reklama

......čo si myslíte vy?

Pridal/a ivet36 dňa 12. 12. 2009 - 12:34

reklama

Dievcata- opat ma zaujal jeden clanok na inom fore a zaujimali by ma prave vase nazory k teme....ako vy vnimate rozne velke "charitativne" akcie pocas Vianoc- na pomoc detom, bezdomovcom atd, atd.......
tu je link http://www.rodinka.sk/index.php?id=592360

O dolezitosti pomoci ani nemusime diskutovat.....ale ide o to, v akom meradle, s akymi hranicami, akymi sposobmi a akymi prostriedkami.....
Nechcem vam kazit predvianocnu naladu, ale uz aj tieto veci zacali patrit k Vianociam....teda ako to citite vy- vo vasich srdieckach....
ivet


reklama

reklama

len ja, So, 12. 12. 2009 - 14:07

Sama za seba si uvedomujem, že pomáham veľmi málo. Takmer neprispievam do nejakých zbierok, takých akože detská onkológia, detské domovy atď, žobrajúcich bezdomovcov a ukradnuté veci predávajúce cigánčatá tiež obchádzam. Skôr si kúpim Notabene, zdá sa mi, že to sú ľudia, ktorí majú naozaj záujem sa zmeniť, niečo preto urobiť a neprechlastajú to. Alebo pomôžem konkrétnej osobe, rodine v okolí, o ktorej viem, že sa do zlej situácie nedostala vlastnou vinou. Mám ešte slabosť na útulkové psíky Hambím sa a vôbec zvieratká - krmim aj susedove vychudnuté mačky.
Nejako mám v podvedomí pocit, že tie peniaze sa nejako nedostanú tam, kam majú.
V prípade detských domovov mám skúsenosť : Cestou do práce stretávam v autobuse pracovníčky istého detského domova. Okrem toho, že vidím,ako chodia kuchárky nabalené poobede s plnými taškami, tak som si vypočula aj tento rozhovor :
-Včera nám boli doniesť nejaké hračky a oblečenie.
-Zase?
-Veru, keby tí ľudia vedeli, že aké veci tí naši cigáni majú. Ale aspoň som paru zobrala a mám domov na renty.
Takže som naozaj presvedčená, že pre tie deti sú peniaze naozaj to posledné, čo im chýbaPlačem

dzermil, So, 12. 12. 2009 - 15:55

Ja taky tak. Aj s tým ostatným súhlasím do bodkyÁno Smútok

Betula, So, 12. 12. 2009 - 14:51

suhlasim s Tebou, peniaze sa vyberu a ktovie kde skoncia, v tomto state, kde je mozne aj nemozne s nasimi nazormi a navykmi z predoslych cias.......my sme zavistlivi a zavidime este aj plpmbu v zuboch......a hlavne tolko nespravodlivosti sa deje vsade na okoli, neverim, ze tie peniaze sa dostanu tam kam maju a preto nedam na take charitativne zbierky. Na onkologiu dam do krabicky, pracovala tam svagrina par mesiacov....hroza....posielam kazdorocne zrakovo slabsim do Lucenca, akosi mi prischli, poslali mi kalendar a sek nenapadne, no co uz....a ludom malujucim nohami, ti mi tiez psolali vianocne pohladnice, su to male sumy co im prispekem, ak aj nedostane to ten co mal, trest ich neminie....to si fixujem. Ale je dobry pocit pomoct, snazit sa pochopit preco, ako, naco.......asi vekom sa zacne inak rozmyslat......pekne vianoceSlnko

len ja, So, 12. 12. 2009 - 15:10

Ešte musím dodať, že som na tom finančne dosť zle a uvedomujem si, že ked takouto formou niekde pomôžem, tak zároveň sa musím ja a moji blízki uskromniť. Ak by som mala viac peňazí, tak by som to možno toľko neriešila a nepremýšľala, či sa tie peniaze dostanú k tomu, komu boli určené - jednoducho by som vedela, že ak aspoň malá časť peňazí sa dostane tam, kam má, tak to má zmysel.

zuzka.c, So, 12. 12. 2009 - 15:59

neprispievam.nemam na to povahu a ani prijem. mam minim. plat, co nemusim to si nekupim, co mam to zvacsa zahadzujem zodrate,prispievam financne u nas doma 1/3 prijmu. charite v praxi moc neverim. Da sa pomoct aj bez financii,nezistne, vola sa to dobry skutok/krestanska laska a pod. Ked som bola mladsia, tak sme s kamaratkami pomahali nezistne kde sa dalo /zvacsa slo o pribuznych a pod/.Kto chce pomahat ten si sposob najde.Niekto financne,niekto len tak. Mozno mam prilis tvrdu povahu-zivot ma naucil-mna ani bliziace Vianoce neobmakcia, zvacsa si ludi s krabickami,casopismi a pod ani nevsimnem. Raz/bola som vtedy bez prace/ sla som si po podporu, zastavil ma 1stary clovek, pytal odo mna par korun na chlieb,hovorim nemam a keby som mala i tak nedam/smrdel alkoholom,chlieb by si isto nekupil/,hnusno mi nadal a ja jemu ci sa nehambi taky stary a taky neslusny,tak znova spustil nadavky,dohadala som sa s nim tak,ze odvtedy/je to par rokov/ ma obchadza.

denisa123, So, 12. 12. 2009 - 16:35

Prekvapenie
Denisa

denisa123, So, 12. 12. 2009 - 16:11

...baby, nehnevajte sa na mňa, ale keď to po vás čítam, tak mi je smutno.....
Denisa

betana, So, 12. 12. 2009 - 16:52

ja posielam cez orange na vianoce tu sms na detske konto, ale inak cely rok ked ma nejaky bezdomovec slusne poziada, dam mu aspon stravny listok a jednej pani, co ma styri deti a pracuje u nas ako upratovacka, na socialnu ubytovnu, kde byva veru aj s ciganmi a tak, vozievam veci po detoch a niektore veru aj po mne. a kym sme mali v rodine dvoch bezdomovcov -a ti mali aj dve deti, aj tym som pomahala, ale deti zobrala napokon socialka a niekto si ich adoptoval, ujova druzka - ich matka zmizla a ujo pred dvomi rokmi zomrel. co bolo najhroznejsie - ked ta socialka po deti prisla, to mal chlapec asi 5 rokov a dievcatko bolo o 2 roky mladsie, on ju chytil za ruku a povedal jej:_Pod, Vierka, ideme s touto tetou prec, tam nam bude urcite lepsie." To bolo hrozne. Inak si ich adoptovala nejaka rodina pravnikov z Presova ako surodencov, ale niekedy tak premyslam, ako sa asi maju a ako teraz vyzeraju. Dufam, ze su stastni.

lydusha (bez overenia), So, 12. 12. 2009 - 17:21

Ja pomaham spontanne a konkretnemu cloveku,malokedy organizaciam...najradsej davam z ruky do ruky a neuvazujem nad tym, ci dotycny smrdi alkoholom a nedumam co si kupi, nech si kupi cuco, ked mu pomaha prezit, nie je to moja starost...a kto som ja aby som niekomu dirigovala, co si ma za moj dar kupit? ....ked mam problem s tym, co s nim spravi, nemam davat nic, nikto mi devinu pri spanku nedrzi....
Pomaham pocas celeho roka, vianoce mi neklopu na srdce viac ako maj alebo jul...I ked sledujem, ze pred vianocami sa trha mech s roznymi krabicky otrcajucimi ludmi...nemam sil a ani prostriedky vhodit do kazdej nieco...a tak som radsej ked mozem pomoct niekomu konkretnemu...

denisa123, So, 12. 12. 2009 - 17:28

Áno Áno Áno
Úsmev DenisaÚsmev

ivet36, So, 12. 12. 2009 - 18:11

....presne tak...Áno
ivetMrkám

eva m, So, 12. 12. 2009 - 17:35

je mi blizky lydushin nazor na tuto temu.
Ten link v uvode je o pomoci detom v detskych domovoch a s myslienkou toho clanku uplne suhlasim. Tie deti maju materialny dostatok, chodia po dovolenkach, pekne sa obliekaju... Ale chyba im naozaj to najdolezitejsie - clovek, ktoremu by "patrili", niekto najblizsi a to sa ziadnou zbierkou ziskat neda.
S nasimi dievcatami v polepsovni o tom hovorievame - posielaju k nam na nejaky cas deti aj detske domovy a ja sa snazim im vzdy nejako ukazovat tu viziu buducnosti, tu lasku, ktora ich caka od ich buducich deti.
Eva Slnko

lydusha (bez overenia), So, 12. 12. 2009 - 17:41

Vsimla som si, ze takto ku koncu roka si vela ludi zacne spominat na deti v domovoch a podme ich zahrnat hrackami...no toto je rybicka, chcelo by to udicku...ist tam osobne, odovzdat trebars aj nejaku malickost a byt s tymi detmi , hrat sa s nimi, porozpravat sa ....a nielen cez vianoce...nejakymi pravidelnymi navstevami nadviazat kamaratstva...
Mimochodom evi, zazrela som majku v tescu v NZ, dokaladala tovar, len skoda, kym som sa k nej dohrabala, zmizla mi v sklade Úsmev Nechcela som revat na cely obchod...ale potesil pohlad na kamosku Úsmev

eva m, So, 12. 12. 2009 - 18:00

Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie
brigaduje? to je skvele!
ak ju uvidis, pozdrav, casto na nu myslim...
Eva Slnko

lydusha (bez overenia), So, 12. 12. 2009 - 18:02

Lucia je v tescu skoro denne, ma to za bojovu ulohu, vycihat majku a pozdravit ju...a pripojim aj od teba pozdrav Úsmev

iwi, So, 12. 12. 2009 - 17:51

lydushaÁno Áno Áno Áno ....ako keby cely rok deti v domovoch neboli, a ludia cely rok chori neboli...
iba pred VianocamiSmútok Smútok Smútok Smútok Smútok
....posielam mesacne na dobreho anjela...ten projekt ma zaujalZlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

eva m, So, 12. 12. 2009 - 18:00

aj ja verim a podporujem dobreho anjela
Eva Slnko

ivet36, So, 12. 12. 2009 - 18:10

...dakujem za nazory....teda co si este myslite o megaprojektoch...o chvilu tu mame Konto nadeje...su potrebne? je nutna ta masovost?

ivetMrkám

apple, So, 12. 12. 2009 - 18:18

Zlomené srdce ...ja som nečítala ani link ani komentáre...my dávame do detského domova hračky a šila a vyšívala som podbradníky a hračky, prispievame na onkológiu a červený nos, cez mobil na konto nádeje,úsmev ako dar(dostali sme z orange darček štvorlístok),keď idem z kostola dávam bezdomovcom cukríky,a na jarmokoch kupujeme vecičky od postihnutých detí a deti z detského domovu(asi toho bude trošičku viac,len si spomínam postupneChichocem sa ) ...Zlomené srdce

lydusha (bez overenia), So, 12. 12. 2009 - 18:17

Ja ti mam taky nutkavy pocit, ze na megaprojektoch sa vzdy niekto prizivi a nabali...aj ti co potrebuju ale hlavne ti, co maju dost a chcu este viac...

ivet36, So, 12. 12. 2009 - 18:27

..samozrejme- ved ten megaprojekt musi predsa niekto "vymysliet",zorganizovat, pripravit hosti, techniku,reklamu, najst sponzorov....a v tomto tunely je tooooolko priestoru, kde sa da uliat nejaka ta tisicka-dve-tri .....

lydusha (bez overenia), So, 12. 12. 2009 - 18:29

Hej a hlavne tá bombastická, srdce na kusy trhajúca reklama so známymi celebritami...

maciatko31, Po, 14. 12. 2009 - 08:36

Nebudem menovať presne, raz som so svojím šéfom rozjímala nad benefičným koncertom, už si nepamätám presnú cifru, ale jeden známy operný spevák vraj berie za benefičné len... Veľký úsmev (určite to bolo viac ako 10tis. SKK). No tak nás benefičný koncert hneď prešiel Veľký úsmev. A ja som si vždy myslela, že to znamená, že to urobia zadarmo Veľký úsmev.

fidorka, So, 12. 12. 2009 - 18:34

Ja som ešte nedala žiadnej nadácii peniaze.Neverím,že to ide tam kde by malo.Dávam peniaze študentom-maturantom,ktorí chodia po meste,alebo presne tak ako Lyduška píše,niekomu konkrétnemu,buď peniaze,alebo hračky,šatstvo,alebo spravím nákup.Do školy chodím pomáhať učiteľkám s prípravou rôznych vystúpení,varíme im guláš,alebo niečo upečieme,alebo šijeme kostýmy,kupujeme darčeky,ktoré sú určené na výhry pre deti...ja svoje peniažky do žiadnej krabice nehádžem,lebo nevidím,komu "pomohli".

len ja, So, 12. 12. 2009 - 21:04

Na týchto charitatívnych akciach ma dosť zaráža, že ide výlučne len o materiálne veci-predovšetkým peniaze. Ako som už vyššie písala, neďaleko od nás je detský domov. Naozaj jednoducho nemám na to, aby som finančne prispievala. Ale ked sme sa tam boli s manželom opýtať, či si nemôžme zobrať nejaké dieťa na víkend domov, alebo ho brať aj pravidelne, alebo podniknúť aj s viacerými deťmi nejakú akciu, výlet, spraviť im radosť, tak nás odmietli Mlčím
A to som to nazvala ešte veľmi slušne.

ivet36, So, 12. 12. 2009 - 21:20

...ano- toto zaraza aj mna, pretoze nie si prva, od koho tieto veci pocuvam.....a pritom staci len trochu chciet a trochu ustretovosti a ludskosti.
ivetMrkám

ivusa, Ne, 13. 12. 2009 - 17:22

pridam sa s vlastnymi skusenotami. v poslednej dobe sa mi stava, ze ma navstevuju ludia priamo pri dverach bytu (byvam na 10-tom poschodi!!!) s tym, ze ma ziada o drobny prispevok na obed, oblecenie pre dojcence atd. vzdy je to ina osoba, ale vzdy pomozem. naposledy som odovzdala za igelitku maleho oblecenia po nasej malej neznamemu 2 mes. dievcatku. ked ide o konkretneho cloveka, tak pomozem, ked mozem a ked je upraveny, slusny a nepachnuci. ale priznam sa, velkym projektom velmi nedoverujem.
este taky postreh, prisla mi obalka s pamperskou a sekom, ze mozem dobrovolne prispiet na ockovanie zien a deti proti tetanu v laose. prosim vas, ved keby tie peniaze za postovne a plienky poslali rovno tam, nebolo by to jednoduchsie?? casto od takychto spolocnosti vnimam skryte, niekedy az otvorene citove vydieranie. takze v tomto nizsie spominanom, clovece pomoz si sam, aj Pan Boh ti pomoze Mrkám

maciatko31, Po, 14. 12. 2009 - 08:38

Pracovala som v útulku, tak ak človek chce niečo dať, nemal by trpieť predstavou, že príde niekto zúbožený a s úctou a slzami v očiach sa kolenačky odplazí. Dievčatám tam neraz niekto doniesol šatstvo, prvýkrát som bola v šoku, keď som videla, ako sa tým prehrnuli, patrične ošomrali a väčšina išla do koša. Lebo podľa mňa mali byť predsa vďačné. Ale oni sa chcú tiež páčiť aj keď na to nemajú a neprosili o to, čiže nie sú povinné to nosiť. Rozprávali mi, ako boli cez nejaký markizácky projekt na dovolenke pri mori, samozrejme to bolo v telke, mali z toho fotky... no neviem, či si na to ja našetrím, ale nevedeli zapnúť pračku, nechápali na čo je dobré domáce oblečenie, ľahko sa dali hocikomu oblbnúť (najčastejšie vlastným rodičom, ktorí ich s plačom, že nič nemajú, pripravili aj o tú ich biednu sociálku - dovtedy sa o ne nezaujímali; prvý a posledný krát som vtedy pomáhala vybavovať stretnutie opusteného dieťaťa s biologickým rodičom a keď vidím takéto zvítanie v telke, tak sa len uškrniem). Tie baby mali úplne existenčné problémy, z 20 sa uchytili v živote, dve, inak kolabovali, poškodzovali sa, robili rôzne veci, aby upútali pozornosť a vynútili si ľútosť, starostlivosť... jednoducho nezvládali. Čiže megaprojekty, ee. Väčšinou sa zozbierajú veľké prachy, ktoré sú použité na úplne nezmyselné veci a v telke to potom dobre vyzerá. Konkrétne veci áno (prístroj na ošetrovanie, Anjel), bezdomovcom zvyknem normálne odsypať z vlastného nákupu. Mačičkovo-psíčkové ma zatiaľ akosi nenadchli, neviem prečo. A ešte predsa. Ak niekto na ulici pekne hrá, tak prihodím. Oceňujem jeho prácu s nástrojom a snahu.

loulou, Po, 14. 12. 2009 - 14:34

Áno umelcov podporujem aj ja, aj takých, ktorí sa len snažia byť umelcami Úsmev pamätám si na jednu príhodu, keď si mladí chlapci na václaváku chceli zarobiť hrou na gitaru, aby mali na cestu domov (tuším to boli Nemci). A hrali falošnéééééé, ale kvitovala som to, pretože sa snažili Veľký úsmev
Kedysi som dávala peniažky aj žobrákom, alebo ľuďom ktorí "súrne potrebovali na autobus, lebo ich tri deti sú doma zamknuté hladné apod.". Ale po tom, čo som si vyrátala, že zarobia mesačne viac ako ja v hrubom, a nič ani neodvedú štátu, ma to prešlo. A ešte si spomínam, ako som zvykla dávať ako študentka peniažky jednej cigánke od nás z mesta, už ma poznala, tak vždy, keď ma videla, si to mašírovala rovno ku mne. Len raz som nemala pri sebe ani korunu, a mali ste vidieť ten cirkus, ktorý spustila.... hanbila som sa ešte týždeň, a viac som jej nedala ani halier.
Ale momentálne sa snažím presvedčiť muža na "adopciu na diaľku" - ten projekt, v ktorom podporujete dieťa v Afrike vo vzdelaní - mám pocit, že toto je konečne udica pre tretí svet...
A som rozhodnutá, že raz si adoptujem dieťatko. Keď už budú naše odrastené... Niekomu dám šancu do života. Aj keď mi je jasné, že to musí byť sakra ťažké, výchova cudzieho asi bolí viac ako vlastného, ale ten výsledok (ak sa to podarí) stojí za to.
Jo a pravidelne "adoptujem" zvieratá na ulici, môj muž je z toho chorý, nuž ale môžem ja za to, keď sa na mňa tak nešťastne pozerajú? Chichocem sa
A neziskovky? Ani náhodou... Už minule som tu niekde písala, že to vnímam ako výsostne neefektívne.

KIMKA, Po, 14. 12. 2009 - 17:26

Zlomené srdce ako keby cely rok deti v domovoch neboli, a ludia cely rok chori neboliZlomené srdce

pridávam : keby ľudia celý rok boli Ľudia a nie len pred Vianocami

maciatko31, Ut, 15. 12. 2009 - 10:21

To už je an každého vedomí a svedomí a ty sa môžeš zvysoka ... že to pred Vianocami pchajú všade. Ja som ešte ani raz neprispela preto, že by boli Vianoce, ani mi to len neprišlo na um spájať dohromady.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama