reklama

ako som konvertovala na islam

Pridal/a sisulik dňa 03. 05. 2007 - 09:03

reklama

Ahojte babenky...som tu nova a svojim pribehom by som sa vam chcela aspon tak-nejako predstavit.
Pokrstená som bola ako rímokatolíčka. Bola som aj na 1. svätom prijímaní, ale do kostola moja rodina nikdy nechodila. Napriek tomu som vyrastala ako kresťanka, ktorá vždy verila v existenciu Boha, hľadajúca pravdu. V katolíckom vierovyznaním mi veľa vecí nesedelo, napr. idea o dedičnom hriechu. Od svojich desiatich rokov som chodila do istej kresťanskej cirkvi, v ktorej mi dali odpovede na niektoré moje otázky a aj ohľadne dedičného hriechu, o ktorom sa v originálnej verzii Biblie vôbec nič nepíše, čo znamená, že deti sa rodia vždy čisté, bez hriechov a taktiež, že neexistuje žiaden sprostredkovateľ medzi nami a Bohom (napr. farár, ktorému sa katolíci spovedajú z hriechov). V tejto cirkvi som sa naučila veľa o rešpekte k ľuďom, o prosbách k Bohu a spoliehaní sa na Neho vo všetkom, snahe konať dobro nielen pre seba, ale aj pre iných ľudí, pomáhať im, mať vždy čisté a úprimné srdce a množstvo iných pozitívnych vecí.

Všetko sa to postupne začalo meniť, keď som jedno leto strávila vo Švajčiarsku v muslimskej rodine. Do Švajčiarska som sa išla zdokonaliť v nemčine, keďže v tom čase sa blížil maturitný ročník. V tej rodine som si veľmi všímala ich vzájomné vzťahy, rešpekt detí k rodičom, atď. Bol to taký prvý záblesk na mojej ceste k islámu.

Keď som sa po dvoch mesiacoch vrátila naspäť na Slovensko, tak som si požičala preklad Koránu v anglickom jazyku od cirkvi, do ktorej som v tom čase chodila. Raz za čas som si niečo aj prečítala, ale množstvu vecí som nerozumela. Keďže popri škole som učila aj angličtinu, tak sa zhodou okolností ku mne dostali študenti z Líbie (samozrejme, že boli muslimovia). Počas konverzačných hodín sme raz začali rozoberať tému "Islam a muslimovia" a odvtedy sme túto tému rozoberali na každej jednej hodine. Ja som týmto spôsobom naberala informácie o islame a oni sa takto zdokonaľovali v angličtine. Až od muslimov som začala dostávať logické odpovede na moje nezodpovedané otázky. A prišiel deň, keď som vo svojom srdci pocítila zvláštne búšenie, ktoré ma tlačilo dopredu a vravelo mi, že nastal ten správny čas prijať islam za svoje náboženstvo a spôsob žitia a byť jednou z tých úžasných ľudí, ktorých som mala okolo seba. Chcela som vykričať celému svetu, čo som v tom momente cítila a cítim to až doteraz.

Vedela som, že sa budem musieť naučiť veľa nových vecí, ale mňa všetko nové veľmi fascinovalo a zaujímalo. Bola som Bohu za všetko vďačná, za to, že ma celý život viedol a dal mi možnosť spoznať aj iné náboženstvá, predtým než som prijala islam. Islam je vyvrcholením mojej cesty ku skutočnej pravde.

Môj deň "D" nastal v decembri 1999. S postom, modlením a s cudným oblečením som nemala problémy. Ani s rozhodnutím či nosiť, alebo nenosiť hidžáb (muslimskú šatku) som nemala žiadne problémy. Proste som si ho dala "na skúšku" a odvtedy ho, vďaka Bohu, nosím stále. Samozrejme, že som sa bála reakcií mojich rodičov alebo ľudí v práci. Bola som si istá, že ma rodičia vyhodia z domu a riaditeľ z práce. Ale aj tak hlboko v srdci som bola presvedčená, že nech sa stane čokoľvek, je to vôľa Božia a On sa o mňa postará, pretože On Sám vie, čo je pre mňa to najlepšie a za všetko Mu musím byť vďačná. Vďaka Bohu ma rodičia a aj v práci prijali bez problémov. Je veľmi dôležité Bohu dôverovať na 100%, lebo On vie, čo v nás je a čo si myslíme a ako veľmi Ho úprimne prosíme a dôverujeme Mu. On nám vždy pomôže, pretože vie, čo je pre nás to najlepšie. Prijatím islamu sa naša cesta nekonči, ale začína. Musíme sa snažiť získavať čo najviac informácií a snažiť sa byť čo najlepšími muslimami.

O necelý rok na to, ako som prijala islam, som stretla svojho manžela, za ktorého som Bohu dodnes vďačná. Je to človek, s ktorým si veľmi dobre rozumiem, je chápavý, trpezlivý a od ktorého som sa naučila veľmi veľa nielen o islame, ale aj o tom, ako islamom aj žiť. Naučil ma byť trpezlivou, priznávať si svoje chyby, naučil ma tešiť sa z maličkostí a zbytočne sa netrápiť kvôli svetským problémom a za všetko byť vďačná Bohu.

Nikdy som neoľutovala to, že som si ho zobrala za manžela, keď sme sa v podstate ani nepoznali. Požiadal ma o ruku na tretí deň, čo sme sa poznali len z videnia. Vedela som, že on je ten pravý pre mňa, pretože v tej chvíli som pocítila v srdci podobné chvenie ako v deň, keď som prijala islam. Pár mesiacov po svadbe môj manžel promoval a nás čakala cesta do môjho nového domova, do Kuvajtu. Niekoľko týždňov pred promóciami pricestovala manželova rodina na Slovensko a strávili sme ich spoločne. Sú to úžasní ľudia a prijali ma vďaka Bohu s otvorenou náručou.

V Kuvajte som sa zúčastnila niekoľkých prednášok svetoznámych učencov ako napr. Yusufa Estesa z USA, ktoré organizovalo IPC (Islam Presentation Committee) v Kuvajte. Aj hodiny o islame som mávala práve už v spomínanom IPC.

V Kuvajte som sa o islame naučila najviac a dopomohla mi k tomu najmä manželova rodina, pre ktorú je islam spôsob žitia. S manželom sme sa dohodli, že s dieťaťom chvíľu počkáme, keďže som bola ešte dosť mladá a najprv som sa chcela naučiť viac o islame, o živote v Kuvajte, ich jazyk, atď. Myslela som si, že s dieťaťom by som to všetko nezvládla. Teraz viem, že som sa mýlila. Zvládla by som to, ale len o trošku neskôr. Boh nás obdaroval nádherným dieťatkom, dcérkou Aishou, ktorá je naplnením nášho spoločného života, lásky jedného k druhému a k Bohu. Vždy som si myslela, že spôsob ako zistiť, či nastal ten správny čas mať dieťa je, že musím sama vo svojom vnútri vycítiť, že som na to už pripravená. Boh nás však „prekvapil“ a dal mi najavo, že len On Sám vie, kedy má nastať v našom živote ten správny čas na čokoľvek. Spolu s manželom sme mu za to doteraz veľmi vďační.

Moje záverečné slová k môjmu príbehu sú, aby sme dovolili Bohu nás viesť našim životom, aby sme Mu dôverovali, lebo On vie, čo je pre nás správne, aby sme Mu boli za všetko vďační, aby sme sa snažili byť čo najlepšími muslimami, uctievali Ho, spomínalo Ho bez prestania a nielen, keď sa ocitneme v núdzi.

Nech nám Boh dá dostatok sily na to, by sme zotrvali na priamej ceste. Amen!

Tento moj pribeh sa nachadza aj na: http://www.islamweb.sk/stranky/kniznica/Cesta/aziza.htm
chcela by som k nemu este dodat len tolko, ze zaciatkom juna cakame dalsi prirastok, na ktory sa uz velmi tesime. Deti su naozaj nieco uzasne aj so starostami okolo nich...len este neviem ako na braceka zareaguje Aishinka...:-}

Sisa


reklama

reklama

Mira-Mária, Št, 03. 05. 2007 - 09:49

Ahoj, Sisulik. Vitaj medzi "naničmaminami", ktoré sú tie najlepšie na svete a sú aj z celého sveta... aby nás povzbudili a niečo naučili nielen o mamičkovaní, ale aj o nás samých. Ja som rada, že som mala tú česť ťa osobne stretnúť a že dobro v slovách ktoré si tu napísala - to dobro a pohoda sála aj z teba. Teším sa, že nás aj ty obohatíš svojim rozprávaním.

sisulik, Št, 03. 05. 2007 - 09:51

dakujem MM za privitanie a za tvoje mile slova...som velmi rada ze som mohla stretnut niekoho ako si ty...len skoda, ze takychto ludi je menej...:(((

Mira-Mária, Št, 03. 05. 2007 - 09:59

... si v správny čas, na správnom mieste. Len chvíľočku čítaj a pár chvíľočiek dlhšie si tu s maminkami "pokecaj" a uvidíš, že si v tej najlepšej spoločnosti. Ja som dlho sama v sebe trúchlila so zbytočnou sebaľútosťou a keď som po Novom roku natrafila na "naničmamu" už som bola v peknej depke. Hltala som články a teraz som svieža a montujem sa do všetkého, lebo mi je tu dobre a necítim sa tak osamelá a tak nanič ako predtým. Mali by sme Kamilku navrhnúť na podnikateľku- či maminu roka, iste nie som jediná komu veľmi pomohla tým, že nás spojila.

unbelami (bez overenia), Št, 03. 05. 2007 - 14:51

Sisa, cestu si si vybrala a to je spravne.
Pre kazdeho je ina cesta a dolezite je po ceste ist.

To je uzasne, ze si si rychlo nasla aj svojho manzela.

