reklama

..S kňazom o potratoch...

Pridal/a Adrianka dňa 12. 06. 2010 - 09:21

reklama

Máme známeho,kňaza,mladý "chalan",manželov spolužiak bývalý. Včera večer ho drahý pozval na víno. Sedeli sme pri špekáčikocha a vínku...
Toto som sa dozvedela:
Ak ide žena na interrupciu,je to hriech.
Ak žena podstúpi počas tehu liečbu,prípadne zákrok,ktorý je nevyhnuný z dôvodu,že ohrozuje jej zdravie,príp.život,to hriech nie je. Aj v prípade,že si je vedomá,že zákrok(príp.vyvolaný potrat.resp.predčasný pôrod)plod/dieťa neprežije.

Pýtam sa: Nie je toto pritiahnute za vlasy? Pokrytectvo?
Bolo mi odpovedané,že nie. Pretože v prípade interrupcie sa koná s úmyslom vraždy dietata,to je cieľ a zámer.
V prípade druhom tomu tak nie je, smrť plodu/dieťatka je následok liečby.

No poviem vám,otáčam si to zo všetkých strán,ale aj tak tomu neviem(nechcem???) porozumieť.
Čo si myslíte vy?


reklama

reklama

lydusha (bez overenia), Po, 14. 06. 2010 - 07:27

A co toto vsetko meni na tvojom zivote?

yvka, Št, 17. 06. 2010 - 20:05

lenka, netreba všetkých kňazov do jedného vreca, sú medzi nimi aj poctivý ľudia aj naničhodníci, tak ako aj medzi ostatnými ľuďmi, viem o takých aj takých a ver mi poznám veľa kňazov....... podľa mna treba oddeliť vieru od knazov aj ked nás niekedy nenormálne štve ako sa správajú a ked sa ma to osobne týka alebo mojej rodine, tak aj poviem, že toto sa mi nepáči

magic, Po, 14. 06. 2010 - 13:57

"Jezis krstil v Jordane a necitala som v biblii ze by mal nejaky cennik..." Váľam sa od smiechu po podlahe to bolo dobre.

relax (bez overenia), Ne, 13. 06. 2010 - 14:42

Prekvapenie tak to ešte pýta málo, u nás pýta ešte viac... a potom sa čuduje prečo ľudia nedávajú na omše tu vo farnosti, no preto, lebo na ne dávajú v inej farnosti kde to je za polovicu ceny... asi nevie počítať... trhový mechanizmus funguje všade... tam odslúžia za tú istú cenu v podstate skoro 3 omše...
tiež sa mi "predražovanie" v kostole nepáči... lebo vidím akí sú "vypapkaní"... takže nedávať peniaze podľa suseda ale podľa seba...

lydusha (bez overenia), Ne, 13. 06. 2010 - 14:45

Strasne toto.Veľký úsmev Trhovy mechanizmus.Veľký úsmev

relax (bez overenia), Ne, 13. 06. 2010 - 14:50

prečo? ty by si platila za niečo viac ked to isté ti splnia inde za polovicu? ako sa to dá inak nazvať? trh funguje na princípe ponuky a dopytu... a z toho sa odvodzuje aj cena služieb... takže aj odslúženie sv. omše je určitá služba, iked by to mala byť DUCHOVNA SLUZBA a podľa mňa by za to nemal brať vlastne nič, kedže mu platí štat, a na benzín do auta zamestnancovi asi zamestnávateľ tažko prispieva, je mu jedno ako sa tam dopraví... môže chodiť autobusom...
to nie je na smiech ale na plač...

lydusha (bez overenia), Ne, 13. 06. 2010 - 14:52

Ved prave, mne je to smiesne, skor smiech cez slzy, pretoze si rovnako ako ty myslim, ze sluzobnik bozi by za svoje sluzby nemal ziadat financne odmeny....

Ariesa, Ne, 13. 06. 2010 - 21:14

toto sa tu na stranke uz parkrat riesilo. aj u nas sa brali peniaze. niekomu sa pacilo, niekomu nie.

a potom sa moj brat stal ministrantom. odsluzil svatbu - dostal 20 korun, odsluzil pohreb 50 korun. vecerne omse a nedele sa neplatili, no svatby, krsty a pohreby boli sluzby pre veriacich, hocikedy bolo treba chalaniska pozhanat.

ok, zobralo sa 200 na pohreb, prisli len dvaja chalani, takze stovka isla do prasiatka. farar chodil na cyklovylety po slovensku, lepil deckam kolesa, mal niekolko kolies v zavoznickom aute na vymenu, rozdaval cestou pitie a napolitanky, kupil par ruzencov a rozdaval ako bobrikov odvahy Mrkám a tak ...

Blessed, Ne, 13. 06. 2010 - 14:59

Veľký úsmev repa ,
myslis ze sa odvadza dan aj z penazi co sa hadzu do kosika na kazdej omsi? a tiez do tych malych skriniek co su zavesene na kazdom rohu vraj na obnovu kostola?

lydusha (bez overenia), Ne, 13. 06. 2010 - 15:16

No ale to mas dobrovolne....nik ta nedonuti aby si tam hadzala, ked nechces...ale ked to podmieni nedas peniaze nebude omsa tak to je uz na zamyslenie...

Jaroslava..., Ne, 13. 06. 2010 - 17:07

ja si myslim ze knazy bi sa do toho nemali montovat kazda zena vie co ma robit je to len jej vecÁno Áno Áno

vyvyka, Ne, 13. 06. 2010 - 22:55

Jaroslava, knaz sa Ti nemontuje do toho, č si dáš dieťa zobrať,alebo nie.On len prezentujú svoj názor, tak ako Ty tu, tak oni( cirkev) tiež.Tebe za svoj názor nikto hlavu neodtrhol, tak nechápem, prečo tak odsudzujete to že kňazi odsudzujú potrat. O.k. brala by som, keby ho zakázali, ale nie je zakázaný, každá jedna z Vás sa môže slobodne rozhodnúť a ja len každej jednej prajem, aby sa nikdy takto rozhodovať nemusela.

-sara, Po, 14. 06. 2010 - 09:34

K téme cirkev a kňaz veta z knihy - Sklamanie z Boha:
A prizerajúci sa svet posudzuje Boha podľa tých,ktorí nesú jeho meno(podľa správania sa cirkvi).
Potrat je velmi osobná vec a mýslím si,že každý sa rozhoduje do výšky svojho poznania. Ak berieme do úvahy, že hriech je všetko čo je v rozpore so svedomím, tak veriaci človek sa vyhýba potratu, ak potratím svojvolne, tak to nemôžem ani ovplyvniť ani niesť za to zodpovednosť.

marikat, Po, 14. 06. 2010 - 11:56

To je fain, že hriech je to, čo je v rozpore so svedomím...mna sa to celkom pozdáva
Inak, mne napr. knaz odmietol pokrstit dieta, pretože sme vybrali za krsmých rodičov ľudí, ktorí sa nesobášili v kostole a ona je neveriaca.

waikiki, Po, 14. 06. 2010 - 12:06

Pretože v prípade, ak by dieťa osirelo, sa krstní rodičia majú postarať o toto dieťa a vychovávať ho vo viere - veď to je zmyslom krstu. Slnko

akalenkak67, Ut, 15. 06. 2010 - 00:56

Nechajte maličkých ku mne prísť.Mali by všetko renovovať.Len ten maličký bude pokrstený o ktorom rozhodne knaz.Myslím,že Boh príjma všetky deti.Oni su bez hriechu.Lenže knaz odmietne.To nekoná v mene Boha.

lydusha (bez overenia), Ut, 15. 06. 2010 - 09:04

Je na tebe aby si teda nasla knaza ktory to urobi. Ja som sa este s tym, ze by knaz odmietol sviatost a to ani do kostola nechodim a ani po tom nejako nepatram...ale viem, ze ked budem chciet tak pokrstit svoje dieta, tak si zoderiem nohy po kolena aby som takeho knaza nasla co to aj urobi.
Je to na mne ako sa zachovam.
A k tomu tvojmu komentaru na prvej strane, kolko klebiet sa dozvies cestou z kostola- tak tie klebety nepocuvaj.
Ludia klebetili, klebetia aj klebetit budu a nielen ti, co chodia do kostola...klebetia aj v cakarni u lekara aj na urade aj v autobuse aj na priedomi.
Jedine ty vies ovplyvnit to, ze sa sama do klebiet zapajat nebudes....a ze nebudes riesit neriesitelne.

abigail, Po, 14. 06. 2010 - 12:52

marikat tomu celkom rozumiem .Krstny rodicia maju vlastne dozerat na to aby dieta bolo vychovane v krestanskej viere.Ked je krstna neveriaca tak vlastne tuto ulohu nevie splnit.Neporadil vam knaz vybrat inych krstnych rodicov?

marikat, Po, 14. 06. 2010 - 14:18

tak mi to bolo vysvetlené, ano. ale ja som vyberala pre svoje dieta za krsnich rodičov ludí, ktorím absolútne dôverujem a v prípade, že by osirelo, oni by sa mi o dceru postarali ako o vlastnu. ibaže knaz mi vysvetlil, že v tom prípade sa o dieta postara štatPrekvapenie , krsný rodičia majú viesť ku viere, ked vlastný nemôže atd atd Dobre, beriem to a vyriešila som to takto:
kedze nemienim robiť kompromisy, dcera nie je krstená v kostole, teda vlastve vôbec, ich oslovuje ,,krsní,, a ked bude staršia a bude sa chcieť dať pokrstiť, nemám nič proti tomu

akalenkak67, Po, 14. 06. 2010 - 18:36

Nám nepokrstil deti zase z dôvodu,že môj manžel už bol raz ženatý a my nie sme sobášení v kostole.Pred dvomi rokmi sme síce natrafili na knaza,ktorý nam je už ochotný deti pokrstiť.Lenže väčšina sú už dospelé,tak to už nechávam na ich rozhodnutí.Najstaršia sa dala pokrstiť pred svojou svadbou.Siedmačka mi oznámila,že malé bábätká farár neskúša a ona sa nebude zaťažovať učením hromady cirkevných kníh.

funny89, Po, 14. 06. 2010 - 13:09

ahoj adrianka ja sa volam kitti som romka noneviem ze preto, ze som romka no podla mna dieta sa nepita na svet dieta ide na svet kvoli nam.
Ja interrupciu nenavidim kazdu zenu by som dala zavriet aspon na20 rokov kto nechce dieta ten nech aj nerobi..Suhlasim s knazom je to hriech.Ved je tolko veci co zabranuju tehotenstvo su tabletky kondomi atd.........................
Je to smutne ze su aj take zeny ktore neberu zodpovednost radsej ,,zabiju" svoje dieta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Plačem Smútok Smútok Smútok Smútok Smútok Smútok Smútok Smútok

funny89, Po, 14. 06. 2010 - 13:22

podla vas to nie je pravda???????????????????????

georgina, Po, 14. 06. 2010 - 13:31

Funny, pred pár dňami si sa tu sťažovala, s akými predsudkami sa stretávaš kvôli tomu, že si Rómka. A to, čo si napísala v komentári vyššie - odsudzovanie žien, ktoré podstúpili interupciu (pričom ti je, zdá sa, úplne jedno, aké na to mali dôvody) - je podľa teba v poriadku?

funny89, Po, 14. 06. 2010 - 13:43

mila georgina asi mas pravdu, no keby sme si my zeny trosku porozmyslali ze nech dame pozor nato,aby sme sa neotehotneli nemali sme ist na potrat.Vies prve dieta mi ,,zomrelo" ked som bola par tyzdnov tehotna.No vedela,som ze nieco nebude vporiadku,lebo som v tedy mala hrce v prsniku bola som po operacie nikdy som nerozmyslala na potrate.Teraz si dam pozor aby som sa teraz neotehotnila lebo mam syna este maleho.Nehcem nikoho ocudzovat ,no ak si dame pozor netrabalo by ijst na potraty.A ja som sa nestazovala ze nas vy bieli nenavidite,lebo my to vieme.Nerobim sa kralovnou no potrat nemam a ani nebudem mat v laske.

georgina, Po, 14. 06. 2010 - 13:47

Vyššie je spomenuté, že existujú ženy, ktoré otehotneli po znásilnení. Ako - podľa teba - sa mali chrániť napr. tieto ženy? Ak trebárs zo zdravotných dôvodov nemôžu používať antikoncepciu? Mali ponúknuť násilnikovi najprv kondóm?

funny89, Po, 14. 06. 2010 - 14:12

ANO riesenie by bolo dakujem zesi ma aspon ty pochopila a nezacala hned a s romom ako pani georgina nemala som v umisli ohovarat nikoha ani odsudzovat ale ked je zena zdrava a ma stastny zivot potom je interrupcia na nullu

georgina, Po, 14. 06. 2010 - 14:14

Funny, prosím ťa, nezavádzaj - s Rómami si začala ty.

funny89, Po, 14. 06. 2010 - 14:25

Nemam zavadzat?Dobre tak uz na tuto stranku nikdy nepridem ked si clovek nieco zle vysvetli uz hned zavadza tak sa majte aj tak ste tu vela jedna tu ci tam no ale prajem vam vsetko najlepsie nehcela som vas urazit ani nic len som pisala nazor.

lydusha (bez overenia), Po, 14. 06. 2010 - 14:38

Nemmáš zaváááááádzať, nie zavadzať. To sú dve rozdielne slová.
ZAVÁDZAŤ - miasť, mýliť, pliesť
ZAVADZAŤ-byť fyzickou prekážkou pri nejakej činnosti, pren. byť niekomu na škodu, nepohodlný
(- synonymicky slovnik)

georgina, Po, 14. 06. 2010 - 14:40

Ach, ďakujem, Lyduška - takže takto to asi Funny pochopila... (Smajlík, cápajúci sa dlaňou po čele).

lydusha (bez overenia), Po, 14. 06. 2010 - 14:42

Inac si to neviem vysvetlit Veľký úsmev

georgina, Po, 14. 06. 2010 - 14:47

Nuž, každopádne - poslala som Funny mail s tvojím synonymickým vysvetlením.

georgina, Po, 14. 06. 2010 - 14:18

Magic, okrem neznášanlivosti na latex a prípadnej reakcie muža mi vždy príde riadne pritiahnuté za vlasy, ak sa rieši následok problému (v tomto prípade prípadné otehotnenie po prípadnom znásilnení - neviem si dosť dobre predstaviť, že s niečím takýmto behám po svete len preto, že by ma eventuálne niekde niekto niekedy mohol znásilniť) a nie príčina (t.j. vy/riešenie toho, aby sa aj ženy mohli pokojne pohybovať v spoločnosti bez toho, aby im hrozilo znásilenie).
Ale to je značne od témy tejto diskusie, takže nerozvádzam ďalej.

funny89, Po, 14. 06. 2010 - 13:54

Smútok Smútok prepac ja som si vsetko neprecitala znasilneeeenie to jeina vec no ja som mala na mysli tie zeny, ktore sa daju na interrupciu zo zanedbavosti no nie znasilnenie

georgina, Po, 14. 06. 2010 - 14:00

No ale hodila si ich všetky do jedného vreca. Nie je tak celkom na škodu najprv aspoň trochu popremýšľať skôr, než niečo napíšeš, alebo povieš...

funny89, Po, 14. 06. 2010 - 14:06

NIE NECHODILA SOM VSETKYCH DO JEDNEHO VRECA, JA SOM PRECITALA LEN O KNAZOVI PAR RIADKOVVVVVVVVVVVVVVV AKO SOM TO UZ PISALA VIES NEBUD SEBECKA OPITAJ SA NAJPRV

georgina, Po, 14. 06. 2010 - 14:11

Funny, toto nemá s mojou ne/sebeckosťou vôbec nič spoločné. Reagovala som na tvoje písmenká, ktoré si napísala a skutočne som nemala odkiaľ vedieť, že si predtým nečítala komentáre. A aj keby som to nejako vedela - to nič nemení na tom, že si napísala veľmi zovšeobecňujúci a neznášanlivý komentár na adresu všetkých žien, ktoré podstúpili interupciu.

georgina, Po, 14. 06. 2010 - 13:58

Mimochodom, v prípade diagnostikovania poškodenia plodu sú neraz k potratom ženy v podstate nútené lekármi.

Na ČT2 je 17.6.2010 o 20,00 hod. na programe dokument Nejtěžší volba: http://www.ceskatelevize.cz/program/10267494493-17.06.2010-20:00-2-nejt…

V působivém dokumentu Dagmar Smržové vystupují ženy, kterým byla v těhotenství prenatálně diagnostikována těžká vada plodu a stály před rozhodnutím, jestli svoje dítě donosí a nebo těhotenství ukončí potratem. Všechny sledované hrdinky se nakonec rozhodly své dítě přijmout se vším všudy a případně s ním i přečkat odchod z tohoto světa. Ženy popisují cestu, kterou zvolily a dopady jejich rozhodnutí na ně samotné i jejich blízké okolí. Režisérka zkoumá především etickou a duchovní rovinu tématu a její pohled je mimořádně osobní. Dokument je jedinečný především nápaditým vizuálním zpracováním a naprostou otevřeností, s jakou pronikáme do intimního světa sledovaných žen. Film je také kritickou úvahou o výhodách a nevýhodách prenatální diagnostiky a o přístupu zdravotníků k matkám s tímto problémem.

funny89, Po, 14. 06. 2010 - 14:01

no asi my sa nevieme porozumiet ako som uz pisala mam na mysli tie zeny ktore su zdrave vedeli by nechat dieta adt.....................................................
Najprv sa opitaj co mam namisli a potom pis nie je to nic spolocne a nasilnenim ani s nezdravymi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lydusha (bez overenia), Po, 14. 06. 2010 - 14:07

Bohuzial je na tebe aby si jasne napisala co mas na mysli, nikto ti myslienky necita a ked nieco napises ako holy fakt, tak to ostatny aj tak beru, nemaju dovod sa ta pytat ako si to myslela. Toto je uz len v tvojej rezii pisat tak, aby ti ostatni rozumeli.
Inak myslis, ze si nejaka ina, ked v kazdom komentari pises, ze si romka? Mne osobne je jedno ci si romka, zidovka alebo indka. Nemusis to vypichovat, naozaj tu nikto rasy neriesi....

funny89, Po, 14. 06. 2010 - 14:17

PREPACTE AK SOM VAS URAZILA NO MAM RADA AK VIETE ZE SOM ROMKA POTAM SU LUDIA OTVORENEJSI ASPON MAM TAKE SKUSENOSTI NEMEM NIC V UMISLI A NEVYPICHUJEM NIC

lydusha (bez overenia), Po, 14. 06. 2010 - 14:21

Myslis, ze ti z toho plynu nejake vyhody, ze si romka? Tu su aj ine dievcata, ktore su romky, maju romskych ci inych manzelov a nemaju potrebu v kazdom komentari uvadzat to. Raz si nam to napisala, staci. Tu neriesime narodnosti ani farbu pleti. Sme si tu vsetky rovne.
A vypni si prosim ta ten caps lock (velke pismena)
Okrem toho my prosim ta este skus vysvetlit, ako by ta niekto cez pismena odhalil ze si romka?

Adrianka, Po, 14. 06. 2010 - 20:15

lydush,ako si myslela toto: *Myslis, ze ti z toho plynu nejake vyhody, ze si romka?*

ja si tiež nemyslím,že je nutné,aby to spomínala v každom druhom komente,ale to zrejme robí preto,že rómovia majú vo zvyku "vyťahovať" svoj pôvod-neviem prečo,možno ako podvedomú obranu,štít...,majú málo sebavedomia a maskujú to takto.
niečo ako: "POZOR,POZOR,SOM INÝ,NIKDY MEDZI VÁS SKUTOČNE NEZAPADNEM,LEBO POD ŠKRUPINKOU JE STÁLE TEN "INÝ"

lydusha (bez overenia), Po, 14. 06. 2010 - 21:01

adrianka, kitty pise, ze ked ludia vedia, ze je romka, su k nej otvorenejsi....preto som napisala, ci si mysli, ze jej z toho plynu vyhody, pretoze toto je podla mna istym sposobom vyhoda...

A ja nemam pocit, ze toto na NM plati. Chodi sem aj janka (aspon myslim ze sa tak vola) pisala o tom, ze je romka a zije v UK...chovame sa k nej normalne, rom nerom...a viem, o babach co maju detuchy inej farby pleti, manzelov inej farby pleti, nikto to neriesi...

Je blbost spominat v kazdom komente ze som rom a ked mi niekto napise nieco s cim nesuhlasim tak sa zdujem ze to preto, lebo som rom...toto je vazne na hlavu.

Adrianka, Po, 14. 06. 2010 - 22:02

ďakujem za vysvetlenie Úsmev a v podstate súhlasím,hlavne s posledným odsekom

A pre kitty/funny: Cicušššš,róm-neróm,aspoň základy gramatiky dodržiavaj,mna ide poraziť,keď čítam také hrúbky,ako ty píšeš! A nie že sa urazíš a zduješ!!! Mrkám Úsmev Mrkám

keyti, St, 16. 06. 2010 - 12:03

ahojte ja sa musim zapajat neda mi pokoj ta gramatika preco ti prekaza ved ani ty si npisala dobre ved to meno sa pise KITTI preco vas prekaza ze pise ze je romka ja ju obdivujem ze sa za to nechanbi.Precitala som jej blog ja romka ona je na obdivu no nebudem sa vypichovat ze som neromka ja som clovek ako romovia ciernyatd.. zeny dajte jej uz pokoj davajme my bieli priatelstvo rommom.

georgina, Po, 14. 06. 2010 - 14:23

Funny, mňa si neurazila. Čo sa týka otvorenosti, som otvorená voči každému vždy a všade. Debatujeme, nik na teba osobne neútočí. Zbytočne sa urážaš a zbytočne kričíš.

vločka, Po, 14. 06. 2010 - 20:29

ahoj funny89...volám sa petra a som nerómka. si proti potratom ako väčšina rómov, ale pri všetkej úcte je nespočetné množstvo detských domovov, kde je práve väčšina rómov ako nerómov. tu u nás v malom meste máme päť takýchto zariadení. z jednej rodiny žijúcich rodičov, ktorí majú doma päť detí a v zariadení ďaľších šesť....

Adrianka, Po, 14. 06. 2010 - 21:53

ahoj vločka...volám sa adriana a som rómka. som proti potratom,ako vačšina uvedomelých ľudí,ale pri všetkej úcte,trúfam si povedať,že zovšeobecňuješ a Tvoj pohľad je subjektívny. môj manžel pracoval v istom bratislavskom detskom domove,a "zastúpenie" chovancov nerómskej a rómskej národnosti tam bolo zhroba 6:4 ... čiže tak...

vločka, Po, 14. 06. 2010 - 22:29

ahoj adrianka. je mi to už fakt smiešne,ale nabudúce ak sa ma niekto opýta akej som národnosti odpoviem "nerómka",asi uvedomelá niesom, ale niesom ani proti potratom.....

Adrianka, Po, 14. 06. 2010 - 22:41

som rada,že máš dôvod sa zasmiať,milá vločka Slnko
mne je tri-pať,akej si národnosti,i to,či súhlasíš s interrupciami,to vskutku neriešim,je to Tvoj názor.
písala som reakciu na Tvoj komentár v duchu,ako si Ty písala kitty.

vločka, Po, 14. 06. 2010 - 23:27

Čo si myslíte vy? touto opytovacou vetou si sa ale na konci svojho blogu pýtala na náš názor! a ak sem niečo dáš, nemalo by ti byť tri päť čo ti sem napíšeme....

Adrianka, Ut, 15. 06. 2010 - 09:08

Vločka

absolutne nerozumiem významu Tvojich troch bodiek,ani poznámke "a sme doma" .
prosím Ťa,čítaj pozorne,čo píšem. napísala som že mi je 3-5 akej si národnosti,a napísala som,že neriešim Tvoj názor k potratom. Je to Tvoja vec,nie moja. Toto som napísala.

Ja sa už x-tý raz opakujem,že ma zaujímal váš názor na POSTOJ CIRKVI k tomuto,na ich ALIBIZMUS a POKRYTECTVO.
Na toto som sa pýtala mojou poslednou opytovacou vetou.
pekný deň,vločka.

vločka, Ut, 15. 06. 2010 - 13:10

vôbec mi nevadí, že nerozumieš tomu čo píšem....ani ja tu nič neriešim. je to tvoj blog a len som reagovala na príspevky....či sa to nesmie? a ak by si ma čítala pozornejšie ty, zistila by si, že som vôbec nereagovala na kitty ako si si myslela. a dokazovať a ťahať sa za slovíčka to by sme mohli donekonečna.... tu vlastne ani tak nejde o potraty,(som mala včera dĺĺhé vedenie) ale o postoj cirkvi k nim čo už vôbec nebudem a nechcem rozoberať....mne je úplne jedno čo si o tom cirkev myslí...aj tebe pekný deň.. a šun man. tiri čajori šukar sal tut, a tiro ciknoro - tiri čarav. man hin štar bareder čhave sal tut...

Adrianka, Ut, 15. 06. 2010 - 13:48

som rada že sme "sa doriešili" Slnko

a ja teda: bares parikerav vaš tire alava... Úsmev

lydusha (bez overenia), Po, 14. 06. 2010 - 22:38

Adrianka, neviem, ci sa uvedomelost ludi da merat postojom ku potratom. Toto je vazna tema a rozhodnutie je nelahke...a je vysostne osobne....je maximalne na dvoch ludoch , ktory k tomu maju co povedat. Na nas ostatnych je plne to rozhodnutie akceptovat a neriesit.

Adrianka, Po, 14. 06. 2010 - 22:53

Lydush. už sa aj opakujem,že som nechcela riešiť ne/správnosť potratov...každý/á má svoje dôvody,postoje ,názory(v konečnom dôsledku by som dodala aj svedomie)
ja nesúhlasím,ale neodsudzujem ľudí/ženy,ktoré sa pre tento zákrok z akéhokoĺvek dôvodu rozhodnú.

fuu,a tá uvedomelosť...
počet UPT klesá z roka na rok-myslím že to JE dôkazom uvedomelosti ľudí,že sa potraty nerobia ako na bežiacom páse,ako v minulosti.

samozrejme,verím tomu,že KAŽDÁ jedna žena,resp.pár,kt.sa rozhodnu pre potrat,to nerobia sposobom "Veď o nič nejde".
Nevravím,že nie sú uvedomelí...

lydusha (bez overenia), Po, 14. 06. 2010 - 22:58

Mna tak napadlo, ze UPT klesa....ale klesa aj uspesnost otehotnenia....napriklad okolo mna je velmi vela parov co sa snazia a snazia a nic....a ked tak horko tazko....
Mozno je to aj tym, ktovie....
Rozhodne je ovela vacsia osveta co sa UPT tyka, aj moznosti ochrany a este taka malickost- UPT je dost draha zalezitost, tiez si toto mnohe dvakrat rozmyslia....

keyti, St, 16. 06. 2010 - 12:16

ahoj prosi ta nebud drza voci Funny vies u nas kolky su v DD.ano su tam viacej romske ako biele deti no ale tie deti dostanu domov a neidu na potrat. Mozes sa hanbit

lydusha (bez overenia), St, 16. 06. 2010 - 12:25

Funny, kludne sa vrat pod svojim starym nickom....nemusis si zakladat novy a obhajovat sa tu...

keyti, Št, 17. 06. 2010 - 23:24

prosim ta čo pises blaznovstva

akalenkak67, Po, 14. 06. 2010 - 18:53

Nechať si dieťa za každých okolností je jedna vec.Lenže ak sa niektorá žena rozhodne k takému závažnému rozhodnutiu akou je interupcia,určite má predom premyslené,čo bude v tom momente lepšie.Ja neverím tomu,že ženy chodia na interupciu len tak zo zábavy.Toto rozhodnutie určite je predom zvážené a vychádza ako jediné možné riešenie.Ani pre nu to nie je vždy jednoduché,že tento krok podstúpila.Poznám ženu,ktorá stále spomína dieťa,ktoré si nechala vziať.Ona porovnáva aké velké by už teraz bolo....Lenže ked som sa jej spýtala,či by to zrobila,keby sa dal vrátiť čas,mi povedala,že ak by to boli také isté okolnosti,musela by to zrobiť.Podla mna je vražda tiež len živý tvor.Lenže pár dnové vajíčko nie je človek.

vyvyka, Ut, 15. 06. 2010 - 07:20

Akalenkak, pár dnovému bábatku už bije srdiečko, tak neviem, či to nie je človek.Ale čo človek, to názor.Slnko

Polárka (bez overenia), Ut, 15. 06. 2010 - 08:42

Nuz neviem co je horsie. Priviest dieta do nevyhovujucich podmienok, dat ho do DD, alebo ist na zakrok ?
Uz sme sa tu XY krat bavili, ze 100%-na ochrana pred pocatim je len jedna jedina. Zit v celibate. Ani ta najlepsia ochrana nemusi zenu ochranit pred pocatim. Co potom ?
Co potom, ak zena pouzije ochranu, alebo aj nepouzije - ale velmi dobre vie, ze dieta nechce, nemoze mat ? Je absolutne irelevantne, kvoli comu / ci je to kariera, nedostatok financii, alebo cokolvek ine/.
Jednoducho zadarilo sa, a nechce byt opat tehotna a priviest na svet dieta. Moznost rozhodnutia tu je. A ked si to zena vie sama v sebe upratat nikto z nas jej nemusi byt externym svedomim. Toto je velmi osobna vec. A tyka sa naozaj danej zeny. Nie farara, nie ludi proti potratom., nie hocikoho ineho...

A ak si niekto myslim, ze zakazanim zakrokov sa nieco vyriesi - tak na rovinu poviem co si myslim - nevyriesi to nic. Akrat stupne dopyt po nezakonne prevedenych zakrokoch, pripadne sa rozbehne interupcna "turistika".

Je jedno co je a co nie je hriech. Ludia asi maju malo prace, ked musia kafrat do cudzich svedomi. Je to kazdeho osobneho volba. Pojde, nepojde... Kazdy z nas ma nieco na "rovasi". Mensie ci vacie, a tym ze budeme rozpravat o "hriechoch" druhych ludi, nase "hriechy" tym nezmiznu Úsmev

Adrianka, Ut, 15. 06. 2010 - 09:13

polárka,ani v najmenšom nebolo mojim zámerom "hladať smietku v cudzom oku,a nevidieť brvno vo vlastnom" Kvietok skutočne nie.
a veľmi ma mrzí,že sa tento blog uberá takýmto smerom a v tomto duchu.
ako som vločke písala,zamýšlala som sa nad niečim iným

Polárka (bez overenia), Ut, 15. 06. 2010 - 09:49

Adrianka

rozumiem, ako si myslela svoj blog. Avsak, ako sama pises, sa diskusia rozbehla inym, ako planovanym smerom. Stava sa to bezne. Nie len tu na NM Úsmev
Preto som vlastne napisala taky prispevok. Nie je odpovedou na tvoj blog, ale reakcia na vzniknutu diskusiu Úsmev Kvietok

magic, Ut, 15. 06. 2010 - 10:08

adrianka, tak to byva. a je na tebe, aby si to ukocirovala. je to tvoj blog, ty si jeho zakladatel, ty ho musis drzat v spravnych medziach. nie sa stazovat, ze sa ti vymkol z ruk.
v najhorsom, ked to inak nejde, da sa zrusit (zmazat).

aj v realnom zivote nieco zacneme s najlepsim umyslom (takymi su vraj vydlazdene cesty do pekla Chichocem sa ) a vymkne sa nam to po par "metroch". stava sa. ale aj tam vieme, ze plakat, hundrat, frflat a stazovat sa nepomoze. treba zachranovat.
nanicmama je v tomto skvely trenazer na zivot.

Adrianka, Ut, 15. 06. 2010 - 10:31

ja som asi ešte mladáChichocem sa a neskúsená naničmama...musím si to nabudúce lepšie ustriehnúť
a keď sa drahý bude pýtať,prečo kvasím celé dni za compom,poviem že si kočírujem blob na NM Veľký úsmev

dievky,pekný deň prajem Slnko Kvietok

vyvyka, Ut, 15. 06. 2010 - 14:19

Polárka, nikto nehľadá smietku v oku druhého.Len sa to tu rozoberá, či má cirkev alebo nemá právo sa do toho montovať.Pokiaľ nie si veriaca, tak Ti to môže byť šumifuk, čo cirkev rozoberá, alebo nie, nežiješ a neriadiš sa podľa tých zákonov.Pokiaľ si veriaca, mala by si vedieť., že potrat je podľa kresťanských / opakujem / kresťanských pravidiel vražda.či sa s tým niekto stotožňuje alebo nie.Možno sa to zdá Adrianke pritiahnuté za vlasy, že keď je matka tehotná a hrozí jej smrť, vtedy treba zachraňovať matku a nie dieťa, ale má to svoju logiku.Ja som veriaca myslím si, že potrat je vlastne usmrtenie dieťaťa, dnes predsa existuje toľko možností ako zabrániť počatiu, že potraty už skoro vôbec netreba a keď predsa niekto dieťa nechce, nech ho porodí a dá na adopciu, vieš koľko ľudí, čo nemôžu mať deti by sa potešili?A upozorňujem, že napriek môjmu názoru a množstva mojich hriechov nekafrem do života druhých či ak spravili potrat a prečo,je to ich vec a vec ich svedomia.Len som diskutovala na danú tému, na čo myslím, že aj blok bol založený, alebo sa mýlim???Slnko

lydusha (bez overenia), Ut, 15. 06. 2010 - 14:46

Ani ja nevnimam ako pokrytectvo ked sa rozhoduje medzi matkou a dietatom...tiez to ma logiku...lenze kto chce vidi aj v najlepsom umysle skryty zly zamer...
Je to cele presne ako pises...bud som veriaca so vsetkym co k tomu patri alebo neriesim co veriaci ne/robia.

Adrianka, Ut, 15. 06. 2010 - 16:22

vyvyka

neber to prosím,ako "podrypávanie",ale píšeš že si veriaca,a podľa kresťanských pravidiel je potratt vražda.
ale podla Cirkvi aj užívanie antikoncepcie a v podstate akýkoľvek sposob zabránenia počatiu je hriech,pretože to je marenie Božieho úmyslu

tak si včul vyber...

vyvyka, St, 16. 06. 2010 - 18:55

Nuž, poznám ľudí, ktorí sú veriaci a riadia sa plodnými a neplodnými dňami.Myslím, teda to je môj osobný názor, že ale určite je menšie zlo, ak tú antikoncepciu človek berie, ako už zničiť niečo, čo je v tebe.( môj osobný názor).Slnko

Polárka (bez overenia), Ut, 15. 06. 2010 - 16:49

Vyvyka

krstena nie som, v Boha verim. A teraz podla koho/coho som ci nie som veriaca ? Ale to je jedno.
Imho ja o ziadnej 100% ochrane proti pocatiu neviem, okrem teoho stareho "neondit". Ak vies napis. Myslim, ze sa vela zien potesi.
A to porodenie nechceneho dietata a datie na adopciu. To je pre mna neskutocna kravina, excelentne pritiahnuta za vlasy. Ak niekto raz nechce dieta, je asi vysoko pravdepodobne, ze nechce byt ani tehotny. A nie, neviem kolki by sa potesili dietatu - za vsetko hovoria DD. Kolko je tam nechcenych deti ? Neviem presne pocty v slovenskych DD, ale cislo to nebude male.

A ano, diskutujeme. Vyjadrila som iba svoj nazor Mrkám, pricom som nikoho konkretneho nerisila.

lydusha (bez overenia), Ut, 15. 06. 2010 - 16:57

Vstupim do debaty
Vyvyka mala na mysli krestanov katolikov, ktori sa riadia bibliou, krestanskymi zakonmi a tak dalej...su uzrozumeni s tymito zakonmi, vedia o com to je a ziju podla tejto viery.
Ty si veriaca- ale to si len sama pre seba, nemas nijake ochranne znaky viery, sviatosti, neprijmas ochranne znaky v kostole, a de facto pre krestanov si neveriaca...

Polárka (bez overenia), Ut, 15. 06. 2010 - 17:07

Ja ale nepotrebujem ziadne "ochranne" znaky viery. Pre mna vyznam nemaju. Tak ako vacsinovy nazor istej skupiny ludi, ba dokonca ani vseobecny nazor.
Ale rozumiem co chces povedat, aj ked mam na to uplne iny nazor Úsmev

vločka, Ut, 15. 06. 2010 - 17:10

ty si veriaca - nepraktizujúca...tak sa tomu hovorí...Úsmev

Polárka (bez overenia), Ut, 15. 06. 2010 - 17:23

a uz mam aj nalepku Váľam sa od smiechu po podlahe

lydusha (bez overenia), Ut, 15. 06. 2010 - 17:14

Ale to je v pohode ze to TY nepotrebujes. Naco to ale riesis potom, co roboa veriaci?
Chodi snad niekto za tebou a chce aby si chodila do kostola a vyznavala ich vieru?
Pretoze ty robis to iste- montujes sa im do ich sposobu zivota.Mrkám

Polárka (bez overenia), Ut, 15. 06. 2010 - 17:22

Kde riesim co robia veriaci ? Kludne skppiruj Úsmev Mrkám
Prispevok od ktoreho sa odvija tato debata, jemiereny vseobecne nie priamo na veriacich. S vierou sa tu ohanat zacal niekto iny Úsmev

lydusha (bez overenia), Ut, 15. 06. 2010 - 17:28

Co potom, ak zena pouzije ochranu, alebo aj nepouzije - ale velmi dobre vie, ze dieta nechce, nemoze mat ? Je absolutne irelevantne, kvoli comu / ci je to kariera, nedostatok financii, alebo cokolvek ine/.
Jednoducho zadarilo sa, a nechce byt opat tehotna a priviest na svet dieta. Moznost rozhodnutia tu je. A ked si to zena vie sama v sebe upratat nikto z nas jej nemusi byt externym svedomim. Toto je velmi osobna vec. A tyka sa naozaj danej zeny. Nie farara, nie ludi proti potratom., nie hocikoho ineho...

Napriklad tu.
Pretoze tie zeny,m ktore su veriace krestanky ci katolicky ci co- to je jedno, to beru uplne inac.
Pre nich je raz potrat hriech, nepodstupia ho a basta fidli. To je cele. Nie je to jej osobna vec. Je to vec jej viery.

Polárka (bez overenia), Ut, 15. 06. 2010 - 17:55

Toto nema ziadnu vypovednu hodnotu. Ako som riesila fararov, riesila som aj ostatnych ludi - rovnako. A to, ze to X veriaci berie inak /lebo poznam aj takych, ktori maju na to iny nazor/, ako ja a XY iych ludi...? To uz si kazdy clovek za seba musi poriesit podla mna sam Úsmev Mrkám

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama