reklama

Videli ste to?

sosiak , 19. 10. 2011 - 09:35

reklama

Dievčence, videli ste to v správach ako auto zrazilo v Číne 2ročné dievčatko a nikto sa oňho ani neobzrel? Ten vodič ho dokonca prešiel na 2krát a potom po ňom prešlo ešte druhé auto!!!!Prekvapenie A okoloidúci ju tam nechali ležať a nikto jej nepomoholPlačem, až asi 19-ty okoloidúci. Baby, ja som sa normálne rozplakala.Plačem To čo je toto? Ako môže niekto len tak prejsť okolo, akoby sa nič nedialo? Veď ešte aj zviera by som aspoň odtiahla na kraj a oni tam nechali ležať malé dievčatko!Prekvapenie Plačem Keď to nazvem zverstvom, tak urazím zvieratá...
Bože daj, prosím, nech prežije.Objímam Zlomené srdce


reklama


reklama

mikve, St, 19. 10. 2011 - 09:55

Tak na tuto temu bola u nas debata prave vcera...krute, smutne ale v Cine si nezila a nevies preco ti ludia konali tak ako konali. Tiez som z toho bola spociatku sokovana, dokonca aj som no vzhladom na podrobnosti sa aspon snazim nesudit.

sosiak, St, 19. 10. 2011 - 10:11

Skúšam v mysli nájsť situáciu, ktorá by ma prinútila iba, tak bez povšimnutia, prejsť okolo, ale žiadnu nenachádzam. Možno iba keby som sa mala rozhodovať, či pomôcť v danú chvíľu niekomu blízkemu, alebo tej malinkej. Ale určite toľkí ľudia nebežali práve na pomoc niekomu inému... Asi máš pravdu, bude to v mentalite národa, ale skutočne môže prostredie, v ktorom žiješ, tak ovplyvňovať tvoje konanie? Ak áno, tak potom vďakabohu, že tam nežijem.

mikve, St, 19. 10. 2011 - 10:31

Tak napriklad situacia ze zijes v komunistickeej Cine, kde sa pri podobnych nehodach casto stava zee je obvineny pave ten kto sa snazi zacranit zivot, a caka ho popravcia cata, mas vlastnu rodinu ktoru potrebujes zabezpecit a hrozi ti velmi velke riziko ze prides o vlastny zivot a orozis tak zivot celej svojej rodiny. Viem, ze nam vychovavanym v tom ze si treba pomahat (az mame tuto vlastnost v sebe ako prirodzenu) sa to zda ako neskutocny hyenizmus, ale je potrebne uvedomit si, ze ti ludia asi vedia preco konali tak ako konali. Je to naozaj smutne ale sudit ich neprinalezi nam.

sosiak, St, 19. 10. 2011 - 10:56

Áno, tak v situácii, ktorú si popísala vyššie, je to pochopiteľné a v tomto prípade tí ľudia, napriek tomu, že chránili seba a svoju rodinu, budú aj tak trpieť do konca života výčitkami. Minimálne takými, že nedokážu zmeniť zákony vo svojej krajine. A toto nie je výčitka, že by mali čosi urobiť, to je len konštatovanie a vžitie sa do ich situácie. V každom prípade môžme aspoň poslať tomu malému dievčatku trošku energie, nech sa uzdraví. Viem, že lekári hovorili, že jeho šance sú minimálne, ale zázraky sa niekedy dejú.
Zlatíčko, toto je pre teba Objímam Zlomené srdce Objímam Zlomené srdce Objímam Zlomené srdce Objímam Zlomené srdce Objímam Zlomené srdce

lienka, St, 19. 10. 2011 - 10:43

mna to tiež velmi zasiahlo
bolo to strašné Plačem

magic, St, 19. 10. 2011 - 11:11

no vidis. a pred par dnami mamicka s malym dietatkom napochodovala krizom cez frekventovanu viacprudovu cestu mimo prechod, len tak prebiehali. dve auta sa jej vyhli, tretie, ktore slo dost rychlo, ju zrazilo, dieta zabilo.
dnes chcu lyncovat vodicku auta. ta je v takej depke, ze sa uz aj o samovrazdu pokusa.

ale to su len kuse spravy a to, co vidiet z toho videa. tazko povedat, kto je na vine. zatial to ukazuje na nezodpovednu mamicku, ale lutost k mrtvemu drobcovi a to ako chuda letelo vzduchom spolu mamou ako handrova babika asi desat metrov nez sa zabilo na krajnici, kaze pomstit sa vodicke, ktora sla dost rychlo.

neznasam tieto sudy sudcu lynca, kde si kazdy lieci len svoje vlastne rozharane precitlivene pocity a nie realitu. ale patri to k ludom.

kacenka.r5, St, 19. 10. 2011 - 11:15

v tomto prípade sú vinný všetci, nezodpovedná mama ktorá však má tak povediac po živote, lebo výčitky jej nedajú v kľude žiť (a okolie tak isto) a tiež vodička ktorá šla rýchlo.
Nikoho nesúdim, alebo možno aj áno, ale tam kde sú obete deti ťažko dokážem nesúdiť Smútok

mikve, St, 19. 10. 2011 - 11:37

Suhlasim Magic, preto som velmi rada ze nie som sudcom...
Uprimne tiez som najskor nechapala preco-nedoslo mi ake su pomery v Cine.
Co sa tyka nezodpovednosti dospelych voci detom, stretavam sa s tym denne, rano aj vecer cestujem autom 30km do prace a z prace a je pravda ze ludia velmi casto ohrozuju nie len svoj vlastny zivot ale aj zivot svojich deti, kvoli usetrenym trom minutam ktore by presli pocas ich cesty k prechodu.

sosiak, St, 19. 10. 2011 - 12:01

Nuž, nesúdiť, keď to vidíš, je ťažké. V každom prípade za to niekto môže. Nie za to, že ju zrazil ten prvý vodič, to bol možno osud, alebo si to nazvi ako chceš, ale za to, že mu nikto nepomohol. Môžu za to tí ľudia, ktorí išli okolo, aj keď nepomohli zo strachu (a možno alebo skôr pravdepodobne, po zvážení slov od Mikve, by som tak reagovala aj ja), v každom prípade za to môžu predstavitelia tejto krajiny, že tam majú také zákony a v neposlednom rade my všetci, že sa s tým nesnažíme niečo urobiť. To neni o zvaľovaní viny na niekoho a hľadanie vinníka za každú cenu. Tu ten vinník jednoducho je. Nie je predsa normálne prejsť len tak okolo. Za to, že sú ľudia prinútení sa takto zachovať, za to predsa niekto môže - spoločnosť ako taká. A prípad, ktorý opisuješ ty, je o niečom úplne inom. Stať sa môže hocičo, ale len sa tak tomu prizerať...

kacenka.r5, St, 19. 10. 2011 - 11:12

no mne aj ukáplo, zvlášť keď som videla spinkať môjho drobca a chtiac nechtiac sa mi do mysle vtisla myšlienka.... čo keby tak moje deti.....!!! NO STRAŠNÉ
Kompetentný by asi mali trochu prehodnotiť rebríček hodnôt a tiež zákony. Viem je tam veľa ľudí ale to ešte neznamená že by človek, tobôž dieťa, malo byť menej ako vec.

loulou, St, 19. 10. 2011 - 11:31

Začínam byť rada, že práve v čase večerných správ uspávam dieťa. A tak mi nemajú ako byť podsúvané takéto hrôzostrašné správy, a ja si nemusím kaziť deň. Na nete si potom vyhľadám správy, o ktoré mám záujem a tak som aj informovaná, aj spokojná.

linda999, St, 19. 10. 2011 - 11:49

Áno Áno Áno
my TV nemame a ked som niekde u rodiny, kde zacinaju spravy, predovsetkym tie dramaticko - komercne, odchadzam do inej miestnosti alebo domov so slovami, ze toto naozaj nemam zapotreby Mrkám Mne staci vidiet zrazenu macicku a placem polhodinu Plačem
Je zname, ze orientalne narody nemaju taku uctu k zivotu, podobne je to v mnohych africkych krajinach, kde sa mrtve dieta jednoducho vyhodi na hnojisko za dedinou.
Je to ine myslenie a ina kultura ktoru sa ani nepokusam pochopit, jedine rozumne co sa v tomto da urobit je nevziat si cudzinca, ktory ma upne ine hodnoty (lebo uplne ine hodnoty moze mat aj Jano z vedlajsej dediny a to uplne staci).
linda©

dagmarH, St, 19. 10. 2011 - 17:59

máš úplnú pravdu s orientálnou filozofiou, a navyše - bolo to IBA DIEVČA! To nemá veľkú cenu... protiví sa mi takáto neúcta k životu, akémukoľvek, ale fakt je, že to my inak vychovaní nikdy nepochopíme. Im sú zas smiešne (trápne, hlúpe, nechutné...) mnohé naše zásady.
S tým, že nebrať si cudzinca celkom nesúhlasím - žijem 20 rokov s cudzincom a rozumieme si ako keby sme spolu vyrastali. Ale je Európan. Tiež si ale myslím, že je obrovský problém zladiť dve naprosto odlišné kultúry.

lydusha (bez overenia), St, 19. 10. 2011 - 12:12

Tiez som rada, ze sa mi podobne info nedostavaju denne na stol... kedysi som to riesilaaaaaa a riesilaaaaa do nemoty. No vdakabohu som prisla na to, ze bulvar je bulvar, je vsemocny a zije z tragedii, z informacii pri ktorych je ludom zle a je to jedna obrovska emocna larva, ktora si pyta svoje zradlo co mu davaju prave emocie citatelov a divakov...a ze ja tuto larvu zivit nebudem- bolo rozhodnutie za milion. Viem, ze nezijem prvy ani posledny zivot....a ako som bola obet, bola som aj nasilnik, ako som bola dobra, bola som aj zla a neviem v akom postaveni som bola voci tym, ktori sa ma snazia dnes ranit a nevieme, preco to dieta v cine skoncilo tak kruto a co je v hlbke okolo toho...preto nesudim, neodsudzujem, neriesim...je to strasne, priserne, ano- chuda malicke, sucitim s nim....a nerozoberam, nepranierujem...nie som boh (aj ked si myslim, ze som, ze kazdy jeden clovek je boh Mrkám)

daisy, St, 19. 10. 2011 - 13:05

Lydusha, vystihla si to Áno ,chcela som písať niečo podobné (teda po zátvorku Pohoda ), tak nebudem opakovať Úsmev .

sosiak, St, 19. 10. 2011 - 13:43

Vieš, Lydusha, v podstate nejde o hľadanie vinníka a odsudzovanie, ale o to, že je vôbec možné , že sa niečo takéto môže stať. Tomu malému to aj tak už nepomôže. Ale je choré, fakt strašne choré, že sa také niečo deje. Priznám sa, ja tiež nevyhľadávam takéto správy, naopak, ale občas sa tomu nevyhneš a toto ma naozaj dostalo. A úplne neodsudzovať a neriešiť sa nedá, v podstate každý deň niečo bežne riešiš a aj odsudzuješ - napríklad vo výchove. Samozrejme situáciu, správanie, nie dieťa. A tu je to o tom istom - áno, odsudzujem celú situáciu, správanie sa zúčastnených, nech sa tak správali z akýchkoľvek pohnútok, to správanie je choré. Možno pochopiteľné, ale choré.

lydusha (bez overenia), St, 19. 10. 2011 - 14:09

Mrzute, ale obycajne ta tvoje slova velmi rychlo mozu dobehnut a mozes si v nejakej velmi podobnej situacii "ustat" svoje tvrdenia, sudenia, odsudzovania- celkom kludne ti moze zivot dopriat ten luxux prezit si na vlastnej kozi to, co prezivala druha, nepochopena a odsudena strana. Toto su zakony, ktore platia, nepisane, zhora dane, fungujuce...ono to dokonca ta skuska chodi vzdy ked ju najmenej cakas a ked si uz davno pradavno zabudla, ze si taketo nieco riesila...preto nesudim, neodsudzujem, akceptujem, respektujem- nechavam na svedomi kazdeho ako sa zachova a zariadi...dlho som sa v tom bahne nepochopenia placala a postupne nanosy spiny opadali a aj ked este nejake to blato na seba kydnem, nie je to take bolestive ako drzkopady volakedy...a dokazem si ich pekne krasne zhodnotit a rozobrat- co bolo za co a preco a naco...A jasne ze riesim denne milion veci- no najma tie, co sa v prvom rade tykaju mna a toho, co dokazem priamo ovplyvnit ja sama. Co robia ini- je ich pravo a volba a s tym ja nehnem aj keby som sa na usiach odrazala.

sosiak, St, 19. 10. 2011 - 14:44

Práve naopak, teraz už chápem, prečo tí ľudia konali ako konali. Pre mňa mala táto diskusia zmysel aspoň v tom, že som sa na to pozrela aj z druhej strany, sama som neskôr pripustila, že by som možno v ich situácii konala rovnako. Mne jednoducho príde nepochopiteľné, že sa také dačo vôbec môže stať, že sú ľudia dotlačení k tákémuto správaniu. Že s tým nič nenarobím, to je už druhá vec.Smútok A máš pravdu, život často nastaví zrkadlo, keď sa ocitneš na druhej strane a práve preto sa ich snažím pochopiť ich správanie a vlastne ho už aj chápem. Chápem jednotlivcov, nechápem vyžadovanie takej neľudskosti zákonmi.

tedy, St, 19. 10. 2011 - 19:36

"obycajne ta tvoje slova velmi rychlo mozu dobehnut a mozes si v nejakej velmi podobnej situacii "ustat" svoje tvrdenia, sudenia, odsudzovania- celkom kludne ti moze zivot dopriat ten luxux prezit si na vlastnej kozi to, co prezivala druha, nepochopena a odsudena strana. "

Toto pokladám za velkú životnú mudrosťÁno

fidorka, St, 19. 10. 2011 - 13:37

Novinárom a redaktorom ide len o sledovanosť,oni sa musia odosobniť,aby dokázali takéto reportáže vyrábať a preto často,celé takéto video vyznie úplne inak,ako to bolo naozaj.Ja som toto spomínané ani nevidela,aj keď som si všimla pri každom spustení internetu a všetkých bulvárnych stránok,že je najsledovanejšie.Nemám na také veci žalúdok,na tom čo sa stalo nič nezmením,tým že si to pozriem a klikať na to nebudem už len zo zásady,aby som im nezvyšovala "číselko" sledovanosti.
Takéto veci sa dejú každodenne,iba o všetkom nevieme,všade nie sú kamery,ktoré to stihnú zaznamenať.Podľa mňa týmito reportážami len odpútavajú pozornosť nás divákov od ozajstných problémov a riešime veci,ktoré nijak neovplyvníme.

linda999, St, 19. 10. 2011 - 15:01

"klikať na to nebudem už len zo zásady,aby som im nezvyšovala "číselko" sledovanosti.
Takéto veci sa dejú každodenne,iba o všetkom nevieme,všade nie sú kamery,ktoré to stihnú zaznamenať.Podľa mňa týmito reportážami len odpútavajú pozornosť nás divákov od ozajstných problémov a riešime veci,ktoré nijak neovplyvníme."

Áno Áno Áno fidorecka Úsmev

linda©

kp, St, 19. 10. 2011 - 19:56

ked som sla do Ciny, kupil mi MM knihu od Hanne Chen : Kulturny sok Cina.
Jedna kapitola v knihe sa vola: Deti inych ludi nevymru nikdy.
"Cinania, ktori sa navzajom nepoznaju, su k sebe lahostajni. Clovek nepomoze cloveku, ak ho nepozna.
Nakladiak, ktory mal nehodu a prevratil sa do priekopy a ktoreho vodic v nej podla vsetkych priznakov lezi v bezvedomi, v nej lezi aj o niekolko hodin neskor, presne tak isto ako na zaciatku. Medzitym uz isla okolo i policia, ale nezastavila sa pri nehode.

Zena, nachadzajuca sa v soku po zrazke s autom, mala stastie. Nahodou sla okolo nejaka cudzinka a odviedla ju do nemocnice. Mimochodom: toto nie je ziadna vynimka. Cudzinci, ktori boli svedkami nehod, sa zhodli jednohlasne, ze okrem ich samotnych nikto iny (z domacich) a v ziadnej forme pomoc neposkytol.
To, ze sa pri jednom poziari v bytovke zapojil do hasenia aj jeden cudzinec, ktory bol nahodou v blizkosti, hoci mu byt nepatril, bolo pred niekolkymi rokmi v Taipeh dovodom, aby bol o nom napisany clanok v novinach.

...ziaden vodic ani len nepomysli, aby v zacpe uvolnil cestu sanitke. Preco aj? Preco ma prave taka sanitka ist rychlejsie nez ja? Ze sa jedna o tiesnovu situaciu? No a, co ma do toho...

Nikde inde v mierumilovnej Azii nezazije clovek na verejnosti taky stupen asocialneho spravania ako v Cine, kolisky jedinecnej kultury...

(1988) Stojim na stanicnom nastupisti a cakam na vlak. Neuveritelne, aka velka je ludska masa. V Cine nie je clovek nikdy sam. Stojim asi dva metre od okraja nastupistia. Jeden nikdy nevie... Masa sa posuva, tlaci. Prichadza vlak. Bum. Nejaky clovek predo mnou padne na kolajnice. Ziaden vykrik. Ziaden narek. Nic! Kazdy, kto ma cestovny listok, musi nastupovat. Stanicna policia sa postarala o pravidelny odchod vlaku...

Pracovny uraz: praca na lodi - vykladanie kontajnerov vo Wuhane, 1988- sestposchodova lod - bambusove lesenie, jemny dazd. Zamestnanec sa posmykol na leseni, vypadol zo 6. poschodia. Na mieste mrtvy. Jeho kolegovia sa na tom smeju...

Neskutocne surovosti sa diali predovsetkym v prvych rokoch "Kulturnej revolucie" a diali sa pred ocami vsetkych v celej krajine. Sadisticke tryznenia boli na kazdodennom poriadku. Rodicia zradzali svoje deti, deti svojich rodicov - takmer v kazdej jednej rodine sa udiala nejaka tragedia.

Ludia su v tejto krajine tym jedinym, coho ma v nadbytku. Zije v nej patina ludstva, ktora ma na prezitie k dispozicii iba 6% polnohospodarsky vyuzitelnej pody...
Dve tretiny vsetkych domacnosti si delia kuchynu so susedmi, menej nez desat percent bytov ma vlastnu kupelnu...
univerzitni studenti si delia izbu so 6-12 osobami... vo velkych mestach pripada na jedneho obyvatela menej nez 6 m² obytnej plochy
dokonca verejne toalety su doslovne verejne - vacsina bez dveri a asi s metrovymi stenami (to som zazila - hroza)
... na 4 autobusy v Cine pripada asi 10000 osob...

V Cine ludia stracaju pri tych masach pocit spolupatricnosti...

...ked po porode matka zistila, ze sa opat narodilo dievca, v panickom strachu ho vlastnymi rukami utopila/zadusila v nocniku.
V principe zostal tento problem do dnesnych dni tym istym. Hlavne odkedy vlada zaviedla politiku jedneho dietata, dochadza n vidieku opat ku vrazdam novorodeniatok..."

(to je iba niekolko uryvkov z knihy - takze nesnaz sa pochopit nieco, co sa pre nasinca pochopit neda Mlčím - kedze zijes tu a nie tam, a kebyze zijes tam, tak robis presne to, co oni )

Katarina

sosiak, Št, 20. 10. 2011 - 07:31

Juj, Katka, to sa zle číta, to je hrôza. Áno, určite je to kultúrou danej krajiny, ich výchovou. Nuž, musím sa zmieriť s tým, že toto ako cudzinec nikdy nepochopím. Tak ostanem len dúfať, že keď ich zvyšok sveta upozorní na ich bezcitné neľudské chovanie, možno si vstúpia do seba a niečo sa zmení aspoň o trošku. Že kompetentí prehodnotia zákony, ktoré takéto správanie vyvolávajú.

kp, Št, 20. 10. 2011 - 09:08

no ono keby si videla tie podmienky, v akych tam ziju (a teraz nemyslim Shanghai,Peking, Macao - a to tiez iba tie ich vychytene stvrte), tak by si tomu moc neverila, ze sa daju na nieco upozornit...ved uz len ako sa seba sami Cinania pred olympiadou ucili neplut na ulicu a nic to zevraj nepomohlo - a zachvilu sa tam vyvrsi dalsi problem - 50 mil muzov maju v nadbytku, vsetky tie deti z planovaneho rodicovstva - teda jedno dieta na rodinu - maju problemy s egoizmom a pod. priznakmi rozmaznanych jedinacikov (teraz nenarazam na jedinacikov ako takych, ale vedome rozmaznanych jedinacikov) ... ach, tam je toho viacej - preto si hovorim: som rada, ze som sa narodila, kde som sa narodila a uzivam si to v tej miere, v akej mozem, pretoze v dalsom zivote sa mozno narodim do podobnych podmienok Mrkám
najvacsia chyba je, snazit sa niekoho prevychovat v jeho vlastnom prostredi na moje predstavy o spravnom ziti a spolunazivani Mrkám - ak sa mi to nepaci, zbalim kufre a idem tahet, teda domov - v opacnom pripade musim vyt s vlkmi Úsmev teda nemusim robit, co oni, aj konat mozem tak, ako uznam za vhodne, ale nesmiem sa popri tom stazovat
KatarinaÚsmev

sosiak, Št, 20. 10. 2011 - 09:54

Nuž, čo k tomu dodať? Som rada, že som sa narodila na Slovensku ja i moje deti a že v prostredí, v ktorom žijeme, sú dôležité úplne iné hodnoty ako tam.Úsmev Zlomené srdce Koniec koncov, vy to tu svojím empatickým správaním dennodenne dokazujete, naničmamy a po tomto to vnímam ešte akosi viac. Som rada, že ste také aké ste.Áno Objímam

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama