zásadne podľa zoznamu v hlave alebo na lístku no a obchody a celkovo nakupovanie beriem ako nutné zlo hlavne ked by som potrebovala niečo na seba-lebo tak ako sú plné obchody tak nositelné pre mňa nič nie je(materiál,volány,výstrihy,uzučké rukávy hlavne hore na ramenách,krátke po pupok,alebo totálne maxi..).to asi preto,že nie som typická žena!
a samozrejme stalo sa mi,že občas som kupila niečo mimo zoznam aj čo som oĺutovala alebo sa potom divila,že čo to tu mám?našťastie len pár krát a nie tak,žeby platobná karta plakala..
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Dnes som ráno nabehla do obchodného reťazca, začínajúceho na L .... Dopĺňala som zásoby po dovolenke. Už som končila, keď sa na mňa obrátila o pomoc staršia pani "Neviete mi poradiť, kde nájdem kryštálový cukor?" Začala som hľadať spolu s ňou, obe sme boli zrejme na správnom mieste, len ho chvíľu prehliadali. Ani sa niet čo čudovať, voľakedy všetok cukor vyzeral rovnako, dnes v každom reťazci inak? Našli sme. Pani sa poďakovala sa a stihla sa podeliť ešte o ďalšie dojmy. " Za našich čias taký výber nebol. Manžel sa ma stále pýta, či som bola vagóny vykladať ..." Zrejme, že je nakupovanie trvá tak dlho, alebo nakúpi tak veľa?. "Keď ja som na dôchodku, mám čas ..." Dáma by sa asi ešte rada podelila o svoje dojmy, len ja som som sa dosť ponáhľala. Ale chvíľu som sa na tu všetku ponuku pozerala jej očami a tak trochu aj človeka , čo ma základnú šajnu o marketingu....
Plne rozumiem tomu, že pobehovanie po takýchto "potravinách", môže byť malými Vianocami. Toľko tovaru - možného, aj nemožného ...., za mojich mladších čias a samozrejme aj spomínanej panej, také nebolo. A ešte keď mnohé aj rovnaké reťazce sú rozmiestnené, či tovar v nich, často podľa rôzneho kľúča, človek je nútený, obehať ho po všetkých kútoch. Je ťažké odolať tomu a onomu, keď to na vás zasvieti, má možno aj dobrú cenu. Len takto, kúpime často, aj to čo nám netreba. Je to veľká marketingová veda, ako zaujať zákazníka, motivovať, presvedčiť ku kúpe. A obchodné centrá ju určite vo veľkom využívajú.
Starších ľudí som tam stretla viac, asi nie každý sa na svoje nákupy pozerá, ako na sviatok ... Ja tam nakupujem, tuším kvôli morčacej šunke, pre histaminovú devu, a už keď som tam ...., ta kúpim aj iné. A asi sa mi tiež stane, že voľačomu neodolám ..., ale snáď nie často. Keď tak nad tým rozmýšľam, aj pre mňa je nakupovanie určitou dávkou socializácie a kultúrneho vyžitia.
Dievčatá, ako ste na tom vy.? Držíte sa nákupného zoznamu? Je aj pre vás nakupovanie zážitkom nielen nutným zlom?