nutne dat tomu pokracovanie, kde dojde medzi scarlett a rethom k uzmiereniu a happyendu.
to, ze ostal koniec povodneho diela taky otvoreny, ani jasne negativny, ani jasne pozitivny, roman podala mna robilo tak silnym. lebo posledne, co na vas z toho dychne nie je - a zili stastne az do smrti... , ale odhodlanie - uz viem, co mam robit a nevzdam sa, vsetko bude dobre, dokazem to.

adus, So, 11. 12. 2010 - 10:06

Ohľadom toho konca - máš absolútnu pravdu, ja som tiež vždy hovorila, že z celej tej knihy je koniec najlepší!!!!
a aj s tým obdobím súhlasím, u mňa to funguje podobne - lenže mňa teda osobne celkom dosť oslovuje aj americká história, takže toto bola a je vždy bude jedna z mojich naj (samozrejme, aj kvôli mojej nehynúcej láske ku kpt. ButleroviMrkám )
Pokračovania - no, ja som si dokonca kúpila a prečítala aj to tretie, tiež trochu so sklamaním a možno ešte trochu väčším, ako pri tom druhom - ale tomu sa pri pokračovaniach asi vyhnúť nedá. Mne sa na dvojke napríklad ale páčilo to prostredie a historický rámec - Írsko a jeho boj o nezávislosť

milenas, Pi, 10. 12. 2010 - 14:05

No od včera sa odhodlávam, či mám reagovať na tento príspevokÚsmev
Angeliku ja môžem Slnko Videla som ju x-krát. Dokonca ju mám na DVD a keď chcem niečo na relax, nemám problém si ju pustiť. Poznám ju už dokonale. Nepotrebujem pri nej sedieť, stačí keď počúvam a robím si svoje. Je to vec názoru, čo sa mne páči, nepáči sa druhému a opačneBozkávam Ja si radšej pozriem ukľudňujúci film, nepotrebujem adrenalín, nemám rada drsné kriminálky, vyhovuje mi kľud. Ale zase také filmy tipu Rosamunde Pilcher ma neoslovujúMrkám Myslím si, že zloby a násilia je okolo nás aj tak dosť Smútok V poslednej dobe namiesto Televíznych novín si pozriem šmoulov na Barrandove Váľam sa od smiechu po podlahe Muž sa mi smeje ale mne to tak vyhovuje Hambím sa Moji chalani pri nich vyrastali a presedeli veru veľa časuSlnko
A prečo sa mi Angelika páči? Neviem - krásne prostredie, krásne obsadenie a krásna hudbaSlnko

Danielik, Pi, 10. 12. 2010 - 20:08

... a romantika, ktorej my, baby, nemáme nikdy dosť Hambím sa . Túto knihu som čítala prvýkrát ako 15-ročná. Náš tatino sa vtedy tváril, akože - "Jéééj, čo to Ty čítaš? A to už také môžeš???" A ja som sa cítila strašne dospelá. Je fakt, že knihy ako Angelika, Odviate vetrom, Vtáky v tŕní a pod. som hltala, ale popritom som si nikdy nezabudla vyrovnať hladinu romantiky správnou kovbojkou alebo dobrou detektívkou, či v neskoršej dobe knižkami typu "fantasy".

akira13, Pi, 10. 12. 2010 - 14:28

tááák ja som do tvojho veku, cibinkals, ešte nedorástlaVeľký úsmev Tieto filmy som dodnes nevidela, dokonca ani Vtáky v tŕníÚsmev , ani Odviate vetromÚsmev Vždy si rada pozriem "klasiky" ako Saxana, Což pak takhle dát si špenát, Jak vytrhnúť veľrybe stoličku, všetky náááádherné rozprávky...
Proste žáner červenej knihovne ma neoslovil. A myslím, že ani neoslovíChichocem sa Nehľadám romantické konce, ja ich žijemÚsmev Úsmev
PS: ale filmy, ktoré môžem ja za akéhokoľvek "počasia" sú napríklad Šindlerov zoznam, Život je krásny, najnovšie Báthorička- výborne spracovaný filmTlieskam

cibinkals, Pi, 10. 12. 2010 - 15:12

...ja viem, že ako kniha Angelika, je určite o niečom inom, ako úúúspešne sfilmovana klasika...
Napríklad, také Noci s nepriatelom, bola knižka neuveritelne fascinujuca, a ked som si pozrela film s Julinkou Roberts, bola som nesmierne sklamaná, alebo aj...Umriet mladý....otras filmové spracovanie..
Ale...dnes...Angelika a sultán...ona pri mori...okolo nej sultánové vojská ..Angelika, bááác, ako vždy omdlela, otvorila oči, a leži nahá v postely, jéé, kde to som...kuk žofréé vedla nej...bááác, kolko romantiky na záver...to je tak znivočený koniec, že hrôza...filmári dakedy nevedia, čo so sebou...alebo, ako furt odpadavala, a potom sa preberala komplet nalíčená a oblečená...
Možno moc filozofujem, mam kuknut, a nechat tak...ale je to starý film, a ludstvo sa klame tak dlho...preferuju sa samé krásky, a muži si potom myslia, že žena má byt upravená vždy a všade...ved kuk, Angelika to zvládalaVáľam sa od smiechu po podlahe
Idem radšej piect linecké kolieska...kto má dobrý recept?

georgina, Pi, 10. 12. 2010 - 15:15

...preferuju sa samé krásky, a muži si potom myslia, že žena má byt upravená vždy a všade...ved kuk, Angelika to zvládala...

No, ako ktorí muži si to myslia. Sú aj takí, ktorí sa na tom bavia rovnako dobre ako ty Úsmev Mrkám Pohoda.

Ariesa, Pi, 10. 12. 2010 - 15:50

ale ved odpadnut v tej dobe nebolo ziadne umenie, kebyze sa prebehnem v korzete po skalach, a zistim ze aj tak niet kam ... nedostatok kyslika spravi svoje Veľký úsmev

cibinkals, Pi, 10. 12. 2010 - 15:20

...geo, ja viemÚsmev
...ale ten film je točený ešte v minulom storoči, tlačili nám ho pri každej príležitosti do hlavy...ja to tak obrazne...že chlap mohol byt ten smradoch, bitkár, a žena len nech dá...a nech je pekná...a tento film puštali robotníckej triede za odmenu, aby nešla manifestovat...mna ti to tak vytočilo, že som sem capla tento blog...ináč, nech sa za tým nehladá nič inéÚsmev

georgina, Pi, 10. 12. 2010 - 15:24

Cibi, pre mňa za mňa, daj sem aj ďalších desať blogov, ak sa ti takým spôsobom uľaví Mrkám Pohoda.

Ale nič to nezmení na tom, že rôznym spôsobom spotvorené filmové verzie sa točili, točia a asi aj točiť budú. Sú ľudia, ktorí sa nad tým rozčuľujú. Sú tiež takí, ktorým je to jedno. A sú aj takí, ktorí sa na tom vyslovene bavia.

No a ešte ďalší ľudia rôzne filmové trapasy a omyly dokonca archivujú a zverejňujú - napr. tu: http://marty191.blogspot.com/2007/08/filmov-omyly-trapasy-inak-povedan… Úsmev Mrkám

Polárka (bez overenia), Pi, 10. 12. 2010 - 16:00

Medzi jeden z trapasov by som zaradila aj toto :
http://www.csfd.cz/film/246399-cinka-panna/

Vydržala som to dopozerať len preto, lebo bol tam záber s koníkom, ktorého som jazdievala ešte na strednej škole. Inak pán Rapoš si nepotrpí na detail. Keď Cinka panna vchádza do jaskyne ide na krásnom bielom koni. Potom príde záber z jaskyne a tá istá Cinka panna v priebehu sekundy sedí na úplne inom koni, asi tak o 300kg ťažšom /taká riadna ťažná kobyla to bola - tiež ju poznám zo strednej/. No čo, aspoň bola biela Veľký úsmev

Zmiešané pocity som mala aj z tohoto :
http://www.csfd.cz/film/221421-bathory/

Jakubisko podľa mňa príliš popustil uzdu svojej fantázii. Milovníkom historických filmov, ktoré sa aspoň nejak držia faktov podľa mňa až tak neulahodil.

georgina, Pi, 10. 12. 2010 - 16:19

Polárka, takéto veci s koníkom a podobne má ale na starosti skriptka, a za kostýmy zase zodpovedá kostymérka - nie režisér Úsmev Mrkám.

Polárka (bez overenia), Pi, 10. 12. 2010 - 16:21

Neviem, je to možné. To bol len jeden zásadný "detail", ktorý si pamätám. Bolo ich tam podstatne viac. V každom prípade by mal mať režisér aspoň aký taký prehľad o tom, čo vlastne tvorí/točí Úsmev

georgina, Pi, 10. 12. 2010 - 16:26

Režisér vedie hercov - to je jeho práca. Ak by mal ešte riešiť, kedy ten-ktorý kôň bol na placi (ten záber zrejme točili minimálne na dva krát, cez dva natáčacie dni, pričom tie dva dni mohli byť jeden na začiatku mesiaca a druhý na konci mesiaca - film sa netočí chronologicky, ale na preskáčku) a či sa ten-ktorý kostýmový detail hodí do daného obdobia, tak si rovno môže ísť hodiť mašlu.

Polárka (bez overenia), Pi, 10. 12. 2010 - 17:03

""film sa netočí chronologicky, ale na preskáčku"" - kebyže nepovieš, ani neviem /smajlík, ktorý si pacne na hlavu Veľký úsmev /
Nesúhlasím. Keď si to režisér neviem zmenežovať sám /nevravím, že úplne všetko/, mohol by si vybrať v rámci možností aspoň ľudí, ktorí vedia čo robia /aj keď neviem či do toho môže kecať, asi je to indivindi/. Inak jestvujú režiséri, ktorí okrem režisérskej stoličky majú na práci omnoho viac. Úsmev

georgina, Pi, 10. 12. 2010 - 17:13

A koľko filmov si to natočila? Chichocem sa Mrkám

Polárka (bez overenia), Pi, 10. 12. 2010 - 18:42

Ja nevravím, že som nejaký film natočila. Len som podotkla, že aj podľa režiséra sa dá predpokladať, ako daný film bude spracovaný. Ale výnimky existujú, ako napr. Jakubisko. Jeho filmy sú zväčša dobre spracované, akurát tá Bátorička je akosi riadne mimo.

georgina, Pi, 10. 12. 2010 - 19:01

Jakubisko si k väčšine svojich filmov napísal aj scenár. Produkciu zase zabezpečuje jeho manželka. Tam bude zrejme hlavný dôvod toho, že jeho filmy sú také špecifické. Režisér naozaj významne ovplyvňuje výsledok, ale nie je všemocný.

georgina, Pi, 10. 12. 2010 - 17:25

Pozri, Jarka - chyby nerobí len ten, kto sedí na zadku a špára sa v nose (a vlastne aj ten sa môže poškriabať Chichocem sa Mrkám).

Možno tá skriptka bola najlepšia, akú v danom čase mohli zohnať. Ale keď videla v rozpätí (možno) mesiaca dvoch bielych koňov, tak to proste pre ňu boli biele kone. Dopadla by som pravdepodobne rovnako. Tvoje cvičené oko zbadalo rozdiel hneď. Ten, kto film strihal, by to možno nezbadal, aj keby si ho na to vyslovene upozornila. Hold, nie každý sa vyzná v koňoch. Zato sa môže perfektne vyznať v XY iných veciach.

magic, Pi, 10. 12. 2010 - 17:40

a mozno povodny kon nebol k dispozicii, tak hladali narychlo nahradu. moz´byt mali na ten den obmedzeny cas na natacanie (kvoli pocasiu, svetlu, comukolvek) a tak proste vzali kona, co bol prvy na rane a dost podobny, hoci nie rovnaky. mozno to aj vedeli a povedali si - co sa da robit, aspon budu fimovi fanjsmekri (to nie ako urazku, to v dobrom) si mat na com pochutit. Mrkám

Polárka (bez overenia), Pi, 10. 12. 2010 - 18:44

Podobný bol maximálne farbou, aj to nie úplne. Ale ten príbeh nepadá, len na tomto jedinom detaile. Úsmev

georgina, Pi, 10. 12. 2010 - 19:03

Veď ja som koňa použila len ako príklad toho, ako môže človek zlyhať na nejakom detaile - aj keď inak svoju prácu zvláda perfektne.

Polárka (bez overenia), Pi, 10. 12. 2010 - 19:22

To máš tak, keď sa tých detailov nazbiera za vrece, značne to ovplyvní celkový dojem z diela.

georgina, Pi, 10. 12. 2010 - 19:33

Jarka, prosím ťa, pozri sa vyššie, ako vznikla táto naša diskusia. Cibi sa posťažovala, že ju vytočili niektoré detaily na Angelike. Ja som jej na to odpovedala, že sa dá nad tým rozčuľovať, alebo mávnuť rukou, alebo sa na tom baviť. Alebo to aj archivovať. Jak je libo.

Ty si na to nadviazala, že máš tiež príklad sfušovaných filmových detailov. Veď OK. A ja sa ti stále snažím vysvetliť, že čokoľvek ktokoľvek robí, aj pri všetkej odbornosti a snahe, vždy tam bude niekde nejaká vada na kráse.
Iste, niekde ich je málo, niekde viac a niekde je ich toľko, až sa to stane osobitým druhom umenia - viď Ed Wood, najhorší režisér všetkých čias.

Kritizovať je veľmi ľahko. A po bitke je každý generál.
Ak niekedy stvoríš niečo (čokoľvek) absolutne dokonalé, daj vedieť - veľmi rada sa prídem pozrieť Úsmev Mrkám Slnko Slnko Slnko.

Polárka (bez overenia), Pi, 10. 12. 2010 - 20:22

Mne je jasné, ako a kde diskusia začala. Je mi jasné, že sa snažíš niečo vysvetliť, tvoju snahu oceňujem. Môj názor je však stále rovnaký. Môžeš to brať, ako bezbrehú kritiku - je to tvoja vec. Pre mňa je to len konštatovanie a môj názor, ktorý zatiaľ nemám dôvod meniť.
Nevravím, že som stvorila niečo absolútne dokonalé, len to, že dané diela za dobré nepovažujem. Skôr za zmrvené, to však neznamená, že nepoznám diela, ktoré sa mi nesmierne páčia /aj keby tam nejaké nedokonalosť bola, v tých prípadoch by mi to ani veľmi nevadilo/. Slnko

sonia, Pi, 10. 12. 2010 - 20:39

Polárka,výnimočne s tebou súhlasím /v tejto diskusii/ Áno ...

magic, Pi, 10. 12. 2010 - 15:27

ja si pri angelike vzdy spomeniem na tu scenu zo slunce, seno... ako ruzickova dojata sledovala markizu anjelov: "Ach, Nicolasi, ja chci aby to na poprve byl nekdo mlady a krasny..." a potom otoci zrak na svojho chrapuceho manzela na lavici len v spodkoch a umastenom tielku. a bac! vypadne elektrika. Váľam sa od smiechu po podlahe

cibinkals, Pi, 10. 12. 2010 - 15:33

magicVáľam sa od smiechu po podlahe ...perfektná pripomienka...prvý diel som nevidela...takže iba tak matne si spomínam na Nicolasa...ale hned som si spomenula na ružičkovu...Váľam sa od smiechu po podlahe

Ariesa, Pi, 10. 12. 2010 - 16:07

angeliku som necitala, ale odviate vetrom uz ano a aj knihy od bickmorovej ... viac ako tie hrdinky ma vsak fascinuje obdobie. kolko knih sa venovalo oslobodzovaniu otrokov a amerike ... a bac, mame tu zrazu pohlad zo strany juzanov a zistime, ze nie je vsetko len cierne a biele a hned aj rozumieme sucasnemu new orleansu a jeho problemom. alebo su tu historky o mudrosti prirodnych narodov, potom si vsak clovek precita par knih z afriky 19.-20.st. a zistuje ako tam misionari a lekari bojovali s leprou povodneho obyv., ucili ich hygienickym navykom a mysliet aj na buducnost, nielen na to, ze teraz som najedeny, mozem lezat v tieni a ked o mesiac nebudem vediet, co detom do ust, budem riesit az potom.

minule som pozerala na webe povodnu verziu hobita z roku 1977 - a zistila som, ze film je len prekopirovany. postavy su prerobene na obraz tejto kreslenej rozpravky (je uzasna: vizual, hudba Áno ) a nie podla predstav maskerov a kostymerov sucasnosti. tymto u mna pan prstenov klesol, knihe to samozrejme neubralo.

georgina, Pi, 10. 12. 2010 - 16:31

...clovek precita par knih z afriky 19.-20.st. a zistuje ako tam misionari a lekari bojovali s leprou povodneho obyv., ucili ich hygienickym navykom a mysliet aj na buducnost, nielen na to, ze teraz som najedeny, mozem lezat v tieni a ked o mesiac nebudem vediet, co detom do ust, budem riesit az potom...

Pokiaľ viem, lepru (a aj iné choroby) dovliekli do Afriky práve misionári. Hygienické návyky mali domorodci svoje a celkom dobre s nimi prežili tisícročia, kým neprišli... misionári. Domorodci celkom dobre a spokojne prežívali celé tisíročia vo svojom prirodzenom prostredí aj so svojim životným postojom "žijem tu a teraz" - kým im do toho nezačali zase len misionári kafrať a tvrdiť im, že len ten ich spôsob je ten jediný správny.

Ariesa, Pi, 10. 12. 2010 - 17:31

nepatrala som odkial pochadza lepra, v tom clanku, co si linkla, je prvy potvrdeny nalez lepry z egypta.

ci im do toho zacali misionari kafrat - to by sme sa mohli zacyklit do debaty, ako mozme niekoho donutit na nieco nevyhodne a on v tom zotrva. podla mna to bolo len o novych moznostiach. predstava lekarov a misionarov, ktori kapali ako muchy z tropickych chorob a popri tom by mali nasilim nutit domorode obyvatelstvo ako maju zit sa mi nepozdava.

georgina, Pi, 10. 12. 2010 - 17:37

Nuž, zacykliť by sme sa mohli dokonale, to je fakt Úsmev Mrkám.

Nech to bolo ako chcelo - zvyknem sa na vec pozerať z rôznych uhlov a mne sa zase nepozdávajú verzie, ktoré nám vytrvalo predkladajú ako tie "oficiálne" (t.j. z "našeho" západného uhla).

magic, Pi, 10. 12. 2010 - 16:43

myslis ako film Pan prstenov (par rokov dozadu), ze sa inspiroval povodnym sfilmovanim hobita z 1977 (vo vizualnom stvarneni)?

Ariesa, Pi, 10. 12. 2010 - 17:21

ano. nezistovala som "co a ako", ci to bol zamer alebo len inspiracia, tak som mozno kus pozadu s tuto informaciou. kniha je dost podrobna, ale aj tak sa tam priestor na realizaciu poskytuje (preto byvam vzdy paf z jakubiskovych filmov Áno napriek kadecomu za usi pritiahnutemuÚsmev )

magic, Pi, 10. 12. 2010 - 17:32

to som ani nevedela, ja fanusik PP. musim si to pohladat a kuknut. ak mas, posli mi link, prosim.
a preco to u teba ubralo z PP?
mna tiez inak filmove stvarnenie PP prilis za srdce nechytilo, lebo po precitani tych 6tich knih mi to prislo strasne nasekane a chybala mi tam ta spravna kontinuita (ale pan Tolkien bol velmi podrobny a dat to vsetko do filmu, tak presedime pri tom 24 hodin. a na to by rozpocet neplatila ziadna spolocnost Úsmev ). zase mozno ten, kto necital knihy, uplatnil viac fantaziu.
stale premyslam, co je lepsie - vidiet film a potom citat knihu alebo naopak?

Ariesa, Pi, 10. 12. 2010 - 17:50

mna PP za srdce chytil kvoli vizualu. tak ako ma chyta jakubisko. mam "tak trochu" vytvarne vzdelanie(a este je to jeden z mala filmov ktory som odrandila v kine, pretoze na intraku sa stahovalo pokutne odusu chlpatuVyplazený jazyk ). preto ked som zistila, ze to nie je od jacksonovho timu, ale z roku 1977, tak zasluhy pripisujem im. najdes na youtube vo viacerych po sebe nasledujucich castiach, hobit 1977 Úsmev velmi pekne detaily, golum, hudba ...

magic, Pi, 10. 12. 2010 - 18:13

ano, z vizualnej stranky je jacksonov PP velmi pekny. mna trosku rozladil dej, ale beriem, ze celych 6 knih do 6 hodin sa narvat nedalo. vsak preto existuje reziserska verzia (director cut), kde kazdy diel namiesto 2 hodin ma 3. bracho to ma kupene, raz ked deti odrastu, si narobim hranolky a pukance a zavriem sa do obyvacky na cely den. Úsmev
vdaka za tip, idem hladat.

cibinkals, Pi, 10. 12. 2010 - 20:40

...waw...kolko komentov...ku angelike:o)
aj Vás rozpálila ako mna...to ma teší...
Ale, kašlite na filmy...tento blog je o prihlupom sfilmovaní Angeliky...alebo? O prihlupej Angelike...alebo, čo ja viem, o čom...
Mám upečené linecké kolieska to ma fakt tešíÚsmev

sonia, Pi, 10. 12. 2010 - 20:43

No ty si to teda zaklincovala,že o prihlúpom sfilmovaní Angeliky...alebo? O prihlúpej Angelike ...to ta až tak "serie",a napriek tomu ju pozeráš,zaujímavé Vyplazený jazyk Mrkám Úsmev ...

cibinkals, Pi, 10. 12. 2010 - 20:57

...ja som si ju pozrela prvy krat...preto ma to tak akože vytočilo, že čo nam to púštali...

magic, Pi, 10. 12. 2010 - 22:39

cibi, nepustali by ti to, keby si nelezala doma s virozou. inak by si v tom case pekne zarezavala v praci a o nagelike nevedela. a stacilo prepnut program. na TA3 napriklad, tam nikdy nesklamu Úsmev
mozno je angelika prihlupla, mozno je len celkom inspirativna, ako nefnukat, aj ked z palaca spadnes medzi totalnu spodinu a najdes sposob, ako sa vysplhat spat do palaca. a uvedomit si, ci ti vobec za to stoji.
je fakt, ze knihy su o niecom inom. a film sa knih podrobnejse drzi cca do polovice druheho filmoveho dielu. potom autori scenara popustili na uzde vlastnu fantaziu a podoplnali veci, co v knihe neboli, resp. prepisali cely zaver. ukoncili film niekde po stvrtej knihe, kde jej utek od sultana skoncil happyendom u Joffreya. v skutocnosti preskocili celkom krvavu piatu a siestu knihu, nez sa s nim zase stretla. tam sa postavila na odpor kralovi, co ju stalo takmer zivot, vypalili jej zamok, prisla o vsetky deti, vyvolala z pomsty povstanie v celom svojom grofstve, co stalo zivot mnohych ludi, stratila vsetko, znasilnenim kralovymi vojakmi dosla k dalsiemu potomkovi, robila sluzku u hugenotov a nakoniec stretla konecne svojho manzela, ked bola v nezavideniahodnom polozeni chudery.
ale film je zase krasnym romantickym snivanim. preco mu to brat.

cibinkals, Pi, 10. 12. 2010 - 23:08

Ok...magic...to bola asi pekná bodka za mojim virózovým blogomÚsmev
Ked raz budem na dôchodku prečítam si radšej tie knihy....Áno
Teraz by možno stačilo, keby som si vedela namalovat takú peknú hornú linku na očiach, ako mala ona!Slnko

magic, So, 11. 12. 2010 - 09:41

tekuta ocna linka a vela, vela cviku v ruke Slnko. moda 60-70tych rokov, tie nanosy maskary... moja mama si to este pamata Chichocem sa vsimla si si, ze v kazdom filme, co ako historickom, sa uplatni licenie podla najnovsej mody prevladajucej v case tocenia filmu?

Juliana, So, 11. 12. 2010 - 10:06

No neviem...je to predsalen jeden film...Myslim si ze ten serial bol uspesny pre jej zensku krasu,spracovanie a lasku,romantiku....Proste je to len film,a keby v kazdom diele nemala nejakeho milenca asi by to nebolo zaujimave...kedze Zofre bol daleko...Ten film je o romantike ,tak vzdy musela mat nejakeho partnera v diele az kym to skoncilo vyvrcholenim,konecnym sa stretnutim z vecnou laskou...Ja ked som ten film sledovala,nerozmyslal som vtedy nad tym ci je lahka zenska,kde su jej deti...proste nieje to jediny takyto film ,ktory je aj napriek nerealite uspesny...Film je spracovany tak aby tie tzv.jej "hriechy"nebplo az tak vidiet...Sak napokon aj v dnesnej dome su zeny krasne a hriesnice Veľký úsmev

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama