reklama

Novinky pre príjimačky na stredné školy

Kamila , 04. 06. 2013 - 09:11

reklama

Včera sme mali rodičovské, len dve deti naraz. :-) Vždy riešim dilému, v ktorej triede začať. Tentoraz došli od ôsmaka inštrukcie, že účasť všetkých rodičov je nutná, lebo bude debata o stredných školách. Tak som dobehla s malým meškaním najprv do jeho triedy. :-)

Jasné, že som zachytila, že nový minister školstva plánuje veselé zmeny, len som netušila, čo vlastne bolo schválene, kým sa ma to nezačalo bytostne dotýkať. :-) No dajme tomu chápem, čo chcel minister povedať tým, že dal limit na priemer známok (okrem telesnej, vytvarnej ) do 2,0 pre gymnázia a 2,75 pre stredné odborné školy s maturitou. Populácia detí končiacich základné školy klesla, počet tried na gymnáziach sa veľmi nemení, školy sú platené od počtu žiakov ... a odborné školy zívaju prázdnotou ... Následne tomu bude veľa absolventov gymnázii bez možnosti praktického uplatnenia, aj keď na vysokú školu sa dostane skoro každý ale ich úroveň s rastúcim množstvom vysokých škôl klesá... Stále je však výsledkom to, že nemá kto robiť odbornú prácu. Takže teoreticky je argument na takýto prospechový limit. Má to zopár zádrhelov, úroveň základných škôl aj známok, môže byť dosť rozdielna od školy k škole. Zároveň si myslím, že väčšou osvetou medzi ôsmakmi, deviatakmi odborných škôl v spolupráci s veľkými podnikmi by sa dalo dosiahnúť viac.

Na druhej strane, už vôbec nechápem, prečo všetci musia robiť povinne prijimačky. Syn mal doteraz samé jednotky, úspešne sa účastníl rôznych olympiád, veď bude aj monitor ... Tieto výsledky už zrazu nie sú podstatné? Jasné, nemal by mať problém obhájiť, že niečo vie, len to akosi nechápem. Keď pre jedno kritérium primer známok stači pre druhé je absolútne nezaujímavý.

Dievčatá, aký je váš názor na túto problematiku? Ako sa vás osobne dotýka tento problém?


reklama


reklama

dulka, Ut, 04. 06. 2013 - 09:42

Kamilka, vôbec sa mi nepáči ako funguje naše školstvo. Väčšina stredných škôl, ktoré mali naozaj dobré meno ho už stratili vďaka normatívom. Jednoducho, koľko má škola žiakov, toľko dostane finančných prostriedkov. A keďže detí je málo a každá škola chcela prežiť, začali sa prijímať žiaci bez ohľadu na to, aký majú prospech. Kedysi výberové stredné školy, na ktoré žiaci s 3 ani nemali odvahu poslať prihlášku, začali prijímať žiakov so 4 a bez prijímačiek. Naproti tomu vznikali naďalej súkromné stredné školy - ktoré majú príjem nie len od rodičov žiakov, ale aj zo štátneho rozpočtu :-O . Takto vznikli napr. nové súkromné gymnázia za súhlasu a podpory štátu. Nepochopiteľné, ale pravdivé.
Teraz chce zrejme vláda vrátiť úroveň do našich škôl - ale zas to robí trocha divne. Tiež nechápem, prečo by mali žiaci absolvovať najprv monitor a potom aj prijímacie skúšky. Podľa môjho názoru by jedna z týchto skúšok úplne postačovala. No, ale zas bude musieť prejsť nejaké to 10-ročie, kým na to prídu aj vo vláde, že je to okrem iného zbytočné plytvanie peniazmi zo štátneho rozpočtu, ktoré by sa mohli použiť oveľa zmysluplnejšie, nakoľko monitor je dosť nákladná záležitosť. A čo sa týka tej rôznej úrovne ZŠ, aj to máš pravdu, ale je to ťažké ovplyvniť. Toto tu bolo vždy. Už ja keď som išla na strednú, tak sme tam videli dosť veľké rozdiely vo vedomostiach, pritom známka zo ZŠ rovnaká ;-) .

Kamila, Ut, 04. 06. 2013 - 15:09

Súhlasím a bude to ešte veselšie. Na rodičovskom u maličkej som sa dozvedela, že sa budu spájať triedy, pretože škola nemá peniaze. NO učenie v triedach po 30 detí, keď z toho minimálne dve tri budú s poruchou pozornosti, bude veľmi náročné a znova zníži kvalitu vyučovania.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama