Kegelove cviky - manual laika

V prvom rade - nie som medicínsky vzdelaný človek. Sprostredkovávam len naštudované podklady z internetu a viac menej vlastné skúsenosti.

Svaly panvového dna u ženy sú svaly v okolí močového mechúru, vagíny a konečníka.

Používame ich denne viackrát.

A môže sa stať, že nás viac či menej sa rozhodnú nechať v štychu. Vyplazený jazyk

Ako sa povie - sval, ktorý sa nepoužíva (necvičí) ochabne.

Poďme na to. Mrkám

Nájdite si pohodlnú polohu a uvoľnite sa. Môže to byť v sede, v stoji, ale najviac preferovaná je to poloha v ľahu na chrbte.

Na identifikovanie o ktoré svaly ide je jednoduchá pomôcka. Predstavte si, že chcete zadržať prd. Ale vykĺzavajúci tampón. Najlepšie oboje naraz. Aké svaly ste stiahli? Tak presne o tieto svaly sa jedná.

Mali by ste cíti sťah smerom dopredu od análu a dnu. 

Samotné cvičenie vychádza v striedaní fáz zatiahnutia a uvoľnenia trvajúce rovnaký čas. Začať by ste mali na 3 sekundách. 3 sekundy zaťať (kontrakcia), 3 sekundy uvolnenie. Toto je jeden set a ten sa opakuje za sebou 10 krát. Čas kontrakcie a uvoľnenia sa postupne zvyšuje až na 10 sekúnd. 

Najlepšie je trénovať viackrát počas dňa. Nájsť si pár minúty byť sama so sebou a spraviť tých 30-40 cvikov za deň.

Radšej priebežne ako naraz.

A čo výsledky? Tie citeľné sa vraj dostavia cca po mesiaci. VRAJ.

Pre odvážne Veľký úsmev: nič vám nebráni šiahnuť si rukou na telo a zistiť ako silno tieto svaly pracujú teraz a po tom mesiaci. 

Pri sťahovaní sa venujte svalstvu nielen okolo močovej rúry, ale smerom hlboko do vnútra tela. Nevadí, ak to neviete precítiť hneď napoprvé. Cvičenie robí majstra Mrkám.

Na nete nájdete celé blogy cvičení - napr. 10 opakovaní rýchleho striedania kontrakcí a uvoľnenia, následne jedno dlhé zatiahnutie, dlhé uvoľnenie a znovu krátke. Bola aj šialená výzva, či dokážete sťahovať dno do tempa pesničky.

Pomôckou môžu byť venušiné guličky, ktoré možno dostať v rôznych váhach a veľkostiach, s či bez vloženej guličky, ktorá ešte napomáha chveniu. Trénovať sa dá aj s nefritovým vajíčkom - len to už je hodne ťažšie (váhovo) a neodporúča sa začiatočníkom. Pomocníci vám nielen rýchlejšie identifikujú, o ktoré svaly ide, aj mimovoľne ich budete okolo nich zaťahovať. Môžete použiť v rôznych polohách a cvičiť podvedome aj, ale to už je o inom Mrkám. (Len tak na okraj: vysávať s guličkami a popritom cvičiť sa dá v pohode, nebojte sa, že sa zrazu od rozkoše zvalíte pod gauč. Teda. Mne sa tak nestáva Veľký úsmev.)

A prečo netrénovať svaly nonstop resp sa neusilovať ich mať stále zatiahnuté? No lebo ak dojde k situácií, keď ich fakt potrebujete, tak rozsah zatiahnutia už nebude tak citelný a aj sval už môže byť unavený. Takže nezareaguje. Ako keď zadržujete cikanie a zrazu sa vám kýchne. A presne tomuto chceme predsa predísť.

Takže cvičeniu zdar a nazdravie bez mláčky pod nami. Verím, že silné panvové dno vám prinesie veľa smiechu ktorému sa budete môcť oddať bez strachu úniku moču, ale aj pri silnejších orgazmoch vďaka posilnenému panvovému dnu. Mrkám

 

Komentáre

Ďakujem, za sumár, už len si nájsť čas a pravidelnosť pri cvičení zaviesť. 

No za malo. Pocuj, zaciatky to mas pol minuty cely cyklus. Sa na cas moc ani neda vyhovarat.Veľký úsmev

A vtedy to vraj máme "zmáknuté" ked sme na malej a dokážeme prerušiť -zadržať močenie 3-4razy..a kým to natrénujeme tak to je tiež cvičenie..

To fakt? Úsmev

Ja keď cikám, tak mám príjemný pocit (že som to stihla). To teda zadržovať netúžim Chichocem sa.

Veľmi, veľmi dlho cvičímÁnoV aute.Toto a tvárovú gymnastiku.Tú tvárovú len na dlhých trasách bo predsa len keď robím veľké O ústami na červenej na križovatke, vyzerá to kus zvláštneVáľam sa od smiechu po podlahe

Akosi som sa naučila že sťahovanie svalov panvového dna patrí ku šoférovaniu a už nad tým ani nerozmýšľam.Áno Mmch...pri sexe neoceniteľnéPohoda

Ešte mám jednu takú vec....Pri umývaní riadu podsadím panvu.Už mi to ku tomu proste patrí.Na tú chvíľu si spodná časť chrbtice vydýchne.Áno

ÁnoÁnoÁno

Podsadiť panvu robím pri akejkoľvek dlhodobejšej činnosti v stoji. A ako píšeš - pri umývaní riadu na nezaplatenie.

Sezónne recepty

 

Naničmama.sk

Každá z nás sa občas cíti nanič. S nami ten pocit prekonáte!
Zvládnite spolu s nami deti, manžela, domácnosť, varenie, prácu, zdravie, krásu ... Všetko vrámci hesla - Som krásna, múdra, úspešná a už len občas v "depresii" ;). Podeľte sa o svoje zážitky, skúsenosti v blogu, požiadajte o radu v diskusnom príspevku, alebo v právnej poradni, podeľte sa so svoj recept, pridajte obrázok