Stale nas media krmia, aki su su "inoverci" ini a sialeni. Zdaleka neverim tomu, co nam podkladaju. Odsudzovat to co, nepozname je nespravne.

sisulik, Št, 03. 05. 2007 - 18:55

dakujem unbelami.
dufam ze kazdy z nas si skor ci neskor najde svoju cestu...ludia sme na celom svete rovnaki...a media by asi neboli ziskove keby nas nekrmili negativnymi vecami... :((((

Žužu, Št, 03. 05. 2007 - 19:09

Ahoj sisulik, aká bola tá kresťanská cirkev do ktorej si chodila od desiatich rokov a dala ti odpovede na mnohé otázky. Aj ja som katolíčka a tiež mi mnohé myšlinky, ktoré učí kat. cirkev nesedia s tým čo sa píše v biblii.
Veľmi pekne si to napísala, z celého článku mi sála že viera nie je o cirkvi ale o vzťahu človek - Boh. Mohla by si nám napísať v čom sú základné myšlienky islamu. Ako sa ti žije ako islamskej žene. Existujú prípady ako sme mohli čítať v knihe Bez dcéry neoddídem, alebo je to iba americká propaganda pohľadu na islam.

sisulik, Pi, 04. 05. 2007 - 12:42

ta cirkev sa vola Cirkev Kristova...
zakladom islamu je viera v Jedineho Boha...nic ani nikoho k Nemu nesmieme pridruzovat. ako moslimovia musime verit vo vsetkych prorokoch od Adama a Evy az po posledneho proroka Mohameda...cize musime verit aj v prorokovi abrahamovi, i v jezisovi, atd...ale v Jezisovi nie ako v Bozom synovi, kedze Boh nema syna a Jezisa okrem toho ze je Prorok a Posol Bozi ktory priniesol zaklady krestanstva ludstvu, berieme ako Mariinho syna. Allah, cize Boh je ten isty v ktorom veria aj zidia ci krestania....Allah je len preklad slova Boh do arabciny, tak ako Boh sa v kazdom jazyku povie inak..ale preco najcastejsie spominame arabsky preklad? pretoze od slova Allah sa neda vytvorit gramaticky mnozne cislo ci zensky rod...
Musime verit v posmrtny zivot. Zivot na zemi je len prechodny. To, ci sa dostaneme do neba ci do pekla zavisi od nasich skutkov.
Ako moslimovia mame povinne 5xdenne sa modlit...mozme aj viac, samozrejme..ale minimalne 5 krat denne je povinne. Takisto mame povinny post pocas mesiaca Ramadan. Post znamena, ze cca od vychodu slnka az po cca jeho zapad nesmieme nic prehltnut - nic vypit, nic zjest...po zapade slnka sa uz moze. Takisto mame povinnu aspon raz za zivot velku put, cize Hadzdz do Mekky ak nam to umoznuje financna situacia a rozne ine faktory, napr. i zdravie.
Tak to bolo len tak v skratke.....islam hlasa lasku k bliznemu tak ako aj krestanstvo...zavisi od kazdeho zna, ci to tak aj robime.
ako islamskej zene, cize moslimke sa mi zije dobre...nestazujem sa Veľký úsmev ..sama som si to vybrala. ked som na SR, tak sa ludia na mna velmi casto pozeraju a otacaju sa za mnou, ale clovek si na to po tych rokoch co nosim satku uz zvykne...v skutocnosti mne to ani nikdy nevadilo, nevsimala som si...ved si predstavme, ze ak vidime niekoho inak obleceneho, alebo napr. i niekoho s nejakym postihnutim, sami na nich pozrieme aj ked nechtiac.

film bez dcery neodidem som videla v lete v roku 2004. bolo to zaujimave pozeranie...ci nieco take existuje? ja si myslim ze ano...neviem, ci presne tak ako to ten film opisuje, ale podobne, myslim ano. ale nehadzala by som to na moslimov. skor na individua. Islam urcite nic take nekaze...staci ked nejaky moslim nieco zle urobi, tak sa to rovno hodi na samotny islam, ci moslimov. ale ked moslim nieco zle urobi, nemali by sme to hadzat na vsetkych vyznavacov tej viery, ale len na toho dotycneho...islam zakazuje terorizmus, len je smutne, ze vela z tych, ktori to robia, sa vyhlasuju za moslimov a takto nechutne nam "pospinuju" nase meno.

prave som si uvedomila, ze som tu napisala toho uz dost...:-} tak vas necham aj citat....Mrkám

unbelami (bez overenia), Pi, 04. 05. 2007 - 14:43

Sisa. Dobre pises o zakladoch, ktorymi by mal zit kazdy jedinec(laska ku bliznemu, ku Bohu a podobne).
Kvoli slovam je povinne alebo musis, nemam rad nabozenstva alebo cirkvi. Vsetko by malo byt na dobrovolnosti.
Je to cestou Tvojou a ja som rad, ze nam davas aj iny pohlad na vec Úsmev.

Trochu ma mrzi, ze sa vela ludi nevyjadrilo k tomuto blogu. Mozno nemaju co napisat, lebo si myslia svoje HIHI.

Nech je kazdy tam, kde je.
Nech sa nanho stastie usmeje.

Pekny vikend.

sisulik, Pi, 04. 05. 2007 - 20:40

su ludia, ktori radi chytaju inych za slova... ;)

samozrejme ze v kazdom nabozenstve existuju veci povinne, ale na druhej strane to zavisi od kazdeho z nas ci ich budeme dodrziavat a ako ich budeme dodrziavat...

unbelami (bez overenia), Po, 07. 05. 2007 - 07:27

Jasne, ze chytam za slova Veľký úsmev. Ved za co ine by som mohol, ked si piseme? Mrkám

Este ma napadla otazocka s modlenim. Vacsinou, ked chcu moslimovia ukazat, ako sa modlia, je to muz, ktory si vyzuje obuv, vstane si na kobercek a modli sa k Vychodu(da sa povedat, ze cvici Úsmev). Modlia sa takto aj zeny?

sisulik, Po, 07. 05. 2007 - 17:42

heheheh unbelami....neda sa presne povedat ze k vychodu..ono to zavisi od toho, v ktorych koncinach sveta sa nachadzas..radsej to nazvyme spravne....ze smerom ku Kaabe, ktora sa nachadza v Mekke. Mame taky specialny kompas na to...Mrkám a ano, aj zeny sa takto modlia. Úsmev
teraz ja ta chcem chytit za slovo...preco "ked chcu moslimovia UKAZAT, ako sa modlia?" tak sa modlime vzdy, nie len ked to chceme ukazat...;)

unbelami (bez overenia), St, 09. 05. 2007 - 07:13

V poho, mna mozes chytat za slovo Úsmev. Tento bod som nevedel dako slovne vyjadrit. Myslel som tym, ze v TV ukazuju vacsinou muzov ako sa modlia. A je to tak, ze zeny sa neukazuju z dakeho dovodu?
AHA, takze Kaaba je Vas Pól a Vy ste ako strelky na kompase Úsmev.

sisulik, Pi, 11. 05. 2007 - 22:33

unbelami..ukazuju aj zeny...napr. mna ukazovali v januari na STV2 ako som sa modlila...Áno

unbelami (bez overenia), Ut, 15. 05. 2007 - 12:13

vidis, tak to bude tym, ze uz TV nepozeram od Vianoc Veľký úsmev

sisulik, Ne, 20. 05. 2007 - 19:24

unbelami Úsmev ja by som skor povedala, ze prave ked to ukazuju, tak ty si busy niecim inym...Veľký úsmev

unbelami (bez overenia), Po, 21. 05. 2007 - 08:40

V hospodarskych novinach som cital teraz o islame a o ludoch tu na Slovensku. To, co vyslo od redaktora, bolo naladene proti. To, co napisal islamista, bolo za a nekonfliktne.

Ja si vravim, nech si kazdy veri na co chce, len nech inych neovplyvnuje(neatakuje).

sisulik, Po, 21. 05. 2007 - 09:06

unbelami....islam nema nikoho atakovat...a ked sa uz nasli nejake individua medzi moslimami ci nemoslimami, tak to su oni sami taki "šiši" a nie konkretne nabozenstvo...len je naozaj smutne a aj poburujuce, ze vela ludi to berie ako celok...

unbelami (bez overenia), Po, 21. 05. 2007 - 09:12

Presne tak! Peace on Earth!

sisulik, Ut, 22. 05. 2007 - 14:49

Veľký úsmev

Amalka, St, 13. 06. 2007 - 06:41

Ahoj sisulik, velmi pekne a presvedcivo pises. Cely cas, co citam tvoj clanocek sa usmievam, lebo vsetko je to takmer take iste, akoby si pisala o krestanskom Bohu. A to je len dokaz toho, ze Boh je naozaj len jeden a je jedno, ako si Ho clovek nazve a akymi pravidlami sa riadi na ceste k Nemu, pokial sa drzi pravdy a lasky, urcite dokaze zit v harmonii a to je ta najlepsia zivotna filozofia... dobro cinit a aj vrabcom dovolit cvirikat :)

som v papradí

Mira-Mária, St, 13. 06. 2007 - 06:50

Amálka, máš šiesty zmysel, práve si na Sisulik myslela, keď porodila...

sisulik, Ut, 19. 06. 2007 - 10:55

Veľký úsmev Veľký úsmev amalka to vycitila Veľký úsmev

Kamila, Ut, 19. 06. 2007 - 14:56

Vitaj mamicka, ako sa mate? Podel sa s nami o svoje dojmy z maleho anjelika, pripadne zazitkov, ktore mu predchadzali.

stefanka, Ne, 29. 07. 2007 - 12:37

Sisulik,
som rada ze sa tesis a si stastna.
Je to taka typicka rozpravka ktoru rozpravaju vacsinou convertovane muslimky.
Mam v tom skusenosti lebo som zila 9 rokov v Saudskej Arabii ako katolicka.
Zila som medzi muslimkami a konvertovanymi Anglicankami ktore nosili satky aj ked sme sedeli doma v byte len same zeny a mali maniu ze ked sme sa fotili .
Utekali z izby aby nahodou potom fotku nevidel nejaky chlap.
tie muslimky sa tvarili normalne.
Mala som kamaratku Cesku ktora sa vidala za muslima a potom po 25 rokoch stastneho manzelstva si muz priviedol druhu zenu Arabku ktora bola od prvej zeny asi 25 rokov mladsia aby jeho ciste Islamske pokolenie pokracovalo dalej .
Pokial som tam bola tak mal z druhou zenou 2 deti a s prvou mal 5 deti.
Kazda zena mala svoj dom a domacnost. Pan manzel ich navstevoval tak ze 2 noci spal u jednej a 2 noci spal u druhej zeny. A museli si zvyknut.
Ako krestanka mala som zakazane nosenie krizika na krku, absolutny zakaz
priniest modliacu knizku a ziadna moznost praktizovat moju vieru.
Vo vyklade som videla obrazok z Bavorska s kostolikom na kopci a co tam bolo zaujimaveho na tom ten krizik na kostole bol zaciarany cernou filckou lebo ten kriz by bola urazka na jejich vieru.
Mam uplny respekt nech ma kazdy svoju vieru ale nech kazdy respektuje vieru druheho. Prajem Vam vsetkym krasny den a je to jedno akejkolvek viery ste a ten den budeme mat rovnako krasny ked si ho krasny sami spravime.

Gitka S, Ne, 29. 07. 2007 - 13:47

Stefanka, no tie šatky aj ja neviem na čo vlastne slúžia, len na to , aby každý videl, že patria k inému náboženstvu, už aj u nás je pár takýchto žien, ktoré aj v týchto horúčavach nosia šatku , nechcela som sa k Tejto téme vyjadrovať, lebo každý si svoju vieru a lásku nosí v srdci a nemusí ju ako farizej ukazovať na obdiv, ale radšej ako ten chudobný stať v úzadi a jeho modlitba je vyslyšaná.Ale zas je to taka diskusia na tenkom ľade, tak radšej milujme a budeme milovaní.

sisulik, Ne, 07. 10. 2007 - 21:08

stefanka....je to na dlhe rozpravanie..ale aj ked islam povoluje styri manzelky, to neznamena ze muz sa moze ozenit s dalsou ako sa mu zachce...na to su velmi prisne pravidla ale bohuzial vacsina z tych ktori si zobrali aj druhu manzelku tie pravidla nedodrziavaju...
este som k tomu vsetkemu chcela dodat to, ze moc velky rozdiel v tom nie je, ak si muz zoberie druhu manzelku napr. nejaky saudak, a nejaky ten slovak si zase najde nejaku milenku..tieto veci sa deju vsade. muzi su uz taki..samozrejme nie vsetci...
tak ako sa niekto moze zle pozerat na to, ze napr. uz ten spominany saudak ma druhu manzelku atd...tak zle sa pozera aj na to, ze od minuleho roka na SR sa stalo viacero pripadov domaceho nasilia kde manzel vyvrazdil, postrielal svoju rodinu...kedze to urobili nejaki jedinci, nemali by sme do toho isteho kosa hadzat cely narod...Mrkám

lydusha (bez overenia), Po, 08. 10. 2007 - 15:37

Ahoj sisulik,

mam kamaratov moslimov a pokial viem, velka cesta do mekky je len pre muzov a takisto navsteva "kostola" ci aky chram to navstevuju , je muzska zalezitost.....tam vraj zeny nesmu. Ja som teda na vieru laik, akukolvek vieru....
A co napriklad to, ze vela moslimov nema zenu za rovnocenneho partnera, takisto syn je viac ako dcera.....
Ja teda nechcem ani nemozem sudit moslimov, kazdopadne nie su vsetci rovnaki, ta isto ako krestania, evanielici ci budhisti.....zaklad je ten isty, viera v boha......Ale aj tak povazujem za velku odvahu to vsetko okolo teba, tvoje rozhodnutie, manzel cudzinec.....si silna zena, drzim ti palce, kiez by som aj ja mala tvoju odvahu a silu
L.

Jarmila, Po, 08. 10. 2007 - 16:16

Lydush...teda neviem akych moslimov mas kamaratov, ale zdaju sa mi byt dost podozrivi...
To kde sa modlia sa vola mešita, odvodene od arab. mesdžid... a úplne normálne, bežne a určite všade na celom svete sa v nich modlia aj ženy...
Možno na Slovensku v mešite nie, lebo je moslimiek málo, ale aj tam sa dajú nájsť dve-tri...ak nie viac....
Zeny sa vsak nemodlia v mesitach spolu s muzmi, stoja v rade až za nimi, ale niekde sú mesity tak postavene, že ženy sú na poschodi, alebo vo vedlajšej miestnosti...vzdy vsak je specialny vchod pre zeny...
Pred storočim sa aj našich kostoloch ludia modlili oddelene, muži na jednej strane, ženy na druhej, mládenci hore na chore..a pod...a v synagogach je to takisto doteraz...
A o tej púti...to je taky isty blud...chodia rovnako muži aj ženy. Možno to nevidieť na záberoch keď dávajú v TV, lebo pútnici majú všetci do jedného predpísaný biely odev...
Ze to nevie veľa ludi, to je v pohode, ale je fakt na zvazenie ak toto nevie "moslim"..to si ani neviem predstavit... Takým moslimom by som neverila, ani keby mi rozpravali o tom ako sa vari zemiakova polievka.... a takýto "moslimovia" to su ti, co maju velmi malo spolocne s islamom, a casto sa spravaju k zenam tak ako pisu hororove pribehy...
Sisulik, dovolila som si zareagovat aj ako nemoslimka, ale dufam, ze doplnis viac...

lydusha (bez overenia), Po, 08. 10. 2007 - 16:24

No oni tu ziju cele veky na Slovensku....:}}
A baby so sebou nebravaju takmer nikam..... a jeden ma tri dcery a stvrty je kooonecne syn....Mozno toto bude ta cast moslimov, ktori si beru zo vsetkeho len to co im vyhovuje najviac....
Pravdepodobne ma nebrali vazne :-/
Asi uz nie su moji kamaratiPohoda

Jarmila, Po, 08. 10. 2007 - 16:44

Nech su tvoji kamarati aj dalej, ved v zivote je kamaratstvo aj o tom, ako povedat neprijemne veci, a mozes im s usmevom povedat, alebo sa ich spytat ci su 'nejaka' odnoz moslimov...
V niektorych veciach a otazkach je podstatny rozdiel medzi moslimami sunna a ši`a, alebo lepšie povedane medzi sunitmi a šítmi.. to je však na dlhú diskusiu..
Pravdepodobne ta asi nebrali važne, ale máš ponaučenie..preverovať, overovať z viacerých zdrojov..a čokoľvek sa dozvieš..ti prospeje.. aj zlá informácia je zlá a na niečo prospešná...
Ja som len trochu alergická na tzv. moslimov... ktorí si islam vysvetľujú po svojom, dokonca aj verše z Koránu si prekrútia tak ako chcú, viac do islamu vkladajú svoje zvyky, tradície...a potom nariekajú, aký je ten svet voči nám moslimom nespravodlivý, agresívny... Na oboch frontoch sa bojuje s nepravdou...
Ver mi však, že sú milióny správnych, pokornych, mierumilovnych moslimov, vzornych otcov a manželov...len to už nie je pre média zaujímavé..o tom sa nepíše...
Inak ani kresťania, niektoré ich prejavy, metódy a správanie...to tiež nie je žiadna "výhra" a tvária sa,že sú tí "lepší"...
Čo sa týka štyroch manželiek, to je tiež na dlhšie, chystám sa raz napísať o tom viac, len akosi nie je čas, možno ak sa budem chceť odreagovať, sa do toho pustím...ale v podstate ako písala šišulík....nie je to o nič horšie ako milenky, rozvody, podvádzanie inde...
V pohode kamarátov ponaťahuj a ukáž im, že ty nie si tá za koho ťa majú, ale šikovná, rozhľadená a do určitej mieri aj "islamu" znalá žienka...
Keby som vedela mená tých tvojich kamarátov, tak určite zistíme, že ich poznáme... a možno by sme dodali...áno, je možné že trepú také blbosti..

lydusha (bez overenia), Po, 08. 10. 2007 - 17:17

Alia ty si aka zlata Úsmev
Som od nich daleko, vidame sa raz uhorsky rok aj to len nahodou :}
Je vela tzv. krestanov, ktori sa v nedelu v kostole biju do prs a cez tyzden kradnu, klamu, biju zenu, piju a klaju :|
Ale pride nedela a je po hriechoch ako mavnutim carovneho prutika
Ked som ostala sama s dcerou, nemali sme telku a tak som po veceroch citala bibliu
Je tam vela poucneho ale napriklad nikde nie je pisane o Vianociach....datum 24. december ako narodenie krista nikde nie je spomenuty
Ani to aky tvar mal kriz....podla davnych vyskumov bol kristus ukrizovany na kole, nie na krizi....ale to je uz zasa o inom....Mrkám

Jarmila, Po, 08. 10. 2007 - 17:29

som sa nasmiala... zlato si odpovedala...a teraz uz je jasne preci ti trepali od veci, oni si urcite ani nebudu pamatat ze co ti povedali...
Vecne boje su akoze o 'nabozenstvo' ale vzdy su za tym peniaze, vzdy.. v ktorejkolvek krajine je problem, treba sa pozriet preco... ake ekonomicke danosti ma krajina... a tak je to aj s ludmi....
Podstatna a najdolezitejsia je viera a osobny vztah cloveka k Bohu a s Bohom... ostatne formy, prejavy, vseliake dodatky, keci, reci ...su nepodstatne...
Tak zelam vela, vela prevela pozehnania od Toho Hore, aby sa vam s dcerou darilo...

sisulik, Po, 08. 10. 2007 - 21:26

no alia to vybavila za mna...dakujem alia... ;) som rada ze si to dala na spravnu mieru...
lydush..asi len tolko, ze tak ako aj medzi krestanmi tak aj medzi moslimami najdes roznych ludi..vsetci sme z inych krajin, z inych rodin, ine tradicie...vela moslimov miesaju tradicie s islamom a vznika z toho poriadny misung...preto je dobre sa radsej spytat ci je to naozaj tak viacerych, lebo jeden ti moze zle odpovedat a tak to potom pochopis ze to v islame mame tak...vela ludi vravi ze mi zavidia moju odvahu a silu...ale ja to velmi nechapem...na jednej strane ano...kedze aj ja som bola predtym nemoslimka a pamatam si velmi dobre aky som mala "negativny" pohlad na islalm...ale ked som sa zacala tomu viac venovat, tak sa to cele zmenilo...a kedze uz takto zijem, nezda sa mi, ze by som k tomu potrebovala nejaku odvahu ci silu...podla islamu sme si zeny a muzi rovny len rozdiel je ten jeden stupienok co su muzi nad zenami...ten stupienok je financne a vselijake mozne zabezpecenia manzelky, rodiny atd....
ja mam dcerku a aj syna...manzel bol trosilinku smutny ked som mu povedala ze na usg ukazalo chlapecka...ale aj tak je rad ze ho mame...ale ovela viac by sa tesil babam...hehe...
je to individualne...aj na SR najdes rodiny kde viac privitaju chlapcov a opacne...takisto to najdem napr. aj tu v kuvajte....

nezda sa mi nic tazke byt moslimkou...tak ako aj v inych veciach tak i v islame ide o respektovanie sa navzajom, atd....
aaaa.....keby som nechcela byt moslimkou, tak nou nemusim byt...ja som sa nou stala este ked som ani manzela nepoznala...;)

lydusha (bez overenia), Ut, 09. 10. 2007 - 15:50

ahaaaaaaaa no uz teda viac rozumiem, vdaka za trpezlivost, ja mam niekedy take dlhe vedenie :}
Takze Sisulik je v Kuvajte a Alia? Kde byva Alia?
Prepac ze som zvedavaHambím sa ale to som cela ja
Suhlasim s tym co napisala Alia: Podstatna a najdolezitejsia je viera a osobny vztah cloveka k Bohu a s Bohom... ostatne formy, prejavy, vseliake dodatky, keci, reci ...su nepodstatne...

sisulik, Ut, 09. 10. 2007 - 21:16

alia je asi v emiratoch ak sa nemylim...alebo sa mylim? :-}

Jarmila, St, 10. 10. 2007 - 06:31

nie nemylis

stefanka, Ut, 09. 10. 2007 - 21:58

Po dlhom case som sa zase pozrela co sa tu deje a vidim ze sa nic nezmenilo.
Ja som si myslela ze toto je stranka pre zeny aby si podelili medzi sebou radosti i starosti a(aj nejaky muzi ako som si vsimla ).
A ako vidim Sisulik ze Tvoje Islamstvo stale propagujes.
Ako som uz pisala ze som zila dlhe roky v Saudskej Arabii a viem ako to vsetko je a preto nemam rada ked si tu propagujes na stranke.
Neni to vsetko take ruzove ako opisujes.
Citala si tu ze by sa niektora zena predstavovala a hovorila o jej viere alebo ci chodi do kostola alebo nie.
Mozeme debatovat o hocicom ale nemusi to byt stale o Tvojej viere .
Dakujem za porozumenie.
Stefanka

Jarmila, St, 10. 10. 2007 - 06:30

Stefanka, sisulik napisala len clanok, a to ze sa rozsirala diskusia, je zasluha aj ostatnych....
Ja zijem 'roky' s manzelom moslimom, nejake tie roky aj v emiratoch, poznam moslimov z ostatnych krajin...ktori si tu ziju svoj 'komunitny sposob' zivota tak ako doma, a poznam vela Saudov a Saudiek, ktori ziju tu...a takisto viem aj to co sa deje v Saudskej...a nedovolim si tvrdit, ze viem ako to vsetko je....
Viem o vseliakych aspektoch zivota v saudskej, a k comu tlaky a zakazy ako z dovodu nabozenstva vedu..... ze saudi patria k velkym, doslova ozranom, narkomanom... chlastaju vela a takym sposobom... ze ich zivot v manzelstve je casto len absurdnym divadlom... ze zeny su tehotne so zahradnikom, soferom, udrzbarom...a muz sa to hanbi priznat...radsej tie deti vychovava ako svoje...lebo ten muz ma frajeriek dostatocne, bud si odskakuje pravidelne do azie...alebo robi 'sobase' na dobu urcitu...na hodinu, tyzden...mesiac, rok...existuju aj tajne sobase..... a to uz nehovorim, o homosexualite, da sa poveda pedofilii a sodomii takych rozmerov....
Vsetko by bolo na roman... Napriek tomu, ze v saudskej je najposvatnejsie miesto moslimov, spravanie moslimov tam nie je zrovna ukazkove....
Ale kde je, je taliansko a Rim vzorom? a preto by sme mali obvinovat krestanov, su cele mesta Trnava, Nitra, Levoca..a ine miesta vzorom krestanskeho zivota....
Takzvany islam, alebo jeho niektore praktiky v saudskej, ale aj v inych krajinach, nemaju s podstatou islamu nic spolocne...su to praktiky zvykove, a ten ktory o islame nieco vie... vie aj to, ze samotny Prorok taketo veci odsudzoval, a spravanie by malo byt uplne ine...
Stale budem tvrdit ze nejde o vonkajsie prejavy, ide o vieru a cestu k Bohu aby sme sa aspon snazili zlepsovat, a cele toto snazenie nam pomahalo byt lepsimi....
A diskusia v tomto blogu sa rozputla aj preto, ze lydusha sa pytala ako to je, ze nieco pocula...
Poznam aj ine stranky na temu mama, rodicovske starosti a radosti, deti.... Uprimne poviem, ze mne sa paci prave tato... Ano, maminy tu hladaju relax, pomoc, podporu, pochopenie... Na mna posobi tato stranka ovela inteligentnejsie ako ostatne a prave preto, ze maminy sa prezentuju roznorode ... a nie stale len nariekaju, ziadaju o radu a rozpravaju dokola a mamickovskych povinoostiach, radostiach....
Mama sa tesi so svojich deti, chce sa podeli aj o radost... No na druhej strane dokola o tom rozpravat, je trochu narocne aj na rozmyslanie...ci skor to vedie k nerozmyslaniu... Mne sa ine stranky tak nepacia, lebo je stale dokola o plienkach, kojeni, detskej strave detskych problemoch...
To mam v kuse..Rada sa dozviem nieco nove, urcite mi pomoze aj to ked viem, ze nie som v tom sama, aj ostatne maminy maju podobne problemy, aj ostatne deti maju take ci onake problemy... no som velmi rada, ze si mozem precitat aj nieco ine, nieco sa dozvediet...naucit..alebo potesit z toho ako sa komu dari....
A o viere aj krestanskej sa tu uz pisalo, len mozno ti mas mensiu alergiu na islam, a preto takto reagujes..
Ak je prispevok napisany slusnou formu, tak si teoreticky moze kazdy napisat co chce... Ak sa to niekomu nepaci, alebo je to od veci, netreba na to reagovat, nechat to zapadat prachom, naco tomu venovat zbytocnu pozornost...
Asi si nemala stastie a nestretla normalnych mierumilovnych moslimov.... Verim, ze v saudskej je to jav takmer vzacny.... Na druhej strane zalezi aj ako sa snazime spoznavat novu kulturu a co vsetko preto robime...
Vedela by som napisat vela clankov o tom, ako zasvatene a odborne slovaci rozpravali o zivote v emiratoch. Dokonca vysiel aj clanok, tusim v casopise zivot. No to boli fakt neskutocne bludy. Dvaja slovaci vysli po dvoch mesiacoch na den von a rozpravali 'zasvatene' pravdy ako to je....
A je mi to velmi luto, ale slovaci v zahranici nie su velmi sudrzni, priatelsky, vzajomne si pomahajuci...Na poliakov mozeme nadavat kolko chceme, ale vedia drzat spolu...
Mozno raz napisu na tuto temu aj maminy, ktore ziju vonku a je ich pozehnane, svoj nazor... je mozne ze oni maju ine skusenosti....
Len to skusim zhrnut.....
Vobec sa mi nezda, ze tu sisulik stale propaguje islam... to len my o tom tolko diskutujeme
Neverim, ze vies ako to vsetko je.... vies mozno o mnohych problemoch a negativach...ale vies vobec preco je saudska taka aka je, preco je tam islam v takej forme, ktora vlastne vedie a vytvara negativa?
Ano, ja som citala prispevok, ked niekto iny pisal o svojej viere...
Debatujeme o mnohych veciach....
Preco by sme nemohli hodit rec o niecej viere, ak aj to je sposob a rada ako zvladnut materstvo a rodicovstvo? Nerozpravaju sa nase tehulky, a nepodporuju sa casto, ze treba pozitivne mysliet, ze treba verit? Kludne mozeme debatovat o viere, aj o sisulikinej viere. Neviem ci ta viac stve to, ze niekto veri, ma vieru a dokaze to povedat, alebo mas pri slove islam vyrazky.
A na tvoj prispevok som reagovala preto, ze mam pocit, ze teba samu stve 'islam' a mozno aj ine veci, ktore su s tym nepriamo spojene....
Ak nechces rozsirovat tuto temu, a bude ta dvihat zo stolicky, kludne mi napis priamo...a kludne mi povedz svoj nazor....ja toho znesiem....
Ako som hore napisala, som vydata za moslima, viem o islame slusne, alebo dost vela, neviem vsetko, pokojne sa priznam, ze sa viem aj modlit, viem aj niektore verse z Koranu naspamat... Muz mi nikdy v zivote nepovedal, ze mam prijat islam. Iba sme o tom diskutovali..ale aj o krestanstve a obohacovali sme sa tak navzajom. Ja som stale krestanka. Kazdy kto nas nepozna, nam medzi prvymi polozi otazku ci som prestupila, alebo co....Tu su na to mimoriadne zvedavi, a na Slovensku nezaostavaju.. A vsetci su sokovani odpovedov, ze nie, neprestupila som... a to manzelov otec ale aj dedko boli vyznamne osobnosti duchovneho zivota... velmi vazene a respektovane...

Tesim sa, ze som nasla tuto stranku, ze je prave mnohotvarna, mnohonazorova... niekedy sa aj mne nepacia niektore prispevky, myslim, si ze je to blbosti, alebo sa mi nepaci styl...alebo neviem co... snazim sa z toho poucit...neviem preco ta osoba nieco napisala, alebo ake to ma v zivote....
Ja mam takisto tolko problemov, ako kazda ina...niekedy mam pocit, ze o cosi viac... Snazim sa vsak pisat co najoptimistickejsie, ak mam na to silu. Niekto iny mozno nema silu pisat o inych veciach...a potom je na stranke prilis smutno... chapeme sa, podporujeme sa.... no treba aj ozivenie a zmenu, aby sme mohli znovu dychat, ist dalej a vrhnut sa do kolotoca mamickovskych povinnosti...
Akokolvek si myslime, ze sme 'nanicmamy', stale to nie je take zle... Ak sme 'nanicmamy' to znamena, ze sme na tejto stranke. Sem tam si aspon nieco precitame... a minimalne nas to prinuti k uvahe nad sebou, a nabuduce si mozno spomenieme, ked sa nam bude chciet zvriesknut na dieta... ze skusime raz aj nezvriesknut.... Kazda, ktora sa sem aspon pozrie, robi nieco nielen pre seba, aj deti...

Nikto nie je dokonaly, iba... Boh..a to je moj nazor. Zivot nie je cierno biely, ale farebny, a velmi, velmi pestrofarebny. Dokonca aj bolest nie je len cierna... a ma svoje farby, takisto aj radost...

Ak to s tym 'Bohom' {dufam, ze mi odpusti} prezenieme a bude toho naozaj vela, poprosime Kamilu, aby nam vytvorila extra stranku 'Bozia armada mam, alebo Bohom skusane mamy, alebo Bozie deti.....' Úsmev :-} Veľký úsmev

adenka, Pi, 12. 10. 2007 - 18:53

Alia, píšeš veľmi múdro. Áno Ja s tebou plne súhlasím....Nemôžeme všetkých hádzať do jedného vreca. Poznám aj moslimov a poznám aj veľa kresťanov, nedá sa povedať že títo sú dobría títo zlí a naopak, to záleží od človeka. Vieru treba žiť srdcom a skutkami a nie "kecami" a len vonkajšími prejavmi. Niekto si myslí, že stačí veriť, ale v Boha veria aj pekle.... Treba ísť aspoň na sviatky do kostola a tú službu naozaj počúvať a prežiť srdcom... Netreba to však preháňať a dogmatizovať, lebo sa môže stať, že viera sa premení na modloslužbu ( a toto mám od kňaza), každý má svoje poslanie v živote, ktoré má predovšetkým plniť. My sme dostali poslanie od Boha byť manželkami a matkami, tak by sme sa mali v prvom rade snažiť o to, aby sme toto poslanie robili tak dobre ako dokážeme...

lydusha (bez overenia), So, 13. 10. 2007 - 09:57

Niekto si mysli ze staci verit.....ja tiez necitim potrebu chodit do kostola, na sviatky ani vobec.....som veriaca, som pokrstena a staci......jedne mily pan farar ma lamal na svate prijmanie.....ze zostat iba pri krste je ako zostat stat medzi dverami a nevstupit dalej, mala som vtedy asi dvadsat sedem a bola tesne po rozvode....chcela som si upratat v zivote a zacala som sa svedomito pripravovat na ten krok a nezostat iba medzi dverami.....a zrazu ma mily pan farar zacal balit....cela ta zalezitost sa rozplynula ako mydlova bublina....uz som mala ist len na prvu spoved a ....opytala som sa ho co to ma znamenat, ci mozem ist na spoved aj ku nemu.....povedal, ze nie...a ze mu je luto, ale aj on je len clovek....
Parada.....kaslem na celi cirkev....na ich sviatosti.....na kostol....kazdy knaz ma nieco za usami....bud je teply, bud je na deti alebo spava so svojou "kucharkou"
Neverim tomu ich neprirodzenemu celibatu.....cirkev je dost lakoma na to aby dovolila knazom zenu a deti, cize dedicov....takto maju vsetko na svojom piesocku....vsetok knazov majetok ostava u nich....
Okrem toho mi pripadaju cirkevne pohreby ci sobase strasne neosobne.....vsetky na jedno kopyto, vobec nepoznaju tych co pochovavaju ci oddavaju, nemaju k nim co dodat, je to len naucena fraza, nacviceny program....
Farar by si mohol dat aspon zalezat na tom co robi, ved aj tak za to zhrabne nejakych par stovak....a nie len ze lucime sa drahym zosnulym blablabla....
Svokor neuniesol tarchu svojich problemov a zabil sa.....a farar jedine na co sa zmohol bolo: samovrah si nezsluzi takyto honosny /!/ pohreb ale zakopat pod plot bez kriza, tak ako kedysi....
nestretla som este farara ktory zije tak ako kaze....a co vobec mozu kazat o rodine a vychove deti ked s tym nemaju ABSOLUTNE ziadne skusenosti? Podla mna je to prinajmensom za vlasy pritiahnute.....cele kostolovanie a vobec, co sa rozculujem?

Ja som mozno zaujata ale toto su moje skusenosti s krestanstvomSmútok

adenka, Ne, 14. 10. 2007 - 19:30

Viem si predstaviť, že tvoje skúsenosti veľmi zranili tvoju vieru a pohľad na cirkev. Nemôžeš hádzať všetkých kňazov do 1 vreca, aj keby medzi 100 boli len dvaja dobrí, tak nemôžeš povedať, že všetci sú zlí. Aj kňaz je len človek, ktorý je hriešny, tak či onak. Ale on sa bude sám zodpovedať za svoje hriechy a nie my, každý za svoje. A oni budú prísnejšie súdení ako my laici. Aj Písme sa píše, že peklo je vydláždené biskupmi. Nič nie je len biele a len čierne....Neber to tak, že teraz obhajujem kňazov, ja nikoho neobhajujem. Aj ja som sa stretla so všeljakými kňazmi, ale to nemôže ovplyvniť môj postoj k Bohu, pretože ja nechodím do kostola kvôli kňazom, ale kvôli Bohu. Ak máš zlý pocit v kostole, tak tam jednoducho nechodievaj a bude to možno prospešnejšie pre tvoju dušu, lebo sa aspoň nebudeš pohoršovať. A ak náhodou niekedy pocítiš potrebu, tak tam choď, ak nie tak nie. Každý má slobodnú vôľu.
P.S.: Grécko-katolícky a pravoslávny kňazi sa ženia, takže vedia o čom je manželstvo a výchova detí...(to len na okraj)

lydusha (bez overenia), Po, 15. 10. 2007 - 10:39

ale ja som nevravela o tych co s zenit mozu, ja som vravela o krestanskych......je to ich povolanie a dodrziavanie celibatu ma byt v ich presvedceni, tak potom nechapem, ked sa gay stane knazom.....
A do kostola nechodim, ani necitim potrebu....chcela som to zmenit ale dopadlo to tak ako to dopadlo....takze teraz uz bez vycitiek sedim doma a tesim sa zo zivota....len ked si citam o cirkvi vselijake tie ich pohorsenia proti registrovanym partnerstvam, placu ze stat nechce dotovat cirkevne skoly, su absolutne proti interupcii a co ja viem co este....su posledni co mozu o niecom rozhodovat a nieco prikazovat.....ale kto je bez viny nech prvy hodi kamenom....

filipka, Po, 15. 10. 2007 - 12:43

Lydusha, dovolim si komentar k vete: "....a co vobec mozu kazat o rodine a vychove deti ked s tym nemaju ABSOLUTNE ziadne skusenosti? "
Absolutne žiadne? Kňaz neni marťan, aj on sa niekde narodil, bol dieťa, vyrastal a vychovávali ho, mal dedka a babku. Takže minimálne z jednej rodiny a skúsenosti môže čerpať určite. Kňazi majú dokonca aj súrodencov, sesternice a ďalšiu rodinu, z ktorých života može čerpať ďalej.
Ja mám asi 20 kámošov s ktorými sa často stretávam, viem ako žijú, čo ich trápi. Rodinu veľkú nemám, ale dajme tomu, že je ďalších 50 ľudí, o ktorích 2-3x ročne zakopnen a viem ako žijú. A kňaz? Vieš koľko ľudí pozná kňaz a z ich života môže čerpať? Ak vieš, tak si na tom lepšie ako ja, lebo ani ja neviem koľko. Ale myslím si, že viac ako 70. Tým, že ich pozná nemám na mysli - vidí ich v nedeľu na omši a sem tam ich vyspovedá, ale - on vie ako žijú, trávi s nimi nejaký čas, chodí s rodinami, mládežníkmi na výlety, robí s nimi (aj s tými už dávno dospelými) vo farnosti kopu akcií ...

Nepoznám chirurga, ktorý vie pozašívať potrhané črevá alebo vyliečiť zlomeninu len preto, lebo to sám prežil. A koľko lekárov neprežilo rakovinu a majú tú "drzosť" ju liečiť!! DOKONCA ÚSPEŠNE!

Bola som dávno (je tomu už viac ako 10r.) na prednáške o manželskom živote - láska, pohlavný akt, vzťahy... Tak KRÁSNE, MÚDRE a VÝSTIŽNÉ veci ako som sa tam dozvedela, som ešte od žiadneho človeka v civile nepočula! Bol to kňaz, kto o tom rozprával. Nečerpal zo svojich skúseností, ale pretože ho to zaujímalo, zaoberal sa tým. Čo je láska a prečo sú vzťahy také komplikované... ľudia sa nad tým ani nezamýšľajú, na vzťah sa nepripravujú, len hľadajú toho pravého a zabúdajú BYŤ tým pravým, mýlia si zaľúbenosť s láskou a veľa iných zaujímavých vecí.

Kňaz sa za rok stretne so stovkami ľudí (myslím si. Nepočítala som). Podľa mňa, s viac ľuďmi, než sa stretávam ja. Má teda odkiaľ čerpať veci o rodine a výchove detí. Je však pravda, že veľa z nich to nevie správne alebo zaujímavo podať ďalej. Kázní na omši, z ktorých sa mi ježili chlpy a vlasy stávali dupkom, som tiež zažila dosť.

Prosím, nebite ma, len som chcela reagovať na horeuvedenú vetu.
Lydusha, veľa šťastia, nech stretneš aj nejakých živých ľudí, nie len zombíkov.Veľký úsmev

lydusha (bez overenia), Po, 15. 10. 2007 - 13:18

V pohode je to tvoj nazor, moj je uplne iny aj preto sme ludia
Mas skratka stastie na spravnych ludi.....
Asi mi to nepali....ale co si myslela tymi zombikmi?
Asi je trochu cudne prirovnavat chirurga ci lekara k fararovi....je to uuuplne ina kava.....
Nebudem sa tu rozpisovat na tuto temu, pretoze KRESTANSKY FARAR neexistuje, je to len fiktivna osoba, vsetci maju za usami
Howg, skoncila som

filipka, Po, 15. 10. 2007 - 13:46

zombík, je chodiaca mrtvola. Je rozdiel, ked človek žije a žije. Dá sa žiť ako zvieratko - papám, súložím, som nespokojný že mám iba 50 programov na sledovanie v TV, robím sprostosti, lebo som "IBA" človek... To je pre mňa človek zombík. Farár, s ktorým si sa stretla je tiež jeden z nich.
Aj ja som taka bola. Alebo... este som? Mám také tiky, vytesňujem ich...

adenka, Po, 15. 10. 2007 - 20:56

Táto veta:"Nebudem sa tu rozpisovat na tuto temu, pretoze KRESTANSKY FARAR neexistuje, je to len fiktivna osoba, vsetci maju za usami" mi trocha nesedí od osoby, ktorá sa prejavuje ako tolerantná. Koľko si v živote stretla kňazov? Len toho jedného? S koľkými si sa rozprávala tak naozaj ako človek o živote?...............

lydusha (bez overenia), Ut, 16. 10. 2007 - 10:47

bolo ich viac a ani jeden ma nepresvedcil o tom ze svoj zivot beru ako poslanie a nie ako povolanie, a za branou kostola im zacina iny zivot....na moj vkus je to az prilis....adenka toto je pre mna nesmierne zla skusenost...tento jeden napriklad tolko utesoval jednu matku ktorej zomrelo dieta az s nim zostala tehotna....a on odisiel na misiu...excelentne vyrieseny problem....druhy mal aspon tolko charakteru ze vystupil zo sluzby a ozenil sa s matkou svojho dietata.....treti je gay.....neuveritelne sarmantny, uafektovany......dalsi ma taky zaujem o kruzky s malymi detmi az sa niektore stazuju o prehnany zaujem....
Som tolerantna, jasne, vsetci sme len slabe nadoby, bohom a zivotom skusane, mozno toto je nas ocistec, tento zivot na zemi a je na nas ako obstojime pred sebou, pred svetom a pred bohom....ved v pohode, ked vedia farari zit s tym bremenom vlastnych hriechov, nech si tak ziju, ale nech sa netvaria ako neposkvrnenost sama o sebe....nech si nahlas priznaju svoje chyby, viny a omyly.....co pre niekoho je samozrjeme, pre nich nie je....ovela vacsi ludia s velkym L su pre mna farari ktori ziju OZAJSTNY zivot, v manzelstve, s rodinou, s detmi, sexom a vsetkymi tymi "necnostami" obycajnych smrtelnikov.....

Kamila, St, 10. 10. 2007 - 09:36

Ja neviem, Stefanka, od doby co si tu nebola zrejme pribudlo nespocetne mnozstvo prispevkov, akurat mas stastie, ze niekto pridal komentar k staremu clanku a tym mas pocit, ze sa celu dobu o nicom inom nebavima ako o islamskej viere. By si sa velmi cudovala, keby si sa pozrela lepsie..

adenka, Ut, 09. 10. 2007 - 22:58

Krásne sa číta, čo si napísala. Viem si predstaviť čo prežívaš. To, čo si ty našla v islame, som ja našla v kresťanstve. A plne súhlasím s tvojími názormi na život, aj keď sa nestotožňujem s konvertovaním z kresťanstva na islam, a vôbec s preskakovaním s vierovyznania na vierovyznanie. Boh je len jeden, treba Ho len hľadať. Aj keď nie každý Ho hľadá. Ale Boh nám slobodnú vôľu a je na nás, čo urobíme, či budeme žiť s Ním alebo bez Neho. Ozaj treba na 100% dôverovať Bohu a netrápiť sa "prečo?". Boh vie "prečo".

Unbelami (bez overenia), St, 10. 10. 2007 - 08:25

Stefanka, nesuhlasim s Tebou. Nech si kazdy pise, co chce. O tom je sloboda prejavu. Ked Ta islam nezaujima alebo mas k nemu odpor, neotvaraj tento prispevok.
Ja tiez pisem o vselicom a nik mi nenapisal, ze nemam propagovat napriklad vibratory(Kamarad do dazda). :-}

Alia, vacsinu si dobre napisala, suhlasim s Tebou. Jedine v com nesuhlasim je aby vznikla odnoz Bozie mami alebo nieco podobne. To potom by bolo dobre dat aj Ateisticke mami. Ja si myslim, ze hlavne ste mami a netreba sa delit do taborov.

Adenka, nesuhlasim s nazorom nedavat si otazku "preco?" To clovek potom moze spadnut do nezaujmu a ta mozgova kora sa vyvija prave vtedy, ked davame otazku "PRECO?"
Keby sa niektori nepytali preco, Zem by bola plochá Veľký úsmev

Jarmila, St, 10. 10. 2007 - 08:52

Unbelami, ja dufam, ze potreba takej stranky nebude treba... to bolo myslene skor z recesii.. pravdupovediac, to by sa ani mne nepacilo... v takom rozsahu.. to je uz fakt na uplne inu stranku.. a aj takych stranok je uz bohate.... alebo iny ulet...
Mas pravdu, preco diskriminovat ostatnych.... a tych odnozi, prinozi...vetvi, pobociek je nekonecne vela....
Inak ja som presvedcena ze ateizmus je taktiez viera... viera v urcite principy, moralne zasady... nejaky zivotny kodex...

Unbelami (bez overenia), St, 10. 10. 2007 - 09:04

Úsmev To je dobre, ze si rozumieme.
Hlavne nech nam Tatry rastu!!! Mrkám

adenka, St, 10. 10. 2007 - 09:44

nemyslela som to doslovne, len v zmysle, aby sme sa zbytočne netrápili pre niečo, čo aj tak nemôžeme zmeniť. Práve som počula krásnu myšlienku: "Ak sa problém dá riešiť, tak nie je prečo sa trápiť. A ak sa riešiť nedá, tak nemá zmysel sa trápiť."
A tiež si myslím, že by tu mala sloboda slova. Veď to je vlastne hlavná idea tejto stránky, aby si tu mohli ženičky ( a aj chlapi) vyliať svoje srdiečka, lebo niekedy jednoducho nie je kde inde podeliť sa so svojimi myšlienkami.

Unbelami (bez overenia), St, 10. 10. 2007 - 12:21

Adenka, pohodicka, klidek, tabacek a este raz pohodicka Úsmev.

lydusha (bez overenia), St, 10. 10. 2007 - 10:51

Ahojte
jeeeeeej tu sa to akosi rozbehlo. Ja som tvor od prirody zvedavy, rada sa sprtam do roznych veci, zaujimaju ma jehovisti, krestania, moslimovia, varenie, pecenie, servitkova technika, skratka vselico na svete je zauijimave a rada sa o tom bavim....ked nieco neviem, spytam sa skusenejsich a nehanbim sa priznat ze nieco neviem aj ked som uz stara 36 rocna paka
Pravda je taka ze sa na tychto strankach da bavit o vsetkom a to sa mi straaaasne paci. Ked ma nejaka tema nebavi tak nereagujem.
A takisto si nemyslim, ze tu Sisulik propaguje islam....skratka ma nejake pocity a stymi sa zverila tak ako to robim ja, ked sa zverujem so starostami a radostami pri vychove pubertacky, takisto to robia ine maminy ktore maju problemy s manzelom, stravou, chudnutim a tak dalej.....
Mozno Islam je pre nas vacsia zahada a keby sa medzi maminami nasla nejaka budhistka tak by som bola nadsena, o tom teda neviem absolutne nic....teda z casopisov nieco ano, ale nazivo e e....
Mam vas rada ludkoviaMrkám

Jarmila, St, 10. 10. 2007 - 11:31

lydush, ja som starsia... ako ty, sice len o rok, ale starsich je tu viac.. a kto sa nepyta nic sa nedozvie... ja sa tiez rada vypytujem a snazim sa doplnit, pripadne opravit to co mam ulozene v hlave...vraj to pomaha predchadzat Alzheimrovi...
mala som obdobie ked som sa nadsene hrabala v historii, filozofii a nabozenstvach... Skoc ku mne na cajVeľký úsmev hodime rec aj o budhizme.. len tak pre zabavu... a potom ked budeme v koncom, hodim ta sem do nejakeho budhistickeho chramu a mozes pokracovat v diskusii dalej. Na Emiratoch je super vec aj to, ze napr. tu stoji mesita v jej tesnom susedstve je hinduisticky chram...
Mne sa tiez velmi paci tato stranka...lebo presne ...je tu zmes vsetkeho..najdem rady, alebo typy co a ako pri boliestkach, ale ked som v koncoch a neviem ako dalej s mojim vytrznikom...ale ked ma to prestane bavit, mozem sa dozvediet aj nieco ine, aj 'pohladenia duse' su tu krasne, aj tvorivost uzasna... a aj chlapsky nazor padne vhod....

lydusha (bez overenia), St, 10. 10. 2007 - 11:43

Jezis hned by som sla k tebe na cajVeľký úsmev
Ja sa zzivam s novym mestom a okrem kolegov z prace tu nemam nikoho
Ked som nasla tuto stranku skoro som odpadla, toto je to co potrebujem....rady ,napady, inspiraciu a kamaratky aj ked len na dialku.
Emiraty......hm....pre mna cista exotikaÚsmev

Mira-Mária, St, 10. 10. 2007 - 13:28

No totoPrekvapenie ... aj mne sa tu páči, dočítať sa o všeličom, nie len o deťoch...
...aj ja poznám ako cestovateľka množstvo muslimov nežijúcich podľa viery; rovnako ako slovenka poznám množstvo kresťanov porušujúcich božie prikázania...
... Alia vďaka za múdre info...
... z môjho pohľadu: Stefanka má právo vyjadriť svoj názor, lenže typickou slovenskou črtou je všetko a všetkých kritizovať (okrem seba) ...a o tom sa v Asertívnych právach nehovorí...
... Sisulik sa pýtali, tak nám zvedavým odpovedala... netuším čo z toho sa zdá ako propagácia...
... Unbi by mohol trošku hádam o tých vibrátorochVyplazený jazyk
... a ponechajme si slobodu slova ... ako píše AdenkaÁno

Unbelami (bez overenia), St, 10. 10. 2007 - 13:34

Nic nebude! Zatial nepracujem v takom tovare. Ak by sa to zmenilo, hodim rec. Ved vies, pusa nevymachana Veľký úsmev
Chodi nam taky katalog a jasne, ze si ho aj pozriem. Ale ake čudo sa da kupit, to skor ako doktorske pomocky su. Tak by ma zaujimalo, co sa predava najviac.
A kto vie ako je to napriklad v islamskych zemiach(ked uz sme v tej teme)...pouzivaju sa tam take srandicky?

Mira-Mária, St, 10. 10. 2007 - 13:49

... a kto ti povie, že srandičky používa?Vyplazený jazyk Áno
P.S bodlo by o tom otvoriť nový blog...aby bolo veselšiePohoda

Unbelami (bez overenia), St, 10. 10. 2007 - 14:10

Tak som sa zle vyjadril....ci sa tam take vecicky predavaju...
Ja o tom viem malo, tak blog odo mna nebude Pohoda.

sisulik, St, 10. 10. 2007 - 22:17

unbelami....Prekvapenie ta si ma az zahambila Veľký úsmev ci ich predavaju v islam. krajinach...neviem to posudit...mozno v niektorych ano...a v tych ktorych nie, tak neoficialne urcite najdes vsetko :-/

stefanka, Št, 11. 10. 2007 - 21:46

sisulik ,
ja som si myslela ze to je haram ked sa bavis s chlapom o vibratoroch to ma teda prekvapujes Prekvapenie

stefanka, Št, 11. 10. 2007 - 20:22

tak sme tu mali vazne veci a vy sa tu bavite o vibratoroch.
vsetcia ste ma sprdli ale mienku mam stale tu istu.
Vobec nic nemam proti nikomu ale ma to vzdy pohne lebo si myslym ze si sisulik robi len reklamu ked si tam dava stranku.
Co ma boli je to ze v Saudi je vsetko zakazane co sa tyka niecoho ineho ako Islam. Tu v Europe a vlastne na celom svete maju moznost mat mesity kde chcu ale nech povolia aj oni tym druhym.
Poznala som dievcata s Filipinska co boli zatvorene a vystahovane z krajiny lebo ich niekto prichytil ako sa modlili a mali katolicku modlitebnu knizku a to boli niekde v nemocnici na svojej izbe.
A o vseliakych pripadoch by som mohla pisat do rana.
Aj ked mame volnost pisat a hovorit o hocicom ja si myslym ze do nabozenstva sa neodporuca vela ist to je velmi tenka ciara.
Pre zaujimavost niesom ateistka a chodim do kostola nemam nic proti nikomu a snazim si tu na Slovensku uzivat par rokov po navrate s cudziny po 38 rokoch.Smútok :-/ :-}

Unbelami (bez overenia), Pi, 12. 10. 2007 - 08:13

hmmmm......najprv som si myslel, ze zacnem pisat v hneve. Lenze potom som si precital Aliu a necitim hnev. Skor je mi smutno, ze sa Stefanka nepousmejes na teme ako je vibrator. Bol to len priklad, na ktorom som chcel ukazat volnost tejto stranky. Nasa Kami je super zenska a vzdy si na nu spomeniem, ked otvaram tuto stranku. A ze tento blog je vazny? Ja si to vobec nemyslim. Úsmev Pozri. Sisulik pisala ako nasla lasku k Bohu a stastie. To je podla mna vesele a pozitivne. Úsmev Ak to nie je cesta pre Teba Stefanka, moze to byt cesta pre druheho.
Hihi, to by ma zaujimalo ako by ste reagovali, keby sa tu objavil satanista a prezentoval svoje nazory Veľký úsmev

Mno, vela stastia kazdemu na jeho ceste Úsmev

sisulik, Št, 11. 10. 2007 - 22:40

stefanka..ja som tvoju reakciu nejako nepochopila...ved som nikde nespomenula ze islam povoluje sa bavit napr. o vibratoroch s muzom...

stefanka, Pi, 12. 10. 2007 - 08:06

ja nehovorim ze si spomenula ze to islam povoluje ale ty sa direct bavis s unbelami o tychto veciach aj ked je chlap.
Prepac ja som si myslela ze to nebolo dovolene.
Ja teda s tym alebo s nim ziaden problem nemam je sympatak ale ma to prekvapilo ze ty ako muslimka vedies s chlapom takuto temu.

Unbelami (bez overenia), Pi, 12. 10. 2007 - 08:19

Hambím sa a to sme sa este nerozpisali Veľký úsmev Ani sa nebudeme, lebo ako som pisal , nic neviem o tom tovare.
Urcite si si vela preskakala. Mna by veru zaujimal Tvoj zivotny pribeh, alebo aspon cast z neho. Ked je to zo zivota, urcite bude poucny Úsmev. Ak by si mala chut nieco napisat o svojej ceste v zivote, budes mat urcite minimalne jedneho citatela :-}.

stefanka, Pi, 12. 10. 2007 - 09:19

Belko Pohoda ,
ty uz zatvaras obchod a ani si nedal nikomu sancu na nejake objednavkyHambím sa .
Co si dostal strach ze to nezvladnes tymi objednavkami ?
Ty to myslys ze som vela preskakala ze som vela zameskala minula ,neuzila ?
Alebo ze ci som zazila lebo ked pises preskakala tak som naozaj preskakala vela po svete a zila som v siedmich krajinach a teraz som prisla naspät kde som zacala a kam to bude pokracovat to neviem.
Prajem ti krasny weekend.

Unbelami (bez overenia), Pi, 12. 10. 2007 - 11:20

Belko? Chichi, to ako konik Veľký úsmev
Ja som nic ani neotvoril, nemam co zatvorit...
Ked napisem, preskakala, myslim tym len preskakala :-}, nie zameskala, minula.
Vidis a to ma prave zaujima, ludia v inych krajinach.
Aj vam prajem vsetkym pekny vikend Pohoda

sisulik, Pi, 12. 10. 2007 - 16:07

stefanka...asi si si nevsimla ale pre istotu ti tu skopirujem co som pisala: unbelami.... ta si ma az zahambila ci ich predavaju v islam. krajinach...neviem to posudit...mozno v niektorych ano...a v tych ktorych nie, tak neoficialne urcite najdes vsetko

ak si to par krat precitas urcite si vsimnes to, ze som si cely cas myslela ze unbelami je zena...druha vec je, ze ja som sa o vibratoroch nebavili v takom zmysle ako si to ty vysvetlujes...ale je zbytocne sa k tomu vyjadrovat...

stefanka, So, 13. 10. 2007 - 10:45

sisulik,
mne to je naozaj jedno ci si pises schlapom alebo nie,
videla som ze si s nim dlho vypisujes a doslova ma to potesilo lebo som si myslela ze konecne vidim ako sa otvorene muslimka bavi s cudzim chlapom a myslela som si ze si cool a ked to prislo k tym vibratorom tak som bola prekvapena pytala som sa ze ci to neni haram a to je vsetko .
Ja neviem ake zmysle ty mas ale pre mna to bola len sranda.
Ja na teba neutocim rob si co chces mas na to pravo.
cau

sisulik, Št, 11. 10. 2007 - 22:46

stef..neviem preco tu tolko na mna utocis...zrejme si zle pochopila cely tento blok..keby si si ho dokladne precitala tak by si urcite pochopila, ze tu nejde o ziadnu propagaciu...ten clanok je clanok o mne a spomenula som ho tu len preto, aby ma "nanicmami" lepsie spoznali...

to ze mas s niecim zle skusenosti, tak su to len tvoje skusenosti..ja ti ich neberiem...ved kazdy z nas moze spomenut rozne zle skusenosti z celeho sveta...nikto nie je dokonaly...ani sa tu nesnazim niekoho kryt.

nie je pravda co pises ze v europe a vsade na svete je povolene aby moslimovia mali mesitu..je viacero krajin kde to povolene nie je a medzi ne patri aj slovensko...napr. v kuvajte su nielen mesity ale aj kostoly a rozne chramy....

Jarmila, Pi, 12. 10. 2007 - 05:05

V Emiratoch su tiez kostoly a rozne ine chramy...
Mne sa zase nepaci, ak niekto v kuse narieka a kyda na miesto kde je. Nikto nikoho, nikde nedrzi. Stefanka asi nebola vaznena, aby musela zostat v Saudskej, vsak? Aj v Emiratoch su Slovaci, ktori na stretnutiach len lamentuju ako tu je, a nadavaju na negativa... Poviem uprimne, su uz otravni, a o taku spolocnost nestojim...ved co ich tu drzi, mozu ist domov...
Jedine co ich tu drzi su peniaze...moznost zarobit, doma nepriznat ten prijem danovemu uradu ..a vytesovat sa a pouzivat tie peniaze... Prosim, aj to je v poriadku, no potom si treba priznat co je zatym ....
Na druhej strane, tato stranka, prave tato diskusia a hlavne aj stefankin pobyt su sposob asi sa dozvedat nieco nove....
Stefanka asi nechce pochopit a pripustit, ze Saudska je extrem... a neskutocny...ktory nema co s vierou a Bohom robit....nabozenstvo sa len zneuziva...a mala smolu, ze bola prave tam.....
O tom ako sa Saudi spravaju k sluzkam sa uz nahovorilo... a nielen k nim... Bohuzial, casto je to pravda... no kto sa o to zaujima, vie, ze aj v tejto oblasti sa uz nieco zacalo robit... je velmi vela diskusii o tom v televizii..vela sa o tom pise v mediach...uz to nie je len susu...ale hovori sa o tom verejne a to prinieslo aj konkretne vysledky...zmeny v legislative, ambasady prijali tiez striktne opatrenie...
Veta 'do kostola chodim a nemam nic proti nikomu' je sice pekne tvrdenie.... ale prave tu sa mi to nezda najuprimnejsie...
Ked niekto stravi tolky cas v niektorej krajine.... prinesie si odtial len negativa? bude stale nadavat na vsetko? To je krestanske, ludske, citlive? Nie voci nam tu na stranke, prave voci tym ludom s ktorymi zil. Preco sa nepokusime pochopit preco to naozaj tak je, zistit nieco viac o tom, a mozno svojim prikladom a sposom ukazat ludom, ze moja cesta je lepsia ako ta vasa...Nemusime rozvijat temu nabozenstva... staci hovorit len o ludskosti a snahe vcitit sa do inych...
Ak chce stefanka hovorit a citat len o cisto 'zenskych, mamickovskyc, rodicovskych' zalezitostiach nikto jej to neberie...
Ja som niekedy velmi rada, ze od 'tych' povinnosti mozem aspon v duchu odskocit, zafilozovat si, porozmyslat a dozvediet sa ako vlastne vznikla Saudska, preco tam vladne ten kto tam vladne, preco ma tato kralovska rodina mimoriadne nadstandardne vztahy s USA, a preco zrovna aj s republikanmi, a preco zrovna prave s Bushovcami...ktori tam chodievaju casto na navstevy... Preco USA nevrta do dodrziavania ludskych prav v Saudskej tak ako napr. v Sudane? V saudskej si chrania svoje financne zaujmy, a cely sudansky darfur je neskutocnych zasobach urania a inych cennych rud, a na tuto oblast maju dosah francuzi..a to sa amikom nepaci. Ako nie je Darfur o nabozenstve, tak isto ani Saudska....
Je lepsie drzat ludi v nevedomosti, a vtlct im do hlav doslova hluposti, ktorymi sa zaoberaju dennodenne...ako to, ako dlhy ma byt hidzab, ci ma mat zena zakrytu aj tvar, ci a kedy si moze lakovat nechty, ako ma byt upravena brada muza, aku dlhu ma byt disdashu... Vydavaju sa o tych temach kvanta knih, policia a hlavne tajni si robia co chcu a tvaria sa ze kontroluju moralku, mladi ludia rozmyslaju o tom ako sa tajne stretnut... a proste je toho vela.... Vsetko s jedinkym cielom.....nepripustit aby sa diskutovalo o vlade, sposobe vladnutia, prerozdelovania penazi, demokracii, o tom ako ziju ludia v ostatnych krajinach...ak sa toto nepripusti, budeme drzat ludi na 'uzde' a peniaze a ropa nam zostane...
Amici nikdy nebudu kritozovat Saudsku, lebo by neprezili, ak by Saudi stiahli uspory z ich bank...budu davat len odporucania...a akoze sa budu diat zmeny k lepsiemu v demokratickom systeme... Je to cele absurdne a neudrzatelne, a vdaka informaciam pride cas ked nastanu zmeny aj v saudskej...no az vtedy, ak budu peniaze a ropa dobre rozdelene a zabezpecene....
O com su vsetky vojny, honba za teroristami? O com je cely konflik Palestina, Izrael, Iraq, Afganistan? Ano o viere, ale nie tej suvisiacej s nabozenstvom a dobrom, ludskostou... o obrovskej viere, ze nabozenske konflikty su genialnou zastierkou pre vieru v peniaze a zisk...

Unbelami (bez overenia), Pi, 12. 10. 2007 - 08:15

Alia, Alia, Alia. Dakujem za informaciu o dalekych zemiach. Úsmev

stefanka, Pi, 12. 10. 2007 - 08:59

Alie,
mas uplnu pravdu.
Je to tak ako si napisala . Ten tlak tam je na ludi velky.
Na nas bol taktiez natlak aby sme zmenili vieru a preto asi na to vsetko reagujem.
To ake zlo sa robi to vidime denne a kam to vedie ?
Ja som tam mala velmi dobre zazitky a na tie si rada spominam.
Alie chcem Ti este napisat ze mas krasne deticky. Tvoja dcerka je ako babika a syncek je fesak ako sa povie po zahoracky.
Prajem Ti krasny den

sisulik, Pi, 12. 10. 2007 - 16:15

aia..klobuk dolu...vystihla a zachytila si dobre a pravdive body Mrkám

lydusha (bez overenia), Pi, 12. 10. 2007 - 09:33

Kazdy niecomu veri....aj neveriaci si povzdychne, ach boze takze istym sposobom sa k nemu utieka.....podla mna je to stale ta ista vyssia moc.....ibaze ho volaju inak krestania, moslimovia, budhisti.....No dobre snad len satanizmus je o inom, hehe. Aj ked, raz som sa rozpravala so Satanistom, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....bolo to veeeelmi zaujimave a poucne....Veľký úsmev

Jarmila, Pi, 12. 10. 2007 - 12:19

...aj ked vazna tema, som sa trochu zasmiala... predstavovala som si tu toho satanistu...mozno by to bolo zaujimave...
Ten moj zakonity je neustale srandista a sem tam recesista...on je expert na svedkov Jehovovych... Ak ho oslovia, maju smolu...Kazdy vieme aki su..nekonecne otravni... aj ked ich chceme respektovat, ak clovek naznaci co len naznak zaujmu, tazko sa ich zbavuje...a moj muz veeeeeeeeeeelmi rad s nimi diskutuje, chyta ich za slovicka, kofrontuje so znalostami s Biblie, dokazuje, ukazuje...a vzdy..verte ci nie, svedkovia Jehovovi utekali pred nim, nikto sa uz viac neozval... Niekedy ma to stvalo co s nimi straca cas, potom som sa poucila aj ja, ze to nie celkom stracanie casu, ale pre mna to bola od mojho muza lekcia trpezlivosti, snahy nepovysovat sa ani kusok nad nikym, ale aj lekcia logiky.......
Nemyslim si, ze sisulik sa extra bavila s unbelamim na zakazanu temu a vobec s muzom... len uplne normalne zareagovala, a odlahcilo to tu horucu temu....
Ver ci never, ale su aj uplne normalni moslimovia, aj normalne moslimky, ktore sa mozu rozpravat s muzmi.... To ze niekto vyhlasuje, ze zena sa vobec nemoze rozpravat s inym muzom ako svojim otcom, ci manzelom alebo synom je fakt chore...
Mne sa pacia casto nazory, vysvetlenia...alebo aj fatwa {vyklad, nazor] duchovnych predstavitelov z Islamskej univerzity Al Azhar v Egypte... Je to take presvedcive, logicke, mierumilovne...a dokonca mnohokrat demokratickejsie ako na zapade Europy.... Kdezto fatwa niektorych fanatikov je fakt nieco nezmyselne...
Pri vsetkym mojich problemoch v zivote som mala stastie, ze som stretla prave mojho manzela, vdaka ktoremu som sa dozvedela mnozstvo novych veci nielen o islame, ale aj o koptskom krestanstve..a mnohych inych... veciach.. a je to vo forme..ktorej sa cely zivot drz aj moj muz....
Ak sa musis rozhodnut, a riesenia su len same 'zle', treba si vybrat to mensie zlo, tak ako to clovek citi..a nie to co kazu ini...kazdy bude sudeny sam za seba....

Emiraty napreduju milovymi krokmi vo vsetkych oblastiach... Posledne dva roky nastartovali aj vlastnu kinematografiu a tvorbu... Robia filmy, ale aj serialy..kde sa dotykaju haklivych a problematickych tem..o ktorych ludia nechcu hovorit, ale treba ich riesit... Serialy pozera cely Zaliv aj Saudska, preto su zamerane tak, aby sa to dotklo vsetkych...
Jeden priklad...jedna cast serialu sa tykala chorych zakazov pre zeny..v oblasti prace....
Mlada moslimka vystudovala, bola z nej lekarka, zacala pracovat ako lekarka v nemocnici...Pocase sa vydala, a jej muz vytiahol teoriu, ze nesmie pracovat, nesmie sa stretavat s muzmi. Prestala pracovat. Tuto cast serialu dotiahli trochu do absurdity...ze vdaka tomu ze sa hovorilo o fatwe..ze zeny nesmu pracovat..zeny prestali pracovat..aj v nemocniciach... Nasa lekarka otehotnela a isla do nemocnice, tusim uz rodit... S nou isiel aj jej manzel... a prve co zacal, zacal vykrikovat, ze ju nesmie vysetrovat muz, ze aj personal musi byt ciste zensky, ze to moze len zena doktora.... A nemocnica mu s usmevom odpovedala...'ale ved zeny nesmu pracovat'...tak si vyber, bud tvoju zenu osetri muzsky personal, alebo chodte prec....
Hovori sa aj o mnohych inych temach, ako domace nasilie, postavenie sluzok... V saudskej tento mesiac zacala medialna kampan, kde sa ukazuje, ako zle sa k sluzkam spravaju... a zaroven daju aj vysvetlenie..napr. ze dobry skutok je ovela viac hodny, ako upravena brada...a mnohe ine a ine veci...

Rozpisujemsa na tuto temu len preto, ze ludia v europe mnohe veci nevedia, alebo vie sa len o tych negativach..a nie o normalnom zivote... a ked uz mam taku zmiesanu rodinku aj zivot, aspon chcem ak mozem a viem trochu prispievat aj k znizovaniu rasizmu a xenofogie..pretoze to je casto zalezitost neznalosti, nedostatku informacii...
Takisto je nie lahke vysvetlovat spravanie niektorych knazov {homosexualita, hlavne pedofilia... majetkove pomery cirkvy... }
Dufam, ze moje deti v tom budu pokracovat... rovnako im odteraz rozpravame aj o krestanstve, aj o islame...ved v podstate stary zakon je spolocny... ale odpovieme im primerane veku, preco tento ujo ma na cele bielu, alebo cervenu bodku...
som rada, ze aj takota tazsia, priam 'biftekova tema' sa da stravit aj so stipkou humoru...to je pre zivot naozaj velmi dolezite korenie...
Nech nam tuto stranky sem tam niekto okoreni... Unbelami, dufam, ze korenia mas v zasobe dost... inak sisulik ma pravdu, oficialne ziadny biznis, neoficialne myslim,ze mozno.... Co viem, kvitne tu neuveritelne biznis s 'modrymi tabletkami' ich vseliakymi nahradami, liecivami, podpornymi prostriedkami... mailovu schranku sme mali denne zahltenu takymi blbostami...pytala som sa na to...ze vraj arabi s tym maju 'vazny' problem... Oni si myslia, ze musia byt vykonni, dokazovat vselico... a vraj castokrat ide o psychiku...a vraj potom sa na shishi {vodna fajka} rozpravaju o takych blbostiach.. ako dlho treba vydrzat, kolko krat....zase urcite to nie jevseobecne...ale v hlavach to maju nespravne ulozene a potom to aj tak vyzera...a neprispievaju k tomu ani dohodnute sobase...vsetci casto maju milenky,a potom treba mat aj zakonite deti s manzelkou...
oooooooo, odbocila som aj ja od temy...tak to radsej hodim niekedy do clanku....

Inak Eid Mubarak, vsetkym ktori oslavuju.... Dnes je prvy den sviatkov moslimov po skonceni postu.....
U nas doma oslavujeme minimalne dva najvyznamnejsie moslimske sviatky Eid al Fidr a aj Eid al Adha, samozrejme aj vianoce, velku noc....a zatial ziadne problemy sme nemali...dokonca aj cela rodina to tak akceptuje aj nasi znami...
Jediny 'problem' je to pre mna, lebo mam pocit, ze kazdu chvilu su nejake sviatky a nestiham upratovat a vypekat..ale aj to uz beriem ease...

Unbelami (bez overenia), Pi, 12. 10. 2007 - 12:48

Alia, dopisovatelka nasa. Mas moj obdiv, pekne a zretelne pises. A clanky z dakelej zeme ma bavia. Dakujem. Velmi si prajem aby sa vam(rodine) darilo v Tatrach :-}.
Hambím sa ...no len aby som neprekorenil, to by mi bolo luto Úsmev.

lydusha (bez overenia), Pi, 12. 10. 2007 - 13:08

Unbelami ma pravdu aj mne sa to dobre cita
Ja si tiez potrebujem sem tam popistat, pozalovat sa....rada sa pristavim na babatkach a tiez s lutostou citam ake mame trable a trapenia a prikoria.....
Ale toto je uplne ina kava.....uplne sa citim ako na vylete, zatvorim oci a som v Emiratoch, horucich a vonavych....
A mrzi ma ked to niekto berie inak ako povyrazenie do neznama.....
Alia ma dobry pohlad na veci okolo nas a Sisulik je take pohladenie duse
Úsmev

sisulik, Pi, 12. 10. 2007 - 16:19

alia..sak ja uz nemam o com pisat Veľký úsmev beries mi slova z ust Mrkám

Unbelami (bez overenia), Po, 15. 10. 2007 - 08:31

No teda, Sisulik, to som trochu smutny, ze ma povazujes za zenu...alebo zeby som bol taky dobry majster prevleku? Veľký úsmev
...staci si pozriet "Kto je kto".
A pokial by si mala mat daku vnutornu traumu z pisania si so mnou, tak radsej nie Úsmev.

sisulik, Po, 15. 10. 2007 - 19:05

unbelami...este davnejsie som si prezerala zoznam ludi..ale zabudla som kto je kto...teraz si to uz urcite budem pamatat. Veľký úsmev

Unbelami (bez overenia), Ut, 16. 10. 2007 - 07:20

Co je to Haram? Hriech? Zakaz?
Ake zakazy ma islam? Myslite si, ze zakazy su spravne? K comu nas vedu zakazy?

sisulik, Ut, 16. 10. 2007 - 18:39

umbelami....
islam (ale verim tomu ze aj napr. krestanstvo) nas uci o tom, ze Boh nas stvoril preto, aby sme ho uctievali. Boli nam dane pravidla, veci ktore mozme a ktore nesmieme robit...Halal su tie veci, ktore su povolene, a Haram su tie veci, ktore su zakazane. Haram veci su napr. kradez, klamanie, cudzolozstvo, atd. Ide o to, aby sme sa co najviac lubili Bohu a aby sme sa co najviac vyhybali zakazanym veciam. Ak by neboli zakazy, zili by sme asi ako zvierata, na divoko...Prekvapenie

Unbelami (bez overenia), St, 17. 10. 2007 - 07:28

Ja nesuhlasim s poslednou vetou, co si napisala. Skusim to vysvetlit na extreme. Keby som niekoho chcel zabit, zidny zakaz ma nezastavy. Nemusi byt ziadny zakaz na to aby som nezabijal. Je predsa v cloveku, ze nezabija na stretnutie. Vnutorne citim, ze to nie je spravne a nik mi to nemusi diktovat. A zvierata tiez nezabijaju bez priciny. Vzdy je to otazka hladu alebo bezpecia. Takze si myslim, ze zvierata su niekedy ludskejsie ako ludia a nie divoke. A na pokrivaka(clovek s pokrivenycm charakterom) zakazy neplatia.

Pises, ze mate aj Halal. Znamena to, ze mate niekde napisane aj veci, ktore robit mozete? A co tie veci, co nie su ani v jednej skupine? Veľký úsmev

sisulik, St, 17. 10. 2007 - 20:53

veci ktore nie su ani v jednej skupine....urcite do jednej z tych skupin patria...Boh nam dal mysel a srdce na to, aby sme ich pouzivali....v takychto pripadoch je dobre sa obratit na nejakych islamskych sheikhov..vypocut si viacerych z nich a sami sa musime rozhodnut, do ktorej skupiny to asi bude patrit...

tu poslednu vetu by som asi trosku inak opravila...neviem presne vyjadrit to co chcem tym povedat...Ak by neboli zakazy, zili by sme asi ako zvierata, na divoko...,,,skor by som povedala ze ak by neboli tresty....zakazy a tresty viacero ludi zastavia ale sami vieme ze existuje mnoho ludi, ktorych strach z nicoho nezastavi. skutocne veriaci clovek sa boji...

sisulik, Pi, 19. 10. 2007 - 23:29

ahojte mamicky a spol...
neviem ci som uz spominala..tento rok sa natacal isty projekt..ktoreho sa zucastnili viacere krajine europy...ohladom zivota moslimov v europskych krajinach..presne neviem kolko krajin sa pridalo, min. 9 krajin. jednou z nich bolo sr. tento dokument ma viacero casti a kazda cast je o inej krajine a moslimov v nej zijucich. v tej zo SR som aj ja..este ako velmi tehu :))))) no ked to uvidite tak pochopite preco som povedala ze velmi tehu :) mam tam o 23kg viac nez normalne :-} niet sa cim chvalit, ale ja proste pocas tehu takto uzasne priberam a to ani jest vela nemusim Vyplazený jazyk
na SR ta slovenska cast pojdes az vo february na stvcke ale uz sa da pozriet aj na nete na jednom z bosnianskych stranok...
dufam ze sa tu zase nenajde niekto, kto zacne do mna rypat a obvinovat ma za to, ze tu propagujem islam, ked to vobec nie je pravda. takto ma mozete spoznat aj osobne...len nezabudajte, ze uz nie som tehu :-}
http://bosnamuslimmedia.wordpress.com/2007/09/26/muslimani-u-evropi-epi…

Unbelami (bez overenia), St, 24. 10. 2007 - 08:01

Pozrel som. Si pohodacka a vesela kopa Úsmev. Aisha je totalne super deculo. A tak tolerantnu mamicku mas Úsmev. Hlavne nech sa vam dari, hoc kde budete Áno

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama