reklama

Ako mám zvládnuť svoju nervozitu a hnev z dieťaťa??

hrdza , 18. 08. 2010 - 01:00

reklama

ahojte

keďže som už zo seba zúfalá,tak snáď mi pomože nejaká rada od ostatných mám. Mám dvojročné dieťa,ktoré bolo celkovo pohodové. Lenže ako každé dieťa strieda dobré aj zlé nálady a to dokáže v priebehu dňa neskutočne často a postupom času sa mení aj ako osobnosť. Úplne bežné je u nás odmietanie jedla (od narodenia..),v posledné dni aj spánku. Robí naschvály-rozlievanie vody na zem,hádzanie rôznych predmetov keď vie že nesmie,provokuje,ubližuje zvieratám. jednoducho z mojho kľudného dieťatka sa rodí čertisko.Keď nie je podľa nej,tak má hystériu.Napr.chce ísť často na ruky,pričom ostatní-svokra,manžel jej hneď vyhovejú,zatiaľ čo ja neskáčem vždy ako ona píska. Už som vydala zákaz nosenia na rukách..Keď ideme z prechádzky,tak o tom vie celé sídlisko ako reve a hádže sa o zem-ja počkám v kľude (sama sebe sa čudujem ale na ulici s tým fakt nemám problém a len tak ma nerozhodí) o pár metrov daľej a po nejakej dobe príde sama,alebo vymyslím nejaký trik aby sa spamätala.Nejde mi o nejakú hanbu na verejnosti a pod..na to kašlem,ale o to ako sa správa a robí to stále častejšie-najviac doma. U svokrovcov je "dobrá",má tam veľa nového rozptýlenia,všetci okolo nej skáču. Ja som na tie "zlé" veci-teda papanie, cvičenie (od narodenia kvôli zdravot.problémom),prezliekanie. A tatinko je na bláznenie a srandičky. Vysvetľujem si jej správanie teda tak,že pri mne akoby musela poslúchať,ja som ta prísna a teda rebeluje.
Problém je možno aj v tom že som tehotná s druhým bábätkom a mám tak riadne rozbúrené hormony,som neskutočne nervózna, ľahko sa vytočím. Fakt sa niekedy cítim ako naničmama,lebo asi iné mamy majú väčšiu trpezlivosť a nezačnú za každú blbosť kričať na svoje malé dieťa. Na dennom poriadku je že jej dám na zadok. Často sa za to aj rozplačem,lebo si uvedomujem,že to je moje zlyhanie a agresivitou nič nezmôžem,akurát začne po mne opakovať..skúšam kadečo,odísť z miesnosti,do niečoho si udrieť, ignorovať ju, silno ju objať,milo sa prihovárať,vysvetľovať,lenže to pomôže na chvíľku. Dcérka sa mi neuspí sama,keď sa na ňu vykašlem.
Je mi úplne jasné,že musím niečo zmeniť najprv ja. Dnes som bola cielene veľmi uvoľnená,usmievavá,pozitiv naladená, fakt som mala dobrú náladu.Myslím že toto sa na deti dosť prenáša. doobeda to ešte fungovalo,ale akoby sa zrazu niečo zlomilo a začala byť veľmi zlá.vyslovene.posledné dni sa opakuje to isté-v čase obeda začne vymýšľať-odpovie že chce jesť,keď všetko prihrejem,odmietne,povie že chce spať. tak sa ideme uložiť. Zrazu už chce cikať. A toto dokola. Zoberiem ju cikať,tam chytí hysák a ani si sadnúť na wc alebo serbel.povie ze chce spať.Tak späť to postele.len si ľahne,povie zase že chce cikať.A pritom úplne na nej vidno,ako je unavená. normálne psycho.Kto nezažije,nepochopí. a to o problémoch s jedením sa tu vôbec nebudem rozpisovať,lebo to je kapitola sama o sebe. Obed u nás trvá štandardne hodinu a to aj pri jedlách ktoré má rada. Spomínam to len preto,aby si nikto nemyslel že ju nútim jesť podľa harmonogramu a potom spať. Práva naopak.Zariadime sa vždy podľa situácie,keď vidím že je zrelá na spánok,jedáva až po ňom. fakt neviem ako správne reagovať v týchto vyhrotených situáciách keď ma neskutočne hnevá a ja na ňu vrieskam. Nemôžem sa predsa nechať buzerovať a skákať každú minútu podľa nej. Musím to riešiť,lebo som s tým nespokojná.Nechcem rozmaznané dieťa okolo ktorého všetci poletujú,ale aby sme boli všetci šťastní a nemuseli sa stále pre niečo hnevať.Hlavne sa obávam,čo budem robiť keď sa narodí za pár mesiacov druhé bábo. To bude oveľa náročnejšie. Privítam akúkoľvek radu, aj keď viem že o vlastnej agresivite sa ťažko hovorí a som pripravená aj na to,že mi riadne naložíte.


reklama


reklama

akalenkak67, St, 18. 08. 2010 - 02:21

Nervozitou nič nevyriešiš.Moja najstaršia bola taký šibal.Naozaj sa musíš ukludniť v prvom rade ty.Pokial budeš len prikazovať,zakazovať,nič sa nezmení.Tvoja malá je práve vo veku,kedy sa dieťa presadzuje.Týmto som si poctivo preskákala.Ked som sa ponáhlala,ako naschval sa chcela obliekať sama.Robila mi všetko naopak.A manžel z toho len srandičky.Prispôsobila som sa a všetko bolo ovela lahšie.A najmladšieho som nosila na rukách ešte 5 ročného.Ja sa pýtam.Prečo nerozmaznávať vlastné deti?Nosila som na rukách,a nechávala rozmaznávať aj starým rodičom.Hlavne ty sa ukludni a všetko sa ti bude zdať veselšie.A v tehotenstve som bola aj ja nervoznejšia.Ked budeš brať všetko s nadhladom,všetci budete šťastnejší a vytratí sa aj tvoja nervozita.Deti vycítia našu nervozitu a zámerne nás provokujú.
Neboj sa.Zvládneš to,len musíš pracovať v prvom rade na sebe.

Kvetula, St, 18. 08. 2010 - 05:09

Preedstav si, ze sa Ti dieta stratilo v obchode. Ten sok! Trval len par minut, lebo dieta bolo len za rohom... Matka ho chmatne a vybozkava. Stastna, ze ho ma... Skus mat takyto pocit k nemu kazdy den, kazdu minutu! Nic Ti nebude vadit a dieta bude dobre ako maslo na chlebe. Ja som za rozmaznavanie! Vychovala som tri deti, uz su dospele a boli a su fantasticke! Ked boli male, ich kamarati ma volali "yes mama" a trosku bolo v tom citit zavist? Zivot ich nauci, da im lekcii az-az. Rodicia musia stat na ich strane! Hlavne mama. Dieta potrebuje mat absolutne istotu, ze mama je na jeho strane!

svetlana (bez overenia), St, 18. 08. 2010 - 16:04

yes, yes, yes Úsmev Áno

desina40, St, 18. 08. 2010 - 07:31

ach , hrdza, ako dobre ťa chápem..ja som tiež za to, aby sme sa mojkali s detičkami kym sa dá, ale tak, aby nam neskákali po hlave. Nedávno som tu aj ja pisala o svojom, teraz 2 a pol ročnom synovi. Teraz už len možem konštatovať, že sa prejavuje vychova mojho muža a svokry, ktorí mu dovolili VŠETKO, kým bol maličký. Ked bol vo veku, že sedel, velmi sa chcel hrať s ovladačom na telku. Ja že nie, jeho tatičko a babka ale nech sa hrá. Výsledok?? Nefunkčne ovládače, a jeho "záujem" o telku až taký, že raz pribehol k svokrovcom do izby a tresk!!!! Verili by ste tomu, že on, dvojročne dieťa dokázal ťažky tv zhodiť zo skrinky? Povyberá riady zo skrinky ,ale nehrá sa s nimi, len ich porozhadzuje. Ďalšia pikoška, každe dieťa rado opakuje,ked zametám zoberie metličku a zametá aj on, ale ked zametá svokor, malý zoberie lopatku a trieska nou po nabytku, ked ja zakažem, dedko dovoli, ved nech sa hrá. Výsledok, asi 4 roztrieskane lopatky. Svokra tvrdi, že on ho tak velice lubi, vravim mu : tak mu teda dajte sekeru alebo nožik do ruky, aj ten by určite chcel! Kvetula, aj ja mam každy den, každu chvilu ten pocit, som stastná že ho mám.. Ale na hlavu mi skákať nemusi,nie? Hrdza, na mojho maleho naozaj učinkuje kategoricke NIE! A toto musim dodržat. Priznávam, že to funguje len ked manžel je v práci, ked je doma, syn vidí že môže klučkovať.ked ja poviem nie, ide za tatom

annie, St, 18. 08. 2010 - 08:35

U nás to tiež tak začínalo ako píšeš....zatiaľ sa to stupňuje, budeme mať 3,5 roka a stále to graduje. Bola som zo synom pri psychologičke, chcela som sa poradiť, kde robím chybu. Skončilo to tým, že mi vyjadrila neskonalý obdiv a pýtala odo mňa rady, ako sa dá zvládnuť také dieťa, ako mám ja. Vraj sa s takým dieťaťom ešte nikdy nestretla. Tak som pochopila, že tadeto cesta nevedie a musím si poradiť sama...čakala som pomoc a dostalo sa mi uznania. Lenže to mi nepomôže.
Držím ti palce a prajem pevné nervy, ja viem o čom píšeš...Objímam Objímam Objímam

heronka, St, 25. 03. 2015 - 20:02

Ahoj annie, chcela by som sa opyatat ako to je s tvojim syncekom teraz? uz je to lepsie? Mam doma tiez velmi komplikovane dietatko a snazim sa ako vladzem ale sily mi doachadzaju tak tiez rozmyslam nad psychologom...vsetci hovoria, ze mozno z toho vyrastie tak som zvedava ako ste na tom vy. Dufam, ze lepsieÚsmev

 

Kamila, St, 25. 03. 2015 - 20:08

Tento blog je velmi stary, neviem ci autorka komentara, tu este chodi aby ti odpovedala, Neskusis sa opytat na svoj problem v novom diskusnom prispevku? Klikni na zelene riadkove menu a zvol si Pridaj obsah a tam diskusny prispevok. Mozno ti budu vediet poradit ine zienky.

Juliana, St, 18. 08. 2010 - 09:02

Hrdza aj ja ta velmi dobre chapem,moja dcera ma 3 roky...mam z nej pocit akoby mi zacala vzdorovat uz od narodenia Úsmev u nej sa vzdory menia,jeden pominie...dalsizacina.Aj mne kazdy dava za odbiv ako u annie,ze to dokazem zvladat.Konkretne ti nikto neporadi,musite si svoje prezit,ty aj tvoje diate...casom by sa to malo zlepsovat,ale nie hned.Mas pravdu,kto nezazil ,nepochopi,hlavne mamicky co maju pokojne deti,tam sa tasko o tom rozprava.Mne pomohlo,pomaha ked sme stale medzi ludmi,pozor ludmi co poznaju vzdor tvojej dcerky!Najdite si kamaratou s ktorymi budete tracvit cas,vonku,aj rodina je super.Aspon ta moja ,neskutocne nam pomaha ked ma okolo seba vela ludi a kazdy sa jej nejako venuje-pozor ludia co poznaju vzdor tvojej dcerky.Zaujalo ma ako si pisala ze otec je len na srandicky-takto je aj u nas doma,moj muz sa s nou len sali...takze si myslim,ze otec by mal sa snazit tiez vychovavat,hlavne ked si v druhom stave,ma ti pomahat aj s vychovou.Ja som sa s mojim tiez vela krat na tom pochytila,uz sa pomaly uci ze aj on musi sa podielat na vychove,nielen na zabave...Je rozdiel 2 a 3 rocne dieta...tym ze si v druhom stave si citlivejsia,hovor dcerke ze ju lubis,ked ta pochyti zachvat zlosti,zurivosti z toho ze vzdoruje,snaz sa v hlave schladit-ja vtedy odchadzam do inej miestnosti,alebo pomlcim,kym ma to prejde Objímam Ja moje dieta udriem po zatku len vinimocne,kedze sme v krajine kde taketo veci uz beru jak tyranie.Mne aj pomaha,vies mam kamosku co ma 3 deti,to druhe bolo take-pamätam si na to obdobie ako jej vzdoroval-vtedy mi povedala aj ta tvoja bude taka,kedze uz ju od narodenia pozna.Mne pomaha ked sa snou stretnem a vidim teraz toho chlapca -ma uz 4 a pol roka ze sa ukludnil,vela rad mi da pomoze.Vela sa rozpravame o tejto temne a je to zena skusena s takymto,preto ak by si mala priatelku s podobnou skusenostou,pomohlo by ti ti-vedela by si ze niesi sama.Posiela ti vela trpezlivosti,zvladnesObjímam Objímam Objímam to!!!

hrdza, St, 18. 08. 2010 - 09:26

dakujem za vase nazory. Chcem len upresnit,ze dcerka nie je zase taky ten klasicky sarkan co si ho kazdy hned vsimne. Prave naopak,kludas,co sa hanbi inych ludi. Ale ma aj tuto vzdorovitu stranku ktora sa striedavo objavuje. Urcite by som ju neradila medzi klasicke narocne deti,aj ked zase nie je ani ukazkova.

akalenka- k tomu noseniu na rukach- uviedla som to ako priklad kedy mame problem. Kedze som tehotna (a s dvomi pruhmi)tak ju nemozem nosit aj keby som chcela-co nechcem. Logicky ked ju ostatni nosit budu,bude to vyzadovat aj odo mna a uz je ohen na streche ked odmietnem.Co sa tyka rozmaznavania, je to vec nazoru, ale nemam rada ked deti ovladaju rodicov,uplne s nimi kyvu. Parkrat som videla na vlastne oci take deti a viem,ze ja take nechcem. Jasne ze babky vzdy dovolia viac ako rodicia,to je prirodzene a my mame v celku dobre babky,co sa snazia respektovat nase navyky. Rozdiel je len v tom,ze tie skacu podla malej. Ked im rozkaze ze si maju sadnut a ukaze aj miesto kde tak oni v ten moment posluchnu. a na takychto drobnostiach to cele stoji.nauci sa pomaly,ze svet sa toci okolo nej.
Mne je uplne jasne,ze problem je u mna a nie u dcerky. Ta sa chova vzhladom na svoj vek asi ako tisice inych deti.

desina-ano aj nasa dcerka ked dostane odo mna negativnu odpoved,uteka za tatom a skusa na neho ten svoj kukuc Úsmev zenska jedna...Tatinka mame fantastickeho,ktory mi velmi pomaha,ale kedze pracuje,tak s nou je vzdy az vecer. Myslim,ze by sme mali byt jednotni v nazoroch o vychove,lebo to cele bude na prd.

kvetula-asi viem ako to myslis,ale predsa musim nejako dieta formovat, usmernovat. To jej mam vsetko dovolit,pretrpiet a vybozkavat od radosti ked vystraja? co z nej vyrastie, ked uz tretikrat za sebou zdvihne macku za chvost do vzduchu, mam sa necinne prizerat?..Pred potrestanim jej vzdy minimalne trikrat v klude dohovorim,vysvetlim co bude nasledovat-napr.ked bude hadzat kamene po psovi,tak ideme dnu a nebudeme na dvore. Nastane ta situacia,ja ju vezmem dnu a nasleduje 10min.rev,ale vydrzim aj ked to mnou lomcuje.Ako inak sa to nauci?

u nas sa taketo situacie striedaju s mojkanim. Hocikedy za mnou pride sama a zacne ma hladkat,pusinkovat,alebo mojkat brusko. Minule ked som sa rozplakala od zufalstva (pred nou prvykrat..)tak ma zacala normalne lutovat a utesovat.Bolo to take smutno-krasne.

momentalne je teraz pri mne,dokonca ma nechala chvilu aj pri pocitaci,krasne sa hra, je zlata,ma dobru naladu. Poklad.uvidime dokedyVáľam sa od smiechu po podlahe

lydusha (bez overenia), St, 18. 08. 2010 - 09:33

Aaaach hrdza, uzivaj si tieto chvile, ked bude mat sestnast, sedemnast a nastane trieskanie dverami, drzkovanie o zivot a rebelia na entu, potom si s laskou budes spominat na tieto dni, ver mi, poznaaaaaam...
Ked mi zacalo dieta dospievat a sama nevedela co to je, preco s nou certi siju tak som len ratala a ratala do miliona a od znova a predychavala, ozivovala spomienky na vlastnu pubertu a denne prezerala albumy, ked to bolo male a zlate a IBA sa plieskalo o zem ci vrieskalo len tak...a vtedy som pochopila vetu: male deti- male starosti, velke deti- velke starosti....
Male dieta ti nevyhlasi, ze ide na fest a just a ide a aj odide....ked si s nim od mala nevybudujes doveru, tak sa priprav psychicky na pubertu...pre istotu.

evicka, St, 18. 08. 2010 - 09:41

Ahoj Hrdza! Aj ja mam maleho certa. Teraz ma tri roky a od dvoch rokov je tiez nie moc zvladnutelny. Potom ako sa nam narodilo dalsie dieta,to bolo este horsie, tak sa nachystaj. Hlavne sa nedaj, urci hranice, ale pocitaj s tym, ze dieta ich malokedy dodrzi. Teraz je to uz trosku lepsie. Predtym mi rozhadzal vsetko poskladane oblecenie, vyberal zo skrin hrnce, do vsetkeho buchal a bil ine deti... Teraz uz "iba" bije druhe deti, ale uz len 10percent oproti tomu pred rokom. Aj moja mama videla, ze na maleho nezabera nic. Dobre slovo, krik, bitka, zakazy. Cele okolie este teraz pozera, co ten stvara. Ale ja to porovnavam a vidim, ze je to trosku lepsie. Stale ho vsak musim strazit,ked je hore mala, lebo on je schopny ju s hocicim buchnut. Aby jej nechtiac neublizil, lebo uz aj to sa stalo.
Ma oblubenu rozpravku Ratattui o potkanoch. My mu hovorime mysiak. Syn bol s muzom kupovat ryby a videl tam aj mysy, skreckov a tak. Tak som mu spravila velku nastenku. Nakreslila som tam vsetko, co ma cez den spravit a vobec to nechce robit a ked bude nastenka plna veselych slniecok, kupime mu mysku. 1. umyt si zuby, 2.Nachystat si knizky a ist spat sam, 3.pozdravit navstevu (co odmieta, napr.aj babku a to sme boli den predtym u nich a ani odtial nechcel ist domov. Na dalsi den sa tvari, ze ju nepozna) 4. Upratat si hracky 5.Nerobit zle sestre 6.nehadzat veci.
Samozrejme, ze to nie je lepsie od prveho dna, ale pomaly sa to zlepsuje. Staci len spomenut skarede slniecko a s malym ide vsetko lahsie. Niekedy vsak nezabere ani hrozba tohto trestu a ked si neda povedat, dostane ho. Potom place ovela viac a lutostivejsie, ako ked dostane po zadku. Niektore tieto veci zacina robit aj sam a ked ho pochvalim, povie mi, ze dostane mysku. Len som zvedava, co bude, ked mu ju kupime...Úsmev

ja_hodka (bez overenia), St, 18. 08. 2010 - 09:54

Tiez si myslim, ze dieta treba formovat. Teda ak ma zit medzi ludmi, alebo zvieratami urcite Chichocem sa To, ako popisujes tvoju reakciu, ked dieta trapi zviera, sa mi zda uplne ok. Robila som to iste a mala slecna pochopila.
Uz som sem pisala, co nakoniec zabralo v nasom pripade tak vseobecne. Ked som sa ja vnutorne nastavila tak, ze som voci scenam odolna. Proste to so mnou nepohne, nebudem tolerovat to, co tolerovat nechcem a bodka. Drobec to okamzite vycitil a v podstate take tie najneprijemnejsie vzdorovito-hystericke sceny su minulostou. Ma takmer dva a pol roka a taky ten vrchol trval par tyzdnov. Zakazdym ked zurila, som ju odviedla do jej izby, kym sa neukludnila, bola tam. Zaroven som mala priestor a cas predychat aj ja. V tej izbe snad bola viac, nez mimo nej, ale zabralo Úsmev
Mam tiez par tyzdnov do porodu a pochopila som, ze ak toto teraz nepodchytim, budem s dvomi detmi s nervami v koncoch. Sme mi SR, som na drobca v podstate sama - manzel do vecera v praci, alebo sluzobne prec...Neviem si predstavit, ze by si kazde robilo uplne co chce. Volnost urcite ano - co sa tyka hrania, nech sa kludne ryje aj v zemi, hracky moze roznosit po celom dome, moze sa hrat s vodou, s blatom, prakticky so vsetkym, co nie je nebezpecne, na rukach som ju nosila, kym sa dalo, ale to vsetko nic nemeni na fakte, ze aj pre nu u nas platia pravidla tak ako pre vsetkych.

desina40, St, 18. 08. 2010 - 12:40

Ja_hodka, to s tým zavretim v izbe.. Ano na dceru to stačilo, raz bola na 5 min.sama v izbe a od vtedy ani jedna scena. S mladšou žiadne problemy. Ale Filipka by som sameho do izby nemohla zavriet, toho by ako prvé napadlo vyliezť na stôl a lašovať na poličke, alebo na komodu a paprat sa s telkou alebo niečo podobne....

ja_hodka (bez overenia), Pi, 20. 08. 2010 - 08:55

Urcite. Ved univerzalny navod asi nikto necaka...Ale ja som skor nez to zatvaranie v izbe, chcela zdoraznit vnutorne "nastavenie" matky. Naucit sa neprezivat. Zbytocne je zatvaranie, objimanie a vsetko mozne, ked je vo vnutri rodic rozhodeny, vytoceny, rozlozeny. To je ale zase iba moj nazor a moja skusenost.
Porovnavam s obdobim, ked som kazde nervacenie dcery prenervacila aj ja (a bolo uplne jedno, ci som to dala najavo alebo nie, ona to vycitila) s tym, ako je to teraz. Nerozhadze ma to, ved o nic nejde, nechavam tak, ked to ide do extremu, ide do svojej izby, ked sa ukludni - rozpravame sa.
Nazivame si v ovela vacsej pohode, vybuchov je podstatne menej nez predtym a ak su, tak su kratsie a menej intenzivne. Ja to pripisujem zmene, ktoru som urobila ja so sebou. Mozno to niekomu tiez pomoze Slnko

akalenkak67, St, 18. 08. 2010 - 12:52

Ved je normálne,že si každá vyslovíme len svoj názor.100% návod nedá nikto.Ja som vychovala 8 dievčat.Hotoví anjelici.Najmladšieho mám takmer 9 ročného chlapca.U neho už aj triedna konštatovala,že ako to s ním vydržím.Musím mať vraj dobré nervy.Priznávam sa,že nemám. Už ich začínam strácať.Na neho neplatí absolútne nič.Je to živelná pohroma.A z psychiatrického hladiska je to len živšie dieťa.Takže krotím stále,a ked som hotová s nervami,len si povzdychnem.Keby sa narodil prvý,určite je jedináčik.Dievčatá sú prispôsobivejšie.A to tvrdí viacej mamičiek.Takže ti len želám,aby si nšla ten svoj spôsob usmernovania.U jedného dieťaťa to ide lahšie u iného ťažšie.Vraj sa to dá.Hoci aj ja mám také chvílky,že si myslím,že toho môjho už nezvládnem.Lenže musíme od malička To máš pravdu.Mlčím Mlčím Mlčím

hrdza, St, 18. 08. 2010 - 13:44

Ja som skusila zavretie v izbe. Ale nepomohlo. Dokonca tento nas dvojrocny susen trieska dverami a zatvorila sa aj sama v izbe. (no zabite ma, videla to tresknutie dvermi u mna..Smútok ,uz si fakt musim davat pozor na svoje spravanie a drzat nervy na uzde)

jaj, akalenka ved prave-dievcata su podla mna tiez "lepsie". Tak sa mam na co tesit,kedze cakame druheho chlapca. Pomoc. Ked vidim co vystrajaju na ihriskach, tak si hovorim,zlate moje dievcatko. Ak bude mat povahu po mne, tak pomoc..dabel.

Ale dnes je fakt zlata,akoby vedela,ze som na nu nazalovala na internete Chichocem sa Alebo ja som sklidnila hormon??

Polárka (bez overenia), St, 18. 08. 2010 - 13:56

Aj náš po vykázaní do izbyčky ide a tresne dverami. Vtedy idem za ním a vysvetlím mu, že toto sa nerobí a prečo sa to nerobí. Občaj jednoducho treba ísť a nuestále omielať to isté do zbláznenia.
Inak minule Maťko chytil silný hysterický záchvat. Vrieskal jedna radosť. Nepomáhala ani izba, ani dohovor, ani ignorácia. Všetko bolo ešte horšie. Nakoniec som ho vzala na kolená a držala v náručí. Opakovala som mu, že ho ľúbim. Vzpieral sa, jedoval až kým nebol úplne celý spotený. Nakoniec po hodine a pol cirkusu zaspal Úsmev
Každá situácia je iná. Deti sem tam nevedia zvládnuť svoje emócie Úsmev

desina40, St, 18. 08. 2010 - 14:33

Sranda, Polárka ,som si predstavila to "do zbláznenia" ako sa niektore mamičky stretneme v onej inštituciiVáľam sa od smiechu po podlahe Na Filipa zaberá ked vymyslim niečo nové, nejaku situaciu, napr. ideme pred dom a sledujeme lietadlá, to vydrži aj hodinu, v klude si sedím na štokerliku a kukáme na oblohu, kedy sa tam zjavi čiara...

GabrielaMoki, St, 18. 08. 2010 - 15:16

No Tvoj príbeh mi pripadá, akoby som ho písala ja Úsmev...
Ja som v poslednej dobe tak nervózna, že som sama zo seba sklamaná. Stále sa presviedčam o tom, že je to kvôli zlému obdobiu, že sa to tak strieda a blá blá blá... No je pravda, že i keď som kľudná a láskavo mu vysvetľujem pravidlá a ako každý má svoje povinnosti, tak ma max. ignoruje.
Napr. Patrik (3 roky) hráme sa, pekná chvíľka, smiech a zrazu s ničoho nič počas hry a zábavy mi dá facku jak fras... Chytím ho , Kľaknem si k nemu a vysvetlujem mu, že to nesmie a je to škaredé a maminku to bolelo a on sa len vytrhne, začne rozhadzovať, ja mu poviem aby to skoval on začne kopať, že nie ja mu vysvetlujem aká som s toho smutná a on len skáče, úplne ma ignoruje, neprejavuje žiadnu ľútosť a neberie vážnosť situácie, ja sa pomaly zrútim sa vyšylujem s nervami v kýbli... Len s toho dôvodu, že neprejavuje ani štipku ľútosti nad tým čo robí... Neviem si tiež pomôcť, rozmýšľam nad psychológom.. Hlavne pre mňa...Plačem

fidorka, St, 18. 08. 2010 - 15:22

Keď je dieťa rozhnevané,kope,skáče a zúri,vtedy ťa nepočúva čo mu hovoríš.Nechaj ho nech sa ukludní.Len dávaj pozor,aby si neublížil.Keď ho to prejde a je schopný ťa počúvať,potom začni s vysvetľovaním,objímaním,vtedy mu povedz všetko čo si chcela.Aj teba prejde za ten čas zlosť a bude to mať lepší efekt na vás oboch.Slnko

mata11, St, 18. 08. 2010 - 17:56

dolezita vec podla mna je aj aby dieta malo nejaky zaujimavy program. aby sa nenudilo. dieta ktore sa hra, nehneva okolie. ja som sa prvemu synovi zvykla vela venovat, hrat sa s nim. teraz mam deti 4 a robit im program nie je lahke, ale pri snahe sa aj to da. netvrdim, ze nerobia zle, lebo robia a vela zleho, kedze ich nie velmi dobre stiham a okrem toho, ja som skor maksi typ, menej veci mi vadi, moje hranice pre deti su inde ako ma manzel. a deti pochopia, kde su hranice casom. a pritom moje su inde ako manzelove. ale neustale skusaju, kde tie hranice naozaj su. neustale si overuju co mozu a co uz nie.

akalenkak67, St, 18. 08. 2010 - 20:38

No to môj syn asi skúša,dokedy s nervami vydržím.Ved on mi úplne kludne povie.To som ťa ale nasr.l.Deti prechádzajú najprv obdobím vzdoru,neskôr skúšajú našu trpezlivosť.A chlapci sú živší.A náš synček aj popri programe stihne druhého nahnevať.Slnko Úsmev

majka24, St, 18. 08. 2010 - 21:58

Milé mamičky!

To, čo píšete, mám pocit, že vyrastajú deti praštené mechom po hlave, alebo sa už rodia takéto?
Ako je vôbec možné, že 3-ročné dieťa dá rodičovi, starému rodičovi facku, týra zvieratá /dievčatka, dar nehy majú kde?/ kope mamu, vysmieva sa, ako ju nasral a podobne. A maminky psychologicky ukľudňujú, vysvetľujú ako ich to bolí, objímajú atď. Boh predsa vidí celý svet a na celom svete dal mamám i otcom dve ruky a to jednu na pohladenie a druhú na potrestanie. A ešte dal deťom jedno krásne miesto - zadoček, kde keď dostane jednu zdravú vzduchom chladenú, tak v sekunde pochopí, ako to bolí, ako to zle padne, a až keď sa príde ospravedlniť a naučí sa slovíčko prepáč, odpusť maminka, ocko, potom ho objímem, pohladkám so slovami, že ľúbim a viac si to neželám.Verím, že každé jedno dieťa to pochopí. Práve včera sa mi dostal do ruky časopis Zdravie, kde som si prečítala rozhovor s Patríciou Vítekovou, kde hovorí, že ten je jej otec, ktorý jej dal v puberte, keď sa nepratala do kože poriadnu facku. Pomohlo jej to spamätať sa. Dnes ho verejne uznáva ako otca a miluje ho. Vychoval ju. Tento môj názor neznamená, že samozrejme treba mlátiť deti za každú hovadinu, alebo nedajbože vybíjať si svoje komplexy a zlosť, ale múdro používať, to čo boh už dávno zariadil, snáď, keď povedal "milujte sa a množte sa", to určite ani on nebude považovať za týranie deti.My sme za oveľa nevinnejšie prešvihy, aj v kúte kľačali a neublížilo nám to. Naučili sme sa pokore a úcte a ani dnes si neviem predstaviť, že by som rodičovi dala facku, nadávala mu a kopala do neho. Takáto demokracia a psychológia je proti láske.(brokenheart) (brokenheart)

fidorka, St, 18. 08. 2010 - 22:13

Majka,a ty si už koľko detí vychovala,vypravila do života,že si taká skúsená?To čo tu píšeš,si nemôže dovoliť ani jeden rodič s istotou povedať,že je to jediné a správne riešenie.

Polárka (bez overenia), St, 18. 08. 2010 - 22:08

Boh nám dal dve ruky jednu na hladkaniu druhá na trest Prekvapenie ? Toto počujem prvý krát Prekvapenie . Nuž Majka, a toto aplikuješ aj na rovnocenných ? Myslím tým na šéfa, kamarátov, manžela ?
Alebo sú deti iný "druh", kde je v mene výchovy dovolené hocičo Prekvapenie ?
Rešpekt a úcta sa získava trestom Prekvapenie ??? Uff idem to predýchať. Ja som si doteraz myslela, že zneužitie fyzickej sili proti slabšiemu plodí iba strach a nerešpekt. Uhm...

Ja sa len pýtam. Fakt ma to zaujíma Kvietok

hrdza, St, 18. 08. 2010 - 22:23

My tu uz viac rozoberame to ako sa chovaju nase deti,ako nas vytacaju. Ale co je moj najvacsi problem- su moje reakcie, moj sposob vychovy. To je to co ma trapi. Teraz rozoberat preco su deti zle,preco sa chovaju tak ako sa chovaju-to je asi aj na specialnu temu. Myslim,ze deti okukavaju od ostatnych. Sama som zhrozena kde sa to v nich berie. Dcerka este pred par mesiacmi mojkala psa u svokrovcov, nikdy mu neublizila a teraz je schopna ho aj buchnut. Este som ju vsade chvalila aka je dobra k zvieratam. Netusim kde to videla.
Majka,nebudme naivni,aj my sme boli riadni diabli. (neviem z akej si generacie, ja mam 30rokov)Staci sa opytat nasich mam co sme vystrajali. Ja som ako takyto susen vraj dokazala aj hodinu!!!revat ze chcem caj,alebo nieco ine. Nechali ma tak vyrevat a bolo. To som robila aj v jasliach. Vraj som sypala detom piesok na hlavu. Takisto mam zafixovaneho jedneho chlapca zo skolky ako vsetkym strpcoval zivot. To tu bolo vzdy,akurat teraz je to este castejsie a viditelnejsie kvoli pocitacovym hram,TVprogramom a ja neviem comu vsetkemu.
Takze by som sa rada vratila k povodnemu problemu-ako sa citite VY MAMINY ked sa to deje.

ja_hodka (bez overenia), Pi, 20. 08. 2010 - 15:21

Pisala som o tom dnes vyssie. Ja sa citim podstatne lepsie odkedy to mam u seba pod kontrolou. Ziadne zufalstvo, ziadne nervicky - ved ked sa nad tym tak zamyslis, nie je co tak strasne prezivat. Horsie veci sa deju. Cim menej energie tomu budes venovat, tym skor to bude ustupovat. Poznam to doverne - viem, ze v tom momente, ked to prebieha, je to tazke, ale da sa to natrenovat a potom to uz funguje automaticky. Proste ostanes v pohode a myslim, ze pocitis zmenu aj u drobca.
Ja si hovorim, ze hlavne ze su zdrave, spokojne a v poriadku, uvedomovat si stale, ze naozaj to je to najdolezitejsie. Dat im vela volnosti, hrat sa s nimi, ked zacnu hysacit nevsimat si, alebo niekde zavriet...Ostatne vsetko prejde...V podstate nieco ako o com pise Kvetula, ale s tym rozdielom u mna konkretne, ze ziadna anarchia u nas doma nebude Úsmev

akalenkak67, St, 18. 08. 2010 - 22:43

Poznám dieťa,ktoré rodičia stále otlkajú.Myslíš že je to výchovné?U vela detí vyvolá väčší vzdor.Ked sú väčšie,utekajú z domu.Keby som ja zavesila dieťatu,asi by sa ušlo aj mne.MM vyrastal v rodine,kde vychovávali bitkou.Aj teraz spomína,ako ho otec neraz zbil do bezvedomia.A to len pre zlú známku.Moji rodičia nikdy na nás nepoužívali telesné tresty.A môžem povedať,že nás vychovali dobre.Tri dcéry mám už dospelé.Najmladší je síce tvrdý oriešok.Boli sme aj u psychológa.Je v poriadku.Má len neskutočne vela energie.A priznám si,že on je dosť neovládatelný aj preto,že je najmladší a jediný chlapec.Vždy bol stredobodom pozornosti.Všetci sme ho rozmaznávali.Vychovávali sme ho skoro ako vnúčika.Agresívny nie je,len je neskutočne prostoreký.
Ja svoje deti nikdy biť nebudem.Pre moje deti je najväčším trestom,ked im zakážem počítač.To už aj rozmaznaný chlapček skrotne.Aked im dám k tomu vyriadiť skrinky,poslúchajú dosť dlho.A kým boli menšie,pripadala som si ako pokazené rádio.Dohovárala,vysvetlovala donekonečna.Až kým si to neosvojili.Som proti telesným trestom a vždy aj budem.Bitie dieťaťa je zlyhanie rodiča.Smútok Smútok Smútok

krakynka, Pi, 20. 08. 2010 - 01:12

ahojte,

ja po stale castejsich zachvatoch mojej dcerenky googlim co robit a nasla som tuto debatu.
citala som asi 10 clankov a vsade pisu to iste.
-18mesiacov az do 3az5 rokov su tieto zachvaty charakteristicke, dieta si uvedomuje seba a pri kazdom mensom zakaze reaguje hnevom.
najlepsia liecba je prevencia, ale to u nas nieje vzdy celkom lahke.vraj su tie zachvaty niekedy 5-7 krat denne( my sa k tomu pomaly blizime) a mozu sa vekom stupnovat ( tesiiim sa)

HRDZA ja som z toho uplne na dne.mam 3.5 rocneho anjelika, poslucha v podstate na slovo,je milucka,zlatucka.vzdoruje akurat krikom,aj to len sem tam a to si myslim,ze ma odo mna lebo ja dost kricim.
no toto nase mensie zlatko(2.5r) je uplny opak.kedze som nebola nato zvyknuta,prekvapilo ma to a trapi ma to.tym viac,cim silnejsi je zachvat.a som uplne bezmocna,lebo netusim co s nou,ked ju to chyti.
skusam vselico,2xsom je dala na zadok,ale je to zbytocne,lebo v tom zachvate to s nou absolutne ani nemykne,podla mna ani neciti vtedy bolest.ked ju chytim a objimem(ako viaceri odporucaju) zacne sa mykat a kopat este viac a nemam sancu ju udrzat.hanbim sa za seba,ale dnes som ju dokonca ospliechala studenou vodou(rada starych mam),no malo to za vysledok len zosilnenie zachvatu.
neznese vtedy nikoho pri sebe, odide do inej izby,alebo sa schova pod stol a prejde ju to.ak sa zachvat nevystupnuje.to sa stava tak raz za dva dni a vtedy reve a reve,az ju napina a neda sa to nijak zastavit a som fakt bezradna...PROSIM NEJAKE RADY, AKO SA CHOVAT, AKO TO UKONCIT,dakujem

mame to zlozite, byvame s mojou mamou a otcom a stale nechapu,ze musi byt sama,ze sa vyplace a hotovo.nie,oni idu za nou,lebo chudatko place.a ona ked zbada niekoho pri sebe,nervaci este viac.
podla mna chce byt sama,lebo som aj citala,ze tento vzdor nieje namiereny na nikoho a nic,je to len rozpor vo vnutri dietatka.preto chce byt sama,aby ju nikto nevidel a ked sa jej tam niekto vnuti,tak sa hneva este viac.

uz vecer sa bojim rana,co zas bude...

som rada,ze niesom sama a ze je to v podstate normalne :)

a poprosim tie rady,ako ste to zvladli vy,ked zachvat trva uz prilis dlho a nie a nie prestat...

nielen žienka domáca, So, 21. 08. 2010 - 08:10

my máme ukážkového bojovníka za svoju suverenitu a pomohlo hlavne vydržať; brať to tak, že je to prejav individuality; nechať troška vyzúriť v izbičke a keď je už krotký (čo príde zákonite), tak obímať; nikdy nevrav, že je zlý, robí iba zlé veci, ale je dobrý a ty to vieš (keď mu budeš opakovať, že je zlý /nevravím, že to robíš, len všeobecne/, uverí tomu a bude sa chovať podľa toho).
hoci pravdou je, že so vzdorom bojujeme doteraz; už ide o iné formy, ale stále to tu je a mám dojem, že nevymizne. no zvaľujem to na znamenie Pohoda s vodnármi odjakživa ťažko Chichocem sa nikdy neuznajú autority. stále lepšie ako nechať si skákať po hlave si myslím Úsmev

nielen žienka domáca, So, 21. 08. 2010 - 07:59

násilie plodí násilie. vychovávať dieťa k tomu, aby povedzme nebilo psa jednou dobre mierenou po zadku, je minimálne veľmi nelogická taktika Pohoda no a mať jednu ruku na mlátenie by som nechcela ani za svet Slnko

Lienka7bod, Št, 21. 10. 2010 - 22:59

Joooj hrdza ani nevies ako mi hovoris z duse, ako by som to sama pisala - vieme ze je problem v nas len si s tym nevieme poradit.
Neuveris ale dnesny vecer som oferovala na vyhladavanie temy "Zvladnutie hnevu" - A tak som aj objavila tuto debatu.
Mam presne rovnake zlate kludne vzorne vychovane 3 rocne dievcatko, ktore lubim ako nic na svete, ktore ma vsak vie obcas vytocit do nepricetnosti.

Predcasom som v kniznici nasla super knizku "10 najvacsich darov pre moje deti" od Steven W. Vannoy

vrele vsetkym odporucam pre inspiraciu

ale techniky zvladnutia akutneho hnevu tam clovek nenajde... zato velmi zaujimavy system komunikacie...otazkami...
vrele odporucam, na mojho 3 rocneho anjelika s dablem v tele to zabera na 90% pri zbytocnych otazkach a vo chvylach, a inak kedy nie som vytocena.

Ratanie do 10, odist z izby - to sa napr. neda ked mala je chora soplava a polonaha stoji na dlazke a hlada ja neviem co... alebo da ale ja to psychicky nezvladam riskovat nasledky...
takze ak mate rady na taketo situacie, sem s nimi PROSIIIIIM...

PS: upozornujem, ze ak by som vladala a NIki nezlenivie, kludne ju nosim vsade na rukach a oblepenu na mne Mrkám

jana chorvat, So, 18. 10. 2014 - 23:24

ahoj hrdza, velmi mi to pripomina mna s mojou malou chrumkou. ako keby som citala svoj vlastny pribeh zo zivota, alebo dennej rutiny. precitala som si vsetky komentare na tvoj koment a ono vlastne da sa vybrat z kazdeho roska troska. ale myslim, ze je najlepsie sa riadit svojim Zlomené srdce a rozumom aj ked je to obcas velmi tazko zvladnutelne...
ja len chcela by som tebe aj vsetkim nam zenam tehulkam a netehulkam popriat vela sil hlavne po psichickej stranke s nasimi deturencami. ale neboj vse bude dobre, len mavam casto obavy, ze rychlo vyrastu a budu mi tieto male problemiky velmi chibat Plačem

adriana05, St, 17. 12. 2014 - 02:03

Moja dcérka ma 7 mesiacov a strašne ma vytaca. S tym ze sa pri nej nevyspim som sa zmierila. Teraz sa to vsak zhorsuje. Vrti sa ked ju chcem prebalit. Uz sama stoji na nozkach vsade sa stvera pada a place a ja som stale v strehu a z toho mam pocuchane nervi

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama