reklama

Vladimír Savčenko: Svět tvých iluzí

Pridal/a georgina dňa 21. 05. 2011 - 21:20

reklama

MUDr. Vladimír Savčenko, pôvodom ukrajinský pediater, už takmer tridsať rokov študuje ľudskú psychiku, medziľudské vzťahy, vzájomnú komunikáciu, prejavovanie emócií a psychológiu sexuality. V Čechách a na Slovensku vedie kurzy, ktorých úlohou je liečiť ľudské vedomie; zameriavať svoju pozornosť do svojho vnútra, na svoje vnútorné kvality, bez ohľadu na to, čo je mimo nás; šetriť svoju energiu, odbúravať jej úniky; a učia, ako mať svoje city a emócie pod kontrolou.

"Kým sa nenaučíme rozumieť svojim ilúziám, nikdy nebudeme schopní vidieť pravdu."
Tak znie motto jeho knihy Svět tvých iluzí, aneb abeceda psychoemocionálního života, v ktorej autor píše o tom, že všetci žijeme vo svojom vlastnom svete, a realitu okolo seba vidíme skreslene cez rôzne "filtre", ktoré máme. Tieto "filtre" spôsobujú, že na tú istú situáciu každý reagujeme úplne rozdielne.

V knihe autor rozoberá problematiku reči, stotožňovania a prispôsobovania, pripomínania si seba, spôsob života dospelých, ktorým dominujú "programy" a "dohody", a mnohým iným oblastiam psychohygieny. Venuje sa tiež liečbe a výžive tela, hlavne v súvislosti s dogmami, ktorým mnohí ľudia veria.

Kniha je napísaná pre ľudí, ktorí sa začínajú zamýšľať nad tým, akým spôsobom žijú, a podľa slov autora sa "prebúdzajú". Ponúka im spôsob, ako zmeniť seba, svoje vnímanie sveta, a tým aj svoj život. Na pomerne malom priestore je tu zhrnutých veľa podstatných informácií, ktoré majú potenciál byť "smerovkami" na ďalšej ceste za sebapoznaním.

Autor v závere svojej knihy píše:
Vše, co tady bylo řečeno, si v žádném případě nečiní nárok být poslední instancí pravdy. To všechno jsou jen myšlenky, pronesené nahlas. Proto to neberte vážně. Nechť je to jako hra, jejíž pravidla můžete přijat, ale také nemusíte.

Všechno co potřebujete, je ve Vás. Mějte rádi sama sebe, otevřte se a uvidíte, že to všechno je jen proces, hra, která nemá ani začátek, ani konec. Ve které není vítěze ani poraženého. My všichni jsme jen účastníci a každý má právo být šťastný v této hře.


reklama

reklama

dulka, So, 21. 05. 2011 - 21:49

Pre mňa sú to len inými slovami napísané dávno známe pravdy Mrkám, ktoré sa dobre predávajú.

georgina, So, 21. 05. 2011 - 21:53

Úsmev A je na tom niečo v neporiadku? Úsmev

dulka, So, 21. 05. 2011 - 21:57

nie, len som napísala svoj názor Slnko

georgina, So, 21. 05. 2011 - 22:01

A ja som sa ťa zase len jednoducho na niečo spýtala Úsmev Mrkám.

dulka, So, 21. 05. 2011 - 22:11

pochopila som to ako otázku, preto som aj odpovedala Úsmev

magic, Ne, 22. 05. 2011 - 19:58

no a?
s tymi starymi znamymi pravdami je to tak - dobre sa predavaju, o tom potom. ale len preto, lebo je stale dost ludi, ktori ich znova a znova potrebuju pocut. lebo pocuju a nerealizuju. prejde to vedomim, neprejde to do konania. mozno jednoducho to potrebuju pocut x-tym sposobom, nez skladacka zapadne a heureka! objavila som ameriku, mam krasny zivot.

psychologovia robia to iste. za prachy. preco im to nevycitat? ze sa zivia starymi znamymi pravdami. cim lepsi psycholog, tym sirsia klientela = vacsie prachy.
a niekto posunie do dalsej sirsej roviny. a zaraba este viac. a?

georgina, Ne, 22. 05. 2011 - 20:16

Presne tak, Magic Úsmev Slnko Slnko Slnko

Ono, keď to prenesiem do "obyčajného" života - každý rok sa tisícky prváčikov učia, že 2+2=4. A nikto sa nepozastavuje nad tým, že to je stokrát omieľaná pravda.

Ale ak niekto napíše knihu (a/alebo urobí prednášku) o tom, že sme zodpovední za svoje činy, a o svojom živote rozhodujeme len my, a akékoľvek výhovorky na tom nič nezmenia (a tak ďalej a tak podobne) - tak sa zrazu začne hodnotiť, kto to učí, a prečo to učí a čo z toho má Chichocem sa Mrkám.

magic, Ne, 22. 05. 2011 - 22:00

my tu na NM verklikujeme vlastne to iste co Savcenko. len na priklade vlastnych nabitych drziek. vzdy inymi slovami, kazdej tazatelke podla jej konkretneho pripadu. ale inak stale tie iste stare pravdy zistene na vlastnych chybach (pravdy, ktore sme tiez stokrat predtym poculi a verili sme, ze sme ich pochopili, resp. nam boli ukradnute, kym sme si ich nedobrovolne naozaj neoverili).
len za to neberieme peniaze.

georgina, Ne, 22. 05. 2011 - 22:05

len za to neberieme peniaze.

A ja dokonca ani s tým, že niekto za niečo také berie peniaze, nemám problém Úsmev Mrkám.

dulka, Po, 23. 05. 2011 - 08:08

Magic, máš pocit, že niekomu niečo vyčítam? Ja nie.

magic, Po, 23. 05. 2011 - 08:59

mne sa len nepacilo, ako si to jednym vrzom cele zaonacila na obchod s ludskym trapenim. len preto, lebo predava verejne to, co dalsi predavaju sukromne za dverami svojich ordinacii. tot vsio.

dulka, Po, 23. 05. 2011 - 09:13

"mne sa len nepacilo, ako si to jednym vrzom cele zaonacila na obchod s ludskym trapenim

Nič som nezaonačovala, ale ak myslíš.

nestastnica, Ne, 22. 05. 2011 - 15:31

Aj ja som sa prednedavnom zacala zaujimat o jeho "'technologiu"'Úsmev, na jeho stranke je vela clankov a videi z ktorych sa da vselico do zivota naucit. Viem, ze vela ludi ho povazuju za cudaka, ale mne aspon z toho co som citala a videla celkom vyhovuje. Asi si aj zaobstaram nejaku jeho literaturu, azda cesta stat sa ""psychicky gramotnou"'Veľký úsmev

georgina, Ne, 22. 05. 2011 - 17:47

Asi si aj zaobstaram nejaku jeho literaturu...

Knižka Svět tvých iluzí je voľne stiahnuteľná na nete Úsmev Slnko Slnko Slnko

vyvyka, Ne, 22. 05. 2011 - 17:34

No, úprimne, mne je tento pán veľmi ale veľmi nesympatický. Schválne som si pozrela aj kde varil, teda, keby sa ku mne správa partner tak ako on ku svojej priateľke, neviem..........Akosi po tomto zhliadnutí, nech by napísal hocičo, nezaujíma ma to. Slnko

linda999, Ne, 22. 05. 2011 - 17:44

kde varil?
linda©

linda999, Ne, 22. 05. 2011 - 17:49

Oh, dokonalá Geo, dakujem Mrkám
linda©

georgina, Ne, 22. 05. 2011 - 17:54

Linda, dokonalá ešte furt nie som, a asi ani nebudem Pohoda.
A vôbec - kto by to potom so mňou vydržal? Úsmev Mrkám Slnko Slnko Slnko

georgina, Ne, 22. 05. 2011 - 17:52

Vyvyka, nikto nevyhovie všetkým, aj keby čo robil Úsmev Slnko Slnko Slnko.

Pozrela som si aj webstránku MUDr. Savčenka, aj rôzne videá s jeho prednáškami na youtube, aj v archíve Markízy jeho varenie...
A nič (okrem jeho silného prízvuku) mi nepoškriabalo ani oči, ani uši Úsmev.

Čo sa týka jeho prístupu k partnerke - mnohé páry majú špecifický druh humoru, ktorému nemusia druhí trebárs rozumieť. Tá dievčina vôbec nevyzerala nespokojne a myslím, že keby jej vzťah z nejakého dôvodu nevyhovoval, tak si zbalí svojich sedem slivák a dovi, dopo Pohoda.

nestastnica, Ne, 22. 05. 2011 - 18:33

Georgina,

doslova a dopismenna s Tebou suhlasim.Úsmev Aj ja som si to vsetko co som od neho nasla precitala a odpocuvala,fakt ma v mnohych veciach pravdu, mozno su niektore veci ako to pan Mudr. Savcenko prezentuje pre niektorych ludi zijucich na Slovensku cudne, ale viem z vlastnej skusenosti ze to funguje. Napr. v niektorych krajinach zapadnej Europy su zeny ovela emancipovanejsie a ich polovicky ich tak akceptuju. je tam normalne ze vacsina muzov sa zapaja do domacich prac, zeny neposkakuju tolko okolo svojich milacikov a je uplne normalne venovat sa viacej seba samej, proste nezit iba pre toho "'svojho''. Ale je to aj otazka kultury naroda, atd...
A ako som sa tak zatial dozvedela, je to aj jedna z jeho tem, ktore sa on snazi presadzovat.

Mohla by si mi prezradit kde je ta jeho kniha na dosah?Úsmev

georgina, Ne, 22. 05. 2011 - 18:54

Napr. v niektorych krajinach zapadnej Europy su zeny ovela emancipovanejsie a ich polovicky ich tak akceptuju. je tam normalne ze vacsina muzov sa zapaja do domacich prac, zeny neposkakuju tolko okolo svojich milacikov a je uplne normalne venovat sa viacej seba samej, proste nezit iba pre toho "'svojho''. Ale je to aj otazka kultury naroda, atd...

Netreba chodiť ani do niektorých krajín západnej Európy - také páry žijú aj u nás. Aj keď je pravda, že sú v značnej menšine Úsmev Mrkám

Mohla by si mi prezradit kde je ta jeho kniha na dosah?

www.slovmodels.sk/data/V_Savcenko_Svet_tvych_iluzi.pdf Úsmev Slnko Slnko Slnko

dulka, Ne, 22. 05. 2011 - 19:02

"Napr. v niektorych krajinach zapadnej Europy su zeny ovela emancipovanejsie a ich polovicky ich tak akceptuju. je tam normalne ze vacsina muzov sa zapaja do domacich prac, zeny neposkakuju tolko okolo svojich milacikov a je uplne normalne venovat sa viacej seba samej, proste nezit iba pre toho "'svojho''. Ale je to aj otazka kultury naroda, atd..."

Ja žijem so svojou rodinou na Slovensku - a čuduj sa svete, tak ako Ty opisuješ, že žijú ľudia v Západnej Európe žijeme aj my. A poznám ďalších x párov, ktorí tak isto s týmito vecami nemajú problém Mrkám Úsmev

dulka, Ne, 22. 05. 2011 - 18:39

Áno, nikto nevyhovie všetkým. Mne jeho humor pripadal konkrétne v relácii Bez servítky trápny a nemiestny. Nazývať svoju partnerku slúžkou - neviem či to vôbec niekomu môže pripadať smiešne.

georgina, Ne, 22. 05. 2011 - 19:01

Dulak, záleží na tom, kto sa pozerá Úsmev Mrkám Pohoda

Pozri, mne je vcelku sedem, ako sa MUDr. Savčenko prezentuje Úsmev Slnko Slnko Slnko.
Ako si vyššie napísala, píše a učí o dávno známaych pravdách. Ak ich niekto nechce čítať, a/alebo počúvať len preto, že učiteľ je (napr.) malý/veľký, tučný/tenký, plešatý/vlasatý, a/alebo preto, že chodí chrbtom dopredu, či nazýva (možno) z podivnej recesie svoju partnerku slúžkou (a tak ďalej a tak podobne) - nuž, nech nečíta a nepočúva.
Jeho voľba Pohoda.

dulka, Ne, 22. 05. 2011 - 19:05

Georgina, ak to patrilo mne, nie som Dulak Úsmev . A ja osobne si tieto veci prečítam a vypočujem radšej od ľudí, ktorí majú pre mňa istú charizmu. Keďže nie je prvý, kto o týchto veciach píše, mám na výber. Že to nečitam od neho, neznamená, že sa o tieto veci nezaujímam.

lydusha (bez overenia), Ne, 22. 05. 2011 - 19:12

Boze ved to je len preklep tak ako sa nepise známaych, tak nie si dulak.
Milionkrat som videla aj ine rozne omyly a nik ich neopravuje, ved nie sme na klucik. To by sa tu vazne ine nerobilo len gramatikovalo...

georgina, Ne, 22. 05. 2011 - 19:14

Dulka, prepáč, že sa mi občas pritrafí nejaký preklep.
Hold, som tiež len človek Úsmev Pohoda.

dulka, Ne, 22. 05. 2011 - 19:17

Georgina, nič sa nestalo Mrkám Pohoda

nestastnica, Ne, 22. 05. 2011 - 18:51

Dulka, aj mne sa to zdalo cudne s tou sluzkou, ale mozno sa na tom dohodli, ze on ju tak bude v tomto programe tak oslovovat alebo chcel to mozno adresovat zenam, ktore to fakt s tym sluzenim doma prehanaju.
Malo by sa to brat trochu z odstupom, ved to ani nie je riadne o vareni ale aj nejaka ta show...Úsmev

dulka, Ne, 22. 05. 2011 - 18:56

áno, ja viem, že to nie je až tak o varení, ale o show. Ale toto mi nepripadalo ani ako show (možno tak pre neho, nik iný sa na jeho poznámkach nebavil). Mne sa to správanie jednoducho nepáčilo.

fidorka, Ne, 22. 05. 2011 - 19:33

veď si to nemusela pozerať,recepty nájdeš aj v archíve tv.

dulka, Ne, 22. 05. 2011 - 19:43

fidorka, ja som to ani nepozerala vtedy, keď to išlo v telke. Pozrela som si to zo zvedavosti vtedy, keď sa tu, na NM o tomto pánovi diskutovalo. Vtedy tam myslím Lydusha hodila link, tak som si po tých názoroch čo som si v diskusii prečítala, chcela utvoriť svoj. A je mi jasné, že keď niečo pozerať nechcem, tak nepozerám. Ale toto som vidieť chcela, hlavne kvôli tým reakciám - pre utvorenie svojho názoru. Aj som si ho utvorila.

Polárka (bez overenia), Ne, 22. 05. 2011 - 19:37

Raz som počula jeden príbeh.
Do mesta mal prísť jeden veľmi známy Guru a mal si na tomto workshope vybrať žiakov, ktorých bude učiť duchovným pravdám. Vstupenky boli veľmi rýchlo vypredané. Keď však bola plná miestnosť nič sa nedialo. Ani za hodinu, ani za dve a dokonca ani za tri. Mnoho ľudí odišlo. Po štyroch hodinách sa dotackal opitý Guru. Na to sa zdvihlo opäť niekoľko ľudí. Potom Guru začal slovne obťažovať mladú asistentku. To už bola miestnosť skoro prázdna. Nakoniec začal oplzlo nadávať. V miestnosti zostalo len zopár ľudí ( 5 - 6 ?). Guru nakoniec divadlo ukončil. Zmenil slovník, zjavne opitosť iba hral, asistentke sa ospravedlnil. Otočil s k tým pár ľuďom a povedal : Vás budem učiť Úsmev

Nie je to úplne presné, ale tak nejak to bolo.

dulka, Ne, 22. 05. 2011 - 19:47

Polárka, zaujímavé Úsmev . Ak aj tento pán doktor používa túto taktiku, tak mňa by si ako žiačku nevybral Mrkám

georgina, Ne, 22. 05. 2011 - 19:53

Dulka, vo svojej knihe MUDr. Savčenko píše aj o tom, ako vedie svoje kurzy, a dokonca aj to, prečo ich vedie práve tak, ako ich vedie Úsmev Mrkám.

dulka, Ne, 22. 05. 2011 - 20:00

Georgina, nič to nemení na tom, že mi jednoducho nesedí ako človek. Je to môj názor, možno ho raz zmením, kto vie? Ale momentálne nemám chuť si čítať ani jeho knihy, ani chodiť na jeho kurzy Mrkám

Polárka (bez overenia), Ne, 22. 05. 2011 - 21:55

Dulka
tých ciestje veľa Úsmev Mrkám
Ja by som sa tým vôbec nezapodievala keby ma to neoslovilo Úsmev

dulka, Ne, 22. 05. 2011 - 22:07

Polárka, vidíš, ľudia sú rôzni Mrkám

Polárka (bez overenia), Ne, 22. 05. 2011 - 22:09

isteže Úsmev

Ariesa, Ne, 22. 05. 2011 - 19:58

to moze znamenat aj to, ze si vybera nekritickych ludi, co vela znesu a podriadia sa systemu

zda sa mi to pravdepodobnejsie, ako to, ze by si bol vybral trpezlivych bez predsudkov

dulka, Ne, 22. 05. 2011 - 20:02

Ariesa, môže to byť práve takto Mrkám

georgina, Ne, 22. 05. 2011 - 20:12

Ariesa, no a ešte to môže byť tak, ako keď traja slepci mali opísať slona. Jeden ohmatával chobot, druhý chvost a tretí nohu. Ich opisy sa, samozrejme, veľmi líšili.
Ale pritom sa všetci dotýkali toho istého slona Úsmev Mrkám.

Ariesa, Ne, 22. 05. 2011 - 20:31

ja tam vidim rozdiel. z duse neznasam manipulaciu. ti slepi boli postaveny pred nieco skutocne, hole fakty. netvrdi sa im: "dobry den, stretli sme sa tu, aby ste si ohmatali psa."(blby priklad, uznavam, nic mi nenapada) je to len uhol pohladu, nie zavadzanie od prveho momentu. ak by takto isla ucitelka na moje dieta, ze ho "podvedie" s dobrym umyslom poucit ho ... nerozdychala by som to a ani by som sa neznazila. navadzajucu reklamu si tiez vysvetlujeme, vyvstava vela otazok z videneho, zaziteho. na scenky a mravouku chodime do divadla, alebo babkoveho divadla, nepletiem do vychovy situacnu manipulaciu. zda sa mi to nebezpecne. dokedy budeme chodit okolo horucej kase?

je to z mojej skusenosti, bola som na par stretnutiach: duchovnych, obchodnych, zaujmovych ... znesiem, vydrzala som a som dost asertivna aby som povedala, dakujem za prezentaciu. nemusim hned vediet, co chcem, niekedy staci, ked zistim, co nechcem.

dulka, Ne, 22. 05. 2011 - 20:35

"nemusim hned vediet, co chcem, niekedy staci, ked zistim, co nechcem."

Ariesa Áno Áno Áno

georgina, Ne, 22. 05. 2011 - 20:47

Ariesa, nerozumiem, kde vidíš akú manipuláciu?

Ariesa, Ne, 22. 05. 2011 - 21:45

manipulaciu vidim v polarkinom pribehu
v priklade o slonovi manipulacia nie je, preto by som tie priklady neporovnavala

georgina, Ne, 22. 05. 2011 - 21:49

Aha. Už (asi) rozumiem Úsmev Slnko Slnko Slnko

Ariesa, Ne, 22. 05. 2011 - 22:02

Úsmev

pripomina mi to blog/diskusiu o poisteni. zoznamite sa, dozvedas fakty a vyberas si, alebo si vmanipulovana do situacie, pretoze niekto vyuziva tvoju nevedomost, nekritickost. obidvaja poradcovia mozu byt inteligentni, odborni a cielavedomi. ja by som si aj v tomto pripade vybrala toho priameho a nie "bajkara" co chodi okolo horucej kase(silno mi pripomina toho guru).

georgina, Ne, 22. 05. 2011 - 22:09

Ariesa, no... Neviem, ale už dosť dlhú dobu si myslím, že aj na to, aby ma niekto nejako zmanipuloval, musím dať najprv na nejakej úrovni ne/vedomia súhlas.

Ale tak možno ma niekto/niečo niekedy z tohto presvedčenia preberie Úsmev Mrkám.

Polárka (bez overenia), Ne, 22. 05. 2011 - 21:52

tak sa spýtam ja, vieš byť aj konkrétnejšia - kde presne je manipulácia ? Úsmev

lydusha (bez overenia), Ne, 22. 05. 2011 - 22:01

Napriklad v tom, ze ides na kurz, nieco sa naucit. Od "opiteho" cloveka? Ja sa opitym ludom vyhybam, kedze som zazila od opiteho priame nasilie, cize by som vstala a isla prec. To ze ten clovek klamal, predviedol rozne typy ludi, co tym dosiahol, aku cielovu skupinu isiel ucit? tych, co znesu vsetko? Nebola to manipulacia? Keby nebola, nechal by ich vsetkych, otvorene by sa postavil k tomu, co ide robit, aby aj oni vedeli, nielen on, co sa bude diat...Okrem toho, neriesim ci ludia nieco predvadzaju, je to na nich, ja ich beriem takych, aki v tej chvili su. Cize pre mna je to pravda, pre nich hra, klamstvo.

Ariesa, Ne, 22. 05. 2011 - 22:06

Úsmev presne tak(ja totizto rozmyslam v obrazoch Úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe a mam dalsiVyplazený jazyk : chirurga stretas na mol opiteho v nemocnici na chodbe ... ak sa naozaj nechas uspat, jeho to presvedci, ze mas skutocne bolesti a prijmes AKUKOLVEK pomoc a preto za zoperuje)

Polárka (bez overenia), Ne, 22. 05. 2011 - 22:08

Vnímam to úplne inak. Nevadí nič sa nedeje Úsmev
Ja som tiež tak povzdychla nad istou vecou, ale Katka ma vrátila späť na zem. Tak som opäť upravovala v hlave myšlienky Úsmev

Ariesa, Ne, 22. 05. 2011 - 22:22

Jasne, beriem. Kazda/-y mozeme zapajat srdce+rozum a vysledky su rozne. Je to tak OK.

Polárka (bez overenia), Ne, 22. 05. 2011 - 22:23

asi tak Úsmev Áno

ivet36, Po, 23. 05. 2011 - 07:47

Áno Áno ....ma to zas odhodilo....Úsmev
To patri lydushi...
ivetMrkám

fidorka, Ne, 22. 05. 2011 - 20:03

Pred nedávnom sme tu Savčenka už spomínali a aj ja som písala,že mi nie je sympatický jeho prejav,hlavne kvôli tej relácii o varení,kde som ho videla.To však neznamená,že ho mám za blba nevzdelaného.Čítala som od neho niekoľko článkov a s tým som sa takmer so všetkým stotožňovala.Keby som však šla na jeho prednášku,možno by som ho zase videla inými očami,ťažko povedať.To je ako keď počúvam novú pesničku v rádiu a zapáči sa mi,potom vidím aj speváka,ktorý sa mi nepáči,hádam si tú pesničku viac nevypočujem?

dulka, Ne, 22. 05. 2011 - 20:08

Fidorka, však nikto nepíše, že je to nevzdelaný blb. Každý má právo si vybrať od koho si knihu prečíta, na koho kurzy pôjde. Aj to, akú pesničku si vypočuje.

fidorka, Ne, 22. 05. 2011 - 20:13

veď ja nikomu nevkladám do úst slová,nechápem vôbec tejto tvojej reakcii...
ak si to vzala ako reakciu na teba,tak sa veľmi mýliš,ja mám iné starosti,ako sa s niekym naťahovať o slovíčka Mrkám

dulka, Ne, 22. 05. 2011 - 20:17

ach jaj, ja zas nerozumiem tejto Tvojej reakcii Prekvapenie . A nie, nebrala som to ako reakciu na mňa. Len som odpísala na Tvoj príspevok Pohoda

vyvyka, Ne, 22. 05. 2011 - 20:17

Asi takto, občas mám intuíciu, ktorá sa mi ozve, v tomto prípade sa mi u pána S. ozýva dosť až moc, je rozporuplný, mne osobne nesedí a áno, je to každého osobná vec, kto nechce nečíta, nepozerá, ale ak by som si neprečítala, nepozrela, nevedela by som kto je a čo prezentuje, náhodou som si názor vytvorila nie z jedného dojmu. Ale to je môj názor a pocit, iní môžu mať svoja je to úplne v poriadku.. A tiež súhlasím s názorom Ariesy,v prípade opitého guru, vybral si ľudí, ktorí veľa znesú a sú manipulatívnejší.

magic, Ne, 22. 05. 2011 - 20:53

mne to zase pride s tymi guruovymi ziakmi, ze maju trpezlivost vela vidiet a pocut, nez si utvoria konecny nazor. a preto si ich vybral. a ze trpezlivo vela pozoruju a vela pocuvaju este neznamena, ze nimi nejako bude moct manipulovat. iba by sa tym mohol tak uspavat na vavrinoch, nez mu vytru kocura, ked nakoniec, po vsetkom videnom a pocutom, jeho ucenie neprijmu.
preto myslim, ze pointa pribehu nie je v tom, ze do konca "divadielka" ostavaju len manipulovatelni fanatici.

Polárka (bez overenia), Ne, 22. 05. 2011 - 21:53

Úsmev Mrkám veľmi podobne som tomu porozumela aj ja.

georgina, Ne, 22. 05. 2011 - 22:24

A ja to zase vidím tak, že zo starej, napoly rozpadnutej a plesnivej knihy, ktorú som vyštrachala kdesi v zapadnutom antikvariáte za 50 centov, sa môžno naučím viac, ako z krásnej, plnofarebnej a nehorázne drahej módnej encyklopédie za 50 €.
Pre mňa nie je podstatný obal a cena - ale obsah Úsmev Mrkám.

Ale však každý si vyberá sám a podľa svojich "meradiel" Pohoda.

Polárka (bez overenia), Ne, 22. 05. 2011 - 22:45

škoda, že namám tvoju pamäť - ale
čítala som aj iný príbeh, ktorý si nepamätám celý.
Dej sa odohrával v Indii. Bol jeden muž (niečo na spôsob dvorného šaša). Ľudia za ním chodili po radu. Žil za dedinou, vo veľkom neporiadku. Raz za ním išiel aj nejaký veľmi bohatý muž - tiež po radu. Pýtal sa ho, prečo býva na takom mieste, keď je zjavné, že nie je žiadny hlupák.
No tú odpoveď (pointu) som si nezapamätala.
Ale vyvrcholenie bolo zaujímavé. Stále mi to lezie na rozum. Možno to bude niekto poznať z opisu Úsmev

fidorka, Ne, 22. 05. 2011 - 22:53

nepoznám,ale teraz nezaspím,kým tu niekto neprezradí koniec príbehu,čo som zvedavá Veľký úsmev ,že som to ja vôbec čítala!Chichocem sa

ivet36, Po, 23. 05. 2011 - 07:50

Ty si teraz ako Šeherezáda.....Váľam sa od smiechu po podlahe
....hladaj koniec pribehu!Chichocem sa
ivetMrkám

georgina, Po, 23. 05. 2011 - 09:31

Polárka, tento príbeh nepoznám. Včera sa mi už nechcelo, skúsila som googliť dnes - ale nenašla som nič. Asi zadávam nesprávne vyhľadávacie pojmy. Asi určite Úsmev Mrkám.

Polárka (bez overenia), Po, 23. 05. 2011 - 10:09

Je možné a dokonca veľmi pravdepodobné, že som ten príbeh aj počula. Už viem asi aj kde, len presné miesto si veľmi nepamätám (dalo by sa to dohľadať vo videoarchíve).

georgina, Po, 23. 05. 2011 - 10:42

Ak máš čas a chuť, prosím ťa, skús pohľadať. Som zvedavá na pointu. A asi nielen ja Úsmev Mrkám.

ivet36, Po, 23. 05. 2011 - 07:56

Ja som napr. typ cloveka, co nema rad divadielka a zbytocne natahovacky a omacky....ked nieco potrebujem a hladam, chcem to rychlo a hned, inac hladam inde......cize ani ja by som asi nevydrzala dokonca.....
ivetMrkám

brona, Po, 23. 05. 2011 - 08:02

Savčenka poznám osobne.Študovala som na fakulte v BB a v 1993/94 ho naša vtedy pokroková fakulta zamestnala a okrem prednášok robil kreatívne semináre s výtvarníkmi. Spočiatku sme boli očarení / počúvali sme obsah, tak ako GeoMrkám / ale čím ďalej, tým viac sme si uvedomovali jeho správanie.Lebo- úprimne- bolo v dosť zásadnom rozprore s tým, čo hovoril. Akoby bol o pol storočia sám za sebou. Napr. keď sa jedna pani prihlásila počas prednášky a položila veľmi logickú otázku upozorňujúcu na rozpor v jeho rozprávaní zareagoval zjavne od veci, medovým hlasom a útočne: Veríte, že boh stvoril človeka na svoj obraz? " "Áno" " A ste natoľko veriaca, že máte doma na stene jeho obrazy, či ikony? " " Áno." " Tqak ich zveste a zaveste si tam prasa! " / tá pani mala naozaj nadváhu. A on dosiahol, že sa celá sála rehotala, ale na otázku neodpovedal a vlastne spôsobil šou, vďaka ktorej sa prehliadla... A tak sme si potom občas chodili na jeho prednášky sadnúť do prvého radu, na kjolenách sme mali debrecínku / v tom čase nám zakazoval jesť mäso, ako prekážku v tvorivej činnosti- má to podstatu aj to bolo odvôvodnené/ a pritom sme prikyvovali všetkým rečiam o zrne.Spýtal sa len raz- a Marianka mu hneď odpovedala, že ideme podľa jeho vzoru- síce chápeme prečo nie, súhlasíme s tým a vieme to aj vysvetliť, ale správame sa podľa starých stereotypov.
Samozrejme, od toho času iste prešiel vývojom. Je to predsa 16 rokov. Musím povedať, že podstata jeho myšlienok je úžasná. Ale vonkajšie prejavy jeho osobnosti boli v tom čase v hrubom rozpore so všetkým, čo vedel a učil.A ja sa radšej učím od ľudí, ktorí majú svoje poznanie aj zažité, vedome zvládnuté a teda môžem sa cez nich nielen dozvedieť, ale aj zažiť.
Je to niečo, ako keby som po tom, ako poznám Geo cez písmenká v počítači a po jej nejakej osobnej prednáške ju videla, ako na chodbe vytne vlastnej dcére po riti, lebo ju ruší v konverzácii so študentami. Veľký úsmev Váľam sa od smiechu po podlahe Veľký úsmev

georgina, Po, 23. 05. 2011 - 08:33

A ja sa radšej učím od ľudí, ktorí majú svoje poznanie aj zažité, vedome zvládnuté a teda môžem sa cez nich nielen dozvedieť, ale aj zažiť.

Broňa, tiež uprednostňujem takýchto učiteľov Úsmev.
Problém je v tom, že Ježiš bol len jeden (zatiaľ Mrkám.) A všetci ostatní učitelia sú do jedného len ľudia. A tí chybujú - niekto viac, niekto menej.
Trvalo mi to dosť dlho, kým som sa naučila hľadieť "za obal", ale ešte aj teraz sa mi stane, že sa vďačne nechám zblbnúť ligotavým obalom a potom sklamane krútim nosom nad smradľavým obsahom...

Okrem toho - také "klamanie telom" je niekedy vyslovene účelové. Učitelia majú na to svoje dôvody. Niekto to pokojne môže nazývať manipuláciou. Ja to skôr vidím (ako som napísala vyššie) ako "problém troch slepcov". Všetci traja usilovne niečo ohmatávajú - ale celého slona vidí len učiteľ.

A vyššie som napísala aj o tom, že presne o tomto je tiež reč v tej knihe - pohľadala som to teraz...
Je to vytrhnuté z kontextu, takže súvislosti nebudú celkom zjavné - ale lepšie niečo, ako vôbec nič Úsmev Mrkám.

Existuje ještě jedna, krátká cesta, která sice ponechává člověka v mylné představě, že jeho přeměna je Zázrak, ale dělá to tak, aby jeho vědomí Zázrak přece jen přijalo. K tomu je zapotřebí něčím úderným omráčit rozum, zpřevracet ho, vypnout - a dokud se nemůže vzpírat, vecpat do něj NOVOU VÍRU.
A k tomu se hodí jakýkoliv STRES - fyzický nebo duševní. Neboť KAŽDÝ STRES OTEVÍRÁ VÁM DVEŘE - K VÁM, NOVÉMU ČLOVĚKU.

K tomu „současní šamani" využívají například koupele v ledových potocích, chůze bosky po rozžhaveném uhlí, po rozbitém sklu, ve studené rose, ožehování ohněm, propichování ostrými jehlami, vrhání ostrých nožů do břicha atd. Všechny tyto „zázraky" prováděl na sobě a na kurzantech i autor těchto řádků. Ano, přiznávám. Byl jsem mlád a hřešil jsem podobným divadlem. Jedno mě však ospravedlňuje.
Zaprvé - vždy jsem tato představení dělal dovedně. Za druhé - lidé velmi chtěli tyto zázraky, velmi chtěli být oklamáni a čím profesionálněji, tím lépe. Za třetí - lidé vždy byli ochotni za tato představení platit, dokonce několikrát. A za čtvrté - každý skutečně dostával reálnou možnost pokusit se změnit k lepšímu. A měli jsme výsledky.

Po tom všem začíná člověk chápat myšlenku, že je lepší lež v rukou světce než pravda v rukou hlupáka. Tím nechci říci, že já nebo ti, kteří ještě dělají podobná představení, jsou svatí lidé. Ne. Ale prostě pro člověka žijícího v iluzích a zvyklého žít v klamu to je jediný způsob, jak pod šlehačkou lži sníst kousek pravdy.

Zajímavá je skutečnost, že když jsem se to snažil na konci kurzu vysvětlit lidem a ukazoval jsem jim, že například chůzi po rozbitém sklu můžeme provádět, aniž bychom se dostali do stavu hladiny Alfa, bez napojení na kosmickou energii, bez autosugesce, že naše nohy jsou gumové a jednoduše necítí bolest - v tuto chvíli se většina lidí cítila skutečně podvedena a zklamána. Moje popularita okamžitě klesala. A tady jsem pochopil, že člověka nelze beztrestně připravit o iluzi. Každý, kdo se pokusí přinést doušek čisté pravdy, bude ukřižován na kříži veřejného mínění, které žárlivě chrání své svaté právo být klamáno.

magic, Po, 23. 05. 2011 - 09:07

mozno si ten clovek potrpi na seba a je jesitny. ale zase na druhej strane, kto vie nakolko by nam napriklad taky jezis bol sympaticky, keby sme ho osobne poznali (zili v tej dobe).
napr. hlasal lasku, odpustenie, konanie dobra bliznemu, ale bicom vyhnal penazomencov z chramu. na moj vkus sa voci svojmu uceniu trochu utrhol z uzdy (napr. tato pasaz mi je dodnes pochopitelna, aj nepochopitelna).

jednoducho si treba obcas vybrat, ci sa chceme sami naucit nieco z toho, co pocuvame, vidime, alebo sa obavame o svoju hrdost, ze budeme za naivnych a smiesnych, ked tie nove veci preberieme od niekoho, kto "vodu kaze - vino pije".
v podstate ide o to, ze som sa prisla nieco nove naucit (a ide len o to ucenie), nie ucitelovi dokazovat, ze je chybny, ked nekona ako kaze.

dulka, Po, 23. 05. 2011 - 09:23

Ale predsa každý si môže vybrať, od koho sa chce tie - ktoré veci učiť. Ja osobne sa radšej tiež učím od ľudí, ktorí sú mi symptatickí. Ak ma niečím iritujú, ťažko ich dokážem počúvať so záujmom.

georgina, Po, 23. 05. 2011 - 09:28

Dulka, nikto tu netvrdí, že len táto (a žiadna iná) kniha je to pravé orechové pre všetkých bez rozdielu Úsmev Mrkám

dulka, Po, 23. 05. 2011 - 09:34

Ja tvrdím, že to niekto tvrdí? Neviem, niekedy človek napíše svoj názor a stále sa za tým hľadá niečo, čo vôbec neexistuje. Ber to ako môj názor, nič viac, nič menej Úsmev

magic, Po, 23. 05. 2011 - 09:36

prave nad tym premyslam.
nad jednou strankou veci, ze ked je clovek pripraveny, ucitel pride sam.
a nad druhou strankou veci, ci je nutne, aby to bol niekto sympaticky.

v skole to mas jednoduchsie - na predmet ti urcia ucitela a cau parky. a je uz len na tebe ako sa s danou vecou popasujes. ci so sebou zabojujes a nieco sa naucis, alebo budes v predmete plavat na hranici prepadnutia s tym, ze nemozes zato, ze ta to ten clovek naucit nevie (nevie ta zaujat, alebo jeho osobnost ta od predmetu odpudzuje, alebo atd.)

v podstate mi z toho vychadza jedno - ze si treba urobit jasno v tom, co je moj ciel - nieco sa naucit, alebo sa nieco naucit pohodlne?

a samozrejme, je to na nas. pokial to nie je nutne, da sa taktizovat s casom a cakat na sympatickeho ucitela. nie je nutne sa znasilnovat za kazdu cenu.

je to len teoreticke uvazovanie - ale ti, co tvrdia, ze cely zivot nenatrafili na toho praveho, co by im zivotne veci, co nechapali, objasnil: naozaj nikoho nestretli, alebo iba prehliadli ucitela, lebo im bol nesympaticky?

pouvazujem o tom cestou na urad.Slnko

dulka, Po, 23. 05. 2011 - 09:43

Magic, ja som už niekoho takého stretla Úsmev a nemenila by som.

georgina, Po, 23. 05. 2011 - 09:44

Dobré otázky, Magic Úsmev Áno.

Pripomenulo mi to iný príbeh - idem hľadať...

brona, Po, 23. 05. 2011 - 10:09

...Hm. Kniha sa mi páči. Možno je to tým, že v knihe dávaš obsah myšlienkam cez svoj osobný zážitkový a vedomostný filter.
Savčenka som si za svojho učiteľa nevybrala. Možno teraz, po rokoch- on je iný, ja som iná, by to bolo iné...
V podstate ma ani nerozčuľoval, ani mi nebol nesympatický...len som reagovala na hlbokú priepasť medzi jeho slovami a skutkami.
To, čo som nepomenovala a pomenovať presne ani neviem, sa nachádza aj v názve knihy- Svet TVÝCH iluzí. Nie svet iluzí. svet nasich, mojich, osobných ale TVÝCH. Aj na prednáškach dával do popredia toto- Ty máš problém, Teba treba riešiť, vychovávať atď. Čo by bolo uplne vporiadku / uvedomiť si osobnú zodpovednosť/ keby sa správal ako osobne zodpovedný človek. Ale často nás dostával do situácie že sa vyzúval zo zodpovednosti za seba a teatrálne kohokoľvek zosmiešnil miesto aby sa zasmial na vlastnom rozpore či probléme či chybe či prijal za ňu zodpovednosť. Súhlasím, že každý je len človek A vlastne to je jedna z mála vecí, pre ktoré som na jeho prednášky a semináre prestala chodiť. Z ľudskosti iných sa vysmieval a svoju akoby prehliadal- nepripúšťal, teatrálne od nej odvádzal pozornosť najjednoduchšie a najčastejčie tak, že niekoho zosmiešnil.
Na prednáškach nás teatrálne učil, poučoval o nás- bez nás /bez ohľadu na nás?, nezaujímali ho naše názory, otázky, skúsenosti// a seba z toho vynechával akože ja už som inde...
Preto som sa od neho prestala učiť. Som rada, že si sem tú knižku dala. Myšlienky, ktoré rozoberal, boli vždy skvelé. To bolzasa dôvod, pre ktorý som sa istý čas na jeho prednášky vracala , zavrela oči, počúvala a keď nastal okamih, že sa niekto opprebojoval k otázke, radšej som vypla. Lebo nasledovalo vždy to isté. Prvý raz som sa pokúsila zareagovať hned ako to urobil, ale okamžite ma prerušil s tým, že už sme sa zastavbili a ak chceme pokračovať, musí vravieť ďalej, inak druhých ochudonbním verejnou debatou s ním o niečo dôležité.
Vlastne, keď poctivo rozmýšlam, vôbec by mi nenapadlo zapojiť sa do tejto diskusie, lebo s obsahom nmajú prejavy autorovej osobnosti nič spoločnéVyplazený jazyk No keďže som denne konfrontovaná so školským systémom, kde sa vyučuje rovnako- čítakj bez ohľadu na deti, z pozície učiteľa, ktorý pozná pravdy a keďže sa kvôli tomu ideme sťahovať a dávam deti do školy , kde to tak nie je, stala sa mi, vdaka zážitom so Savčenkom, tátoi téma osobnou a zareagovala siom.
Podla jeho kurzistov / väčšiny/ je to skvelý učiteľ a pomohol im v rozvoji. Nuž, kaťdý máme svoju cestu.Kvietok Slnko Objímam

georgina, Po, 23. 05. 2011 - 10:37

Broňa, myslím, že rozumiem Úsmev Slnko Slnko Slnko
Keby som však hľadala dokonalého učiteľa bez bázne a hany, asi by som umrela načisto sprostá Chichocem sa Mrkám.

Príbeh, ktorý som spomenula vyššie v komentári pre Magic - je to z knihy Vlastimila Mareka Návod na použití člověka

Když nás jednou ve Varšavě mistr přistihl, jak při oběde listujeme v novinách, zahrozil a večer měl kázání, že když číst, tak číst, ale když člověk jí, měl by jen a jen na 100% jíst.
O pár dnů později jsme konečně měli volno a šli jsme se projít do města, ale začalo pršet a tak se několik z nás vrátilo pro deštníky. Přistihli jsme mistra, jak si čte noviny u jídla. Vykulili jsme oči, on nás taky viděl, ale nic neřekl, a večer měl přednášku o tom, že v první třídě je třeba naučit se dělat věci na 100%. Když číst, tak číst, když jíst, tak jíst. Ve druhé tříde pak, když to člověk zvládne, může začít zkoušet, jestli dokáže číst při stoprocentním jezení.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama