reklama

Veď ja ti ukážem!

georgina , 11. 12. 2010 - 19:28

reklama

Dnes ma naštvala predavačka v našich dedinských potravinách. A aj cestári! Chcela som ísť na vianočné trhy do Bratislavy na stretnutie s Adus a ostatnými naničmamami – a oni neodhrnuli sneh, čo od rána sype a sype. A ešte aj muž frfle. Hej, je po druhej dvanásťhodinovej nočnej a to je vždy celý nakrivo – ale prečo aj dnes? A navyše náš puberťák predviedol celkom slušný výkon a korunu tomu nasadila naša bambuľka - chytila amok a behala s krikom po celom dome ako motorová myš celú polhodinu. No, deň ako maľovaný!

Jáááj, ja som dnes zlá a nahnevaná! To si niekto vypije! Ale kto?
Už to mám! Lyduška! Na tú mám pifku! A ešte aj Fidorka! Tá ma tiež poriadne štve! No počkajte! Vy to dnes schytáte!
A sadnem za PC a zakladám jeden nick za druhým a vypisujem: „Tak aby ste vedeli, tá je taká a onaká, a hentá zase urobila tamto a ešte hento!“
A ak ma to neprejde, vytmavím im to ešte aj zajtra a pozajtra! A aj na štvrtý deň sa im môže ujsť!

Spadli ste práve zo stoličky?
No tak, prosím, zase vstaňte a čítajte ďalej.

Text vyššie som písala len ako vymyslený a veľmi názorný príklad, ako ľahko sa dá na nete niekoho obviniť z čohokoľvek, a vlastne bez akýchkoľvek dôkazov. Načo nejaké dôkazy? On sa už niekto nájde, kto tomu rád uverí!
A ako k tomu príde Lyduška a Fidorka? Čo ma po nich, že? Nech sa obhajujú, ako vedia!

Niekedy a niekoho to proste tak láka... Veď je to také jednoduché, rýchle a efektívne!
Priateľ ma opustil kvôli tej.... tej, čo jej ani na meno neviem prísť? No, veď ja o nej niečo napíšem na webstránku, kde chodí! To si za klobúk veru nestrčí!
Podnikateľ sa rozhodne zničiť konkurenciu a tak začne vypisovať kde-kade po nete, že v tej druhej firme kradnú a klamú.
A ešte sú tu rôzni „vtipkári“. No, to je vážne na popukanie, keď niekoho perfektne znemožním pár písmenkami, že?

Iste, stáva sa na svete všeličo. Niekto naozaj niekoho oklame, podvedie, zachová sa nečestne. Ak ktosi chce, nech o tom napíše. Ale skutočne stačí vecný opis udalosti. A, samozrejme, treba mať naozaj relevantné dôkazy – teda nie typu jedna pani povedala.
O postihoch, ktoré môžu prísť za ohováranie, som písala tu: http://www.nanicmama.sk/ja-zena/dobra-a-zla-reklama

No a potom tu ešte máme tzv. sociálne inžinierstvo. To už je vyšší level. Sú ľudia, ktorí dokážu veľmi prepracovanými technikami využiť – vlastne zneužiť - nedostatky internetovej komunikácie a dokonale zmiasť a oklamať množstvo ľudí. Nie každý má totiž vo zvyku o všetkom najprv zdravo pochybovať a všetko si overiť z viacerých zdrojov.

Samozrejme, netreba byť zase paranoidný. Úplne stačí zdravá skepsa, overovanie si informácií a pozeranie na vec z viacerých uhlov.

A ako ste na tom vy? Pochybujete? Overujete si?


reklama


reklama

Polárka (bez overenia), So, 11. 12. 2010 - 20:09

Na čo som ja minule kukala, ako puk a takmer zabudla na svoje "dobré vychovanie" :
Napr. v mojom diskusnom príspevku som dala link na zaujímavú knihuk téme. Najprv ma naštvalo, že niekomu niečo naservírujem a on sa o to ani neškrtne. Potom mi to bolo ľúto a teraz to už akosi neriešim. Nikto nie je povinný si zháňať informácie a preverovať, a dokonca môže argumentovať aj pre mňa absolútnymi bludmi /zdroj ja a moja najbližšia rodina a 5 kamarátov okolo mňa, alebo JPP,alebo jednoduché, lebo Jáááá ! /. To bol pre mňa síce šok, a bolo to pre mňa nepochopiteľné - ale fakt je, že naozaj sa to môže Úsmev

A teraz čo s tým ? Ja som momentálne v pomykove. Je dobré to neriešiť ? Treba hovoriť - aha dá sa to aj inak ? A ako dlho ? Čo ak to tá druhá strana vezme ako "bohapusté" poučovanie či manipuláciu ? Ja fakt netuším, čo je najlepšie. V bežnom živote viac mlčím a hovorím si, ten systém je dokonalejší, ako moja hlava /a teraz nemám na mysli systém programov, ale systém akcií a reakcií v podstatne širších súvislostiach/ Úsmev
Pre mňa osobne je výhodné zostať v bežnom živote pozorovateľom.

georgina, So, 11. 12. 2010 - 20:28

Iste, Jarka - niekto môže zostať žiť vo svojom čierno-bielom svete dokedy sa mu len zachce. Veď je to také jednoduché mať všetko pekne potriedené: "Toto je bakané, toto je čačané!"

Niekto môže napísať článok o tom, že nie je všetko iba čierne a iba biele, ale svet je plný farieb a na všetko sa dá pozerať rôznymi pohľadmi.
A niekto ten článok môže vziať ako manipuláciu, niekto ako poučovanie... atď.
Niekomu to môže byť fuk.
Niekto pozrie na nick autora článku a môže si ho ani neotvoriť.
No a niekto to môže vziať ako námet na podvečernú dumku.
A niekto ešte nejako inak.

Možností je XY Úsmev Mrkám Pohoda.

Polárka (bez overenia), So, 11. 12. 2010 - 20:36

No, asi tak Úsmev

georgina, So, 11. 12. 2010 - 21:02

Úsmev Mrkám Slnko Slnko Slnko

mamka Danka, So, 11. 12. 2010 - 20:13

Nepochybujem,neoverujem,verím tomu čo je napísanéHambím sa Hambím sa Hambím sapráve som sa postavila zo zeme keď som spadla zo stoličky pri čítaní čo to píšeš Hambím saHambím sa Hambím sa Nejako mi to k tebe nepasovalo Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa

georgina, So, 11. 12. 2010 - 20:22

Danka, hneď, ako som tento príspevok zavesila, poslala som link Lyduške a Fidorke s teplým bomzom, že som práve sprosto zneužila ich nicky. Od Fidorky takmer vzápätí prišla odpoveď, že sa výborne pobavila Pohoda .

Hej, tie prvé odseky ku mne vôbec nepasujú. Ale zvolila som pri opise svoju osobu zámerne, aby to náhodou niekto nevztiahol na seba. Bol to totiž naozaj len názorný príklad Úsmev Mrkám.

klodik, So, 11. 12. 2010 - 20:18

pochybujem, overujem, preverujem hlavne tie informácie, ktoré sú pre mňa určitým spôsobom dôležité...inak dosť triedim čo je pre mňa podstatné a čo podstatné nie je...snažím sa nezaťažovať sa zbytočne informáciami ktoré pre mňa v danej chvíli nie sú podstatné, alebo ma iným spôsobom neoslovujú-buď z profesionáneho hľadiska, z osobného hľadiska a pod.

V podstate asi dosť triedim čomu vôbec venovať svoju energiu...

georgina, So, 11. 12. 2010 - 20:31

Klódik Áno Áno Áno

fidorka, So, 11. 12. 2010 - 20:32

Máš pravdu Geo,očierniť niekoho bez dôkazov je veľmi jednoduché,hlavne na internete,ale úplne bežné je to aj v každodennom živote.Žiaľ každý kto si s tým začne nie je pripravený niesť následky a keď príde na lámanie chleba,nevie čo robiť.
Klebety neznášam,neverím všetkému ani každému,ale čítam aj bulvárne články.Názor si ale urobím sama.Keď mám pocit,že to prehnali a je toho na mňa veľa,tak ani nedočítam.Keď si chcem prečítať objektívny názor na tú istú udalosť,tiež viem,kde hľadať...
Pre mňa je každý,kto príliš hlasno kričí svoju pravdu do sveta podozrivý č.1 Mrkám

Polárka (bez overenia), So, 11. 12. 2010 - 20:43

A máš aj také - nemám na to názor ? Mne sa toto stáva čoraz častejšie. Nikto onehdá odo mňa chcel, aby som zaujala jasné stanovisko k istej kontroverznej speváčke. No nedočkal sa. Sú veci / a začína ich byť veľa / na ktoré nemám absolútne žiadny názor a nezaujímam k nim žiadne stanovisko. Neviem či je to dobré, alebo zlé. Ale zdá sa mi byť divné, ak má niekto názor na úplne všetko a všetko má krásne v šuflíčkoch, aj keď o tom nemá dosť informácií. hi Úsmev

fidorka, So, 11. 12. 2010 - 20:45

ale isteže by sa našlo aj u mňa také-šuflíček bez názoru,tiež sú veci,ktorými sa nezaťažujem,neriešim,lebo nemám dôvod,nepotrebujem to k životu Mrkám

Polárka (bez overenia), So, 11. 12. 2010 - 20:47

ja som si to aj myslela Úsmev
aaa je to perfektne oslobodzujúce Slnko

lydusha (bez overenia), So, 11. 12. 2010 - 20:50

Áno taky tak

georgina, So, 11. 12. 2010 - 20:46

No, Fidorka, v bežnom živote ľudia zväčša majú viac možností, ako si fakty nejako overiť. Ale papier (v tomto prípade monitor) znesie veľa, a asi nikto od Košíc sa nevyberie kamsi ku Bratislave, aby si overil, či som naozaj naštvaná a či naozaj vypisujem na NM pod XY inými nickami bludy o Lyduške, alebo o komkoľvek inom. Zostávajú mu v podstate len dve možnosti - uveriť alebo nie.

Ale s tým hlasným kričaním to mám rovnako "ošetrené" ako ty. Ak ma niekto ide silou-mocou o niečom presviedčať, moja prvá (a úplne automatická) reakcia je: "Ale naozaj? No, to nejako posmrdkáva..."

lydusha (bez overenia), So, 11. 12. 2010 - 20:36

U mna je to akosi podriadene intuicii. A vela, vela, vela veci ma iba obmyje a ide prec....co je uplne najlepsie co sa mi moze stat Úsmev

georgina, So, 11. 12. 2010 - 20:51

Lyduška, hej, tiež si myslím, že nechať veci len tak plynúť je v mnohých prípadoch naozaj najlepším riešením Áno Áno Áno.

lia6, So, 11. 12. 2010 - 20:46

Pochybujem, overujem...naproti tomu články v novinách a podobne si prečítam, ale neriešim-nech sa každý má tak, ako chce...a neriešim kto čo na koho napísal-je mi šumafuk, že napr. helenin manžel podáva jednu žalobu za druhou na jej "spolupracovníkov"-neriešim, ale jej pesničky milujem...inak Geo, tie prvé odseky ozaj k Tebe nepatria-až mnou hrkloPrekvapenie ale dobre som sa pobavilaÁno jedna moja kolegyňa sa takýmto spôsobom vedela povadiť s partnerom, ktorý pracoval v zahraničí cez sms-ky až do "smrti"...nikdy som to nechápala a nepochopímSlnko

fidorka, So, 11. 12. 2010 - 20:53

Aj ja som sa na tých prvých vetách dobre zasmiala Áno Chichocem sa ,dnes mám deň totálne absolútne najblbovatejší a toto mi veľmi dobre padlo Tlieskam .
Ďakujem Georginka naša Bozkávam Objímam Zlomené srdce

georgina, So, 11. 12. 2010 - 21:00

Úsmev Slnko Slnko Slnko

georgina, So, 11. 12. 2010 - 20:54

Lia, veď ja sa tiež koľkokrát čudujem, akými všelijakými spôsobmi si ľudia vedia komplikovať životy.
No, ale však každému, čo jeho jest... Pohoda

manny, So, 11. 12. 2010 - 20:48

Fu,Anka,normálne mi oči z jamôk vybehli a pricapili sa na obrazovku, keď som začala čítať.Ešte že si to uviedla na pravú mieru. Toto si u teba neviem predstaviť. Úsmev

georgina, So, 11. 12. 2010 - 20:56

Manny, ospravedlňujem sa tebe, aj všetkým ostatným, ktorým som spôsobila šok Úsmev Slnko Slnko Slnko

mnnaaauuu, So, 11. 12. 2010 - 20:55

Takmer som ťa nespoznávala... pri prvej polovici tvojho blogu som až neverila, že to píšeš ty Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa

georgina, So, 11. 12. 2010 - 20:58

Radka, tomu sa vraví aj autorský zámer a ten môj bol: "Napísať začiatok tak absurdne, aby bolo jasné, že ide o ťažkú nadsádzku" Úsmev Mrkám

fidorka, So, 11. 12. 2010 - 21:03

a teraz si predstav,že by si tam nechala len ten začiatok,aké zmätky by z toho mohli vzniknúť?Pár viet a akú majú moc Mrkám

georgina, So, 11. 12. 2010 - 21:26

No, zase len by to bolo o tom: "Uverím? Neuverím?"
To je to, o čom hlavne píšem - vždy si môžeme vybrať minimálne z dvoch možností Úsmev Mrkám.

mnnaaauuu, Ne, 12. 12. 2010 - 20:50

Lyduška a fidorka by obstáli "najlepšie"Chichocem sa

georgina, Po, 13. 12. 2010 - 08:35

Hej, to je veľmi pravdepodobné...

adus, Ne, 12. 12. 2010 - 15:31

Tak u mňa to boli také dva protichodné tušáky - a vedela som, že musím čítať ďalej, ak chcem vedieť čo je pravda. Ten jeden bol, samozrejme, ten s nadsádzkou a ten druhý - tak položartom položená otázočka "Že by sa konečne ukázalo, že aj Geo je len človek z mäsa a kostí ako my ostatné?" Mrkám

georgina, Ne, 12. 12. 2010 - 16:15

Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Adus, ale veď ja som človek z mäsa a kostí - ako všetci ostatní. A k dokonalosti mám stále poriadne ďaleko Mrkám Pohoda.

adus, Ne, 12. 12. 2010 - 16:46

veď ja viem, poznáme sa osobne, ale to bola tiež len taká ukážka ako to môže fungovať Mrkám ak nejdeš veciam pod kožu

georgina, Ne, 12. 12. 2010 - 16:49

Úsmev Mrkám Áno Slnko Slnko Slnko

ivusa, So, 11. 12. 2010 - 21:06

Geo vnimam tento tvoj clanok a preduvod k niecomu vacsiemu, necham sa prekvapit.
v podstate k tomu, co si pisala, asi tolko - nerobim druhym to, co nechcem, aby robili mne. a ked sa do toho prida ucta, nie je co riesit.
jasne, kazdy ma svoj "den". ale v takom pripade je na mieste vyventilovat sa sposobom, aby to nikomu neublizilo. aj ked viem, ze je to casto narocne.
co sa tyka internetovej komunikacie, davam si fakt pozor. dnes nenaletiet je vykon, pretoze manipulacia je schovana vsade Mlčím . v mojom pripade pouzivam vycitovanie, co mi prve pride, to je vacsinou to spravne. Kvietok Slnko

georgina, So, 11. 12. 2010 - 21:39

Iste, každý má niekedy svoj deň. A, samozrejme, dá sa to ventilovať omnoho vhodnejšími spôsobmi, ako podávať svoj hnev nejakým spôsobom ďalej.

Vyciťovanie sa celkom dobre osvedčuje aj mne. Aj písmenká majú svoje energie a (ak človek "zloží" svoje "filtre") dajú sa dobre zachytiť.

A minule som čítala obmenu toho hesla, o ktorom si písala - a tá obmena sa mi páči viac: "Rob druhým to, čo chceš, aby druhí robili tebe". Myslím, že v tom prípade sa tá úcta "pridruží" asi nejako "sama od seba" Úsmev Slnko Slnko Slnko

ivusa, So, 11. 12. 2010 - 22:32

ta obmena sa veru paci viac aj mne, vymenime stare za nove krajsie Chichocem sa Slnko

georgina, So, 11. 12. 2010 - 22:39

Úsmev Mrkám Slnko Slnko Slnko

linda999, Po, 13. 12. 2010 - 08:44

Geo, to nie je obmena, to je naozajstne povodne Zlate pravidlo Slnko
Len ludia si ho "spasivizovali a znegativizovali" - nerob druhym.... ale to aktivne a pozitivne je lepsie, ako som tu kdesi nedavno pisalaÚsmev

georgina, Po, 13. 12. 2010 - 08:51

No vidíš? Čo sa ja nedozviem Áno Áno Áno.
Ďakujem Úsmev Kvietok Kvietok Kvietok

Pripomenulo mi to, ako sa "prekladá" z angličtiny: "Nič nie je nemožné", namiesto správneho prekladu "Všetko je možné" Úsmev Mrkám.

georgina, Po, 13. 12. 2010 - 10:09

K tomu prvému linku - páči sa mi poznámka pri citáte: Táto myšlienka sa vyskytuje v minimálne 21 náboženstvách. Mrkám

K druhému linku - toto je hodné vytesania do kameňa: Nesúďte, aby ste neboli súdení. Lebo ako budete súdiť vy, tak budú súdiť aj vás, a akou mierou budete merať vy, takou sa nameria aj vám.
(Matúš 7,1-2)

Myslím, že vcelku bez problémov by som našla obdoby tej myšlienky tiež v ďalších minimálne 21 náboženstvách Mrkám.

Tretí link mi nejde otvoriť.

Polárka (bez overenia), Po, 13. 12. 2010 - 10:17

LEn tak na okraj napadá ma, kresťania sa modlia niečo v tom zmysle : "...a odpúšťaj nám, ako my odpúšťame našim vinníkom."
Ak je niekto plný zášte, pestuje si svoje krivdy a hnev voči svojim vinníkom, tak poteš pán Buh...

lydusha (bez overenia), Po, 13. 12. 2010 - 20:46

Odpustenie je po laske najdolezitejsie v zivote. Vediet odpustit sebe aj inym. Cokolvek.

Polárka (bez overenia), Ut, 14. 12. 2010 - 11:07

Úsmev Slnko Slnko Slnko

linda999, Ut, 14. 12. 2010 - 10:49

vsetko so vsetkym suvisi...
Slnko
Ten treti je pdf a nejde mi poslat ani mailom, skoda.
Kvietok Slnko Kvietok

georgina, Ut, 14. 12. 2010 - 11:05

Skúsim ešte popátrať sama.
Ďakujem Úsmev Kvietok Kvietok Kvietok.

apple, So, 11. 12. 2010 - 22:17

tiež som mala prvú časť článku otvorené ústaChichocem sa
ale Anka, ty stále chodíš po funuse-čo sa týka mňaMrkám ...2.kolo ŠRF až potom, čo sme kúpili byt... a teraz toto- v stredu sme boli na našej 1.domovej schôdze, bude sa zateplovať a rekonštruovať činžiak. Domovník rozprával ako analyzoval firmy podľa ponúk, recenzii atď., a ktoré(ú)po zvážení vybral, a mali sme sa vyjadriť. Vedľa mňa stal mladík, ktorý veľmi fundovane rozprával, vyvracal prečo nie tie firmy, a prečo inú. Neskôr sme mali zahlasovať aká firma nám vyhovuje, a jedine on nezahlasoval za firmu ako ostatní. Potom mu zazvonil mobil, odišiel a už sa nevrátil. Neskôr sa všetci čudovali, kto to bol, keď mal také informácie o ktorých vedel len domovník so svojim zástupcom-špión konkurenčnej firmy...spočiatku ho nik neupodozrieval, bo videli, že ja som nová, tak si mysleli, že i on...takže my už budeme preverovať Mrkám Kvietok

georgina, So, 11. 12. 2010 - 22:25

Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa No, niekomu po funuse, niekomu možno práve včas, a niekomu sa možno bude hodiť do budúcnosti. Ktovie?
No a niekto to hodí za hlavu.

No, niekomu stačí cudzia skúsenosť, niekto sa hold musí poučiť na vlastnej škode a niekto sa nepoučí nikdy.
Každý sme nejaký Pohoda.

Opatrnosti nie je nikdy dosť a dvakrát meraj a raz rež.
Aj tak sa niekedy nezadarí - ale asi naozaj netreba tomu "pomáhať" Úsmev Mrkám Slnko Slnko Slnko

apple, So, 11. 12. 2010 - 22:31

pri nás stoja anjeličkovia a chránia nás...tak keď si to potom porovnávam s tvojimi radami a skúsenosťami, tak sa nemôžem sťažovať...a páči sa mi to, že konečne riešim problémy ako všetky nanicmami Chichocem sa Zlomené srdce

georgina, So, 11. 12. 2010 - 22:40

Úsmev Slnko Objímam Slnko Objímam Slnko

cibinkals, So, 11. 12. 2010 - 22:40

...Naničmamu beriem ako niečo, na čo sa teším, že ju otvorím, a chytim relax....prečítam si každý príspevok, a ked mám na to svoj názor, tak napíšem, ked názor nemám, lebo sa bud k danej veci neviem vyjadrit, alebo ho tam proste nechcem dat, lebo je diskusia aj tak už dost "nažhavená" blbým smerom...
Stalo sa mi , že som sa zapojila, a vznikla klasika melaMrkám ...a za tých pár mesiacov, čo som tu...tak, ako prišlo aj odišlo, a každá z nás sme schladla...alebo možno aj neschadla, len ja som schladla, a už som viac nenapísalaPrekvapenie
Ale, nikdy , NIKDY, som neotvarala nanicmamu s pocitom, že idem s do niekoho rýpnut....Mám Vás tu moc všetky rada, aby ma čo i len niečo také mohlo napadnut...
A s tým, čo sa geo pýtaš, či preverujem...a načo? Tie, ktoré ste tu už ako doma, tak, ako ja...Vám nejak intuitívne verím..a tie ostatne, ved to čo sem napíšu, to je predsa ich hamba, ked napíšu hluposti...každý sebe sám..ako to rada pre seba hovorím....ja som zasady, nerob ludom to, čo nechceš, aby robili tebeÁno

georgina, So, 11. 12. 2010 - 22:56

Veď hej, Cibi, ani ja sem (ani nikde inde) nechodím s úmyslom do niekoho si rypnúť Úsmev Mrkám Slnko Slnko Slnko.

Ide však o to, že sú na svete aj takí ľudia, ktorým ide vyslovene len o to, aby si takýmto spôsobom (a podobnými "praktikami") "vyventilovali" svoj hnev, frustráciu, vykonali pomstu či nejakú podivnú "spravodlivosť", prípadne si nejako (je jedno ako) nahrabali čo najviac pre seba... a tak.

Myslím si, že nezaškodí zamyslieť sa predtým, ako na niečo nejako zareagujem.
A je vcelku šum a fuk, či je tým zamýšľaným činom napísanie komentára do diskusie na nete, alebo využitie nejakej "výhodnej" ponuky v nejakom e- shope, alebo čokoľvek iné.
Zamyslieť sa, prípadne preveriť... Mne to už veru ušetrilo v živote celkom slušnú kopu "kopancov" Úsmev Mrkám.

cibinkals, So, 11. 12. 2010 - 23:10

..vo vela prípadoch chýba práve to...ZAMYSLIET SA!!!!
A kolko by sa vyriešilo, keby človek, bárs aký, trošku rozmýšlalÚsmev
Alebo možno je to o tom, že keby boli všetci rozmýšlania schopní, tak by to bolo všetko velmi jednoduché.

georgina, So, 11. 12. 2010 - 23:23

...možno je to o tom, že keby boli všetci rozmýšlania schopní, tak by to bolo všetko velmi jednoduché...

To je možné...
Ale rovnako je pravdepodobné, že ľudia by si vymysleli zase iné spôsoby, ako si skomplikovať životy Chichocem sa Mrkám.

Polárka (bez overenia), Ne, 12. 12. 2010 - 00:07

Keď to čítam "keby rozmýšľali", možno by niečo "vymysleli"... Asi to nebude len môj pocit, že občas netreba až tak premýšľať /i keď ja často a dokonca aj nad banalitami uvažujem/ ale "iba" cítiť Úsmev Úsmev Úsmev /pokiaľ možno tak pozitívne Slnko /, že ?

georgina, Ne, 12. 12. 2010 - 08:19

Úsmev Áno Slnko Slnko Slnko

Teki, Ne, 12. 12. 2010 - 06:48

To bola šupa pre mňa na nedeľu ránoÚsmev Anka,ja som bola tiež dôverujem,dôverujem,ale už som sa vyliečilaChichocem sa Ono je to super nájsť hneď vinníka za všetko zlé,čo ma práve teraz štve-okrem seba samozrejme.Ale ja mám teraz úplne skvelú náladu na celý deň-a obviňujem za to GeorginuMrkám DíkySlnko

georgina, Ne, 12. 12. 2010 - 08:21

Teki, "posunúť" vinu na niekoho iného je naozaj veľmi lákavé. Ale nič to nerieši a v konečnom dôsledku veci takmer vždy ešte viac skomplikuje.

Ale "vinu" za tvoju dobrú náladu si pokojne nechám na seba "hodiť" Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Mrkám

eniXelka, Ne, 12. 12. 2010 - 09:37

Jaj Geo, chvilu som mala pocit, ze sa svet zacal opacnym smerom krutit.
Z tvojich prispevkov priam sala pokoj, vyrovnanost a objektivita a zrazu toto.
Az mi Zlomené srdce stuhlo Váľam sa od smiechu po podlahe . (Uz nerob take soky.)

Este dobre , ze som aj docitala......

Prispevok super, mal by patrit medzi pevne linky na uvodnej stranke Nanicmamy ....

Chobotnička, Ne, 12. 12. 2010 - 09:51

Áno Áno Áno Aj mne sa pri čítaní začiatku začali chlpy ježiť. Niečo také je aj tu na NM bežné, ale Georgina ? Prekvapenie Veď tvoje príspevky aj reakcie sú ako múdra knižka a zrazu toto ? A nato sú písmenká, aby sa čítali od začiatku až do konca a rozuzlenie potom príde aj samo, všakže ? Chichocem sa Len to dočítať a pritom aj rozmýšľať, a aj hlavou. Mrkám

georgina, Ne, 12. 12. 2010 - 09:58

Len to dočítať a pritom aj rozmýšľať, a aj hlavou.

Presne tak, Chobotnička Úsmev Áno Áno Áno

Chobotnička, Ne, 12. 12. 2010 - 10:04

Slnko Slnko Slnko

georgina, Ne, 12. 12. 2010 - 09:56

Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa No, EniXelka, ja len dúfam, že teraz niekoho nenapadne pod fungl novými nickami začať vypisovať nejaké bludy o Lyduške a o Fidorke. To by sa asi naozaj ťažko-preťažko vysvetľovalo Úsmev Mrkám.

novacka, Ne, 12. 12. 2010 - 09:44

Ahoj, no ja som sa dnes rano veru zobudila nastartovana. Moj 8 a pol mesacny skusa moje nervy a neviem ako velmi sa este daju skusat:) stale nepapa, nespi, vymysla, som unavena, vcera som tresla jogurt do kosa ze sa rozprskol kde len mohol a potom som si to este musela umyvat... dnes rano som to chcela skusit s cerealiami a este mi ich rozsypal po zemi ze som musela vysavat... ide ma vystriet a len ma skusi niekto vytocit:)))))

georgina, Ne, 12. 12. 2010 - 10:01

Jáááj, Novacka, to chce klid a nohy v teple Úsmev Mrkám Slnko Slnko Slnko

novacka, Ne, 12. 12. 2010 - 10:04

Ked spi tak to ide:)

georgina, Ne, 12. 12. 2010 - 10:23

Chichocem sa Mrkám

Polárka (bez overenia), Ne, 12. 12. 2010 - 10:05

Geo má pravdu. Nebój, budú aj horšie obdobia Chichocem sa. My máme teraz doma obdobie NIEEEE ! A keď niečo vyvedie na otázku prečo to vyviedol, používa : "Lebo Jáááááá !" Parádny argument Veľký úsmev

novacka, Ne, 12. 12. 2010 - 10:06

No super a to som myslela ze najhorsia bola kolika v prvych troch mesiacoch:)

Polárka (bez overenia), Ne, 12. 12. 2010 - 19:27

Zatiaľ čo som odpozorovala sa mi zdá, že to bude len a len "horšie" Úsmev . Ako sa hovorí, "malé dieťa malé starosti...."
Ide len o to, ako sa s tým človek /mama, otec/ dokáže vyrovnať. Teraz je to rozliaty jogurt, keď bude vedieť chodiť môže sa ti začať hádzať o zem - najlepšie v obchode, kde je veeeľa ľudí Chichocem sa. A to sme došli len do obdobia 2 roky Hambím sa Chichocem sa.
Takže naozaj, nádych - výdych, nohy do tepla, ako radí Geo Úsmev. A občas si treba vypnúť úplne Objímam

georgina, Ut, 14. 12. 2010 - 10:55

Pred pár dňami som dostala mail v pomerne ublíženom tóne s otázkou, prečo bol autorke mailu zablokovaný prístup na NM. Odpovedala som najlepšie ako som vedela, že nič nebolo blokované, že také niečo vôbec nie je na NM zvykom, a že sa jedná len o nedorozumenie. Reakcie som sa však už nedočkala a tá naničmama sa na NM viac neukázala. Aspoň nie pod tým konkrétnym nickom.

Nuž, je mi jasné, že je to zase o tom "Uverím-neuverím..." Tá naničmama bola registrovaná len pár dní, NM predtým nečítala, na základe pár čiastočných informácií si vyvodila záver taký, aký si vyvodila. Snažila som sa situáciu vysvetliť, verila som tomu, že s tou naničmamou by sme mohli nadviazať úspešnú a vzájomne prospešnú spoluprácu.
Zdá sa, že moje vysvetľovanie nebolo prijaté. Škoda.
Viac však urobiť nemôžem - a tak som to pustila z hlavy.

Dnes som však dostala druhý mail. Od inej naničmamy. Tiež je síce zaregistrovaná len pár dní, ale v maili tvrdí, že na NM chodí už dlhšie.
A opäť som sa v maili dočítala, že jednej naničmame bol zablokovaný prístup na NM - tentoraz vraj preto, (parafrázujem) lebo si dovolila napísať na NM niečo, čo sa "vrchnosti" nepáčilo. A že táto naničmama o pomeroch na NM už podala informácie aj inde na webe.
Samozrejme, odpovedala som podľa pravdy, že nikomu na NM nebol udelený žiadny ban.

Tak už naozaj neviem...
Na jednej strane chápem, že sa môžem uvysvetľovať k smrti - a aj tak sa vždy nájde dosť ľudí, ktorí si aj tak budú myslieť svoje. Veď OK, majú na to sväté právo.
Na druhej strane stále nerozumiem tomu, prečo toľko ľudí považuje za nutné a dokonca prospešné posúvať svoje závery, vydávané za fakty, ďalej. Na čo je to dobré? A komu?

magic, Ut, 14. 12. 2010 - 11:53

mna by zaujimalo, co take si musela dovolit voci "vrchnosti", aby tu vobec dostala nejaky ban. lebo o tu este asi nedostal nikto. okrem jednej damy, ale ani to neviem s istotou, ci ho dostala, alebo sama poziadala o vymazanie.
inak som sa tu nestretla s tym, zeby to niekomu mazali blogy alebo ho jednoducho zrusili. vzdy, ked nejaky burlivy blog zmizol a niekto sa nan spytal, vysvitlo, ze bud autorka sama ho zmazala alebo poziadala o odstranenie svojho konta (cim zmizli vsetky jej blogy).

takze ak ma niekto chybu v prihlasovani, tak bud bude chyba na jeho strane (v pocitaci) alebo treba poziadat o pomoc admina, aby sa na to pozrel a opravil to, ak je to mozne. a admin ho dalej usmerni, ci ide o zamerne blokovanie pristupu a uvedie mu dovod (nevidim problem, preco by to robil tajne a vyhovaral sa - k comu by take tiche zakernosti boli dobre, ked moze rovno pri ruseni konta poslat mail s upozornenim a dovodom, preco tak urobil), alebo ak pojde o nenapravitelnu chybu, moze doporucit, aby si prispievatelka zalozila nove konto a ospravedlnit sa za neprijemnosti s tym spojene.

fakt nevidim dovod na domnienky, ze "si niekto dovolil" a preto bol "potrestany" a hra sa preto na janosika. preco s tym rovno nekontaktuje admina, ak si je svojim isty a nedozaduje sa vysvetlenia?

georgina, Ut, 14. 12. 2010 - 11:59

Údajné "dovoľovanie si voči vrchnosti" spočívalo v tom, že daná naničmama mala iný názor. Ak by sa kvôli tomu udeľovali bany, tak by tu moc prispievateľov nebolo Úsmev Mrkám.

Ak má niekto chybu v prihlasovaní, tak buď zadal nesprávne nick, alebo heslo, alebo je chyba v jeho počítači (občas pomôže vymazanie cookies v prehliadači). A, samozrejme, chyba môže byť aj niekde na stránke.
Uznávam, že ak sa nedá prihlásiť na NM, je dosť problém požiadať o pomoc admina - keďže väčšinou daná naničmama nemá k dispozícii mailovú adresu na neho.

Minule takúto dilemu riešila veľmi akčne jedna naničmama tak, že keď zlyhali všetky jej pokusy o prihlásenie, založila si nový nick, cez ktorý kontaktovala Kamilku a problém bol potom rýchlo vyriešený. Vrátila sa k pôvodnému nicku a píše pod ním doteraz.
Ak by sa zdula, že bola zablokovaná a nechala to tak, zrejme v tom omyle, že jej bolo ukrivdené, žije doteraz. A mohol by jej vysvetľovať kto chcel, čo chcel.

Skutočne si myslím, že ak niečomu nerozumiem, alebo mám nejaký (akýkoľvek) problém, dá sa komunikovať. Slušne, asertívne. Väčšina problémov sa potom ľahko rieši. Ak sa niekto sťažuje len tak, poza bučky, a všade inde, len nie tam, kde by to mohol reálne vyriešiť... Tak to potom ide riešenie problémov naozaj ťažko.
Neviem o žiadnej otázke, ktorú by tu niekto položil ohľadom pomerov a fungovania NM, ktorá by sa nedočkala odpovede.

magic, Ut, 14. 12. 2010 - 13:13

nie som si ista, ale tusim pri prihlasovani treba zadat email, kam ti poslu vstupne informacie. napr. si das adresu na post,sk, ak tam mas schranku. pride ti tam mail. a ked nan niekedy odpovies, odpovedas samotnemu adminovi (kamilke). takze, ak aj je NM zrovna nefunkcna alebo sa mi neda prihlasit, takto sa da admin kontaktovat stale.
resp. druhy sposob je, ktory zvolila ta "akcna" mamina - zalozit si novy nick a kontaktovat admina. a ked sa vsetko vyriesi, novy nick zmazat. da sa aj tak.

mozno sa hodi upozoronit, ak sa budu robit nejake podmienky pri prihlasovani, aby si ten uvodny mail nemazali, ze sluzi aj ako kontakt na admina v pripade nudze.

georgina, Ut, 14. 12. 2010 - 13:44

mozno sa hodi upozoronit, ak sa budu robit nejake podmienky pri prihlasovani, aby si ten uvodny mail nemazali, ze sluzi aj ako kontakt na admina v pripade nudze.

Magic, pripomienka je to dobrá, ale má to malý háčik. Tieto hlásenia po registrácii zbiehajú užívateľom do mailoviek automaticky. Spätný kontakt na admina je teda takýmto spôsobom síce možný, ale zväčša dosť zdĺhavý. Môže (a nemusí, samozrejme) trvať aj pár dní, kým niekto z adminov dané mailovky skontroluje a vybaví prípadné spätné maily.
Rýchlejší spôsob je kontaktovanie priamo cez NM.

Ak si niekto nechce z nejakého dôvodu (a je fuk, z akého) zakladať nový nick, stále môže poprosiť inú naničmamu, na ktorú vie mailovku (zväčša je otázka pár dní, kým nová naničmama nadviaže aj súkromnú komunikáciu s inými naničmamami), aby kontaktovala admina za ňu.

Za podstatné považujem - riešiť. Tu, na NM. S ľuďmi, ktorí to majú v kompetencii. Nevybrblávať kade-tade po webe, akí sú tu "bakaní" a čo všetko ne/urobili. To zvykne problém - miesto riešenia - len ešte viac skomplikovať.

magic, Ut, 14. 12. 2010 - 14:02

alebo by sa mohol teda priamo do toho uvodneho mailu dat kontakt na admina pre pripady nudze.

aj ked je fakt, ze kto chce, hlada sposob riesenia. kto nie, vyplakava a zaluje sa na skrivodlivost vsade mozne.
ja osobne som raz pouzila kontakt na admina cez uvodny mail. neviem uz ako dlho som cakala na odpoved, ale zafungovalo to. preto som odorucila aj tuto moznost. hoci mas pravdu, moze to niekedy trvat dlho, dnes ma kamilka viac aktivit ako vtedy.

georgina, Ut, 14. 12. 2010 - 14:06

Úsmev Mrkám Slnko Slnko Slnko

linda999, Ut, 14. 12. 2010 - 11:54

A co sa vlastne stalo? Nie som ocividne v obraze.
Niekto sa niekde v poslednej dobe pustal do Lydushe a Fidorky? Ci co sa deje?Slnko

georgina, Ut, 14. 12. 2010 - 12:05

Linda, deje sa to, že sa tu množia prípady, keď niekto svoje dojmy (konkrétne ohľadom diania na NM) považuje za fakty. Tento článok som napísala len na vysvetlenie, ako ľahko sa dá takto niekomu ublížiť. Možno úmyselne, možno neúmyselne. Výsledok je však stále ten istý - niekto je obvinený z niečoho, čo nevykonal. A dobrý chýr zájde ďaleko, zlý ešte ďalej.

Lyduška a Fidorka tu boli naozaj použité len ako príklad. Použila som ich nicky, pretože obe veľmi dobre poznám a vedela som, že to vezmú presne tak, ako som to myslela - a nebudú za tým hľadať niečo, čo tam nie je.

linda999, Ut, 14. 12. 2010 - 12:15

Geo,

ach jaj. Dojmy zamienane za fakty prezivam vo svojom okoli Mlčím Je to vazne "zabava".
Ako pridana hodnota su este rozne haluze, pocity, mindraky, posudenia a odsudenia. Esteze to nemam doma, ale v praci, tam ma to stve menej Chichocem sa

georgina, Ut, 14. 12. 2010 - 12:22

No veď toto - že v drvivej väčšine prípadov sa k tomu pridávajú ešte aj negatívne emócie každého druhu, a potom to už idééééé!

A v reále aspoň máš na vysvetľovanie plných 100% prenosu informácií. Ale skús vysvetľovať pri 7%...
To je ešte len "zábava"... Mlčím

linda999, Ut, 14. 12. 2010 - 13:13

Niekedy by som radsej mala 7% s tym, ze mozem vypnut, zhasnut a neriesit Chichocem sa
Toto mam s tymi negativnymi ksichtami a riesenim veci, do ktorych nikoho nic - a hlavne to nepochopenie, ze do toho nikoho nic!
Niektori ludia maju pretrvavajuci pocit, ze ich nazory tuzi pocut cely svet a nad ich nazor niet Vyplazený jazyk

georgina, Ut, 14. 12. 2010 - 13:47

Nuž, naozaj sme ľudia všelijakí Úsmev Mrkám Pohoda.

Polárka (bez overenia), Ut, 14. 12. 2010 - 14:34

"Niektori ludia maju pretrvavajuci pocit, ze ich nazory tuzi pocut cely svet a nad ich nazor niet."
Toto ma zaujalo, pretože sem tam napíšen informačný článok. A potom prídu reakcie typu : "Ty si s tým nedáš pokoj a pod. "
Prípadne niekto na môj blog napíše antiblog.
Ak sa nájdu ľudia, ktorí to vnímajú, ako v tej vypichnutej vete, tak sa potom tým reakciám nečudujem. Ale čo s tým ? Ako a kde berie človek tú istotu, že práve takáto domnienka je jediná možná pravdivá ? Samozrejme, ak sa priamo nespýta /a to sa deje väčšinou minimálne/.

linda999, Ut, 14. 12. 2010 - 14:40

Polarka,

toto, o com pisem, sa tyka osobnej komunikacie. Ked nieco ne/robis svojim sposobom a niekto, koho do teba nic, sa zacne vyjadrovat a brani sa tym, ze len "vyslovuje svoj nazor". Pritom ty si samostatny svojpravny clovek, ktory si moze robit pracovne veci v istom spektre "normalnosti" podla seba, navyse sa ta praca ineho netyka, ale on povazuje svoje dojmy a pocity za fakty a snazi sa ich vnutit okoliu.

Informacny clanok je celkom nieco ine.
Mozem si precitat, nemusim, zavriem PC a nikto ma nenuti absorbovat co nechcem.
Informacny clanok si ja osobne precitam velmi rada Slnko Objímam Kvietok

fidorka, St, 15. 12. 2010 - 22:22

áno,to je veľký rozdiel,internetová a osobná komunikácia.pri osobnom stretnutí si dovolíme len niečo a v internetovej sa môžeme aj hrať na niečo,alebo niekoho.Sme anonymní,keď nechceme,nikto nás nikdy nespozná a môžeme vzbudiť u ostatných iný dojem ako v skutočnosti Pohoda

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama