reklama

ŠRF - ako šetrím ja

Pridal/a lenkan dňa 03. 08. 2010 - 22:47

reklama

Ako šetrím ja
Po veľmí napínavom a zaujímavom čítaní o škole rodinných financií som sa rozhodla prispieť svojou troškou k téme šetrenie aj ja. Som ešte len mladá, začínajúca gazdinká, ktorá má so svojim partnerom síce veľmi slušný platový základ, ale keďže sa snažíme splatiť vlastné bývanie, zbaviť sa hypotéky, dopriať si dovolenku, neskôr bábo (nemám tetu v zahraničí a rodičia majú ešte len 40, takže dedičstvo nehrozí), musíme škrtiť opasky, kde sa len dá.
Po prvé strava-mojou najväčšou slabosťou je nedostatok kulinárskych schopností, ale snažím sa variť denne, obedy si vezmeme obaja do práce a ihneď máme ušetrených 6 Eur denne = 120 Eur mesačne. Varím jedlá "za málo peňazí veľa muziky" ako granatiersky pochod, zemiakové placky, grilovená zelenina, domáca pizza, rizoto na x spôsobov, sýte polievky, veľa používam produktov z našej založenej záhradky a lesa - zemiaky, zelenina, hríby, hlivy, ovocie do koláčov a podobne. Čo sa týka stravy, tak nekupujeme sladké somariny, ale máme domáce koláče a záviny. Nedovolíme si kúpiť balené vody - máme filtračnú kanvicu a pijeme čistú vody, návštevy som naučila, že u nás coca colu proste nedostanú (už len z presvedčenia, nie z prehnanej šetrnosti). Kupujem denne len to čo zjeme na raňajky, obed a poobedie, aby sa nestalo, že vyhodíme jedlo. Mám domácu pekárničku, keď potrebujem chlieb, bagetky, žemle, stačí trochu múky, droždia, varené zemiaky a je to- chlebík bez chémieÚsmev

Po druhé-energie a upratovanie. Klasika -úsporné žiarovky, notebook miesto stolného počítača, nemám truhlicovúmrazničku, len 7litrovú chladničkovú, lebo je to najväčší žrút energie. Správam sa racionálne, nepotrebujem zapnuté ventilátory, milión spotrebičov, bodové svetlá, zapnutý televízor ako podklad pri inej činnosti, vlasy mi uschnú aj bez féna, nabíjačky od mobilov vyberám zo zásuviek, vypínam stand by režimy. Dobre si rozmyslím, kedy potrebujem zapnúť trúbu. Periem len keď mám plnú práčku a na pranie používam tzv "mydlový sliz" - stačí trochu mydla, kryštalickej sódy a vody, éterický olej mám miesto aviváže. Nepotrebujem cility, ajaxy, cify ani nič podobné, lebo ocot, sóda, soľ a čistá voda sú úplne postačujúce. Pracujem v oblasti priemyselnej drogérie a verte mi, že keby ste vedeli, čo všetko je v rôznych vôňach a arómach, aaach jaj. Preto sa u mňa asi aj vytvorila alergia na aviváž a umelé arómy. Ocot je dokonale antibaktriálny a nedám naň dopustiť. Takisto na umývanie používame obyčajné kamilkové mydlo, tekuté sprcháče sú len zmes chemikálii. Vykurujeme primerane - aby sme nekradli ostatným teplo v paneláku a aby sme aj ušetrili. Teplota u nás je od 18 stupňov v chodbe po 20 stupňov v obývačke. Snažám sa šetriť teplou vodou, postupne si odvykám od vysokej teploty pri sprchovaní a umývaní riadu, v súčasnosti mi to ani nepríde. Veľakrát som teplú točku púšťala úplne zbytočne-veď na podlahy ani na rôzne drobnosti teplú vodu nemusím mať.

Po tretie - skryté výdavky. Veľa sa snažíme ušetriť aj vo finančnom sektore - máme s partnerom jeden spoločný účet /bez akýchkoľvek poplatkov - do 24 rokov/, nemáme žiadne pôžičky okrem hypotéky, do ktorej vkladáme pravidelne viac ako máme plus mimoriadne splátky, čím sa dostávame na hranicu úroku 2 percent. Mobilný telefón máme len jeden, zistili sme, že po dni z práce, keď spolu nehovoríme je návrat domov oveľa krajší a máme si povedať oveľa viac - takže máme na telefón výdavky 8 Eur mesačne. Internet máme zadarmo, keďže sme zapojení 4 susedia na tú istú zmluvu a ja im robím počítačový servis, tak rozratávaju náklady medzi sebou. Nepoužívam auto, keď vyslovene nemusím, kúpili sme starý skúter a na výlety po Slovensku jazdíme za cca 2 Eura 100km (keďže má priemernú spotrebu 2 litre na 100km). V práci sa snažíme obaja robiť nadčas, ak je nám to umožnené, diéty zo služobných ciest strkáme do prasiatka. Nemáme zbytočné poistenia - len tie potrebné, neplatíme káblovku, veď máme internet.
Máme špeciálnu pokladničku - prasiatko. Kto príde z práce domov a má mince menšie ako 2 Eura, musí ich okamžite vhodiť do prasaťa. Takýmto spôsobom dokážeme mesačne usporiť cca 100 Eur o ktorých ani nevieme Veľký úsmev. Inak vyberáme len jednu výplatu, druhú sa snažíme nechať na účte čo najdlhšie a ušetriť z nej čo najviac. Zo začiatku sme si modelovali situácie ako napr. čo by sa stalo, keby sa pokazilo auto a oprava stojí 200 Eur...šup 200 Eur do prasiatka a predsa sme prežili...keby sme museli zaplatiť liečenie....šup 100 Eur do prasiatka, žili sme bez problémov....čo by sa stalo, keby mi vypadla mesačná výplata, máme rezervu na hypotéku...a tak podobne. Oblečenie nekupujeme skoro vôbec, ja mám služobné, priateľ dva obleky na striedačku, občas niečo vo vypredajocch, naozaj zanedbatelna položka.
Náš mesačný rozpočet činí 1400 Eur, 350 hypoteka, 250 inkaso a nájom, 165 Eur moje odvody /som szčo/, 8 Eur telefon, 23 Eur poistky - ostáva nám 600 Eur, strava do 160 Eur, ostatné náklady cca 50, mesačne usporíme cca 300 Eur, z toho 100 do prasiatka a 200 posielame ako mimoriadne splátky do hypotéky, brali sme ju pred rokom, bolo tam 69000, dnes je tam už len 49500, chceme ju splatiť do mojej 25ky, až môžem ísť na materskú. Ešte mám päť rokov čas, snáď sa podaríVeľký úsmev Priznám sa, že sme si dovolili jeden veľký úlet, ideme na svoju prvú dovolenku v živote a nikde inde už 5 rokov nepojdeme, tak mi je trošku ľúto za tými peniazmi Smútok Ale zážitky to hádam vyrovnajú...
Netuším, či ste si z môjho blogu niečo odniesli, ja len dúfam, že som len niektorým naničmamám pripomenula, že je táto súťaž a chcem aby napísali svoje príspevky, pretože všetky o šetrení hlcem jedným dychom Vyplazený jazyk Bohužiaľ, veľa vecí netuším, či robím dobre - uvidím až na prvom vyúčtovaní z bytu. Šetreniu zdar!Pohoda

Úprava: zabudla som napísať, že nikto z mojej širokej rodiny nevedel nikdy hospodáriť s peniazmi,pozitívny príklad nemám, ja len viem, že si nechcem každý mesiac požičať aby som vyšla do výplaty, preto tvorím e finančú rezervu a snažíme sa, aby keď prišlo bábo, jeden výpadok platu nespôsobil žiadne katastrofické následky. Veď ja som skromná babaÚsmev


reklama

reklama

aretta, St, 04. 08. 2010 - 06:50

Lenka, podľa tvojich písmenok si približne vo veku mojej dcéry Úsmev Máš môj obdiv. Takto šetriť by som nedokázala ani ja, nie to ešte ona Chichocem sa Držím palce nech vám to vydrží a užite si zaslúženú dovolenku. Tie peniaze na ňu určite neľutuj Áno Kvietok Slnko Kvietok Slnko Kvietok Slnko

balalajka, St, 04. 08. 2010 - 07:02

Wauuuu Prekvapenie - toto nedám čítať manželovi ani za svet - pre istotou Chichocem sa . Áno
Pekne si uži dovolenku, lebo keď dojde bábo a tak to budú ďalšie cca 3 roky čo nikam nepojdete.

lenkan, St, 04. 08. 2010 - 07:31

ďakujem, inak sa nedalo, na denné vysokoškolské štúdium nemali naši rodičia dosť peňazí, preto sme sa hneď snažili získať hypotéku a študujeme obaja externe. Našťastie, máme obor podporovaný Európskou úniou a štúdium je síce ťažké ale bezplatné. A mali sme šťastie, lebo sme byt kupovali cez hypotekárny ošiaľ, takže sme bezproblémov dostali viac než sme potrebovali, preto sme po roku zvyšok vložili späť. Tým sme získali lepší kredit u banky Pohoda

dasa_, St, 04. 08. 2010 - 07:32

No teda, klobúk dole Áno Áno

marikat, St, 04. 08. 2010 - 07:50

Áno len tak dalej a dovolenku si uži, zaslužiš si juÁno

lienka, St, 04. 08. 2010 - 08:06

Aj ja ťa obdivujem Áno
uži si dovolenku Slnko
a aby sa šetrenie nestalo tvojou povahovou črtou Váľam sa od smiechu po podlahe
myslím, že ste dvaja mladí perspektívni ľudia, ktorí vedia kde je sever Áno
ešte by ma zaujalo z ktorého si regiónu
žeby priamo Bratislava???

lenkan, St, 04. 08. 2010 - 08:30

Nie, my sme severnejšie, priamo od Bytče. Ale šetrenie je nákazlivéÚsmev

linda999, St, 04. 08. 2010 - 12:51

Ahoj,
ako celok uzasne, ale v hlave mi viri vela otazok:
Kde su napriklad ponozky, pancuchy, priatel okrem dvoch oblekov co nosi? - moj zoderie rifle sadanim do auta a pohybom, tvoj co nosi vo volnom case, pri konickoch, na spanie...Ked idete na vylet na skutri, co jete? Nedate si nikde obed? Nemas peknu bielizeň,nekupis si kvet v crepniku za dve eura? Kde su hygienicke potreby, toaletak, ano -aj vlozky napriklad, kde prilezitostne liecenie nejakeho hrdla, Paralen, naplast - drobnosti, ale potrebne.
Este nechces otehotniet - kto ti plati antikoncepciu - nech je uz akakolvek? Lebo ratam,ze snad taka planovita a zodpovedna babena sa snad nespolieha na prerusovackuChichocem sa .
Nikomu nevolas, vsetci maju net, nechces nikoho pocut?
Nekupujes nikomu darceky? Ani tebe nikto? Naozaj das nevsteve len vodu? ja kupujem navsteve to, co pije ona, nie to, co ja, lebo sa snazim ludom ulahodit podla nich, nie podla seba (coli tiez nepijeme).
Nekupis si ziadny liecivy caj alebo nejaky iny napoj na spestrenie?
Vela otazok, budem rada, ked mi odpovies. Aj ja chcem setrit, ale co si popisla ty, to je basaÚsmev

lenkan, St, 04. 08. 2010 - 13:33

Dakujem za upozornenie, samozrejme, som do blogu zabudla napisat vsetko. Úsmev S drogeriou a hygienickými potrebami je to u nas naozaj velmi biedne, používam menštruačný kalíšok, takže vložky nekupuje vôbec, neznášam umelinu, papierové utierky a podobne, čiže u nás drogéria sojí tak 5 eUR MESAčNE - Len toaletný papier, vreckovky, mydlo, zubná pasta a podobne. Dvaja minieme naozaj maličko. Antikoncepciu sa priznám, ze nekupujem, ani tabletky proti bolesti, mám tam pre istotu plátok acylpirinu uz asi pol roka. Pouzivam plodné dni v kombinacii s prerušovanou, sem tam Pharmatex (náklady 6 Eur raz za dva mesiace). Nie moc zodpovedny pristup, ale keby babo prislo, tak sme obaja stastni ako blchy a ziadna tragedia sa nekonaVyplazený jazyk. Samozrejme, aj ja si chcem navstevu pohostit, ale podla mna cista super horská voda z kanvice nemoze ublizit nikomu, radsej im napeciem, spravím slané z listkoveho a podobne. Volat s rodinou volame, 30 minutovy pausal stoji tych 8 Eur, bohato staci. Darčeky rada dávam osobnejšie a menej nákladné - spolocne fotoalbumove knihy, zážitky, domáce kvety a pod. S oblecenim mame tu vyhodu, ze sme obaja nevyrastli od 15stky, ked nam kupovali este rodicia, takze je plná skrina sportových veciÚsmev Mame pod oknom znackovy sekac, kde kupime GATE, ESCADA, TOM TAILOR za sumy od 3 do 5 Eur, takže uplne staci obcasny nakup ponoziek. Topanky tiez stacia jedny k saku za sezonu, ja mam pracovnu obuv, na ktoru dostavam korunky, botasiek a sportových topanok mame z obdobia pubety dostatokVyplazený jazyk Košele má drahý zdedené po bratovi, kedze zastaval vysoky post a ma ich plnu skrinu. Ked ideme na skutri sme nabaleni, restauraciu u nas nefrci. Aj so vsetkým necakanymi vydavkami sa naozaj zmestime do tych 160 Eur, co som uviedla na stravu:) Caje su najlicivejsie tie, co nazbierame v prirodeVyplazený jazyk Neviem, mne ani nepride, ze setrime, proste som nikdy ine veci nepoznala a tak mi ani nechybaju. Ja sa prave vytesujem, ze kolko toho mam - chystam sa do Ameriky, bytik je, mozme si uzivat spolocne vylety a tak - sa citim neuveritelne bohata. Hambím sa Hambím sa Hambím sa

lienka, St, 04. 08. 2010 - 13:37

fakt ti ten pocit šťastia prajem Áno Zlomené srdce Zlomené srdce Objímam Slnko

lia6, St, 04. 08. 2010 - 13:03

Téda, taká mladá baba a takto šetriť-až 300eur mesačnePrekvapenie no, neviem, neviem, či by som toto je zvládalaHambím sa držím palce, aby sa vám darilo aj naďalej...aj my sa snažíme, ale mosím povedať, že občas aj zhrešíme, a tak toľko neušetríme-no snažíme saHambím sa asi prispejem aj ja svojou troškou, možno niekomu na inšpiráciuÚsmev ale až nabudúceSlnko

lenkan, St, 04. 08. 2010 - 13:26

Dakujem pekne, aj ked treba podotknut, ze to nie je nic vynimocne, kedze mame na nasu lokalitu a vek nazoaj nadstadardny prijemChichocem sa

lienka, St, 04. 08. 2010 - 13:32

ak to nieje tajomstvo, tak aku to školu študujete??
nemáte žiadne cestovné náklady, žiaden benzín,električenky??
chladnička je asi 70l nie 7?? či??
aj príjem máte dosť veľky, na to, že ste tesne po 20

lenkan, St, 04. 08. 2010 - 13:39

Drahy ma služobne auto, ma limit na sukromne cesty a dochadzanie do prace, davame pozor, aby sme si ho neprekrocili. Myslela som len objem tej malej chladničkovej mrazničky, tipla somHambím sa Škola je obor Elektronický obchod a logistika informačných systémov, na zamestnanie sme mali obaja šťastie, drahý pracuje ako Office manager, ja na zivnost pre firmu s priem. drogeriu - brigadovala som este pocas strednej a miesto som mala iste, s tym, ze spravujem pocitacove siete, uctovnictvo, predaj, nakup, prispievaju mi v plate aj za to, ze tam budem pracovat dlhodobejsie, obaja s pratnerom máme firmy od seba vzdialne 50metrov, takze chodime spolocneÚsmev

lenkan, St, 04. 08. 2010 - 14:02

Ešte som zabudla - som dohodnutá, že na materskej môžem pracovat aj z domu, kedze moja praca je pocitacovaÚsmev A uz idem pracovat, nemam byt na internete, ale sef ma dnes prvu dovolenkku po x mesiacoxhHambím sa Hambím sa Hambím sa

katy2 (bez overenia), St, 04. 08. 2010 - 14:05

uzasne setrenie-len je pravda, ze mate vela stastnych nahod-partner so sluzobnym autom, firmy vedla seba,praca, kde skutocne neporebujete slusnejsie oblecenie.... nerobim managera, ale par kuskov si musim kupit, podotykam slusnejsich, aspon 2x do roka - lebo sa jednoducho vynosia a preperu a uz sa do prace nehodia. S rodinou aj priatelmi sa obcas aj rada porozpravam a rada ich potesim inym, ako burinou natrhanou pred branou domu - aspon na Vianoce, ked uz nie ne meniny. Rovnako to plati o tom, ze ak kamoska chce na kavu, neodmietnem a kazda si plati svoje. ten prisyup k otehotneniu je... no, vzhladom na pocitanie 5 centoviek nie prilis svedomity, ak by si zajtra ostala v tom, asi toto dalej nebude mozne... a "lutovat peniaze na dovolenku" - co budes robit, ked budes mat par deti a nedostanes sa nikam cele roky?? spominat, ako vyzera euro? je dobre, ze sa clovek snazi setrit na nieco konretne, ale odopierat si drobne radosti akehokolvek druhu za kazdu cenu sa mi zda uz mierne prehnane. to je moj osobny nazor

georgina, St, 04. 08. 2010 - 14:20

Katy, to čo niekto pociťuje ako obmedzovanie, niekto iný berie ako úplne normálnu vec. Okrem toho - nik ťa predsa nenúti, aby si robila všetko to a tak, ako to robí Lenka. A pokiaľ sú ona a jej priateľ s ich životným štýlom spokojní, nie je čo riešiť Úsmev Mrkám.

katy2 (bez overenia), St, 04. 08. 2010 - 14:42

ved to je v poriadku. ja som len vyjadrila svoj nazor.

lenkan, St, 04. 08. 2010 - 15:55

Ano, nahody mame, neporpieram, aj patrime k tym stastnejsim percentam, ktorym to zatial vychadza s pracou, a podobne. Ja si preto nemyslim, ze nas pristup alebo setrenie sum ake som napisala, je nieco svetaborne. Pri takom prijme by bola hanba neusetrit, ja obdivujem tie zeny, ktore tu pisali, ze vyziju zo 400 Eur a funguju. Keby prislo babo, tak je to v poriadku, nemyslim, ze je to nezodpovedny pristup, kedze moja zvysena materska, partnerov prijem a znizene naklady vystacia bez problemov. Ja som cele detstvo nosila veci po bratrancovi, setrili sme, aj tak koruniek nebolo, ale povazovala som sa za najstastnejsie dieta na sveteVyplazený jazyk Nechcem dieta do prepychu, chcem len, aby sme mali strechu nad hlavou a co jest. Kedy sa uskromnim ak nie teraz? Sme len dvaja, nadcasy nam
neublizia, a ani z nas neodbudne, ked vikendy travime piknikom na deke, v zahradke, pozeranim hviezd, pomahanim rodine na stavbe - aj tak si vsetko uzivam plnymi duskamiMrkám A dovolenku nelutujem, len mi samozrejme chyba ten pocit, ked bolo vela zelenych bubakov pokopeVeľký úsmev

katy2 (bez overenia), St, 04. 08. 2010 - 16:12

ke je prepych pouzivat teplu vodu na umyvanie riadu alebo mydlo... ok. proste mam nazor, ze sa da usetrit mozno o 30ur menej, ale byt v pohode - ano, povies, vy v pohode ste. ponuknut navsteve len vodu, aby som usetrila, sa mi zda pritiahnute za vlasy. ako hovorim, toto je ciste moj osobny nazor.

lenkan, St, 04. 08. 2010 - 16:27

Pozri, kazdy mame iny zivotny styl a zjavne sa navzajom nechapeme. Ja mam pre navstevu veci dost, aj tak im je vacsinou vzacnejsi domaci kolac a domace lupienky ako kupovany Telka Mix z Tesca. Len nedostanu Colu, pretože u nas take vody nepijeme, ked pridu neohlaseni, mam vzdy mat v zalohe nieco? Nikomu zmes kyseliny fosforečnej a cukru neprospievaVyplazený jazyk Btw. myslim, že životné prostredie je šťastnejšie,ak nenecham teplu vodu tiect na dlazku, alebo do sprchy, ked sa mydlim, alebo ked je riad umyty pod 35 stupnovou vodou ako pod 42:) Vela veci robim z presvedcenia, nie zo setrnosti. Ved ekonomicky znamena ekologicky Vyplazený jazyk Ale dakujem za tvoj nazor, aj reakciu, ved nemozeme rozmyslat vsetci rovnako. Ja chcem mat buducnost bez hypoteky, preto teraz trosku skrtim:)

ramzesa, St, 04. 08. 2010 - 17:09

Súhlasím, že najviac ušetríte pokiaľ ste len dvaja Úsmev. My sme už štyria a akosi to nejde Vyplazený jazyk. S tým práškom na pranie som to skúšala (sliz na pranie), ale to mydlo tak silno vonia, že som to ledva rozdýchala Vyplazený jazyk. Takže ostávam pri detskom prášku, hm. A návšteva dostane čaj, kávu, príp. jedlo, ak práve varím Úsmev. A myslím, že niekedy varené jedlo poteší viac, ako nejaké somarinky Vyplazený jazyk.

katy2 (bez overenia), St, 04. 08. 2010 - 16:28

a este by ma zajuimalo - nie v zlom: to mobil nechavate doma a vecer pozriete, kto vam volal? ak si samostatne zarobkovo cinna osoba, a tvoj partner tiez, predpokladam, ze potrebujete byt obaja zastihnutelny... a neviem, akoby som nejakemu klientovi vysvetlovala, ze ma telefon len partner... to nemate inych znamych a pritelov okrem jeden druheho, ze enmate potrebu sa s nikym inym bavit? mat vlastny ucet v banke, pokial nie sme manzelia, ma svoje vyhovy - toto, s dovolenim, clovek zisti vekom - laska je pekna vec ale kolko sa tym usetri mesacne? byt svojpravna samostatna osoba mne osobne za to stoji

mikve, St, 04. 08. 2010 - 16:33

Bavi ma ako ta to skrieChichocem sa Chichocem sa Chichocem sa ...mimochodom vo vacsine takycto firiem su aj sluzobne mobily ja tiez taky mam...
btw.ja Lenke tak tak trochu zavidim a rada by som sa od nej naucila aspon polovicu toho co ona robi prirodzene...

katy2 (bez overenia), St, 04. 08. 2010 - 16:36

"skrie" :D:D:D:D no to iste. sancta simplicitas

lenkan, St, 04. 08. 2010 - 17:25

Mobil neznasam, jeden mame - som napisala ze pausal stoji 8 Eur. Priatel ho nosi pri sebe do prace, ked vola rodina, vybavi. Ja mu radsej zazitky z prace a podobne veci poviem az doma. Ked sa nutne potrebujeme, zavolam mu na pevnu linku z prace do prace, pripadne on mne (zatial sa to tak stalo asi 3 x) Vyplazený jazyk Nemame mat preco dva ucty, necitim sa menej svojpravna, budeme sa brat na jesen , spaja nas byt, hypoteka, cit, laska - keby sme sa rozisli, mrzi ma ovela viac veci ako nerozdeleny ucetMrkám Nastastie nepotrebujem byt zastihnutelna z prace, moj sukromny cas si vazim a sef si ho vazi tiez, tak naco? Veľký úsmev Mame priatelov, ale aj tak volaju po praci, lebo su to rozumne dospele osobyMrkám Nemozem si pomoct, mne to proste vyhovuje. Este mam to stastie, ze neznasam alkohol, cigarety, kávu, výlety lodou, golf ani transatlanticke lety, ani hodiny šermu, takže na tom ušetrím majlandPohoda

lydusha (bez overenia), St, 04. 08. 2010 - 19:26

"Este mam to stastie, ze neznasam alkohol, cigarety, kávu, výlety lodou, golf ani transatlanticke lety, ani hodiny šermu, takže na tom ušetrím majland"
Ja s tymi vecami o ktorych pises, nemam problem- znasam ich dobre, i ked ich nevyhladavam- a majland som neusetrila. Takze o tom to asi nebude.
Mozem si napisat ze neznasam maseratti a usetrila som tri miliony. Pravda to vsak nie je, nakolko na to maseratti nemam tak som asi usetrila vidle s makom. Tak asi tolko. myslim, ze vsetko s mierou. Aj vediet si uzivat, aj vediet setrit. Do truhly si nevezmem ani dom, ani majetky, ani peniaze.

lenkan, St, 04. 08. 2010 - 19:33

Samozrejme, ta poznamka bola nadsadena a ironickaMrkám Mrkám Mrkám inspirovala som sa americkou knihou o setreni, kde boli take uzasne rady typu " obmedzte vyjazdy druhym rodinnym autom" pripadne "zvazte moznost predaja dovolenkoveho apartmanu" a take pre Slovaka uplne bezne veci Veľký úsmev Nemala som ich problem aplikovat do praxe, a ani vynechat hodiny golfuChichocem sa

mikve, St, 04. 08. 2010 - 14:14

Nuz a ja zas nevidim nic zle na tom ze dvaja mladi ludia nerozhadzaju peniaze kade tade na zbytocnosti, Maju stastie ze maju obaja dobre platenu pracu z ktorej sa im dari platit hypteku aj s mimoriadnymi splatkami cim sa oddlzia skor nez si zalozia rodinu. Co je na tom zle? Ved Lenka nepise ze peniaze na dovolenku lutuju, mozno len necitia potrebu teraz niekam chodievat a argument ked budes mat deti nikam sa nedostanes je tiez dost mimo...ja som so svojimi detmi chodila na dovolenky odmalicka..tak nechapem o com sa tu toci...podla mna sa Lenka s priatelom rozumne dohodli najskor splatit hypoteku kym maju obaja istotu a dobry prijem (ved doba je neista) a potom si uzivat...tak co je na tom zle? To ze tak nerobime vsetci neznamena ze Lenka s priatelom to nemozu robit takto aj ked sa to niekomu zda pritiahnute za vlasy, ale ak ti dvaja budu mat v 25-ke splatenu hypoteku a usmev na tvari tak preco nie? Lenka drzim palce....

linda999, Št, 05. 08. 2010 - 10:02

Pisala, ze jej je luto tych penazi, preto na to niektori reaguju, pise tam dokonca, ze jej chyba ten pocit ked nebude mat tolko zelenych bubakov pokope. Neviem ako tebe, ale mne sa zjavil pre ocami stryko Drzgros z Kacerovcov, ako plava v dolaroch Váľam sa od smiechu po podlahe

georgina, St, 04. 08. 2010 - 14:18

Lenka, super Úsmev Áno Áno Áno Áno Áno
A užite si krásnu dovolenku Úsmev Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko

marikat, St, 04. 08. 2010 - 15:49

šetriť sa má, ked je z čoho a lenkan, tebe sa to darí.
držím palceÁno

ja_hodka (bez overenia), St, 04. 08. 2010 - 16:03

No, ja zasnem a vazne sa nad sebou zamyslam od tejto chvile.

lydusha (bez overenia), St, 04. 08. 2010 - 17:14

Zasnem aj ja ale radsej sa nad sebou nejdem zamyslatÚsmev Pre istotu vzhladom na moj milovany tlak Veľký úsmev

fidorka, St, 04. 08. 2010 - 17:27

no veď,už si bola na krémeš?My máme fantastické gule (slivkové,aj s makom,aj s tvarohom Vyplazený jazyk ),na krémeš sa dneskaj nechytám Hambím sa

lydusha (bez overenia), St, 04. 08. 2010 - 19:27

No moja, ja a moj tlak sme si kupili- teda mm nam kupil ajurvedsky cajik...ten je akyyyyyyy vynikajuuuuci. A davame si pozor- ja a moj tlak- na to, co jeme. Sme sa o seba zacali starat ÚsmevMrkám Mrkám Mrkám

linda999, St, 04. 08. 2010 - 21:26

Nie nahodou Pittu? ten je sladucky a vyborny, ja som kupila na tlak manzelovi:)
Obcas mu ho zvysim:) Ja mam nizky, potrebovala by som nejaky opacny.

ja_hodka (bez overenia), Št, 05. 08. 2010 - 09:44

ja by som sa naozaj mala...na tlak sa vyhovorit nemozem, mam ho vyborny dokonca aj s tymto bruchom Chichocem sa

lenkan, St, 04. 08. 2010 - 17:26

Dakujem za vsetky reakcie Úsmev

fidorka, St, 04. 08. 2010 - 17:29

lenkan,ja len ticho závidíím...ale si šikulka Áno Tlieskam

lenkan, St, 04. 08. 2010 - 17:45

Neviem, či som šikulka. Len som mala šťastie na dobrú prácu, skvelých rodičov a krajinu v ktorej som vyrástla. Mňa len udivuje, že si niekto myslí, ako moc šetrím a šktrím, pritom za to všetko, čo v živote mám, môžem aspoň jedno krátke obdobie života trošku uvažovať racionálne. A napríklad, teraz mi v pekárničke kysne cesto na kysnuté buchty s domácim lekvárom, mňááám, takže ja si užívam naozaj dosť:P Ja som si vždy myslela ako moc míňameHambím sa

fidorka, St, 04. 08. 2010 - 17:54

ja poznám jednu rodinu,majú peňazí na rozdávanie a žijú podobne ako ty.a je to preto,že obaja manželia sú z rodín,kde nikdy nebolo dostatok financií a teraz,keď ich majú,vedia si to vážiť a dobre si rozmyslia,na čo ich minú.a pritom presne ako ty,majú všetko čo potrebujú,aj deti,len jednoducho "nerozhadzujú" a hlavne ten spôsob hospodárenia majú "v krvi"....a zase na druhej strane,keby takto nežili,asi by nemali toľko do rezervy-pre deti na školy a pod. Pohoda

safarica, St, 04. 08. 2010 - 18:12

HM tak klobúk dole pred tebou taka mladá baba a tak vieš hospodáriť s peniažkami ale dievča pozor aby sa napokon s teba nestal nejaký žgrloš neber to v zlom ticho ti závidím a zároven obdivujem ja som taká nevedela byť dnes po rokoch to aj lutujem ale zase si hovorím dovolili sme si dosť kultúru na 1 mieste dovolenky atd.žijeme si tak normal nič velke ale na nájom stravu a ošatenie máme a aj ostane na podporu ked treba pomôsť deťom a tak nejaká rezerva vždy ostane keby niečo vybuchlo ako sa hovorí ale držím ti palce a prajem príjemnú dovolenku a užite si to

linda999, St, 04. 08. 2010 - 18:19

Uz tomu lepsie rozumiem :)
Musi to takto byt, lebo keby si sa ocitla nova v praci, pri starte do zivota s hypotekou a mala kupovat napriklad tie kosele, co priatel ma po bratovi alebo sama si kupovat pracovne oblecenie, v zivote by sa ti nedalo takto setrit. A zabudla som, ze ste tak blizko k puberte > Vzdy som sa divila, kde berie znama, o ktorej som vedela aky ma prijem, na dovolenky s priatelom a potom raz mimochodom spomenula, ako jej mama dava peniaze - invalidna dochodkyna. Mavala som vycitky, kolko minam a druhi usetria, ale nakoniec som zratala sumy, urobila prehlad a zistila, ze som mala taky maly prijem, ze bol zazrak, ze som vobec vedela vyzit a este aj dobre vyzeratVáľam sa od smiechu po podlahe . Naproti tomu, ked mal niekto vela usetrene, zvdy som nakoniec zistila, ze mu davaju rodicia, ma bocak, predava nieco nacierno z prace, pripadne nevinne vyzerajuca babenka obstastnuje starsich panov a kazdy sa divi, preco stale nema priatelaHambím sa
Myslim si, ze ked si clovek musi kupit naozaj kazdu rajcinu a nema pracu, z ktorej by mohol kradnut, usetri velmi malo. Ved uz len splacanie dlhov na byvanie sa da ratat ako setrenie, lebo si clovek akoby pozicia dopredu, ved kym by nasetril na byt, uz by potreboval len ten dreveny peracnikPlačem

lenkan, St, 04. 08. 2010 - 18:47

Nemyslim, ze vsetci, ktori maju peniaze, musia nutne páchať nekalú trestnú činnosť, prečo toľko pesimizmu? Úsmev Ja priznávam (aj som to tu písala), že sme zataľ mali šťastie, som vďačná aj za košele, aj za služobné auto, aj za podporu od rodičov - aj keď "len" morálnu. Tá je mi vzácnešjsia, než keby mi dokázali darovať byt. Aj ja som mala v 18 na výber - ist na denne studium, dufat ze nasi vyziju aj s podporovanim mojho internatu a zacat sa stavat na vlastne nohy v 30tke. Ja som si vybrala brigády, od 16 som si programovaním dokázala zarobiť 10000 Sk mesačne, ktoré počas strednej patrili len mne, nemusela som z nich platiť nič (za čo ďakujem rodičom). Týžden po maturite som uz pracovala, mala som nasetrených 180000Sk ktore som zarobila počas strednej, a začala som pomáhať našim. Dva mesiace na to sme brali hypotéku. Dobrý znalecký posudok spôsobil, že sme dostali dosť peňazí, časť sme mohli vrátiť, nábytok a zariadenie sme kupovali za pár korúun na inzerát - byt sa prreobí aj neskôr, mne teraz vlastné farby na stenách a samolepiace tapety na nábytku pripadajú ako ultený bytový doplnokChichocem sa Partner je presna kopia mna v muzskom vydani - nemal problem pracovat pocas skoly. Len NIKDY v živote by som si nevzala ani korunu z toho, čo mi nepatrí a ani by som si nedovolila podporu od jedných alebo druhých rodičov. Som dospelá, poradiť si musím samaMrkám A za bočák u nás beriem priatelove služobné cesty, diety z nich vedia potesit Úsmev

linda999, St, 04. 08. 2010 - 20:31

To len tak vyznelo, nemyslim si, ze kazdy musi pachat nekalu cinnost Úsmev
My tiez mame dost penazi, ale nie som prirodzene taka eko/bio/fair ako ty:) takze tolko neusetrim. Len som konstatovala, co som casom zistila o druhych, o ktorych som si myslela, ako vedia setrit. Ty si pracovala a pracujes, to je ine. V tvojom podani to vsetko znie az rozpravkovo idealne. Tak zelam vela stastia:)

cimka, Št, 05. 08. 2010 - 09:44

stoji to za to?? mladi ste len raz..pravdepodobne ste takto obaja spokojni, alebo si to spon nahovarate..
moj nazor je vsak iny : nepripisovat peniazom vacsiu vahu aku v skutocnosti maju. ak takto setrite, to znamena, ze kazdy den pocitas kazdy cent. toto by som ja nezvladla..a ani to nechcem. rada si pogrigulujem v lete v zahrade s priatelmi e neriesim kolko kupit koly, vina, masa,..atd, dietatu takisto kupim radsej kvalitne kozene tenisky, alebo drahsiu kvalitnu hracku, zaplatim mu plavecky kurz, chcem ist obcas na kavu s kamoskami, do kina, zacvicit si aerobik,.....niektore veci jednoducho fakt neriesim ...tiez splacame hypoteku, ale nezblaznim sa teraz kvoli tomu - zivot je na to aby sa zil. budete sa obmedzovat 5 rokov kvoli hypoteke, potom budete chciet vlastne auto..zas sa budete obmedzovat, potom nove zariadenie do bytu,..atd (len priklad)..az zistis ze mas 60..a cely zivot si zila len na granadire a cistej vode..
..nic netreba prehanat.

Martina79, St, 04. 08. 2010 - 18:27

Bože za stravu 150 eur!! My ale musíme žrať... sme traja....Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Tiež sa snažím šetriť, nie až takým spôsobom. Na potraviny miniem viac, ale ja sa stravujem v robote, vychádza ma to asi na 0,50 eur (dobre čítate, malo by to byť 1,50 ale nikto z kompetentých na to ešte neprišiel...Tlieskam ). Manželovi sa snažím navariť cez víkend, aj dva druhy mäsa, je to do stredy, medzitým a potom niečo ľahšie. Samko chodí do škôlky, nám dvom stačí na večeru aj chlieb alebo pečivo.
Ale ušetrili sme inak. My si po výplate povieme toľko a toľko môžeme minúť. Potrebujem kúpiť toto a toto navyše... Sú aj peniaze navyše. Za 8 rokov sme zariadili byt, bez pôžičiek. Sem tam niečo na splátky, alebo môžeme ísť do debetu na účte (je tam nižší úrok). Tento rok nám končí stavebné (to sme použili na byt).
A každé leto chodíme na dovolenku. Do Tatier, Štúrova, teraz sme boli v Terchovej... a mávame len ubytovanie, stravu si zabezpečíme sami. Raňajky a večere v pohode a obed si cez dovolenku môžeme dať aj v reštaurácii...
Ozaj sladké vody nekupujem ani ja. Ja aj manžel pijeme čistú vodu, Samko sirupovú alebo čistú, čaj. A keď príde neohlásená návšteva má smolu...Tlieskam
A v decembri čakáme bábo, teraz sme dokončili kúpeľňu (chýba ešte spraviť strop), a už ideme šetriť pre bábo. Samko pôjde o rok do školy....

linda999, Št, 05. 08. 2010 - 10:49

Aj debet, aj splatky su pozicka. A za osem rokov snad uz zariadi kazdy...

lenkan, St, 04. 08. 2010 - 18:35

Gratulujem k babatku Úsmev A aj k lacným obedom Veľký úsmev

safarica, Št, 05. 08. 2010 - 07:24

A potom že nežer cica ha ha my sme tiež traja a to vám poviem 300 eu jak ništ ale čo zabijem sa ked nám chutí a pritom mäso máme 2x do týždňa ale tá zelenina je drahá jak svina... a my jej papáme hodne tak že dá sa povedať že sa stravujeme zdravo ale draho tak Torta pivo pivo Torta Chichocem sa Chichocem sa

linda999, Št, 05. 08. 2010 - 09:59

Presne, ako som pisala vyssie, ked musis kupit kazdu rajcinu, kazdu bylinku, velmi tazko je minut malo penazi, lebp nikde zadarmo nedavaju. Ja len nechapem, kde berie Lenka tolko casu, ked kazdy mame 24 hodin. Ja nie som ziadna lemra, vyuzivam cas efektivne, rychlo vsetko vybavim, az sa kazdy divi, mesto obehnem za chvilku a vsetko nakupene, neflakam sa, ale nechapem, ako moze stihat robit nadcasy, zaroven chodit na bylinky na liecive caje, vari stale aj na druhy den obed do prace, pecie chlieb, zemle, domace zaviny, slane pre navstevy, kedy nakupuje vsetky tie suroviny......proste vsetko co napisala plus: kedy sa venuje priatelovi, kedy ide na vylet a kedy POPRI TOMTO STUDUJE??? Pride mi to zvlastne. Domace veci su fajn, ale ja odkedy chodim do prace, tak ked chcem mat aj upratane aj ostatne hotove, uz tak nevypekam stale. Jedine, ze by bola az tak bio, ze nakae tie zvieratka a pavucinky doma nevadia.
Este otazka, Lenka: Si taky ten prirodny typ, ze sa ani nelicis, ani si nefarbis vlasy, neskocis raz za cas ku kadernicke, pripadne na citenie pleti alebo pedikuru? Viem, pre niekoho luxus, ale pre ineho naliehava potreba, ked sa mu zanasaju pory a zarastaju nechty alebo ma narocnu pracu na nohy - státie cely den.
Btw, co ten chudak priatel jedava na tych sluzobkach? Kolegovia idu na veceru a on na izbe vyjeda pohanku z kelimka? Len sa pytam, lebo manzel chodi tiez na sluzobky a aj ked nepije alkohol, ide si sadnut s kolegami a da si nejake nealko a veceru.
A k tej antikoncepcii - vedela som, ze nejako takto fungujes, lebo to mam odpozorovane, ja netvrdim, ze dieta by bola tregedia u vas, ale riadne by ti naburalo rozpocet, hlavne ked mas dokonale naplanovane, kedy pojdes na matersku. My, co si SKUTOCNE deti planujeme na vhodny cas, davame za antikoncepciu aj 15 eur mesacne, podla druhu samozrejme, kazdemu sadne ine. Keby malo co i len banalnu chorobu, tak v lekarni nechas za doplatky kopu penazi, za podporne vitaminy co sa detom davaju, ze samitarne potreby, ty mozes mat problemy, na ktorych liecbu poistovna nesoplaca, kremy na zapaleny prsnik, tablety proti mykoze, vela veci si platis sama....proste realita ta dostihne a dufam ze ta velmi neprevalcuje.

adus, Št, 05. 08. 2010 - 09:32

Bože, nezáviďte jej už toľkoPohoda

linda999, Št, 05. 08. 2010 - 09:55

Adus,
necitim sa oslovena tym "nezavidte", ale vyjadrim len nazor: Myslis, ze je co? Ved aj my ostatni mame byvanie a takto sa netyrame, resp. mame ine potreby a tym aj ine vydavky. Len sa tu diskutuje ako kazdy zijeme, na to sme sa tu stretliObjímam . Poznam baby, co si kupia novu handru skoro tyzdenne, maju milion topanok, styri maskary, desat leskov na pery - kazdy ma iny standard, nikomu to neberiem. Myslela som si, ako ja strasne setrim, ked hladam najlepsiu cenu za prasok na pranie, nakolko rozdiel vie byt aj 6 eur na baliku a hla: niekto ma asi tolko co ja a ako sa - podla jej vlastnych slov´- skrti. U nas tiez v detstve prachy neboli, mali sme len mamu, nosila som po surodencoch, ale ako siel cas a zacala som zarabat, primerane som sa o seba zacala starat a investovat do seba. Taky ten normalny osobny pocit luxusu, pouzivam aj sampony, aj kondiconer, ba ja fen.Áno Nikdy by som neverila, ze je to v 21. storoci podla niekoho nadstandard.

adus, Št, 05. 08. 2010 - 11:08

ale snazite sa ju presvedcit, ze zije "pod uroven", ze je to rehola, odpieranie, askeza,... a za takym niecim ja vzdy citim niekde v dusi skrytu zavist (keby som nezavidela, tak neriesim)
A nadstandard - nadstandard je to co nepotrebujes a mas to. Ja napriklad fen na vlasy mam, ale nepouzivam - mam ultrakratke vlasy (vacsinou) a tak je to zbytocne - takze ten fen pre mna skutocne je nadstandard Mrkám

cimka, Št, 05. 08. 2010 - 11:33

nezavidim...len ziiiiram - ako tela na nove vrataPrekvapenieVáľam sa od smiechu po podlahe ...kazdy zijeme zivot ako viem...ja len vyjadrujem svoj nazor..pre mna by bol taky zivot strasne tazky, a vobec jej to nezavidim (este to tak!!), a ni ju neobdivujem..

linda999, Št, 05. 08. 2010 - 11:54

Dobre robis, vlasy su otrava Tlieskam
Ona sama pise, ze skrti, tak len na to som reagovala.
Diskusia je cielom, samozrejme kazdemu je v podstate osobne jedno, kde dava Danka - Janka z Hornej - Dolnej peniaze, nijako to neovplyvnime.

adus, Št, 05. 08. 2010 - 12:09

To mas veru pravdu - neovplyvnime

linda999, Št, 05. 08. 2010 - 12:07

Inak fen je fantasticky na zahrievanie seknuteho chrbta - odporuca sa suche teplo, nie vana Pohoda

maťa 27, Št, 05. 08. 2010 - 10:01

podľa mňa to super vystihla Cimka, presne že vždy sa bude pre niečo "obmedzovať", to čo tu píše lenkan, je síce pekné, že nerozhadzujú zarobené peniaze širinu-marinu, ale toto mi už pripadá ako také "mamonárstvo" - moje moje a zostanú "doma", je naozaj pekné, že si uvedomujú zodpovednosť, že treba splatiť požičané, ale obmedzovať sa že si ani ponožky nekúpim, bo ich mám ešte spred piatich rokov, košele do práce , však dostanem od brata, fakt je to super, ale lenka trošku si aj "užite" veď už len malý kvietok raz za čas do bytu poteší, alebo z času na čas kino s priateľom a nie počítať každý cent, držím palce v šetrení, ale s mierou, život je len jeden Slnko Slnko Slnko

ja_hodka (bez overenia), Št, 05. 08. 2010 - 10:09

To potrebne pre pocit naplnenia alebo stastia ma kazdy polozene uplne inde. Ked dievca pise, ze je takto stastne, tak mu verte Slnko
Niekoho potesi kvietok do bytu, niekomu staci kvietok vediet vizualizovat Chichocem sa
Hlavne je, aby sa nepobili, kto je stastnejsi Mrkám

mikve, Št, 05. 08. 2010 - 10:18

Kazdy je stastny z niecoho ineho...ja zas Lenku chapem pretoze kazdym rokom ma predmety robia menej stastnou a viac ma naplna stastim to co som schopna obsiahnut len tym co je clovek schopny len vnimat preto chapem ak clovek nema potrebu vlatnit a staci mu ak ma kde byvat a nema potrebu zhromazdovat veci. Mozno niekomu naozaj staci vyjst von pozriet sa okolo seba, nadychnut sa cisteho vzduchu v prirode, precitit dotyk ineho cloveka a je stastny... preto rozumiem...kazdy mame ine hodnoty aj 21. storoci...
Lenka svoj postoj vysvetlila, rozumiem preco tie dodatocne otazky len nerozumemiem preco tolko nepochopenia pre Lenku...Objímam

linda999, Št, 05. 08. 2010 - 10:35

Ale Lenka ma potrebu vlastnit a sice peniaze, priznala, ze jej je luto tych na dovolenku. Hlavne ze rodine daruje domace kvety a zazitky...Osobne druhym kupim aj lepsie ako sebe, len sa tesia z darceka. Ja som jej pisala ze ako celok obdivuhodne, ale ked som polozila doplnujuce otazky, kde berie tie dalsie potrebne veci, hned vysvitlo, ze ma zasoby z puberty a od brata a pod. Tym som chcela povedat, ze kazdemu sa tak setrit neda, lebo nema tieto veci, ale musi si ich kupit.
Priznava, ze ma vela stastia, tak z nej nerobme svaticu.Prekvapenie
Beriem si z jej clanku: nabijacky, stand- by rezimy, vodu zbytocne nepustat a podobne super veci.
Na druhej strane, ked mam kupovat suroviny na kolace, velakrat to vyjde viac ako vyborny tvarohovy veniec v LIDLI v akciiTorta

mikve, Št, 05. 08. 2010 - 10:52

Dobre Linda k tomu este tolko:
1. Nerobim z nikoho svaticu. Pokial som spravne pochopila Lenka s priatelom peniaze na dovolenku lutuju preto lebo ich odkladaju na mimoriadne splatky hypoteky , nakolko je pre nicjh priritou do 25-ky splatit hypoteku aby si mohli bez problemov zalozit rodinku ak som to spravne pochopila, preto teraz skrtia kde sa da aby potom mohli zit volnejsie, ked uz pride dieta. Mozno sa vsak mylim.
2. Doplnujuce otazky chapem. Kazdy ma pravo pytat sa ak niecomu nerozumie alebo ak ho nieco zaujima.
3.Ekosetrenie je inspiraciou aj pre mna.
4.S tvarohovym vencom nesuhlasim, nesedi kvantita...pri nakupe surovin a spotrebe energie toho napeciem za rovnaku cenu omnoho viac...a teda ostane povedme aj priatelovi na desiatu do prace, pripadne na ponuknutie pre navstevu...co sa mna tyka ja by som ho tiez kupila,lebo nepeciem prave velmi rada, max tak deckam pre radost obcas, ale napr moja mamca by ho radsej tiez upiekla...takze vidis kolko ludi tolko nazorov...

linda999, Št, 05. 08. 2010 - 10:58

S kvantitou mas asi pravdu, tam by som videla vyhodu v tomto: ked mam kupit napr. natierkove masla alebo tvarohy, slahacku, piskoty a ovocie na tzv. tiramisu, vyjde to dost napriklad 6 eur a stane sa, ze sme zrazu dva dni po praci prec a vyhodim zvysok, lebo sme ho nestihli zjest.Ale ked kupim za euro nejaky hotovy, zje sa, a minula som de facto len euro. To plati, kedze sme len dvaja zatial. Je mi jasne, ze kde su deti, kolace nezostavaju Vyplazený jazyk

mikve, Št, 05. 08. 2010 - 11:09

No a to este nehovorim o nasej rodine kde napriklad moravske kolace uz treba pomaly robit z dvoch kil muky Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev mama to vzdy podeli medzi rodinu a ja som rada ak sa mi ujdu dva kusky Chichocem sa
nas ocko si vzdy bral este horuce z plechu a ked mu mamina vravela nech to necha lebo si pokazi zaludok, tak si to vzdy zanovito schoval, ze: "nenecham, ty si uz urcite pozvolavala vsetky tie kobylky a zachvilku z toho nic nezostane"Chichocem sa takze u nas sa kupovane naozaj neoplati, je nas vela Slnko

relax (bez overenia), Št, 05. 08. 2010 - 20:07

Váľam sa od smiechu po podlahe že kobylky Veľký úsmev Chichocem sa

mikve, Pi, 06. 08. 2010 - 08:16

Dodnes nas tak mamina vola... najma ked pecie Chichocem sa

linda999, Št, 05. 08. 2010 - 10:45

Okrem toho vlastni byt za vyse dva miliony, ak dobre ratam vysku hypoteky 69000 eur. Kebu jej slo len o hviezdy, spev vtakov a vychod slnka, kupi si chalupku za pol miliona korun na kopaniciach a pestuje zeleninu Kvietok ako sebestacna jednotka.
Nerobme z nej pustovnickuÁno

mikve, Št, 05. 08. 2010 - 11:50

No vidis ja zijem v dome ktory ma este vyssiu hodnotu, a nie som z toho stastna, je to len dom, mam ho celkom dobre zariadeny a co...su to len veci...chapes o com hovorim? Kopec penazi som dala do veci ktore tam len su, su pekne, moderne ale neprinasaju ziadne uspokojenie, hadam len to ze ked niekto pride tak povie ze to tam mame krasne...co z toho?
A tiez sa nepokladam za pustovnicku iba mi to neprinasa uspokojenie predsa nezijem na kopaniciach a nepestujem zelninu a nechovam kozy a podobne...

linda999, Št, 05. 08. 2010 - 12:03

Chapem ta, lenze rozdiel medzi tebou a Lenkou je v tom, ze ty si na tom nezakladas, ale ona ano.Ona nema uz co chciet, ked su jej potreby naplnene, ma kde byvat, co jest, pracu, dovolenku....dokonaly plan do buducna, kosele, oblecenie...ona zhrna uz len peniaze. Ona moze setrit, lebo tie veci uz ma, chapes? Ti, co si sich musia kupit, si tie peniaze rohodne neodlozia.
Su ludia, ktori by tyzden psychicky zili z pochvaly na dom, prerabaju len pre oci ostatnych, aby hikali, ake maju v okne svetielka cez Vianoce a davaju vnucatam, len aby mohli susedam povedat, co a za kolko....
Ja si doprajem, ked je z coho, vydrzim ked nie je, ale nikdy ma nehrial pocit penazi v prasati alebo v pancuche. Hriali ma veci, ktore som si mohla dopriat, krasne zazitky, fotky z nich, zaujimave stretnutia, darceky pre blizkych.

cimka, Št, 05. 08. 2010 - 10:45

..nema potrebu zhromazdovat veci,..ale ma potrebu zhromazdovat peniaze..ja na peniaze kaslem, ked vidim stastie v detskych ociach..ked mozme ist na nejaky vylet, do babkoveho divadla, ked si syn pozve kamartov na oslavu,..atd..
lenka sama priznava, ze jej v mnohom pomaha rodina - oblecenie,..atd..aj ona tak bude raz niekomu pomahat - tiez bude schopna darovat nieco nezistne???

linda999, Št, 05. 08. 2010 - 10:47

Takmer zhodny prispevok s tvojim, pozri vyssieÚsmev

linda999, Št, 05. 08. 2010 - 10:14

Ked sa stastie neodvija od toho, co mam, nemalo by sa ani od toho, co nemam. Logicky tak lenkan nemoze byt stastnejsia, ako ti, co si dopraju Mrkám

marikat, Št, 05. 08. 2010 - 13:56

ja som spomínla, ze sa mi páči, ako lenka setrí, ale teraz ma napadlo. kosele má jej manzel od brata. to je velka pokožka. ja dám za kvalitnu koselu x eciek. a keby mi niekto takto posunul nieco - cokolvek, cítila by som vdacnost a chcela by som sa revansovat. aj to a nieco stojí. alebo sú tie kosele úplne zadarmo?

maťa 27, Št, 05. 08. 2010 - 11:19

...presne človek ju chváli za super šetrenie v rámci vody, elektriny atď, ale ja potom žijem asi na marse, bo neviem vôbec odhadnúť mimoriadne mesačné náklady /opravy v domácnosti, auto, lieky, hneď nejaká oslava v práci, doma / tiež je rozdiel zima a leto, nejaké to kúpko, výlet a pod., ja som napísala, že z jednej strany obdiv, že sú zodpovední, ale na druhej strane život nie je len o šetrení, ja tiež rada darujem čo sama vytvorím Chichocem sa ale nie na všetky sviatky viem vyriešiť týmto spôsobom , už len to je položka do rozpočtu, ááááno beriem nie všetci tak berú sviatky, ale tak beriem, nie všetci sú "nároční" a každý si život užíva po svojom Slnko

katy2 (bez overenia), Št, 05. 08. 2010 - 12:32

linda999,cimka, plny suhlas s vami, Okrem toho, ak ta straasne setrim na bt, tak nepojdem na dovlenku do USA, kde len letenka pre jedneho stoji tolko, ako v lacnych destinaciach dovolenka na tyzden pre dvoch - to len z pohladu maximalneho setrenia, ked uz si na seba 5 rokov nic nekupim. Rovnako - varenim denne na obedy nic vela neusetrim, vyjde mi to skor rovnako, ako ked mam blizko prace nejake vyhodne menu- teda nemusim zit roky na granadire a salatoch. Co sa tyka ovocia a zeleniny- pri ich pestovani treba do nich tiez investovat, minimalne cas a vodu, ked robia tolko nadcasov, kedy okopava zahradku?
ked vedie niekto bio zivot, ok, je o tom presvedceny. ked chce niekto setrit, ok - ale ako povedali baby vyssie, kazdy ma nejake naklady a na nieco setri,ale neuprieam si radosti a aj idem s kamoskou von alebo si kupim svetrik a nejaky hodnotnejsi darcek a nebudem navstevu obtazovat tym, ze ja pijem len vodu.

ivusa, Št, 05. 08. 2010 - 13:02

lenkan, drzim palce. ja iba tolko, mas stastie aj v partnerovi. polovica uspechu je prave on, ze to iste zdiela a chce. Slnko

georgina, Št, 05. 08. 2010 - 13:26

No, idem si tu hlavu ukrútiť - skutočne ma prekvapuje, ako sa vedia niektoré naničmamy rozčúliť len preto, že ktosi (v tomto prípade Lenka) má iné životné priority ako ony... Mlčím

lenkan, Št, 05. 08. 2010 - 14:21

Pozrite, ja som sa len rozhodla napisat blog o mojom hospodareni, nic menej a nic viac. Nikomu nevnucujem svoje zivotne postoje a ani nemusim nikoho presviedcat o mojom stastiMrkám Den ma 24 hodin, sme len dvaja, pridem z prace, naozaj ma nezabije upiect kolacik a uvarit, a o to viac ma tesi, ze ma z toho partner radost. Neviem, nemyslim ze som mamonar, pochopili sme sa asi inak, mozno neviem slovne vyjadrit to co citim. Mne ide len o to, zit neskor ako vy vravite "normalne". Dat svojim detom co najviac, preto sme kupovali drahy velkometrazny byt. Preto chcem byt bez splatok, chcem im dopriat vsetko to, co som ja nemala. V sucasnosti zarobime vela, no nikdy predtym som tolko v dlaniach nemala a tolko nevlastnila, preto mi pride uplne normalne podelit sa s inym. Pisala som o niektorych polozkach rozpoctu, nie o vsetkych. Amierka je splnenim sna mojho partnera, nasa predsvadobna cesta, preco by som mu ju nedopriala? Neviem, satisfakciou za svagrove kosele (aj ked nechapem, preco sa niekto toho tak chytilVáľam sa od smiechu po podlahe ) je mozno to, ze sa cele vikendy starame o jeho male deti, pribral 20kg a naozaj ich nezapne. Mozno by ste pochopili, keby ste poznali situaciu v mojej rodine, preco NEMOZEM svojim blizkym dat drahy dar. Pretoze ked som to spravila, snazili sa to oplatit, a oni su ti, ktori potrebuju financnu pomoc viac nez kto iny...Nie všetko je len o peniazoch, nie všetci ktorí pomáhaju musia mať plné ruky peňazí. Mozno viac pomohlo postihnutym povodniam, ked sme so sefom zorganizovali akciu a vsetci 10 sme sli pomahat namiesto pracovneho tyzdna...Mozno mojich rodicov potesi, ked vezmeme od nich zeleninu a na oplatku im priatel vykope zaklady pre plot, mozno sa brat viac tesi zo spolocneho vyletu ako ked mu donesiem kopec veci....Mrkám Mozno mam takeho ustretoveho sefa, ked vidi, co vsetko sa snazim pre neho spravit. Ja netvrdim, ze mam univerzalnu pravdu, ze moje postupy ma niekto prebrat, pred mesiaco som mala 20rokov a chcela som sa len ZODPOVEDNE postavit na vlastne nohy...s partnerom, ktory pre mna znamena kus vesmiru, s byvanim, s tym, aby som bola samostatna osoba a nik ma nemusel podporovat. Bola to moja cesta a moj vyber, naozaj nie je dovod pochybovat, ze zijem pod obraz boží a ako chudaÚsmev Veci a život nie sú cierne a biele, napisane texty na internet tak niekedy vyznejuÚsmev Mohla som si vybrat inu cestu, byt na internate, uzivat si prazdniny, a flakat svoj cas v rodicovskom byte. Len som si vybrala inu cestu. A naozaj nelutujemVyplazený jazyk Zivot je strasne vrtkavy, mozno zistim, ze som spravila chybu, no bolo to MOJE rozhodnutie a MOJA cesta - ved chyby su na to, aby sme sa z nich pouciliÚsmev P.S. keby ste mali takeho zlateho chlapa doma, ktorý ma sprevadza uz 4 roky pochopili by ste, preco niektore veci robim , pre neho je obycajnim stastim uz len kava na balkoneVyplazený jazyk Aj ked, ani ta kava v Amerike nie je na zahodeniePohoda PS2. šef ma zabije, ak sa diva z dovolenky cez kameru, koncim Vyplazený jazyk

ivusa, Št, 05. 08. 2010 - 15:26

no a preto som ti vyssie napisala, ze polovica uspechu je mat dobreho partnera do zivota a "do boja". nech sa dari. Slnko

carly, Št, 05. 08. 2010 - 16:05

Lenkan, Ty vôbec nemusíš vysvetľovať nikomu prečo si sa rozhodla správať tak ako sa správaš. Podľa mňa, na Tvoj vek, absolútne zodpovedne. Rozmýšľaš dopredu a Tebe to tak vyhovuje. Presne tak, ako aj iné dievčatá pred Tebou, si len opísala svoj spôsob šetrenia.
Len tak na okraj. Nórsko je veľmi bohatá krajina vďaka ťažbe ropy a plynu, avšak
ročne minú zo svojich ziskov len 4 %. Zvyšok odkladajú pre budúce generácie. Aj oni by si mohli teraz užívať a míňať, ale myslia dopredu a na svojich potomkov.

aretta, Pi, 06. 08. 2010 - 14:20

Lenkan, taktiež si myslím že nie si nikomu tu dlžná žiadne vysvetlenie. Ja si stojím za tým, čo som napísala už skôr. Bola by som veľmi rada, keby moje dcéry boli aspoň spolovice také zodpovedné ako ty a aj také šetrné.

marikat, Št, 05. 08. 2010 - 15:04

lenkan, ja tomu rozumiem, nie všetko materiálne poteší.
písala si blog o šetrení. ked si ho napísala, je normálne, myslím, že dievčatá chcú viac vysvetlení ,aby sme boli v obraze a myslím, že je dobre, ked si takto vysvetlila dalšie skutočnosti. pretože to napr ja som sa pýtala na tie košele. že som sa toho chytila? ved to bola jedna z vecí, ktoré si napísala - manžel nosí košele.....atd.niekto sa opýta na zeleninu, iný na koláče. ja na košele, pretože MM ich kupujem tiež, takže je to pre mna téma blízka.
hned si to pekne vysvetlila - postaráš sa im o deti.
viem, že kolkokrát je krajší darček dať niekomu voľný čas ako niečo hmotné. my s MM si tiež dávane radšej zážitky na sviatky ako hmotné darčeky.
nech sa ti nadalej darí. ako som spomenula, šetriť sa má, ked je z čoho.

katy2 (bez overenia), Št, 05. 08. 2010 - 15:07

preco sa chytili tych kosiel?? mozno prave preto, ze kosela nieco stoji a lahko sa usetri za nu suma, ked ti ju niekto len tak da- to sa ale tazko generalizuje, ze to ja "viem" usetrit. rovnako ako dotovanie zeleninou z mamickinej zahradky. to su tie nerealne polozky pre generalizaciu toho, ako nadherne sa da vo vseobecnosti setrit. takisto nie kazdy ma sluzobne auto,alebo kto aj homa, nie kazdy ho moze pouzivat na vlastne ucely - nie, NEZAVIDIM, ako mi tu hned napisete-len si nemyslim, ze pisatelka blogu je nieco viac, lebo "vie" setrit-ma stastie na zivotne situacie, ktore jej to umoznuju. neda sa vsak generalizovat,ze toto je cesta k setrenu-teda az na tu vodu a elektrinu a umyvanie a pod.

lenkan, Št, 05. 08. 2010 - 15:24

Presne, suhlasim, su to polozky, ktore pomozu - preto som viackrat napisala, ze nepokladam za nieco uzasne usetrit podobne sumy, ked sa da, ked mam prijem, ktory to umoznuje, ked zhluk nahod pomohol k mojej situaciiMrkám Ja obdivujem tych ludi v mojej rodine, tu, na Slovensku, ktori zarabaju 350 Eur a vyzijuSmútok Preto som len napisala, ze blogom cakam dalsie blogy o setreni, nechcela som, aby niekto zasol nad mojim zivotomÚsmev P.s. Ked idem ku kadernikovi raz za pol roka, ked bratovi zaplatim plavecky alebo skolsku tasku, tak niektore mesiace neusetrim 100 Eur, ale len 90. Ked je priatel na sluzobke, tak neje len trstinu, ma predsa usetrene stravne listky za cely mesiacÚsmev A ked je leto a cely cas nam chuti sa napchavat jahodami, salatom, prazenou cukinou, krumplami a podobne, tak usetrim aj 110 Vyplazený jazyk A 300 Eur je cca 20% z nasich prijmov, ten kto zarobi 500 a usetri 100 je aj tak obdivuhodnejsi :)

katy2 (bez overenia), Št, 05. 08. 2010 - 16:37

lenkan, prepac, ale asi sa zle chapeme vo formulacii - ty tie penizaze, z mojho pohladu, neusetris- tebe je jednoducho dovoelne si ch odlozit, lebo su ini, ktori ti to dotuju-napriklad rodicia zeleninou. to nie je o tom, ze zavidim nieco - lne toto nie je sposob setrenia, je to stav, ktory ok, mate, mozete za to dakovat Bohu a celej rodine. setrenie je to, ked vsetky tieto polozky musis ty dodat z vlastneho a aj tak ti ostanu peniaze na odlozenie.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama