reklama

Zrušenie štátnic

kuriatko , 19. 04. 2011 - 16:42

reklama

Dievčatá, neviem, či ste postrehli, ak nie pridám link http://hnonline.sk/slovensko/c1-51609800-jurzyca-chce-zrusit-statnice. Týka sa to aj mňa, aj keď jedny štátnice mám za sebou, druhé sú tu,čo nevidieť. Ej, priznám sa, že mi srdiečko poskočilo od radosti, že nebudem štátnicovať. Ale, ak by to platilo, tak až v r. 2013 a to je už pre mňa neskoro. Chcela by som poznať váš názor, či štátnice ÁNO alebo NIE.Moje pocity z toho, sú tak trochu zmiešané. Ďakujem.


reklama


reklama

andrea77, Ut, 19. 04. 2011 - 16:58

Ahoj kuriatko, som proti zrušeniu štátnic. Pred 2 týždňami som mala štátnice, nie je to len obhajoba diplomovky, ale aj prezentovanie vedomostí, ktoré som nadobudla počas 5 rokov štúdia na vysokej škole. Za predsedu komisie som mala človeka, ktorý sa dlhodobo pohybuje v sociálnej politike, na jednej strane je to stres a nervy, ale na druhej strane zase možnosť ukázať sa ako viem reagovať a prezentovať svoje vedomosti, reagovať na otázky členov komisie, dôležitá je aj komunikácia a vyjadrovanie. A promócie boli už len čerešničkou na torte....a krásna spomienka na vysokú školu a sen pokračovať ďalej...Slnko

loulou, Ut, 19. 04. 2011 - 17:28

Kuriatko, som zásadne proti. Ak sa zrušia štátne skúšky, diplom viac nebude štátom garantovaným dokumentom. To je jedna vec.
Druhá vec je tá, že to pozitívne ovplyvní len jednu jedinú skupinu študentov - a to "flákačov", alebo podvádzačov. Všetci ostatní - tí, čo poctivo študujú a hlavu majú aj na niečo iné ako na to, aby im nenapršalo do krku, urobia štátnice tak či tak. Takže to de jure síce ovplyvní všetkých študentov, ale de facto z toho budú mať prínos len tí, ktorí by podľa správnosti študovať vôbec nemali.
Btw. akurát včera jeden môj známy zavesil na facebook: tyyy kokso, tak ak toto prejde, tak pokračujem! (na vysvetlenie - horko-ťažko preliezol cez bakalára a rozhodol sa, že bude pre všetky strany lepšie, keď sa na školu vykašle...)

kuriatko, Ut, 19. 04. 2011 - 17:47

No, veď to. Ja tiež poctivo študujem, chodím na prednášky a poniektorí moji spolužiaci, ktorých manželky učia na škole sa nám smejú do ksichtu. Veď oni sa učiť nemusia. Tak sa aspoň posnažia na štátniciach. Ale zase toľko otázok na štátniciach by nemuselo byť.Vyplazený jazyk Andrea 77, blahoželám.Tlieskam

julita, Ut, 19. 04. 2011 - 18:42

Som proti rušeniu štátnic, lebo to môže mať za následok, že takto "rýchlokvasené" diplomy nebudú uznávať v zahraničí / už aj tak máme s tým problémy/ a našim "hurávysokoškolákom" budú takéto diplomy na dve veci : na h---- a na r--, a potom čo?Váľam sa od smiechu po podlahe Držím palce všetkým poctivým študentom.Zlomené srdce

vyvyka, Ut, 19. 04. 2011 - 18:48

Ja naopak súhlasím, pretože vysoká škola sa predsa študuje tri, až 5 rokov, niektorí šesť, predsa chodíš na prednášky a skúšky.Ak by boli skúšky zakaždým ústne a škola končila diplomovkou, podľa mňa by to bolo férové,lebo tí ktorí by nemali prejsť by neprešli cez skúšky, aspoň si myslím, len škoda, že mňa sa to už netýka.

gueva, Ut, 19. 04. 2011 - 19:57

som za zachovanie štátnic. To už naše vysoké školstvo ozaj stratí úroveň. Ak ich zrušia, nech teda zrušia aj maturitné skúšky, veď tam sú tiež študenti dennodenne skúšaní a testovaní.

linda999, Ut, 19. 04. 2011 - 20:14

obavam sa, ze ista cast nasho vysokeho skolstva davno uroven stratila.
Hlavne rozne rychlokvasene tituly nadobudnute po patdesiatke kvoli tabulkovym platom a panicky nevedia ani pravopis, ani zapisat objednavku Prekvapenie
Clovek by cakal aspon NEJAKU uroven vedomosti.
Nuz ale vzdy sa dalo vselico obist a teraz sa da este viac...
linda©

dummy, Ut, 19. 04. 2011 - 20:48

Som jednoznačne za štátnice!! nech sa aspon zachová ako-taká uroven nášho vysokého školstva..i keď,hm,ale to sa radšej zdržím komentára, lebo by som musela použiť nie dosť oku lahodné slová Chichocem sa

sylvia30, Ut, 19. 04. 2011 - 21:11

ja som za zrušenie štátnic...tie magisterské ma čakajú o mesiacPrekvapenie Prekvapenie

podla mňa je to stres len pre tých, čo sa učia, tí ostatní si to aj tak vybavia.....keď si predstavím, ako štátnicovali niektorí spolužiaci, tak mi je zle...išli dnu prví, úplne mimo abecedy, vytiahli si presne určené otázky, prípadne pri odpovedi niektorých sa celá komisia zdvihla a odišlaVáľam sa od smiechu po podlahe ...to je už aká spravodlivosť
ak som raz už skúšku z daného predmetu urobila, nie je čo riešiť.......

dulka, Ut, 19. 04. 2011 - 21:46

Tiež som proti zrušeniu štátnic. Načo taký diplom, ktorý nie je štátom garantovaným dokumentom? Je to v podstate zhrnutie učiva, takže tí, ktorí sa poctivo učili si to zopakujú a nevidím dôvod prečo by to zvládnuť nemali. A tí čo to celé štúdium flákali a preliezali s odretými ušami? Tak tí nech kľudne zo štátnic vyletia. A diplomovka je o niečom úplne inom ako štátnice. Nechápem ako môže niekto obhajobu DP pokladať za rovnocennú so štátnou skúškou.

magic, Ut, 19. 04. 2011 - 22:32

statnice kludne mozu zrusit.
ALE potom obhajoba diplomovky nebude pozostavat len z obhajoby diplomovky. teda z uzkeho specializovaneho vyseku vsetkeho, co student ma ovladat. a len preto, lebo nan sa v diplomovke zameral.
skusajucim bude dovolene sa popritom pytat asociativne na vsetko aj okrajovo suvisiace, co umozni prezentovat, ze nielen tuto uzku oblast ma student v malicku, ale kompletne cely celok, z ktoreho ta oblast diplomovky pochadza.
potom by som suhlasila s tym, aby sa statnice zhrnuli do jedneho preskusania.
jednoducho, ak chcu zmenit system zaverecnych skusok, budu musiet zmenit aj pravidla obhajovania. lebo to, ze obhajoba diplomovky je v podstate lahka (zamerana len na diplomovku), je dane tym, ze ostatne veci sa vynechavaju, kedze su sucastou dalsich ciastkovych skusok statnic. a to sa potom musi zhrnut do jedneho celku.

evicka, Št, 21. 04. 2011 - 00:33

Suhlasim! Diplomovka sa pise dlhsie, ale aspon sa preveri, ci nie je odpisana a ostatne stazujuce otazky sa tymto zrusia, ved skusky ma clovek za sebou...

Zeta, Št, 21. 04. 2011 - 07:50

Vrátim sa do základnej školy.Aní základná škola,ba ani stredná škola nie je už taká aká bola pred 15-20 rokmi.Zdá sa mi,že vedomosti našich žiakov a študentov upadajú.Po nežnej revolúcii sa otvorilo Slovensko svetu.Prišli Japonci-boli uveličení našimi materskými školami.Nedávno v televízii som videla,ako v Amerike/nepamätám si presne štát/začali s takými materskými školami,ako sme my mali už mnoho rokov.Naši žiaci a študenti išli do škôl na západ a všetci excelovali.Myslím,že dnes by to už také nebolo.Školstvo celkove upadá.

Ariesa, Št, 21. 04. 2011 - 09:20

ani nahodou by som sa netuzila vratit na ZS a SS. naroky sa naopak stupnuju, hodin slovenciny, matiky a inych "klasickych" predmetov je menej, mnozstvo uciva zostava, pridane su hodiny jazykov a roznych povinno-volitelnych predmetov informatika, ekologia, financne vzdelavanie. zalezi to od skol, na co vsetko sa zameraju, ale isto je to dravejsie a sutazivejsie ako som si to odflakala ja Vyplazený jazyk , len mojim logickym myslenim a zapamatanim si oduceneho ucitelom. biflovanie mi nic nehovori, teraz by som takto lahko neobisla Mrkám (mohla som si dovolit byt flakac, bola som naj z naj bez biflovania). monitory sme absolvovali prvi, boli sme len testovani a ti po nas ... nezavidim. ani nie tak narocnost, ako skor to prazvlastne hodnotenie. takisto maturita, pre nas rocnik formalita, to co sme boli o 2-3 roky pozriet na maturach ... boli narocnejsie, nepamatam, co sa vtedy menilo, ine zlozenie komisii(?), no nam odmaturovanym sa dlane potili aj za prave skusanych maturantov Pohoda . aj cisla - zmaturovanych pred nami a po nas su odlisne.

co sa tyka statnic, tam by som skor robila rozdiely. technicke, umelecke, ekonomicke, pravnicke - nie je mozne aby na niektorych skolach sa robil projekt s dokumentaciou a obhajobou, diplomova praca s obhajobou a statnice z 4 okruhov a na inych skolach je len diplomovka s obh. a statnice. kde je pisane, ze pre zameranim rozne skoly musia platit rovnake pravidla? a ze niektore budu mat prihodene naviac a pritom stupen studia a titul rovnaky? tam je jedina vyhoda meno skoly na nasom trhu prace a v zahranici a aj kvalita odvedenych prac pocas studia. ale aj tak treba robit zmeny v skolstve a vyselektovat nepodarky.

Polárka (bez overenia), Ut, 26. 04. 2011 - 10:37

Áno Áno tak

MMata, Št, 21. 04. 2011 - 22:54

Ja som za zrusenie statnic! Absolvovala som ich uz 2x a teraz ma cakaju tretie. Nemyslim si, ze clovek sa po absolvovani statnic stane mudrejsim...Clovek je dobry len v tom, comu sa venuje naozaj a s laskou...

dulka, Ne, 24. 04. 2011 - 21:25

Štátnice neslúžia na to, aby sa človek stal múdrejším. Je to v podstate skúška, či človek zvládol štúdium a či mu o tom bude vydaný doklad.

MMata, Po, 25. 04. 2011 - 15:53

Odstatnicovala som uz na 2 roznych VS a o chvilu ma cakaju 3 statnice (opat ina VS). Ak clovek dokaze urobit skusky a dostat sa az do 5 rocnika, tak asi to studium zvladal...

dulka, Po, 25. 04. 2011 - 16:19

Nepovedala by som. Poznám aj študentov, ktorí napr. písomné skúšky zvládajú aj vďaka odpisovaniu. A keď niekto zvládal v pohode skúšky, tak mu nemôžu robiť probém ani štátnice. To potom rovno môžu zrušiť aj maturitné skúšky. Však tam sa tiež študent dostane až do 4. ročníka, tak načo ešte maturovať?

Ariesa, Po, 25. 04. 2011 - 20:48

tak potom robit rozdiely. su skoly kde je kontakt, ustne skusky, cely kopec konzultacii a prac - a na druhej strane su skoly, kde je skusanie len pisomne, prip. testy ktorych kopie su roky na webe, siahodlhe teoreticke prace, ktore vyucujuci ani neprecital... o toto by sa hadam mali starat(a niekde staraju) garanti a ini.

dulka, Po, 25. 04. 2011 - 22:03

Myslím, že na každej VŠ sa robia skúšky aj písomné, aj ústne, príp. formou seminárnych prác. Pochybujem, že sú školy, kde by všetky skúšky boli len písomné, alebo len ústne. Aspoň o takých neviem, možno sa mýlim. Ale každopádne nič to nemení na mojom názore, že štátnice by sa rušiť nemali. Kuriatko chcela vedieť naše názory a toto je ten môj.

Ariesa, Po, 25. 04. 2011 - 22:23

je to o roznych studijnych odboroch. pokial dokazes pred komisiou s externymi clenmi a ludmi z praxe obhajit kazdy semester viacero projektov po vsetkych strankach, potom po 4 rokoch studia naozaj nie su prve dve statnice(a po dalsich rokoch dalsie tri statnice) take potrebne (pre dany odbor). co neznamena, ze by sa mali rusit pre vsetky odbory(ci programy ci ako je to po "novom"(uz par rokovChichocem sa Vyplazený jazyk )).

ja v diskusii diskutujem. ked budem pridavat prispevky do fora: povinne sa teraz vsetci preorientujme, potom sa mozme bavit o kazdeho pravach a slobodach na webe.

dulka, Po, 25. 04. 2011 - 22:30

Ariesa, veď keď niekto naozaj poctivo študuje, štátnice predsa pre neho nie sú problém. Ide hlavne o to, že keď po ukončení VŠ štúdia nemáš diplom, nemáš v rukách štátom garantovaný dokument. A môj názor je taký, že by na to doplatili dobrí študenti, ktorí naozaj svoje štúdium brali vážne. Štátnice a následne získaný diplom nie je podľa môjho názoru len nejaká formalita, zdrap papiera.

A Tvojej poslednej vete naozaj nerozumiem.

magic, Ut, 26. 04. 2011 - 00:27

ja som to pochopila tak, ze ked sa uzakoni, ze staci obhajoba diplomovky, ale na urovni ovela hlbsej a obsiahlejsej, nez byva teraz, stat by to nadalej garantoval. len by sa museli stanovit jasne podmienky ziskania titulu - uroven vedomosti, ktore student musi pri obhajobe predviest. dnes je obhajoba uzko zamerana na oblast diplomovky. zvysok sa preskusa pri statniciach. toto by sa muselo nejak spojit do jedneho celku.
a tiez by ma zaujimalo, ako by to urobili pri studiach dvohc predmetov ako maju napr. buduci ucitelia (nemcina - anglictina, atd). robi sa diplomovka z jedneho vybraneho predmetu. no musela by sa zahrnut aj oblast toho druheho predmetu. robili dve diplomovky?

dulka, Ut, 26. 04. 2011 - 07:15

Ja som to pochopila inak Úsmev . Ale však uvidíme, ako to celé nakoniec bude. Možno to bol zas iba taký "šum", ktorý upadne do zabudnutia.

"a tiez by ma zaujimalo, ako by to urobili pri studiach dvohc predmetov ako maju napr. buduci ucitelia (nemcina - anglictina, atd). robi sa diplomovka z jedneho vybraneho predmetu. no musela by sa zahrnut aj oblast toho druheho predmetu. robili dve diplomovky?"

Toto je zaujímavá otázka.

Ariesa, Ut, 26. 04. 2011 - 10:17

ano, bud dve prace ... alebo, ak student "nemoze" prejavit svoju odbornost inak, tak aj statnice.

no na niektorych skolach by statnice mohli uplne zaniknut. niektore technicke, niektore spolocenske stud. odbory pracuju v terene, na workshopoch, absolvuju rozne praxe a po skonceni skoly musia byt niekolko rokov v praxi, kym ziskaju vlastnu peciatku. tazisko ich prac je niekde uplne inde a vedomosti musia vediet uplatnit a statnice su len dalsim opakovanim: skusky, projekty, statnice, diplomovka.

Tangy, Ut, 26. 04. 2011 - 13:48

Ja sa musim priznat, ze pre mna bolo ucenie na statnice ovela jednoduchsie ako ucenie na maturitu, a to som mesiac pred nimi lezala v nemocnici kvoli rizikovemu tehotenstvu. No bolo to preto, ze ma skola bavila a poctivo som sa pripravovala na kazdu skusku. Pred statnicami sme dostali tezy z 8 statnicovych predmetov a ked som sa zacala ucit, tak som si v podstate len opakovala, lepsie presla dokazy a niektore aj lepsie pochopila. Pocas studia sme mali aj ustne, aj pisomne skusky, kedze som studovala financnu matematiku a matematicku statistiku- vacsinou pisomne priklady, ustne teoria. No ja som aj tak malokedy odpovedala ustne. Vacsinou som napisala pisomku na A a na ustnej skuske sme uz len tak diskutovali Mrkám . Myslim si, ze zrusenie statnic ulahci ziskanie titulu flakacom, ale aj taky flakac vie kvoli statniciam poriadne zabrat (aj ked to ma ovela tazsie) a statnice urobit. Inak naozaj neviem, preco sa ludia tych statnic tak obavaju, ved ked sa niecomu venujem 5 rokov, nieco sa na mna nalepi. No asi aj zalezi, co dotycny studuje. Ak je to kvantum teorie je to ine. Pre mna boli 2 otazky, co som si "vytiahla" na statniciach notoricky zname, tretia bola veta, ktorej znenie som si pamatala a dokaz na 2 strany ten som si odvodila. Vysoka skola nema ludi ucit biflovat sa, ma ich naucit samostatne mysliet, ziskavat a vediet vyuzit potrebne informacie. A na druhej strane ziskat statom garantovany titul este neznamena, ze sa dotycny niekde uplatni. Ak sa flakal pocas skoly, s velkou pravdepodobnostou sa bude takto laxne spravat aj v zamestnani. Tituly obdrzane kvoli udrzaniu si miesta v zamestnani... no comment. Tie dani studenti obdrzia aj spravenim statnic, takze by ich obdrzali aj bez nich a lahsie.

dulka, Ut, 26. 04. 2011 - 22:15

Tangy Áno Áno Áno . Ani ja nechápem, prečo by sa mal študent, ktorý poctivo študuje obávať štátnic. Je to presne tak, ako píšeš, zopakovanie si učiva. Zrušenie štátnic aj podľa mňa uľahčí cestu k ukončeniu VŠ flákačom.

vyvyka, Pi, 06. 05. 2011 - 10:13

Nemyslím, pretože potom určite budú sprísnené podmienky skúšok, hovorí sa o menšom počte termínov na skúšky a prísnejšie pravidlá.

MMata, Pi, 27. 05. 2011 - 20:29

Vcera som uspesne po 7x odstatnicovala. Statnice by som napriek tomu zrusila. Nie je to objektivne, je to hra stastia a osudu...

dulka, So, 28. 05. 2011 - 13:09

Šťastie praje pripraveným Mrkám

vyvyka, So, 28. 05. 2011 - 18:42

Presne, súhlasím, ja som videla ľudí prejsť štátnicami, o ktorých by som v živote nepovedala, že prejdú......A tí čo mali vedomosti v malíčku neprešli, buď im nesadla otázka, alebo stres, tréma....A tí čo na to majú si to vedia aj tak zabezpečiť, žiaľ.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama